Lexus s modelem IS je opravdu zajímavou alternativou nejen zavedenému německému triu. Designově exkluzivní vůz, kombinující již v základu skvělou výbavou a suverénní šestiválec, to celé korunováno solidní cenovkou.
Život je otázkou priorit, za podobné peníze si můžeš koupit toto [odkaz] nebo toto [odkaz]
Za mě jednoznačně LEXUS zaslouží :yes::yes::yes:
Přesně tak. Já si teď chtít kupovat nový prémiový sedan, tak sáhnu velmi pravděpodobně po IS 250 Executive. Nádherné auto s akorátním motorem a technologické know how jako bonus! :yes:
Takže jakmile to nemá parametry M3ky, tak to jako základní pohon nestačí? Chceš se snad přít, že takový základní pohon není pro auto této velikosti suverénní? Nebo pro tebe je jediným měřítkem výkonu zrychlení? Pak máš hodně co dohánět....
Cena je podle mě velmi dobrá. Je až neuvěřitelná v porovnání s paralelně zveřejněným testem Octavie Combi, kterou spočítali na 1 015 900,- !!! Je sice pravda, že se jedná o "novinářskou" konfiguraci, ale i tak .... Prostě mě nenapadlo, že bude IS levnější než Octavia :-) .... IS :yes:
Ano, to je opravdu KOMEDIE, že "prémiový" vůz naprosto "příkladně" postavený na dvojitých lichoběžnících s oddělenými těhlicemi a MULTILINKem (vs nejlevnější řešení McPherson + torzka v NE"prémiovém" rodinném voze) je stejně drahý, ne-li LEVNĚJŠÍ než škoda Octavia :yes::yes::yes::-)
Taky mě to srovnání kacířsky napadlo, ikdyž vím, že by se to tak srovnávat moc nemělo. Ale stejně. 6-tiválec, zadokolka, prémie a o 200t levněji než sousední Octa v dvoulitrové naftě a tyčí na prádlo místo zadní nápravy(jak kdysi poznamenal GTI).
..o kéž by časem "přidali" také u LEXUSu a začali i do ("upadající") Evropy vozit verzi IS 350 228 kW s 8mi stupňovým AISINem (která v USA porazila i BMW 335i :yes::-)
Koukám jak mají někteří mindraček ze Škodovky i pod premiérovými vozy. Jo někdo nabízí možnost výbavy a individualizace o jaké se jiným ani nezdá. Za to patři do MB potlesk. :yes:
to nebude mindrak ze Skodovky, velice casto ted slicham od znamich co meli firmeni Oktavku ze jim ted kupuji spise Passaty a jina auta, Lexus v tomhle trosku straci jen diky tomu ze neni kombik, pac spousta obchodaku proste kombika "potrebuje" bejt toto ISko u v kombiku, asi bu se nechala spousta obchodaku/obchodacek zlakat :-)
co je potesujici, tak spousta lidi jiz neslisi pri tomto vyberu na slovo diesel, ale zacinaji sliset na cena servisu po dobu 4-6 let, kde tak nejak dominuji benzin atmosfera+automat :-)
On je rozdil moznost vybavy a individualizace u holeho premistovadla a u standardne velmi dobre vybavene premie. Od jake vybavy nebo paketu je moznost si priplatit za sestivalec u Sade? :no:
To myslíš vážně ??? To už se nedá nereagovat 8-s ... Za kombi nižší střední, ničím nevybočující výrobek nižší střední, jehož většinová produkce bude ve finále se zadní tuhou , tu u kovaných fans koncernu vyvolává poluce a výtrysky nadšení nad naprosto neuvěřitelnou, nesmyslnou, dle mne i drzou cenovkou ... A klasický šosácký pokřik na značku, jež je opravdu někde jinde ... Co udělá s šedou kůrou mozkovou jedna simply clever škrabka..
Ano to myslím zcela vážně když někdo pod Lexus je schopny vtáhnout vůz jiné kategorie a hlavně zaměřeni. Navíc je zajímavé že škrabku nezmiňuji Škodovkaři ale její odpůrci.
Jo nahoře HUJ OIII se povedla a dole standard. Já si tleskat nepotřebuji a jen doufám že u Lexusu umí pokročile technologie využit lepe než jinde když už nahoře to zrovna HUJ není.
Octavie je "nahoře" (dalo by se říci) STÁLE STEJNÁ ;-)
Já nenapsala jak je "dole", ale (dalo by se říci, že) standard je relativně výstižné..
Mně tedy Lexus IS (i cupka RC) příjdou nahořu FANTASTICKÉ a opravdu POVEDENÉ :yes::-)
PS: A to že se tyto (použitou technikou až TAK odlišné) vozy cenově "protínají" až maličko "nemravné" ;-)
To je tak, že když je Octavia (ta tady "vedle" v testu) za 575 t. kč (první cena vozu s testovanou motorizací) a o třídu výše postavený prémiový technicky NEsrovnatelně vyspělejší model Lexus (navíc V6 2,5 s automatem vs R4 2.0 manuál) za 799 t. kč, tak..
..to asi NĚCO NENÍ V POŘÁDKU ;-)
PS: Pro Lexus GS45Oh (asi) verzi F-Sport, pro IS 300h (na které "pomýšlím" já) skoro určitě Comfort :yes::-)
Psala jsi snad něco o nemravnosti, ne? Prostě cenový rozptyl v rámci jednoho modelu je mnohem větší než příplatek za vyšší třídu, popřípadě prémii, tedy často lepší techniku. Realita je, že příplatek za multimediální systém s navigací je vyšší, než co stojí dvojité lichoběžníky. Třeba kliková náprava představuje u VW úsporu zhruba šesti tisíc oproti multilinku. Podívej se do ceníku, co si za těch šest tisíc koupíš.
Myslíš to skutečně vážně? Naftové kombi proti benzínovému sedanu? Nevím, jak tahle generace, ale předchozí IS bylo relativně stísněné (to není stížnost).
(na)Psala jsem "snad až maličko nemravné" ;-)
Ono (přece) VŠECHNY vozy "prémiové" střední jsou "relativně stísněné" :-)
..nicméně rozměry (rozvor 2800 mm i "celkové" rozměry jsou (pro/podle mne) naprosto "ok" :yes:;-)
+ mne ty rozměry až tak příliš NE"zajímají (já se "hravě" vejdu i do supersportů a starých 911 a "vůbec" :-)
..ale prostor v kabině nového IS je prý VĚTŠÍ - o "celých" 8,5 cm ;-)
PS: SMUTNÁ realita = ten multim. systém vs lepší zavěšení kol vpředu i vzadu - a osobně si myslím že "bude hůř"
(a ještě smutnější že VĚTŠINA lidí dá asi přednost technice ála Octavia a tomu multimediálnímu systému před MULTILINkem a lichoběžníky - mne těší že (zatím) existují VÝJÍMKY jako je třeba tento Lexus..
..a porovnala jsem ZÁKLADní ceny (u Octavie kombi, neb je "tady vedle" v testu a nechtělo se mi hledat cenu liftbacku :-) ) a ano BENZÍNový V6 2,5 vs tuctový 4válec NAFTA 2.0
Ad stísněnost: Ano. Neříkám, že je Lexus výjimkou, i když na tom byl asi nejhůře. Proto mi nedělá problém je porovnávat se sedany nižší střední. Ty stovky tisíc navíc, co platíš, nejsou za větší prostor, či užitnou hodnotu, ty jsou za materiály, techniku a značku. Spíš mi jde o logiku takového srovnání. Nikdo nepopírá, že Lexus nabídne tyhle věci lepší, ale víš, jaký je mezi nimi rozdíl? Na Octavii (v mém případě spíš Golf) mi 800 tisíc bohatě stačí, u Lexusu budu mít problém dostat se pod milion. S více než milionem na auto se na Octavii asi dívat nebudu.
Vy se pochopitelně na Octavii dívat nebudete, ale považuji za MOŽNÉ, že se těch "milionových" Octavií 2.0 Tdi prodá VÍCE než "příkladně postavené" zadokolky na rozvoru 2800 mm s V6 za (ca) stejnou cenu.. ;-)
PS: (teď BEZ ironie) Golf GTi považuji za "vůbec NE špatnou volbu"! :-)
PPS: I když IS (nebo cupku RC) za vůz "o galaxii" jinde ;-)
NE (pardon) - nechala jsem se "zbubnout" CHYBNOU tabulkou výše/v článku - samozřejmě PREMIUM!!! :-)
Opravuji/shrnuji - u GS450h (mi jasnou volbou příjde) F-Sport u IS 300h výbava PREMIUM ;-)
Kdybych už musel zůstat u sedanů, tak bych zkusil spíš něco jako Quattroporte. :-) Ale v říši automobilů bych si spíš díval na sporťáky, kupé, roadstery. Ne na sedany, nedej Bože kombíky, nebo MPV. Leda bych s ní už v životě nechtěl spát. >:-[]
Mozek máš jen jeden, takže se na celý svět díváš stejně.
Ehm, JAKOU že to máte doma značku vysavače? ;-)
PS: Jestli je tak "šik" a technicky POVEDENÝ jako tato generace LEXUSu IS tak...
..tak bych VÁŽNĚ uvažovala o výměně vysavače :-)
Já ji nesedlám - německou premii, ale dotaz: Ty jo edo ??? A jakou, svěř se se zkušenostmi a pocity, které jsi dozajista nasbíral při podrobném porovnávání japonce a německé premie ... Hoď to na sklo, pouč plebs ...
Jediného německého konkurenta co se designu týče vidím v CLA, ostatní sice hezcí být můžou, ale rozhodně nemají takovou sportovně ostrou a přesto důmyslnou image. Další konkurent je už dnes starší poslední Accord a hle, opět Japonec.
Chraň bůh, nechci se hrnout na tenký led machovského dokazování , který že designový jazyk je lepší, to neee ... Nakonec mně se líbí to co dělá poslední dobou třícípá, nebo Jag ... šlo mi o něco jiného ;-) ->těch, co vykřikují, a jezdí MHD je tolik ... Jestli mi rozumíš ...
Ked dokaze nemecka premia ponuknut kvalitu a spolahlivost aspon na urovni japonskej beznej produkcie - vid dlhodobe testy nemeckeho casopisu... a testy nemeckej skusobne TUV, tak mozeme zacat porovnavat.
Okre pm toho, zatial sa ani jednej nemeckej premiovke nepodarilo k hybridom Toyoty co i len priblizit. Bavori nezaklopali na dvere Toyoty len z kratochvile.
Také se nedá říct, že by se nějak zvlášť snažili. Možná Mercedes, ten má přeci jen převodovky svoje. Třeba Audi má zajímavý hybrid, ale jen jako koncept. Hodně mi svou jednoduchostí připomíná HSD, na které normálně nedám dopustit. Přitom odstraňuje relativně zásadní slabinu.
Tenhle humus skutečně nemyslím. Fuj. ;-) (Jako hybridní systém ho i celkem uznávám, je to chytrá klička, ale jako pohon všech kol, pokud to budou skutečně prodávat jako e-quattro, ne, nikdy.)
Německá "prémie" (dle dlouhodobých testů na 100 t. km + dle JD Power) konkrétně Audi nabídne podobnou, rsp. spíš STEJNOU kvalitu a spolehlivost jako Citroën ;-)
(britský) JD Power tu byl zveřejněn před 3 dny - bohužel se zcela NEsmyslně ("absolutně") soustředil JEN na škodu Superb a Yeti a z tabulek jednotlivých modelů i automobilek zveřejnil (nechápu proč) POUZE začátky a konce - na 13. a 14. místě (nepletu-li se) skončilo
13. Audi
14. Citroën
(se zanedbatelným rozdílem nějaké desetinky)
PS: No a výsledky AutoBild(ovských) dlouhodobých testů na 100 tisíc kilometrů tu občas také bývají - téma že C5 dopadla v testu reálně LÉPE než audi A4 (ale kvůli 2 prasklým žárovičkám v zadních světlech dostala o "trestný" bod víc - nebo o kolik) se tu věnoval samostatný článek, rsp. "obsáhlá" diskuze pod ním ;-)
(a audi A6 skončilo vskutku až ZA Citroën-em C5 2.0 HDi 120 kW)
Bez dieselu, zhulený design, bez toho budou prodeje jako obvykle u Lexusu: pár nadšenců, potenciál se vyčerpá a potom strmý pád ............ Typuji facelift již po 18 měsících.
Oni by moc rádi byli masovkou. :-) Akorát to nehrozí. Evropskáauta jsou zajímavější, nejen D3, ale třeba Jaguar. Ale jinak proč ne... čím více alternativ tím lépe...
Jo to jo, určitě lepší než Korea. Mazda je líbivá zvenčí, zevnitř se mi nelíbí vzhledem k cenám, ale snad se jí už začlo dařit. Za to Hondy se mi snad od dob S2000 nelíbí vůbec ;-\ , i když to jsou prý kvalitní auta.
Nová M6 je zvenčí skutečně moc povedená a i s novou technikou se trefili do černého, myslím že to bude znát i v Evropě. Accordy se mi líbí odjakživa, vždycky se ve mě pralo zda si pořídit Accord nebo 3er. Pro jistotu jsem si zatím nepořídil ani jedno :-)
Jo, M6 je hezká, ale už moc velká. Accordy se mi také vždycky líbily a teď jsem si konečně jednoho pořídil. Jen si myslím, že by střední třídu neměli tak rychle hnát přes 4,7 metru výše jako u M6 (už teď mi těch 4,67m u A7G přijde dost).
Design je věcí osobních preferencí, jednomu se líbí to, jinému ono. Mě se design Hondy začal líbit právě od dob S2000, proto mě například IS nepřijde silně futuristické,stejně jako napříkald Civic. Jsou to stylem velmi nekonveční modely.
Osobně se nedomnívám, že by Lexus neprorazil proto, že by "německá trojka" byla lepší, ale stále je zde překážka v myšlení. Proč kupovat "neznámý" Lexus, když můžu mít Audi, BMW či MB? Já raději neotřelost a nejvíc ji lze najít právě u ISka :-)
Vidíš a já jej považuji za jedny z nejzajímavějších modelů nižší střední, i když chápu důvody, proč se někomu nelíbí. Jeho design je silně kontroverzní ;-) Jsme stále u toho jednoho, design je otázkou čistě subjektivních měřítek...
O "porovnání" audi A4 2.0 Tdi vs Lexus IS 300h 162 kW tady byl samostatný článek - v nákladech celkově vyjde DRTIVĚ levněji Lexus ;-)
= proč chcít "tuctovou" naftu? Jaké má plus?
Ale no tak, dobře víme dámo, že mluvím o prodejích celého Lexusu, které jsou bídné v Evropě i v ČR.
A korelace se slabými prodeji a absencí dieselu je tak silná, že nemůže být zpochybněna.
A je jejich problém, že zabili dieselový šestiválec a že nemají prémiový čtyřválec.
A vůbec dámo nepochybujte o to, že se bude IS relativně rok dobře prodávat a basta. Ale už v polovině prvního roku prodejů je do kapsy strčí Infiniti s novým přímo konkurujícím modelem, který bude mít jak dieselový čtyřválec, tak šestiválec, ale i hybrid.
Ale no tak, Win(e)Diesel(e), dobře víme že jakákoli argumentace tohoto typu NEmá praŽÁDNOU koleraci - neb a protože dosud nikdo nic podobného NEnabízel ;-)
Lexus IS 300h je PRVNÍ "systém" postavený jako varianta (evropských) naftových R4 R4 2.0 :-)
PS: Ano na Infiniti Q50 jsem také docela zvědavá.. ;-)
..škoda že dostane jen "slabší" variantu 125 kW (to byla i u Citroën MINULÁ generace "silnějšího 4válce" - dnes už je to "nicmocžádnýzázrak"
PPS: Vznětové 6tiválce budou (již velmi brzy) ve střední třídě jen zcela okrajovou záležitostí (ostatně "místní" Lukáš V. ho "progresivně" za ZBYTEČNĚ MOC označuje již dnes :-)
PPPS: Už jste vymyslel nějaké PLUS které má oproti Lexus IS 300h 162 kW stejně drahé audi A4 2.0 Tdi 88 kW (případně dražší verze audi A4 2.0 Tdi 105 kW)?
Moc se nesetkávám s tím, že by lidé sestřelili Infiniti, nebo Lexus pro značku. Buď je zásadně horší v nějakém ohledu, který toho konkrétního člověka zajímá, nebo jde o hůře dostupný servis a nakonec tu máme hnidopišství, protože konkurence je v prémii nemilosrdná. A to naprosto pomíjím otázku designu. Lexus v mých očích představuje příslib spolehlivosti za rozumnou cenu, ale jak někdo prohlásil, skutečně stojí za to si vybírat auta podle spolehlivosti? To přenechme účetním. ;-)
Ne nebyl. A pokud já vím, zrovna IS je třída masového prodeje a hodně bych se divil, kdyby Lexus nechtěl prodávat (v Evropě) masově.
Toto ale není cesta k masovým prodejům.
Vysvětlení je jednoduché.
Nemají (dobrý) 4válcový diesel. ten, který má BMW i Mercedes, Audi jde krapet jinou cestou.
Tento trojblok je pro Lexus neprůstřelný a nedá to ani slabý benzínový šestiválec ani problematický hybrid. Však on to Lexus brzy zjistí, už tak za rok. :-)
Takže to NEbyl vtip.. ;-)
Nu jsou tací, kteří dají přednost 162 kW z benzínového 2,5 + eletromotorů, než (2.0 v) naftě ;-)
PS: Ale máte pravdu že existuje možnost, že se v česku prodá VÍCE Octavií 2.0 Tdi (za stejnou cenu) než LEXUSů IS 300h - lidská "bubost" NEzná hranic :-)
Ale no tak, dámo, nezatahujte do toho Octavii. Já sám mám model, který se určitě masově neprodává a jsem tomu rád.
A těch 162 kW je opravdu, ale opravdu hezkých jen na papíře. Na silnici to bude jiné a na dálnici to bude slabé a žrát to bude jako nezavřené.
Ale ať si to koupí - ti kdo milují zhulený design v kombinaci se slabým šestiválcem a těžkým elektropříslušenstvím.
Tato kombinace je pro IS smrtící směsí, která jej z hlediska prodejů brzy zahubí.
Ale no tak Win(e)Diesel(e), tolik klišé v jednom příspěvku? ;-)
Octavii (nebo cokoli jiného) do toho "zatahovat" je zcela na místě - pokud jde o 2 trochu podobně velká auta za podobnou/stejnou cenu, tak PROČ NE?
Nevím jak to bude v případě IS, ale hybrid GS450h (V6 3,5 + elektromotory) má "ZÁTAH RAKETY" (to je "citát" z testu..., kde mimochodem při "hodně sportovní jízdě" byla spotřeba 7,1 litru :-)
PS: Těžko říci co si představujete pod "ZHULENÝm DESIGNem", ale mně se líbí (a cupka na jeho základech, Lexus RC je doslova "MŃAMka" :yes:;-)
SOUHLASím snad jen s tím, že v česku se (nakonec) prodá více naftových Octavií 2.0 Tdi 110 kW se za cenu jako zde v testu, než naprosto PŘÍKLADNĚ správně (a NEJkvalitněji jak to jen jde) postavaného benzínového LEXUSu IS 300h 162 kW :-)
Minulá generace IS se prodávala i s dieselem (IS 200d a IS 220d) a že by prodeje nějak raketově vzrostli se říct nedá. Prodeje dieselů byly slabé, tak se na to vyflákli (zbytečně vyhozené prachy). Loni se prodalo víc Lexusů GS (kde diesel neexistuje) než Lexusů IS (včetně dieselových variant).
Jen dodám že to je TEN(týž) motor který je v Toyotě Avensis a který (těžko uvěřit) pomohl ZDE na stránkách auto.cz porazit "etalon" střední třídy v naftě, VW Passat 2.0 Tdi = o kvalitě prodeje vskutku NEjsou (alespoň většinou ;-)
PS: MNĚ osobně je varianta 300h (BENZÍNový 2,5 litr + elektromotory) daleko "příjemnější" než VWšudepřítomný "tuctový" 2.0 Tdi
Tak na techle strankach mohl porazit koho chtel, ale to nic nemeni na faktu, ze 2.2 DCAT 130kW byl od Toyoty krok stranou, velmi spatny motor s astronomickymi servisnimi naklady. Asi vubec nejhorsi motor co Toyoty v moderni historii vyrobila.
To ano - jeho "náhrada" 162 kW hybridním systém se mi jeví jako MOC ZAJÍMAVÁ :yes::-)
..stejně jako použití (vynikajících) dieslových motorů BMW v "normálních" TOYOTAch ;-)
Cena příznivá. Design příliš výstřední na můj vkus. Co mně zaráží je horší dynamika hybridu oproti motoru "bez baterek". To nebývá zvykem, většinou je elektromotor za vydatného pomocníka, tady asi spíš škodí:-)
Každopádně, mohla by to být dobrá koupě. Opravdu škoda jen toho vzhledu.
Auto je to opravdu krásné, ale jak se řeší servis? Prodejci v Praze a Brně a pak nic. Myslím, že je to podstatná stránka při koupi nového auta. Přeci nepojedu kvůli garanční prohlídce 250 km daleko. Pokud nebudou mít v každém krajském městě autosalon, nemají šanci na úspěch. Bohužel. Přitom auto je to nádherné, dokonce i interiér je paráda...
Ostrava. Jen tak mimochodem, kolikrát řešíte i jiné věci než pravidelný servis a je výhoda mít to přímo ve městě. Nejsem Škodovkář, ale nevím kdo by se chtěl dobrovolně odsoudit k "výletům" za servis.
Google Maps mi říkají že z Ostravy do Brna je 168 km (a už roky tam má být dálnice - jestli je přiznám NEvím jistě.. :-)
PS: Když si lidé trošičku malilinko začnou kupovat Lexus, tak jistě nějaký ten prodejce/servis přibude.. ;-)
PPS: Možná by nějaké LEXUS Centrum mohlo být (blíž) na polské straně?
To je sice cool, ale teď tedy nemám vůbec reálnou zkušenost, ale když tady servisy "fungují" jak fungují, pak do polska by se mi nechtělo vůbec. A nejde jen o to, že to má 1,5 hod do brna, jde o to, že když tam nebude zákazník spokojen, už mu bývá jen ta Praha...osobně mám problém v ČR se sítí u německé premie, kde po určité selekci na základě špatné zkušenosti mnoho servisů nezbyde...:-)
Jasně že od lexusu bych zrovna trable nečekal, ale je to jen auto a jezdit s prkotinou přes půlku naší zemičky v době, kdy by měl člověk pracovat...??:-)
Není to tak dávno co jeden německý "prémiový" výrobce vydal doporučení, že pokud vám zazlobí váš prémiový vůz na území ČR, tak zákazník v žádném případě nemá vyhledávat (ani "autorizovaný"!) servis a je doporučeno nechat vůz odtáhnout do zahraničí (Rakouska či Německa ;-)
Kdo medvěd? :-)
Jinak za mně k autu, mně popravdě značka lexus dle mého příspěvku už míjí a nemám ji proto nastudovanou, protože mně zajímá už jen ta německá prémie a toto je pro mně dnes už exotika, když na auto koukám reálně z hlediska kupce a ne čtenáře časopisů....ale po bližším ohledání auto megaomega, to zpracování je poznat už z obrázků. A nakonec i design, který na první pohled mě nechytnul na druhý třetí o to lepší zejm. ponton + tříčtvrteční pohled zezadu zboku. Už jen ty spáry mezi díly...wow. :-)
Ano :-)
Já se TAKÉ dívám na auto z pohledu "reálného potencionálního zájmu" (proto vůbec NEsleduji MPV apod.) a konstrukce pojetí i výsledek testu nového IS 350 (opravdu mne MRZÍ že do Evropy vůbec nedorazí, snad možná v připravované Coupe verzi [odkaz] ) mne ZAUJALY - dokonce až tak "moc", že by to mohla být budoucí náhrada současného vozu.. ;-)
To kupé má být mezi IS a GS. Nemá to být vysloveně kupé od IS. 350 je škoda, ale není mi moc jasné, proč 250 zůstala šestistupňová převodovka. Nějak nevidím pokrok. Snad je to jen otázka čísel. Smutné je, že základní motorizace je také nejrychlejší. Hybrid nabízí zajímavou spotřebu, ale dynamicky je na tom hůře. Mimochodem, všimla jsi si, že 300h má maximální rychlost 200 km/h? Pro dojíždění nic zásadního, ale v Německu to zamrzí.
Ano těch 200 km/h jsem zaregistrovala - dálniční křižník to tedy opravdu NENí, opačné "hodnocení" bych mu dala na "denní po(po)jíždění", na to (pro mne) asi lepší auto není :yes:
No a popravdě na neomezené dálnice už tak často (co zemřel otec) NEjezdím (občas se svezu s Buřtíkem na služebku - to ale stejně jedeme... něčím jiným :-)
NEpoužítí 8mi stupňového AISINu (zvláště když se do auta DÁVÁ!) i u V6 2.5 také NEchápu - snad (maličko) kvůli ceně? :-|
RC bude sice (a jistě i cenově) vůz "mezi" IS a GS, nicméně technicky zřejmě blíž IS (byť IS používá platformu GS pokud vím ;-)
Rozhodně se mi ale LÍBÍ a snad alespoň v něm by do Evropy MOHL dorazit motor V6 3,5 228 kW :yes::-)
Počujte, Kefalín. A čo si vy predstavujete pod takým slovom "kolikrát řešíte i jiné věci než pravidelný servis"?
Ja som bol v Lexuse, co si z fleku pamatam, okrem garancky len dvakrat (obe ohlasene zvolavacky - koberceky a stierace). Samozrejme nepocitam autoumyvarku, prezutie pneu, ci nakupovanie "reklamnych" darcekov.
Tak třeba mě se stalo, že mě navštívila kuna :-) Díky tomu, že mám servis ve městě, to bylo OK. Navíc nefungovalo jak mělo, takže jsem byl rád, že to mám pár minut od baráku. Je logické, že nikdo nenavštěvuje servis jen tak, ale zkrátka když se něco stane, proč se trmácet stovky kilometrů daleko...
+75 tisíc za navigaci a spol. Co jsem na to koukal, chce to buď F Sport, nebo Premium. I když bude to chtít si do toho sednout, možná za to ta základní varianta bude stát i přes své nedostatky. Například sedadla takhle na dálku těžko posoudím. Na nich nikdy nešetřím. Bederní opěrku mám za příplatek 65 tisíc až u Executive, to však automaticky znamená kůži, ale přitom žádné odvětrávání. F Sport má bederku bez kůže (s kůží a odvětráváním +100 tisíc) a Premium s kůží a odvětráváním.
Pokud by mi stačila prostornost Lexusu, rozhodně bych 800 tisíc radši utratil za něj než za Mazdu. Pokud ho soudruzi nezmršili. :-) Holt bych se musel smířit s chudší výbavou.
V M6 (zial len) minulej generacie som najazdil doslova par tisic km (kombi, automat, s tacho na hodnote 70t km). Mozem povedat, ze M6 vynikala jedine v priestore. Nepacil sa mi u nej automat. Netusim preco, ale pred preradenim sa nechaval vzdy velmi vysoko vytocit a az potom preradil. Na druhu stranu, interier Lexusu je skutocne uplne inde a velmi by som ho s Lexusom neporovnaval.
Mimochodom, V6 od Lexusu ma zaujimavy a pre mna velmi prijemny zvuk. A vo vyssich otackach este viac. Ale nie je ho pocut vzdy >:D
Lexus je v mnohom posledny mohykan a preto ho milujem. Malo ludi to ale chape ;-\ Nuz, dnes si uz vazne malokto moze dovolit V6... Za.rana Europska Unia a jej nariadenia ;-\
Ještě nějaký čas si ponechají 35i a 35d (a jistě i 50d), ale jinak... :-|
(ach a R6 asi bude motor v budoucí M3)
...ale jinak jsou stále "technologicky napřed" (v tomto případě spíš BOHUŽEL) = mají už R3 1,5 o výkonu přes 300 PS
dodnes som nepochopil cenovu politiku skody ktoru zacali aplikovat uz od cias fabie I.... ked nastupca felicie ( fabia ) zrazu zdrazel takmer o 100 tisic .... pricom slo o rovnako velke ( zvnutra dokonca mensie auto ) ako felicia.... prve motory 1.4MPi s rozvodom OHV vo fabii neboli nic ine ako to iste co mala felicia akurat ta mala objem 1,3litra.... a kvalita? sa mozem smiat.... fabie kvalitne nikdy neboli.. najazdil som s nimi dost... otras.. felda sa mozno serie rovnako ale ma nahradne diely takmer zadarmo ;-)
Já jí "chápu" ;-)
Bůhvíproč EXTRÉMní "podpora" ze strany obyvatelstva je TAK veliká (spíš "obrovská") že PROČ NE? :-)
Aneb "zkusíme jestli to projde" a ONO TO PROŠLO. A zas a znova a zas a ... tak tu dnes máte technicky nejlevnější možnou konstrukci vozu s ultratuctovým 2.0 Tdi za (více jak) milion korun českých - a je dost možné že to (fakt PŘEDRAŽENÉ) auto si koupí VÍCE lidí než naprosto "příkladně" stavěný (špičková technická řešení využívající) "prémiový" Lexus IS za stejnou cenu.. ;-)
..no tady spíš ;-\ :-(:'-(:-O
(pardon ale) Doma "všichni zdrávi"? ;-)
PS: Nezlobte se, ale PROČ být "hrdý" na nejlevnější možnou techniku s motorem R4 110 kW (třeba za 1.015.900 kč)? Když je tu (za podobnou cenu) např. technicky vyspělý, ve všech "částech" z kterých je auto kvalitnější sofistikovanější a výrobně dražší vůz navíc "prémiové" značky, dovážený (přes půl zeměkoule) z "drahého" Japonska? Na CO (konkrétně) chcete "být hrdý"? :-|
Jo za tu cenu je kvalitnejsi, sofistikovanejsi vuz, napriklad superb 3.6. A na co mame byt hrdi? Treba na auto, ktere je evropskym kombikem c. 1, na auto, ktere plne snese srovnani s konkurenci a treba take na to, ze se u nas vyrabi a vyviji neco, co si tu milionovou cenovku muze s klidem pripnout. A hlavne muzeme byt hrdi na ten neuveritelny pokrok, ktery za tech dvacet let automobilka urazila. Nerikam, ze za totace nebyly zajimave prototypy, ci snad ze byl favorit spatne auto, vlastne i ty stodvacitky mely neco do sebe, ale ze se z vysmivane automobilky stala svetove uznavana, na to bychom meli byt hrdi. I kdyz tezko neco vysvetlovat "rakusance".
Prostuduj si cennik. Octavia combi s ultratuctovym 2.0 TDi stoji 574 000 korun. S mnohem lepsim 1.8 TSi 546 000 a to vcetne ne-nejlevnejsi mozne konstrukce.
BMW 316i - 750 t. kč
Lexus IS 250 - 799 t. kč
Audi A4 1.8 88 kW - 707 t. kč
Mercedes C180 - 705 t. kč
Ininiti Q 50 - to bude možná ZAJÍMAVÉ
Cadillac ATS 2.0 Turbo 276 PS - 937 t. kč
Asi ano - a asi by měl (dle vašeho "návodu") přičíst hodnotu "prémie" a sofistikovanějšího zadního pohonu a ...
..a prostě chtěla jsem ceny "uvést na pravou míru" :-)
Přesto správná odpověď je 1er. S tou se dostaneš i pod 500 tisíc a je to zadokolka. ;-) Vím, že je to trochu iné kafe, ale jinou zadokolku kolem 500 neznám. Nehledě na třídu. Leda v bazaru. Pomíjím samozřejmě Caterham a podobné exoty.
Nepsal náhodou v této třídě? Takže pro tebe je najednou Octavia střední? >:-[] Tvá korekce nedává moc smysl. Ano, rozdíl to není zase tak velký, ale za 550 budeš prémiovou střední shánět horko těžko. Mimo prémii ti nikdo zadní pohon nedá a na sofistikovanější zavěšení můžeš také prakticky zapomenout. To je fakt. Uspokojivě nakonfigurovat prémiovou střední (obzvláště tu německou) pod milion není jen tak a chce to dost odříkání. Základní holou A4 bych radši ani nechtěl vidět. >:D A jakmile ji začneš zkrášlovat, letíš po stotisících nahoru.
No tak ale tohle už je trochu moc i na tebe. Jak můžeš srovnávat faceliftovaného Favorita s autem nejméně o dvě generace vyspělejším, které na rozdíl od "papírové" Felicie konečně bylo i trochu (víc) bezpečné a plně odpovídalo své době? Protože měly podobný základní motor a Fabia již nebylo vyvíjena jako dopravní prostředek komunistických rodin? :no:
No a pokud jde o cenovou politiku Škody, to je pořád dokola. S každým novým modelem místní experti vykřikují něco o neuvěřitelně přehnaných cenách, a stejně pak celá modelová řada obsadí první příčky prodejů v obou zemích. Cenu utváří trh...
Ty jsi strasny placal. Fabia znamenala posun snad ve vsech smerech. Dokonala antikorozni ochrana (rezavou fabii jsem snad jeste nevidel), na svou tridu bezkonkurencni bezpecnost, i dnes vynikajici jizdni vlastnosti, pohodli, odhlucneni, materialy v interieru, vse uplne nekde jinde. Nehlede na famozni design, ktery sice zmrsili faceliftem, ale to na veci nic nemeni.
Nechceš ho za jeho názor rovnou ukamenovat? Taková Fabia kombi dle mého názoru dodnes vypadá naprosto výborně, oproti XTadovi však s tím rozdílem, že právě facelift Fabii v mých očích nesmírně pomohl.
Všechno :-)
Ve třídě jsou BEZPEČNĚJŠÍ vozy s LEPŠÍMI jízdními vlastnostmi a LEPŠÍMI materiály v interiéru i LÉPE odhlučněné - ostatně (jak jsem napsala JÁ): "V rámci třídy jde dokonce o nejhorší vůz i "jen" v nabídce VWýrobce"
PS: Napište jestli jsem něco napsala "špatně" ;-)
Mohu vědět, podle čeho jsi usoudil, že se Octavia dostává do úzkých a prodeje nejsou co bývaly, když se, zvlášť na zahraničních trzích - pokud vím, sotva začala prodávat?
Mercedes C 180 BlueEFFICIENCY 780 000 Kč
BMW 3 316i 750 000 Kč
Audi A4 1.8 TFSI 707 900 Kč
Volvo S60 T3 1.6L 786 000 Kč
Ceny včetně DPH, Všechny ceny již od, a základní motorizace 3x 1,6L a 1x 1,8L
Podobná dynamika je 115 a 153 kW? >:D
8,1 a 9,0 sekund? Tohle je 10% a to všichni víme, že v této disciplíně jsou turbomotory ve výhodě... Zajímavé by tu bylo třeba 0-200, nebo 50-200, tam by byl ten problém ještě výraznější.
K tomu je potřeba připočítat zvuk, průběh, točivost, rychlost reakcí a netvrďte mi, že ten čvyřválec je srovnatelný :-D.
BMW 3, Audi A4 nebo Mercedes C nabízejí za takovou cenu daleko větší dávku prestiže, širší servisní síť, levnější náhradní díly a v neposlední řadě vyšší zůstatkovou hodnotu.
Lexus IS nevypadá zepředu špatně, i když nějaká ta inspirace vozy Audi zde je. Ale z tohoto [odkaz] pohledu podle mě opravdu není škaredšího sedanu střední třídy.Škoda, předchozí dvě generace měly krásné pozadí.
[odkaz]
[odkaz]
Každopádně, design je subjektivní záležitostí, někdo má rád neobvyklá řešení, jiný zase klasiku. Důležitější je technická stránka, ke které se zatím moc vyjádřit nemohu - v tomto modelu jsem nejel ani si nečetl prospekty. Z dřívějška ale vím, že minulou generaci IS ve srovnávačkách třeba v AutoTIPu pravidelně porážela jak německá, tak italská konkurence.
zostatkova hodnota asi problemom nebude, tych jazdenych lexusov je tak malo, ze sa rozpredaju a za cenu olietanej nemeckej premie. Staci sa pozriet na inzeraty s jazdenkami a zistime, ze zostatkova hodnota nie je silnou strankou ziadneho vyrobcu lux. automobilov
Zezadu je to strasne a predek je dle meho jeste horsi. Takovy Darth Vader riznuty lkomotivou. BMW, Audi i Mercedes asi budou vymakanejsi, jenom holt nemaji za 800 tisic ten sestivalec.
V čem jako "vymakanější"? :-)
Uložení náprav, motoru, zadní pohon - vše je "naprosto PŘÍKLADné" ;-)
+ jak zde bylo v samostatném článku uvedeno, servisní nároky a provozní náklady LEXUSu jsou NIŽŠÍ než u stejně drahého audi A4 2.0 Tdi 88 kW resp. 105 kW (mluvíme o HYBRIDní verzi 300h s výkonem 162 kW :yes::-)
D3 sestivalec nepotrebuji, protoze narozdil od Lexusu nemaji skoro deset let stare motory (+prevodovky) a mohou nabidnout ctyrvalec se stejnou ci lepsi dynamikou. Nemecke sestivalce pak sice stoji vice, ale na tom neni nic divneho, protoze jejich dynamika je uplne nekde jinde nez u tehle letargicke mrchy. Realne tohle ma dynamiku nekde mezi zakladnim BMW 316i a druhym 320i. I ta stale skoro zakladni 320tka tomu da straslive piti, kdykoliv si vzpomene. V porovnani s tim uz ta cena nevypada tak vyhodne.
Ehm, (tento "nový") Lexus IS 350 (V6 3,5 228 kW + 8mi stupňová převodovka Aisin) v americkém testu smetl i BMW 335i (které je z D3 v tuto chvílí NEJlepší) - tak asi TAK :-)
No to je ale NAŠE "bubost" že ho (dle průzkumu) NE"chceme" ;-)
FAKTem zůstává že Lexus UMÍ (dokonce být ve třídě NEJlepší - že by si ho Evropané kteří "degenerovali" na naftové 4válce 2.0 spíš NEkoupili, to je úplně jiné téma.. :-|
PS: Ale zřejmě přece jen (snad i v Evropě) BUDE skvělý atmosferický V8 5.0, kombinovaný s klasickým mechanickým diferenciálem na zadní nápravě :yes::yes::yes::yes::-)
Takze po puvodnim ISku trpiciho zoufalou nabidkou motoru tu mame dalsi generaci se sestivalcem o nezmenem vykonu a podle specifikace i stejnym letargickym sestikvaltovym Aisinem. Tudiz i nadale budou majitele teto japonske premie se sportovnim az agresivnim vzhledem zavistive koukat jak jim v kopci nezadrzitelne ujizdi tatka od rodiny s firemni Oktavii.
Nemluve o faktu, ze diky tradicni japonske politice vybav znamena, ze aby dotycny majitel mel v aute vybavu jakou ma soused v Hyundai za trista tisic, tak musi koupit nejvyssi uroven vybavy, ktera uz rozhodne nebude pod milion. Takze nakonec to vyjde draze nez nemecka premie ovsem s dynamikou nizsi stredni tridy za polovicni cenu. A to se vyplati. >:D
V kontextu predchozi generace tohle auto pusobi jako nepochopeny vtip a rozhodne se nebojim, ze by zahybalo prodeji D3jek.
Jasne, ISko som si kupoval preto, aby som sa nahal s "tatkom od rodiny s firemnou Octaviou" >:D
Mimochodom, len jediny raz som sa nechal vyprovokovat zelenym Superbom. V kopcoch medzi Trencinom a Uherskym Brodom. Superb mal vyhodu len do momentu, kym neprisla zakruta. Dobehol ma az v pred Uh. Hradistom predbiehajuc cez plne ciary a odbocovacie pruhy...
A ano, mne sa to vyplati. Nemam turbo, ale ani problemy s kde cim, ako znamy s BMW. A to sa vyplati ;)
Uplne netusim, o co Ti ide... Je tam atmosfera, takze to nevystreli z miesta a nebude to trhat asfalt, ako konkurencne stvorvalce :-) A ak si myslis, ze nie je dynamicky, tak si don sadni, zapni si Sport mod a prejdi sa s nim...
například 8 airbagů (včetně kolenních pro přední sedadla), bi-xenonové světlomety, 7“ centrální displej a audiosystém se šesti reproduktory, systém sledování tlaku v pneumatikách, automatickou převodovku, 16“ kola z lehké slitiny, automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant a pádla pro ruční řazení či čalounění v kombinaci látka/umělá kůže.
Nesmis tolik prehanet. Tatka ujizdi pac vis, ze zalezi na tobe jestli ho nechas ujizdet ;-)
Je mi jasne, ze vsetci tu maju bohate skusenosti s nemeckymi aj japonskymi autami takze jeden postreh pridam aj ja.
Jazdim Lexus IS220d, rv. 2007 to auto je pre mna srdcovou zalezitostou najma pre jeho dizajn a vynimocnost, resp ojedinelost, taktiez interier a vybava je na urovni o ktorej konkurenti v danej cenovej relacii ani nesnivali. Ale ak mi na tom aute nieco vadi je to motor. Jeho prejav po nastartovani je katastrofalny, ale to iste pocut aj zo strany nemeckej konkurencie z toho obdobia akurat ti nemci maju lepsiu spotrebu. Nie som ziadny eko jazdec, takze priemer mam okolo 8l/100km, 80% je dialnica a mimo mesto.... To, ze to auto je fakt malicke sa da prezit, nadherne sa s tym jazdi a ked sa motor zohreje je aj dostatocne silny a netvrdil by som, ze nie je dynamicky.
Dalsim autom v rodine je Audi Q5, 2.0 TDI (170PS)rv 2009, tam je ten diesel o niecom uplne , ale uplne inom. Urcitu mieru asi zohrava aj utlmenie motora, ale otvorene hovorim ze mat tento motor v lexuse tak by som o jeho vymene snad ,,nikdy'' neuvazoval, pretoze by som tomu autu nemal co vytknut. Je to trosku paradox pretoze ten diesel z lexusu by sa viac stratil v kategorii SUV.... diesel od audi ma ovela hladsi chod.
Tema kvality, Q5 kupovana uplne nova do dnesneho dna sa tam menil nejaky senzor vyfukovych plynov a odisiel bez klucovy pristup. Lexus ma co sa tyka kilometrov toho za sebou raz tolko a menili sa len veci, ktore s tym suvisia ( brzdove dosticky) inak vsetko slape tak ako ma, takze len tolko na temu kto je ako kvalitny.
Co sa tyka servisu, autorizovany servis lexus moze byt aj v ramci siete toyota. Nech si dotycny pan, ktory sa tu na to pytal nastuduje AT toyota zilina, oni predavaju toyoty, ale mozu servisovat aj lexus predpokladam ze nie su jediny v ramci cr sr, ktori to takto robia, aj na mapa servisnych centier na stranke lexus su urcite takyto partneri uvedeny.
Este jedna poznamka k servisu, predajca audi sa v zivote nikdy nezaujimal ako sme boli spokojny s ich sluzbami, kdezto po navsteve Lexusu (servis, kupa) obdrzite kratky telefonat, ktory skuma spokojnost zakaznika. Za to ma Lexus obrovske plus, taktiez Lexus Brno mozem len odporucit, velka ochota a skvely pristup.
Vela ludi tu v diskusii kritizuje, ze Lexus nema diesel a preto sa tak malo predava. Ono europa je pre lexus asi tak na stvrtom mieste co sa tyka priorit, takze im je to viac menej jedno kolko sa tu toho preda. Priorita cislo jedna je USA, potom azijske krajiny, nasleduje rusko a stredovychod a potom sa dostane na rad europa a jej poziadavky...
So vsetkym, co si napisal v podstate suhlasim. Osobne som vsak diesel zavrhol, z dovodu zvukovej kulisy a tiez, ze nebol v automate. A ak si spravne pamatam, nebola ani moznost vstavanej navigacie. Ale mozem sa mylit... Eko jazdec? Ja mam este o 1,5L viac :-)
Lexus je v SR uplna hanba. PPC, ci ako sa vola, je skutocne bieda.
Lexus a diesel - to je jednoduche. Jeho znacka je postavena na hybride, ktory chce propagovat a predavat. Ak by zacali predavat diesel, tak by sli proti sebe.
Máš pravdu, ale Lexus uvádí jen tři autorizované servisy mimo svá vlastní centra. Dva v Praze (Frey, Tsusho) a ten v Žilině. Což situaci zase tolik nepomůže, když Praha má Lexus centrum. V ČR máš tedy jen Prahu a Brno s tím, že si v Praze můžeš vybrat mezi třemi.
Co se týče kontroly spokojenosti, setkal jsem se s tím vždy. Nevím, jestli kontaktují každého, nebo jestli provádí nějaký výběr.
Opravdu jsem mel velke obavy, ze aktualni IS 250 je posledni V6 co budu mit. To, ze motor nechali je velke +, i kdyz chapu jiste rozcarovanim nad tim, ze neni nijak tunen.
Cenovka srovnavana s Oktavii je opravdu legracni. Opravdu nechapu, ze jsou lide ochotni za Oktavii vyplacnout takove penize. Chapu to, ze Skoda nema defakto zajem prodavat takove vybavy, a ze se hodi mit v ceniku kde co pro mozne slevy a onen pocit z toho, ze "to tam muze byt", nicmene milionova oktavia je hloupost. Otazka kolik lidi tak skutecne ucini. Mam znameho co si koupil O s 1.4TSI v automatu. Kazdy dealer mu to rozmlouval - nechtelo se jim to objednavat a resit a cekal na to vice jak pul roku! Stalo ho to bambilion, ale je spokojenej. Chtel pry neco nenapadneho.
Nicmene chapu, ze do fleetu si kdejaka firma O vezme. Spatne auto to neni a majitel firmy az tak neresei "radost z jizdy" oblastniho managera jako spise to, ze se nechce hadat se spolecniky proc koupil to ci ono a chce mit rozumne naklady.
Nicmene to, ze tu tolik lidi krici proti benzinove V6 u soukromeho auta, to mi hlava nebere. Copak vazne nekdo touzi po tom mit pod kapotou 1.9TDI? Zkouseli jste nekdy nejaky V6+ motor? No ofense, chapu papirove naklady a kroutak, ale nerozumim, ze to nekoho bavi... me fakt ne...
PS: Zena ma Ave 2.2 D4D se kterym mam nalitano mnoho a prodavat ho nebudu..
PS2: Nemyslim, ze Toyota neumi udelat diesel a ze v tom je zapokeny pes uspechu IS, byt 2.2 DCAT nebyl stastnou volbou jako the only diesel IS.
PS3: Kdo si hodne cte recenze a pak pise, jak je v IS malo mista, tomu doporucuji si do IS sednout... a idealne dopredu.
Pěkně "shrnuto" :yes::-)
PS: Že lidé "pomlouvají" V6 (v dnešní době kdy jsou už VZÁCNOSTí a "skorokončí") u soukromého vozu je opravdu hodně NEpochopitelné ;-\