Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat zvažuje vznětovou V8, uspět však musí naftové Maserati Ghibli

Kritici toho, že Maserati nabídne pro sedan Ghibli dieselový šestiválec, mají další důvod k nářkům. Automobilka by totiž mohla nabídnout i dieselový osmiválec.
Zpět na článek
28. 4. 2013 19:49
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 17:13
Nu do připravovaného..
...KUBANGu, Levante nebo jak se má budoucí SUV Maserati jmenovat by to NEmusela být špatná varianta + někteří si to (mylně ;-) ) "předstaVWují" i jako výbornou verzi do luxusního vozu (nej)vyšší třídy, ale NEvím NEvím
PS: Dle mne NEeee :-|
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
28. 4. 2013 17:30
Re: Nu do připravovaného..
Dle mne ............. proč ne ? ANooo. :yes:
28. 4. 2013 17:36
Re: Nu do připravovaného..
Dle mne NE, to je Fuuuj :no: taky WinDiesel fuuj :no:
Diesel patří do kamen, dodávek a náklaďáků! Pod kapotou mají menší úsporné diesely s DPF, plnící co do emisí i hluku přísné normy EU. :-!

PS:- Diesel do sportovního auta nepatří. :yes:
28. 4. 2013 17:43
Re: Nu do připravovaného..
A proto se na Porsche v naftě čeká až 11 měsíců!
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 17:51
Re: Nu do připravovaného..
Na Cayenne? S Evropou to opravdu JDE "z kopce" ;-)
28. 4. 2013 17:55
Re: Nu do připravovaného..
JardaK. Ano tak kup si, budeš na Porsche v naftě, motor je totiž výrobně dražší než benzín, protože neumíš počítat na splátky zjistí zaplatíš 100% navíc >:D
28. 4. 2013 18:10
Re: Nu do připravovaného..
Jestliže kdo koupí diesel a tak bude prodej dieselových motorů stoupá nebo raději půjde do šrot >:D
28. 4. 2013 18:19
Re: Nu do připravovaného..
Přiznám se, že Tvému češtinu moc nerozumím a má poznámka o čekání na Porsche v naftě byla pouze citací z článku, tzn. ne můj výmysl, ale spíše dedukce, že je zřejmě o tyto vozy zájem, protože proč by se jinak na ně tak dlouho čekalo, že?
28. 4. 2013 18:28
Re: Nu do připravovaného..
A když už chceš nečo kázat o čestine tak, se nejdřiv sám nauč psát česky ano: Vám se nejdřív naučit psát stručně a srozumitelně a pak se ...
Na závěr si napíšete již zcela srozumitelné a smysluplné věty ;-)
28. 4. 2013 19:26
Re: Nu do připravovaného..
Přiznal jsem se, že Tvé češtině moc nerozumím (proto - pro Tvé pochopení - s nadsázkou použité slovo "češtin"), takže nevím, kde z mého přiznání vyznívá nějaké kázání o "čestine" (to je Tvůj výraz - správně je o "češtině"), a prosím, ať mi někdo chytřejší přeloží slova: "Vám se nejdřív naučit psát stručně a srozumitelně a pak se ..." Co znamená: "protože neumíš počítat na splátky zjistí zaplatíš 100% navíc", taky nevím.
Z Tvých příspěvků jsem prozatím pochopil pouze to, že motor v naftě je výrobně dražší, než benzín, a to bych ohodnotil coby objev roku, určitě to tady nikdo do této chvíle nevěděl! Kolik stojí motor v naftě a jeho provoz, Ti rád na Tvou žádost prozradím, protože už mám třetí auto po sobě v naftě a něco jsem ujel za socialismu s Avií a vím, kolik mě a moji peněženku provoz s tímto druhem PHM stál a ještě mě exekutor nenavštívil!
28. 4. 2013 19:51
Re: Nu do připravovaného..
Jsi to sám, chytrý jsi na to dost!
Než ostatní :no:
28. 4. 2013 20:03
Re: Nu do připravovaného..
Vypadni si diskutovat někam do Turkmenistánu, nebo odkud to vlastně jsi. ;-\
Avatar - gld
28. 4. 2013 21:51
Re: Nu do připravovaného..
Užívateľ "TSI-PETROL belongs car STOP !" na mňa pôsobí ako spamovací bot používajúci google translate ako hlavnú platformu češtiny. Slovosled, nelogické zakončenia viet, nesprávne skloňovanie.. čisto ako spamboty na fórach a blogoch.

Písaný prejav na štýl "my mala záujem vaša ponuka zaujala odpíšte v záujem váš" a podobne.
28. 4. 2013 21:27
Re: Nu do připravovaného..
na vetsinu Porsche se ceka, a to i vice nez rok :-) kazdorocne me zasilaji knizku o nejakem modelu Porsche a ceniky kde je vzdy uvedena i minimalni doba po kterou se na dany model ceka od zaplaceni, respektive slozeni patricne castky, holt vyrabet takovou porci aut a tak dobrych aut si zada cas
28. 4. 2013 18:35
Re: Nu do připravovaného..
snažil jsem se na netu najít nějaká reálná čísla o podílu prodaných naftových Panamer a kolik měsíců se čeká na benzínovou panameru, ale našel jsem pouze test dieslové Panamery a ten tak nějako potvrzuje to co si myslím o naftě v luxusní sportovní limuzíně. Odkaz: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 18:57
Re: Nu do připravovaného..
Naftový motor ve voze jakým je Porsche Panamera je skoro "urážka" - navíc s výkonem jen o "směšných" 7 kW silnějším než má můj LEVNÝ "obyčejný" vůz STŘEDNí třídy Citroën C5? NE děkuji :-)
Avatar - WinDiesel
28. 4. 2013 21:18
Re: Nu do připravovaného..
Mám pocit, Kayleigh, že autor článku nemluvil o dieselovém 6-válci ale o 8-válci - a to už je jiná káva a jistě o dot silnější než "silnik" ve Tvém Citroënu. Moc to hrotíš, děvče.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 17:51
Re: Nu do připravovaného..
:yes: :-)
28. 4. 2013 19:54
Re: Nu do připravovaného..
:yes: >:D :yes: a je to tak správné, říká :-)
Avatar - 3_diamanty
28. 4. 2013 19:27
dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
V8 teda nedava ziadny zmysel.... urcite nebude.... treba to brat realne.. ;-)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 19:52
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Tak jasně, u Kia smysl reálně nedává, u Maserati samozřejmě ano.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 19:55
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Do toho SUV? Snad možná... :-|
PS: Ale proč do "normálního vozu" V8 v naftě? Když dnes obyčejný 3litrový 6tiválec (Alpina) Bi-turbo má 257 kW a 700 Nm?
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 20:23
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Maserati nepovažuji za normální vůz a ani samo Maserati nejspíš nechce být považováno za tuctovku. A V8 v naftě má stejný smysl jako V8 v benzínu.
Argumenty, že z méně válců lze dostat stejný výkon jsou liché u nafty stejně jako u benzínu. Je to vždy za cenu tvrdého a nekultivovaného chodu, u větších výkonů za cenu turboděr, malého tahu v nízkých otáčkách etc. a to jsou vlastnosti, které prostě do "klubu" nepatří. Ale chápu, že pro tebe a pro Toppera jsou tyto hodnoty zcela mimo váš obzor chápání.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 20:31
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
(do osobního vozu, že) "V8 v naftě má stejný smysl jako V8 v benzínu"?!? NE ne nE Ne a NE a NEeeeeee! ;-)
Tu poslední větu jste si MOHL "odpustit" 8-s :no: ;-\ :no:
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 20:44
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Ano, má úplně stejný smysl u nafty jako u benzínu. Pokud přijdou třeba s tím Kubangem, tak musí nabídnout něco dostatečně exklusivního jak v naftě tak v benzínu. Nabídnout nadopovaný šestiválec by bylo pro značku zvuku Maserati nedůstojné, protože šestiválec má dnes už kdejaká mainstreamová značka.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 20:53
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
1) asi byste si měl přečíst diskuzi od začátku (zas tolik příspěvků tu NEní) - to ohledně toho SUV ;-)
2) vzpomínám vaši "oslaVWu" náskoku díky technice V6 Bi-TDi 230 kW, ale když konkurence nabídne z téhož objemu o 27 kW a 50 Nm víc jde již o "nedůstojně nadopovaný motor nekultivovaného chodu s turbodírami a malým tahem v nízkých otáčkách... :yes: :-)
..vy si můžete RUKU PODAT s "místním" LUKÁŠem V. - pro toho je 180 kW a 500 Nm v m0000delu střední třídy IDEÁLní motorizací, avšak 190 kW a 560 Nm v téže třídě u konkurence "ZBYTEČNĚ MOC" ;-)
3) benzínový V8 je něco ZCELA jiného (což ale koncernoVWý fanda dívající se na auta POUZE optikou toho jediného výrobce asi nikdy NEpochopí..
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 20:58
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
1) nevím o čem mluvíš, Topper říká, že V8 nemá žádný smysl, ty jsi se k němu přidala. Já říkám, že smysl má. Pokud vám smysl nedává svět se nezboří, je dost lidí kterým prostě smysl dává.
2) ruku si můžeš podat ty, názor LV na šestiválec ti vadí a na druhé straně bojuješ proti V8. Pokud si to neuvědomuješ, tak se tomu říká schizofrenie.
3) benzínový V8 je něco jiného co se týče spalovaného paliva, co se týče kultury chodu a průběhu výkonu tak pro obě paliva platí jednoduché "čím více válců, tím lépe".
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 21:01
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
1) Nikoliv - já říkám (stále to samé) že naftové V8 patří do vozů typu Range Rover - TAM mají svou logiku, své místo (benzínové V8 může být i ve vozech typu BMW 1 Coupe :yes: :-)
2) zkuste si to přečíst ještě jednou - LUKÁŠi Ham.e VAVERKO ;-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 21:02
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
RR je náklaďák a ne osobní vůz, no to je mi novinka.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 21:06
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
No, "maličko" JE :-)
VÍTE co myslím - do OBLUDY typu Bentley EXP 9 F by naftový V8 asi smysl také dával (a do AUDIBUSu Q7 asi také - do Audi A6 ale ZCELA URČITĚ NEeeee - tam je FAJN BENZÍNový V8 - už "chápete"? ;-)
PS: Budeme dělat, že na ty "trochusilnější" motory konkurence které jsou díky pár kW navíc než má audi "najednou ZCELA špatně", jsme ZAPOMNĚLI? :-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 21:11
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Jediný kdo tu nechápe jsi ty. Prostě vývoj naftového V8 je pro Maserati otázkou prestiže a víc se o tom nemá cenu s tebou a s Topperem dohadovat, klidně si sněte třeba o dvouválcích. A na výrobcích a zákaznících nechte co se komu líbí a co si budou kupovat, vaše snaha určovat co je "správně" je legrační.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 21:32
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Takže ZAPOMNĚLI :yes: ;-)
Naftou zaujmete leda v (vliv bez diskuzí stále "ztrácející") Evropě. Proč myslíte že VELIKÁNI ve vývoji motorů (a V8ček) BMW a Mercedes nemají nějaké v nabídce (a z vašeho pohledu by je bylo možno dát do MNOHA modelů)? :-)
PS: NE"uniklo" vám, že ještě nedávno jste "obhaloval" V8 TDi s výkonem 202 kW (to už má roky "můj" V6 3.0 v JAGUARech - chcete mu říkat "nedůstojně nadopovaný s tvrdým nekultivovaným chodem a malým tahem z nízkých otáček"? ), dnes má V6 Bi-TDi 230 kW
- že je "naprosto pohodové" víte/uznáte asi sám
Prostě se SMIŘTE že zrovna v dieslových motorech je BMW docela DOST napřed (jinak je "směšné" že jejich výkon "pomlouváte" a až se na něj po letech dostane "vaše oblíbená" značka je "najednou" vše ok
Na naftovém V8 není nic "prestižního" - taková jednotka má smysl do velkých "oblud", sám dobře víte proč jste NEreagoval na to benzínové naftové V8 v audi A6 (kde jedno je :yes: a druhé :no: ). No a stejná pravidla (pochopitelně) platí pro Maserati - pro Kubang asi snad možná ANO - pro Ghibli NEeeee
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 21:41
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Proč zase lžeš a vymýšlíš?
Nikde nehodnotím ani obhajuji žádného výrobce, žádný konkrétní motor. Je mi ukradené co kdo vyrábí nebo nevyrábí. A pokud máš s V8 problém tak beru na vědomí a je mi to putna.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 21:51
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
"Tuhle" FAKT OŠKLIVÁ poslední věta, teď hned ta první? ;-)
Já mám MOC ráda V8 - jen "natVWrdlíkům" říkám že NAFTOVÉ V8 je do osobního vozu (poněkud) BUBOST :-)
Ok - VYSVĚTLÍM co jsem měla na mysli = není to tak dávno co jste "hájil" V8 TDi s výkonem 230 (nebo kolik?) kW, dnes i vy uznáVWáte že na to "stačí" V6 Bi-TDi (o kterém asi NEříkáte "nekultivované s hrubým chodem, turbodírami atd.). No a konkurence která je napřed dnes nabízí bi-turbo s 257 kW a tri-turbo s 280 kW (a NENÍ pochyb že i na tyto hodnoty se jednou Audi Bi-Tdi dostane! No a v tu chvíli ..ZMIZÍ to "nedůstojné nadopování i tvrdý nekultivovaný chod i turbodíry i malý tah z nízkých otáček" - do té doby budete tVWrdit že na ten výkon je NUTNÉ V8 :-|
Sorry, ale v tomhle si (opravdu) podejte ruku s Lukášem - jeho FÓRek že 180 kW/500 Nm je pro mOOOOdel střední třídy IDEÁL a 190 kW 560 Nm konkurence ZBYTEČNĚ MOC hned tak NEzapomenu :yes: >:-[]
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 22:05
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Lžeš a vymýšlíš si.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 22:08
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
1) ale FUJ :-|
2) v čem (konkrétně)? Neb NElžu a NEvymýšlím si = RÁDA vysvětlím (kde co jak jste "špatně pochopil"
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 22:16
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
:no:
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 22:23
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
;-\
PS: Ok, NEbudeme "osvětlovat" - chápu to tak, že jsem "se dotkla živého nervu" ;-)
PPS: Zkuste se na svět aut někdy podívat BEZ koncernOOOOvých brýlí, byť jeho záběr je VELIKÝ, strašně to OMEZUJE
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 22:41
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Prolhaná a navrch otravná teta. :no:
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 22:55
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
SKVĚLÁ reakce (na nabídku VYSVĚTLENí - po vašem "LŽEŠ a VYMÝŠLÍŠ SI" :yes: :yes: ;-)
PS: Budu stejně "drsná" jako vy = do audi A8 si V8 TDi 258 kW koupí jen "moula", když je v nabídce MNOHEM LEPŠÍ BENZÍNový V8 4.0 309 kW :-)
28. 4. 2013 20:31
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Za první čtyři věty jednoznačně :yes:
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 20:33
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
Za druhou větu (a vaši "podporu") do osobního vozu: " BRRRrrrrr" :-|
Avatar - vabis
29. 4. 2013 07:10
Re: dnes ma aj 6valec diesel uz cez 200kw
V8 pánovi nedává smysl? >:D to máš tak, lidé se dělí na dvě skupiny a) ti co V8 mají 2) ti co s V8 nikdy nejeli ;-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2013 19:49
Správný směr
u Mase dobře vědí, že do slušného klubu se v podvlíkačkách nechodí. :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 19:52
Re: Správný směr
..a PROTO přicházejí s novými benzínovými motory od Ferrari :yes: :-)
28. 4. 2013 20:43
Re: Správný směr
jsem taky pro benzín, ale nafta v8 by mě asi neurazila, 250kw+ ať jde o benzín nebo naftu musí jet pěkně, ať už v suv nebo osobáku, např. audi q7 w12 tdi myslím neurazí
Avatar - WinDiesel
28. 4. 2013 21:24
Re: Správný směr
8-válcová nafta by urazila jen blázna. A vůbec, ať mají lidi možnost volby, pro to jsem já.
PS - myslím že i 6-válec v naftě málokoho urazí... A on adotčená osoba má ve svém vozni naftový šestiválec, který, když na to přijde, vynáší do nebes.
Jak tady někdo podotknul, schizofrenie jak vyšitá, a bohužel ve stádiu progrese. :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 21:42
Re: Správný směr
Proč vyvíjet naftový V8, když dnes už relativně běžné bi-turbo 6tiválec (3.0 v Alpina XD3 a časem asi i v dalších modelech) má výkon 257 kW a 700 Nm (tri-turbo BMW 50d 280 kW 740 Nm)
Kdo chce "víc", tak v této společnosti je dostatek BENZÍNových V8 (příp. V12) motorů
PS: Smutné jak vám (všem) CHYBí "autovzdělání" a přitom si myslíte... ale nic: ACH JO, Don Quijote to VŮBEC NEměl lehké :-)
PPS: Ano, motor V6 3.0 HDi v C5 je tentýž který znáte z Range Rover - a JE povedený (ale JSOU lepší... ;-)
..což ale NEmá moc společného s nějakým naftovým V8 v luxusních vozech - i když pro někoho asi ano :-)
Avatar - WinDiesel
28. 4. 2013 21:49
Re: Správný směr
Nezdá se Vám, paní profesorko, že to s tím karatelstvím již poněkud přeháníte? My všichni jsme hloupí a nevzdělaní a Vy jediná chytrá?
Trpíte stejnou nemocí jako profesor Klaus?
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 21:54
Re: Správný směr
To určitě NEeee - já znám (a občas je tu i jmenuji) MNOHEM znalejší ;-)
PS: Plus "se vyznám" jen v ekonomice hudbě a (trochu) autech - to ten vámi jmenovaný rádobymanželvelvyslance na Slovensku rozumí (snad) VŠEMU :-)
PPS: SORRY, určitým "základním" pravidlům o autech jsem byla naučena a protože si třeba většina myslí něco jiného NEbudu na ně "zapomínat" (snad dáte alespoň na můj argument s historicky doslova VELKOvýrobci motorů V8 jakými jsou Mercedes a BMW - mají na věc STEJNÝ NÁZOR jako já ;-)
Avatar - gld
28. 4. 2013 21:57
Re: Správný směr
Už tu bolo správne povedané: nafta V8 dáva rovnaký zmysel ako benzínový V8- kto na to má si za exkluzivitu priplatí. Aj keď technika pokročila na úroveň, kedy vrcholné turbo V6 dosahujú a presahujú výkonové charakteristiky vyhradené doteraz motorom V8.

Ja byť za vodou tak si milerád prihodím pár tisíc, desaťtisíc eur za odlíšenie od plebsu a krajšie brumlanie na voľnobehu.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 22:03
Re: Správný směr
Už tu bylo CHYBNĚ povedané... ;-)
Viz mé PPS 21:54
Avatar - Dinar
29. 4. 2013 08:52
Re: Správný směr
Postoj V8 dýzl ano nebo ne, závisí, jako bohužel většinou, na osobní zkušenosti. Mít nějakou zkušenost s V8 dýzlem v lux. limuzíně, věděla bys, že mlátit slámu o dostatečném výkonu xturbených šestiválců je zbytečné, protože pro danou věc nepodstatné. Zásadní rozdíl (mnohem větší než u benzinu) mezi dýzlovým V/R6 a V8 je v projevu, klidně si tipnu, že deset z deseti bojovníků proti V8 dýzlům by v autě třídy lux. sedan uvnitř vůbec nepoznalo zda frčí na benzinu či naftě. U šestiválců by naopak člověk musel být hluchý, aby to nepoznal. A v tom to je, chci-li uchovat alespoň známku urozeného původu (něčeho navíc, lepšího zboží...), a zároveň neutéct od praktičnosti těžící z nižší spotřeby, pak je V8 dýzl dobrou cestou. Tedy takto, alespoň já, chápu informaci týkající se možného použítí V8 dýzlu v maserati.
29. 4. 2013 20:40
Re: Správný směr
máš do určité míry pravdu - V8 luxusní limuzíně zcela jistě pro svoji kultivovanost i zvuk bude luxusní limuzíně slušet více než 6tiválec, nicméně mi stále uniká důvod použití takového naftového motoru ve sportovní luxusní limuzíně, protože z čistě ekonomického hlediska mi to příjde spíše něco jako podvod na kupujícího v reakci na zvrácenost měřeni spotřeby dle evropských norem. K udávaným spotřebám se dá v reálu přiblížit pouze se silným sebezapřením, při pohodové jízdě s využítím optimálního krouťáku bude tak 2-3l vyšší než udávaná a zcela srovnatelná s obdobným motorem v benzínové specifikaci (velký obsah - více válců) při tomto stylu jízdy a při využití max výkonu to bude obdobnej žrout jako benzín. U SUV mi to přijde mnohem logičtější, protože takové auto se může mnohem častěji pohybovat v režimech, kdy bude nafta úspornější a naopak SUV vytáčet k červenému poli taky nebude tak časté - no i když měl jsem možnost jet v Cayennu turbo a v Cayennu diesel a to první ve mně zanechalo hluboké vzpomínky, kdežto to druhé bylo jen SUV jako každé jiné, ale jasně - z venku je to pořád Porsche..
Avatar - Ham.
29. 4. 2013 21:56
Re: Správný směr
Dnešní benzínové V8 v lux. limuzínách mají ještě větší problém jezdit v reálu za to co slibují podle normované spotřeby. Jejich reálná spotřeba při běžné jízdě je o 3-4 litry vyšší než normovaná. K normované spotřebě se u nich nedá přiblížit ani se silným sebezapřením.
[odkaz]
Takže ten podvod se koná u nafty jako u benzínu s tím, že reálný rozdíl ve spotřebě mezi nimi u takto těžkých aut je velký skoro jako u těch SUV.
;-)
Avatar - WinDiesel
29. 4. 2013 22:10
Re: Správný směr
Jsou jako malé děti. 8válcový diesel bude jezdit za 10-12, benzín za 14-20. A když někdo bude benzín chtít platit, je to ok, a když nebude, je to taky ok, je hloupost 8válcový diesel v limuzínách zpochybňovat.
Když se značkám vyplatí 8vál v dieselu vyrábět - a o tom rozhodují kupující, myslím tím ti opravdu reální kupující, ne bychaři, je to ok. Jejich volba.
A pokud se z místních bychařů a jedné bychařky nedejbože stanou raální kupující - a nerozhodnou se prodiesel, pak je to naprosto v pořádku.
Všechny ostatní debaty jsou opravdu, ale opravdu (ústy jednoho profesora) zbytečné.
Avatar - Ham.
29. 4. 2013 22:51
Re: Správný směr
:yes: je to tak.
Avatar - Anonym
28. 4. 2013 22:11
Volvo a osemvalce?
Predpokladam, ze tam mali byt stvorvalce, ale takato buducnost Volva by sa mi pacila :-)
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2013 22:35
Fiat zvažuje ...
V diskusi to vře, kolegové a kolegyně se přou o smysl dieselového osmiválce, nadávají si, urážejí se. A to vše jen proto, že Fiat (!!!) zvažuje, co by mohlo být, kdyby ...
Kolikrát se v poslední době naplnilo, co italové "zvažovali" ?
Snad tady nemá smysl rozepisovat všechny ohlášené nové modely a velkolepé záměry ze kterých zbylo velké nic.
>:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jaros71
28. 4. 2013 23:50
Re: Fiat zvažuje ...
Pravda...bohužel!! :-!
Ale osobně bych takový motor v nabídce SUV Maserati a Alfa Romeo uvítal... ;-)
Pokud se ty auta tedy dostanou reálně do výroby... :-)
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 08:29
Re: Fiat zvažuje ...
Čím širší nabídka tím lépe.... a V8 zní hodně dobře. Když s tím kdysi přišel jako první (aspoň co si vzpomínám) Mercedes v S Klasse - 400 CDI V8 byl z toho taky poprask, ale prodávalo se to. Jezdilo to parádně.
Avatar - del42sa
29. 4. 2013 23:19
Re: Fiat zvažuje ...
fiat by měl zvažovat jiné věci . [odkaz]
Avatar - delphino
29. 4. 2013 08:21
Počet válců otázka:
Může mi někdo vysvětlit co mění počet válců? aneb otázka: Co by se stalo, kdybych měl třeba 2 litrový 8 válec, nebo naopak 8 litrový 4 válec?
Rozbalit vlákno
3
29. 4. 2013 09:40
Re: Počet válců otázka:
Rozdiel je zasadny.
Velky 4 valec ma napr. ovela mensiu kulturu chodu, kedze ma velke pohyblive diely, ktore sa navzajom nedostatocne vyvazuju. 8valec by v 2L prevedeni mal lahke pohyblive diely a viac prvkov vyvazujucich dynamicke sily, ergo nizsie vibracie, tichsi chod.
8L motor ma vyssi krutiaci moment, ale je lenivejsi, nabeh do otacok je pomalsi, ma dlhu odozvu na plyn atd... 2L 8v. motor naopak.

Tie motory si predstav tak, ze 8valec takej konfiguracie patri do formuly a 4valec do Avie.
Avatar - delphino
30. 4. 2013 10:27
Re: Počet válců otázka:
děkuju. selským rozumem doplním - vytvořit 2L 8 válec by bylo sice špicovní, ale je to mnohem dražší takže se to prostě nedělá.
Avatar - Hammunasakra
30. 4. 2013 19:02
Re: Počet válců otázka:
:yes: :-)
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2013 08:43
FIAT by měl zvážit
zda vůbec do takových vozů ještě nabízet zážehové motory :no:
Rozbalit vlákno
2
29. 4. 2013 08:50
Re: FIAT by měl zvážit
Všichni výrobci by měli zvážit, zda vůbec nabízet zážehové motory.
Avatar - Barrichello
30. 4. 2013 09:07
Re: FIAT by měl zvážit
Jojo aby se pak lidi mohli po dálnici prohánět 80kou, neb víc auto odmítám jet (FORD TDCI - česrstvá zkušenost kolegyně), přemýšlet jak kuchat DPF (300C CRD, Mercedes Benz E, BMW a Audi známých) anebo měnit čerpadla a vstřiky a shánět jejich repas.

To bude zábavy >:D >:D >:D >:D

Nikoho kdo by tohle dělal u benzínu osobně neznám
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 08:48
By mě zajímalo kde ho tak vezmou
když žádnej nemaj a žádnej nikdy neměli.
Už tu 3,0 V6 CRD vařili z vody spolu s VM Motori, troufnout si rovnou na V8 bez sebemenších zkušeností.....no odvaha chlapcům nechybí, jen aby to zas nebyl etalon kvality jako slavné 2,5 TD v 90. letech >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
9
29. 4. 2013 08:54
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Zkušenost s výrobou naftových motorů Taliánům určitě nechybí. ;-) A zkušenost s velkými výkonnými V8 a V12 taky ne.
29. 4. 2013 09:18
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
pravda, treba Lambo ma ty svoje naftaky v traktorech zmaknuty, otazkou je, jestli je pujcej Maserati >:D
Avatar - WinDiesel
29. 4. 2013 09:57
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Budeš se divit, Neználku ale jiná taková značka, JCB, dodnes drží světový rekord v maximální rychlosti dosažené v USA na slaném jezeře, stačí si něco přečíst o "JCB DieselMax".
Použili svůj "traktorový" motor řady 444 JCB DieselMax, který má normálně výkon až 120 kW a až 750 Nm.
Principielně není problém přeladit tento motor na autový.
Stejně jimtento motor deignovali u Cosworthu.
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 16:00
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Fiat má NewHolland tak b ymohl použít ty. Jinak je to bývalá divize ford Tractors......

Takže opět výhodný americký nákup >:-[]
29. 4. 2013 17:11
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Myslis, ze ten uvazovany 8valec bude mat objem 12litrov? >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 19:33
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Ne, že prý by to měl být 4litr ;-)
Avatar - Barrichello
30. 4. 2013 09:04
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
12ti válec o objemu 33 litrů..... >:D
Avatar - WinDiesel
29. 4. 2013 09:53
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Je vidět že toho mnoho nevíš. Úplně snadno dají 8-válec dohromady ze 2 4-válců, přesně stejně, jako to udělala Toyota u svého V8. 1VD-FTV = 2x 2AD-FTV, pár úprav a je to ........... Velmi snadné a není to ani moc nákladné, používají se komponenty motorů, které už se stejně vyrábí .........
Stejným způsobem kdysi postupoval Peugeot u svých speciálů Le Mans - kdy složil dohromady na 12-tiválec 2 produkční šestiválce.
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 15:59
Re: By mě zajímalo kde ho tak vezmou
Jo a sověti u VAZ OKA rozpůlili motor ze Samary....jasně známe.

Ale jak se něco začne stavět poprvé a ještě v itáli, je třeba mít se na pozoru >:D