Ať žije downsizing... Jedničková Octavia s 66 kW byla sice při předjíždění někdy lenivá, ale naprosto spolehlivá a objem odpovídal hmotnosti vozu. V Audi A4 mám 2.0 TDI se 103 kW a i když nejsem žádný závodník, příští vozidlo bude mít alespoň 2.7 litru. Proč? Protože čím menší je objem a větší výkon, tím více je motor namáhán a zkracuje se jeho životnost. To bohužel je asi hlavní účel, proč to výrobci dělají...
Tak těžké auto, jako je Superb, má mít dvoulitr jako nejmenší, základní alternativu. Ale chápu, pro Hanáky, kteří vidí tabulkovou, resp.laboratorní úsporu na naftě, to určitě zajímavé bude. A hlavně budou na každé křižovatce mít motor i na pár vteřin vypnutý, aby si zničili startér a baterii a ušetřili za týden na naftě tolik, kolik dají vrchnímu za kávu jako spropitné.
Malými objemy v těžkých autech jsem si už prošel a vězte, že ani Octavii bych nebral s objemem pod 2 litry, i kdyby byla turbínka sebelepší. Můžete se mnou nesouhlasit, může se Vám to nelíbit, ale to je asi vše, co můžete dělat. Zkuste si naložit Octavii 1.6ku, zapřáhnout vlek s nějakým tím metrákem a jet přes Vysočinu do kopců. A nebo táhnout za sebou jiné auto.
ale já to auto nemám na ježdění po městě nebo po dálnici , a kdybych si chtěl pohodlnou limuzínu tak v ní bude minimálně šestiválec , určitě bych nechtěl aby mě při třeba 1000km prac cestě chrochtal pod kapotou slabej čtyřválcovej diesel.v oktávce bych tu 1.6 i pochopil kvůli úspoře paliva atd protože si ji koupí určitě i spousta rodin ale superb s 1.6TDI už jen napsaný to vypadá blbě
tak tímhle jsi mě vážně pobavil >:D >:D >:D na okreskách je 90 tak je vlastně impreza a jí podobná auta zbytečná ne? >:D i na okresce při 90 si užiješ parádní zábavu pokud na to máš auto
V žádných jednotkách. Když cokoli dělíš tím samým, vyjde ti bezrozměrná jednotka (a můžeš dělit kilowatty, milimetry nebo třeba slepice, na tom nezáleží). Je to jednoduše počet zubů prvního ozubeného kola / počet zubů druhého ozubeného kola. Čím je číslo vyšší, tím je převod lehčí. Tedy např. číslo 4,0 může vyjadřovat, že první kolco má 10 zubů, druhé 40. Nebo třeba 11 a 44, 12 a 48... To nevíš. Víš jen to, že druhé kolo se točí 4krát pomaleji než to první.
Výsledný skutečný převod je pak násobkem převodu daného stupně a celkového převodu. Takže třeba na šestku je převod 0,59 * 3,389 = 2,00. Zatímco původní 1,6TDI měl 0,63*3,65 = 2,30. Rozdíl 15 %, tedy bude tam i 15% rozdíl v otáčkách při jízdě na nejvyšší stupeň (tedy tam, kde nový točí jen 2000 rpm, starý by musel točit 2300 rpm). Já mám třeba v Accordu na nejvyšším stupni hodně lehkých 3,4, takže moje auto by při stejné rychlosti točilo 3400 rpm (v bývalé Primeře pak něco okolo 3,05, takže 3050 rpm). Toto číslo také ovlivňuje točivý moment na kolech. Čím vyšší číslo, tím větší točivý moment (a zrychlení). Tedy Superb 1,6TDI bude mít na šestku 250Nm*2,0, nějakých 500 Nm. Kdyby se tam dala moje převodovka, měl by 250*3,4 = 850 Nm. A nebo také jinak, s mou převodovkou by motoru stačilo 500/3,4 = 147 Nm, aby to mělo stejné pružné zrychlení (dané těmi 500Nm) jako ten Superb. Docela mě jímá hrůza, když si představím, že to bude na nejvyšším stupni zrychlovat zhruba tak, jako by se do Accorda strčila atmo 1,6ka.
Může mi někdo prosím vysvětlit, v jakých jednotkách jsou ta čísla pro jednotlivé převody u těch motorů v tabulce? Předpokládám, že to značí, jak jsou dlouhé, ale stejně je to nějaké divné.
Také sem slyšel nějaké zvěsti o tomto VW dvoulitru i po přechodu na commonrail (ale jen z pár zdrojů tak nehodnotim).. jenže.. které auto je dnes spolehlivé že:D
Topper pokud vím naopak hlásil, že i do nižší střední je málo 77kw :-)
Realita je taková, že 77kw pro služební auto? Pro jízdu ve dvou? v naftě? Určitě žádnej problém.. závoďak hledejme jinde :-)
Není slabé, maximálka necelých 200 km/h, 0-100 km/h za 11 sekund. To není špatné, navíc je to GreenLine motor, takže nepředpokládám, že by s tím někdo závodil :-)
Jenže toppere, ty jsi zazdil i to "jediné smysluplné" využití té Imprezy a navíc předmětným Superbem a opět spadl do klasického klišé. Tím příspěvkem co jsi napsal "smázněš" cokoliv co je "nad" tímto Superbem. Taková tvoje malá klasika.
Lehčí určitě bude, ale stejně mi to nedává smysl, prů důchodce možná, ale tak na to stačí 208 a klidně s tímhle motorem. No do autoškoly úplně nevím, ale to je dost vedlejší.
No jasně, že většina lidí jezdí do města ve velkých autech, je to dneska in, ale potom můžeš mít super úsporný motor, ale když musíš rozpohybovat to velké auto, kolikrát starý model s konstrukčně starším motorem bude žrát míň.
Nás ve škole učili, že průměrná obsazenost aute je něco kolem 1,35 osoby, ale je jasné, že nikdo si nebude kupovat malé auto do města/velké na tahání přívěsu nebo na chatu, potom něco pohodlného na dlouhé trasy, člověk si koupí to, aby splnilo všechno. V tom lepším případě, potom si ale koupí SUV jen proto, že je moderní a svalují to na bezpečnost, ale v malé městské rychlosti mezi novými auty nebude velký rozdíl. A to s těmi zvětšujícími auty na parkovištích, myslím, že tady na východě si hodně lidí koupí tak velké auto, na jaké prostě má. Když si známý koupil fábii v plné palbě, všichni se divili proč si nevzal oktávii v holobytu. Na západě je běžné, že máš MINI které stojí víc jak auto ze střední třídy a prostě trávíš hodně času ve městě a nikdo se nediví
opravdu si myslis ze si myslim ze to kupoval na jazdu po meste ;-) ?
ja netvrdim ze to kupoval na jazdu po meste.... len pisem fakty aky mi asi dava zmysel jeho auto voci zosmiesnovanemu superbu ;-) skus si moj prispevok precitat viackrat
ty si ma tie prekvapil... ale negativne bohuzial ;-)
S tím Superbem nebude zdaleka taková zábava jako s tou Imprezou. Kdo si koupí předmětného Superba na dálkové dálniční "lety" s využitím prostoru (rozuměj cestující) je přinejmenším stejný podivín, jako ten, kdo si koupí benzín turbo Imprezu na ježdění po městě. Opravdu si myslíš, že si wrxo mohamed pořizoval pro ježdění po městě ? >:D >:D Koukám, že pořád dokážeš překvapit. Neuvěřitelné.
nova 308 bude podstatne lahsim autom ako terajsia 308.. tam by ako zaklad 60kw nemusela byt az taka tragedia hlavne pre firemne vozy a pre autoskoly a ja neviem... pre dochodcov a pod.... ano cena od.... to je dnes v mode... ;-) bez ohladu na to ci to vobec pojde to mas pravdu :yes:
co sa tyka toho ci to ma zmysel ci nie .... by si sa divil u nas na sidlisku kolko susedov a okolo byvajucih jazdi velkymi autami a fakticky len vo dvojici a vacsinu po meste .... na parkovisku je to sama octavia fabia kombi, i30 megane , sem tam nejake rio male fabie a pod.... a je tu aj dost sportageov , yeti a pod.... a vacsinou ludia s nimi jazdia skutocne len po meste a blizkom okoli.... ja viem mne to tiez nedava zmysel a nechapem ale je to tak.. preco je to tak neviem a ani ti nepoviem... ale vozovy park pri pohlade z okna je jasny..... uz zacina dominovat nizsia stredna trieda.... pred malymi autami... a zrejme je to aj vdaka tomu ze ceny aut za poslednych 10 rokov dost poklesli ...
Neříkám, že jsi tvrdil že je to ideál pro auto velikosti superbu, ale ale ideál pro většinu lidí. Ano 1,2 je jako základ ideál
1) pro cenu auta od... v katalogu
2) pro někoho, kdo jezdí snad jen po městě a nebo po nejbližším okolí a potom mi nedává smysl kupovat si 308
a s tím výkonem, jsem přesvědčený, že jsi to tu psal jen to nemůžu teď mezi těmi všemi tvými příspěvky najít >:D
a preto si si kupil staru nadupanu imprezu ktora v meste nema zmysel a na dialnici tiez nie... a zase na okrskach kde je 90tka sa na prizabitie bude stacit aj tdi 77kw so superba ver mi ;-) na to imprezu netreba, takych namachrovanych frajerov ktori sa vysmievaju vsetkym naokolo je tu dost... mna by zaujimalo jak s tym jazdis po meste ;-) to musi byt pohodlne jak trabant ;-) a zrat jak svina...
ja som len tvrdil ze 60kw 1,2ka je ako zaklad pre 308 v podstate ok ... ale takmer kazdy pojde do silnejsiej verzie..... nic viac , nic menej ... tak netreba prehanat ;-) a tvrdit nieco co som nepisal ;-)
nikde som netvrdil ze 50-60kw je ideal na taketo auto ..... netreba hned kazdeho chytat za slovicka a tvrdit nieco co nenapisal ;-)
co sa tyka tohto diesla... ono to urcite pojde... ale ak neratame firemne predaje ale auto na rodinne ucely rozhodne by som preferoval silnejsi diesel a podstatne silnejsi... tento diesel je v rapide ok ale v superbe by to chcelo aspon nejakych 30-40 konikov viac....
Vždyť jasně. Jde mi o to, že zastánci dieselů vždy argumentovali tím, že kvůli krouťáku nemusí do kopců podřazovat a teď buď budou muset (nebo jet na pětku). Já s benzinem s tím počítám, i když teď už možná nebudu tolik muset, neboť mám silnější motor a kratší převodovku než předtím (pětka s převodem přes 3,4 - to už je dost krátké a mohu říci, že na rozdíl od předchozího pětikvaltu by tady ten šestý stupeň nebyl marný).
Nebyl jsi to zrovna ty, který tu tvrdil jak je ideální motor do auta 50 - 60 kW, do Peugeotu 308, že v pohodě stačí 1,2 motor s 60 kW? Neříkám, že to bude trhač asfaltu, já bych bral taky silnější a nejspíš benzín, ale pokud někdo jezdí málo naložený, spíš podle předpisů a nebo prostě nemusí předjíždět teď a hned tak mu to bude v pohodě stačit.
A že neudrží v kopci na dálnici 130? O čemž stejně pochybuju, no tak mu dáš chvíli pokouřit na pětku, nebo čtyřku a potom zase v klídku na 6, malé otáčky, dobrá spotřeba. Navíc jsou země, jako Švýcarsko, kde si stejně nikdo víc jak reál 120 nedovolí moc jet. Takže tempomat na 130 a pohodička... Rozdodně si myslím, že ten motor v nabíde smysl má a s 6 kvaltem to bude hodně lidem vyhovovat.
preboha.... ved so 77kw dieslom si normalny clovek taketo 4,8 metrove auto predsa nemoze kupit.... to je nieco ako htp v rapide... proste nezmysel... tak ake brawo?
No, ona ta 66 kW TDI byla (a dodnes je) opravdu živá, trvanlivá a dávali to do golfů a i do tehdejších passatů - sice se to třáslo, * to jak stalinec (tehdejší ruskej buldozer), čudilo to jak kamna, ale jelo to srovnatelně 80 kW HDI, 85 kW JTD a žralo to při tom o litr méně. At´ si kdo chce co chce říká, s tehdejší WR6 to byly dva nejzdařilejší motory celého VW. ;-)
Že je 1.6TDI kompromis je jedna věc. Mít ale jednu rychlost navíc, zpřevodovanou pro pohodovou jízdu na rovince, to není nic proti ničemu - pokud to neznamená, že je prvních 5 rychlostí příliš daleko od sebe. Máš třeba zákazníky v Holandsku, kde žádné kopce nejsou a rychle se nejezdí...
Spíš vtip redakce, ne? Kolikrát tu fotky vybírají zvláštně, vážně to někoho překvapí? Prostě dotyčný vybral nějakou fotku faceliftovaného Superbu, která se mu líbila. Nad laufy nejspíš vůbec nepřemýšlel, stejně to nemá co dělat s převodovkou, o kterou tu jde v první řadě.
Pokud někdo chce jezdit s naloženým autem a koupí základní motor, tak se může divit tak maximálně sám sobě. Podívej se na základní motorizace u ostatních.
subjektivna ano, v reale je to plus minus rovnake. Lenze sme fajnovejsi atd, atd. U C5 klame aj velkost auta, dobre odhlucnenie a mas pocit, ze si za kormidlom lode, nie za volantom auta ;-)
toho sa bat nemusis, mam mpv nizsiej strednej naftovu 1,6 so 6 kvaltom a na dialnici len malokedy musis podradit, aby si udrzal rychlost 130km/h. Bez akychkolvek problemov som s tym jazdil na lyzovacky po rakuskych dialniciach a kopcoch ;-)
No lenže tie 66 kW motory (asi narážaš na 1,9 TDI-66 kW) poháňali ľahšie autá, plnili menej obmedzujúce emisné normy a prevodovky nemali tak šialene ťažké prevody. Takže Octavia I 1,9TDI z r. 97 je napriek výkonovému deficitu subjektívne živšia, ako C5 s 80 kW dízlom.
slovo tragicka je relativne, este nedavno sme vynasali do nebies 66kW turbonaftu...pokial si kludny vodic, tak uplne postacuje (pokial tam neni len 5 kvalt so sialene tazkymi prevodmi).
BTW: kazdy zastupca v tejto triede sa da kupit aj s mensou naftou ako je dvojliter
No, těžko říci. Tu by tě každý majitel deiselu hnal, kdybys mu řekl, že atmosférická 1,6 nebo 1,8 je ideál na dálniční stoupání (a tohle se tam bude chovat zrovna tak). Samozřejmě po rovině no problemo.
To je otázka úhlu pohledu. Osobně bych s tebou souhlasil, pro mě je silný motor požitek. Ale jak stárnu, vidím i druhý pohled... pokud jezdíš podle předpisů, vozíš rodinu, nikam nepospícháš... pak si můžeš užívat toho, že u benzínky jsi jednou za dva měsíce a sedíš v pohodlném autě. Navíc je tu bonus lehkého čumáku...
1,6ke boli vytýkané o.i. aj dlhé skoky medzi jednotlivými prevodmi, teda napr. v meste bola trojka zbytočne vytočená a štvorka ešte neťahala. Že sa prevody "zhustia", je len dobre.
a co je zle na 5st prevodovke mi povedz? sa pozri na sprevodovanie tej prevodovky. na 6 stupni je to takmer to iste, co 5 stupen u starsej prevodovky... rozdiel bude minimalny.
Že by vrcholný model Škody konečně vstoupil do 21. století?!
To si děláte srandu, že Suberb doteď měl 5-ti kvalt! :-(
Netvrdím, že je to špatně, ale podle některých jedinců zde jsem nabyl dojmu, že Superb je maisterštik a kdo je víc?, ona pravda bude asi někde jinde. ;-)
Ale jinak u mně dobrý.
Jde o to co očekáváte. Ideál je to při jízdě po rovině, pokud Vám nebude vadit v každém kopci podřazovat.
U turbodieselů si řidiči, ale zvykli na výbornou pružnost a to, že motor při jízdě utáhne i kopce. S touto převodovkou, to ale vydím na podřazování jako u favorita.
To jsou šílené převody, vždyť na šestku je tam převod 2,0 (0,59*3,389). To na benzinu jsem měl sakra dlouhou pětku (některá auta měla kratší šestku než já pětku) a převod byl lehoučce přes 3,0. S takovouto převodovkou by se to TDI mělo chovat jako benzin se 165 Nm (v pružném zrychlení na max. stupeň). Což odpovídá tak 1,6-1,8 atmosféře.
6tka je delší a stálý převod je také delší. Ve 130 je to o cca 300 otáček za minutu méně. To je pořádný skok.
Výsledná převod je jen o neznatelně kratší než u 2.0 TDI 103kW, jsem zvědav jak to ta 1.6TDI utáhne.