3 zástupci mezi top 10 modelů - 1. místo
2 zástupci mezi top 10 značek - 1.-2. místo
Eurodrzci zdejším prosťáčkům dokonale vyplenili rybník - BRAVWO VW GROUP, PŘEDEVŠÍM GOLF, POLO A A3 :yes::yes::yes:
Druhým extrémem je "logika", že to co se prodává výborně , nemůže být nikdy "nejlepší" (ve své třídě). Stačí pozorněji projet současné běžné verze A3/1er/A, a člověk má jasno, proč dávají evropští kupci, v rámci kompaktní D3, aktuálně nejčastěji přednost právě A3, podobně jako ve střední prémiové třídě dávají aktuálně přednost 3er.
Nezdieľam názor, že čo je najpredávanejšie, je aj najlepšie. Ale je vysoká šanca, že to bude veľmi dobré. Pokiaľ ide o CD, filmy, knihy vs. autá, je tu jeden zásadný rozdiel. Dáte mi za pravdu, že dôvod, prečo si kúpite určité CD nejakej kapely je ten, že sa vám proste páči.
Kúpili by ste si, resp. kupujú si ľudia auto len na základe toho, že sa im proste páči? A ignorujú ostatné parametre. Áno, vždy sa môžu nájsť takí ľudia, ale koľko ich bude?
Příklad z dneška, synovec si koupil Sony Xperia E. Můj dotaz: co tě to stálo? Odpověď: 3.700,- Otázka proč tedy tenhle telefon když za ty peníze můžeš mít mobil s větší uhlopříčkou lepším rozlišením a s dvoujádrem? Odpověď: Já vím ale mám rád značku Sony. Tož tak nakupují eurodrzci. Synovec má 20 let.
Myšlenka pěkná. Ono se to prodává i v Čechách. Jen tady na Auto.cz se usadilo "pár" odpůrců VW, respektive celého koncernu a snaží se být velice hlasití.
Bohužel jim nestačí říci jednou svůj názor a musí všechny ostatní přesvědčovat, že vlastně koncern je to nejhorší na světě. Kéž by raději jen chválili to své vozítko a na ostatní neházeli špínu. Inu, tento způsob je mnohým milejší. Pošpinit ostatní. A nakonec to dopadá tak, že zdroj informací je "jedna paní povídala".
Nezastávám VW, ani koncern. Jsem spokojený s Octavií a to mi stačí... Až příjde čas na koupi nového vozu, zase se budu snažit najít pro sebe optimální vozidlo. Nebudu řešit, zda je to či ono auto levnější a zda mi nabídne výbavu nebo "záruku", ale to, zda za tu cenovku, kterou mi nabídne prodejce, má ten či onen vůz co nabídnout...
A nebo je to naopak, je tady pár nekritických fandů koncernu VW kteří se snaží přesvědčovat ty ostatní že cokoliv jiného než koncern je špatně. Kdyby to leckdy nedělali nevybranými způsoby a zbavili se urážek které trousí na jiné značky a ostatní diskutující, také by to mnohé změnilo. Tvá spokojenost s Octavii jde jasně vidět na moje.auto.cz kdy si svůj vůz postavil nad Subaru Forester. Príma, věříme ti že Octavie je lepší na špatných silnicích s blátem a ledem než Subaru, ale pak tedy se nesnaž vystupovat jako nestranný. Je hezké že jsi napsal že Subaru je dobré auto to tě ctí, ale taky jsi dal vědět že prostě koncern je i v tom kde je permanentní čtyřkolka hvězda ještě lepší.
Vy si dovedete představit svět kde je vůz typu C5 v TOP10 nejprodávanějších? To bude ten kde Brad Mehldau je populárnější než Justin Bieber a Suzanne Vega prodala víc CD než Madonna, ne? :-)
Mńa osobne prekvapilo (potešilo) 2. miesto Clia. Taktiež P208 (tu je to tak trochu podmienené tým že sa vyrába v Trnave :-) ). Samozrejme Golf, ale to sa dalo čakať, je to "esencia" nižšej strednej (v povedomí Európanov ). Trochu ma zarazilo, žr v top 10 niíe je žiadna "mimoeurópska značka", odhliadnuc od Ford-a. Alebo som zle pochopil článok, že sa jedná len o predaje európskych značiek?
2. místo Clia (i s ohledem na poměrně velký rozdíl mezi prvním Golfem) a 4. místo P208 se jistě za úspěch označit dá, na druhou stranu s nimi stále pevně drží krok "vysloužilé" Polo s Fiestou (3. a 5. místo). Focus je na tom proti Golfu docela špatně, ale i tak je pořád druhý nejprodávanější (ve své třídě) v Evropě.
Jen proto, že se se sedan! od VW (v nižší střední) nejmenuje Golf, kdežto u Fordu se jmenuje Focus i sedan, že... ;-)
Co je pro tržní úspěch podstatnější, to kolik daná automobilka prodá celkem (na světě) vozů v dané třídě, nebo to, kolik ve stejné třídě prodá vozů se stejným jménem/názvem?
Napsala jsem že (samozřejmě) SOUHLASím.. ;-)
PS: Předpokládám že po součtu GOLFu a Jetta se dostaneme na větší číslo než má FOCUS (což mi ale vlastně připomnělo že současná Jetta je technicky JINÉ auto = není to Golf s kufrem = je jasné že jsou počítány "odděleně"
To vůbec jasné není, protože nehledí na technickou spřízněnost. Záleží jen na jménu. Proto dohromady sčítají klidně tři, nebo čtyři generace. Kolikrát jsou to naprosto odlišná auta, jen se stejně jmenují (to samé jméno používají na různých trzích/ kontinentech pro jiná auta). Navrch některá jména spojují dohromady, aby v tom pro jistotu nebyl žádný pořádek. Kdybys to založila na technické spřízněnosti, tak zase můžeš klidně přičíst Octavii, A3, Leon a další, až budou.
Pokud chceš nějaký jednoduchý globální indikátor úspěchu, pak má smysl počet kusů, obrat a zisk.
Celosvětově není "Golf s kufrem" jen Jetta, stejně jako není Jetta jako Jetta... při tom sčítání jde primárně o jméno, nikoli o technickou spřízněnost, společnou generaci apod., viz MT 13:51.
Jsou tři věci na světě, které mě naplňují úžasem. Hvězdné nebe nade mnou, mravní zákon ve mně a tvůj přehled - od Venta k MP4-12C a zase zpět. ;-):yes: I když tedy posledně jsi nevěděl tak ZCELA ZÁSADNÍ věc, že u Swiftu Sport je metalíza v ceně. ;-\ >:D
To jen proto, že to nebyla metalíza, ale perleť. >:D;-)
Ale vážně, ten všeobecný přehled je navíc umocněn logicky bezchybným úsudkem a vysokou mírou tzv. "dobrého vkusu". :yes:
mozno s nimi polo a fiesta aj preto drzia krok lebo su to nemecke auta a nemecky trh je najvacsi v eu....a domace auta sa tam predavaju najlepsie .... keby malo francuzsko 80 milionov ako nemci tak je clio europska jednicka... no co uz ;-\ .. takto bude golf vecne prvy a vzhladom na silnu poziciu v nemecku to nie je ziadne prekvapenie...
Tak si vem evropská čísla bez německého a francouzského trhu (tedy bez vlivu obyvatel těchto dvou ne zcela stejně velkých států) a hádej, jak to pořadí dopadne (aby ses pak, v některých případech, nedivil ještě víc)... ;-)
Fiesta není úplně německé auto, viz Ford jako značka.
Nesmyslná argumentace. Ano, německý trh je větší než ten francouzský, na druhou stranu tam ale nemají malá auta natolik dominantní postavení jako ve Francii.
Je zaujímavé, že predajne najúspešnejšie sú dve najviac opľúvané automobilky: nudný, bezpohlavný sterilný VW a odpudivo škaredý nekvalitný Ford. Žeby všetci tí kupujúci boli takí hlupáci, keď kupujú najmä VW a Ford? A znalci a estéti sa môžu snažiť do roztrhania tela, ale ich Kia, Citroen či Bristol nie a nie preniknúť do tej TOP 10. No holt treba ešte intenzívnejšie šíriť tú osvetu, nech ľudia konečne precitnú. >:D
Já bych tedy auto z TOP 10 (zcela vážně a BEZ legrace a "ani omylem") NEchtěla... ;-)
PS: Zato Bristol [odkaz] ANO ano Ano aNo anO AnO aNo aNO a ještě jednou ANO :-)
PPS: Vy snad (někdo) NEeee? ;-)
Ani ne. Pokud jde o sportovní vozy, zakoukal jsem se do MP4-12C. Je tu stálice jménem 911. A nakonec Aventador. Tahle tři auta mi říkají víc než vyobrazený Bristol. Což by se samozřejmě mohlo změnit.
Konstrukce MP4-12C mne "fascinuje" od prvopočátku a naměřené časy vozu jsou fantastické, přesto v testech najdete "určité pochybnosti", nebo alespoň "mírné rozpaky" z výsledku (mluvím o voze - nikoli o naměřených hodnotách..
Aventador jistě má "své", ale jeho "stylu" bych nikdy nedala přednost před Ferrari (mne "zasáhla", po tom co v každém druhém článku si přečtete NEsmysl že majiteli stačí kreditní karta je jeho praktičnost "GENIÁLNÍ" a NEznám lepší karoserii než shooting brake :yes:;-)
911 nezpochybňuji - byť mému "srdci je bližší" Bristol :-)
Testy McLarenu beru povětšinou s rezervou. Třeba jako Fifth Gear, kde měli předsériovou verzi, snažili se driftovat bez vypnutého ESP a auto za to zkritizovali. Plato a Needell mi normálně někdy umí lézt na nervy :-) , ale tohle jsem opravdu nepochopil. Tím spíš, že jde o britské auto. Radši čerpám ze své zkušenosti. Pokud jde o testy a "testy", ohledně MP4-12C má zajímavá videa Chris Harris. Neříkám, že byl bez much, ostatně na něm pracovali a dodělávali ho i když už byl v prodeji.
Z výběru je jasné, že píši o jiných vodách než těch okupovaných FF. :-)
Já ty "jiné" vody maličkou ozkoušela a dnes už ("raději") FF :-)
(zkuste ve dvou vyrazit na 3-4 dny někam s MP4-12C ;-)
Bohužel mnoho testů je "podivných" - nicméně na MP4-12C se shodlo více testů - na druhou stranu máte pravdu že "dolaďovali" = jaký je reálný dnešní stav těžko říci.
PS: CHRISe HARRISe "miluji" - velká škoda že odešel z AUTOCARu (časopisu to HODNĚ "uškodlilo") - nicméně na JEHO názor dám (spolu s Martinem V. je to můj "oblíbenec" č. 1 :yes::-)
Když pošlu zavazadla samostatně, tak se to dá. Což dělám i normálně. :-) Záleží, co přesně tam chci dělat. Pár kufrů se do něj vejde. Pokud nepotřebuji celou garderóbu a jde jen o prodloužený víkend, vejdu se i s partnerkou. Výjimečně jsem ochoten cestovat jen s kartou.
A Chris má MP4-12C, nebo 12C, jak mu nově říkají, rád. Mimochodem, víš, že má rád i Panameru Diesel? >:-[]
To 12C zcela bez problémů (zaujal mne hned zpočátku při prvních zveřejněných "konstrukčních podrobnostech" - ještě než vůz vůbec jezdil), s tou Panamerou v naftě - to můj mozeček asi NE"zpracuje" ;-)
..tam mám jak "zajímavější" dieslové vozy tak lepší verze Panamery = sorry to je "mimo mé možnosti" :-)
Já vám NEvím. Chris jezdí stále výborně (maličko ztloustl ;-) ) a hodně lidí zrovna recenzí Panamera Diesel "rozladil". U mne to není tak zlé (že inženýři Porsche UMÍ nezpochybňuji), ale aby ve mne vyvolal "touhu" zrovna po tomto modelu - na to asi ani on NE"stačí" - možná bych potřebovala SAMA vyzkoušet..
PS: A nějak jsem to NE zcela pochopila s maximální rychlostí - to že byl v helmě na okruhu nepatrně rychlejší než já v Citroën C5 mne moc NE"ohromilo". Pro mne spíš POTVRZENÍ, že Panamera ANO, ale (rozhodně) s jiným motorem - buď GTS nebo Turbo
PPS: A pokud diesel tak Alpinu D5 nebo tri-turbo (to asi chci víc "vyzkoušet" než že bych toužila po vlastnictví) nebo i audi A6 Bi-Tdi - prostě Panamera Diesel nějak "nemohu zpracovat" :-)
Otázky, kterým se věnoval, vyjmenoval. Jak jsem napsal, mohlo ti to pomoci pochopit, proč ji má rád. Navnazující video to moc není. Spíš takové zamyšlení. To by ses jí opravdu musela projet. Rozhodně bych se nezlobil, kdyby měla vyšší výkon, ale za A6 bych ji tedy nevyměnil. A i 5er podle mne strčí do kapsy. Rozdíl je, že karoserii 5er považuji za velmi povedenou, naprosto ukázkový sedan, kdežto karoserii Panamery zase tolik nemusím. Karta se obrací v interiéru, což člověk očekává vzhledem k ceně.
Já (bohužel) spíš rozumím té většině která zrovna s tímhle testem "měla trochu problém" (což se CHRISovi NEstává). Minimálně zčásti je to i o výkonu - ten je na tak velký luxusní vůz prostě MALÝ (i) proto jsem zmínila konkurenci, 184 kW v době kdy Alpina D5 má 257 kW a 550 Nm v užším pásmu otáček než 700 Nm od Alpina - to jsou PŘÍLIŠ velké rozdíly... (a to já až tak úplně "na číslíčka" NEjsem).
Asi to nebude "špatné" auto, ale když Panamera tak (zcelajistěurčitě) s jiným motorem a když diesel tak (asi HODNĚ jistě) jiný..
Zákazníci si asi tolik nestěžují. Ani při faceliftu nedostala silnější diesel. Jak píši, podle mne je lepší ve všem kromě karoserie a motoru, pokud chceš sportovní "sedan". S výjimkou převodovky, logicky. Teď se rozhodni, co je pro tebe důležitější. Samozřejmě, ideál je nemuset mít diesel, pak je to jednoznačně GTS. Já bych dal přednost Panameře. Nikdo nezpochybňuje, že více by neuškodilo.
"Směr" se mi LÍBÍ, ale místo Eagle Speedster bych asi zvolila Lyonheart a Singer já NEznat, to jsem se musela podívat - to je už MOC "mimo mne" :-)
PS: Když roadster tak (asi) Wiesmann MF5 ;-)
Hlavně MF4-S má atmosférický osmiválec na rozdíl od MF4 a MF5.
Nejde jen o styl. To samé platí i pro techniku. Proti stylu nových 911 nic nemám, tohle auto je v první řadě o pocitu z jízdy. Má to být 911 pro nadšence, pro milovníky klasiky.
Ta je (konstrukcí, materiály i motorem) výjímečná ve SVÉ cenové hladině (o tom ŽÁDNÁ ;-) ), ale Bristol je Bristol - ten je mi (spolu s Ferrari FF) "nejblíž" :yes::-)
>:D Nicméně to na věci nic nemění. Ano, stále stejně nudný a sterilní VW a ošklivý, nekvalitní a vrzající Ford. Prostě naši miláčci... >:-[] A koneckonců i Renault Blio, které nemá jediný normální motor, dovolilo si 1.2 TCE spojit s dvouspojkou a jehož volantu by se nikdo nedotkl ani přes svářečské rukavice na tom není tak špatně. ;-)
A vůbec, ty už jsi jak Ronault.Příliš okatě se připravuješ na přestup. ;-) >:D
>:D Samozřejmě, že to něGTI bude. Nechci být ovšem doma za sOPCe, kterému ke štěstí STačí SedětSiSám v kokpitu nějaké kupy plechů,to JistěChápešWhite. I když je to pro mě určitá kataRSe. >:-[]
GRó je v tom, že STačí si neSeděT na vedení a najednou máš z "Gde nic Tu nIc", rovnou GTI. Ale to poReSíme zase až ve 3ech, jako zástupci Cech moRavy a Slovenska u "CUPpaccina", Co TRadičně nabízíme... :-)
..ach a není to "zajímavé", je to (zcela) "normální" ;-)
PS: A ich Kia (či Hyundai) tam zcela jistě "proniknou" - narozdíl od toho sofistikovanějšího odpružení, zavěšení kol či V6 v "mainstreamové" střední - neb současná C5 je POSLEDNÍM svého druhu..
PLUS jsem RÁDA, že jsem pro vás "objevila" (tak VÝJÍMEČNOU značku jakou je) Bristol :-)
To bych sice MOC ráda, ale viděla bych to spíš na Lexus IS :-)
PS: Nebo dám na ZÁVĚRečné doporučení ROČNÍHO testu vozu i zde nedávno zveřejněné: "Kupte dokud je, TAKOVÁ nabídka se už NEbude opakoavat" ;-)
Ja bych zase nedelal z nouze ctnost. Citroen C5 ma ve stredni tride nesmyslnou dieselovou V6 primarne proto, ze maji Frantici k dispozici jenom staricky sestikvaltovy Aisin, ktery je do te miry neefektivni, ze potrebuje mnohem silnejsi motor nez konkurence. To je hezky videt na vykonnostnich cislech Citroenu C5 V6, ktere jsou proti konkurenci se stejnym vykonem katastrofalni.
Mimochodem stejny problem maji kolegove od Peugetotu s jejich 508GT je na papire nabusena kara s 200+PS dvakrat foukanym naftakem, realne si s ni i obycejny Passat 2.0TDI 125kW vytre vyfuk.
Jedine co tyhle motory nabizi je spotreba odpovidajici teoretickemu vykonu nikoliv realne dynamice, kombinace devet deset litru zadny problem.
Prevlecena formule to neni, ale jako jedina nabidne se ctyrvalcem celkem dobrou dynamiku i s automatem. To proste Francouzi neumi, protoze letargicky Aisin si fakt s motory s mensim vykonem (a jak ukazuje C5 ani s vetsim) nerozumi. U nepremiovek je volba prevodovky mnohem dulezitejsi nez u premii, protoze nemaji zadnou rezervu vykonu.
Co je vyhodnejsie pre nas europanov. Orientujme to na krajiny ako Slovensko a Cesko. V tychto krajinach su vyrobcovia automobilov korejci a (nemci+francuzi). Zamestnanec u korejcov zarobi 2 zatial co u europskych 3.
Co je vyhodnejsie pre ludi ? Kedy sa budu mat ludia lepsie ( zivotna uroven, kupischopnost ), ked bude Kto viacej vyrabat ?
Toto nechavam uz na kazdom nech si zodpovie ja mam jasno ;-)