jenže mezi nimi sou schované právě ty pickupy, velké suv a dodávky, který už se v usa s naftáky prodávají 30 let.
To je jako kdyby takdy někdo do čísel počítal dodávky typu Iveco TurboDaily nebo Avii....
Odečtětě tyhle vozy a skutečná čísla ryze osobáků budou trochu někde jinde a ještě 65% těchto zákazníků tvoří přistěhovalci z EU, kteří nejsou v USA déle jak 10 let >:-[] >:-[] >:-[]
Zbytek jezdí a bude jezdit v Benzínu.
Zajímavý byl test GMC Sierra, která s benzínovou OHV atmosférou žere méně jak konkurenční EcoBoost od forda.
To dostali moderní technologie těžkou tafku a solidní výprask.
hezky napsano,vzdyt jo.to jsou zase jenom medialni blafy pro evropany,aby rikali,ze americane na to taky prichazeji,ale skutecnost je takova,ze pravy american nebude jezdit s traktorem nikdy a statistiky prodeje to dokazuji....
Pravý Američan bude jezdit v tom, na co bude mít. A se zdražováním ropy na to postupně přijdou i tam. Nedělejte si tu žádné iluze...
Mě zas přijde legrační, když mají obrovské V8 motory a jezdí max 90 km / h (samo podle státu, ale 130 tam snad není nikde). Pravda, trochu to kompenzují městskými dráhami, ale i tak...
To je myslím otázka ještě VELMI dlouhé doby (než se v USA nějak více rozšíří nafta.. ;-)
Tohle je spíš hlavně "obubovací" článek pro EVROPANY - než že by obyvatelé severoamerického kontinentu hromadně přecházeli na naftové 4válce :-)
Jo tak to mě přijde legrační taky. Táhnout se po 5 proudý dálnici 70 Mph v autě, který umí s přehledem 2 kila. Super kvalitní siĺnice bez jediný díry a viditelnost několik kilometrů před sebe. Je to fakt úsměvný. No snad sem do Evropy tahle móda nikdy nedorazí.
V Texasu je silnice s limitem 85 mph. Není to zase tak dávno, co přijali zákon, který to umožňuje (mimo civilizaci na těch nekonečně rovných úsecích). 85 je tedy teoretické maximum USA. Já se hodně pohybuji v MA (65/ 55 mph) a CA (70/ 55-65 mph). Spíš mě někdy zabíjí ty jejich limity ve městě. Ploužit se třicítkou (km/h) je velká zábava.
Ve skutečnosti tam řeší úplně stejné problémy jako u nás. Vím o jednom starším výzkumu, kteří říkal, že v zastavěných oblastech porušuje nejvyšší povolenou rychlost v průměru 70% řidičů. Rozptyl tam byl 1-97%. Pojednával o těch samých problémech, o kterých se někdy bavíme tady - nerespektování zbytečně nízkých limitů, ztráta důvěry v policii a soudní systém, pocit, že je systém nespravedlivý.
K výběru limitu by normálně v USA měla sloužit 85. percentila. Tedy limit, který splní 85% řidičů jedoucích daným úsekem. Ve skutečnosti však často výsledek sníží o 8-12 mph. Ve výsledcích zmíněného výzkumu bylo, že většina limitů odpovídá spíš 30. percentile, což je na dolní hranici rozsahu bezpečných rychlostí - určili, že nejbezpečnější je rozsah 30.-95. percentily; čím blíže průměrné rychlosti, tím lépe.
To že se tu nedodržujou rychlostí limity. Zejména na dálnici. Nevidím jako nic zásadního. Se zákazama stání to je sporný. Aut všude tři***e. Zaparkovat není leckdy kde a tak kam to chceš postavit? Neznám okolnosti případu, který tu zmiňuješ, ale nejde to takhle bagatelizovat. Byla možnost zaparkovat v okolí někde jinde? Jestli ne tak čemu se divíš. Možná by si v tvým případě taky chvíli jezdil kolem nadavajíc, že to nemáš kam zaparkovat a nakonec by si skončil jako 11 auto na zákaze stání 8-s
No víme jak to funguje ve velkejch městech. Tam to není leckdy jen 2 ulice nazpět. Když se čistí silnice je to něco jinýho. Pokud je volná přehledná okreska, tak taky jedu jak uznám za vhodný, tam se na tu 90 zas tak nehraje, ale v obci jezdí rychle jen prasata. Každou chvíli odněkud může vylítnout dítě nebo nějakej splašenej chodec a průser je hotovej. V obci je někdy i 50 moc. Styl mojí jízdy je asi důvod proč mě mimo obec auta na silnici většinou překážej a v obci mě předjížděj ;-\
Na vychode jsou interstates s max vetsinou kolem 70, pres mesta 65, stredozapad a zapad ma vetsinou 75, ta 85 v Texasu je spis vyjimka. Nicmene se toleruje +10, takze i dlouhe vzdalenosti se daji ujet za rozumnou dobu. Nejlepsi na tomto systemu je, ze (pokud to dovoli pocasi), vsichni jedou max nebo malo pres, nikdo nic nehroti (no obcas ve velkym meste se nejaky blazen objevi, ale to je tak udalost jednou do mesice), vsichni jedou na tempomat a v pohode, zadny stres. Ad diesly: vsude, v Evrope i v USA jde o ekonomickou volbu. Cim drazsi PHM, tim dulezitejsi je to kriterium. Kde se to vyplati, tam se pouzivaji. V USA mene, protoze nafta je drazsi a lide jsou casto konzervativni, neresi ani tak rozdil 30 vs. 35 mpg jako spis pohodli a spolehlivost. Kdyby to bylo s cenami PHM opacne, smejete se ted Americanum (no dobre, ne vsichni), ze nafta patri pouze do zemedelskych stroju.
V Texasu je silnice s limitem 85. Ale to není všude po státech. Navíc ono 140 Km/h není na široký pláni taky žádná hitparáda. V Californii je 70 a plížit se tam po 5ti proudovce o šíři přistávací dráhy v Ruzyni, 200 km, to je fakt na palici. A hlavně je to na usnutí. Motor vrní skoro na volnoběh. Zaplej tempomat a kolem se nic neděje. 8-s Jdi mi s tím do háje. Zlatý Čechy.
Všimni si singuláru. Je to jedna jediná silnice (pokud se něco nezměnilo), tedy přesně řečeno úsek, má myslím zhruba 40 mil. :-) Jen vyvracím "ale 130 tam snad není nikde". Ono jich možná přibude. Přijali zákon, který na podobných úsecích umožňuje dát 80/ 85, a mluví se o tom, že by to časem mohlo být ještě víc. Běžně jsou nižší, je to i vidět na těch dvou příkladech.
Ono kdyby tam byly vůbec nějaké diesely ke koupi, taky by to vypadalo jinak. S nově 27 modely v dieselu letos by to mohlo znamenat změnu a výraznou.
Už jsem to tu uváděl, pro ty méně chápavé, v Anglii je nafta za ty peníze co uvádíš, benzín je tam levnější a stejně se prodává přes 50% v dieselu.
Takže cena nafty není to úplně rozhodující.
A radovat se, že se v USA málo prodávají diesel, když se tam vlastně vemi málo nabízejí, může jen malé dítě ...............
Anglii má daně za vjezd do centra města podle druhů vozidel.....a podle emisí atd.
A zatímco dříve kupovali hybridy, tedka kupují nafátky, což pardoxně vede k zhoršení životního prostředí, což byl původní argument těch co to vymysleli >:D
Pokud je to stejné srovnání jako myslím, tak ten "benzínový OHV" měl tuším vypínání válců a proměnné časování ventilů... takže ta poslední věta o výprasku moderních technologií mi nepřijde příliš smysluplná.
Ano, ale z tvého příspěvku předpokládám, že za "nemoderní" (ve srovnání s ecoboostem) považuješ ten motor, který nemá turbo.... ale disponuje přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů (krom toho vypínání válců).
Snad už si rozumíme. :-)
Tento rok sa predpokladá, že diesel v USA dosiahne podiel 2,9%, podobná diskusia viď na:
[odkaz]
Dovolím si spochybniť optimizmus ohľadne dosiahnutia 10%-ného podielu dieselov na trhu do r. 2020. Tí, čo budú chcieť šetriť prejdú na CNG alebo LNG, zemný plyn okrem verejnej dopravy (podiel cca 15%) už tankujú aj obľúbené modely ako Ford F-250, Chevrolet Silverado 2500, Dodge Ram 2500, pár modelov má v ponuke aj Ford alebo najnovšie Honda Civic.
jeste by to chtelo clanek o tom jak stoupaji prodeje a procenta hybridu a EVcek, to by se asi "evropan" pro ktereho je tenhle nesmyslnej clanek urcenej divil, kdyby tam videl desitky a stovky procent narustu za posleni roky >:D
do te doby, nez by v USA zacala nafta pro osobaky hrat nejakou alespon zajimavou roli, tedy rekneme alespon petinu, tak do te doby jiz davno na zadny takhle smesny palivo jako je nafta nebo benzin jezit ani nebudem :-!
jako je jasny ze Evropske automobilky nekde ty diesely prodavat musej, kdys v Evrope poptavka klesa, v Asii a Indii to nikdo nechce, a tak jim zbejva se poprat alespon o par set tisic aut rocne v USA no, a Blesk... vlastne Auto.cz v tom musi preci pomahat >:-[]
tak Fisker Karma se tusim prodava, a dokonce mam pocit i v CR ne, nekde v mailu mam tusim jeste pozvanku na svezeni v tom? je to normalni "luxusnejsi" EVcko s prodlouzenym dojezdem
no musis se nato divat i z jineho uhlu, ktery malovyrobce by dnes byl schopnej vyvynout jakekoliv auto od nuly a nebejt na prvnim takovem projektu stratovej? sak vydelecni nejsou ani nekteri velci vyrobci i normalnich aut, ktere maji vpodstate zadara z ceho brat z jiz vyvynutych modelu (podvozkove platformy/motory/prevodovky)
udelat elektromobil na stavajicim modelu je casto dosti snadne a ani nijak zvlast drahe, kdys to zvladaji soukrome osoby (mensi firmy), tak pro automobilku to bude sranda, ale udelat ho od nuly bude docela jinci kavicka, ktera asi nebude zrovna levna pokud chces splnit nejake parametry pro seriovou vyrobu, aby to neco vydrzelo a neprodelal jsi nasledne na zarucnim servise, atd..., nemam iluzi otom ze jen vyvoj auta jako je smesna Fabie prijde na stovky milionu :-)
No šamane, ty jsi to možná nezaznamenal ale nárůst prodeje dieselů je v USA stejný jako nárůst prodeje hybridů a EV dohromady.
Osobně si myslím, že Mazda 6 společně s Chevroletem Cruze v dieselu natrhnou hybridů, letos PR-D-EL.
Záda jim budou krýt evropské značky a některé střední pick-upy, které se v dieselu zatím nenabízely.
Četl jsem ,že Amerika do několika let bude zcela soběstačná v oblasti plynu ,který je velmi levný takže se dá očekávat velký zájem o vozy na něj jezdicí.
docela casto vyuzivam fotek z auto.cz pro svoji praci, takze pokud je na zde testovanem aute vzadu uvedena i motorizace jako TDI a podobne, tak ji mam pak i na texturach tak jak to nafotili zde na auto.cz, a obcas musim pro klienty z US tyhle diesel loga odstranovat >:D u jedne z kolekci kterou jsem udal do US 4x me hned 3x jeste priplatili nejaky ten $ prave za dodatecne odstraneni TDi, jmenovite ze 2 VW a 2 Audin >:D TFSi jim nevadilo
půměrný američan neví jakou poháněnou nápravu má jeho auto, natož aby řešil rozdíl mezi naftou a benzínem >:D navíc americký způsob měření spotřeby a emisí je mnohem přísnější než náš a zejména kvuli emisím se tam nafta nikdy moc nerozšíří, ale bohužel průměrný evropan taky blbne a věří všemu co mu tady řeknou >:D
Nevim, jestli jsem nekdy potkal prumerneho Americana nebo prumerneho Cecha, ale kdyz American omylem vezme do ruky zelenou takovaci pistoli misto cerne (ano, je to po celych statech naopak, nez v Evrope), zjisti rychle, ze je tam rozdil. A ten zpusob mereni spotreby je jiny, nerekl bych, ze prisnejsi, mozna blizsi realne spotrebe, to je vse.
tak Evropan ten rozdil pozna taky, cerna pistole s naftou se do uzsiho benzinoveho hrdla dat neda, respektive da, ale chce to hooodne pritlacit >:D ac jsem jiz narazil na jednu super benzinku u HK kde to meli jednou prehozene (proste do tanku popletli paliva) a spuosta stastlivcu si tak do benzinaku tenkrat natankovala naftu, vcetne me
nastesti benzinak na naftu relativne "jede" pokud nastartuje, tak je potreba ho jen drzet v otackach aby se neudusil, v servisu pak vylejou z motoru nespalenou naftu a zdelej ti jak krasne ho ta nafta procistila a promazala, popripade se vymeni odvarenej katalizator >:D
Pred par tyzdnami sa zaoberali touto temou Nemci, co sa stane ak do naftaka omylom natankujeme benzin. Dolezitou podtemou totho Tv prispevku bolo, kolko ten spas-omyl bude stat pri oprave v servise. A servis zvykne byt nie len drahy ale hlavne menit veci hlava nehlava, komplet vymeny a zbytocne tak navysovat sumu, napr. u BMW 3 tento omyl stoji cca 4000 u Medaku s triedy 4500EUR.
Ako pokusny kralik bola Ravka 2.2 Common Rail Diesel. Auto po natankovani benzinom nastratovalo, na zvysok paliva v pumpe, dalo sa snim normalne jazdit, aj ked uz viac klepkalo a zvysil sa hluk. Jazdili snim viac ako 30minut, nechali auto na konci vypnut a pokusne nastaratovat.... a nenastratovalo. Nasledne uz neriskovali ziadne vacsie skody a odtahovkou ho priviezli do servisu, kde najprv demontovali nadrz, odstranili vsetok benzin, precistili privody, prezreli pumpu. Prezereli a preplachli vsetkych casti palivoveho systemu naftou, v tomto pripade stacilo len vymenit palivovy filter (ten sa meni vzdy na 100%), pumpu vsak nebolo treba menit. Dolezita pre jej vymenu je skutocnost, ci sa nasli alebo nie kovove castice po praci takto "odmastene" pracujuceho cerpadla v nadrzi.
Po namontovani nadrze, filtra, pumpy privodov auto bez problemov nastartovalo.
cena cca 450Eur.
Samozrejme, s tou Ravkou to redaktori skusili a sami boli prekvapeni, ze to "jazdilo" a az tak dlho, sice postupne s charakteristickymi prejavmi benzinu v dieslu.
V pripade natankovania benzinu do dieslu, aj tak plati , ze cim skor zistim ze doslo k omylu , tym je to menej nakladne pre penazenku, najlepsie ak omyl zistim este pred nastartovanim.
V roce 2002 si jeden můj známý šel v New Jersey objednat Passat variant diesel. Prodejce na něj dlouhých 5 min zíral a přiznal, že v jejich salonu ta jeho motorizace bude prodána poprvé a neví o žádném dieselu co se prodal v okolí. Čekal 3 měsíce, šlo do výroby - skladem nebylo NIC. >:D