Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hnací řetězce nového Volva FH/FH16: Euro 5, EEV i Euro 6

Nové Volvo FH dostane dva třináctilitrové motory a stávající šestnáctilitr. Výkony se budou pohybovat v rozmezí 308 až 551 kW.
Zpět na článek
25. 4. 2013 07:56
konečně pořádný motor pro konkurenta mb třídy s od volva :)
>:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Yarex
25. 4. 2013 08:05
Re: konečně pořádný motor pro konkurenta mb třídy s od volva
To jo, ale odkedy volvo vlastnia cinani - no thanx.
25. 4. 2013 13:13
Re: konečně pořádný motor pro konkurenta mb třídy s od volva
Volvo Group a Volvo Cars nemají okrem mena a podobného loga nič spoločné. Osobáky (cars) patria pod číňanov, náklaďáky (group) sú naopak velkým konglomerátom, združujúcim značky Volvo Truck, Renault Trucks, Mack, Nissan Diesel (teraz už pre to majú nejaký nový brand), plus ďalšie veci ako finančné služby, dokonca divíziu na výroby jácht a ďalšie
26. 4. 2013 06:49
Re: konečně pořádný motor pro konkurenta mb třídy s od volva
koupili jeste 45% Dongfengu v Cine a Eicher v Indii.
25. 4. 2013 11:23
preplnovani - upresneni
jen pro upresneni, motor pouziva turbodmychadlo a turbocompound (ne kompresor jak je psano v clanku) coz je v podstate druhe turbo ktere je pripojene na klikovku.
Rozbalit vlákno
4
25. 4. 2013 22:21
Re: preplnovani - upresneni
To je to co používá/la Scania někdy před 15 ti lety ?
26. 4. 2013 06:48
Re: preplnovani - upresneni
ano spravne, je to zase neco navic co se muze pokazit i kdyz to prinasi cca 10% vykonu navic. Tohle je hodne vyladene na tento motor. Budou 2 verze. Jedna verze ja Narrow band coz je taa o ktere se pise kde je max kroutak mezi 900-1100rpm a max vykonu je pri 1500rpm a konec, druha verze je Normal band ktery je jakoze klasika kde kroutak je mezi 1000-1450rpm a max vykonu u 1900rpm. tahle verze uz neni v celkovem souctu tak usporna v porovnani s Narrow band. Uspora je dana tim vyladenim celeho systemu na max ucinnost do uzkeho rozpeti pracovnich otacek.
Kazdopadne to taha jak krava podle testovacich ridicu.
26. 4. 2013 09:14
Re: preplnovani - upresneni
A v těch Scaniích s tím jsou nějaké problémy ? Když už to takovou dobu používají, tak by ty jejich zkušenosti měly nějakou vypovídací hodnotu. A ještě, proč by to tak dlouho používali, kdyby s tím měli problémy, myslím já. Záleží na tom, jestli uspořená částka za palivo s bonusem lepších provozních vlastnosti převáží nad cenou opravy "něčeho navíc".
26. 4. 2013 12:24
Re: preplnovani - upresneni
no nepouzivaji to tech 15 let to bylo jen na nejake verzi a byla v produkci nejakych 3-4 roky ted strilim od pasu nevim presne.
Ta uspora musi byt jasne meritelna jinak by to nikco nekoupil, tusim ze jsem cetl ze to ma byt 10% uspora paliva a vypocet se dela na najezd 150tis km rocne takze kdyz je priblizna spotreba ~30l/100km takze 10% je 3l/100 a cene nafty 35czk/litr a pri 150k kmm je uspora ~160k czk rocne. Samozrejme netusim jaky bude rozdil v cene toho auta ale asi to nejak musi dat do relace aby se to vyplatilo konecnemu uzivateli a samozrjme aby se zaplatil vyvoj takoveho systemu.