Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon SC: První jízdní dojmy

Snové okresky v okolí Barcelony byly tím pravým místem pro ochutnání sportovně laděného Seatu Leon SC. Věřte nám, jde o víc než jen o třídveřovou verzi…
Zpět na článek
23. 4. 2013 09:33
23. 4. 2013 14:04
23. 4. 2013 14:51
23. 4. 2013 09:40
23. 4. 2013 10:21
24. 4. 2013 14:20
23. 4. 2013 11:08
23. 4. 2013 12:13
23. 4. 2013 12:57
23. 4. 2013 13:07
23. 4. 2013 14:25
23. 4. 2013 16:42
23. 4. 2013 22:04
23. 4. 2013 22:28
23. 4. 2013 22:48
24. 4. 2013 08:00
23. 4. 2013 09:41
23. 4. 2013 11:37
23. 4. 2013 12:07
23. 4. 2013 12:39
23. 4. 2013 12:52
23. 4. 2013 14:27
23. 4. 2013 12:46
23. 4. 2013 15:20
23. 4. 2013 18:36
24. 4. 2013 10:50
24. 4. 2013 17:42
23. 4. 2013 09:33
LEON GO-GO
No, čtení jsem zahájil mimovolně, nohu přes nohu, rozložen v křesle. U druhého odstavce jsem se však přilepil vočima k dojmům a hltal slovo za slovem, obraz za obrazem. Svět motorů zaslouží velkou a zřetelnou pochvalu.

Jasně, chce to 1.8 TSI, manuál a... červenou barvu. Ideální auto pro mladého horkokrevného býčka. LEON SC je auto, které tě bude zdobit a které ti přinese nekonečnou rozkoš...

BRAVO SVĚT... LEONŮ :yes: [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - peter_ko
23. 4. 2013 13:29
Re: LEON GO-GO
zabudol si nám ešte napísať pri ktorom odstavci ti vkĺzla ruka do nohavíc... >:-[]
Avatar - white label
23. 4. 2013 21:18
Re: LEON GO-GO
Jen doufám, že tě podobně bizarní asociace nenapadla na základě vlastních všedních zkušeností... :-O :*) >:-[]
Avatar - Emel
23. 4. 2013 14:04
Re: LEON GO-GO
Zkráceně... Lego :-)
Avatar - CHerokee
23. 4. 2013 09:40
SC
No nevím, jestli tohle vytáhne značku ze sra * ček...Ale nevypadá to zle. Závidím ty španělské cesty. Koncern je podpořil, že dodávají i 2,0 TDI se 135 kW s víceprvkovou nápravou. Ten není ani v Octavii.... možná bude v dieselové RS.

Na Leonu mě zklamala však jiná věc - interiér. Ani v FR nebyl nic moc...působil lacině a fórově i přes pěkné červené prošití.
Rozbalit vlákno
13
23. 4. 2013 10:21
Re: SC
V RS bude ten diesel. :-!
24. 4. 2013 14:20
Re: SC
RSu by slušel spíš 2,0 TDI biTurbo 170 kW ;-)
Avatar - Dinar
23. 4. 2013 11:08
Re: SC
Vnitřek leonu mi přišel jako celkem standard na danou třídu, docela by mně zajímalo, co bys říkal na MB-A, jezdil jsem dva dny v základním A180, a jestli tohle má být premie, pak nevím, i na golf v základu se to auto dívalo (mluvíme o materiálech a zpracování) z dálky, a vezmu-li v potaz ještě cenu... tady bys měl pobrekávat. :no:
Avatar - CHerokee
23. 4. 2013 12:13
Re: SC
No já jezdím v MB A denně do práce 220 CDI v AMG paketu a interiér se mi hodně líbí. A všem koho jsem vezl. I ta imitace karbonu vypadá dobře a sportovní budíky. Sedadla luxusní i sportovní, obšití čisté. Plasty měkké. Ale hlavně vše přehledné a retro alá SLS. Nic nevrže.

Vedle toho má brácha verzi Style a ta má taky pěkný interiér - zase do černé laděný s bílým prošitím.

Čistý základ jsme neviděl, ani se neprodává, protže stojí jen o 1000 méně než akční Style. Navíc bez toho centrálního displeje, tedy v základu Audio radio 5 by to snad nikdo nekoupil..
Avatar - Dinar
23. 4. 2013 12:57
Re: SC
Auto z půjčovny, ta jsou většinou v základu. Style jsem viděl, ano, to mi přijde asi nejlepší, naopak AMG paket s tím falešným karbonem a šachovnicemi je na mně moc velký kolotoč, v tomhle (té premiové střízlivosti) je audi, bmw o velká prsa před MB. V mých očích nemá áčko v interieru čím ohromit ani proti golfu, srovnám-li ho s A3, tak je to na pláč.
Avatar - CHerokee
23. 4. 2013 13:07
Re: SC
Áčko nemá být moc střízlivé...v AMG paketu je to trochu divočina. Průduchy, výdechy, dva vlké výfuky... interiér je do AMG dělaný, sportovní. Raději imitaci karbonu (pravý je v SL) než černý plast.

Někoho oslovuje, někoho ne. Podle mě designově Audi i BMW daleko předčilo.
Avatar - Dinar
23. 4. 2013 14:25
Re: SC
Mluvíme o interieru, sedni si do A3ky, to je premiový interier, 1er i áčko jsou o řád horší s tím, že nenamašlené se áčko nechytá ani na 1er. Problém je, že až na tu átrojku je interierem spláchne i golf. Jinými slovy, vrátíme-li se k výtkám interieru leonu, zní mi tvá áčková píseň v tomto směru docela falešně. ;-)
Avatar - CHerokee
23. 4. 2013 16:42
Re: SC
Kukni na test:

[odkaz]

Já s tím pánem souhlasím :-). Tolik k klasickým audiklišé. Áčko mě pobláznilo vzhledem i interiérem. Hodně dobře se řídí na předokolku.
Avatar - white label
23. 4. 2013 22:04
Re: SC
Proboha tenhle pán je (z velkým náskokem) nejslabším "testerem" Autosalonu a o jeho profláklém nevkusu hovoří dostatečně už to, jak nemožně se před kameru obléká.
Chápu, že ne každý je Chris Harris, ale kdyby to auto testoval aspoň "expert Pepa" (z Autosalonu) mohlo by to mít určitou váhu, ale tohle je jen naprosto nepodložená snůška superlativů? A dokonce se prý (hned na úvod) plně vyrovná 1er! Kolik roků tady čtu (a nejen tady), že se A3 nemůže nikdy zcela vyrovnat 1er, protože FWD vs RWD, ale jak přijde s FWD MB už to najednou většina z bývalých kritiků A3 taktně přehlíží. :*) >:-[]

Mimochodem tu lacinou (obrazně i reálně) a doslova plastově matnou "3D carbon" folii (viz i palubka Ačka na videu) dnes najdeš prakticky u každého garážového tunera: [odkaz] [odkaz] [odkaz] ...a je to opravdu kýčovitý "kolotoč" (viz Dinar) první třídy, který zvlášť v interiéru (a zvlášť v prémiovém) nemá co dělat. Tohle plastově matné provedení vypadá blbě i na střeše, přitom jsou dnes k dispozici folie imitující karbon o několik tříd lepší/přesvědčivější s kovově lesklým finišem.
Avatar - CHerokee
23. 4. 2013 22:28
Re: SC
Snůška nenávistných a závistivých rádoby povýšených pindů. Já nemusím nic tunit. Když chci pravý karbon vytáhnu jako dnes SL 63 AMG. Chápu, že prodejci a dealeři Audi a BMW musí tady horovat proti MB, které nastupuje s nebývalou razancí v počtech modelů a oba soupeře předčí designem, ale hoši tohle je fakt trapné a pod úroveň. To Vás staví tam kam patříte.

FWD vs. RWD je velký rozdíl. Ovšem v běžném provozu ho těžko řidič pozná. Jedině v mezních situacích, když člověk jede poplašeně a to ještě by musel vypnout ESP a ABS. Výjimkou je asi jízda bokem - tedy řízeným smykem. Profíci to ale umí i s předokolkou. Běžně je tedy předokolka horší, nebo méně zvladatelná a předvídatelná jen na sněhu.
Avatar - white label
23. 4. 2013 22:48
Re: SC
Ale, ale..., to je jen obecná (a hlavně dílčí) kritika MBA, nikoli tvé garáže, a jestli to bereš osobně (jak jsi právě dokázal..., bylo to zřejmě příliš "na komoru") jde především o tvůj dětinský boj. Jsme si asi dovolili moc, co, pomlouvat (byť jen částečně) tvoje autíčko a přitom si už tak velký kluk s SL 63 AMG! :-)
Bavíme se o dílčím zpracování interiéru Ačka, takže tvé šermování ve smyslu, že někdo někoho předčí (subjektivně) designem je úplně mimo téma naší dosavadní diskuse, ale chápu, že když docházejí argumenty k danému tématu, pohotově se raději otevře téma další/jiné. U hb nižší střední (ani prémiovém a s nálepkou AMG) nemusí být nutně (poměrně drahý) pravý karbon, ale buď udělám imitaci na slušné (nejlépe prémiové) úrovni, nebo ji raději nebudu dělat vůbec. A jestli tohle nedokážeš pochopit jen proto, že se bavíme o něčem co má třícípou hvězdu, je to tvůj problém, já tvé "doznání" (v tomto směru) k životu rozhodně nepotřebuji a ani jsem ho nečekal, přesto, to co tu (v tomto ohledu) napsal Dinar, sedí (s trochou nadsázky) jak prd.el na hrnec. ;-)
Např. relativně "lacině" tvrdé plasty (na prémiové poměry - nastavené Audi A3) v interieru MBA nekritizuje jen Dinar (samozřejmě je velký rozdíl jestli plast potáhnu kůží, nebo zmíněnou tunerskou fólií), přečti si i některá renomovaná zahraniční motoristická periodika, tedy nejen tento velmi jednoduchý/černobílý názor tohoto "Jaryna" z Autosalonu.
Mimochodem každý (alespoň trochu) soudný "testér" by neplácl podobně jednoduchou pitomost, že produkt kohokoli z D3 celkově! doslova "zašlape" zbývající dva z této trojice. Npř. jednoduchý design interieru/palubky (ale i exterieru) nové A3 se logicky nemusí líbit každému, což samozřejmě zcela respektuju (viz tvá zmínka "bourajícího" designu Ačka), ale zpracování a kvalita materiálů interieru A3 je naopak objektivně výš, než u přímé konkurence, tedy včetně Ačka.

P.S. Jinak tvá první věta vystihuje kvalitu "povýšených pindů" z videa opravdu velmi výstižně...
Avatar - CHerokee
24. 4. 2013 08:00
Re: SC
Už se k tomu nebudu radši dál vyjadřovat :-)
25. 4. 2013 08:11
Re: SC
To byva v okamziku porazky opravdu to nejlepsi.
23. 4. 2013 09:41
Lev
SEAT se s modelem Leon zase pomalu zvedá na nohy. Je to krásný, moderní, kvalitní vůz a ve verzi ST bude i velmi praktický. Interiér vozu zaznamenal zlepšení tak o 1000 procent. Jen mě zaráží, kde mohl dnes SEAT být, kdyby nevytvořil tu osudovou modelovou řadu: Leon II, Toledo III a Altea. Altea XL se mu ale docela povedla. No hlavně, že jejich designér Walter de Silva už odešel do VW. Seatu se tak zase začíná dařit a např. v Evropě je v současnosti nejrychleji rostoucí masovou značkou koncernu VW nebo lépe řečeno jedinou rostoucí.

Najednou to jde ... :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - leone
23. 4. 2013 11:37
Re: Lev
naprosto souhlasím,....sám jsem se před lety rozhodl pro "jedničku", byť vedle byla už ta nepovedená "dvojka",....prodejce to nemohl absolutně pochopit,....dnes mohu říci, Leon I. se mi líbí pořád, za to dvojce jsem nepřišel a nepřij du na chuť :no: :no: :no:
..... jinak přeji SEATu hodně štěstí a osobně se těším na LEON III ST :-) :-) to by mělo být to pravé ořechové !!
Avatar - Ozzman
23. 4. 2013 12:07
Re: Lev
Jednička Leon byl a je velmi pohledným a nadčasovým autem. Kdo se pořád neotočí za naleštěnou Cuprou v krásně žluté barvě? :-) Dvojka mne taky designem sklamala, nýbrž se mi velmi líbilo v interiéru :-) Doufám, že Seat se zas vyšvihne a začnem ho vídat více na silnicích :-)
Avatar - CHerokee
23. 4. 2013 12:39
Re: Lev
:yes: snad neskončí jako Saab.
23. 4. 2013 12:52
Re: Lev
Ano, jednička se mi pořád líbí, ale líbila se mi i dvojka. Dá se debatovat o tom, jestli to byl design vhodný pro Seat, nicméně podle mne povedený. A to moc na obliny nejsem. Naopak zklamáním pro mne byl interiér.
23. 4. 2013 12:46
Re: Lev
Jen moc nejásej, de Silva je od roku 2007 zodpovědný za design celé skupiny Volkswagen. Od Škody, přes Audi po Bugatti.
23. 4. 2013 15:20
Re: Lev
no hlavně, že už není šéfdesignérem SEATu ...
23. 4. 2013 18:36
Re: Lev
Jaký je v tom rozdíl? Na těch autech dělá tým designérů a šéfové spíš ovlivňují, než že by odvedli celou práci. Těžko říct, co vůbec na těch autech bylo z de Silvy. A u VW člověk nesmí zapomínat na vliv vedení.
24. 4. 2013 10:50
Re: Lev
Šéfdesigner je především osoba, která nese za vše odpovědnost. Samozřejmě tým designérů mu se vším vypomáhá a vše je v koncernu víceméně propojené, ale největší zásluha na autě je jen v jeho režii. Vem si jenom jaký vliv má např. Kabaň na Škodovku. Jeho filozofie čistého jednoduchého designu vstupuje do všech jím vytvořených Škodovek. Luc Donckerwolke z Lamborghini je tvůrce designu současné Ibizy - nejúspěšnějšího modelu SEATu všech dob, (který držel SEAT nad vodou v těžkých časech zpackanéhoToleda III.) a zároveň stojí za úžasným novým Leonem III. z jeho konceptu IBE. Bohužel opět odešel do vedoucí pozice šéfdesignéra VW. Nebýt ale příchodu Luca a současného odchodu Silvy, těžko říci, zda by to SEAT ustál.
24. 4. 2013 17:42
Re: Lev
Ti stejní lidé pod různými značkami produkují často dost odlišný design. Což ukazuje, že jejich vliv není zase tak velký. Stačí se podívat na vozy, pod které se podepsal. Mimochodem, Donckerwolke je u Bentley.
Avatar - Emel
23. 4. 2013 14:00
1.8TSI s manuálem
Pohled do ceníku Octavie říká, že 1.8TSI lze s manuálem objednat taky, a to za 511.900 (Ambition). To mimochodem není zase taková pálka. Pokud uvážíme, že kromě lepší dynamiky je bonusem i multilink, tak je příplatek 50.000 oproti 1.4TSI celkem akceptovatelný a lze odpustit i to, že dynamika není tak oslňující jak bychom čekali.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
23. 4. 2013 14:30
Re: 1.8TSI s manuálem
Souhlas, navíc v reálu, papír nepapír s tou 1,8tsi spláchneš vedle opěvovanou M6 2,5 litru i v passatu. Jen bych bral 1,8tsi každopádně s DSG, tyhle motory nejsou nic charakterního, co by dávalo smysl točit, hrát si s meziplyny atd., jsou to takové tiché táhnoucí elektromotory, svižný cestovní ideál s automatem.
Avatar - Emel
23. 4. 2013 15:20
Re: 1.8TSI s manuálem
Na druhou stranu, 50.000 za DSG u Octavie není pro každého.

Já podobná kategorická prohlášení o splachování nemám moc rád. Passat už se s 1.8TSI neprodává a pokud vím, měl pouze variantu 118kW... tam bych si klidně vsadil na Mazdu. U lehčí Octavie se 132kW a DSG už by to asi bylo vyrovnanější.
Avatar - iudex
24. 4. 2013 10:05
Re: 1.8TSI s manuálem
I s ohľadom na v teste spomínaný charakter 1,8TSI som zvedavý na budúcu Cupru s 2,0TSI. Verím, že jej charakter bude úplne iný a nebude to len "táhnoucí elektromotor" (c) dinar). Inak 1,8TSI je dobré potvrdenie, že športové verzie majú svoj význam práve vďaka odlišnému naladeniu a človek by nemal rozmýšľať v štýle: veď aj 180 koní urobí slušné čísla, tak načo mi je 220k.
23. 4. 2013 14:09
Přece nebudeme hlupáci vážení...
...a koupíme Toyotu Aygo ;-) - BRAVO TOYOTA!!! :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - twistedTSD
23. 4. 2013 14:55
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Koukám, že už i na Auto.cz se objevil troll. Ach jo.
23. 4. 2013 15:10
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Proč? Jsou ve stejné třídě ;-)
Avatar - peter_ko
23. 4. 2013 15:16
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Ádynko tebe to už dočista, ale dočista....
Avatar - Ozzman
23. 4. 2013 15:52
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Aygo a Leon? :-) Už zase v tom máš čurbes ? Nauč se ty třídy automobilů a pak se vrať už sem ti to řikal jednou!
23. 4. 2013 15:56
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Nedělej ze sebe hlupáka ;-)
Avatar - Ozzman
23. 4. 2013 16:01
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Občas mám pocit, že náhodně generuješ odpovědi a vůbec neodpovídáš na to co ti druzí píšou >:D
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2013 16:07
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
nie si vtipny ady ;-) ... skus nejako inak zaujat ;-)
23. 4. 2013 16:16
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
[odkaz]
Avatar - peter_ko
23. 4. 2013 16:30
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Ádynko Tvoje príspevky sú rovnako trápne a užitočné ako stierače na ponorke....
Avatar - twistedTSD
23. 4. 2013 17:13
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Kdybyste se s ním tak vytrvale nehádali, možná by ho to přestalo bavit. ;-)
Avatar - donPedro
23. 4. 2013 20:38
Re: Přece nebudeme hlupáci vážení...
Tak, tak, prauda ... reakcemi svými jen trollovi tomuto přiléváte olej do ohně ;-) a on trolí a trolí a trolí ... jen s podivem že ho to baví až tak dlouho ... ale co ... pan doktor Chocholoušek proň má již nachystanou útulnou místnůstku ... tož tak. :-!
Avatar - Jaros71
23. 4. 2013 17:48
Konečně zase LEON
Super..! :yes: :yes:
Konečně je zpět sportovní styl prvního Seatu Leon.. :-)
Auto je krásné i interier je super. :yes:
Tleskám!! :-)
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2013 20:30
sportovní vůz, sportovní motor?
Vlastním starý vůz obdobné kategorie, který chci vyměnit za nějaký nový, takže na příchod třídveřového Leonu jsem se docela těšil. Přeci jenom jeho první generaci mám zafixovanou jako krásnou káru :-)

Z vnějšku se mi ten nový opravdu líbí. Kapota by mohla teda být nižší, ale dnešní trendy placatým autům nepřejí... . Vevnitř to vypadá kvalitně a nudně a pravé koleno mi asi bude narážet na středový panel (takže klasika společná skoro všemu od koncernu), ale to bych v klidu překous.

Test zmiňuje vyšší posez (no budiž), bohužel mlčí o řízení a naladění posilovače. Popisovaná náhrada samosvoru zní zajímavě, pokud to funguje zpola tak dobře jako originál, tak to bude super věc! K tomu na dnešní poměry slušná hmotnost.

Takže nadšení? No, u mě úplně ne, respektive ochladlo při pohledu na motorizace. Naftu ve sporťáčku nechci. 1.8TSI je podle mojí zkušenosti silný, rychlý, ale zejména neskutečně nudný motor bez poslední kapky sportovního espiritu (vlastně taky taková nafta ;-) ), takže ten určitě taky ne a 1.2 už je pro mě slabá.

Takže zbývá 1.4 - bohužel s tou mám minimum zkušeností (vlastě jen jendo krátké svezení v sciroccu, ani nevím kolika kW verze). Nepřišla mi sice tak nudná jako 1.8, ale oproti atmosféře to nebylo to pravý ořechový - nebo by si na to člověk jen musel zvyknout? Prozradí mi nějaký její majitel se skony ke sportovní jízdě, jak je s ní spokojený?

Hádám, že 1.4 bude mít vzadu vlečnou nápravu (což mi z principu vůbec nevadí) a nebude mít ani zmiňovaný XDS. Ale každopádně to bude chtít návštěvi showroomu a zkušební jízdu - alespoň na první pohled se mi to auto jeví náramně zajímavě :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
24. 4. 2013 08:45
Re: sportovní vůz, sportovní motor?
Chápu kritiku, nicméně... silný motor nikdy není úplně nudný. A vnitřek Leonu se mi líbí moc... možná není tak "prémiový" jako u Golfu nebo tak vypiplaný jako u Alfy, ale mně se strefil do vkusu perfektně.
24. 4. 2013 09:52
Re: sportovní vůz, sportovní motor?
Tyhle motory jsou laděné na uživatelskou přívětivost. Proto jsou "nudné". Twincharger je ve své nejsilnější verzi celkem zajímavý, nicméně za nejmenší motor koncernu s nějakým talentem považuji 2,5. Pokud ti opravdu jde o zábavu, vyzkoušel bych Golf GTI (Performance) a následně se modlil, aby stejnou (nebo lepší) techniku dostal i Leon (nevím, co je potvrzené, a nechce se mi to hledat). :-)
Avatar - iudex
24. 4. 2013 10:08
Re: sportovní vůz, sportovní motor?
Presne tak, jeden motor sa dá naladiť na nudnú elektrickú lokomotívu, ale aj na točivý charakterný motor. Napr. 2,0EB od Fordu má iný charakter v Mondeu (240k) a dosť odlišný vo Focuse ST (250k). Tak verím, že aj Cupra s 2,0TSI bude úplne iná, ako 1,8TSI.
25. 4. 2013 10:46
Sportovní auto...ehm
Gratuluji marketingu vw. Vzít golfa, trochu ho kuchnout a představit to veřejnosti jako super mega hustý ultra krutý sportovní hečbek , to umí málokdo. Upřímě tomu moc nerozumím. Nedávno jsem řešil VW UP! a koukal jsem i po konkurentech ( mii a citigo ). V podstatě neexistuje jediný důvod proč bych měl kupovat seat a nebo škodu. VW je vždy maximálně o pár korun dražší ve všech třídách. Většinou si pro sebe nechává lepší technologii a výbavu, tak proč brát sockovku a nebo špenát . Že by těch pár korun méně mělo takovou roli ?
Rozbalit vlákno
0