Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb 1.6 TDI: Po faceliftu s „šestikvaltem“

15. 5. 2013 • 22:50
74
Modernizovanou Škodu Superb už nekoupíte s pětistupňovou převodovkou. I motor 1.6 TDI se totiž dočkal šestistupňového manuálu.

Škoda odstranila jeden z vděčných bodů kritiky modelu Superb. Zákadní dieselový motor 1.6 TDI totiž až dosud nabízela jen s pětistupňovou převodovkou (nebo alternativně se sedmistupňový DSG). Kdo toužil po spojení tohoto motoru s šestistupňovým manuálem, musel zvolit Volkswagen Passat.

Facelift ale tuto praxi mění. Základní 1.6 TDI dostane podobnou převodovku jako 2.0 TDI – změna přitom platí jak pro standardní specifikaci, tak pro úsporný Superb GreenLine. Převodovka je shodná s Passatem 1.6 TDI, dvoulitrové TDI má ale „manuál“ jiný, tříhřídelový MQ350 s dvěma stálými převody.

Co tato novinka přinese v praxi? Maximální rychlost vzrostla ze 189 na 194 km/h, akcelerace z klidu na 100 km/h se zkrátila z 12,5 na 12,1 sekundy. Dá se také očekávat zlepšení reálné spotřeby paliva, které prospějí menší přeskoky mezi převody a nižší otáčky na nejvyšší rychlost.

Normovaná spotřeba se ovšem zhorší. Jak známo, současný měřící cyklus favorizuje pětistupňové převodovky, proto se v úsporných modelech objevují tak často – společně s nižšími výrobními náklady je to hlavní argument pro menší počet převodů. Superb 1.6 TDI je typickou ukázkou: provedení se systémem Start-Stop (od faceliftu standardně) spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,5 l/100 km, zatímco dříve to bylo 4,4 l/100 km. Vyjádřeno v emisích CO2 to představuje zvýšení ze 114 na 117 g/km.

Opačným případem je Superb GreenLine. Zde díky další optimalizaci normovaná spotřeba klesla, z 4,4 na 4,2 l/100 km, resp. ze 114 na 109 g/km. Délka převodů je stejná jako u běžného provedení, přesto může úsporný Superb dle údajů výrobce jet až 197 km/h – mimo jiné díky součiniteli aerodynamického odporu, který se snížil z 0,29 na 0,27.

Škoda Superb - srovnání převodovek
Převod1.6 TDI/77 kW
(2010-2013)
1.6 TDI/77 kW
(od 2013)
2.0 TDI/103 kW
(od 2010)
2.0 TDI/125 kW
(od 2008)
I4,114,113,773,77
II2,122,121,961,96
III1,191,361,261,32
IV0,820,970,870,92
V0,630,730,860,90
VI-0,590,720,76
Z4,004,004,554,55
Stálý převod3,6503,3893,450/2,7603,450/2,760

Související články

Témata
2. 6. 2013 12:02
Objem nenahradíš
Ať žije downsizing... Jedničková Octavia s 66 kW byla sice při předjíždění někdy lenivá, ale naprosto spolehlivá a objem odpovídal hmotnosti vozu. V Audi A4 mám 2.0 TDI se 103 kW a i když nejsem žádný závodník, příští vozidlo bude mít alespoň 2.7 litru. Proč? Protože čím menší je objem a větší výkon, tím více je motor namáhán a zkracuje se jeho životnost. To bohužel je asi hlavní účel, proč to výrobci dělají...

Tak těžké auto, jako je Superb, má mít dvoulitr jako nejmenší, základní alternativu. Ale chápu, pro Hanáky, kteří vidí tabulkovou, resp.laboratorní úsporu na naftě, to určitě zajímavé bude. A hlavně budou na každé křižovatce mít motor i na pár vteřin vypnutý, aby si zničili startér a baterii a ušetřili za týden na naftě tolik, kolik dají vrchnímu za kávu jako spropitné.

Malými objemy v těžkých autech jsem si už prošel a vězte, že ani Octavii bych nebral s objemem pod 2 litry, i kdyby byla turbínka sebelepší. Můžete se mnou nesouhlasit, může se Vám to nelíbit, ale to je asi vše, co můžete dělat. Zkuste si naložit Octavii 1.6ku, zapřáhnout vlek s nějakým tím metrákem a jet přes Vysočinu do kopců. A nebo táhnout za sebou jiné auto.

Avatar - Invert
17. 5. 2013 06:32
Re: jednašestka
Proč blbě? Kdo chce úspornou limuzínu, koupí tohle - není problém jet pod 5 litrů..
17. 5. 2013 01:45
Re: 4 laufy
>:D >:D >:D >:D
:yes: :yes: :yes:
17. 5. 2013 01:45
Re: 4 laufy
Kdo by se s tim delal? Neco podobneho jest u trojku Alpiny, pane!
Avatar - JDM
17. 5. 2013 01:04
Re: jednašestka
ale já to auto nemám na ježdění po městě nebo po dálnici , a kdybych si chtěl pohodlnou limuzínu tak v ní bude minimálně šestiválec , určitě bych nechtěl aby mě při třeba 1000km prac cestě chrochtal pod kapotou slabej čtyřválcovej diesel.v oktávce bych tu 1.6 i pochopil kvůli úspoře paliva atd protože si ji koupí určitě i spousta rodin ale superb s 1.6TDI už jen napsaný to vypadá blbě
Články odjinud