Pod pojmem sedan se kromě středně velkých manažerských sedanů ukrývají sportovní vize či dálniční retro křižníky. Jste na strany klasiky, nebo experimentů?
Zaujímavé. Nuž čo, na chleba zarábať treba a keď to do výroby neposunul Jaguar, hodili to kórejcom.
Talianske dizajnérske štúdiá sa vôbec na prelome tisícročí v mojich očiach zdiskreditovali, keď navrhli viacero škaredých áut pre kórejské automobilky.
Bohužiaľ, teraz by už brali úplne čokoľvek a aj tak o nich nie je záujem, čo je podľa mňa veľká škola.
Aj toto mi prišlo ako také zúfalstvo. Bertone Freeclimber. Časť sa predala aj so znakom BMW (kvôli ich motoru). https://byfiles.storage.live.com/y1p_BK5… />
A tu je ešte jeden príklad ako ItalDesign neuspel u Fiatu, tak to opäť posunul Daewu.
[odkaz]
Tak náhodou Matiz nieje škaredý. A Freeclimber? U nás toto Daihatsu parkuje pred krčmou a vždy keď idem okolo tak ho obzerám, že aký pekný offroad. By ma nenapadlo že ho navrhol Bertone...
Ale áno, Taliani sa znížili k dizajnu pre Ázijcov pretože Európania si už dizajn vetšinou robia sami...
Spolus s DS je horní šestsettrojka opravdovým designovým klenotem. Bohužel, obě francouzské studie z nedávné doby nesahají původní deesce ani po výfuk. Možná je to proto, že mimo Edmonda Dantése, Napoleona I. Bonaparte, Henriho Charierra alias Motýlka, Fantomase, Charlese de Gaulla, Jeana Gabina a Jean-Paula Belmonda se v domovské vlasti přestali rodit šoféři-chlapi a společenská objednávka holt inklinuje, kam inklinuje... Koneckonců na podporu toho nemusíme chodit nikam moc daleko, vždyť nekompromisním obhájcem dané národní produkce je na zdejších diskusích (nepočítám nyní prosťáčky) výhradně... dáma.
Mercedes pak svým modelem dokumentuje, že je nejen před námi diskutéry soustavně tak pět sedm let vpředu :yes:
Mercedes F700 je jedno z najškaredších áut aké som videl. Línie delfína či ako to dizajnér nazval ale na výsledok sa v praxi nedá pozerať..nevidím tam jediný prvok ktorý by následne použili na sériových modeloch..čo je tak trochu primárny účel štúdií.
Nahoře píši jako o normálních civilních (Napoleon a tak) chlapech, tedy že se tam už asi nerodí kupci dravější produkce, jestli chceš mohu ti výklady svých příspěvků psát na soukromou zprávu... >:D;-)
Klidně piš :-) . Pokud napíšeš, že se přestali rodit šoféři-chlapi... tak si zkusím vzpomenout, ke komu mi tohle spojení pasuje nejvíc, celosvětově... a z dnešních osobností je to Loeb, bez diskusí.
Jen tak pro zajímavost... kdo je tím mužným idolem Německa nebo České republiky?
Ono je to s těmi mužskými idoly obecně nějaké těžké. Politika je v problémech, od Zemana přes Berlusconiho až po Sarkozyho, Německo má pro jistotu Merkelovou. Jsou tu sportovci a herci, jenže... ruku na srdce, jak dobře je vlastně známe? Co ví běžný člověk o životě takového Bolta nebo Beckhama? Jen to, že jsou úspěšní, sexy a mají hodně peněz. I legenda typu Armstrong se povážlivě kymácí...
U nás je navíc ve zvyku těm úspěšným závidět, takže ten idol by měl být nejlépe kombinací boha a žebráka... takový Bill Gates vlastně musí být strašný * když má tolik peněz.
Ja som názoru, že ostatné pokusy sú príjemným spestrením. Taká C6-ka, alebo VelSatis.. hotové umelecké diela. Veľký úspech nezožali, ale hádam ani nikto nečakal, že sa budú predávať ako nemecká prémia. Ja som za túto alternatívu vďačný... aj keď z mojej vďaky majú automobilky veľký prd. >:D
Neviem, ako starý je návrh Chronosu, ale s miernymi retušami svetlometov a hmloviek by mal podľa mňa šancu aj v dnešnej dobe.
Je v ňom viac emócií ako v technokraticky poňatom BMW CS.
Tak mě se líbí i CS, o tom ani nediskutuji. Chronos je 1998. Dnes už je zkrátka jiná doba, auta musí být více prodesignovaná, doba nepřeje jednoduchým tvarům, všude je nějaký detail, nějaká linka, nějaký děj. Asi ani pod značkou Chrysleru by takové monstrum nemohlo vzniknout jako prodejně úspěšné, ale je to takový majestátní křižník. V sériové podobě by asi ztratil i na délku a stalo by se z něj obyčejné velké auto, zejména, když se podíváme na ostatní us auta té doby. Zajímavé tvary, ale celkem nudné a levně vypadající detaily, jako světla, interiéry sériové produkce taky nic moc.
Podle tohoto zdroje, se také nevyráběl proto, že v DaimlerChrysler měla luxusní auta zůstat Mercedesu. [odkaz]
Samozrejme 15 rokov je dlhá doba a potrebovalo by to redizajn a aj rozmerové zreálnenie. Ale myslím si, že by bolo na čom stavať, lebo prvotná vízia bola podľa mňa skvelá.
Zaujímavá je posledná fotografia spolu s 300 C. Z diaľky oproti Chronos vypadá 300C ako dizajnová mrtvolka :-)
Nic jako atypický sedan neexistuje, pokud není nějaká definice poměru délky kapoty a délky víka kufru. Ano, jsou zde jisté oscilace i určité estetické danosti. Ale jinak je vše věcí typických znaků značky a nebo nějakého trendu (cab forward). Možná snad jedině ten by se dal v rámci celé světové produkce označit za atypický. Např. Italdesign Kensington Concept je naprosto typický velký sedan.
The Song Remains The Same - Amen :yes:
Limuzíny boli, sú a budú...
Otvoríš dvere a nasadneš. Zaklapneš dvere a obklopí ťa koža, luxus a ticho. Naštartuješ motor a iba zdvihnutie otáčkomera ti naznačí, že beží. Zaradíš rýchlosť a plavne sa pohneš...
To ti dá iba limuzína - nie "skutočná limuzína" - ale LIMUZÍNA ;-)
Je to trošku hraní se slovíčky... ale ta "definice" je dána standardní produkcí. Slovo atypický se dá do češtiny přeložit jako neobvyklý... to nevyžaduje žádné drastické rozdíly, stačí jednoznačné odlišení od typické produkce... nějaký tvůj trend nebo oscilace.
V současné době tu máš třeba trend "sportovních sedanů" - CLS, 6GC, CC. Může se objevit třeba retro vlna s klenutými blatníky ve stylu veteránů. Může se změnit pojetí sedanu díky elektromobilům a třeba umístění motoru vzadu nebo do každého kola.
Kensignton je typický sedan, FS-X taky, ale zbytek má nebo ve své době měl něco jedinečného.