Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Motors letos vydělala už 300 milionů, výroba elektromobilů se začíná vyplácet

Poprvé za desetiletou historii dosáhla americká automobilka Tesla Motors v 1. čtvrtletí zisku.
Zpět na článek
Avatar - romgator
9. 5. 2013 16:57
Ano, Tesle se daří,
to však není případ automobilky Fisker. Ta jde, jak to tak vypadá do kytek. Škoda, Karma vypadala dobře, ale něco se nepovedlo. (poruchy, marketing atd.) Tesla to umí, Přejme ji to.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Shr3k
9. 5. 2013 17:00
Re: Ano, Tesle se daří,
Jim se daří dokonce tak, že žádají zákazníky, aby jim předem zaplatili objednaná auta: [odkaz] >:D
Avatar - romgator
10. 5. 2013 09:02
Re: Ano, Tesle se daří,
podle toho odkazu, co uvádíš se tam říká, že objednávky rostou i když tam bylo dost storen. Navíc v článku se píše, že po dlouhé době je Tesla v plusu. A to jsem četl i jinde. To, že žádají, aby zákazník zaplatil za to, co si objednal mi připadá v pořádku.
Avatar - Shr3k
9. 5. 2013 17:09
Výroba elektromobilů z dotací... hmm
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
25. 5. 2013 15:40
Re: Výroba elektromobilů z dotací... hmm
tj co ona splatila [odkaz] >:D [odkaz]
9. 5. 2013 17:09
Neviem či je to dobrá správa ...
Bolo by dobré uviesť pri tom "úspechu" i ten dlhý zoznam podpôr a výhod pre tieto "ekologické" vozidlá ....

To by ten "úspech" asi vyzeral ináč .... hlavne pre daňových poplatníkov ....

Je naozaj nezmysel aby sa národ zbieral pre hračky pár prachatých nadšencov elektromobilov ...
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2013 18:09
Co takhle něco o tom nastudovat?
Pane redaktore, neopisujte jen tiskové zprávy...
Tesla je tunel pro daňové poplatníky Kalifornie.
Zákazníci platí dopředu za nedodaná auta, dostávají dotace, prodávají emisní povolenky(jako jediní).
To se pak podniká a vyrábí medialní bubliny...kolikpak aut doteď vyrobili? kolik naslibovali modelů?
I američani mají tuneláře za státní peníze....
Rozbalit vlákno
10
9. 5. 2013 18:19
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
a ktera automobilka ti vyrobi auto aniz by si zaplatil treba zalohu? nebo ty jako cekas ze prijdes do autosaloonu a jen tak si pockas bez zalohy na tebou naklikane auto? nekde dokonce vyzaduji zalohy ve vysi 80-90% a na dane auto cekas treba temer 2 roky, viz treba Porsche nebo jine luxusni znacky ;-)

a co jako s dotacema, kdyby jsi mel moznost cerpat dotace, tak je natuty taky cerpas >:D
9. 5. 2013 18:45
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Něco jinýho je záloha u normální automobilky a záloha a automobilky která nevyrábí, protahuje termíny, evidentně nemá hotovost, a existuje jen díky státu.
Jen PR kecy jak vylákat dalši dotace...
Avatar - Barrichello
9. 5. 2013 20:00
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Jenže ona Tesla vyrábí, neplet si to s fiskerem.
Tesla anopak nestíhá vyrábět.

To že vybírá zálohy napřed je fakt, no ale když to zákazníci platí, proč by to nedělala, že.
9. 5. 2013 20:50
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Já si to nepletu...je to ta Tesla co prodala min.rok cca 3000ks?
Já to vidím jako PR. Jeste nic co slíbili nesplnili...
9. 5. 2013 23:53
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Záloha je jedna věc, ale Tesla podle všeho vyzvala zákazníky k dodatečnému zaplacení plné kupní ceny před předáním, nic co by bylo ujednáno při uzavírání smlouvy... ;-\

[odkaz]
10. 5. 2013 09:53
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Tak autoforum na Teslu plive pravidelně a trvale. Kdyby realita fungovala podle jejich scénářů tak ta automobila již dávno měla zaniknout. ;-\
11. 5. 2013 00:41
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Tak autoforum je nutno brát s rezervou při všech článcích o elektro, hybrid či jiných autech podobného ražení, ale to si nevymysleli sami, máš tam i video se zdrojem a podle všeho ten e-mail potvrdila i sama Tesla...

Ostatně jestli Tesla dostává dotace v úrovni cca 45k $ na auto, tak je to velký rozdíl, který může rozhodovat o existenci či neexistenci firmy...
9. 5. 2013 20:56
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
tou obri dotaci myslite tu pujcku od americke vlady o ktere tesla prohlasila ze vzhledem k tomu ze se nevyskytli predpokladane problemy ve vyrobe tak zaplati drive nez predpokladala? tim padem i driv nez vlada vyzadovala?

dle vseho ve stavu v jakem tesla ted je muze normalne fungovat se ziskem v trzim prostredi i bez dotaci. za toto ma Musk muj nehynouci obdiv protoze je prvni na svete komu se neco takoveho povedlo. Jeste cas ukaze ale zatim to vypada dobre
Avatar - Shr3k
9. 5. 2013 22:02
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
Zero Emission Vehicle credits could give the automaker as much as $250 million this year, highlighting the state's effort to promote the electric car. [odkaz]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
25. 5. 2013 15:38
Re: Co takhle něco o tom nastudovat?
žádnej tunel, je to cesta do budoucnosti [odkaz]
9. 5. 2013 18:41
ELEKTROMOBILY...
...budou skvělé, ale až po zbourání tepelných elektráren ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
9. 5. 2013 21:20
Svet patrí optimistom. Pesimisti sú len diváci
Možno to Tesle s tými elektromobilmi vyjde. A možno nie. Ale určite si zaslúži ocenenie už len za to, že sa na takýto riskantný podnik dala.
V histórii to už tak chodí. Prví priekopníci nejakej myšlienky často zbankrotujú a svet na nich zabudne. Ale z ich neúspechov sa iní poučia a urobia to lepšie. Takže určitým spôsobom je Tesla v sieni slávy zapísaná už teraz.
Rozbalit vlákno
2
9. 5. 2013 21:28
Re: Svet patrí optimistom. Pesimisti sú len diváci
Riskantní podnik? >:D
Při dotaci 45tis $ na auto?
To se to podniká.
11. 5. 2013 07:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jozephko
9. 5. 2013 22:29
Peniaze nie sú všetko
V biznise ide hlavne o dobré meno. Ak ho stratíš, tak sa veľmi ťažko znovu buduje. Viem, že u nás je iná kultúra, ale inde to ešte funguje...
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2013 22:34
Z konkurenčného webu ....
[odkaz]

Snáď je jasné, že elektromobil je ako normálne vozidlo slepá cesta vývoja .... samozrejme v normálnej ekonomike ....

V šielensteve ekobláznov je to trochu iné .... tu zdravý rozum miesto nemá ...
Rozbalit vlákno
24
10. 5. 2013 10:20
Re: Z konkurenčného webu ....
aha takze kuprikladu medicina a farmacie je vlastne taky slepa cesta vyvoje, protoze v normalni ekonomice by nemela sanci

vite kdy je nejvetsi rozmach technologii a nejvice se zkouma, je to v dobe valky, nebejt valky tak dnes asi nelitame prez ocean, Auto.cz by neexistovalo, protoze by nebyl ani internet, navigace v aute? zapomen nani, bez armady bys porad ve mestech bloudil podle mapy :-)

tak co, jak to je, kdys vis ze velika spousta toho co vyuzivas, pochazi z krve milionu obeti valek? tak co, co je lepsi? dpotace nebo mrtvoly?
10. 5. 2013 11:40
Re: Z konkurenčného webu ....
Prosím přečti si ten článek, na který kolega odkazuje. Právě ta dotace, kterou Tesla získá na každé "vyrobené" auto je 45tis dolarů ze 70tis (auta zřejmě ani vyrobená nejsou, jen zákazníci složily zálohu) zajištuje, že je automobilka v zisku. Bez této dotace by byla ne 11mil v plusu, ale 50 mil dolarů v minusu.

Dotaci samozřejmě získala jen Tesla, nikoliv GM, Ford...Na konci článku se také dozvíš, že stále roste daňová zátěž občanu Kalifornie, přitom její zadlužení se zvyšuje, roste i nezaměstnanost (3. nejvyšší v USA). Ať žijí dotace dostupne jen pro někoho a neustálé regulace.

Ano elektromobily jsou nesmysl, pokud v konkurenčním boji přežívají jen díky neustálým dotacím. V reálném světě na klasické automobily stále nemají, je otázka jestli někdy mít budou. Spalovací motory jsou za těch více jak sto let opravdu vypiplané. A v parametrech jako cena/dojezd/náklady na servis po dobu životnosti/...bez konkurence.
10. 5. 2013 12:19
Re: Z konkurenčného webu ....
aha, takze tesla dodava cca 500 aut za mesic, ale vlastne auta vyrobena nejsou? safra a co to teda tech cca 3000 amiku ma za auto? zeby jen maketu Tesly S?

je uzasne jak nekteri veri ci neveri mediim uplne vsechno co napisou, takze kdys jeden servr pise o tom ze zakaznici plati virtualni auta, tak je to pravda, ale kdys jinej servr pise ze se vyrobylo a dodalo cca 3000 aut, tak to pravda neni >:D
10. 5. 2013 13:28
Re: Z konkurenčného webu ....
Zaplaceny sice byly v tomto kvartálu, ale zda byly všechny dodány...Ale já tu stejně neřeším jestli všichni zákazníci už mají svá auta.

Jde tu především o ten nesmyslný nadpis, výroba elektromobilů se Tesle začíná vyplácet. Což je samozřejmě blbost...jen hraní s čísly. Dotace kryje 70% ceny vozu, jedná se o udržitelný podnikatelksý záměr?
10. 5. 2013 15:05
Re: Z konkurenčného webu ....
ktery podnikatelsky zamer ma dneska sanci na uspech? v doprave bez dotaci vpodstate zadny
10. 5. 2013 12:26
Re: Z konkurenčného webu ....
To ale není problém ani vina Tesly, že GM, Ford apod. nesplňuji podmínky vlády v Kalifornii. Prostě oni si své podnikání nastavili tak, že využili podnímky, které se nabízí.
Řada věcí, které daly světu USA v oblasti technologií byly vyvinuty zcela z peněz daňových poplatníků (např. v rámci DARPA) a dnes jsou životaschopné na komerční bázi. Jenže někteří holt vidí dál a jsou ochotni něco obětovat a jiní jen nadávají.
(" ... a malý ten kdo zná jen malý cíl")
10. 5. 2013 12:51
Re: Z konkurenčného webu ....
Naopak, elektromobily jsou jediná možná cesta vývoje, bohužel to brzdí ukládání energie. Na začátku minulého století taky se velké míře využívaly koně, protože automobily z mnoha důvodů ještě nebyly tak rozšířené. A kolik koní se dnes k dopravě používá?
10. 5. 2013 13:33
Re: Z konkurenčného webu ....
To ukládání energie ty elektromobily brzdí už nějaký pátek...asi sto let a stále ne a ne to vyřešit. A cena/ dojezd / rychlost dobíjení/ servis po dobu životnosti/ užitné vlastnosti/...se ti už zdají konkurenceschopné s vozidly se spalovacím motorem? Mě tedy ani omylem.
10. 5. 2013 13:55
Re: Z konkurenčného webu ....
Že se vývoj v oblasti baterií nikam nehýbe není pravda ( [odkaz] ). A pokud jde o ten servis tak to naopak bude silná stránka elektromobilu. Co v autě není, to se nemůže rozbít. Spalovací motor je sám o sobě výrazně složitější systém než elektromotor a navíc potřebuje řadu podpůrných systémů - doprava, čištění a regulace vzduchu i paliva; odvod, regulace a čištění spalin; odvod mnohem většího množství tepla; x-stupňová převodovka (u elektromotoru zredukovaná na konstantní převod) ...
Jo, ještě to bude chvíli trvat. Ale podívej se jak vypadaly, kolik toho uměly, kolik vážily a kolik stály peněz první mobilní telefony.
10. 5. 2013 16:02
Re: Z konkurenčného webu ....
Záměrně jsem napsal servis po dobu životnosti, protože výměna baterié je taková pálka, že proti tomu výměna oleje, filtrů, rozvodů, turb, vstřikovačů je velmi velmi přijatelná položka.

Ostatní servis zůstává jako u běžného vozu, chlazení má i elektromotor či baterie.

No vidíš a kolik toho ty dnešní moderní mobily vydrží když je používáš, výdrž se vůbec nezlepšila. Každý druhý den v nabíječce.

Elektromobil má smysl jako městské vozítko do nájezdu 100km, což odpovídá kapacitě baterií cca 20kWh (zhruba platí 1l benzinu se rovná 3kWh). Mé auto ujede na plnou nádrž i 800km a plnou nádrž mám za 8-10min? Pro elektromobil nepředstavitelné.

A kolik kilo váží paket baterií s kapacitou 60-80kWh?
10. 5. 2013 16:42
Re: Z konkurenčného webu ....
schvalne kolikpak asi plati dnes lide za vymenu baterii do prvnich Priusu, panejo, von tady ten Prius jezdi jiz 16 let a zatim si nikdo na cenu jeho baterii nestezoval, no jak je to mozny? pravda v EU jen 13 let >:D , je to snadne, v dobe kdy to byla novinka, byla cena silena, ale dnes? smesne levnej nahradni dil, na soucasnej Prius stoji nove baterky necele $4000, repas necele $2000, schvalne kolik myslis ze bude takova sada stat za 7-8 let, odhadem tak $500 maximalne ;-) vzhlewdem k tomu jak cena bateryi klesa za poslednich 20 let, tak za dalsich 20 let by to mohl bejt doslova spotrebak

mobil toho vydrzi tolik, jakej si zvolis, to ze si zvolis spatnej mobil je holt tvoje blbost, ja se svim smartphonem vpohode funguju bez kablu treba tyden, jedinou skazou baterie jsou v mem telefonu hry, ano pri hrani nejake narocnejsi hry tu baterku vyzdimam za 2-3 hodiny, holt pak jedou naplno ty zbyla 4 jadra, a ne jen to jedno usporne

ano dnes ma elektromobil presne takovej smysl jak pises, a taky je jich vetsina tak prezentovana, baterka a elektromotor maj ale jednu sakra velikanananskou vyhodu oproti tekutemu palivu a spalovacimu/zazehovemu motoru, daji se snadno nahradit jinym, takze az treba majitele takoveho elektromobilu za 10 let usoudi ze by bylo lepsi dat baterie s vetsi kapacitou, pravdepodobne k tomu budou mit moznost, a stejne tak budou mit pravdepodobne moznost tam dat i silnejsi elektromotr/y, a pravdepodobne to ani nebudou muset bejt origa

koho zajima nejaka vaha baterek?
11. 5. 2013 01:05
Re: Z konkurenčného webu ....
Váha baterek zajímá především spotřebu a z toho vyplývající dojezd.

Prius bych sem vůbec netahal, je to hybrid, kterému pravděpodobně nebude vadit, když baterky po x-letech budou mít poloviční kapacitu, stále tam máš spalovací motor a místo 2 km na baterky ujedeš jen jeden.
Ale pokud se ti dojezd zkrátí ze 160 na 80 km, a to je ještě ten teoretický, který je v závislosti na podmínkách taky občas možno zredukovat na polovinu, aniž bys to auto nějak výkonově zneužíval. A 40-50 km už je celkem krize, obzvláště v zimě... ;-)

Když se koukneš na tohle: [odkaz] , tak za těch 20-30 let jsme se o moc dál v praxi nedostali, pokrok el. soustavy tak akorát stačil na kompenzaci růstu váhy dnešních aut. Ano, třeba Leaf či Zoe je celkem použitelné auto, ale se svou cenou si teda raději koupím Clio nebo Golfa s benzínem a těch 200-300k rozdílu mi při troše štěstí vystačí na provozní náklady po dobu, co to auto budu používat... :-!
11. 5. 2013 11:14
Re: Z konkurenčného webu ....
ano ano jsme pod clankem o Tesle a ta jak vidno dela auta s dojezdem vetsim nez 2km, ano dokonce dela auta s dojezdem nad 400km >:D jsou dokonce lide co s Roadsterem S mají rekordy k 600km na jedno nabiti >:D

opet odkaz na servr kterej nemá rad ani elektromobily, ani Teslu, ano posunuli jsme se dost, od olovenych baterek jsem upustili a pouzivaji se uplne jiné typy el. ulozist ;-)

a vaha zajima jen toho, kdo si mysli ze udrzet konstantni rychlost nejak zasadne ovlivni vaha baterek, ona vaha je pritezi vpodstate jen při rozjezdu, při plinule jizde to bude znamenat na spotrebe asi tak procenta spotreby navíc (zadny sileny hory tu nemame aby to byla nejaka extra pritez), a při brzdeni ta vaha dokonce nemusi bejt ani na skodu :-)

a nikdo te ty auta kupovat nenuti, takze si klidne kup toho Golfa nebo Clio, tenhle argument lidi nejak nechapu >:D
12. 5. 2013 11:48
Re: Z konkurenčného webu ....
Tak polopaticky:

Prius - je hybrid, jiná konstrukce, když do toho budeš lít benzín, tak ti to pojede, i kdyby baterky odešly úplně. To je na to tvoje tvrzení, že si na ty baterky nikdo nestěžoval.

No a ? Snad umíš oddělit fakta - tedy to, co ten Peugeot umí, od trochu (no řekněme hodně ;-) ) hate keců redaktorů na AF. A neříkal jsem, že baterky jsou to samé, ale že auto dnes ve výsledku neumí o mnoho víc.

Plynulost ovšem záleží na okolním provozu, ve městě si o konstantní rychlosti můžeš úplně nechat zdát. Hodit si do auta 450 kg baterek (Tesla Roadster) a tvářit se, že to nic neovlivní je zvláštní pohled na věc. Ovšem nejvíce by mě zajímalo, jak jsi myslel to s tou výhodnou vyšší váhou při brzdění ?

Ocenil bych zdroj, ne jen JPP. Clarkson odrovnal Teslu Roadster za 89 km, při normovaném dojezdu celkem propad, nebyl to sice zrovna cestovní režim, ale i takhle by se to auto mělo dát používat. Já četl něco o tomhle - [odkaz] , a to mi rovnou říká, takové auto leda na městský / příměstský provoz.

Je to ekonomický argument, člověk by řekl, že právě tohle pochopíš, asi musíš být dost za vodou, když tě nezajímá, že jedno auto tě i s provozními náklady na 5-6 let může vyjít na méně, než je nákupní cena srovnatelného elektromobilu. Proč ne, přeju ti to, my ostatní si to raději spočítáme a dokud výhody nepředčí negativa, tak si prostě koupíme toho Golfa.

Máš zvláštní diskuzní styl - ty ve článku o Tesle zmiňovat Prius smíš, ale když řeknu, že je to stupidní argument, tak se mi vysměješ, že vůbec o tom Priusu mluvím. No, neva, Co je podstatné, podle Wiki stojí baterky na Teslu S $10.000,- 60 kWh a $12.000,- 85kWh, to mi nepřijde jako úplně spotřební cena...
12. 5. 2013 13:18
Re: Z konkurenčného webu ....
"A neříkal jsem, že baterky jsou to samé, ale že auto dnes ve výsledku neumí o mnoho víc."

to si delas srandu, zejo? porovnavas moderni auto vyssi stredni tridy (ano Tesla S patri k autum jako BMW5, MB-E nebo A6) s mestskym hatchem z 80 let >:D ale mas pravdu, takovej dnesni moderni smatrphone toho vlastne taky neumi omnoho vic nez telefony z 80 let, tak jako s Teslou S dojedes z bodu A do bodu B, tak to same zvladne vlastne i ten Peugeot z 80 let >:D

Clarkson je peknej žabař, ja Elise (tesla Roadster ma zaklad v Lotusu Elise) odrovnal na okruhu v Moste za necelých 80km, nojo v kolonce 27. v TP mam cifry 14.2/8.8/10.2 , a diky tomu ze je nadrz na 40 litru, tak ani ten dojezd nebude daleko od te Tesly Roadster >:D

a k cene baterek, ja netusim kolik stoji baterky do Tesly S, nevlastnim ji a pravdepodobne ani vlastnit nebudu, ale jiste budou ty baterky za 5-10 let levnejsi, nez třeba filtry pevnych castic u nekterych automobilek dnes, které tak jako tak neminou v budoucnu ani benzinaky >:D
12. 5. 2013 13:45
Re: Z konkurenčného webu ....
Na Teslu kašlu, zatím si ji ani v Evropě nemůžeš koupit, navíc auto vyšší střední, se kterým za den nemůžeš ujet 800-1000 km, k čemu je ? K tomu testu NYT ses nějak zapomněl vyjádřit. Ten peugeot jsem srovnával s městskými vozítky stejné kategorie, které se dnes opravdu dají koupit, měl jsem to napsat tak, aby bylo jasno. A jde o poměr cena/výkon, jasně že se tam dá prostě dát více baterek, ale potom to stojí, co to stojí...

No jo, ale ty po pěti minutách u benzínky můžeš kroužit dál, Clarkson si musel vzít druhé auto a to taky odrovnal dřív, než se to první nabilo.

"...jistě budou ty baterky za 5-10 let levnější..." to je teda argument. Nehledě na to, že pokud s tím jednou za čas jedeš delší trasy, tak se DPF vypálí sám a není třeba ho měnit. Takže, je to omezení, ale když si to hlídáš, tak je bezúdržbový. Baterky prostě odchází, s tím neuděláš skoro nic...

A nějak nereaguješ na některé body, tak chceš diskutovat, nebo se jen hádat ? :no: Konkrétně by mě zajímalo to brzdění, obzvláště od někoho, kdo jezdí po okruzích s Elisem...
12. 5. 2013 16:04
Re: Z konkurenčného webu ....
co vznika při brzdeni? a jak to vyuziva elektromobil/hybrid?

jinak nemam problém s plynulosti v Prazske doprave, stejne tak jsem nemel problém s dojezdem Peugeotu Ion který jsem mohl nejakou dobu ridit, toliko k malim mestskym elektromobilum, jo a jel jsem snim mimomestsky, presne trasu Trutnov - Praha a nazpátek, po Praze jen nejaky ***ni

to NYT nechapu, co to je NYT?

a je jasne ze všichni jezdi tak aby neodrovanaly nejakou součástku typu DPF, stejne jako všichni jezdi s elektromobilem jak dementi jako Clarkson >:D
12. 5. 2013 19:19
Re: Z konkurenčného webu ....
Při brzdění vzniká teplo a pokud je mi známo, tak to hybridy/E-auta nijak využít neumí. Pokud myslíš rekuperaci energie, tak mám pro tebe kvízovou otázku - zrekuperuje ten systém veškerou energii, kterou do toho auta vložil při rozjezdu ? Odpověď bude ne > vrátí se ti celá energie, kterou vložíš do rozjezdu auta s vyšší hmotností ? Zase ne > jaký smysl má mít těžší auto ? Abys mohl plýtvat energii ?

Tu zkušenost ti přeju, ale to auto ne. Sice jsem se jen posadil v klonu od Mitsubishi, ale to auto působilo tak vratce a chatrně, že mě strach o baterky přešel, určitě vydrží celou životnost auta... :no:

Zase špatně - plácáš páté přes deváté a pak nechápeš, co se ti někdo snaží sdělit. Clarkson je extrém - i když proč by se takhle s roadsterem a klonem Lotusu Elise nemělo jezdit, že? Stejně, jako je extrém těch tvých 600 km, o kterých jsem teda ani neslyšel a žádal o zdroj. Podstatnější byl ten odkaz, který jsem ti posílal dříve - New York Times, kde vyzkoušeli praktické ježdění na větší vzdálenosti právě s Teslou S, moc dobře to nedopadlo...

DPF se dá odrovnat, relativně snadno, ale tak to je skoro se vším na autě a je na řidiči, jak se bude snažit. Já tvrdím, že se tomu dá předcházet a není to ani nějak moc složité. S poklesem kapacity baterií nenaděláš nic, leda správným užíváním omezíš rychlost propadu - například, že nebudeš používat rychlo-nabíječky a budeš nabíjet do plna - takže auto je 6-12 hodin mimo provoz, no super... :yes:
12. 5. 2013 20:30
Re: Z konkurenčného webu ....
no suser, sak většina z nas potřebuje jezdit nonstop 24 hodin denne 7 dni v tydnu 365 dni v roce ze >:D anebo vlastne ne, většina z nas v noci spi a tak muze mit auto na nabijecce, nojo a většina z nas prez den pracuje a opet muze mit většinou auto na nabijecce :-) pokud nejsi většina, tak mas holt to "stesti" a muzes se elektromobilum vyhnout :-)

proc maj potrebu resit problémy elektromobilu hlavne lidi co by o ne nezavadili peněženkou ani v nejbujarejsich snech? >:D
12. 5. 2013 21:14
Re: Z konkurenčného webu ....
Aaa, dorazili jsme do úrovně osobního napadání bez byť blbých argumentů... :no:

Nepotřebuje, ale občas ano. Na co si ostatně chceš koupit auto vyšší střední za 85 tisíc dolarů ? Abys s ním kroužil kolem domku ? A6, 5-er či E-classe se celkem často vyskytují na dálnicích a jezdí i dlouhé trasy. U Leafu či Ionu to samozřejmě řešit netřeba, u Tesly celkem ano. Doma můžu mít auto v garáži v nabíječce a když přijde akutní potřeba jet, tak ho prostě vytáhnu, ale v práci můžu parkovat tak na ulici, tak kde budu dobíjet ? A to bych řekl, že bude spíše ta většina. V práci všichni nedobijou. Jinak v práci mě budou čekat i 36h, v tom by problém nebyl... ;-)

Tak schválně, proč myslíš ? :-) Protože umím myslet, zajímá mě to a líbí se mi to, ale prostě to v konkurenci se spalovacím motorem zaostává. Vyšší ceny, omezení dojezdu a vázání na slabou síť nabíjecích míst, které navíc trvá dlouho, to je něco, čemu se musím přizpůsobit, ale proč ? Co za to dostanu navíc ? Nějaký eko-pocit ? To je trochu málo, ne ?

A ono to dokládá i to, jaké jsou nákupy těch aut. Nedávno tu byla statistika, že hybrida už si podruhé nekoupí dvě třetiny zákazníků. To není moc dobrá vizitka pro hybridy, myslíš že elektroauta budou mít lepší ?
13. 5. 2013 10:39
Re: Z konkurenčného webu ....
kde vidíš osobni napadeni?

někdo da 85tisic dolaru za elektroauto a jinej si zane třeba obleti celej svet, volba každého soudruha ;-)

proc nejezdit veřejnou dopravou jako vlaky, autobusy, letadla, taxíky, atd..., je to levnejsi, clovek si v nem odpocine a dojede kam potřebuje, opet se dostavame k předchozímu odstavci, volba každého soudruha :-) co je vyhodne pro tebe, nemusi bejt vyhodne pro jiné ;-)

jedina statistika které verim, je ta kterou si sam zfalsuju, nedavno tu byla i jina statistika, která naopak elektroauta v ocich zakazniku velebila ;-)
10. 5. 2013 14:17
Re: Z konkurenčného webu ....
jestli ono to nebude tim, ze prvnich 50 let se baterie vpodstate vubec nevyvyjeli a rozhejbalo se to az za 2 svetove ;-)

je predpoklad ze nejvzacnejsima komoditama se behem nasledujicich 50 let stanou voda, jidlo a el.energie, a to presne v tomto poradi, nebo si jako myslis ze ropne korporace cpou do vyzkumu baterii a solarnich systemu ty miliardy dolaru rocne jen tak pro nic za nic? >:D
10. 5. 2013 16:07
Re: Z konkurenčného webu ....
Zapomněl jsi na obrovské zásoby plynu. Navíc je směšování dvou plynů ve spalovacím pístovém motoru mnohem účinější než stávající řešení. Tedy snaha rozprášit benzin ve vzduchu. Pístové motory nejsou na vymření a dlouho ještě nebudou. A když si to spousta lidí myslela už před 10-15 lety.
10. 5. 2013 16:45
Re: Z konkurenčného webu ....
tady ale nejde o motory, ale o potreby lidstva ;-)

nikde taky nepisu ze klasicke motory jsou na vymreni, ale jako prostredek k osobni doprave jim davam tak max 50 let