Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Toledo 1.6 TDI – El guapo checo

Jak jezdí Seat Toledo, paellou a červeným vínem živená Škoda Rapid, s úsporným turbodieselovým čtyřválcem 1.6 TDI?
Zpět na článek
31. 5. 2013 11:43
31. 5. 2013 11:58
31. 5. 2013 12:35
31. 5. 2013 12:46
31. 5. 2013 12:09
31. 5. 2013 12:15
31. 5. 2013 12:20
31. 5. 2013 13:18
31. 5. 2013 13:26
31. 5. 2013 16:12
31. 5. 2013 13:36
31. 5. 2013 14:22
31. 5. 2013 14:30
31. 5. 2013 14:36
31. 5. 2013 18:54
31. 5. 2013 14:00
31. 5. 2013 14:23
31. 5. 2013 14:33
31. 5. 2013 16:15
31. 5. 2013 16:44
31. 5. 2013 21:09
31. 5. 2013 16:19
31. 5. 2013 16:08
31. 5. 2013 20:26
Avatar - Ozzman
31. 5. 2013 11:43
Zajímavý vůz
Nebudu hodnotit testovaný model za jeho cenu, ale myslim, že je to zajímavá volba oproti Rapidu a i na živo se mi líbí více (moc jich ale nejezdí). Jen nechápu, proč nenavázaly jménem na Cordobu (Což by odpovídalo velikostí ne?), když Toledo býval plnohodnotný zástupce nižší střední třídy :-)
Rozbalit vlákno
6
31. 5. 2013 13:30
Re: Zajímavý vůz
Cordoba je na podvozku Ibizy nie? V podstate Ibiza sedan...
Avatar - Ozzman
31. 5. 2013 14:04
Re: Zajímavý vůz
No bývalá ano, ale tohle není na podvoku Golfu, jako bývalo Toledo ne? Jak to tedy je?:)
31. 5. 2013 14:41
Re: Zajímavý vůz
Tohle je na podvozku Roomsteru, jen přední náprava je z Pola/Ibizy místo z Fabie I./II.
31. 5. 2013 15:07
Re: Zajímavý vůz
Fabia a Roomster má už od roku 2008 modifikovanou přední nápravu PQ25. Rozdíl ale oproti Ibize a Polu zůstal v rozchodu, který je o něco užší.
31. 5. 2013 15:14
Re: Zajímavý vůz
Zůstaneme-li v seatím světě, pak je nové Toledo Cordoba liftback se zadní nápravou z Toleda II. ;-)
Avatar - Ozzman
31. 5. 2013 16:25
Re: Zajímavý vůz
Jo :-) Tak díky za poučení, myslel jsem si že by to měla být evoluce Cordoby :-) s praktičtějším kufrem i když ten v Cordobě poslední generace byl také veliký až až :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 11:43
skoda ze sa seat
uchylil k trendu aky pozname z audi... zoberieme uspesnu ibizu .... napumpujeme ju a mame novy leon, napumpujeme este viac a mame toledo.... spredu su si tieto 3 auta velmi velmi podobne... cim sa straca originalita kazdeho z nich.....

ibiza [odkaz]
leon [odkaz]
toledo [odkaz]

myslim ze tadial cesta k zachrane seatu nevedie.... uz teraz sa mi leon zda okukany... a to prave vdaka ibize... a toledo to iste

vsimnite si aj prevedenie spodnej casti naraznika a tvarovanie hmloviek - ano je rovnake u vsetkych troch aut...
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ozzman
31. 5. 2013 11:47
Re: skoda ze sa seat
Mám sem dát Hjudáje a kii?:D Je to trend, tak ho dodržují :-) Škodovka, Audi, VW :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 11:54
Re: skoda ze sa seat
i20 od i30 aj od i40 sa da pekne rozoznat ( mozem sem hodit fotky spredu ) a aj rio od ceeda...... ale co stvara seat je uz moc.... ibiza sa mi paci a pacila ... ale ten jej face pouzit aj na leone a tolede ubera na originalite a atraktivnosti prave spominaneho leonu a toleda.... rozhodne by som cakal od seatu viac kreativity... ;-) ... nevravim ze leon vyzera zle alebo aj toledo.... len ma sklamala vzajomna prilisna podoba predkov

mam pocit ze aj tolko kritizovana podobnost rapida s octaviou je oproti seatu este nic a krasne sa daju rozlisit oproti seatom... seat tu vzajomnu podobnost priviedol do dokonalosti za ktoru by sa nehanbilo ani audi...

prisaham ze pri pohlade na to modre toledo na fotke spredu vidim leon.... ziadny rozdiel [odkaz]
31. 5. 2013 12:08
Re: skoda ze sa seat
Např. Rapid je Octavii podobný nejen zepředu, ale hlavně zezadu, takováto podobnost u žádného SEATu není. Zkušené oko už z dálky pozná ostřeji řezané světlomety širšího Leonu, často s LED diodama a užší přední masku. Designový styl se dodržuje u všech značek, nejpatrnější je to asi u Audi.
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 12:13
Re: skoda ze sa seat
ano ... u seatu sa jedna ciste len o podobnost prednych partii a masky .... medzi leonom a toledom skutocne nevidim jediny rozdiel.... aj sirka masky mi pride podobna
31. 5. 2013 12:18
Re: skoda ze sa seat
Teď jsem ti ty rozdíly popsal. Navíc prodává se i Leon v příplatkové verzi FR s aerodynamičtějším nárazníkem.
Avatar - Jaros71
31. 5. 2013 16:17
Re: skoda ze sa seat
Podoba je sice značná,ale je to nový trend mít všechny auta v jednom designu přední části...
Začalo to Audi,nyní Škoda a SEAT..KIA a Hyundai jsou již také v jenom stylu!
Někomu se to líbí,někomu ne.
Já nemám problém,za ty peníze jde o solidní nabídku.
A kdo chce Toledo za 250tis..? I to jde- vč.klimy..před 10lety by to byla senzace.
Nyní standart.. :yes:
1. 6. 2013 12:10
Re: skoda ze sa seat
Nie je to ziadny vseobecny trend.
Je to trend jedine koncernu.
Divit sa nad cenou je nezmysel. Pocitac, ktory pred 10rokmi stal 10000Eur, dnes stoji tak +-1000. To iste u aut.
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2013 13:48
Re: skoda ze sa seat
Tak Rapid není nic jiného, než nástupce starších Octavií (Tour) a Seat žádný Leon social edition nemá. Každopádně myslím, že topper z toho zase dělá vědu. Zmiňuje inspiraci u Audi a tvrdí, že tudy cesta nevede. Jenže právě to Audi jaksi ukazuje, že tudy cesta vede.
1. 6. 2013 12:12
Re: skoda ze sa seat
U Audi uz bola v nejakom clanku zmienka, ze nove modely sa budu vyraznejsie od seba lisit, ako je to teraz. Je to dokonca zaujem zakaznikov.
Takze tudy cesta zrejme ozaj nevede. Len Skoda a Seat si musia po tej iste ceste prejst, lebo to dostali prikazom.
31. 5. 2013 12:09
Re: skoda ze sa seat
s tim bych celkem souhlasil, az na to, ze Leon je nejvice ted podobny audinam a trochu i golfu...a skodovky jsou zase jedna jako druha; podle meho ten soucasny VW design, tim ,ze je prakticky aplikovan v nezmenene mire pres cele portfolio, vytvari naprosto unyly a nudny produkt. Drive byl novy model , treba Octavka, cloveka schopen zaujmout na pomerne delsi dobu nez se po case okoukala. Obzv;laste , kdyz byla nova. Ted, co clovek potkava uz novou Octavku na silnici, tak mi to prijde jako naprosto nezajimave a prumerne auto....nemluve o tom, kdyz je v nejake naprosto neutralni barve , jako treba stribrne....absolutne auto, ktere nevzbuzuje zadne emoce....
31. 5. 2013 12:14
Re: skoda ze sa seat
octavia ale prece je normalni prumerny auto, který spouste lidem vyhovuje.
nebo ty ji povazujes za něco extra??
31. 5. 2013 12:21
Re: skoda ze sa seat
ja ted soudim octavku pouze z hlediska designu v souvislosti s nastolenou cestu v ramci koncernu. ale celkove ano, rekl bych ze to je prumerne auto, ale v dobrem slova smyslu.
31. 5. 2013 12:27
Re: skoda ze sa seat
ja jen nechapu, proc by prumerny auto mělo vzbuzovat emoce.
u nejkyho sportaku to beru, ale u prumernyho auta?
chápu ze je kazdej jinej a někdo ma auto na chlubeni a chce vyčnívat, ale zase je spusta lidi, co chtej mit auto nenapadny a nevucnivta z davu, aspoň pokud jde o auto.
me se při predstaveni O3 libila, ale ted co ji potkavam na silnici, tak to nejak upada, me nesedi asi hlavne ted zadek s prolisem a ty zadni svetla ...
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 12:34
Re: skoda ze sa seat
ked dokazu emocie vytvorit bezne auta ako napr panda alebo picanto alebo napr capture tak preco by to nemohol dokazat aj bezny model znacky ktora si hovori : auto emocion ;-) tam by to malo byt hadam uz samozrejme ze aj ten najlacnejsi model vzbudi emocie... a ono akosi nic....
31. 5. 2013 13:18
Re: skoda ze sa seat
otázka jestli je vždy dobře aby auto vzbuzovalo emoce.
je mel jednu chvili megana s tim extravagantnim zadkem a to emoce vzbuzovalo.
koupil jsem si to jako firemni, ne ze by se mi to libilo, ale bylo to v ty době docela levny, a většinou kam jsem prijel, tak se na to divali divne.
cas od casu jsem se setkal i s pozitivnima reakcema, ale to byla spis výjimka.
a tak mi bylo jasny, ze další auto bude nenapadna seda oct, a tak se taky stalo. zadny emoce, at pozitivni nebo negativni s tim nevzbuzuju. a nepripadam si nepatricne ve firme, kde sef jezdi vyrachtanym fordem, ani ve firme, kde stoji vedle sebe několik nablejskanejch A6.
O3 je zejména firemni auto, aspoň u nas, a to ze nebudi emoce je podle me naopak OK
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2013 13:52
Re: skoda ze sa seat
Docela nevhodné příklady. Panda a Picanto jsou mini, které se dle mého názoru snaží zapůsobit vzhledem na ženy. Captur chce být moderním stylovým crossoverem. A auto emocion? Jednak je řeč o Octavii, a jednak mám zato, že tento slogan již Seat nepoužívá, nebo ano?
31. 5. 2013 17:15
Re: skoda ze sa seat
Ano, odstřelili ho už před časem, budou to snad dva roky. S Mii přešli na "Enjoyneering". Prý si lidé pořád myslí, že Seat patří k Fiatu. >:D Takže doufají, že to tenhle slogan změní, pokud se uchytí, že si budou lidé Seat spojovat s Němci a ne Italy.

Musím říct, že "auto emoción" je mnohem lepší. Ale chápu, že ho nikdo moc dobře nechápal. :-)
31. 5. 2013 17:23
Re: skoda ze sa seat
Vidíš a se mnou tahle auta ani nehnou. Ne že by se mnou hnulo Toledo.
31. 5. 2013 13:48
Re: skoda ze sa seat
Odpovím podobným způsobem:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - bigsoul
31. 5. 2013 16:10
Re: skoda ze sa seat
:yes: :yes: :yes: Topper je hlupák
Avatar - trapid
31. 5. 2013 19:11
Re: skoda ze sa seat
No nechci na někoho ukazovat kdo je a není hlupákem. Přesto víc rozumím topperovi, protože rozdíly předku jsou mnohem menší u seatu, než u hyu.
Hodně mi to připomíná předchozí modely seatu, kdy se opravdu nedalo rozeznat, co je to za model.

Je tady však jedno ALE. Záleží na každém, kam je kdo nakloněn. Pamatuji se na příchod golfu 6, kdy se téměř nedal rozeznat od golfu 5.
Jenže poté, co jsem se o tento model začal víc zajímat a dostal se mi pod kůži, na silnici jsem už zdálky okamžitě golf 6 poznal a zcela jednoznačně odlišil od 5-ky.

To znamená, že není hlupákem ten, kdo nerozezná toledo od leona, nebo ibizy, ale také není hlupák ten kdo nerozezná i20 od i30 či i40 ;-) .
Avatar - donPedro
31. 5. 2013 18:04
Re: skoda ze sa seat
To máš tak, já se zas nevyznám v toďtomto:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
jen se vždycky leknu když to vidím ve zpětným ;-)
Avatar - escorpion
31. 5. 2013 18:38
Re: skoda ze sa seat
Ropuchy i30 a i40 sú si viac ako veľmi podobné a momentálny dizajn hyundai nemusím. Vlnky, krivky, preliačiny. Ako majiteľ predchádzajúcej generácie i30, keď vidím nový i30, chce sa mi grcať.
Nové santa fe sa mi páči z ponuky hyu najlepšie, ale cenou to zabili.
1. 6. 2013 12:28
Re: skoda ze sa seat
Medzi i30 a i30 je tazko sa vyznat, to je fakt >:D
31. 5. 2013 11:58
Toledo
Mě se teda mnohem více líbí Toledo a hlavně bych nechtěl mít auto, co je doslova na každém rohu a to bezpochyby Rapid bude. No jsme v Česku a tady se vždy bude prodávat Škodovka lépe, i kdyby vypadala jako Logan ještě minulé generace. Tím lépe pro majitele v Česku vzácnějších Toled. Toledo/Rapid nabízí pro lidi, kteří chtějí mít auto jako dopravní prostředek, který má nadstandardní zavazadelník a není jen objektem k machrování, téměř ideální volbu. Já osobně bych si koupil raději nové Toledo než nějakou ojetinu z bazáče (tedy v čem jezdí většina národa), třeba i premiové značky, do kterého budu sypat mraky peněz a stejně budu mít starý a už nespolehlivý krám.
Za ty peníze rozhodně dobrý auto. :yes:
Rozbalit vlákno
2
31. 5. 2013 12:46
Re: Toledo
Mě se více líbí více extreriér Toleda, hlanvě zadní část, přední u Rapida se mi líbí taky. Na druhou stranu se mi více líbí interiér. Jasně, je stejný až na detaily, a právě v těch detailech jako je volant, hlavice řadicí páky, chromové kličky na otvírání dveří ve tvaru hokejky, design rádia, síťový program atd. se mi prostě více zamlouvá interiér Rapidu. Nejsem si jist, ale myslím, že Toledo nenabízí ty "sportovnější" sedadla s pevnou opěrkou jako Rapid (paket Dynamics), která vypadají rozhodně lépe. A vzhledem k faktu, že člověk nejvíce tráví času uvnitř auta (krom těch, kteří více leští než jezdí), tak bych zvolil Rapida, byť byde na každém rohu.
31. 5. 2013 12:00
Nechápu proč první cena vozu je Škodovka a ne Seat !!!
První cena vozu 269.900 Kč (1.2 MPI Active Fresh)

Třeba někoho zajímá na kolika začíná Seat, to vás nenapadlo?

Chápu, je to dvojče, ale recenze je o SEATu, tak bych čekal cenu Seatu.

:no:
Rozbalit vlákno
1
31. 5. 2013 12:21
Re: Nechápu proč první cena vozu je Škodovka a ne Seat !!!
To samozřejmě byla chyba, díky, opraveno.
31. 5. 2013 12:09
Všechno OK
ale co ty motory? To už je lepší moje sekačka na trávu:)!! Pokud tam nezačnete dávat normální neoturbené minimálně čtyřválce tak se to může jmenovat jak chce. Jinak to je a zůstane ***ikára pro blázny co nevědí co s penězma.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
31. 5. 2013 12:15
Re: Všechno OK
Inteligence národa promluvila >:D Je vidět, že máš bohaté zkušenosti s těmito motory a víš jak jezdí >:D
Avatar - Choochoo
31. 5. 2013 13:07
Re: Všechno OK
Kdyz to slysim tak ani zadara. Auto chci mit pro radost, takze i 4 valec na poslech je bida ;-)
31. 5. 2013 12:09
Je ostudou celého koncernu,
že v něm Seat nevykonává roli jižanského emotivního sportovního produktu. Seat se už před deseti (možná více) lety měl stát takovou Alfou Romeo celého koncernu, která by dělala sportovní kupé a sedany s technikou VW, ale trochu odladěnými podvozky a řízením. Ironicky je jediným zajímavým cenově dostupným kupé celého koncernu VW Scirocco - vůz od nejméně vhodné značky pro výrobu podobného auta. Ve Španělsku pak navrhují licenční modely (Exeo a Toledo) a pár trochu sportovněji vypadajících Golfů. Navíc chce údajně VW dost intenzivně koupit Alfu Romeo. Už si ji dávno mohl udělat ze Seatu, ale to asi ne přenárazníkovaným Rapidem...
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 12:19
Re: Je ostudou celého koncernu,
presne tak... z auta emocion sa nam opat stava akasi stroha nuda.... a paradoxne najemocionalnejsie vyzera z dostupnych aut koncenru spravne ako pises vw scirocco a nie ziadny seat ..... presne tak,,, uz davno mohla byt zo seatu druha alfa ale naroubovanim rovnakeho predku na vsetky modely to nepojde presne tak.....

kedysi som si od waltera da silvu ktory prisiel tusim prave z alfy do seatu sluboval velke veci ale nic sa neudialo.... a odvtedy je to stale rovnake.... seat tapa a nechyta sa ;-\
31. 5. 2013 12:31
Re: Je ostudou celého koncernu,
nechyta sa? Vážně? Meleš tu nesmysly. Letos je SEAT nejrychleji rostoucí značkou z koncernu VW. Např. v dubnu na evropském trhu vzrostl téměř o 40%.
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 12:35
Re: Je ostudou celého koncernu,
popravde... k zachrane seatu je potrebne aby znacka stupla o 150 percent nie o 40 ;-) a to netvrdim ja.... to je realny fakt

na jednej strane sice toledo v eu stupa ale predaj ibizy klesa, zmizol nam uz aj model exeo a s alteou je uz tiez zle....

to ze seat leon stupa o 40 percent neznamena ze sa nesie na vlne uspechu..... ;-) ... vieme ze predosle roky boli pre seat velmi mizerne... a tak narast seatu je v podstate len navrat na stratene pozicie spred par rokov.... pozri si kolko predaval seat aut v eu pred 5 rokmi a kolko predal pred rokom ;-) ja by som sa nejako nevytesoval... tie pocty su nadalej mizerne ;-)

tu je jedna perla seatu: [odkaz]
31. 5. 2013 12:46
Re: Je ostudou celého koncernu,
Růstový trend SEATu teprve začíná a zatím má velmi pozitivní vývoj. Příští rok se plánují velké investice do fabriky v Číně s kapacitou přes cca 200 tis. aut. Pro tvou informaci, SEAT tam ještě nevyrábí, jako jediná koncernová a snad i evropská značka. Škodovka také žije z Číny. Evropské prodeje Škody a Seatu jsou téměř vyrovnané. Liší se snad o 1/3.

Ty jako velký Koreo-fanda by jsi měl vědět, že i zdánlivě nepříznivá situace se může velmi rychle změnit k lepšímu. Pamatuji si na Hyundai/Kiu před pár lety, které byly terčem posměchu a dnes zatím rostou rychleji než evropští konkurenti. Automobilový trh je jak na houpačce, ale za SEATem stále stojí VW.
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2013 13:16
Re: Je ostudou celého koncernu,
aby bolo jasne a to si mozes najst aj v starsich mojich prispevkoch spred roka dvoch troch - ja som seatu vzdy fandil... vzdy sa mi pacila ibiza a aj predosly okruhly leon... dodnes povazujem terajsiu ibizu kombik za najkrajsi kombik v malej triede... ked prisiel kedysi walter da silva z alfy do seatu tak som sa tesil ako nikdy v zivote.... seat mi vzdy bol srdcu blizky mozno aj prave preto ze to nebola nudna skoda a vw..... ja proti seatu nic nemam a drzim mu palce.... ale faktom je ze k z zachrane potrebuje riadne pridat.... a ako spravne pises ... ako jedina znacka koncernu zatial nema v azii a teda hlavne v cine ziadne zastupenie a ziadnu vyrobu...ale hadam sa to zmeni....

iste veci ktore som tu o seate napisal pri tomto clanku nie su preto ze seat nemam rad alebo ze mu nefandim..... su to skor realne pohlady tak ako to vidim.... ta podobnost medzi jednotlivymi modelmi ma netesi a osobne si fakt myslim ze k zachrane treba aj cosi viac.... kritika z mojej strany je prave preto ze mi nie je seat ukradnuty.... a stve ma to ked vidim ze sa nevie za 15 rokov pohnut dopredu a stale je to o strate a o tom kedy koncernu vw dojdu nervy so seatom....

stale mi v seate chyba nejake pekne male SUV....

toto dnesne toledo sa malo volat cordoba a seat konecne mohol uz prist aj s nejakym autom strednej triedy a to sa mohlo volat toledo.... exeo bol zly vtip -- okopcena stara audina

takze cesta k zachrane seatu:
1.ano samozrejme vyroba v cine
2. kreativnejsi emocionalnejsi dizajn ktory jasne rozlisi jednotlive modelove rady
3. zacat vyrobu SUV nieco ako yeti
4. chyba auto strednej triedy
.... atd atd....
31. 5. 2013 13:51
Re: Je ostudou celého koncernu,
SUV od SEATu o něco větší než Yeti je již ve vývoji a na auto střední třídy asi nebudou peníze, vzhledem k ztrátám způsobeným fiaskem Toleda III. Bylo by také dobré, aby nové SUV nebylo jen další dvojče Škodovky.
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2013 13:53
Re: Je ostudou celého koncernu,
Aby se SUV od Seatu záhadně neobjevilo s modernizací Yetiny >:-[]
31. 5. 2013 14:09
Re: Je ostudou celého koncernu,
Crossover bude vycházet z konceptu SEAT IBX roku 2011 a bude velké zhruba jako Ford Kuga.
31. 5. 2013 19:50
Re: Je ostudou celého koncernu,
To spíš nové SUV pro Škodu (nad Yeti) by se mohlo vyloupnout v podobném horizontu.
31. 5. 2013 19:34
Re: Je ostudou celého koncernu,
Exeo je pořád v nabídce - sedan i kombi.
31. 5. 2013 14:24
Re: Je ostudou celého koncernu,
Tak z toho opravdu prodejního dna se o 40% stoupá dobře. ;-)
31. 5. 2013 14:52
Re: Je ostudou celého koncernu,
Myslíš? V době krize, kdy každým měsícem klesá prodej aut a to hlavně na evropských trzích. Na některých i o desítky procent. Drtivá většina výrobců zaznamenala v Evropě pokles i Škodovka klesla. SEAT o desítky procent roste. To není náhoda. ;-)
31. 5. 2013 19:53