Nový Grandtour přijíždí opět s prodlouženým rozvorem a objemným zavazadelníkem. Motory, techniku podvozku i výbavy známe z ostatních Meganů, novinkou v nabídce ale má být dvouspojková převodovka.
Neblbni a podívej se na GTIho..., na něj mít stejně nikdy nebudeš a ten čeká na podobný job, marně celý život...
Pouč se od zkušenějších a zkus to raděj spíš přes ty jazyky... :yes: :-!
navíc když se tahle převodovka dodává jen se slabšími motory tak by to bylo jako bych i vyměnil "nástroj" za menší :-O no fuj, pryč od toho 8-s
PS: pivo ti nevoní? no toto.. to víš, já jsem chudý mladý študent.. :-( já musím teprve dozrát na ten správný nápoj.. :-! ikdyž nevím jestli v dubovém sudu 8-s >:D >:D
Kluci, já nevím jak to děláte a možná je to jen můj pocit, ale jak se tu sejdete vy dva, tak těm Rendlíkům okamžitě stoupají prodeje, bez ohledu na to, že už je dávno (na salonech) po zavírací době... ;-) >:-[]
Ke GTImu se ve svém nezralém věku ani raděj vůbec nesnaž přirovnávat... ;-)
Já celou dobu přemýšlel o kolik ses tak asi chtěl vsadit...
...a nakonec jen o virtuální pivo...tak to máš pravdu, to byla vyložená ztráta času... :no: >:-[]
Chlapsky si to přiznal..., ale jinak si z toho nic nedělej, já už tu narazil na mnohem větší "v o l y" a kolik jich bylo..., to bys mi ani ty nevěřil... >:D
Teď vážně, kdybys po tom tiptronicu zkusil multitronic..., připadal by ti pocitově rozdíl: "ako trtkanie, najprv bez
a potom s gumičkou"... 8-s
taky můj favorit, ale takhle ostře bych do toho nevyjel >:D uvidíme, co na to náhodní kolemjdoucí z jiných VWod na zdejší půdě.. >:-[] ono máme před volbama a ve vzduchu je bojová nálada... :-O;-) nemůžu před tebou roztahovat deštník, abych tě chránil před virtuálními vajíčky >:D ale je jasné, že mégane je v téhle generaci opravdu dospělý a stvořený bojovat o příčky nejvyšší :yes::-!
Dle mého etalon třídy. Po stránce obecného koncentrátu kvalit dme mého nemá vážnějšího konkurenta. V tuzemsku ho ohrozí snad jedině Octavia... ale rozhodně ne přeoperovaná minulá generace Golfu >:D
"...tak to hodíš na S-ko dáš kopanec do plynu a panečku to je svezení..." kdopak to asi psal...?...a "nebásnil" pro mě, ale
o tiptronicu, který si spletl s multitronicem... ;-)
a ještě později chtěl, ať se dokonce krotím v optimismu...
...krotit ses měl ty, když jsi tak "zkušeně" nesouhlasil...
[odkaz]
Tak co, přiznáváš to, nebo to chceš raděj ještě trochu okecat...
klid klid.. že bych básnil o tom nevím.. navíc k tomu, abych básnil pro tebe ti chybí určité fyzické atributy[(!) a (.)(.)] >:D >:D ale jestli si to přeješ tak se budu snažit psát ve verších >:D jinak uznávám, spal jsem dneska jen 3 hodiny a nějak se to na mně podepsalo.. ;-\
aj ked po dizajnovej stránke som čakal od zadnej časti niečo viac, ujde to. Interiér je pekný, s motorom 1.6 16v 110 si myslím že to bude ideál. pekný :yes:
Vsadím kolik chceš...tady jsem "doma"...
Na stránce Audi si "otevři" nahoře v liště A6 a pak konkrétní karos. variantu A6 a klikni na odkaz "motory a výkony", pak rozbal lištu se všemi vyráběnými motory a převodovkami k nim...
V dieselu s multitronicem poue 2,0 TDI 100 a 125kW a 2,7 TDI 140kW, v benzínu 2,TFSI 125kW a 2,8 FSI 140 a 162 kW, přičemž k A6 Allroad se multitronic nenabízí vůbec...
P.S. Navíc multitronic logicky nemá (na rozdíl od většiny tiptroniků a DSG) režim "S"port o kterém si tu tak "básnil"... ;-)
No nevýhodu to má jenom jedinou - když chceš docílit dlouhého převodu, musíš zvýšit přítlak "řemenic" (aby řetěz neklouzal), čímž vzrostou ztráty v převodovce a tím pádem i spotřeba. Tohle se u klasické převodovky nemůže stát.
Tento Tiptronic je "klasický" 6st. automat s hydrodynamickým měničem a s možností manuální volby jednotlivých převodů...pákou, nebo tlačítky pod volantem...
Předchůdci tiptroniců, ale i např. steptroniců (BMW) byly jejich 5st. varianty...
Dřívější automaty obecně byly 5,4, ale i méně stupňové...
P.S. Aby těch "troniců" od Audi nebylo málo, je také ještě
R-tronic (R8), což je sekvenční manuální převodovka
s dvojlamelovou spojkou... ;-) >:-[]
Ale souhlasíš a ani o tom nevíš...Tvé nadšení docela chápu, tuto kombinaci mám i ve vlastním autě, ovšem jedná se o TIPTRONIC, nikoli multitronic, který se u Audi k motoru 3.0 TDI vůbec nedodává!!!
Tak nějak vznikají drby... ;-) >:-[]
těžko říct proč se nerozšířily... nebude to zrovna nejjednodužší zařízení, takže technologická složitost, taky nebude zrovna malé na prostor, takže někdo místo toho radši napere do auta plno jiných věcí + váha.. no nevím nejsem konstruktér, třeba melu kraviny >:D >:D >:D ale moje zkušenost je ok.. hlavně na větších motorech a víceválcích v tom vidím smysl.. :-)
z Lexusov ju má napr GS450h či ako sa tá vec volá, inak ju má každý skúter, trolejbus, Nissan Murano (aspoň minulá generácia), Prius, Civic 4D hybrid a Insight. prečo sa nerozšírili? pomerne ťažko sa "ladia" k autu, lebo potrebuješ vytvoriť software, ktorý bude zvažovať x jazdných režimov a na základe toho meniť prevodový pomer. teda, toľko informácie odo mňa ako laika :-|
no nevím.. musím s tebou nesouhlasit.. jedno svezení.. já jsem měl několikrát tu čest to kočírovat v A6 3.0Tdýzl a vozím se docela často a přišlo mi to naprosto vpohodě.. líbí se mi, jak motor točí 1800 i míň, nejde vůbec slyšet a sílu má jak kráva.. úplný luxus a komfort.. a jak tomu chceš dát céres, tak to hodíš na S-ko dáš kopanec do plynu a panečku to je svezení.. a to nemluvím o spotřebě která je na 240koníků pod kapotou fantastická.. :yes:
Otáčkoměr vyletí na horu a po rychlém přeřazení spadne a zase letí nahoru, když to držíš pod plynem ... Mě přijde, že je to podobné, podobné jako BMW 530 s klasikou. Jen ten hučák, který dělá hydrodynamický měnič ... Ale u CVT ten zvláštní pocit, když se zvedá ručička rychloměru a otáčkoměr stojí ... >:D
Znám to z Audi jako "multitronic" v několika generacích a nechtěl bych to ani za "krávu"...zlatý klasický tiptronic...,
o DSG nemluvě...
Teoreticky to má udržovat optimální otáčky a snižovat spotřebu..., prakticky je to spíš na ho.no, teda podle mě
a mých krátkých zkušeností (svezení) s tímto systémem...
první generace multitronicu byly navíc prokazatelně vekmi poruchové...
Tedy variator obecně: představ si široký klínový řemen (u aut řetěz) a řemenice které axiálně mění šířku. Jedna se rozšiřuje a řemen (řetěz)do ní zajíždí a běží po menším průměru. U druhé je to naopak. Tím máš nekonečný počet převodových stupňů a ne jen 6,7 nebo 8 jako u dvouspojky. Při plynulém zrychlování se ti neměmí otáčky a mění převodový poměr, motor tedy pracuje v optimálním režimu, jak píše figurka. U Toyoty mají přednastaveno 7 stupňů pro sportovní nebo manuální režim a to se pak chová podobně jako dvouspojka. Kapišto? ;-)
Představ si že máš na kole místo pětikolečka a přehazovačky jen jedno kolečko, které má schopnost plynule měnit velikost svého obvodu-průměru a tím měnit poměr převodu... :-!
Myslel som tým,, že Astra je najväčšia vonkajšími rozmermi...
Z minulej generácie sa mi najviac páčil kombík, teraz je to podobne, ale 5-dver a kupátko sú o kus príťažlivejšie a ich odstup za kombíkom je u mňa minimálny...
Na nový Mégane, najmä na prednú masku a zvláštne prelisovanú prednú kapotu som si chvíľu zvykal, ale už sa mi v očiach "usadil" a túto generáciu Megane považujem za veľmi vydarenú... :yes:
Toto není kombi! Ale kupé hrajúce sa na kombi! Vidíte ten zúfalý nedostatok priestoru nad zadnými sedadlami! Ako ho možeš porovnávať s etalónom? S dizajnovou ikonou? Kolko ti je Klaudius? >:-[]
Ako funguje bestupňová prevodovka? Takýto bazmek nepoznám, tak prosím o stručné a blbuvzdorné vysvetlenie ;-)
je to tak, ale na druhej strane nemôžem povedať, že sa na tie autá nedokážem pozerať...snáď najviac ma dizajnovo (exteriérom) sklamal P308 (hlavne HB, SW a CC unesiem) kvôli svojej prehnanej "bruchatosti"...na ostatných menovaných mám výhrady k niektorým dizajnovým prvkom, ale celkovo to nepôsobí najhoršie (inak povedané nie je to hnus) a Ty už vieš, že Mazde3 by som dal v tejto triede (minimálne z menovaných) prednosť ;-)
Mně osobně se tohle auto líbí, design je taky fajn ... jen by mohlo být trošku více prostoru na zadních sedadlech.
Cenová politika Renaultu se mi zdá přiměřená.
Je bezva, že Renault zvyšuje kvalitu. :yes:
Jestli se ti víc líbí úzký jezevčík nebo auto s přesahy jak Karosa, proč ne. V každém případě tento Megane slibuje královský prostor. Jednoduchá zadní náprava, velký rozvor a veliká šířka udělá svoje.
za Astrou v rázvore nasleduje síce Megane, ale pred nimi je ešte P308...Astra v triede najväčšia rozhodne nie je, má jeden z najmenších batožinových priestorov...takže ak to zoberieme z pohľadu rázvoru i z pohľadu objemu batožinového priestoru, tak Megane siaha vždy na bronz...dizajn dobrý, aj keď, krom iného, mám mierne výhrady voči tým presahujúcim C-éčkam v zadných svetlách, možno naživo to bude na mňa pôsobiť lepšie, ale vcelku sa Renaultu podarilo vytvoriť slušné, pohľadné a úžitok poskytujúce kombi (predošlá generácia sa mi páčila snáď najviac práve v kombi verzii)...zatiaľ z rodiny Megane dizajnovo stále kraľuje trojdver coupe, ten sa nadmieru Renaultu podaril :yes:
Tak jako fábie vypadá jak hubená "ajfelovka", tak tohle je pro mě zase druhý extrém - rozpláclá žába, ať jako hb nebo kombi, takže se mi nelíbí ani jedno výše jmenované.
Podľa tabuľky druhý najväčší kombík po Astre, "etalón" voči nemu stráca pri rázvore (124 mm) aj objeme batožinového priestoru, čo je v tejto triede kombíkov dosť sledovaná hodnota. Veľký rázvor sľubuje viac priestoru na zadných sedadlách voči hatchbacku a ešte lepšiu stabilitu jazdy.
Na fotkách je to skutočne elegán, ak pripočítame jeden z najkvalitnejších interiérov a tiež stúpajúcu kvalitu modelov tejto značky, na scéne je zdatný konkurent kombíkom všetkých tradičných značiek. Vzhľadovo nemá chybu, jedno mínus ale u mňa má - minimalistické tretie bočné okno bráni slušnému výhľadu pri cúvaní. Je to daň za eleganciu, ktorú tvorcovia uprednostnili, jednako však ostáva mínusom.