Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exkluzivně: Čínská Škoda Rapid má zcela nové atmosférické motory EA211

22. 4. 2013 • 03:37
13
173
Zobrazit náhledy (13)
Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid
Škoda Rapid pro čínské zákazníky dostala karoserii sedan a také zbrusu nové motory. Sice nemají turbo, i tak ale jednotky 1,4 a 1,6 l patří do stejné konstrukční řady jako nová TSI v Octavii.

Kdo nakoukne pod kapotu čínské Škody Rapid, uvidí zajímavou věc: motory jsou, podle nejnovějších koncernových trendů, skloněné dozadu. Proti evropské verzi to tedy představuje podstatnou změnu. Čínský Rapid má větší čtyřválce s atmosférickým plněním a tyto motory náleží do nové konstrukční řady EA211. Ta se zatím prezentovala jen v podobě přeplňovaných 1.2 TSI (63 a 77 kW) nebo 1.4 TSI (90 a 103 kW).

Motory pro čínský Rapid mají objem 1,4 a 1,6 litru. Menší z nich dává 66 kW a disponuje 132 N.m při 3800 min-1, větší má 81 kW a 155 N.m při stejných otáčkách. Šestnáctistovka navíc bude k dispozici i s automatickou převodovkou, měničovým typem AQ250. Oproti dosluhující generaci atmosférických čtyřválců (EA111), které jsou známé například z druhé generace Fabie, vzrostl výkon o 3, resp. 4 kW.

Co z této plyne pro české zákazníky? Zatím nic. „Na nabídku motorů pro český, resp. evropsky trh toto vliv mít nebude,“ upřesnil pro Auto.cz Vítězslav Pelc ze Škoda Auto. Evropský Rapid proto zůstává věrný starším turbomotorům 1.2 TSI z řady EA111, které jsou vybaveny osmiventilovou hlavou a rozvodovým řetězem.

Škoda Rapid - srovnání čínského a evropského modelu
Motor1.41.61.2 TSI1.2 TSI
Zdvihový objem [cm3]1395159811971197
Válce/ventily4/44/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]66/550081/580063/480077/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800155/3800160/1500-3500175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]181185183195
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,410,811,810,3
Spotřeba [l/100 km]5,96,05,15,4
Délka [mm]4501450144834483
Šířka [mm]1706170617061706
Výška [mm]1469146914611461
Rozvor [mm]2603260326022602

Související články

Témata
25. 4. 2013 04:54
santana
uz se to tu zminilo, vetsina rozdilu oproti evropskymu rapidu je dana tim, ze je to primarne vw santana - proto jsou jiny zadni svetla (blatnik je shodny s vw, ktere ma klasicka svetla, ktera se na viku kufru svazuji dolu), treba i kulaty kryt vicka nadrze atd. o cem se vubec nemluvi, je totalne jiny interier, stredovy panel natoceny k ridici, "passatovsky" vystouply dvere dovnitr atd. jestlize na vizazi v cine kvuli shode s vw (je to i jetta vyrabena faw-vw) podle me trati, tak na interieru ziskal.
24. 4. 2013 11:30
Re: tak co, vlastenci - slyšeli jste?!
Já ti to prozradím, ale nikde to prosím neříkej. Udělali to jen a jen proto, aby tě mohli n...t a by jsi nám tady mohl všem otevřít oči. A teď si představ, že i v Indii dávají do Rapida 1,6 atmo a u nás ne. To je k vzteku, co? nejen Čína, ale už i Indie a třeba i Rusko.....

Jinak, proč to tak VW AG dělá je každému, kdo se jenom trochu trošičku v problematice výroby a prodejů aut orientuje, jasné. Troubové, o jejichž "kvalitách" vypovídá hned jejich nick ovšem jenom přihlouple vypisují podobné "příspěvky".....
24. 4. 2013 10:30
Re: *... EU!
Nižší ztráty a lepší schopnost pohltit kmity. Audi naopak přešlo z řemenu u EA113 na řetěz u EA888 (sice se v čase řetěz měnil, nicméně i třetí generace u něj zůstala), protože pro tuhle řadu motorů řemenům nevěřili. A ano, motory vyvíjeli nezávisle. Nevím, kdy začala Škoda se starou 1,2, nicméně tohle byl dlouhodobý vývoj, budoucnost Volkswagenu, pracovali na tom přes deset let a závádění do výroby se protáhne až někam k roku 2018. Něco mezitím vyrábět a prodávat musí. Neříkám, že celou dobu na (těchto) motorech, nicméně první 1,4 TSI a 2,0 TFSI vyvíjeli v době, kdy věděli, že jsou jen dočasným řešením, než přijde nová konstrukce. Je úplně jedno, jak jsou které motory nové, nebo staré, spolehlivé, nebo nespolehlivé, v plánu bylo vyměnit všechny za nové, protože ty nové přináší výhody, které jsem tu několikrát zmínil. Navíc vyvíjeli modulární parametrizovanou stavebnici, ne nástupce konkrétních motorů. Jako první bylo hotové Audi s MLB a EA888. VW trvalo dalších 5 let (od oka) než dokončilo svůj ekvivalent - MQB a EA211.

Prostě jen nechtěli čekat, tak si spíchli takové šidítko. :-) V některých případech se to povedlo lépe, v jiných hůře. V PD+DPF vidím podobné šití horkou jehlou.
24. 4. 2013 09:56
Re: Ona nekomu chybi maloobjemova atmosfera?
Tak je to dávno, možná skutečně nabíhal až 1997.

A u spotřeby je to jasné, ta prostě při využívání výkonu odpovídá tomu potřebnému výkonu, nikoliv objemu. Takže v reálu pak může mít na dálnici 2.5 litr stejnou, nebo i menší spotřebu, než motor s polovičním objemem v menším autě, protože ten první jede v optimálním režimu, kdežto ten druhý už je otáčkami nad ním.

Naopak, když jedu na čtvrt plynu nebo plynule běžnou rychlostí 70 - 100 km/h, tak spotřebou jednoznačně vítězí menší objem.

A 1.8T? Na svou dobu vynikající kombinace výkonu, spotřeby, kultivovaného chodu a životnosti.
Avatar - šmoula nešika
24. 4. 2013 08:37
Re: Zlaté TSI
>:-[] >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud