Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Atypické sedany: Pokusy o modernizaci tradiční karoserie

50 komentářů

Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Se mi líbí nejvíc,byl aji v top gear a řídil ho James
Avatar - Anonym
Anonym
jo Cadillac se povedl, škoda že se nedostal aspon do omezené malosériové výroby
Adam Novák
P.S. Mezi sedany je jasná volba Škoda Superb
Avatar - positivemind
positivemind
Je prostě krása :yes:
Avatar - Jethro
Jethro
BMW CS je rozhodně pěkné auto a uměl bych si ho představit ve výrobě a na silnicích. 😄 😄 😄 😄
Avatar - guze
guze
BMW CS, ve mně dost evokuje BMW 6 Gran coupe, takže pro mě vlastně po silnicích jezdí 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
GTI
😄 :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
...dizajn Jaguaru Kensington o pár rokov neskôr použil ItalDesign pri zrode Daewa Leganza?

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - gld
gld
Zaujímavé. Nuž čo, na chleba zarábať treba a keď to do výroby neposunul Jaguar, hodili to kórejcom.

Talianske dizajnérske štúdiá sa vôbec na prelome tisícročí v mojich očiach zdiskreditovali, keď navrhli viacero škaredých áut pre kórejské automobilky.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Bohužiaľ, teraz by už brali úplne čokoľvek a aj tak o nich nie je záujem, čo je podľa mňa veľká škola.
Aj toto mi prišlo ako také zúfalstvo. Bertone Freeclimber. Časť sa predala aj so znakom BMW (kvôli ich motoru). https😐/byfiles.storage.live.com/y1p_BK5… />
A tu je ešte jeden príklad ako ItalDesign neuspel u Fiatu, tak to opäť posunul Daewu.
[odkaz]
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Tak náhodou Matiz nieje škaredý. A Freeclimber? U nás toto Daihatsu parkuje pred krčmou a vždy keď idem okolo tak ho obzerám, že aký pekný offroad. By ma nenapadlo že ho navrhol Bertone...
Ale áno, Taliani sa znížili k dizajnu pre Ázijcov pretože Európania si už dizajn vetšinou robia sami...
shushen
Prečo je Chevrolet Venture považovaný za sedan? Nie je to skôr MPV alebo minivan?
Frigi
Podle mě tam vložili špatný obrázek, patří tam tohle😒br /> [odkaz]
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
To nevyzerá zle
GTI
Spolus s DS je horní šestsettrojka opravdovým designovým klenotem. Bohužel, obě francouzské studie z nedávné doby nesahají původní deesce ani po výfuk. Možná je to proto, že mimo Edmonda Dantése, Napoleona I. Bonaparte, Henriho Charierra alias Motýlka, Fantomase, Charlese de Gaulla, Jeana Gabina a Jean-Paula Belmonda se v domovské vlasti přestali rodit šoféři-chlapi a společenská objednávka holt inklinuje, kam inklinuje... Koneckonců na podporu toho nemusíme chodit nikam moc daleko, vždyť nekompromisním obhájcem dané národní produkce je na zdejších diskusích (nepočítám nyní prosťáčky) výhradně... dáma.

Mercedes pak svým modelem dokumentuje, že je nejen před námi diskutéry soustavně tak pět sedm let vpředu :yes:
Avatar - gld
gld
Mercedes F700 je jedno z najškaredších áut aké som videl. Línie delfína či ako to dizajnér nazval ale na výsledok sa v praxi nedá pozerať..nevidím tam jediný prvok ktorý by následne použili na sériových modeloch..čo je tak trochu primárny účel štúdií.
GTI
[odkaz] [odkaz] Trochu hlouběji se dívej...
Avatar - pumpkin
pumpkin
uf, tá F700-ka je vážne strašný grc. Asi najhorší dizajn Mercedesu za uplynulých 15 rokov.
GTI
😄 No, ještě to uvaž.
Avatar - Emel
Emel
Jasně... Loeb, Ogier, Grosjean, Prost... to jsou baby 😄
GTI
😄 Sakra, zapomněl jsem na... Obelixe >😁 😉
Avatar - Emel
Emel
Grosjeana bych ti i odpustil, ale Loeb... to je pro mě osobnost motorsportu číslo jedna.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
To je skoro zázrak... Loeb.
Avatar - Emel
Emel
Hlavně to je dospělej chlap se vším všudy, nejen dvacetiletej kluk s talentem.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
:yes: :yes:
GTI
Nahoře píši jako o normálních civilních (Napoleon a tak) chlapech, tedy že se tam už asi nerodí kupci dravější produkce, jestli chceš mohu ti výklady svých příspěvků psát na soukromou zprávu... >😁 😉
Avatar - Emel
Emel
Klidně piš 😄 . Pokud napíšeš, že se přestali rodit šoféři-chlapi... tak si zkusím vzpomenout, ke komu mi tohle spojení pasuje nejvíc, celosvětově... a z dnešních osobností je to Loeb, bez diskusí.

Jen tak pro zajímavost... kdo je tím mužným idolem Německa nebo České republiky?
Avatar - Anonym
Anonym
přeci GTI ne >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Emel
Emel
Ono je to s těmi mužskými idoly obecně nějaké těžké. Politika je v problémech, od Zemana přes Berlusconiho až po Sarkozyho, Německo má pro jistotu Merkelovou. Jsou tu sportovci a herci, jenže... ruku na srdce, jak dobře je vlastně známe? Co ví běžný člověk o životě takového Bolta nebo Beckhama? Jen to, že jsou úspěšní, sexy a mají hodně peněz. I legenda typu Armstrong se povážlivě kymácí...

U nás je navíc ve zvyku těm úspěšným závidět, takže ten idol by měl být nejlépe kombinací boha a žebráka... takový Bill Gates vlastně musí být strašný * když má tolik peněz.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Prozradím tu takové tajemství... nic jako pravý chlap, nebo žena neexistuje.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Súhlasím s tým, že tam patrí aj 603 a DS. Nesúhlasím ale s C6, nieje to najkrajšie auto na svete ale mňe sa páči.
Avatar - Fe
Fe
[odkaz] :yes:
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Very nice :yes: :yes:
Avatar - wladyk
wladyk
Jen ne žádné výstřelky mezi sedany. Přeji dlouhá léta úspěchů vozům BMW a MB. :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ja som názoru, že ostatné pokusy sú príjemným spestrením. Taká C6-ka, alebo VelSatis.. hotové umelecké diela. Veľký úspech nezožali, ale hádam ani nikto nečakal, že sa budú predávať ako nemecká prémia. Ja som za túto alternatívu vďačný... aj keď z mojej vďaky majú automobilky veľký prd. >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a doplatila na to. Bylo to krásné a technicky povedené auto... ale kupoval ho malokdo. Dav chtel jednotnou tvář! 😉
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Zvláštne auto, ale :yes: :yes:
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
je😒br /> 1. BMW CS - bez komentára
2. Chrysler Chronos - veľmi zaujímavé :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Chronos vypadá tak, jak bych si (s retušemi) představoval moderní Bugatti v době před cca 10 lety (dnes by byl ten design asi už trochu mimo).
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Neviem, ako starý je návrh Chronosu, ale s miernymi retušami svetlometov a hmloviek by mal podľa mňa šancu aj v dnešnej dobe.
Je v ňom viac emócií ako v technokraticky poňatom BMW CS.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak mě se líbí i CS, o tom ani nediskutuji. Chronos je 1998. Dnes už je zkrátka jiná doba, auta musí být více prodesignovaná, doba nepřeje jednoduchým tvarům, všude je nějaký detail, nějaká linka, nějaký děj. Asi ani pod značkou Chrysleru by takové monstrum nemohlo vzniknout jako prodejně úspěšné, ale je to takový majestátní křižník. V sériové podobě by asi ztratil i na délku a stalo by se z něj obyčejné velké auto, zejména, když se podíváme na ostatní us auta té doby. Zajímavé tvary, ale celkem nudné a levně vypadající detaily, jako světla, interiéry sériové produkce taky nic moc.
Podle tohoto zdroje, se také nevyráběl proto, že v DaimlerChrysler měla luxusní auta zůstat Mercedesu. [odkaz]
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Samozrejme 15 rokov je dlhá doba a potrebovalo by to redizajn a aj rozmerové zreálnenie. Ale myslím si, že by bolo na čom stavať, lebo prvotná vízia bola podľa mňa skvelá.
Zaujímavá je posledná fotografia spolu s 300 C. Z diaľky oproti Chronos vypadá 300C ako dizajnová mrtvolka 😄
Avatar - Anonym
Anonym
chronos se stál základem pro LH řadu a částečně i pro 300C
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
LH? V exteriéru vůbec - ten je mnohem bližší, jak už název napovídá, konceptu LHX.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nic jako atypický sedan neexistuje, pokud není nějaká definice poměru délky kapoty a délky víka kufru. Ano, jsou zde jisté oscilace i určité estetické danosti. Ale jinak je vše věcí typických znaků značky a nebo nějakého trendu (cab forward). Možná snad jedině ten by se dal v rámci celé světové produkce označit za atypický. Např. Italdesign Kensington Concept je naprosto typický velký sedan.
GTI
:yes:
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
The Song Remains The Same - Amen :yes:
Limuzíny boli, sú a budú...
Otvoríš dvere a nasadneš. Zaklapneš dvere a obklopí ťa koža, luxus a ticho. Naštartuješ motor a iba zdvihnutie otáčkomera ti naznačí, že beží. Zaradíš rýchlosť a plavne sa pohneš...
To ti dá iba limuzína - nie "skutočná limuzína" - ale LIMUZÍNA 😉
Avatar - Emel
Emel
Je to trošku hraní se slovíčky... ale ta "definice" je dána standardní produkcí. Slovo atypický se dá do češtiny přeložit jako neobvyklý... to nevyžaduje žádné drastické rozdíly, stačí jednoznačné odlišení od typické produkce... nějaký tvůj trend nebo oscilace.

V současné době tu máš třeba trend "sportovních sedanů" - CLS, 6GC, CC. Může se objevit třeba retro vlna s klenutými blatníky ve stylu veteránů. Může se změnit pojetí sedanu díky elektromobilům a třeba umístění motoru vzadu nebo do každého kola.

Kensignton je typický sedan, FS-X taky, ale zbytek má nebo ve své době měl něco jedinečného.