Kritici toho, že Maserati nabídne pro sedan Ghibli dieselový šestiválec, mají další důvod k nářkům. Automobilka by totiž mohla nabídnout i dieselový osmiválec.
...KUBANGu, Levante nebo jak se má budoucí SUV Maserati jmenovat by to NEmusela být špatná varianta + někteří si to (mylně ;-) ) "předstaVWují" i jako výbornou verzi do luxusního vozu (nej)vyšší třídy, ale NEvím NEvím
PS: Dle mne NEeee :-|
Dle mne NE, to je Fuuuj :no: taky WinDiesel fuuj :no:
Diesel patří do kamen, dodávek a náklaďáků! Pod kapotou mají menší úsporné diesely s DPF, plnící co do emisí i hluku přísné normy EU. :-!
JardaK. Ano tak kup si, budeš na Porsche v naftě, motor je totiž výrobně dražší než benzín, protože neumíš počítat na splátky zjistí zaplatíš 100% navíc >:D
Přiznám se, že Tvému češtinu moc nerozumím a má poznámka o čekání na Porsche v naftě byla pouze citací z článku, tzn. ne můj výmysl, ale spíše dedukce, že je zřejmě o tyto vozy zájem, protože proč by se jinak na ně tak dlouho čekalo, že?
A když už chceš nečo kázat o čestine tak, se nejdřiv sám nauč psát česky ano: Vám se nejdřív naučit psát stručně a srozumitelně a pak se ...
Na závěr si napíšete již zcela srozumitelné a smysluplné věty ;-)
Přiznal jsem se, že Tvé češtině moc nerozumím (proto - pro Tvé pochopení - s nadsázkou použité slovo "češtin"), takže nevím, kde z mého přiznání vyznívá nějaké kázání o "čestine" (to je Tvůj výraz - správně je o "češtině"), a prosím, ať mi někdo chytřejší přeloží slova: "Vám se nejdřív naučit psát stručně a srozumitelně a pak se ..." Co znamená: "protože neumíš počítat na splátky zjistí zaplatíš 100% navíc", taky nevím.
Z Tvých příspěvků jsem prozatím pochopil pouze to, že motor v naftě je výrobně dražší, než benzín, a to bych ohodnotil coby objev roku, určitě to tady nikdo do této chvíle nevěděl! Kolik stojí motor v naftě a jeho provoz, Ti rád na Tvou žádost prozradím, protože už mám třetí auto po sobě v naftě a něco jsem ujel za socialismu s Avií a vím, kolik mě a moji peněženku provoz s tímto druhem PHM stál a ještě mě exekutor nenavštívil!
Užívateľ "TSI-PETROL belongs car STOP !" na mňa pôsobí ako spamovací bot používajúci google translate ako hlavnú platformu češtiny. Slovosled, nelogické zakončenia viet, nesprávne skloňovanie.. čisto ako spamboty na fórach a blogoch.
Písaný prejav na štýl "my mala záujem vaša ponuka zaujala odpíšte v záujem váš" a podobne.
na vetsinu Porsche se ceka, a to i vice nez rok :-) kazdorocne me zasilaji knizku o nejakem modelu Porsche a ceniky kde je vzdy uvedena i minimalni doba po kterou se na dany model ceka od zaplaceni, respektive slozeni patricne castky, holt vyrabet takovou porci aut a tak dobrych aut si zada cas
snažil jsem se na netu najít nějaká reálná čísla o podílu prodaných naftových Panamer a kolik měsíců se čeká na benzínovou panameru, ale našel jsem pouze test dieslové Panamery a ten tak nějako potvrzuje to co si myslím o naftě v luxusní sportovní limuzíně. Odkaz: [odkaz]
Naftový motor ve voze jakým je Porsche Panamera je skoro "urážka" - navíc s výkonem jen o "směšných" 7 kW silnějším než má můj LEVNÝ "obyčejný" vůz STŘEDNí třídy Citroën C5? NE děkuji :-)
Mám pocit, Kayleigh, že autor článku nemluvil o dieselovém 6-válci ale o 8-válci - a to už je jiná káva a jistě o dot silnější než "silnik" ve Tvém Citroënu. Moc to hrotíš, děvče.
Do toho SUV? Snad možná... :-|
PS: Ale proč do "normálního vozu" V8 v naftě? Když dnes obyčejný 3litrový 6tiválec (Alpina) Bi-turbo má 257 kW a 700 Nm?
Maserati nepovažuji za normální vůz a ani samo Maserati nejspíš nechce být považováno za tuctovku. A V8 v naftě má stejný smysl jako V8 v benzínu.
Argumenty, že z méně válců lze dostat stejný výkon jsou liché u nafty stejně jako u benzínu. Je to vždy za cenu tvrdého a nekultivovaného chodu, u větších výkonů za cenu turboděr, malého tahu v nízkých otáčkách etc. a to jsou vlastnosti, které prostě do "klubu" nepatří. Ale chápu, že pro tebe a pro Toppera jsou tyto hodnoty zcela mimo váš obzor chápání.
(do osobního vozu, že) "V8 v naftě má stejný smysl jako V8 v benzínu"?!? NE ne nE Ne a NE a NEeeeeee! ;-)
Tu poslední větu jste si MOHL "odpustit" 8-s:no: ;-\ :no:
Ano, má úplně stejný smysl u nafty jako u benzínu. Pokud přijdou třeba s tím Kubangem, tak musí nabídnout něco dostatečně exklusivního jak v naftě tak v benzínu. Nabídnout nadopovaný šestiválec by bylo pro značku zvuku Maserati nedůstojné, protože šestiválec má dnes už kdejaká mainstreamová značka.
1) asi byste si měl přečíst diskuzi od začátku (zas tolik příspěvků tu NEní) - to ohledně toho SUV ;-)
2) vzpomínám vaši "oslaVWu" náskoku díky technice V6 Bi-TDi 230 kW, ale když konkurence nabídne z téhož objemu o 27 kW a 50 Nm víc jde již o "nedůstojně nadopovaný motor nekultivovaného chodu s turbodírami a malým tahem v nízkých otáčkách... :yes::-)
..vy si můžete RUKU PODAT s "místním" LUKÁŠem V. - pro toho je 180 kW a 500 Nm v m0000delu střední třídy IDEÁLní motorizací, avšak 190 kW a 560 Nm v téže třídě u konkurence "ZBYTEČNĚ MOC" ;-)
3) benzínový V8 je něco ZCELA jiného (což ale koncernoVWý fanda dívající se na auta POUZE optikou toho jediného výrobce asi nikdy NEpochopí..
1) nevím o čem mluvíš, Topper říká, že V8 nemá žádný smysl, ty jsi se k němu přidala. Já říkám, že smysl má. Pokud vám smysl nedává svět se nezboří, je dost lidí kterým prostě smysl dává.
2) ruku si můžeš podat ty, názor LV na šestiválec ti vadí a na druhé straně bojuješ proti V8. Pokud si to neuvědomuješ, tak se tomu říká schizofrenie.
3) benzínový V8 je něco jiného co se týče spalovaného paliva, co se týče kultury chodu a průběhu výkonu tak pro obě paliva platí jednoduché "čím více válců, tím lépe".
1) Nikoliv - já říkám (stále to samé) že naftové V8 patří do vozů typu Range Rover - TAM mají svou logiku, své místo (benzínové V8 může být i ve vozech typu BMW 1 Coupe :yes::-)
2) zkuste si to přečíst ještě jednou - LUKÁŠi Ham.e VAVERKO ;-)
No, "maličko" JE :-)
VÍTE co myslím - do OBLUDY typu Bentley EXP 9 F by naftový V8 asi smysl také dával (a do AUDIBUSu Q7 asi také - do Audi A6 ale ZCELA URČITĚ NEeeee - tam je FAJN BENZÍNový V8 - už "chápete"? ;-)
PS: Budeme dělat, že na ty "trochusilnější" motory konkurence které jsou díky pár kW navíc než má audi "najednou ZCELA špatně", jsme ZAPOMNĚLI? :-)
Jediný kdo tu nechápe jsi ty. Prostě vývoj naftového V8 je pro Maserati otázkou prestiže a víc se o tom nemá cenu s tebou a s Topperem dohadovat, klidně si sněte třeba o dvouválcích. A na výrobcích a zákaznících nechte co se komu líbí a co si budou kupovat, vaše snaha určovat co je "správně" je legrační.
Takže ZAPOMNĚLI :yes:;-)
Naftou zaujmete leda v (vliv bez diskuzí stále "ztrácející") Evropě. Proč myslíte že VELIKÁNI ve vývoji motorů (a V8ček) BMW a Mercedes nemají nějaké v nabídce (a z vašeho pohledu by je bylo možno dát do MNOHA modelů)? :-)
PS: NE"uniklo" vám, že ještě nedávno jste "obhaloval" V8 TDi s výkonem 202 kW (to už má roky "můj" V6 3.0 v JAGUARech - chcete mu říkat "nedůstojně nadopovaný s tvrdým nekultivovaným chodem a malým tahem z nízkých otáček"? ), dnes má V6 Bi-TDi 230 kW
- že je "naprosto pohodové" víte/uznáte asi sám
Prostě se SMIŘTE že zrovna v dieslových motorech je BMW docela DOST napřed (jinak je "směšné" že jejich výkon "pomlouváte" a až se na něj po letech dostane "vaše oblíbená" značka je "najednou" vše ok
Na naftovém V8 není nic "prestižního" - taková jednotka má smysl do velkých "oblud", sám dobře víte proč jste NEreagoval na to benzínové naftové V8 v audi A6 (kde jedno je :yes: a druhé :no: ). No a stejná pravidla (pochopitelně) platí pro Maserati - pro Kubang asi snad možná ANO - pro Ghibli NEeeee
Proč zase lžeš a vymýšlíš?
Nikde nehodnotím ani obhajuji žádného výrobce, žádný konkrétní motor. Je mi ukradené co kdo vyrábí nebo nevyrábí. A pokud máš s V8 problém tak beru na vědomí a je mi to putna.
"Tuhle" FAKT OŠKLIVÁ poslední věta, teď hned ta první? ;-)
Já mám MOC ráda V8 - jen "natVWrdlíkům" říkám že NAFTOVÉ V8 je do osobního vozu (poněkud) BUBOST :-)
Ok - VYSVĚTLÍM co jsem měla na mysli = není to tak dávno co jste "hájil" V8 TDi s výkonem 230 (nebo kolik?) kW, dnes i vy uznáVWáte že na to "stačí" V6 Bi-TDi (o kterém asi NEříkáte "nekultivované s hrubým chodem, turbodírami atd.). No a konkurence která je napřed dnes nabízí bi-turbo s 257 kW a tri-turbo s 280 kW (a NENÍ pochyb že i na tyto hodnoty se jednou Audi Bi-Tdi dostane! No a v tu chvíli ..ZMIZÍ to "nedůstojné nadopování i tvrdý nekultivovaný chod i turbodíry i malý tah z nízkých otáček" - do té doby budete tVWrdit že na ten výkon je NUTNÉ V8 :-|
Sorry, ale v tomhle si (opravdu) podejte ruku s Lukášem - jeho FÓRek že 180 kW/500 Nm je pro mOOOOdel střední třídy IDEÁL a 190 kW 560 Nm konkurence ZBYTEČNĚ MOC hned tak NEzapomenu :yes: >:-[]
;-\
PS: Ok, NEbudeme "osvětlovat" - chápu to tak, že jsem "se dotkla živého nervu" ;-)
PPS: Zkuste se na svět aut někdy podívat BEZ koncernOOOOvých brýlí, byť jeho záběr je VELIKÝ, strašně to OMEZUJE
SKVĚLÁ reakce (na nabídku VYSVĚTLENí - po vašem "LŽEŠ a VYMÝŠLÍŠ SI" :yes::yes:;-)
PS: Budu stejně "drsná" jako vy = do audi A8 si V8 TDi 258 kW koupí jen "moula", když je v nabídce MNOHEM LEPŠÍ BENZÍNový V8 4.0 309 kW :-)
jsem taky pro benzín, ale nafta v8 by mě asi neurazila, 250kw+ ať jde o benzín nebo naftu musí jet pěkně, ať už v suv nebo osobáku, např. audi q7 w12 tdi myslím neurazí
8-válcová nafta by urazila jen blázna. A vůbec, ať mají lidi možnost volby, pro to jsem já.
PS - myslím že i 6-válec v naftě málokoho urazí... A on adotčená osoba má ve svém vozni naftový šestiválec, který, když na to přijde, vynáší do nebes.
Jak tady někdo podotknul, schizofrenie jak vyšitá, a bohužel ve stádiu progrese. :-)
Proč vyvíjet naftový V8, když dnes už relativně běžné bi-turbo 6tiválec (3.0 v Alpina XD3 a časem asi i v dalších modelech) má výkon 257 kW a 700 Nm (tri-turbo BMW 50d 280 kW 740 Nm)
Kdo chce "víc", tak v této společnosti je dostatek BENZÍNových V8 (příp. V12) motorů
PS: Smutné jak vám (všem) CHYBí "autovzdělání" a přitom si myslíte... ale nic: ACH JO, Don Quijote to VŮBEC NEměl lehké :-)
PPS: Ano, motor V6 3.0 HDi v C5 je tentýž který znáte z Range Rover - a JE povedený (ale JSOU lepší... ;-)
..což ale NEmá moc společného s nějakým naftovým V8 v luxusních vozech - i když pro někoho asi ano :-)
Nezdá se Vám, paní profesorko, že to s tím karatelstvím již poněkud přeháníte? My všichni jsme hloupí a nevzdělaní a Vy jediná chytrá?
Trpíte stejnou nemocí jako profesor Klaus?
To určitě NEeee - já znám (a občas je tu i jmenuji) MNOHEM znalejší ;-)
PS: Plus "se vyznám" jen v ekonomice hudbě a (trochu) autech - to ten vámi jmenovaný rádobymanželvelvyslance na Slovensku rozumí (snad) VŠEMU :-)
PPS: SORRY, určitým "základním" pravidlům o autech jsem byla naučena a protože si třeba většina myslí něco jiného NEbudu na ně "zapomínat" (snad dáte alespoň na můj argument s historicky doslova VELKOvýrobci motorů V8 jakými jsou Mercedes a BMW - mají na věc STEJNÝ NÁZOR jako já ;-)
Už tu bolo správne povedané: nafta V8 dáva rovnaký zmysel ako benzínový V8- kto na to má si za exkluzivitu priplatí. Aj keď technika pokročila na úroveň, kedy vrcholné turbo V6 dosahujú a presahujú výkonové charakteristiky vyhradené doteraz motorom V8.
Ja byť za vodou tak si milerád prihodím pár tisíc, desaťtisíc eur za odlíšenie od plebsu a krajšie brumlanie na voľnobehu.
Postoj V8 dýzl ano nebo ne, závisí, jako bohužel většinou, na osobní zkušenosti. Mít nějakou zkušenost s V8 dýzlem v lux. limuzíně, věděla bys, že mlátit slámu o dostatečném výkonu xturbených šestiválců je zbytečné, protože pro danou věc nepodstatné. Zásadní rozdíl (mnohem větší než u benzinu) mezi dýzlovým V/R6 a V8 je v projevu, klidně si tipnu, že deset z deseti bojovníků proti V8 dýzlům by v autě třídy lux. sedan uvnitř vůbec nepoznalo zda frčí na benzinu či naftě. U šestiválců by naopak člověk musel být hluchý, aby to nepoznal. A v tom to je, chci-li uchovat alespoň známku urozeného původu (něčeho navíc, lepšího zboží...), a zároveň neutéct od praktičnosti těžící z nižší spotřeby, pak je V8 dýzl dobrou cestou. Tedy takto, alespoň já, chápu informaci týkající se možného použítí V8 dýzlu v maserati.
máš do určité míry pravdu - V8 luxusní limuzíně zcela jistě pro svoji kultivovanost i zvuk bude luxusní limuzíně slušet více než 6tiválec, nicméně mi stále uniká důvod použití takového naftového motoru ve sportovní luxusní limuzíně, protože z čistě ekonomického hlediska mi to příjde spíše něco jako podvod na kupujícího v reakci na zvrácenost měřeni spotřeby dle evropských norem. K udávaným spotřebám se dá v reálu přiblížit pouze se silným sebezapřením, při pohodové jízdě s využítím optimálního krouťáku bude tak 2-3l vyšší než udávaná a zcela srovnatelná s obdobným motorem v benzínové specifikaci (velký obsah - více válců) při tomto stylu jízdy a při využití max výkonu to bude obdobnej žrout jako benzín. U SUV mi to přijde mnohem logičtější, protože takové auto se může mnohem častěji pohybovat v režimech, kdy bude nafta úspornější a naopak SUV vytáčet k červenému poli taky nebude tak časté - no i když měl jsem možnost jet v Cayennu turbo a v Cayennu diesel a to první ve mně zanechalo hluboké vzpomínky, kdežto to druhé bylo jen SUV jako každé jiné, ale jasně - z venku je to pořád Porsche..
Dnešní benzínové V8 v lux. limuzínách mají ještě větší problém jezdit v reálu za to co slibují podle normované spotřeby. Jejich reálná spotřeba při běžné jízdě je o 3-4 litry vyšší než normovaná. K normované spotřebě se u nich nedá přiblížit ani se silným sebezapřením.
[odkaz]
Takže ten podvod se koná u nafty jako u benzínu s tím, že reálný rozdíl ve spotřebě mezi nimi u takto těžkých aut je velký skoro jako u těch SUV. ;-)
Jsou jako malé děti. 8válcový diesel bude jezdit za 10-12, benzín za 14-20. A když někdo bude benzín chtít platit, je to ok, a když nebude, je to taky ok, je hloupost 8válcový diesel v limuzínách zpochybňovat.
Když se značkám vyplatí 8vál v dieselu vyrábět - a o tom rozhodují kupující, myslím tím ti opravdu reální kupující, ne bychaři, je to ok. Jejich volba.
A pokud se z místních bychařů a jedné bychařky nedejbože stanou raální kupující - a nerozhodnou se prodiesel, pak je to naprosto v pořádku.
Všechny ostatní debaty jsou opravdu, ale opravdu (ústy jednoho profesora) zbytečné.
V diskusi to vře, kolegové a kolegyně se přou o smysl dieselového osmiválce, nadávají si, urážejí se. A to vše jen proto, že Fiat (!!!) zvažuje, co by mohlo být, kdyby ...
Kolikrát se v poslední době naplnilo, co italové "zvažovali" ?
Snad tady nemá smysl rozepisovat všechny ohlášené nové modely a velkolepé záměry ze kterých zbylo velké nic.
>:-[]
Pravda...bohužel!! :-!
Ale osobně bych takový motor v nabídce SUV Maserati a Alfa Romeo uvítal... ;-)
Pokud se ty auta tedy dostanou reálně do výroby... :-)
Čím širší nabídka tím lépe.... a V8 zní hodně dobře. Když s tím kdysi přišel jako první (aspoň co si vzpomínám) Mercedes v S Klasse - 400 CDI V8 byl z toho taky poprask, ale prodávalo se to. Jezdilo to parádně.
Rozdiel je zasadny.
Velky 4 valec ma napr. ovela mensiu kulturu chodu, kedze ma velke pohyblive diely, ktore sa navzajom nedostatocne vyvazuju. 8valec by v 2L prevedeni mal lahke pohyblive diely a viac prvkov vyvazujucich dynamicke sily, ergo nizsie vibracie, tichsi chod.
8L motor ma vyssi krutiaci moment, ale je lenivejsi, nabeh do otacok je pomalsi, ma dlhu odozvu na plyn atd... 2L 8v. motor naopak.
Tie motory si predstav tak, ze 8valec takej konfiguracie patri do formuly a 4valec do Avie.
Jojo aby se pak lidi mohli po dálnici prohánět 80kou, neb víc auto odmítám jet (FORD TDCI - česrstvá zkušenost kolegyně), přemýšlet jak kuchat DPF (300C CRD, Mercedes Benz E, BMW a Audi známých) anebo měnit čerpadla a vstřiky a shánět jejich repas.
když žádnej nemaj a žádnej nikdy neměli.
Už tu 3,0 V6 CRD vařili z vody spolu s VM Motori, troufnout si rovnou na V8 bez sebemenších zkušeností.....no odvaha chlapcům nechybí, jen aby to zas nebyl etalon kvality jako slavné 2,5 TD v 90. letech >:D >:D >:D
Budeš se divit, Neználku ale jiná taková značka, JCB, dodnes drží světový rekord v maximální rychlosti dosažené v USA na slaném jezeře, stačí si něco přečíst o "JCB DieselMax".
Použili svůj "traktorový" motor řady 444 JCB DieselMax, který má normálně výkon až 120 kW a až 750 Nm.
Principielně není problém přeladit tento motor na autový.
Stejně jimtento motor deignovali u Cosworthu.
Je vidět že toho mnoho nevíš. Úplně snadno dají 8-válec dohromady ze 2 4-válců, přesně stejně, jako to udělala Toyota u svého V8. 1VD-FTV = 2x 2AD-FTV, pár úprav a je to ........... Velmi snadné a není to ani moc nákladné, používají se komponenty motorů, které už se stejně vyrábí .........
Stejným způsobem kdysi postupoval Peugeot u svých speciálů Le Mans - kdy složil dohromady na 12-tiválec 2 produkční šestiválce.