Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej motocyklů do 125 ccm letos stoupl o 160 procent

30 komentářů

jamp
Mig-35 ukázal, čím jazdí, a čím ty ( moto ) :-!To, že zvládaš skúter a bicykel neznamená, že zvládneš K1600 alebo niečo iné nad 300 kg 😉
jamp
polystyrén a výstelka by sa mali iba stlačiť a tým pomôcť lebke, sila na väčšiu plochu je menší tlak. V lepších helmách je polystyrén rôznej pevnosti ( odolnosti voči tlaku ). A helmy majú tiež crash testy, a americká norma je zase vymakanejšia ako tá naša. V európskej špecifikácií sú presne určené miesta nárazu :no: a preto stačí kvalita tam ( alebo tá oceľová obruč >😁 ) a zvyšok môže byť aj z toaleťáku. Američan si pri skúške môže vybrať bod na určených plochách , takže nikto nevie dopredu, kde praští :yes:
Janodzvonu
Dement je člověk co neumí jezdit na skútru >😁
Banjo
Já už mám papíry na auto i na mašinu skoro 30 let a na motorce jsem seděl naposled asi před 25 lety. Pokud tedy nepočítám Babettu, což je ovšem skoro jako na kole... Ale klidně bych mohl sednout na nějaký šílený stroj s podobným objemem i výkonem, jako auto v nižší střední a zabít se ještě snadněji.
Stejně pokud bych uvažoval o mašině, asi bych sáhl aspoň pro začátek spíš po něčem slabším. Zrovna těch 125 mi připadá takový rozumný kompromis - ještě mě to uveze a ještě to nebude "trhač asfaltu".
Mig_35
nene, to je Jean Valjan. změnil si nick, jen aby mně prudil. což musím ocenit, dát si takovou práci :yes:
OtaToy
Bože, co to je za dementa?? Registroval se jenom pro to, aby te prudil?? 😄 😄
RS
:yes:
RS
Je to stejné jak deformační zóny u auta. Polystyren má prasknout, rozlomit se, či jinak poškodit aby ztlumil náraz a ochránil co má. Samozřejmě kvalitní helma zůstane z venku v celku.

To pak může být celá ze železa. Vydrží vždy všechno a bude stát polovic.
Mig_35
No, to máš pravdu, ovládat mně skutečně není snadné :yes:
Mig_35
šestiválec skoro 1700 ccm >😒]
motor z auta na dvou kolech. Ale je to spíš autobus než motorka...
jamp
vonkajší obal by mal byť nepoškodený, pri jedo deformácií dovnútra by tlačil na hlavu. Deformácie by mali prebehnúť v polystyrénovej výstelke. Prečo je termoplastová prilba za 50 EUR, karbón kevlarová ra 300 a karbónová ešte drahšia ? A zhodou okovností je termoplast mäkší, a skôr praskne ako ďalšie dve menované ( moto prilby ). A vôbec nerozumiem tej cene polystyrénu pre cyklistu. Škrupina prasknúť nesmie !!! ale cyklistom môže, to mi nevadí 😉
Avatar - dr.biker
dr.biker
Také si myslím, že přilba je důležitá věc. V garáži mám vystavenou naprasklou cyklistickou helmu, na podzim jsem spadl v lese z kola a helma mi dokonale ochránila hlavu, nic se mi nestalo, jenom modřiny na ruce a boku, ale hlava OK. Cyklistické helmy bych zavedl povinně pro všechny bez rozdílu věku. Když jedeš na motorce, taky musíš mít přilbu, tak proč ne na kole. Však většina cyklistů to už pochopila a helmu berou jako samozřejmost.
RS
Je to pár dní, co jsem měl možnost legálně se projet na obyčejné taiwanské Kymco 125 a musim uznat, že to je hodně rychlá věc.
Ona i upravená 50ka umí pelášit víc než dost... o takto velkém objemu ani nemluvě.

Pro toho, kdo tomu hoví je to dobrá úprava zákona, pro amatéra ale spíše nebezpečná.
RS
Přilba je od toho, aby zachránila hlavu a život. Ne od toho, aby zůstala bez poškození po výbuchu granátu.
Kamarád se vysekal na kole nedávno. Nebyla to sice Giro, ale MET "jen" za cca 2000Kč. Přilba se rozlomila o kámen téměř vejpůl, ale na hlavě neměl ani škrábanec. Svůj účel tedy splnila na 100%. :yes:
Gangrel
Ufff, tak za tuhle masinu by bylo skutecne slusne auto... a nemyslim tim Skodovku 😄

To je brutalni stroj... ani jsem netusil, ze BMW neco takoveho dela :yes: :yes: :yes:
Mig_35
když myslíš
[odkaz]
Janodzvonu
Ovládat Mig 35 je horší >😁
Janodzvonu
Ovládat skůtr je snadné.
Janodzvonu
Zato řízení tvé tříkolky je snadné >😒]
Janodzvonu
Polib mi * >😒] :no: Valjean byl zločinec,já jsem slušný člověk. :yes:
jamp
V autoškole sa toho ma moto asi veľa nenajazdí ani teraz, aspoň pred 21 rokmi to tak bolo . Motorka má váhu len keď stojí, keď ide, tak ten skúter je ako bicykel ( ukrajina bola ťažšia >😁 ). Ale je pravda, že pre spolujazdca je motorka nebezpečná ( [odkaz] ) A tie smiešne prilby na bicykli, videl som GIRO polystyrén za 160 EUR, to môže byť len na hlavu bez mozgu, pevnosť obalu televízora .
Mig_35
Řizení kola je dost odlišné od řízení motorky. Než jsem se naučil projíždět zatáčky "jedním vrzem" dost dlouho mi to trvalo...
Avatar - dr.biker
dr.biker
No jasně, že se to skoro každý naučí sám a většinou si tu silnější koupí ten řidič, který už má zkušenosti se slabším skútrem. Neznám nikoho v okolí, že by se rozhodl v rámci ušetření peněz za dopravu přesedlat z auta na motorku, tedy alespoň od jara do podzimu.
Motorku s jízdním kolem bych nesrovnával, přeci jen běžné kolo váží do 15 kg a kolik váží takový skůtr? Vždyť se to úplně jinak chová. Vím to z vlastní zkušenosti, párkrát mě svezl kamarád na takovém to silnějším skůtru.
Jinak já na kole jsem už atakoval rychlost 80 km/hod na uzavřené asfaltové cyklostezce v lese, kde auta nejezdí a občas mám problém dodržet ve vesnicích povolenou rychlost 50 km/hod a to nejenom z kopce. 😄
jamp
výkon tak do 9 kW s variátorom, do 110 kmh. Na bicykli sa tiež zákruta klopí ( minulý rok som sa raz na bicykli viezol 😉 ). A niektorí cyklisti na tom slušne prášia, z kopca v obci v pohode cez 50 kmh ( ma predbiehal ), keď mu skočí do cesty decko, neviem ako s tými špalíčkami ubrzdí. Pre B ečkarov je 125 bezpečnejšia ako doteraz povolená 50 tka s 45 kmh limitom ( +-, mám AB takže limit mi je :-! ). Aj v meste ťa každý predbieha, ideš po krajnici aby si nezavadzal a keď ideš v strede pruhu, tak ťa 100pro niekto zloží. Ak máš na aute v premávke niečo odjazdené, tak sa nemusíš tak sústrediť na značky a ako prejdeš križovatku, ale dávaš pozor čo so skútrom robíš a či tá blondýna odbočí do zákazu alebo nie. Na zoznámenie ti stačí väčšie parkovisko a hlavne nevytočiť plný, apozor na prednú brzdu, ako na bicykli . A nezačínal som na 50 tke >😁
Mig_35
Kdyby sis napsal aspoň ten nick správně, stálo by za to s tebou ztrácet čas😄
Mig_35
Inu, to je pravda😄
Avatar - dr.biker
dr.biker
Podle mě je to docela blbost zvednout možnost řízení motocyklu do objemu 125 ccm, protože je to už docela silný stroj a v rukou začátečníka to může být nebezpečné nejen pro dotyčnou osobu, ale hlavně pro ostatní účastníky silničního provozu. Třeba já jsem nikdy neřídil žádnou motorku a teď si můžu jít koupit docela silný skůtr a jezdit s ním legálně po cestách, aniž bych musel absolvovat kondiční jízdy v autoškole. No nevím, jak by to dopadlo. Radši zůstanu u auta a jízdních kol, na těch si užiji také dost adrenalinu a rychlé jízdy.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Proč automat? Vždyť jsi si odpověděl v podstatě sám, na tyto skútry mají přesednout podle EU majitelé aut, kteří nemají řidičák na motocykl a tedy i zkušenosti s řízením motocyklu, takže neumí řadit. Někteří řidiči mají problém s manuálním řazením v autě, natož pak na motorce!
Janodzvonu
To ,že neumíš zatáčet neznamená,že to neumí druzí. >😒]
Mig_35
o kolik stoupne úmrtnost. Přece jen, kdo seděl jenom na kole a teď přesedne na stroj, který v pohodě jede stovkou, dřív nebo později zjistí, že to nezatáčí pohybem řídítek,
a že trefit zatáčku není úplná sranda... a taky moc nechápu, proč je to limitováno automatem.