Exkluzivně: Čínská Škoda Rapid má zcela nové atmosférické motory EA211
Kdo nakoukne pod kapotu čínské Škody Rapid, uvidí zajímavou věc: motory jsou, podle nejnovějších koncernových trendů, skloněné dozadu. Proti evropské verzi to tedy představuje podstatnou změnu. Čínský Rapid má větší čtyřválce s atmosférickým plněním a tyto motory náleží do nové konstrukční řady EA211. Ta se zatím prezentovala jen v podobě přeplňovaných 1.2 TSI (63 a 77 kW) nebo 1.4 TSI (90 a 103 kW).
Motory pro čínský Rapid mají objem 1,4 a 1,6 litru. Menší z nich dává 66 kW a disponuje 132 N.m při 3800 min-1, větší má 81 kW a 155 N.m při stejných otáčkách. Šestnáctistovka navíc bude k dispozici i s automatickou převodovkou, měničovým typem AQ250. Oproti dosluhující generaci atmosférických čtyřválců (EA111), které jsou známé například z druhé generace Fabie, vzrostl výkon o 3, resp. 4 kW.
Co z této plyne pro české zákazníky? Zatím nic. „Na nabídku motorů pro český, resp. evropsky trh toto vliv mít nebude,“ upřesnil pro Auto.cz Vítězslav Pelc ze Škoda Auto. Evropský Rapid proto zůstává věrný starším turbomotorům 1.2 TSI z řady EA111, které jsou vybaveny osmiventilovou hlavou a rozvodovým řetězem.
Škoda Rapid - srovnání čínského a evropského modelu | ||||
Motor | 1.4 | 1.6 | 1.2 TSI | 1.2 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1395 | 1598 | 1197 | 1197 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/5500 | 81/5800 | 63/4800 | 77/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 132/3800 | 155/3800 | 160/1500-3500 | 175/1550-4100 |
Max. rychlost [km/h] | 181 | 185 | 183 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 10,8 | 11,8 | 10,3 |
Spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,0 | 5,1 | 5,4 |
Délka [mm] | 4501 | 4501 | 4483 | 4483 |
Šířka [mm] | 1706 | 1706 | 1706 | 1706 |
Výška [mm] | 1469 | 1469 | 1461 | 1461 |
Rozvor [mm] | 2603 | 2603 | 2602 | 2602 |