Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Škoda Superb 1.6 TDI: Po faceliftu s „šestikvaltem“

74 komentářů

Sch
6tka je delší a stálý převod je také delší. Ve 130 je to o cca 300 otáček za minutu méně. To je pořádný skok.
Výsledná převod je jen o neznatelně kratší než u 2.0 TDI 103kW, jsem zvědav jak to ta 1.6TDI utáhne.
Mino21
To jsou šílené převody, vždyť na šestku je tam převod 2,0 (0,59*3,389). To na benzinu jsem měl sakra dlouhou pětku (některá auta měla kratší šestku než já pětku) a převod byl lehoučce přes 3,0. S takovouto převodovkou by se to TDI mělo chovat jako benzin se 165 Nm (v pružném zrychlení na max. stupeň). Což odpovídá tak 1,6-1,8 atmosféře.
Avatar - Emel
Emel
Budiž, ale pro jízdu stabilní 130 po dálnici je to ideál...
Sch
Jde o to co očekáváte. Ideál je to při jízdě po rovině, pokud Vám nebude vadit v každém kopci podřazovat.
U turbodieselů si řidiči, ale zvykli na výbornou pružnost a to, že motor při jízdě utáhne i kopce. S touto převodovkou, to ale vydím na podřazování jako u favorita.
Avatar - Emel
Emel
Tak prostě jezděte na pětku 😉
Mino21
No, těžko říci. Tu by tě každý majitel deiselu hnal, kdybys mu řekl, že atmosférická 1,6 nebo 1,8 je ideál na dálniční stoupání (a tohle se tam bude chovat zrovna tak). Samozřejmě po rovině no problemo.
Avatar - Emel
Emel
Že je 1.6TDI kompromis je jedna věc. Mít ale jednu rychlost navíc, zpřevodovanou pro pohodovou jízdu na rovince, to není nic proti ničemu - pokud to neznamená, že je prvních 5 rychlostí příliš daleko od sebe. Máš třeba zákazníky v Holandsku, kde žádné kopce nejsou a rychle se nejezdí...
Mino21
Vždyť jasně. Jde mi o to, že zastánci dieselů vždy argumentovali tím, že kvůli krouťáku nemusí do kopců podřazovat a teď buď budou muset (nebo jet na pětku). Já s benzinem s tím počítám, i když teď už možná nebudu tolik muset, neboť mám silnější motor a kratší převodovku než předtím (pětka s převodem přes 3,4 - to už je dost krátké a mohu říci, že na rozdíl od předchozího pětikvaltu by tady ten šestý stupeň nebyl marný).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
???
Rozdíl v celkovém převodu je zanedbatelný... 8-s
Opravuji - úplně zanedbatelný není.. ale považuju ho za žádoucí.
Avatar - positivemind
positivemind
Teda, ta 1.6tdi musí mít ale zvuk, když mu dali 4 laufy >😁 :-!
nope
Na kazde strane je dle meho nazoru jeden falesnej..jen na efekt..
Avatar - poterienko
poterienko
Dle mého názoru se spíš jedná o fotku supu s 3,6FSI a ty jsi moc nepochopil vtípek "pozitivního myšlení".
nope
Vtipek ala ilustracni foto jsem tedy vazne nepochopil..
milan3
Tak aha, taky jsem nepochopil vtip Škody ala ..... falešní soby! 😉
_MT_
Spíš vtip redakce, ne? Kolikrát tu fotky vybírají zvláštně, vážně to někoho překvapí? Prostě dotyčný vybral nějakou fotku faceliftovaného Superbu, která se mu líbila. Nad laufy nejspíš vůbec nepřemýšlel, stejně to nemá co dělat s převodovkou, o kterou tu jde v první řadě.
Avatar - positivemind
positivemind
:yes: >😒]
nope
>😁 >😁 >😁 >😁
:yes: :yes: :yes:
_MT_
Kdo by se s tím dělal u téhle motorizace? I za příplatek bych o tom pochyboval, tohle je rezervováno pro ty nejvyšší. I 2,0 TDI má jednu dvojitou.
nope
Kdo by se s tim delal? Neco podobneho jest u trojku Alpiny, pane!
milan3
Že by vrcholný model Škody konečně vstoupil do 21. století?!
To si děláte srandu, že Suberb doteď měl 5-ti kvalt! 😒
Netvrdím, že je to špatně, ale podle některých jedinců zde jsem nabyl dojmu, že Superb je maisterštik a kdo je víc?, ona pravda bude asi někde jinde. 😉
Ale jinak u mně dobrý.
Avatar - wladyk
wladyk
Takový "motůrek" v Suberbu? Není to opožděný apríl? Čtyři cestující + bagáž a budou se v kopcích řadit mezi kamiony.
Avatar - Emel
Emel
Nu což... Citroen C5 je taky k mání s 1.6HDI... a pokud se nepletu, stále s pětikvaltem. Že je C5 o poznání těžší auto netřeba dodávat...
Avatar - iudex
iudex
C5 s 1,6kou nepoznám, ale 508 s týmto motorom bola dosť tragická. 8-s
Avatar - Emel
Emel
To je otázka úhlu pohledu. Osobně bych s tebou souhlasil, pro mě je silný motor požitek. Ale jak stárnu, vidím i druhý pohled... pokud jezdíš podle předpisů, vozíš rodinu, nikam nepospícháš... pak si můžeš užívat toho, že u benzínky jsi jednou za dva měsíce a sedíš v pohodlném autě. Navíc je tu bonus lehkého čumáku...
stealth01
Děkuji. Přesně proto jsem volil čtyřválec. Dokážu najet na jednu nádrž skoro 1200 kilometrů a navíc je tu bonus dlouhého čumáku 😄
kyklop
slovo tragicka je relativne, este nedavno sme vynasali do nebies 66kW turbonaftu...pokial si kludny vodic, tak uplne postacuje (pokial tam neni len 5 kvalt so sialene tazkymi prevodmi).

BTW: kazdy zastupca v tejto triede sa da kupit aj s mensou naftou ako je dvojliter
Avatar - iudex
iudex
No lenže tie 66 kW motory (asi narážaš na 1,9 TDI-66 kW) poháňali ľahšie autá, plnili menej obmedzujúce emisné normy a prevodovky nemali tak šialene ťažké prevody. Takže Octavia I 1,9TDI z r. 97 je napriek výkonovému deficitu subjektívne živšia, ako C5 s 80 kW dízlom.
kyklop
subjektivna ano, v reale je to plus minus rovnake. Lenze sme fajnovejsi atd, atd. U C5 klame aj velkost auta, dobre odhlucnenie a mas pocit, ze si za kormidlom lode, nie za volantom auta 😉
Aj o Octavia I s 1.4 litorvym motorcekom vtedajsia motoristicka tlac pisala, ze auto je subjektivne zive... co je politicky korektny vyraz pre lenive.
J4K
No, ona ta 66 kW TDI byla (a dodnes je) opravdu živá, trvanlivá a dávali to do golfů a i do tehdejších passatů - sice se to třáslo, * to jak stalinec (tehdejší ruskej buldozer), čudilo to jak kamna, ale jelo to srovnatelně 80 kW HDI, 85 kW JTD a žralo to při tom o litr méně. At´ si kdo chce co chce říká, s tehdejší WR6 to byly dva nejzdařilejší motory celého VW. 😉
kyklop
islo lepsie ako 80kW hdi v c5, ktora je o hodne tazsia a ten motor plni uplne inu emisnu normu
kyklop
toho sa bat nemusis, mam mpv nizsiej strednej naftovu 1,6 so 6 kvaltom a na dialnici len malokedy musis podradit, aby si udrzal rychlost 130km/h. Bez akychkolvek problemov som s tym jazdil na lyzovacky po rakuskych dialniciach a kopcoch 😉
figurka
Pokud někdo chce jezdit s naloženým autem a koupí základní motor, tak se může divit tak maximálně sám sobě. Podívej se na základní motorizace u ostatních.
Avatar - Atlis
Atlis
a co je zle na 5st prevodovke mi povedz? sa pozri na sprevodovanie tej prevodovky. na 6 stupni je to takmer to iste, co 5 stupen u starsej prevodovky... rozdiel bude minimalny.
Avatar - iudex
iudex
1,6ke boli vytýkané o.i. aj dlhé skoky medzi jednotlivými prevodmi, teda napr. v meste bola trojka zbytočne vytočená a štvorka ešte neťahala. Že sa prevody "zhustia", je len dobre.
Avatar - Iv8
Iv8
6 nebo 5 je mi celkem jedno, ale kdo si koupí Superba 1,6TDI ?
Takych ludi bude ich vela, ale asi ani jedneho z nich nebudes chciet poznat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Firmy?
Avatar - Emel
Emel
Čím slabší motor, tím více doceníš vícestupňovou převodovku. U foukaného čtyřlitru by ti třeba stačily tři stupně, ale pro 1.6 naftu v těžkém autě...
Avatar - iudex
iudex
Amen. Čím slabší motor, tým dôležitejšie je trafiť sa do optimálnych otáčok, čo viac stupňov v prevodovke umožňuje lepšie.
Adam Novák
Další hřebíček do rakve konkurenci - BRAVWO, BRAVWO, BRAVWO :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
preboha.... ved so 77kw dieslom si normalny clovek taketo 4,8 metrove auto predsa nemoze kupit.... to je nieco ako htp v rapide... proste nezmysel... tak ake brawo?
Jenc
Nebyl jsi to zrovna ty, který tu tvrdil jak je ideální motor do auta 50 - 60 kW, do Peugeotu 308, že v pohodě stačí 1,2 motor s 60 kW? Neříkám, že to bude trhač asfaltu, já bych bral taky silnější a nejspíš benzín, ale pokud někdo jezdí málo naložený, spíš podle předpisů a nebo prostě nemusí předjíždět teď a hned tak mu to bude v pohodě stačit.

A že neudrží v kopci na dálnici 130? O čemž stejně pochybuju, no tak mu dáš chvíli pokouřit na pětku, nebo čtyřku a potom zase v klídku na 6, malé otáčky, dobrá spotřeba. Navíc jsou země, jako Švýcarsko, kde si stejně nikdo víc jak reál 120 nedovolí moc jet. Takže tempomat na 130 a pohodička... Rozdodně si myslím, že ten motor v nabíde smysl má a s 6 kvaltem to bude hodně lidem vyhovovat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som len tvrdil ze 60kw 1,2ka je ako zaklad pre 308 v podstate ok ... ale takmer kazdy pojde do silnejsiej verzie..... nic viac , nic menej ... tak netreba prehanat 😉 a tvrdit nieco co som nepisal 😉

nikde som netvrdil ze 50-60kw je ideal na taketo auto ..... netreba hned kazdeho chytat za slovicka a tvrdit nieco co nenapisal 😉

co sa tyka tohto diesla... ono to urcite pojde... ale ak neratame firemne predaje ale auto na rodinne ucely rozhodne by som preferoval silnejsi diesel a podstatne silnejsi... tento diesel je v rapide ok ale v superbe by to chcelo aspon nejakych 30-40 konikov viac....
Jenc
Neříkám, že jsi tvrdil že je to ideál pro auto velikosti superbu, ale ale ideál pro většinu lidí. Ano 1,2 je jako základ ideál
1) pro cenu auta od... v katalogu
2) pro někoho, kdo jezdí snad jen po městě a nebo po nejbližším okolí a potom mi nedává smysl kupovat si 308

a s tím výkonem, jsem přesvědčený, že jsi to tu psal jen to nemůžu teď mezi těmi všemi tvými příspěvky najít >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nova 308 bude podstatne lahsim autom ako terajsia 308.. tam by ako zaklad 60kw nemusela byt az taka tragedia hlavne pre firemne vozy a pre autoskoly a ja neviem... pre dochodcov a pod.... ano cena od.... to je dnes v mode... 😉 bez ohladu na to ci to vobec pojde to mas pravdu :yes😒br />
co sa tyka toho ci to ma zmysel ci nie .... by si sa divil u nas na sidlisku kolko susedov a okolo byvajucih jazdi velkymi autami a fakticky len vo dvojici a vacsinu po meste .... na parkovisku je to sama octavia fabia kombi, i30 megane , sem tam nejake rio male fabie a pod.... a je tu aj dost sportageov , yeti a pod.... a vacsinou ludia s nimi jazdia skutocne len po meste a blizkom okoli.... ja viem mne to tiez nedava zmysel a nechapem ale je to tak.. preco je to tak neviem a ani ti nepoviem... ale vozovy park pri pohlade z okna je jasny..... uz zacina dominovat nizsia stredna trieda.... pred malymi autami... a zrejme je to aj vdaka tomu ze ceny aut za poslednych 10 rokov dost poklesli ...

k tomu vykonu len tolko >😁 :yes:
Jenc
Lehčí určitě bude, ale stejně mi to nedává smysl, prů důchodce možná, ale tak na to stačí 208 a klidně s tímhle motorem. No do autoškoly úplně nevím, ale to je dost vedlejší.

No jasně, že většina lidí jezdí do města ve velkých autech, je to dneska in, ale potom můžeš mít super úsporný motor, ale když musíš rozpohybovat to velké auto, kolikrát starý model s konstrukčně starším motorem bude žrát míň.

Nás ve škole učili, že průměrná obsazenost aute je něco kolem 1,35 osoby, ale je jasné, že nikdo si nebude kupovat malé auto do města/velké na tahání přívěsu nebo na chatu, potom něco pohodlného na dlouhé trasy, člověk si koupí to, aby splnilo všechno. V tom lepším případě, potom si ale koupí SUV jen proto, že je moderní a svalují to na bezpečnost, ale v malé městské rychlosti mezi novými auty nebude velký rozdíl. A to s těmi zvětšujícími auty na parkovištích, myslím, že tady na východě si hodně lidí koupí tak velké auto, na jaké prostě má. Když si známý koupil fábii v plné palbě, všichni se divili proč si nevzal oktávii v holobytu. Na západě je běžné, že máš MINI které stojí víc jak auto ze střední třídy a prostě trávíš hodně času ve městě a nikdo se nediví
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano mas pravdu...... u nas je to trosku ine ako na zapade 😉

u nas si kazdy radsej kupi vasie hole auto ako mensie a dobre vybavene auto ktory by mu nakoniec aj stacilo... tak to je suhlas :yes😒br />
otazne ostava ci ma zmysel ist stale len do vacsieho ked viem ze jazdim len po meste a okoli .. ale to uz je skor otazka pre psychologa 😉

preddsa si nekupim fabiu ked sused ma rapida , co tam ze jazdim len po meste.... ze? 😁 .... takto rozmyslaju mnohi 😉
Adam Novák
:yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Topper pokud vím naopak hlásil, že i do nižší střední je málo 77kw 😄
Realita je taková, že 77kw pro služební auto? Pro jízdu ve dvou? v naftě? Určitě žádnej problém.. závoďak hledejme jinde 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Přesně tak... a 1.6 je nesrovnatelně spolehlivější a levnější na provoz, než dvoulitr.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Také sem slyšel nějaké zvěsti o tomto VW dvoulitru i po přechodu na commonrail (ale jen z pár zdrojů tak nehodnotim).. jenže.. které auto je dnes spolehlivé že😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Speciálně třeba 1.6 CDTi Ecotec 100 kW 320 Nm se musí 77 kW a 250 Nm ve VWškodaUDi přímo D-Ě.S-I-T 😄
Avatar - Invert
Invert
100 kW na papíře, v reálu tak nanejvýš 85kW. Neboj, znám ten výkon, ten tam možná nějaký zbyl, ale hmotnost to bude deeeeeeeeeeeeeevastovat 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
...a když ze 100 kW a 320 Nm se stane "nanejvýš" 85 kW, tak 1.6 TDi co má na papíře 77 kW a 250 Nm má v reálu KOLIK? 😄
Avatar - Invert
Invert
No z vlastní zkušeností vím, že mívá běžně 95kW :yes:
Avatar - JDM
JDM
bože co to je jako je??? to bych radši chodil pěšky než jezdil superbem s 1.6 TDI >😁 >😁 >😁
figurka
Co ti přijde na 1.6 TDI špatného ?
airbag
Hmmmm, já bych jezdil i fáčkem raději, než chodil pěšky.
Avatar - Invert
Invert
Pěšky? OK, vsadím se, že by jsi nešel pěšky na dovolenou do SAE.. (Spojené Arabské Emiráty), 4000 km. Natoč video a budu ti věřit 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a preto si si kupil staru nadupanu imprezu ktora v meste nema zmysel a na dialnici tiez nie... a zase na okrskach kde je 90tka sa na prizabitie bude stacit aj tdi 77kw so superba ver mi 😉 na to imprezu netreba, takych namachrovanych frajerov ktori sa vysmievaju vsetkym naokolo je tu dost... mna by zaujimalo jak s tym jazdis po meste 😉 to musi byt pohodlne jak trabant 😉 a zrat jak svina...
figurka
S tím Superbem nebude zdaleka taková zábava jako s tou Imprezou. Kdo si koupí předmětného Superba na dálkové dálniční "lety" s využitím prostoru (rozuměj cestující) je přinejmenším stejný podivín, jako ten, kdo si koupí benzín turbo Imprezu na ježdění po městě. Opravdu si myslíš, že si wrxo mohamed pořizoval pro ježdění po městě ? >😁 >😁 Koukám, že pořád dokážeš překvapit. Neuvěřitelné.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
opravdu si myslis ze si myslim ze to kupoval na jazdu po meste 😉 ?

ja netvrdim ze to kupoval na jazdu po meste.... len pisem fakty aky mi asi dava zmysel jeho auto voci zosmiesnovanemu superbu 😉 skus si moj prispevok precitat viackrat

ty si ma tie prekvapil... ale negativne bohuzial 😉
figurka
Jenže toppere, ty jsi zazdil i to "jediné smysluplné" využití té Imprezy a navíc předmětným Superbem a opět spadl do klasického klišé. Tím příspěvkem co jsi napsal "smázněš" cokoliv co je "nad" tímto Superbem. Taková tvoje malá klasika.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nie nie.... to sa mylis 😉 ... ja inak voci superbu nic nemam....

s tym 77kw to je vazne trosku slabe ale inak da sa......
Avatar - Invert
Invert
Není slabé, maximálka necelých 200 km/h, 0-100 km/h za 11 sekund. To není špatné, navíc je to GreenLine motor, takže nepředpokládám, že by s tím někdo závodil 😄
protege
tak tímhle jsi mě vážně pobavil >😁 >😁 >😁 na okreskách je 90 tak je vlastně impreza a jí podobná auta zbytečná ne? >😁 i na okresce při 90 si užiješ parádní zábavu pokud na to máš auto
Avatar - Invert
Invert
Při 90-ti si rozhodně větší pr*el udělám v Trabantu, než v Impreze..
Avatar - JDM
JDM
ale já to auto nemám na ježdění po městě nebo po dálnici , a kdybych si chtěl pohodlnou limuzínu tak v ní bude minimálně šestiválec , určitě bych nechtěl aby mě při třeba 1000km prac cestě chrochtal pod kapotou slabej čtyřválcovej diesel.v oktávce bych tu 1.6 i pochopil kvůli úspoře paliva atd protože si ji koupí určitě i spousta rodin ale superb s 1.6TDI už jen napsaný to vypadá blbě
Avatar - Invert
Invert
Proč blbě? Kdo chce úspornou limuzínu, koupí tohle - není problém jet pod 5 litrů..
Avatar - aproximus
aproximus
:no:
Left
Může mi někdo prosím vysvětlit, v jakých jednotkách jsou ta čísla pro jednotlivé převody u těch motorů v tabulce? Předpokládám, že to značí, jak jsou dlouhé, ale stejně je to nějaké divné.
Mino21
V žádných jednotkách. Když cokoli dělíš tím samým, vyjde ti bezrozměrná jednotka (a můžeš dělit kilowatty, milimetry nebo třeba slepice, na tom nezáleží). Je to jednoduše počet zubů prvního ozubeného kola / počet zubů druhého ozubeného kola. Čím je číslo vyšší, tím je převod lehčí. Tedy např. číslo 4,0 může vyjadřovat, že první kolco má 10 zubů, druhé 40. Nebo třeba 11 a 44, 12 a 48... To nevíš. Víš jen to, že druhé kolo se točí 4krát pomaleji než to první.

Výsledný skutečný převod je pak násobkem převodu daného stupně a celkového převodu. Takže třeba na šestku je převod 0,59 * 3,389 = 2,00. Zatímco původní 1,6TDI měl 0,63*3,65 = 2,30. Rozdíl 15 %, tedy bude tam i 15% rozdíl v otáčkách při jízdě na nejvyšší stupeň (tedy tam, kde nový točí jen 2000 rpm, starý by musel točit 2300 rpm). Já mám třeba v Accordu na nejvyšším stupni hodně lehkých 3,4, takže moje auto by při stejné rychlosti točilo 3400 rpm (v bývalé Primeře pak něco okolo 3,05, takže 3050 rpm). Toto číslo také ovlivňuje točivý moment na kolech. Čím vyšší číslo, tím větší točivý moment (a zrychlení). Tedy Superb 1,6TDI bude mít na šestku 250Nm*2,0, nějakých 500 Nm. Kdyby se tam dala moje převodovka, měl by 250*3,4 = 850 Nm. A nebo také jinak, s mou převodovkou by motoru stačilo 500/3,4 = 147 Nm, aby to mělo stejné pružné zrychlení (dané těmi 500Nm) jako ten Superb. Docela mě jímá hrůza, když si představím, že to bude na nejvyšším stupni zrychlovat zhruba tak, jako by se do Accorda strčila atmo 1,6ka.
honzafi
Ať žije downsizing... Jedničková Octavia s 66 kW byla sice při předjíždění někdy lenivá, ale naprosto spolehlivá a objem odpovídal hmotnosti vozu. V Audi A4 mám 2.0 TDI se 103 kW a i když nejsem žádný závodník, příští vozidlo bude mít alespoň 2.7 litru. Proč? Protože čím menší je objem a větší výkon, tím více je motor namáhán a zkracuje se jeho životnost. To bohužel je asi hlavní účel, proč to výrobci dělají...

Tak těžké auto, jako je Superb, má mít dvoulitr jako nejmenší, základní alternativu. Ale chápu, pro Hanáky, kteří vidí tabulkovou, resp.laboratorní úsporu na naftě, to určitě zajímavé bude. A hlavně budou na každé křižovatce mít motor i na pár vteřin vypnutý, aby si zničili startér a baterii a ušetřili za týden na naftě tolik, kolik dají vrchnímu za kávu jako spropitné.

Malými objemy v těžkých autech jsem si už prošel a vězte, že ani Octavii bych nebral s objemem pod 2 litry, i kdyby byla turbínka sebelepší. Můžete se mnou nesouhlasit, může se Vám to nelíbit, ale to je asi vše, co můžete dělat. Zkuste si naložit Octavii 1.6ku, zapřáhnout vlek s nějakým tím metrákem a jet přes Vysočinu do kopců. A nebo táhnout za sebou jiné auto.