Korejské automobilky začínají v segmentu luxusních aut ztrácet na domácím trhu svoje výsadní postavení. Korejci i kvůli výhodnějším cenám přesedají do vozů německé prémie.
O tom že Korejci začali vyrábět auta kopírováním snad nemůže nikdo pochybovat. A jak je to vidět nejen z úvodního obrázku, dělají to v řadě případů do dnes. :no:
Myslím,že konečně se jen asijské zboží nevozí do Evropy..
Pro náš trh je jistě zajímavé něco z EU vyvážet do Koreje a Japonska.
.A moc kvalitnějších výrobků než taková auta tady nemáme!
I když asi Škodovka se tam prodávat tolik nikdy nebude..v Číně je ale lidí taky dost.. ;-)
O něco bohatší? Při absolutním srovnání o dost, stejně jako třeba Japonci. Nejdražší dělník v automobilce je v Japonsku a ten korejský za ním moc nezaostává. A oba jsou v absolutním přepočtu dražší i než Američan a dokonce i Němec.
Druhý problém je, co si za ty peníze mohou koupit.....kousek pozemku třeba v Japonsku stojí stonásobek toho, co u nás. Německou prémii kupují lidé z "vyšších" pater společenského a ekonomického žebříčku a i přes často okázalé vlastenectví zde funguje ona forma snobizmu, která v rámci sebeprezentace nutí jít do tradičně vnímaných špičkových (a že takové jsou....) německých značek.
Ani já s tím bombastickým titulkem nesouhlasím, uvidíme tak do tři čtyř let.....a pak se můžeme dohadovat, jestli to byl chvilkový výkyv, nebo dlouhodobý trend.
Uvažujou podobně jako my. Automobilka z jejich pohledu zlevní celé portfolio (v daném případě sníží cenu snížením cla), přičemž s kvalitou se nic k horšímu nestane. Takže si ji v tuhle chvíli (tj. v následujících řekněme třech měsících) koupí o něco víc lidí, kteří možná vyčkávali. A nárůst to bude celkem znatelný, ale nejspíš zase nijak drastický.
U nás taky Korejci neprodávali moc i40, dokud na ně nedali zajímavou cenu...
A teď si vezměte, že Korejců je několikrát víc než Čechů a pokud mluvíme o Jižní Koreji, jsou i v průměru o něco bohatší. Takže třeba na BMW tam může mít zálusk víc lidí, než u nás... Takže tam trh luxusních vozítek bude o něco zajímavější, než ten náš. Zvlášť když vezmeme v potaz, že Japonce nemají moc rádi, zatímco Němci nejsou pro ně "ti neoblíbení sousedi".
Ale nějaké válcování? S těmi silnými slovy bych si počkal na prodejní čísla.
Samsung sice kopírováním začínal, ale dnes je to jedna z firem, která tento segment vede a nejen pokud jde o objem a kvalitu výroby ale i v oblasti aplikace nových technologií (viz např AMOLED).
Sice bych tohle raději psal o nějaké evropské firmě, ale občas je dobré podívat se pravdě do očí.
"V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly korejské prodeje automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz minimálně o 25 procent, zatímco prodeje luxusních Hyundai klesly o 4,7 procenta."
Ale je to nicnehovoriaca veta, pretoze nevieme realne cisla. Uvedene percenta su medzirocna miera. Keby Nemci predali vlani v Q1 iba 4 auta, a tento rok 5, tak je to narast o 25%....
Takze suhlas, titulok je bombasticky a neodraza realitu.
Chudak si akurat ty, keď hodnotíš koho ani zdaleka nepoznáš!!! A prave že o automobilovom priemysle niečo viem a viem čo je Huyndai a KIA za šity z najlacnejších materialov jedov a iných srač*k!!! A spolahlivosťou či výkonosťou su tiež niekde inde!!!
Za první čtvrtletí 2013 prodal Hyundai 31,444 aut s hodnotou nad 36000$. Audi BMW a Mercedes dohromady prodaly 18114 aut.
To jsou fakta ;-) [odkaz]
V článku jsem neviděl žádná čísla ani zdroj jak německá prémie válcuje domácí. Ale podle mě byl zdroj zpráva VDA stará dva měsíce: [odkaz]
Hezkej večír
PS Při shlédnutí prvního odkazu se můžete dočíst, jak znějí články seriózních webů:
''Korejští kupci zvyšují zájem o luxusní auta z dovozu''
Na rozdíl od tohoto :-) ''Korejské značky začínají doma ztrácet, válcuje je německá prémie'' Bohužel to válcování byla asi jediná invence auto.cz. A ještě blbě
>:D
Nic mimoradneho, o vsem obvykle rozhoduje fakt, jak hluboko mas do penezenky a postupne snizovani dovoznich cel jen odkryva obecne zname pravdy ;-)
Kontrolni otazka: Vite, proc jsou korejske telefony tak velke?
...ale i takhle může vypadat bezcelní zóna EU-Jižní Korea. Někdo na tom vydělá, někdo na to doplatí. Když se tady někteří jedinci rozčilovali nad "nekalými" korejskými exporty do Evropy a souhlasně přikyvovali zemi, jejíž představitelé nejvíc vyváděli - Francii, nedohlédli dál, než k Hyundai, Kie a možná tak ještě Samsungu (samozřejmě elektronice, ne součásti francouzského koncernu Renault....). A že by to nemuselo být tak nevýhodné i třeba pro některé výrobce, to nikdo neřešil. A že elektronika a auta netvoří většinu objemu v tomhle obchodě asi nechápe už skoro nikdo. Němci moudře mlčeli (protože vědí své...), nakonec mají svoje zkušenosti i třeba z celně "uzavřeného" Japonska - tam jsou jejich auta z těch, co se tam podaří dovézt taky nejpočetnější a nejoblíbenější a značkou skutečně bohatého Japonce není Toyota nebo dokonce Lexus, ale Mercedes, BMW nebo Porsche......
Korejský rejže auto si koupí jen cvok. To je to samé jako s televizemi, kde si podřadnej Samsung koupí jen člověk co skočí na reklamu a nerozumí tomu.
Jsou to jen kopírovači od všeho až po auta.