Renault Mégane Grandtour: Podrobná technická data, velká fotogalerie
Nové kombi narostlo na 4.559 mm, je tedy o 264 mm delší než pětidveřový hatchback, zatímco šířka je shodná. Za zadním víkem se skrývá 524 l zavazadlového prostoru, po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 1.600 l. V nabídce přepravních možností figuruje také možnost sklápění opěradla předního spolujezdce, které pak uvolní ložnou délku 2.550 mm. Práh zavazadelníku je jen 561 mm nad zemí u nezatíženého vozidla, což je jedna z nejnižších hodnot ve třídě.
Co se týče podvozku, oproti kupé a hatchbacku se neudálo nic nového, vpředu najdeme klasické vzpěry McPherson, vzadu jednoduchá vlečená ramena. Příčné stabilizátory jsou na kombi tužší než u hatchbacku, upravena byla také tuhost pružin. Kombi se má chovat podobně jako hatchback, náklony v zatáčkách jsou proti předchozí generaci výrazně menší.
Rozvor 2.702 mm je o 62 mm delší než u hatchbacku. Těžit z toho má jízdní stabilita i posádka. Elektrický posilovač řízení byl upraven tak, aby řidiči poskytoval lepší zpětnou vazbu od předních kol, ale to už známe i z hatchbacků.
Renault Mégane Grandtour – srovnání generací | |||
Rozměr | Nová generace | Předchozí generace | Rozdíl |
Délka [mm] | 4559 | 4500 | +59 |
Šířka [mm] | 1804 | 1777 | +27 |
Výška [mm] | 1469 | 1467 | +2 |
Rozvor [mm] | 2701 | 2686 | +15 |
Objem zav. prostoru [l] | 524/1600 | 520/1600 | +4/0 |
Kombi řady Mégane bude k dispozici s atmosférickými šestnáctistovkami o výkonech 74 a 81 kW (100 a 110 k), které jsou spřaženy s přímo řazenými převodovkami s pěti a šesti stupni. Bezstupňové ústrojí CVT je určeno pro dvoulitrový agregát se 103 kW. Ten se nabízí i ve variantě s turbodmychadlem pod označením TCe 180, zde tedy největší výkon dosahuje 132 kW. V nabídce bude také motor 1,4 TCe (96 kW).
Renault Megane Grandtour - zážehové motorizace | |||||
Motor | 1,6 16V 100 | 1,6 16V 110 | 1,4 TCe 130 | 2,0 16V | 2,0 TCe 180 |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | CVT | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1397 | 1997 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 74/5500 | 81/6000 | 96/5500 | 103/6000 | 132/5500 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 148/4250 | 151/4250 | 190/2250 | 195/3750 | 300/2250 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 200 | 195 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,2 | 10,8 | 9,9 | 10,6 | 8,0 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,9 | 6,5 | 7,4 | 7,6 |
Pod kapotami samozřejmě nemohou chybět ani vznětové motory. Menší mají objem 1,5 litru a jsou k dispozici ve verzích dCi 85, dCi 90 DPF, dCi 105 a dCi 110 DPF. Z označení vyplývá, že varianty s 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Výkonnější pohonná jednotka dCi 130 má objem 1,9 litru, přičemž bude nabízena jak s filtrem pevných částic, tak i bez něj. Špičku v nabídce dieselů tvoří dvoulitry dCi 150 a 160. První je spřažen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou, výkonnější verze přenáší točivý moment na přední kola pomocí šestistupňové přímo řazené rychlostní skříně. Tyto nejvýkonnější verze doplní sortiment až ve druhé polovině letošního roku.
Na začátku roku 2010 bude k dispozici dvouspojková šestistupňová převodovka pro motor 1.5 dCi 110.
V tabulce jsou vybrané motorizace, které by se mohly dostat na český trh.
Renault Megane Grandtour - vznětové motorizace | |||||
Motor | 1,5 dCi 85 | 1,5 dCi 105 | 1,9 dCi 130 | 2,0 dCi 160 FAP | |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M | |
Zdvihový objem [cm3] | 1461 | 1641 | 1870 | 1995 | |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 63/3750 | 78/4000 | 96/3750 | 118/3750 | |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 200/1750 | 240/2000 | 300/1750 | 380/2000 | |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 190 | 205 | 215 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,3 | 11,2 | 9,8 | 8,8 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,5 | 5,1 | 5,9 |
Renault vstupuje s novým Grandtourem do velmi konkurenčního prostředí. Obsazeno je hlavně evropskými modely, kterým sekundují kombi z Koreje, ovšem stavěná na míru Evropanům. Srovnání základních rozměrů je v tabulce.
Renault Mégane Grandtour – Srovnání s konkurenčními kombi | |||||||
Rozměr | Renault Mégane | Ford Focus | Kia Cee´d | Opel Astra | Peugeot 308 | Škoda Octavia | VW Golf |
Délka [mm] | 4558 | 4468 | 4470 | 4515 | 4500 | 4569 | 4556 |
Šířka [mm] | 1808 | 1839 | 1790 | 1753 | 1815 | 1769 | 1781 |
Výška [mm] | 1469 | 1503 | 1490 | 1500 | 1566 | 1468 | 1504 |
Rozvor [mm] | 2702 | 2640 | 2650 | 2703 | 2708 | 2578 | 2578 |
Objem zav. prostoru [l] | 524 | 482 | 534 | 500 | 508 | 580 | 505 |
Výbava obsahuje například startovací čipovou kartu s automatickým centrálním zamykáním, které se aktivuje, vzdálí-li se řidič od vozu. Dále je k dispozici samočinná parkovací brzda, bi-xenonové světlomety, dvouzónová klimatizace s třemi možnostmi nastavení (Soft, Auto a Fast), samozřejmostí je i USB konektor pro připojení externího zdroje hudby, automobily budou vybaveny audio systémem Arkamys. Novinka také disponuje plně integrovaným navigačním systémem Carminat Tom Tom, který je samozřejmě za příplatek, avšak ten má činit 13.700,-Kč. Jeho displej má velikost 5,8 palce a software a nové mapy lze do něj nahrát velmi jednoduše, neboť jsou podporovány dnes již vcelku běžné SD karty. Kromě tohoto systému je k dispozici i dražší Carminat Bluetooth DVD.
Výroba ve španělské Palencii se již rozběhla, na evropské trhy bude novinka uvedena ještě v červnu. Příchod na český trh se očekává v nejbližších týdnech.