Může kabina automobilu překvapit něčím originálním? Vydejte se s námi po stopách neobvyklých interiérů a jejich kreativních nápadů. Máte mezi nimi svého favorita?
Článek se výborně čte a informace z něho se výborně inhalují. S tím dokonale koresponduje to nejdůležitější: Jakub umí (konečně) formulovat smysluplné věty. A s touhle bombou můžeme dnes skončit...
Já myslím, že největší bomba je ten název konceptu Audi, který tedy prostě nemůžu chápat jinak, než anglicko česky jako pr... z pí.. >:-[] Jinak je tam několik pěkných interiérů, které by se s klasickým ovládáním (volantem) mohly stát ikonickými.
pochvala redakcii...... taketo clanky mam rad :yes:
zo sucasnych seriovych a zaujimavych interierov sa mi ako velmi zaujimavy a trosku nestandardny zda napr aj interier P208 s malym volantom a budikmi kdesi hore na palubovke nad volantom [odkaz] .... podobne aj honda civic ma zaujimavy a dost netradicny interier [odkaz] ...
z rokov minulych za zmienku stoji napr aj tento prerobeny interier oltcita [odkaz] ... tiez dost zaujimavy ;-)
tak ci onak ... volant je zrejme nenahraditelny ...
Nutnými, ale nie postačujúcimi podmienkami (povedané matematicky) pekného interiéru sú
1. ľavo-pravá symetria - čím väčšia, tým lepšie.
2. budíky pred vodičom, a nie uprostred.
Prakticky všetky pekné interiéry spĺňajú obe podmienky. A tie najošklivejšie zase ani jednu. "Krásnym" príkladom je podľa mňa najhoršia palubka novodobej histórie vo Fiate Multipla.
A z tých konceptov len pár spĺňalo obe podmienky. Preto sa ani nedostali do výroby.
zatim nejlepsi interier v kterem sem za volantem sedel ma alfa romeo 159 [odkaz]
a nesplnuje Vase prvni pravidlo. Naopak bentley continental kteremu skutecne jen chybi druhy volant a budou obe strany jak pres kopirak, mi prijde neskutecne nudne. [odkaz]
Ten interiér 159-ky je viac symetrický ako nový Golf 7.[odkaz]
Pozri sa na 159.-ke na vetraciu mriežku naľavo od vodiča. Je úplne rovnaká ako vetracia mriežka napravo od spolujazdca. A celé to dopĺňa pekná linka pod vetracím mriežkami - aj pri vodičovi, aj pri spolujazdcovi.
Miera symetrie môže byť rôzna. Najhoršia je však zámerná asymetria.
Tak to je samozřejmě hloupost, asymetrie v interiéru je buď záměrná, nebo je to zmetek. Mě se symetrické interiéry nijak zvlášť nelíbí, je to hodně o pojetí, krásné i nepovedené mohou být oba typy.
A tu nejde len o to, mat vsetko na dosah ruky, ale o to, aby bol pristup k jednotlivym ovladacom jednoznacny a priamociary.
Napr. Je sice pekne, ze mam dotykovy display na dosah ruky, ked pri pokuse nastavit teplotu ci zmenit prud vzduchu klimatizacie musim najskor vyliezt z menu pre nastavenie audia.
Display navigacie chcem mat co najblizsie k rovine oci, takisto vonkajsie spatne zrkadla, nechcem byt v situacii, ked pokus pozriet sa za seba znamena sklonit hlavu a otocit nou dolava.
Chcem si nastavit vyduch klimatizacie tak, aby fukal na mna, ale nefukal mi na prsty pravej ruky na volante.
Detaily, ktore vsak na niektorych autach nefunguju....
Palubka Multiply je řešena velmi prakticky a budík je daleko lépe čitelný (blíže zornému poli řidiče) než u klasického uspořádání. Druhou věcí je avantgardní design a (ne)kvalita použitých plastů a povrchové úpravy.
Taky jsem byl zastancem budiku pred volantem. Ovsem od te doby, co je mam uprostred, musim priznat, ze to ma neco do sebe. Budiky jsou hodne predsazene dopredu a pomerne vysoko, jsou tedy umisteny vice v zornem poli ridice. Kdyz ted naopak sednu do klasiky, tak mi to moc nevyhovuje. Vse je jen o zvyku.
Všichni přece víme, že interiér má být jednoduchý a snadno použitelný a sestavený tak, aby řidiče zbytečně nerozptyloval.
A právě takový navrhl a realizoval, již dávno, neznámý maďarský designér pro Škodu 110R: [odkaz]
Zejména doporučuji k pozornosti palubní počítač v sektoru B-3.
Nejlepší je interiér na způsob Octavie III ;-) Přehledné, zvykli jsme si na to, ne nějaké auta bez volantu, bez panelu, bez přístrojovky... Nejlepší je to dnes :yes:
No zrovna octavia III, resp. octavia obecně zrovna příkladem dobré ergonomie není. Ta navigace u kolen je všechno jen ne ergonomicka a v OIII je ještě níž než v OII. Třeba nový Leon jí má nahoře a hned je to o mnoho lepší.
Takže u té škodovky je to hlavně o tom, že češi jsou na ní zvyklí. Kdyby tady 80% aut jezdilo s ovládáním světel na páčkách pod volantem (italové, japonci), tak by se pak všichni podivovali nad neergonomickým vypínačem na přístrojovce.
Jo, "točítku" na světla se taky divím, hlavně pak to prapodivný polohování na mlhovky ;-\ , ale tak já jezdím 90% japoncema, kde už ani u auta z 99 zapínání světel neřeším-automatika a na mlhovku mám jasnej čudl. :-) Navíc jako lehce nadměrečnej musím u octy (III jsem ještě nezkoušel) naplivat na středovej panel, o který mám vždy otlačenou nohu. U Hondy tam je alespoň v nejtlustším místě čalouněnej polštářek >:-[]
Každého kdo má už kolem 190cm co znám, se se středovým tunelem potýká. U mě je to navíc ještě umocněno dlouhejma nohama a kratšíma rukama. Ale pořád je to pohoda oproti tomu, jak sedim v letadle-kolenama opřenej o spodní hranu palubní desky, jinak nedám plnej plyn, to jsem se při startu divil >:-[]
Najkrajsie interiery mala aj tak alfa romeo v starej 156.Ci uz pôvodny,alebo faceliftovy.To bola parada.Radost sadnut za volant.159 ma tiez krasny interier,ale uz to nema taky sportovy nadych.