Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Avantgardní interiéry: Hledání nových koncepcí kabiny

27 komentářů

GTI
Článek se výborně čte a informace z něho se výborně inhalují. S tím dokonale koresponduje to nejdůležitější: Jakub umí (konečně) formulovat smysluplné věty. A s touhle bombou můžeme dnes skončit...

P.S. BRAVO (avantgardní) JAKUB :yes: 😉
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Chybí tam interiér Bertoneho Mazdy MX81, jak nemá volant, ale ten řetěz. Taky šílenost: [odkaz]
_MT_
Nebo Saab 9000 s joystickem. I když to nebyl avantgardní koncept interiéru, ale funkční prototyp postavený na produkčním autě.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já myslím, že největší bomba je ten název konceptu Audi, který tedy prostě nemůžu chápat jinak, než anglicko česky jako pr... z pí.. >😒] Jinak je tam několik pěkných interiérů, které by se s klasickým ovládáním (volantem) mohly stát ikonickými.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pochvala redakcii...... taketo clanky mam rad :yes😒br />
zo sucasnych seriovych a zaujimavych interierov sa mi ako velmi zaujimavy a trosku nestandardny zda napr aj interier P208 s malym volantom a budikmi kdesi hore na palubovke nad volantom [odkaz] .... podobne aj honda civic ma zaujimavy a dost netradicny interier [odkaz] ...

z rokov minulych za zmienku stoji napr aj tento prerobeny interier oltcita [odkaz] ... tiez dost zaujimavy 😉

tak ci onak ... volant je zrejme nenahraditelny ...
Avatar - jozephko
jozephko
Nutnými, ale nie postačujúcimi podmienkami (povedané matematicky) pekného interiéru sú
1. ľavo-pravá symetria - čím väčšia, tým lepšie.
2. budíky pred vodičom, a nie uprostred.
Prakticky všetky pekné interiéry spĺňajú obe podmienky. A tie najošklivejšie zase ani jednu. "Krásnym" príkladom je podľa mňa najhoršia palubka novodobej histórie vo Fiate Multipla.
A z tých konceptov len pár spĺňalo obe podmienky. Preto sa ani nedostali do výroby.
Avatar - xjara
xjara
zatim nejlepsi interier v kterem sem za volantem sedel ma alfa romeo 159 [odkaz]
a nesplnuje Vase prvni pravidlo. Naopak bentley continental kteremu skutecne jen chybi druhy volant a budou obe strany jak pres kopirak, mi prijde neskutecne nudne. [odkaz]
_MT_
To není jeho symetrií. A psal, že to nejsou postačující podmínky.
Avatar - jozephko
jozephko
Ten interiér 159-ky je viac symetrický ako nový Golf 7.[odkaz]
Pozri sa na 159.-ke na vetraciu mriežku naľavo od vodiča. Je úplne rovnaká ako vetracia mriežka napravo od spolujazdca. A celé to dopĺňa pekná linka pod vetracím mriežkami - aj pri vodičovi, aj pri spolujazdcovi.
Miera symetrie môže byť rôzna. Najhoršia je však zámerná asymetria.
_MT_
Počkej, každá asymetrie je záměrná. 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak to je samozřejmě hloupost, asymetrie v interiéru je buď záměrná, nebo je to zmetek. Mě se symetrické interiéry nijak zvlášť nelíbí, je to hodně o pojetí, krásné i nepovedené mohou být oba typy.
_MT_
Teď jsem se podíval na ty odkazy... zkus tohle: [odkaz] [odkaz] Neříkám, že je dokonalý, ale je to alespoň z aktuálního Continentalu.
_MT_
Mám slabost pro kabiny, kde řidič sedí uprostřed. 😄 Symetrii mám obecně rád, lze však udělat i krásné asymetrické interiéry.
Nie.

Zakladom dobreho interieru je ergonomia.

A tu nejde len o to, mat vsetko na dosah ruky, ale o to, aby bol pristup k jednotlivym ovladacom jednoznacny a priamociary.

Napr. Je sice pekne, ze mam dotykovy display na dosah ruky, ked pri pokuse nastavit teplotu ci zmenit prud vzduchu klimatizacie musim najskor vyliezt z menu pre nastavenie audia.

Display navigacie chcem mat co najblizsie k rovine oci, takisto vonkajsie spatne zrkadla, nechcem byt v situacii, ked pokus pozriet sa za seba znamena sklonit hlavu a otocit nou dolava.

Chcem si nastavit vyduch klimatizacie tak, aby fukal na mna, ale nefukal mi na prsty pravej ruky na volante.

Detaily, ktore vsak na niektorych autach nefunguju....
Avatar - Mangalica
Mangalica
Palubka Multiply je řešena velmi prakticky a budík je daleko lépe čitelný (blíže zornému poli řidiče) než u klasického uspořádání. Druhou věcí je avantgardní design a (ne)kvalita použitých plastů a povrchové úpravy.
Avatar - sendador
sendador
Taky jsem byl zastancem budiku pred volantem. Ovsem od te doby, co je mam uprostred, musim priznat, ze to ma neco do sebe. Budiky jsou hodne predsazene dopredu a pomerne vysoko, jsou tedy umisteny vice v zornem poli ridice. Kdyz ted naopak sednu do klasiky, tak mi to moc nevyhovuje. Vse je jen o zvyku.
MariAchi
Všichni přece víme, že interiér má být jednoduchý a snadno použitelný a sestavený tak, aby řidiče zbytečně nerozptyloval.
A právě takový navrhl a realizoval, již dávno, neznámý maďarský designér pro Škodu 110R: [odkaz]
Zejména doporučuji k pozornosti palubní počítač v sektoru B-3.

Bravo Klobásovároš! :yes:
Avatar - Invert
Invert
Nejlepší je interiér na způsob Octavie III 😉 Přehledné, zvykli jsme si na to, ne nějaké auta bez volantu, bez panelu, bez přístrojovky... Nejlepší je to dnes :yes:
xpaja
No zrovna octavia III, resp. octavia obecně zrovna příkladem dobré ergonomie není. Ta navigace u kolen je všechno jen ne ergonomicka a v OIII je ještě níž než v OII. Třeba nový Leon jí má nahoře a hned je to o mnoho lepší.
Takže u té škodovky je to hlavně o tom, že češi jsou na ní zvyklí. Kdyby tady 80% aut jezdilo s ovládáním světel na páčkách pod volantem (italové, japonci), tak by se pak všichni podivovali nad neergonomickým vypínačem na přístrojovce.
Avatar - Invert
Invert
No OIII se mi líbí z koncernové trojice nejvíce
sumy
Jo, "točítku" na světla se taky divím, hlavně pak to prapodivný polohování na mlhovky ;-\ , ale tak já jezdím 90% japoncema, kde už ani u auta z 99 zapínání světel neřeším-automatika a na mlhovku mám jasnej čudl. 😄 Navíc jako lehce nadměrečnej musím u octy (III jsem ještě nezkoušel) naplivat na středovej panel, o který mám vždy otlačenou nohu. U Hondy tam je alespoň v nejtlustším místě čalouněnej polštářek >😒]
Avatar - Invert
Invert
Nechápu, nejsem zrovna trpaslík, jsem urostlý chlápek a nohy mi drží pohromadě bez modřin ;-\
sumy
Každého kdo má už kolem 190cm co znám, se se středovým tunelem potýká. U mě je to navíc ještě umocněno dlouhejma nohama a kratšíma rukama. Ale pořád je to pohoda oproti tomu, jak sedim v letadle-kolenama opřenej o spodní hranu palubní desky, jinak nedám plnej plyn, to jsem se při startu divil >😒]
Avatar - Kodiak
Kodiak
Najkrajsie interiery mala aj tak alfa romeo v starej 156.Ci uz pôvodny,alebo faceliftovy.To bola parada.Radost sadnut za volant.159 ma tiez krasny interier,ale uz to nema taky sportovy nadych.
Avatar - wladyk
wladyk
Jeden hnus větší než druhý. :no: :no:
Avatar - Invert
Invert
Avantgarda nikdy nevypadala příliš noblesně 😄
Avatar - Aladeen
Aladeen
[odkaz] Tie budíky 😄