Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Novinky v českých zákonech: Přísněji na profesionály

Od 19. ledna začala platit druhá část zákona 297/2011 Sb., kterým je novelizován zákon č. 361/2000 Sb. o pozemních komunikacích. Co přináší řidičům z povolání a adeptům této profese?
Zpět na článek
6. 5. 2013 18:58
Avatar - vabis
6. 5. 2013 07:49
pokud je něco složité, tak to ještě zkomplikuj
Ono pokud je člověk blbec, tak mu žádný papír či školení nepomůže. Naopak ti co pro to nějaké vlohy a zájem mají, mávnou rukou. Byrokracie je v dané oblasti podle mne zbytečně složitá. A nejde jen o ŘP. Navíc z důvodu úspor jezdí pro tuzemské/západní stejně firmy spedice z Polska, Rumunska atd.

Jezdit s moderními stroji zas taková sranda není. Já mám formálně taky Céčko, byť se živím něčím zcela jiným. Pokud si jednou za rok z legrace na pár minut sednu do T815, není moc co řešit. Auto sice nezatáčí, nebrzdí, pobyt uvnitř mi evokuje bagr. Ale dokud má člověk všech 5 pohromadě, trochu chápe kinetickou energii a prostorové nároky, tak není problém. Kdežto moderní dálkový stroj, ouha, tam elektronický tachograf, no kartu nemám, stejně s ním neumím, cuplik na zemi na motorovku tam není, velká část budíků sdružena do jednoho displeje s milionem podlemu. Nechtěně jsem si sepnul tempomat tak mi to jednou začalo před křižovatkou samo zrychlovat. Takže ono moderní tahač (aspoň pro sváteční jezdce) může přinášet víc úskalí než klasika. Navíc se díky všem těm jízdním asistentům mladým vytrácí cit, pro základní řidičské schopnosti.Které se na žádném školení nenaučí, místo toho se biflují administrativní kraviny.

V MKD sice může za všechny problémy lidstva tradičně řidič. Nicméně problém je spíš v tom, že se 10h tůra musí zajet za 8h. Na zakázku s přiměřenou marží v hodně 50Tkč vám nabídnou jen 30Tkč atd. Dokud je šlendrián při výrobě aut, půl bídy. Ale jak v dopravě jako takové, je jasné, že to musí někde dělat neplechu. Školit řidiče donekonečna problém nevyřeší.
Rozbalit vlákno
2
6. 5. 2013 13:07
Re: pokud je něco složité, tak to ještě zkomplikuj
:yes: :yes: Nechápu jak dneska člověk může vypustit, že je dneska kamion stejnej jako osobák..... Nebyl, není a nikdy nebude... ať už se jedná o velikost tak i o hmotnost.

Jinak si stát zadělává na problém, lidi se na to brzo vykašlou, ať už de o administrativu, čim dál tvrdší nátlak odboru dopravy, kde hledaj každou ptákovinu a snažej se nachytat člověka na věc, která je daná už z výroby, až po nesmyslný časový nátlak a nepochopení z řad řidičů osobáku, kdy si člověk potřebuje nadjet a musí zastavit, protože jede další auto naproti, tak člověk z osobáku vystoupí a začne mlátit do kabiny, proč zastavuje.... Spíš si myslim, že by řidiči osobáků měli chodit na školení, jak se na silnici chovat k ostatním... :-!
Avatar - petrumr
6. 5. 2013 19:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - S8
6. 5. 2013 10:45
Auto.cz - zase s křížkem po funuse....
Vážení, informace jsou celkem zajímavé, ale nezdá se Vám opravdu "mimo mísu" informovat o tom stylem "pokud jste to nestihli do 18. ledna, tak máte smůlu" na kraji května?

To už můžete psát rovnou novinky typu:

J.F.K je mrtev! probíhá vyšetřování....
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2013 10:45
Vážená redakce, neklamte čtenáře a pište celou pravdu
V článku je uvedeno, že věková hranice se posouvá na 21 let u C,CE, resp. na 24 u D,DE (což už nikdo nenapsal), ale co je důležité dodat, že za prvé dle §83, odstavce 5 zákona 361/2000Sb. lze získat řidičák na náklaďák v 18 a bus v 21 pro účely řízení vozidel policie, vězeňské služby, ozbrojených sil, celní správy, obecní policie, hasičského záchraného sboru a pro účely řízení při zkušebních jízdách v souvislosti s opravou a údržbou vozidla. Za druhé, následující odstavec č. 6 říká, že stejné snížení věkových hranic, opravňuje řídit vozidlo v rámci vstupního školení podle zvláštního právního předpisu a poté pokud je držitelem průkazu profesní způsobilosti řidiče a podrobil se vstupnímu školení v rozšířeném rozsahu, nebo v základním rozsahu, pokud se jedná o skupinu D nebo DE a věk je 23.
V praxi to znamená, že možnost řídit kamion v 18 to nezakazuje, pouze bude dražší získat veškeré náležitosti nutné k řízení. Problém nastává pouze pro ty, pro které je hlavní činností práce jiná nebo by řídili pro vlastní soukromé účely, tudíž nepotřeboval průkaz profesní způsobilosti.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Flash666
6. 5. 2013 14:45
Re: Vážená redakce, neklamte čtenáře a pište celou pravdu
jo a taky tu neni to ze uz nejsem opravnem ridit traktor jestli mam vydano C po 18 lednu.... uzasna to zprava... a dale klamete... CE muzu dostat od 18 stale pokud pokracuju i na profesak kterej ale musim delat 280h. Takze asi tak redakce...

PS: a psat to v kvetnu je opravdu rychlost >:D asi jste si spletli rychlost
Avatar - petrumr
6. 5. 2013 18:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0