Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Octavia vs. Škoda Superb: Která je výhodnější?

95 komentářů

Adam Novák
Rozdíl je jedině v tom, že Superb je narozdíl od Octavie ve své třídě jasná volba - ovšem to neplatí pro Octavii Combi. A také to nic nemění na tom, že se tyto 2 auta nedají srovnávat. Ale přesto pro obě auta - BRAVWO :yes: :yes: :yes:
P.S. V tom porovnání Vám chybí, že Octa má narozdíl od Superbu škrabku ve víčku od nádrže - když už jste u Supa zmínili deštník...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proboha, můžeš ty tvé bláboly napsat aspon srozumitelněji?😁 A co je jasná volba ve třídě oktáve kombi, když ne oktavie kombi?😁
Adam Novák
Ve střední třídě je jasná volba Seat Toledo, ovšem mezi kombi je jasná volba O3 kombi 😉
majk162
Máš v tom bordel! Toledo je dvojče Rapida, tudíž patří třídně pod oktávku.
Klaudius
Z čoho si taký nadržaný, však sú to len škodovky...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
V tejto triede je jasná voľba😒odkaz]
Prípadne: [odkaz]
BRAVO PEUGEOT, BRAVO MAZDA! :yes: :yes:
A ani Hydractive v Citroene C5 nieje zlý...
Adam Novák
V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ :no:
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
ee v tejto tride je najlapsia volba TESLA MODEL S >😁 [odkaz]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
>😁
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
TESLA MODE S >😁 [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
delal to uz Goebels, ale ani jemu se to nakonec nepovedlo: 100x opakovana lez se pravdou nestala. 😜
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
Fordy McMaster
...ale ten DEŠTNÍK!
Adam Novák
V Superbu zas nemáš škrabku ve víku 8-s
Mirec38
4x4 vylozene nepotrebujem a tak doplatit 100 eur a mat supa alebo usetrit a mat octu ;-\
cendakocour
To je fakt,ale deštník můžeš koneckonců použít i když sněží.Co však se škrabkou v létě? 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
cendakocour
>😁 :yes:
hipisko
to nevadi, moze si ju ukradnut z rapida
cendakocour
>😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zatímco Superb je uvařený podle předkrizového receptu, Octavia je čistě globální produkt krizového období. V současné době možná Octavia Škodě tak trochu přerostla přes hlavu 😄

Cenový rozdíl 43 tis. Kč v této cenové hladině snad ani nemá cenu komentovat. Mnohem zajímavější by bylo porovnání základu Superbu vůdči adekvátně vybavené Octavii...

Sám jsem zvědavý, kam současné pojetí Škody posune nový Superb. Rozhodně jej bude muset někam popostrčit. Možná stačí vypozorovat vkus a požadavky velké Číny a bude jasno.

Možná ještě drsnější by bylo porovnání Superbu 1.4 TSI v základu s Rapidem 1.4 TSI. Ono totiž 540 000,- a 464 000,- s bonusem DSG pro Rapida není s ohledem na rozdílnost vozů TAK výrazný cenový skok, jak by se mohlo zdát >😒] Otázkou je úroveň výbavy... Faktem ale je, že za cenu funglovky Rapida 1.4 TSI možná dosáhnete na předváděčku Superba a to začíná být zajímavé.
Avatar - aproximus
aproximus
superb, kor v kombíku, je momentálně nejlepší volba v nabídce škodovky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
souhlas. A je to stehovak, bez sportovnich ambici = stacil by mi v 1.6, ropak... 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Chudou Octavii klidně zastoupí Rapid a vybavená na Superb nemá. Nevěříš??? Zajdi do Škodovky a porovnej si je vedle sebe.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gangrel
... no přece Octavia za "vosumset" klacků >😁
-------
1,8TSI :yes:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Musím se přiznat vzal bych Superba a vykašlal bych se na Kessy a metlu. A byl bych na stejné ceně, ale počkal bych si na face. :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Je prakticky za cenu O III..!! 😄
Octavia by měla být levnější o 100 a více tisíc.. :no:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Šak ona bude, je to novinka a ta je vždy nasazená vysoko.
GTI
Proporčně, aby jako jsme se už jednou provždy vypořádali se syndromem garážového jezevčíka, vede jasně Octavia. To je vůz na vrcholu své doby a své třídy. Vůz, který dokonale odráží naše postkomunistické ambice, vůz, který v žádném ohledu už neznamená kompromis, prostě jde o model, který poskytne přesně to, co od něho lze čekat - výborně odladěnou jízdu, vrcholnou praktičnost, třídně špičkovou image. Octavia též těží z toho, že prakticky nemá konkurenci.

Superb je trochu jinej vořech. Je to auto, kterého se už lecjaký řidič doslova... bojí. Zejména délka vozu je impozantní. Ovšem když se posadíš na zadní lavici, pak není co řešit. Ano, superb poskytuje vzadu komfort jízdy (jde tedy především o nohy) jako prodloužené verze limuzín o dvě třídy větších aut.

A je jasno. Máš velké děti, potřebuješ vozit manažery do Paříže? Na to je Octavia malá, v tomto případě volíš Superba. Jsi-li prostorově skromnější, bereš Octavii. Kolik je těch, co to takhle dělají, to zjistíš každý měsíc v článku o prodejích v jednotlivých třídách.

A s touto bombou můžeme dnes skončit...

P.S. Co je však nejdůležitější - ukazuje se, že člověk, který třeba nemá poměrně masívní finanční nadstavbu na pořízení prémie, přesto člověk, který je ochotný a hlavně schopný za vůz utratit částku blížící se miliónu, již nemusí trapně šilhat po konkurenční produkci, neboť dokonalého garážového uspokojení nalezne u domácí automobilky.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Avatar - wladyk
wladyk
Symply Clever >😁 Slušná snaha o reklamu.
Adam Novák
Kdyžtak SIMPLY CLEVER, nikoli Symply Clever 😉
martindr
vies co je to sarkazmus?
hugo007
Tvou větu ohledně Octavie😒br /> "To je vůz na vrcholu své doby a své třídy"
bych upravil takto😒br /> "To je vůz své doby"

Octavia zdaleka není state-of-the-art auto, ale produkt vhodný pro dobu "ekonomické krize"😒br /> - low-cost podvozek
- low-cost sedačky
- low-cost interiér

=> pravděpodobně nízké výrobní náklady a pro Škodu solidní marže, která jí umožní hýbat s cenou dolů podle potřeby aniž by se dostala do ztráty.

Pozice Octavie v koncernu je spíš Fluence-killer, kam má ale cenově ještě dost daleko.

Octavia je veskrze průměrné auto - žádný klenot.
jossalito
Jen malý dovětek, zkus si představit, že Octavii můžeš mít s hi endovým podvozkem, se sadačkama v Alcantaře a interiérem, který se rozhodně netváří lowcostově. Navrch s moderními motory, dvojspojkou, čtyřkolkou a hromadou elektronických fíčur. To ti jen tak nějaká konkurence automaticky nenabídne. 😉

Chce to vidět a vnímat v širších souvislostech, a ne jen slepě srovnávat základní výbavu modelu s cenovkou "již od".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
I když nasypeš do Octavie příplatky v hodnotě vozu samotného, stále budeš narážet na kompromisy dané zaměřením Octavie.
Aneb příplatkové položky jsou sice chvályhodné stejně jako nekonečné možnosti konfigurace, jenže ceník dlouhý jak seznam nesplněných volebních slibů z Octavie lepší vůz samozvaně nedělá... Jasně, je tam ale to "můžeš". To slůvko, které dokonale vystihuje dnešní liberálně zaostalý pohled. Zkrátka můžeš, nic ti přece nebrání... 😉
jossalito
Za mne říkám, Octavia 3 je auto postavené na velmi dobrém základu. Cokoliv, co se jí zde tak vytýká, je možno odstranit FL či novým modelovým rokem.

Takže třeba já nechápu, co ti na ni tolik vadí. Konkurence na tom není o mnoho lépe, spíše je na tom hůře.

Vadí ti cena?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě osobně vadí posun kvality interiéru oproti Oktávii II. Jinak kombik vypadá parádně. Byl jsme zklamán a to sem prohlížel všechny 3 dostupné výbavové stupně ( v porovnání s OII ve stejné výbavě).

Nicméně i přes srovnání výše, Superb působí majestátněji a když sem se popré svezl také vzadu, tak zde musím říct, že i proti mému favoritovi v mainstream střední třídě je zde více místa 😄
jossalito
Takže ti vadí to, co jsem již výše vyjmenoval, že to jsou věci, které jdou odstranit FL či modelovým rokem.

U Rapidu se taky tak dlouho prskalo, až Škodovka svůj postoj přehodnotila a upravila jak ovládání oken z místa řidiče, tak i lepší plasty v interiéru. Když budete hulákat i pod Octavií, tak se možná dočkáte. 😉
Petrko
Ano tvůj krásný přístup. Škodovka udělala něco špatně a bylo ji to vytýkáno, na rozdíl od nekritických obdivovačů kteří to bagatelizovali s tím Škoda něco udělala. Dala na připomínky a udělala nápravu a za to ji patří :yes: . Ovšem tvůj přístup je "hulákejte pod Octavii a taky se možná dočkáte", ti co upozorňovali na chyby nebyli žádní hulákači, ale ti co měli pravdu ty ne takže až tu budeš zase machrovat jak jsi chytrý tak si na tohle vzpomeň. A druhá věc i přes palec pro škodovku, v devadesátých letech než ostrouhali Favorit do kulata a přejmenovali jej na Felici tak měli v reklamě praporky kde všude jej vylepšili. V té době pochopitelná věc měli auto z reálného socialismu a snažili se ho přizpůsobit požadavkům měnící se společnosti která logicky koukala po lepších zahraničních vozech. Tenkrát bylo vylepšení tady,tady a tady a tady taky pochopitelné, s ohledem na krám konstruovaný na začátku osmdesátých let. Dnes je udivující že automobilka stvoří vůz, dá jej na trh a do roka odstraňuje chyby které musely být vidět už návrhu vozu na papíře (v PC).
Fór by byl vytáhnout tu starou reklamu a místo favouše tam vrazit Rapida. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já zatim hulákat nebudu, výměnu auta neplánuju, až to bude aktuální, tak se na diskuzi vybrečim, třeba mi přidaj lepší dekor palubky 😁😁 Nechci, aby to kůli mě měnili, když se pak třeba rozhodnu pro konkurenci >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
cena není to správné označení. Vadí mi opět až příliš ořezaná výbava za požadovanou cenu. Jinak řečeno nemám problém se základní cenou, ale mnohé položky výbavy by neměly být příplatkové...
Ale cena není to hlavní. Navíc je to české specifikum, kdy Octavia zkrátka JE drahá. Co mi vadí především, je😒br /> 1) vlečená zadní náprava - ani mi nevadí, že je k základním motorizacím. Ale to její naladění... ;-\ (možná že zde opravdu dojde k nápravě, combi údajně není taková tragedie)
2) materiály v interiéru - podíl měkčených plastů, nečalouněné výplně dveří, doslova téměř papírové dveře (dodnes nechápu, proč že jsou TAK lehké...)
XTad
Octavii muzete vycitat cokoliv, ale rozhodne ne kvalitu a materialy v interieru. Palubni deska je skoro cela mekcena (co by za to dal treba takovy passat) a napriklad plast, ktery je pouzit v horni casti dveri tesne pod oknem je to, z ceho u konkurence klidne udelaji celou palubku. Ano dvere jsou polstrovane pouze v miste pro loket a v prihradce, nicmene plast ze ktereho jsou udelane se nijak neprohyba (jako v rapidu, nebo u octavie 2) a pri poklepani neduni o moc vice, nez treba ve volvu s cenovkou milion a vic. A treba zvuk zavirani dveri je s minulou generaci nesrovnatelny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Seděli sme ve stejném autě?😁 Nezlob se na mě, ale Passat i Octavia 2 mají interiér méně plastový. Stejně tak na mě i lépe působí i jiné vozy VW - Golf, Jetta. U Passatu B6 jsou možná nic moc výplně dveří, ale to je tak vše.
XTad
Treba ten passat ma mekcenou palubku jenom v horni casti, cokoliv pod dekoracni listou je tvrde a to vcetne mista kolem navigace, resp. kolen. Nerikam ze je to spatne, u passatu je i ten tvrdy plast prijemny, ale octavia je proste dal a to v jakekoli generaci. Jestli na tebe pusobi lepe jetta, tak jsme asi opravdu sedeli v jinych autech 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, myslím Jettu shodnou s Oktavií II, ne novou, tam už to taky taková sláva není 😒
Nejde jen o to jestli sou měkčené, ale jak vypadají a to v tom Passatu prostě lépe než u O III, stejně tak u OII a tý Jetty. Neřikám však, že Passat je dokonalý v tomto ohledu, v jeho třídě se mi v interiéru líbilo více v jinych vozech mimo koncern.. ale to sem nepatří 😄
XTad
Ackoliv je interier passatu pohledny a kvalitni, tak mekcene plasty v octavii vypadaji lepe, nez tvrde plasty v passatu. Ono je to teda skoro stejne, v passatu je takova ta vyssi kategorie tvrdeho plastu, ktery vypada a i na omak pusobi jako mekceny, jenom je holt tvrdy jako kamen.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Octavii III klidně budu vytýkat právě kvalitu materiálů v interiéru :-!
To, že Octavia má měkčenou část protaženou ke kolenům řidiče je sice chvályhodné, ale je to dost slabou náplastí. Ano, měkčený plast je sice kvalitní, ale výplně dveří? Horní část pod sklem je myslím v předních dveřích měkčená, byť si tím nejsem jistý. Ale to je vše. Běžné dosud bylo horní část měkčená, výplň čalouněná, spodní část tvrdý plast. Octavia zkrátka slevila. Stejně tak v zadních dveřích, kdy O2 mívala horní část měkčenou. Nyní nic.
Stejně s kvalitou dovření dveří nesouhlasím. Dveře O2 vážily pocitově 2x tolik co v OIII... Nebo dekorační lišty apod. byly v O2 zastoupeny v mnohem větší míře... OIII zkrátka ustoupila nákladům na výrobu a je to znát. Nikdo mě nepřesvědčí o opaku, interiéry O2 i OIII jsem si odzkoušel, není to nic z fotek :-!
hugo007
Octavia s tím, čemu říkáš "high-endový" podvozek (multilink vzadu) je "již od" 511 900,- (liftback) nebo 546 900,- (kombi) ... macpherson vpředu zůstává, o nějakém high-endu mezi podvozky mluvit nelze.

Za ty peníze je možné pořídit spoustu zajímavějších aut (Ford Mondeo, Mazdu 6, Citroen C5).
XTad
Jo a nebo treba astru sedan se stejnym vykonem, podobnou vybavou ale bez multilinku. Mazda 3 s dvoulitrem je take za pul mice. Octavia je draha, ale ne tak, jak by si nekteri prali.
martindr
ked budes citat medzi riadkami tak to v tom texte uvidis. Octavia vie byt uplny lowcost na jednej strane, alebo uplny high end na druhej strane. Siroka moznost vybavy jej len bude pomahat. No povedzme si uprimne, vacsina sa bude predavat ako nejaka stredna vybava prave s tym lowcost podvozkom, 1,6 tdickom a lowcost interierom s nejakymi tymi doplnkami vybavy maximalne doplnenu o farebnu navi. Cize priemer doby s nadpriemernym kufrom 😉
Tak aj ja dam dovetok.

Octavia ma dva druhy podvozkov, tri ak ratame pseudo awd, ale ani jedenj nie je high-end....

Ano, Octaviu mozes nalozit tak, ze do plnej bude chybat len mikimauz a hodinky s vodotriskom.

A potom sa pozri na cenovku. Ono je krasne, ked miestna Veverka napise, ze plusom auta su moznosti konfiguracie. Ale vsetko nieco stoji, a ked je Octavka vo vybave mikimauz cenovo porovnatelne s autami, ktore su v inej galaxii, tak nieco nie je v poriadku.

Minimalne s ludmi, ktori to kupia...
jossalito
Ale co tohle všechno má společné s tím, že by Octavia byla ta špatná? Je dobře, že je konfigurovatelná v maximální míře, tohle ji přece nedegraduje před konkurencí, spíše naopak.
Avatar - Invert
Invert
High-End podvozek dimenzovaný na naše "cesty"...
Sedačky naprosto odpovídají nadprůměru nižší střední třídy...
High-End interiér, který je kvalitativně naprosto shodný s Mercedesem E...

Nejel jsi v tom, usuzuješ jen z dojmů, které jsi pochytil od zarytých odpůrců koncernu VW :no:
hugo007
Podle toho co píšeš jsem si jistý že si v Octavii 3 nejel, popř. si nikdy v jiném autě neseděl, takže nemáš s čím srovnávat.

Ty sedačky jsou příšerný, přibližně na úrovni Fabie. Vlečená náprava (vyjma 1.8TSI) opět technologie na úrovni Fabie - je to znouzecnost a žádný high-end. Plasty v interiéru jak kelímek od jogurtu.
XTad
Tak to je potom kelimek od jogurtu kazde auto nepremiove znacky. A jestli ma tvoje fabie tyhle sedacky [odkaz] tak mas docela raritu.
Avatar - Invert
Invert
Ten obrázek, který jsi tam přiložil, je Octavia, ne Fabie. Já jsem se ani náznekem nezmínil o tom, že má Fabia sedačky jak Maybach.
XTad
Reaguoval jsem na prispevek huga007.
Avatar - Invert
Invert
Co se ti celou dobu snažím vysvětlit? Jel jsem v ní na testovací jízdě Auto ELSO. Podle tvého komentu usuzuji, že jsi ani ve Fabii nejel, sedačky v OIII jsou nesrovnatelně lepší, než v mé Fabii, o nápravě ani nemluvím. Náprava, ať vlečená, či multi-link, jsou kvalitativně na úrovni aut střední třídy. A plasty v interiéru jak kelímek od jogurtu? Seděl jsi někdy v Mercedesu E?? Tak tam se koukni.. Auto za 2 mega a jsou tam plasty horší, jak v Octavii, o zpracování ovšem nemám pochyb :no:
stealth01
A můžeš mi prozradit, které auto je state-of-art? Pokud chceš high-end nesmíš lovit ve vodách běžných komerčních značek, protože tyto značky prostě všechny (až na nejvyšší modely) používají vesměs low-cost podvozky, low-cost sedačky a low-cost interiéry.
Takže mě napadá Rolls-Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Pagani a další. Tam souhlasím, většinou se jedná o "state-of-art" automobilky a jejich produkty jsou na vrcholu. Neznám jinou high-end značku. Pokud si sedneš do BMW X1 za zoufalých osmset tisíc, tak pochopíš, o čem mluvím. Volant potažený koženkou, grafika digitálních číslic z roku 85 a když pak znechuceně odcházíš ke korejské konkurenci a naposledy zabouchneš dveře, tak podle zvuku těch dveří poznáš, co znamená low-cost za high-price.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neskutečné, jak jsi absolutně mimo. Octavia III je vůz, kterému jsou ambice zákazníka vychovaného za pomoci RVHP naprosto ukradené. Octavia je vůz, který je nastaven globálně s ohledem na maximální ziskovost, cílí na zchudlé západní (evropské) země a bohatnoucí východní (asijské) země.
Rozdíl mezi Octavií a Superbem je jednoduše mnohem dramatičtější než pár cm ve vnitřním prostoru. Octavia je dílem mnoha kompromisů, není to nic víc než levnější Golf s batohem a mírně prodloužený rozvor na tom nic nedokáže změnit.
To není kritika Octavie. Jen zkrátka tvoje vnímání Superbu coby Octavie XXL je dokonale myšlenkově postkomunistické :-!
GTI
Všechno, ale úplně všechno tradičně špatně. Je dobře že tu píšeš, jsi pro ostatní odstrašujícím příkladem mladého nezkušeného zobáka, totálně neusazeného, názorově nevyzrálého, se znalostmi na úrovni žáka třetí třídy, který tu směšně mává postkomunistickým praporem, aniž by byl schopen byť jen nahlédnout za roh garáže.

Ty bláboly o snaze po ziskovosti >😁 pravděpodobně se domníváš, že ostatní výrobci berou produkci jako humanitární činnost >😒] No, tradičně jsi pobavil, i tím golfem s batohem. Co by za ten "batoh" dal kdejaký výrobce v Evropě.

Rada - nesnaž se tak křečovitě, znáš ty přemoudřelé mudrlanty, co se ovšem zatím neumí pořádně ani oholit. No tak přesně takhle působí tvé naivistické konstrukce na dospělého člověka.

Nauč se zpaměti - Octavia je vrcholný produkt své velikostní a kvalitativní třídy, možnosti její individualizace jsou dokonce přestřídním luxusem, jaký v podstatě nenabízí (mimo koncern) jiná automobilka :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi tragéd jak cyp >😒] >😁

To si vážně myslíš, že je pro ostatní výrobce takový problém přijít s liftbackem? Kdejaký výrobce nechce konkurovat Octavii, ale Golfu. TO je celé. Tradičně jen dokola meleš stejné bláboly. Ale co čekat, když nic jiného nesvedeš >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - R32
R32
Tvoje prvé tri odstavce nebudem komentovať... tradičné prskanie na každého kto si dovolí nesúhlasiť, nebodaj oporovať či dokonca vysloviť svoj názor :no: :no: :no😒br />
Z posledného ak vyberiem "poučuku" o učení sa zpamäti tak súhlas, Octavia III. je (nie vrcholný) produkt SVOJEJ triedy, aj škoda ju definuje ako triedu samu pre seba... ;-\ čo v podstate robí embéčka bežne - postaví auto na hranici tried, porovnáva ju s konkurenciou tej nižšej (samozrejme je vo viacerých parametroch logicky lepšia) no cenovo sa vyrovnáva tej vyšše triede.
Jednoznačne čo treba uznať je možnosť individualizácie a množstvo možností pohonu, prevodoviek, motorizácii atď, v tomto sú koncernové značky jednoznačne pred konkurenciou. :yes:
vikomt.de.frou.frou
Poznám jednu automobilku, ktorá berie produkciu ako humanitárnu činnosť -volá sa Seat. >😁
Inak je mi jedno či na jednom aute zarobia 40k€ alebo necelý liter, podstatné je či mi auto vyhovuje, môžem si ho dovoliť a som aj ochotný požadovanú sumu zaplatiť.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
užs někdy viděl pořádný auto?? https😐/www.youtube.com/watch?…
vikomt.de.frou.frou
videl aj šoféroval, len ten tvoj odkaz nefunguje...
_MT_
Pointou jejich modulárních platforem je snadná optimalizace na cílový trh. Tvá vize globálního vozu je v rozporu se strategií VW. Asii bych do toho tedy netahal.
Avatar - white label
white label
Přesně tak.
GTI
Velmi trefné :yes:
Avatar - white label
white label
Jako případný komentář k obsahu tvé reakce sedí její úvodní věta dokonale... 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
fiction
zadní nápravu a cena bude naprosto stejná ;-\ 150 koní v drahé naftě a jízdní komfort jak v tříválcové Fabii...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a potom mozeme vyberat medzi tromi kombikmi 😉

spaceback urcite podkuri octavii v predaji .. mnohym totiz motoricky aj objemom kufra bude bohate stacit a bude podstatne lacnejsi a dostupnejsi ako octavia.. :yes:
Avatar - jazva
jazva
[odkaz]
shark11
Rovnaká technika a rovnaký dizajn .....

Už len ide o to či sa chce niekto vzadu rozťahovať do šírky, alebo do dĺžky >😁
Ako v celom koncerne.... VAG od XS po XXXL...
Krysso
Za 800t. ani jedno, za podobné peníze lze pořídit v plné výbavě M6 či Mondeo, tedy vozy s lepší image, samozřejmě mimo českou kotlinu, v zahraničí si aspoň nebudete připadat jako chudák, co nedosáhl na golf/ passat
silversurfer
pod 700 za 4x4 neni spatny a tam ani m6 natoz mondeo nestaci. m6 beru, ale mondeu bych zrovna prendost nedal.pomerne dost nepohodlny na muj vkus.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
nepohodlny? Aspon ten, co jsem v nem jel, byl teda kocarek...
LambaX
Konečně moudrá řeč. Bohužel většina lidí si stejně nakonec koupí Sup nebo Oct místo podstatně výhodnější nabídky v podobě M6 😒 .

Jinak můj názor je, že je hloupost srovnávat dvě škodovácké auta jenom podle ceny a teoretické výbavy, když jsou každé o třídu jinde. Ovšem za M6 bych ani jedno nevyměnil, i kdyby stály o čtvrt melounu méně... Je fakt, že 4x4 nemusím, a zadní vyhřívaná sedadla oželím, No a ty škrabky taky 😄 . Něco za něco.
XTad
No moc lidi si octavku za 800 nekoupi. Vlastne ani toho superba. Ten je diky slevam i za cenu kolem 600 tisic namlacenej vybavou a ta octavka nakonec taky. Firmy nepocitejme.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Superb... a rychle! Nez ho taky zmodernizuji = zlevni vyrobu a zdrazi prodej. 😒
tesnav
Obdobná cenová srovnání jsou už dnes prakticky jen záminkou k planému tlachání a teoretizování ve vzrušených diskuzích, ale z praktického hlediska jsou z několika důvodů prostě nepoužitelná.

1) Supa není problém koupit se slevou okolo 20, nebo dokonce až 30%. A obdobně, i na novou Oktávku, objednávanou ve střední výbavě i motorizaci v době, kdy po českých cestách snad ještě nejezdil žádný sériový kus, jsem dostal slevu 14,5%.

2) V cenových srovnáních se konfiguruje srovnatelná výbava. Otázkou je, kolik lidí si ji pořídí vzhledem k násobně větším příplatkovým cenám u menšího a levnějšího auta vzhledem ke stejně vybavené sérii ve větším a dražším autě. Já jsem např. u Okty spočítal příplatky za 78t., které konkrétně pro mne, i když mám na Česko nadprůměrný nájezd, mají nulovou nebo naprosto zanedbatelnou přidanou užitnou hodnotu auta.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tesnav
A v cem mas problem? Takovych Supu se slevou 20-30% najde i dnes kazdy pocitacove gramotny na netu do 2 minut tak 20. To, ze ty to neumis nebo ti takove auto z nejakeho duvodu nevyhovuje, neni muj problem. Takova auta existuji a daji se za takove penize koupit.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
ja bych radši počkala na pořádný auto ... 😄 225kw/370km/190km/h [odkaz]
MichalR
U tohoto dieselu ten rozdíl opravdu skoro není. Jelikož tuto motorizaci berou hlavně firmy, tak pro ně je Superb jasná volba. Brát OIII s 2,0 TDI je momentálně nesmysl. U benzínu 1,8 TSI už je ten rozdíl větší a maže se i výhoda lepší nápravy u Superba. Kdo jezdí častěji po okreskách určitě raději sáhne po OIII, protože Superb v jízdních vlastnostech ztrácí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
neztraci. Zkousel jsem to. 😉 Nejsem fanda Skodovek, vi se to o mne... ale musim rict, ze v jizdnich vlastnostech neztaci. 😉
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
takže je pak celkem jedno kolik točí klikoňůtnů nebo jestli žere diesel. Každopádně je přepálená, je v ní spousty zbytečných součástek aby automechanici a autosoustružníci měli co žrát : "Myšlenka, že vydělávám na chybovosti svého vlastního produktu mi přijde scestná. To je prostě špatný přístup" Elon Musk [odkaz]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
ale reklamy má hezký 😄 https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
[odkaz]
Avatar - rimow11
rimow11
kedže je to škoda nieje čo riešiť...simply never 😉