Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Obliba naftových motorů v USA stoupá

Vznětové motory se za oceánem vracejí do osobních automobilů. Za poslední dva roky vzrostl počet nově registrovaných vozů s diesely o čtvrtinu.
Zpět na článek
29. 4. 2013 15:41
29. 4. 2013 12:48
29. 4. 2013 13:47
29. 4. 2013 13:58
29. 4. 2013 15:21
29. 4. 2013 15:22
29. 4. 2013 19:03
29. 4. 2013 17:46
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 12:36
Hezký čísla
jenže mezi nimi sou schované právě ty pickupy, velké suv a dodávky, který už se v usa s naftáky prodávají 30 let.

To je jako kdyby takdy někdo do čísel počítal dodávky typu Iveco TurboDaily nebo Avii....

Odečtětě tyhle vozy a skutečná čísla ryze osobáků budou trochu někde jinde a ještě 65% těchto zákazníků tvoří přistěhovalci z EU, kteří nejsou v USA déle jak 10 let >:-[] >:-[] >:-[]

Zbytek jezdí a bude jezdit v Benzínu.

Zajímavý byl test GMC Sierra, která s benzínovou OHV atmosférou žere méně jak konkurenční EcoBoost od forda.

To dostali moderní technologie těžkou tafku a solidní výprask.
Rozbalit vlákno
35
29. 4. 2013 12:48
Re: Hezký čísla
hezky napsano,vzdyt jo.to jsou zase jenom medialni blafy pro evropany,aby rikali,ze americane na to taky prichazeji,ale skutecnost je takova,ze pravy american nebude jezdit s traktorem nikdy a statistiky prodeje to dokazuji....
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 13:13
Re: Hezký čísla
Pravý Američan bude jezdit v tom, na co bude mít. A se zdražováním ropy na to postupně přijdou i tam. Nedělejte si tu žádné iluze...

Mě zas přijde legrační, když mají obrovské V8 motory a jezdí max 90 km / h (samo podle státu, ale 130 tam snad není nikde). Pravda, trochu to kompenzují městskými dráhami, ale i tak...
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 13:17
Re: Hezký čísla
To je myslím otázka ještě VELMI dlouhé doby (než se v USA nějak více rozšíří nafta.. ;-)
Tohle je spíš hlavně "obubovací" článek pro EVROPANY - než že by obyvatelé severoamerického kontinentu hromadně přecházeli na naftové 4válce :-)
29. 4. 2013 13:24
Re: Hezký čísla
Jo tak to mě přijde legrační taky. Táhnout se po 5 proudý dálnici 70 Mph v autě, který umí s přehledem 2 kila. Super kvalitní siĺnice bez jediný díry a viditelnost několik kilometrů před sebe. Je to fakt úsměvný. No snad sem do Evropy tahle móda nikdy nedorazí.
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 13:36
Re: Hezký čísla
Přesně...navíc tam neexistuje si to zkusit a jet kousek 200 ... to tě sebere ozborjené komando a jdeš do lochu. Ona je tam ta svoboda ocať pocať...
30. 4. 2013 07:47
Re: Hezký čísla
To si napsal přesně. Svoboda, ale ocať pocať a já bych jen dodal, že to rozpětí není moc široký >:D
29. 4. 2013 13:37
Re: Hezký čísla
V Texasu je silnice s limitem 85 mph. Není to zase tak dávno, co přijali zákon, který to umožňuje (mimo civilizaci na těch nekonečně rovných úsecích). 85 je tedy teoretické maximum USA. Já se hodně pohybuji v MA (65/ 55 mph) a CA (70/ 55-65 mph). Spíš mě někdy zabíjí ty jejich limity ve městě. Ploužit se třicítkou (km/h) je velká zábava.

55 = 89
65 = 105
70 = 113
85 = 137
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 13:51
Re: Hezký čísla
"Miluji" vaše (okamžité a pregnatní) info :yes: :-)
Avatar - JDM
29. 4. 2013 15:41
Re: Hezký čísla
jojo MT má obrovský přehled a nadhled , slušně diskutuje , nikoho neuráží :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 17:14
Re: Hezký čísla
Ano (kdyby tak bylo) VÍCE takových ;-)
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 13:54
Re: Hezký čísla
Celkem smutné limity. Ale vím o tom. :yes:
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 14:14
Re: Hezký čísla
Nejde o limity ale o tom kolik lidí si je dovolí porušit tady a kolik v USA >:D >:D

Tady na to každej kašle, to samý zančky.

Cedule zákaz stání 29.4.-3.5. 8-15:00

Mezi začátkem a koncem této zony kde se nemá stát sem napočítal 10 aut, v 11 hodin, ani jedno nebylo firmy která prováděla ty výkopový práce....

Proč tam ty cedule vůbec dávaj.....
29. 4. 2013 15:34
Re: Hezký čísla
Ve skutečnosti tam řeší úplně stejné problémy jako u nás. Vím o jednom starším výzkumu, kteří říkal, že v zastavěných oblastech porušuje nejvyšší povolenou rychlost v průměru 70% řidičů. Rozptyl tam byl 1-97%. Pojednával o těch samých problémech, o kterých se někdy bavíme tady - nerespektování zbytečně nízkých limitů, ztráta důvěry v policii a soudní systém, pocit, že je systém nespravedlivý.

K výběru limitu by normálně v USA měla sloužit 85. percentila. Tedy limit, který splní 85% řidičů jedoucích daným úsekem. Ve skutečnosti však často výsledek sníží o 8-12 mph. Ve výsledcích zmíněného výzkumu bylo, že většina limitů odpovídá spíš 30. percentile, což je na dolní hranici rozsahu bezpečných rychlostí - určili, že nejbezpečnější je rozsah 30.-95. percentily; čím blíže průměrné rychlosti, tím lépe.
30. 4. 2013 08:00
Re: Hezký čísla
To že se tu nedodržujou rychlostí limity. Zejména na dálnici. Nevidím jako nic zásadního. Se zákazama stání to je sporný. Aut všude tři***e. Zaparkovat není leckdy kde a tak kam to chceš postavit? Neznám okolnosti případu, který tu zmiňuješ, ale nejde to takhle bagatelizovat. Byla možnost zaparkovat v okolí někde jinde? Jestli ne tak čemu se divíš. Možná by si v tvým případě taky chvíli jezdil kolem nadavajíc, že to nemáš kam zaparkovat a nakonec by si skončil jako 11 auto na zákaze stání 8-s
Avatar - Barrichello
30. 4. 2013 15:21
Re: Hezký čísla
vždycky se dá někde zaparkovat, je jen otázka zda je dotyčně línej se projít o dvě ulice nazpět...

To samý když čistí ulice.....

A rychlostní,limity se nedodržují jenom na dálnici, většinou i na okreskách a sou střelci co si nelámou hlavu ani s 50kou
2. 5. 2013 10:48
Re: Hezký čísla
No víme jak to funguje ve velkejch městech. Tam to není leckdy jen 2 ulice nazpět. Když se čistí silnice je to něco jinýho. Pokud je volná přehledná okreska, tak taky jedu jak uznám za vhodný, tam se na tu 90 zas tak nehraje, ale v obci jezdí rychle jen prasata. Každou chvíli odněkud může vylítnout dítě nebo nějakej splašenej chodec a průser je hotovej. V obci je někdy i 50 moc. Styl mojí jízdy je asi důvod proč mě mimo obec auta na silnici většinou překážej a v obci mě předjížděj ;-\
29. 4. 2013 14:31
Re: Hezký čísla
To je rozdilnou mentalitou. American jede z bodu A do bodu B. Evropan jede z bodu A do bodu B za urcity cas.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 14:52
Re: Hezký čísla
..a ("spěchající") Evropan tam dojede později, ten znám ;-)
29. 4. 2013 15:37
Re: Hezký čísla
Jasně, Američané nikam nepospíchají a mají prosto chladnou hlavu. A teď tu o Karkulce... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 18:52
Re: Hezký čísla
To poslední filmové zpracování mne maličko zklamalo, čekala jsem VÍC ;-)

[odkaz]
30. 4. 2013 03:29
Re: Hezký čísla
Na vychode jsou interstates s max vetsinou kolem 70, pres mesta 65, stredozapad a zapad ma vetsinou 75, ta 85 v Texasu je spis vyjimka. Nicmene se toleruje +10, takze i dlouhe vzdalenosti se daji ujet za rozumnou dobu. Nejlepsi na tomto systemu je, ze (pokud to dovoli pocasi), vsichni jedou max nebo malo pres, nikdo nic nehroti (no obcas ve velkym meste se nejaky blazen objevi, ale to je tak udalost jednou do mesice), vsichni jedou na tempomat a v pohode, zadny stres. Ad diesly: vsude, v Evrope i v USA jde o ekonomickou volbu. Cim drazsi PHM, tim dulezitejsi je to kriterium. Kde se to vyplati, tam se pouzivaji. V USA mene, protoze nafta je drazsi a lide jsou casto konzervativni, neresi ani tak rozdil 30 vs. 35 mpg jako spis pohodli a spolehlivost. Kdyby to bylo s cenami PHM opacne, smejete se ted Americanum (no dobre, ne vsichni), ze nafta patri pouze do zemedelskych stroju.
30. 4. 2013 07:54
Re: Hezký čísla
V Texasu je silnice s limitem 85. Ale to není všude po státech. Navíc ono 140 Km/h není na široký pláni taky žádná hitparáda. V Californii je 70 a plížit se tam po 5ti proudovce o šíři přistávací dráhy v Ruzyni, 200 km, to je fakt na palici. A hlavně je to na usnutí. Motor vrní skoro na volnoběh. Zaplej tempomat a kolem se nic neděje. 8-s Jdi mi s tím do háje. Zlatý Čechy.
30. 4. 2013 21:15
Re: Hezký čísla
Všimni si singuláru. Je to jedna jediná silnice (pokud se něco nezměnilo), tedy přesně řečeno úsek, má myslím zhruba 40 mil. :-) Jen vyvracím "ale 130 tam snad není nikde". Ono jich možná přibude. Přijali zákon, který na podobných úsecích umožňuje dát 80/ 85, a mluví se o tom, že by to časem mohlo být ještě víc. Běžně jsou nižší, je to i vidět na těch dvou příkladech.
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 13:57
Re: Hezký čísla
v USA hlavně není nafta danově zvýhodněná jako tady, ono kdyby tady stál benzín 33 a nafta 39, tak ten podíl bude taky trošku jinde, že >:D >:D >:D
29. 4. 2013 14:35
Re: Hezký čísla
Vsak, len nech prechadzaju na naftu, aspon zlacnie benzin :-!
Avatar - WinDiesel
29. 4. 2013 15:23
Re: Hezký čísla
Ono kdyby tam byly vůbec nějaké diesely ke koupi, taky by to vypadalo jinak. S nově 27 modely v dieselu letos by to mohlo znamenat změnu a výraznou.
Už jsem to tu uváděl, pro ty méně chápavé, v Anglii je nafta za ty peníze co uvádíš, benzín je tam levnější a stejně se prodává přes 50% v dieselu.
Takže cena nafty není to úplně rozhodující.
A radovat se, že se v USA málo prodávají diesel, když se tam vlastně vemi málo nabízejí, může jen malé dítě ...............
Avatar - Barrichello
30. 4. 2013 08:40
Re: Hezký čísla
Anglii má daně za vjezd do centra města podle druhů vozidel.....a podle emisí atd.
A zatímco dříve kupovali hybridy, tedka kupují nafátky, což pardoxně vede k zhoršení životního prostředí, což byl původní argument těch co to vymysleli >:D
Avatar - Otrava
29. 4. 2013 16:22
Re: Hezký čísla
Pokud je to stejné srovnání jako myslím, tak ten "benzínový OHV" měl tuším vypínání válců a proměnné časování ventilů... takže ta poslední věta o výprasku moderních technologií mi nepřijde příliš smysluplná.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 18:54
Re: Hezký čísla
Vypínání válců je americký vynález starý přes 30 let.. ;-)
Avatar - Otrava
29. 4. 2013 20:33
Re: Hezký čísla
A turbodmychadlo ještě starší. :-)
Avatar - Barrichello
30. 4. 2013 09:47
Re: Hezký čísla
Vypínání válců mě první Cadillac v 70 .letech a turba už měly auta v 60. letech....

oboje poprvé v sériové výrobě u amerckých vozů
:yes:
Avatar - Otrava
30. 4. 2013 17:24
Re: Hezký čísla
Ano, ale z tvého příspěvku předpokládám, že za "nemoderní" (ve srovnání s ecoboostem) považuješ ten motor, který nemá turbo.... ale disponuje přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů (krom toho vypínání válců).
Snad už si rozumíme. :-)
29. 4. 2013 12:48
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ondore
29. 4. 2013 13:47
Re: KOLIK?
Tento rok sa predpokladá, že diesel v USA dosiahne podiel 2,9%, podobná diskusia viď na:
[odkaz]

Dovolím si spochybniť optimizmus ohľadne dosiahnutia 10%-ného podielu dieselov na trhu do r. 2020. Tí, čo budú chcieť šetriť prejdú na CNG alebo LNG, zemný plyn okrem verejnej dopravy (podiel cca 15%) už tankujú aj obľúbené modely ako Ford F-250, Chevrolet Silverado 2500, Dodge Ram 2500, pár modelov má v ponuke aj Ford alebo najnovšie Honda Civic.
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 13:58
Re: KOLIK?
Podíl na trhu ryze osobních vozů jde definovat dvěma slovy: naprosto mizivý >:-[]
29. 4. 2013 13:29
jeste by to chtelo
jeste by to chtelo clanek o tom jak stoupaji prodeje a procenta hybridu a EVcek, to by se asi "evropan" pro ktereho je tenhle nesmyslnej clanek urcenej divil, kdyby tam videl desitky a stovky procent narustu za posleni roky >:D

do te doby, nez by v USA zacala nafta pro osobaky hrat nejakou alespon zajimavou roli, tedy rekneme alespon petinu, tak do te doby jiz davno na zadny takhle smesny palivo jako je nafta nebo benzin jezit ani nebudem :-!

jako je jasny ze Evropske automobilky nekde ty diesely prodavat musej, kdys v Evrope poptavka klesa, v Asii a Indii to nikdo nechce, a tak jim zbejva se poprat alespon o par set tisic aut rocne v USA no, a Blesk... vlastne Auto.cz v tom musi preci pomahat >:-[]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 13:56
Re: jeste by to chtelo
No neprodávanější luxusní sedan za 1-3/2013 je Tesla.

Ano papírově je tomu skutečně tak, porazila veškerou německou konkurenci, ale je tam takové malé ale >:D >:D >:D
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 13:58
Re: jeste by to chtelo
Tak ona má šílenou státní dotaci ne?
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 13:59
Re: jeste by to chtelo
Ne, jsou v tom vozy na které je složena záloha ale nebyly fyzicky vyrobeny >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 14:10
Re: jeste by to chtelo
No aby to nedopadlo jak Fisker Karma...
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 14:11
Re: jeste by to chtelo
No akcie prej zatím rostou, tak uvidíme >:D
29. 4. 2013 14:41
Re: jeste by to chtelo
tak Fisker Karma se tusim prodava, a dokonce mam pocit i v CR ne, nekde v mailu mam tusim jeste pozvanku na svezeni v tom? je to normalni "luxusnejsi" EVcko s prodlouzenym dojezdem
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 14:42
Re: jeste by to chtelo
fisker prakticky krachuje...
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 14:54
Re: jeste by to chtelo
Což je ŠKODA - nedávno za mnou jelo v noci (má moc hezká světla) a je (nejen v noci ;-) ) je to opravdu PĚKNÉ auto :yes: :-)
Avatar - CHerokee
29. 4. 2013 16:43
Re: jeste by to chtelo
Až na to, že jeho výrobní cena přesáhla tu prodejní.... díky dotacím. Jeden velký podvod... nevěřím elektrickým autům.
29. 4. 2013 17:34
Re: jeste by to chtelo
no musis se nato divat i z jineho uhlu, ktery malovyrobce by dnes byl schopnej vyvynout jakekoliv auto od nuly a nebejt na prvnim takovem projektu stratovej? sak vydelecni nejsou ani nekteri velci vyrobci i normalnich aut, ktere maji vpodstate zadara z ceho brat z jiz vyvynutych modelu (podvozkove platformy/motory/prevodovky)

udelat elektromobil na stavajicim modelu je casto dosti snadne a ani nijak zvlast drahe, kdys to zvladaji soukrome osoby (mensi firmy), tak pro automobilku to bude sranda, ale udelat ho od nuly bude docela jinci kavicka, ktera asi nebude zrovna levna pokud chces splnit nejake parametry pro seriovou vyrobu, aby to neco vydrzelo a neprodelal jsi nasledne na zarucnim servise, atd..., nemam iluzi otom ze jen vyvoj auta jako je smesna Fabie prijde na stovky milionu :-)
Avatar - WinDiesel
29. 4. 2013 15:26
Re: jeste by to chtelo
No šamane, ty jsi to možná nezaznamenal ale nárůst prodeje dieselů je v USA stejný jako nárůst prodeje hybridů a EV dohromady.
Osobně si myslím, že Mazda 6 společně s Chevroletem Cruze v dieselu natrhnou hybridů, letos PR-D-EL.
Záda jim budou krýt evropské značky a některé střední pick-upy, které se v dieselu zatím nenabízely.
29. 4. 2013 15:33
Re: jeste by to chtelo
ale prosimte, to ze na Blesku neco pisou jeste neznamena ze za louzej to tak opravdu je >:D
29. 4. 2013 16:16
Re: jeste by to chtelo
Není, nárůst dieselů v USA je 25,6% (leden-říjen 2012 proti 2011) a nárůst hybridů je za stejné období 67,8%.

Za leden - říjen 2012 bylo v USA prodáno 11.949.690 aut
z toho dieselů 103.822 = podíl 0,87 %
hybridů 355.806 = podíl 2,98 %
29. 4. 2013 15:21
Plyn
Četl jsem ,že Amerika do několika let bude zcela soběstačná v oblasti plynu ,který je velmi levný takže se dá očekávat velký zájem o vozy na něj jezdicí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 15:22
Re: Plyn
už ted tam dost pikapů jezdí na CNG, navíc řada aut jezdí i na E85
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2013 17:09
Logický vývoj
Pod kapotu každého osobního vozu patří diesel! Jeho budoucnost je v dieselu na plyn.
Rozbalit vlákno
2
29. 4. 2013 19:45
Re: Logický vývoj
:-) [odkaz] ;-)
30. 4. 2013 12:48
Re: Logický vývoj
Ádo, ukaž nám ten tvůj diesel na plyn... Všechny plynové motory, co jsem viděl, jsou zážehové
29. 4. 2013 17:46
mala z nataceni
docela casto vyuzivam fotek z auto.cz pro svoji praci, takze pokud je na zde testovanem aute vzadu uvedena i motorizace jako TDI a podobne, tak ji mam pak i na texturach tak jak to nafotili zde na auto.cz, a obcas musim pro klienty z US tyhle diesel loga odstranovat >:D u jedne z kolekci kterou jsem udal do US 4x me hned 3x jeste priplatili nejaky ten $ prave za dodatecne odstraneni TDi, jmenovite ze 2 VW a 2 Audin >:D TFSi jim nevadilo
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2013 20:59
průměrný američan..
půměrný američan neví jakou poháněnou nápravu má jeho auto, natož aby řešil rozdíl mezi naftou a benzínem >:D navíc americký způsob měření spotřeby a emisí je mnohem přísnější než náš a zejména kvuli emisím se tam nafta nikdy moc nerozšíří, ale bohužel průměrný evropan taky blbne a věří všemu co mu tady řeknou >:D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2013 21:22
Re: průměrný američan..
No s tou NAFTOU vs benzín, tam si NEjsem až tak úplně jistá.. ;-)
30. 4. 2013 03:51
Re: průměrný američan..
Nevim, jestli jsem nekdy potkal prumerneho Americana nebo prumerneho Cecha, ale kdyz American omylem vezme do ruky zelenou takovaci pistoli misto cerne (ano, je to po celych statech naopak, nez v Evrope), zjisti rychle, ze je tam rozdil. A ten zpusob mereni spotreby je jiny, nerekl bych, ze prisnejsi, mozna blizsi realne spotrebe, to je vse.
30. 4. 2013 09:24
Re: průměrný američan..
tak Evropan ten rozdil pozna taky, cerna pistole s naftou se do uzsiho benzinoveho hrdla dat neda, respektive da, ale chce to hooodne pritlacit >:D ac jsem jiz narazil na jednu super benzinku u HK kde to meli jednou prehozene (proste do tanku popletli paliva) a spuosta stastlivcu si tak do benzinaku tenkrat natankovala naftu, vcetne me

nastesti benzinak na naftu relativne "jede" pokud nastartuje, tak je potreba ho jen drzet v otackach aby se neudusil, v servisu pak vylejou z motoru nespalenou naftu a zdelej ti jak krasne ho ta nafta procistila a promazala, popripade se vymeni odvarenej katalizator >:D
30. 4. 2013 11:05
Re: průměrný američan..
Pred par tyzdnami sa zaoberali touto temou Nemci, co sa stane ak do naftaka omylom natankujeme benzin. Dolezitou podtemou totho Tv prispevku bolo, kolko ten spas-omyl bude stat pri oprave v servise. A servis zvykne byt nie len drahy ale hlavne menit veci hlava nehlava, komplet vymeny a zbytocne tak navysovat sumu, napr. u BMW 3 tento omyl stoji cca 4000 u Medaku s triedy 4500EUR.
Ako pokusny kralik bola Ravka 2.2 Common Rail Diesel. Auto po natankovani benzinom nastratovalo, na zvysok paliva v pumpe, dalo sa snim normalne jazdit, aj ked uz viac klepkalo a zvysil sa hluk. Jazdili snim viac ako 30minut, nechali auto na konci vypnut a pokusne nastaratovat.... a nenastratovalo. Nasledne uz neriskovali ziadne vacsie skody a odtahovkou ho priviezli do servisu, kde najprv demontovali nadrz, odstranili vsetok benzin, precistili privody, prezreli pumpu. Prezereli a preplachli vsetkych casti palivoveho systemu naftou, v tomto pripade stacilo len vymenit palivovy filter (ten sa meni vzdy na 100%), pumpu vsak nebolo treba menit. Dolezita pre jej vymenu je skutocnost, ci sa nasli alebo nie kovove castice po praci takto "odmastene" pracujuceho cerpadla v nadrzi.
Po namontovani nadrze, filtra, pumpy privodov auto bez problemov nastartovalo.
cena cca 450Eur.

[odkaz]
30. 4. 2013 12:44
Re: průměrný američan..
ja bych se u naftaka pri jizde na benal bal jen zadreni, precijen nafta je krapet mazlava a motor je k tomu jiste uspusoben
30. 4. 2013 17:38
Re: průměrný američan..
Samozrejme, s tou Ravkou to redaktori skusili a sami boli prekvapeni, ze to "jazdilo" a az tak dlho, sice postupne s charakteristickymi prejavmi benzinu v dieslu.
V pripade natankovania benzinu do dieslu, aj tak plati , ze cim skor zistim ze doslo k omylu , tym je to menej nakladne pre penazenku, najlepsie ak omyl zistim este pred nastartovanim.
29. 4. 2013 22:15
Vtipná historka,
V roce 2002 si jeden můj známý šel v New Jersey objednat Passat variant diesel. Prodejce na něj dlouhých 5 min zíral a přiznal, že v jejich salonu ta jeho motorizace bude prodána poprvé a neví o žádném dieselu co se prodal v okolí. Čekal 3 měsíce, šlo do výroby - skladem nebylo NIC. >:D
Rozbalit vlákno
0