Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Hammunasakra
..za "hloupého" bych označila Američana, který si koupí 2.0 Tdi - SORRY 😐 😉
Figurka asi měla pravdu..
poterienko
Pokud si záměrně koupím naftové auto, protože chci naftové auto, proč to něj pak natankuji benzín??
Úplně jednoduše. V rodině je víc aut a ty různě mezi členy rodiny kolují. Něco benzín, něco ropa. Bereš palivo, myslíš si tak na sví věci... a je to hned. Manželce se před lety taky zadařilo.
Zase tak divné to není, střídavě jezdím s vozy se vznětovými a zážehovými motory + moto a občas se musím soustředit, na co na čerpačce sáhnout
Prodej naftových aut v USA aktuálně dosahuje jen 1,5procentního podílu na trhu (v Evropě osciluje kolem 50 😖 - tam pak z obsluhy ani nikoho nenapadne, ze by tam mohla jit nafta... >😒]
Proč Hamilton v závodě zastavil na pit stop u Mclarenu s Marcedesem?
možná že jim je blbý na benzince stát v řadě na stojan na kterej čekají traktory,kombajny,náklaďáky,... >😁
topten
kteří jezdi na naftu a sirej kolem sebe rakovinu.
a většina státu EU je v tom ještě podporuje tim, ze danove zvyhodnuji naftu oproti benzinu.
u nas to zvyhodneni nafty oproti benzinu dela 30% a CSSD to chce prohloubit na 50%.
at zije a vzkveta rakovina plic a močového mechyre !!!
a většina státu EU je v tom ještě podporuje tim, ze danove zvyhodnuji naftu oproti benzinu.
u nas to zvyhodneni nafty oproti benzinu dela 30% a CSSD to chce prohloubit na 50%.
at zije a vzkveta rakovina plic a močového mechyre !!!
Já bych v tom zas takový složitosti nehledal. V Evropě v minulé dekádě byla volba u většiny automobilek postavena tak, že si kupující mohl vybrat mezi drobný atmosférickým benzínem, co moc nešel a turbodieselem co šel (přinejmenším subjektivně) lépe. A navíc za levnější naftu. Za takové situace mi taková volba přijde poměrně racionálně a to zejména ve střední třídě, kde bývá vyšší nájezd, v nižší střední je to na hraně a do malých aut to byla podle mě hloupost i tehdy, protože tam ty malé atmosférické benzíny zpravidla svou silou plně postačují a zas tak moc se s nenaběhne.
To se nyní začíná měnit, ekonomicky se nafta vyplatí už málokomu a moderní turbobenzíny jdou o dost lépe než srovnatelné turbodiesely. Očekávám tedy, že kyvadlo se překlopí zase opačným směrem, akorát to bude nějaký čas trvat. Za sebe jsem si jist, že další auto bude opět s benzínovým motorem.
To se nyní začíná měnit, ekonomicky se nafta vyplatí už málokomu a moderní turbobenzíny jdou o dost lépe než srovnatelné turbodiesely. Očekávám tedy, že kyvadlo se překlopí zase opačným směrem, akorát to bude nějaký čas trvat. Za sebe jsem si jist, že další auto bude opět s benzínovým motorem.
Daj mi tu odkaz na statistiky ktore potvrdia, ze v EU je vyssia chorobnost na rakovinu ako v USA. Potom sa mozes tymto ohanat. Videl som mesta v EU aj v US a auta uz nesposobuju smog ani tam ani tam.
Diesel ma vacsiu ucinnost, z rovnakeho mnozstva ropy dokaze vykonat viacej prace ako benzin. To by mala byt mantra, alfa a omega pre ekoteroristov.
Od Euro 4 je podla mna absolutne zbytocne dalej tlacit na "emisie". Proste tieto auta uz nedymia a nesposobuju smog.
Ina vec je, ze z ropy nikdy nevyrobime 100% nafty, preto tu vzdy budu aj benziny a opacne.
Diesel ma v US obrovsky potencial. Jedine co brani rozsireniu je nedostatocna infrastruktura, menej pump, servisov a ekologicke limity. Ak sa to zlomi, tak sa to rozsiri bleskovo. Diesel ma pre americanov dve podstatne vlastnosti, nizsia spotreba, co je dolezite pri velkych najazdoch tuto a ovela vacsi dojazd. Je sakra rozdiel ci pri prejazde cez puste vo vnutrozemi je potrebne tankovat kazdych 500km alebo 1000km...
Diesel ma vacsiu ucinnost, z rovnakeho mnozstva ropy dokaze vykonat viacej prace ako benzin. To by mala byt mantra, alfa a omega pre ekoteroristov.
Od Euro 4 je podla mna absolutne zbytocne dalej tlacit na "emisie". Proste tieto auta uz nedymia a nesposobuju smog.
Ina vec je, ze z ropy nikdy nevyrobime 100% nafty, preto tu vzdy budu aj benziny a opacne.
Diesel ma v US obrovsky potencial. Jedine co brani rozsireniu je nedostatocna infrastruktura, menej pump, servisov a ekologicke limity. Ak sa to zlomi, tak sa to rozsiri bleskovo. Diesel ma pre americanov dve podstatne vlastnosti, nizsia spotreba, co je dolezite pri velkych najazdoch tuto a ovela vacsi dojazd. Je sakra rozdiel ci pri prejazde cez puste vo vnutrozemi je potrebne tankovat kazdych 500km alebo 1000km...
Hrozbou pro vaše zdraví
Každý rok, vozidel poháněných vznětovým motorem a stavební stroje a zařízení vypouštějí tisíce tun znečištění v USA. Tento černý sazí nejen dobře vypadá a voní toxický - je jedovatý. Výfukových plynů vznětového motoru obsahuje více než 40 toxické znečištění vzduchu, karcinogeny, ozon tvořící sloučeniny ("smog") a jemné částice ("saze"). Vystavení jemným částicím sám je známo, že způsobují astmatické záchvaty, infarkty, rakovina plic, mrtvice a dokonce i předčasnou smrt.
V USA, se odhaduje, že sazí spouští více než 20.000 astmatické záchvaty, způsobí více než 680 infarkty a vede k přibližně 570 předčasných úmrtí ročně. Přestože diesel znečištění je nezdravé pro každého, děti, senioři, pracovní pracovníci a lidé, kteří žijí s plicním onemocněním jsou zvláště ohroženy.
Každý rok, vozidel poháněných vznětovým motorem a stavební stroje a zařízení vypouštějí tisíce tun znečištění v USA. Tento černý sazí nejen dobře vypadá a voní toxický - je jedovatý. Výfukových plynů vznětového motoru obsahuje více než 40 toxické znečištění vzduchu, karcinogeny, ozon tvořící sloučeniny ("smog") a jemné částice ("saze"). Vystavení jemným částicím sám je známo, že způsobují astmatické záchvaty, infarkty, rakovina plic, mrtvice a dokonce i předčasnou smrt.
V USA, se odhaduje, že sazí spouští více než 20.000 astmatické záchvaty, způsobí více než 680 infarkty a vede k přibližně 570 předčasných úmrtí ročně. Přestože diesel znečištění je nezdravé pro každého, děti, senioři, pracovní pracovníci a lidé, kteří žijí s plicním onemocněním jsou zvláště ohroženy.
jde jen o peníze , proč v zemích kde ropa tryská ze země kde komu na zahradě jezdí všichni velkýma benzínama?? protože na to mají a protože je to mnohem lepší než se vozit 2.0 TDI s třetinovou spotřebou...i tam jezdí velké vzdálenosti a v letních měsících tam lidi z aut ani na ulici nevylezou .
Petrko
kteří si koupili TDI už před hlouposti nic neochrání, obávám se že ti ji už prokázali v maximální míře.
Zatímco tady je to úplná hitparáda - koncert česko-slovenské inteligence ..... Jeden se s druhým předháníte ve vymýšlení pokud možno co nejblbějšího výroku dne. A jde Vám to docela dobře, gratuluji !!!!!!!!!!!
Někde se říká ........ ukliď si ve vlastním chlívku, potom kritizuj ostatní.
Někde se říká ........ ukliď si ve vlastním chlívku, potom kritizuj ostatní.
Já věděl že to naftoborce nadzvedne, ale neboj taky jezdím mimo jiné i ropákama nejčastěji HDI. Ty docela ulezou moc to nežere a jezdi to relativně potichu. Btw. jak u tebe v chlívku?
Už máš uklizíno?
Už máš uklizíno?
OndraH
Já bych to vybavil robotickou rukou, která v případě špatného natankování dá pohlavek oné osobě.Jednak to potrestá za blbost a člověk si nejlépe zapamatuje bolest, takže to už neudělá >😁 .
>😁 možná by bylo levnější než vývoj a výroba toho speciálu (nárdž s čidlem) namontovat do těch VWaut benzínový motory >😁
Jaros71
..je pořád v menšině. Narozdíl od pokročilejší Evropy..taky mají benzín za hubičku.
Začínají šetřit až v poslední době.A takové opatření proti blbosti je tedy namístě!
Začínají šetřit až v poslední době.A takové opatření proti blbosti je tedy namístě!
Pokročilejší Evropy ? A to jako v čem ? V TDI ? >😁
Snad nebudeš tleskat Američanům za to, že vysávají celý svět. 8-s :no:
Co na to říct, připomíná mi to Rudé Právo.
Bavíme se tady o spotřebě PHM v USA, máš k tomu něco konkrétního?
Spotřeba PHM v USA ti může být u zádele, na zdejší ceny má pouze neptarný vlviv, neb výslednoucenu benzínu tvoří z 65-70% odvody státu >😁
amici jsou na rope z poloviny sobestatcni, jak je na tom slavna EU??
navíc amici zacinaji vyvazet zemni plyn, zvysuji těžbu ropy, a během 10 let budou v aktivni bilanci co se tyce energii
navíc amici zacinaji vyvazet zemni plyn, zvysuji těžbu ropy, a během 10 let budou v aktivni bilanci co se tyce energii
Znovu opakuji, USA má větší spotřebu, než co si sami vytěží, druhá věc je, že sami svých zásob nevyvezou ani barel, vysávají zbytek světa. A né, že by na tom byli ekonomicky kdovíjak dobře, dluhy mají astronomické, není to tak dávno, co škrábali Číňanům na dveře, aby jim pomohli.
Zatím co třeba ČR je v těžbě ropy soběstačná a dluhy nemá téměř žádné, i když se vláda snaží tyto neexistující dluhy hradit právě z vysoké spotřební daně a dph na palivu. >😁
Možná by nebylo od věci, přepočíst si spotřeby energie na hlavu, než tu psát ty svoje kraviny. :-!
Vidím, že nutkání mi to diskuzně nandat je mnohem větší, než následné obavy z trapné prezentace vlastních, za vlasy přitažených, názorů...
Vidím, že nutkání mi to diskuzně nandat je mnohem větší, než následné obavy z trapné prezentace vlastních, za vlasy přitažených, názorů...
Vážně? Kde vidíš v mém příspěvku chybu? Všechna tvrzení co tam uvádím jsou pravdivá. Pokud myslíš že ne dokazuj. Ty "kravino".
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Podívej se, na co, na koho a jak reaguješ a zamysli se, jestli je to opravdu košér. Snad to zvládneš. :-!
Ano srovnávej čínu s USA velmi inteligentní , kochej se záběry spokojených bohatých a šťastných číňanů z Pekingu . potom si zajeď 100km za město, a uvidíš proč čína nemá problémy s dluhy a proč jsou na tom ekonomicky tak dobře. :no:
Není nad to, vidět akorát to, co vidět chceš. Otevři oči, začni číst, abys pochopil, že USA (více než kdokoliv jiný) žije na úkor ostatních.
Do toho čtení byste asi měl zařadit studii autorů Philip Hoffman, David Jacks, Patricia Levin a Peter Lindert "Real Inequality in Western Europe since 1500" (O reálné nerovnosti příjmů v Evropě od roku 1500 😉
PS: Prostě "bohatší/vyspělejší" žili a žijí vždy trochu (a to dokonce ať chtějí či ne) "na úkor" těch...
PS: Prostě "bohatší/vyspělejší" žili a žijí vždy trochu (a to dokonce ať chtějí či ne) "na úkor" těch...
Koukám, že jsi objevila Ameriku. O tom a to zde nikdo nezpochybňuje. Spíše se vyjádři, jestli je to tak správné.
>😁 - to bylo "za tu Ameriku" 😉
PS: Jsem EKONOMka a k tématu kterak se (z řetězu) "utrhly" platy řídících pracovníků (nejsem žádná "socialistka"! Plat šéfa šéfů MUSÍ být vysoký) jsem se tu při zveřejnění nějakého šéfa automobilky zmínila..
..jak MOC to "schytala" byl asi NE"překvapivé" 😄
PS: Jsem EKONOMka a k tématu kterak se (z řetězu) "utrhly" platy řídících pracovníků (nejsem žádná "socialistka"! Plat šéfa šéfů MUSÍ být vysoký) jsem se tu při zveřejnění nějakého šéfa automobilky zmínila..
..jak MOC to "schytala" byl asi NE"překvapivé" 😄
a Evropa nežije na úkor druhých?? to je mi novinka. Čína žije jen díky tomu že její obyvatelé jsou otroci naháněni do továren kde vyrábí pro USA a dokonce i pro Evropu. oči mám určitě otevřený a to dost . Evropa jen líže smetanu , zatímco špinavou práci dělá USA.
V jejich případě to vždy bylo o strategii. Pro ně bylo důležitější mít dostatek domácích zdrojů pro případnou válku, než mít soběstačnost v míru. Jak se jejich armáda bude přeorientovávat na jiná paliva, mohou zvyšovat těžbu.
Vše je to o ekonomických zájmech a sférách vlivu. Oni si žijí na svém kontinentě, tam si válku nezavlečou, spíš mne děsí to, jak ji dokážou vyvážet a to předně tam, kde z toho pro ně něco kápne. 8-s
Nezávislost je v době války důležitá. V tomhle konkrétním případě jde o to, že značná část těžby probíhá v nestabilních regionech. Sice si domu válku nezavlečou, ale mohou přijít o vnější zdroje. Dá se předpokládat, že cena jen poroste, takže není od věci držet se svých zdrojů.
Cituji : Tahounem zvyšování spotřeby jsou zejména rozvíjející se státy na čele s Čínou.
Tak jistě, v zemi, kde se ještě nedávno jezdilo leda na kole, se může procentuální růst spotřeby PHM jevit jako něco snad alarmujícího, ale v reálu si to ta země může bez problému dovolit. Zásoby kde čeho má Čína obrovské, s dluhy nebo placením rozhodně problém nemá a už vůbec nemusí vojensky "stabilizovat" režimy v zemích, které mají zásoby něčeho strategického...
flyboyeda
prostě když to tam nenarve,najde si jiný zpusob jak tam dostat benzin,pochváí se jak je šikovná,vynadá obsluze že mají špatné tankovací pistole,zaplatí odjede a po pár kilometrech jí to zdechne
ke me jednou v noci v rakousku na benzince na odpocivadle pribeh slovak a ze do benzinaku natankoval naftu, tak jestli nemam hadici aby to vycuc. nemel jsem, tak jsem ho politoval, zavrel okynko a radci odjel. pak me vrtaly hlavou 2 věci😒br />
1) co chtěl s tou naftou udelat, vycepovat do prikopa??
2) zil jsem v tom, ze do benzinovy nadrze naftovou pistoli nestrcis, tak to mozna byla nejaka habadura...
2) zil jsem v tom, ze do benzinovy nadrze naftovou pistoli nestrcis, tak to mozna byla nejaka habadura...
To už asi nikdo nezjistí, ale zaměnit palivo není až tak neobvyklá věc. Stačí mít rozdílné soukromé a služební, trochu se zamyslet nebo tě někdo vytočí až to jede.
U nás se na to specializuje firma. Přijede k benzínce vycucne nesprávné palivo a to si ponechá jako platbu (když je to plná).
U nás se na to specializuje firma. Přijede k benzínce vycucne nesprávné palivo a to si ponechá jako platbu (když je to plná).
benyinak na naftu jede, jen je potreba to poradne orostovat, zaklad je nastartovat, pokud chytne, tak je potreba drzet otacky aby to zas nechciplo
no a pak se jen vymeni odvarenej katalizator, filtry, vyleje se zbytek nafty a jede se dal 😄
taky se me to stalo a mohla za to benzinka, proste pistole byla zelena a do nadrze sla uplne normalne, asi nejak zamenili tanky, takze jsem asi nebyl sam kdo to tam tenkrat tanknul takhle uzasne 😄
no a pak se jen vymeni odvarenej katalizator, filtry, vyleje se zbytek nafty a jede se dal 😄
taky se me to stalo a mohla za to benzinka, proste pistole byla zelena a do nadrze sla uplne normalne, asi nejak zamenili tanky, takze jsem asi nebyl sam kdo to tam tenkrat tanknul takhle uzasne 😄
WalterWhite
Natankovať nesprávne palivo nie je problém najmä v čisto benzinovóm historickom kontexte , ale natankovať nesprávne a ísť sa sťažovať nejakej agentúre to už je také americké 😄
Citácia : Dieselové Volkswageny navíc vyšetřovala Americká agentura pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), desítky majitelů si totiž stěžovali na to, že jejich vůz na dálnici náhle zastavil. Německý výrobce tvrdí, že 90 procent těchto automobilů mělo ve svých nádržích značné množství benzinu
Citácia : Dieselové Volkswageny navíc vyšetřovala Americká agentura pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), desítky majitelů si totiž stěžovali na to, že jejich vůz na dálnici náhle zastavil. Německý výrobce tvrdí, že 90 procent těchto automobilů mělo ve svých nádržích značné množství benzinu
Lonestarstate
Inteligence je velmi nedoceněná kvalita. I ošklivec rozpozná krásu druhého, chudák rozpozná bohatství druhého. Ovšem nikdo si nepřizná, že je někdo druhý chytřejší. Proto inteligence jako jediná kvalita není automaticky oceňována okolím.
Naopak, hloupí lidé zaměňují inteligenci za nedělání omylů, dobrou paměť a nebo nejčastěji za držení stejných názorů. Kdo má názory jiné, je u nich hlupák, i kdyby měl IQ 150.
Naopak, hloupí lidé zaměňují inteligenci za nedělání omylů, dobrou paměť a nebo nejčastěji za držení stejných názorů. Kdo má názory jiné, je u nich hlupák, i kdyby měl IQ 150.
:yes: :yes: Taky si myslím, že v tomto případě jde velmi často o nepozornost. Možná i o jistou formu pohodlnosti. Nikdo by si záměrně auto nezničil. Otázka je, v kolika případech se to stává opakovaně, ale doufám, že moc jich není.
Stačí, když střídáš auta, se u stojanu zamyslet a na problém máš zaděláno - přejdeš na autopilota a natankuješ dle zvyku. Snažím se dávat si na tohle pozor. Nadpis článku je podle mne ne zrovna nejlépe formulovaný. Není to nic, co bychom v Evropě neznali. A jak bylo zmíněno, že je někdo chytrý, neznamená, že nedělá chyby.
Tak tak, já si u stojanu kontroluju co tankuju opravdu soustředěně. Při tom střídání aut mám totiž potíže i s tím vzpomenout si, na který straně je zrovna víčko nádrže. Jedno vlevo, druhý vpravo, pak zas vlevo, pak dvakrát po sobě vpravo... 8-s >😁
:yes: Také mám někdy problém s tím, na které straně je víčko. Auta naštěstí mívají u palivoměru šipku, která ti to řekne. Viz například [odkaz]
-------
Benzinový motor je benzinový motor. Spolehlivost, nenákladnost na opravy, kultivovanější chod motoru, a ve výsledku celkově srovnatelné náklady. Co nafťáci ušetří na ceně a spotřebě nafty, vydají za takovéto drahé hovadiny nebo turbodmychadla apod. Všechno desetitisícové položky za opravy. To u benzinového motoru neexistuje. Diesel rád přenechám našim bývalým jezeďákům do traktorů.
Ano taky nazorny priklad toho nespolahliveho dieseloveho motoru bol 1.9TDI, ktory mal normalny najazd do 1 miliona kilometrov.
Dieselove motory boli vzdy spolahlivejsie ako benzinove, stavane na vacsi najazd. Az v poslednych 10 rokoch to pokazili ekologiou a montovanim kadejakych v podstate nepotrebnych veci.
Dieselove motory boli vzdy spolahlivejsie ako benzinove, stavane na vacsi najazd. Az v poslednych 10 rokoch to pokazili ekologiou a montovanim kadejakych v podstate nepotrebnych veci.
Benzínový motor ujelo neuvěřitelných 5 milionů kilometrů! :yes: ,
Co diesel TDI 1-2 milion km :no😒br /> Benzínové motory byly vždy spolehlivější než dieselový, benzín na větší nájezd :-!
Co diesel TDI 1-2 milion km :no😒br /> Benzínové motory byly vždy spolehlivější než dieselový, benzín na větší nájezd :-!
Načo ti je preboha nájazd milión km ? Priemernému človeku sa dovtedy rozpadne samotné auto. A čo ten hluk, vybrácie a hlavne smrad naokolo ? V tom by som jazdiť nechcel. Pre rýpalov, mal som tú česť s TDI a už nikdy viac. Niekomu to možno nevadí, ja si radšej priplatím za benzín. BTW: včera som na dialnici videl zrýchľovať jettu s TDI, toho čierneho dymu z vyfuku, to nieje ani na trucku s miliónom míľ.
Vytiahol si jeden priklad , aj ked ozaj spolahliveho naftaku. Casy starych jednoduchych motorov su nenavratne prec, ale zaroven pisat o kazeni ekologiou je uplna volovina. Ak by si mal sucasny podiel naftakov na trhu pri emisnych normach ako 10 rokov naspat, tak by si si v meste na spicku nosa. Po EU III boli vsetky naftaky len hnusne dymovnice (aj ked spolahlive). Az s prichodom EU IV prestali z aut lietat cierne oblaky, kedze drviva vacsina dostala casticovy filter
Heleďte a ruku na srdce suma sumárum, k čemu vlastně ventily válce vačky hračičky když to jsou všechno ropácký sračičky [odkaz] A máme tu TESLA MODEL S : 225kW/370km/190km/h [odkaz] novinka k životu stvořená, akciema živená 😉 [odkaz]
tesnav
I když nemám valného mínění o obyvatelích této severoamerické země, tak na jejich omluvu je potřeba říci, že zde je zažitým zvykem více než 100 let tankovat do osobáku benzín. Na naftu tam jezdí kamiony a traktory ....
woody-alien
nerostou do nebe. Takže bych trochu umírnil povýšenecké nálady. Jak už tady psali kolegové, stačí mít starosti nebo naopak radosti, trocha roztržitosti a je to. Osobně se mi to nestalo, ale jinak tenhle nápad (jistěže žádná novinka) znemožnit vsunutí nežádoucí pistole považuju za dobrý.
Když se vám stane tohle [odkaz] tak to jistě taková tragédie není >😁 ale ani při záměně paliva se nemusíte chovat hned takto [odkaz] >😒]
pozn: s laskavým svolením autorů 😉
Když se vám stane tohle [odkaz] tak to jistě taková tragédie není >😁 ale ani při záměně paliva se nemusíte chovat hned takto [odkaz] >😒]
pozn: s laskavým svolením autorů 😉
kyklop
o hluposti je trochu extremny, staci ak sa casto menia auta, je jedno ci firemne, alebo sukromne a clovek lahko na pumpe pozabudne...Osobne sa mito nestalo, manzelke nastatie tiez,ale poznam par ludi, co pozabudli
DawQa
Mě by jenom zajímalo, jestli za to dodatečné montování bude dodatečné účtování, za blbost svých zákazníku přeci nemá platit VW...
Je super, že amíci v rámci sabotážních akcí ničí dehtový sazínky od VW, jen houšt!!!
Asi jako Áda, který tady už 10 let věští zánik "Rendlíka" ........... nedočká se. Ani ty se hochu nedočkáš, z USA budou chodit pro tebe jen samé špatné zprávy.
Tedy pokud zrovna nejásáš nad tím, že si Tesla úspěšně nechala předplatit ještě nevyrobené vozy, aby se mohla virtuálně vyplatit z dluhů.
Pokiaľ neberieš skladovku, tak si predplácaš nevyrobené auto u všetkých automobiliek, otázkou je len dĺžka čakacej lehoty. U nemcov typicky 2-6 mesiacov, na Ferrari si počkáš cca 18 mesiacov a kedysi sa na Citroen 2CV čakalo 6 rokov, tak kde je problém? 😉
" virtuálně vyplatit z dluhů" - wau, to by si ma mohol naučiť, potrebujem virtuálne vyplatiť pár miliónov euro >😁