Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2009: Kia Soul – Plný počet hvězd, průměrná ochrana kolen a stehen

Zajímavé designové pojetí karoserie Soulu plní svoji funkci i v nouzovém režimu a komisaři Euro NCAP přiřkli vozu celkově 5 hvězd.
Zpět na článek
29. 5. 2009 09:45
29. 5. 2009 09:18
Další body pro Kiu
Každé z 5 aut s pěti hvězdami s poslední šestice z NCAP má své přednosti a slabiny. Přesně to jsem včera myslel poznámkou u Jazzu. Zpochybňovat jejich celkovou bezpečnost je nesmysl, pochybnosti platí o Suzuki Alto se třemi hvězdami. Spíš jde o to, aby si každý při vybírání nového auta uvážil své bezpečnostní priority. Já třeba mám nedobrou zkušenost s whiplashem, takže je pro mě lepší volba Soul než třeba i20. Někdo zase může mít strach o děti, někdo třeba o chodce. Takže bych zdůraznil u Soulu vynikající ochranu dětí, výborný whiplash a boční náraz.

Pro Kiu je to na další gratulaci po cee'du, dokazují, že to nebyla náhoda a dostávají do rukou další silný argument pro získávání dobré pověsti u zákazníků. Shodou okolností teď AMS hodnotilo 100.000 km test cee'du s vysokým uznáním za spolehlivost - takže se s Kií dohodli, že budou v tetu pokračovat do 150k, aby zjistili, jestli auto vydrží do konce garanční životnosti.

Že se Soul dělá jen jako 2WD (viz článek) není žádná záhada: na rozdíl od některých jiných má Kia v modelové nabídce dvě velmi slušně prodávaná SUV. Z nich Sportage je rozměrově tak blízko Soulu, že by to bylo prakticky beze smyslu. Navíc se zdá, že chystaná nová generace Sportage vyměkne směrem ke crossoveru, takže se nejspíš dokonale potká např. se Škodou Yeti. Důvody ústupu klasických SUV (neřkuli off-roadů) jsou jasné. Dalším důvodem 2WD pro Soul je to, že vznikal v americko-korejské spolupráci jako odpověď na městské mládežnické hračky typu Urban Cruiser a 4WD bylo vyhodnoceno jako pro tento účel zbytečný luxus. Mimochodem, americké prodeje Soulu zatím předčily očekávání. :-)
Rozbalit vlákno
8
29. 5. 2009 10:05
Re: Další body pro Kiu
Zdravim. Ano, vysledky jsou docela solidni. Ja ocenuju, ze vsechny testy davaji pomerne vyrovnane vysledky. Svedci to o poctivem pristupu konstrukteru, kteri nestaveli auto na miru vybranym testum, ale pristupovali k bezpecnosti komplexne. Nakonec oni ani jinak nemohli, protoze Soul je globalni vuz a treba v USA jsou metodiky testovani jine. Mimochodem i v USA ziskal Soul plny pocet hvezd. Z tohoto pohledu hodnotim bezpecnost Soulu jeste o kousek vyse, nez srovnatelne evropske auto, ktere je staveno presne na ENCAP metodiku.

Jinak hlasim, ze jsem v tom konecne jel. Zavazadelnik, kterym jsi mne desil, mi prijde dostacujici. Ve dvou se mi dovnitr vejde kolo bez demontaze (pro mne nejdulezitejsi vlastnost auta :-) ). Nebudu to nejak rozebirat, jen reknu ze jsem to porovnaval s novym C3 Picassem, bezprostredne po sobe. Vysledek je, ze C3 jsem po vystoupeni okamzite vyloucil ze skupiny uchazecu.
29. 5. 2009 12:53
Re: Další body pro Kiu
Ahoj SteelClaw :-) S tím US souhlas, výsledky z NHTSA dělají ze Soulu opravdu globáního mazáka... Velice rád slyším, že ses svezl, to já pecivál jsem pořád ani jeden neprojel. Že se ti vejde do kufru nedemontovaný bicykl, je pro mě taky docela podstatná zpráva, díky. Jak jde čas, sílí ve mně pocit, že se Kia tímhle modelem už podruhé trefila do černého. Dokonce začínám mít trochu cukání dát si ho na nákupní seznam. Počkáme ještě, jak bude vypadat s 1,4, já už nezávodím a jezdím většinou sám. Třetí trefa nejspíš bude Forte/Koup, amíkům se už potí dlaně ;-) Řekl bys to před třemi roky?

Co bylo špatně na C3 Picasso? Aspoň naznač - podvozek? motor? pohodlí/sedačky? něco jiného? kufr má jako stodolu, ne? Užij si víkend :yes:
29. 5. 2009 14:49
Re: Další body pro Kiu
Zdarec. To je nejaka telepatie? Ja taky cekam jak to bude s tou 1.4. Udajne od konce prazdnin je novy modelovy rok, takze na konci leta by se to mohlo ukazat u nas. I kdyz musim rict, ze jsem jel s tim 1.6CRDI a to jede opravdu uzasne. Na kazde lehke pridani plynu vyrazi auto jako splaseny hrebec (samozrejme v mezich tridy). Jenomze jako blaznivy cyklista mam k naftakum neprekonatelny odpor. Kdyz me funiciho, treba v tahlych sazavskych kopcich, predjede takovy stroj, ridic priklada pod kotel co to da a foukne mi obsah svych valcu primo do obliceje, tak to se i ja, slusny mily hoch, stavam dlazdicem a behem par vterin vyplacam davku sprostych slov, kterou mam normalne na cely rok. O benzinu clovek ani nevi. No nic. Takze pockame oba na 1.4.

Nerekl. A tim to nekonci, ze jo.

C3 vydoloval z mensi delky vice mista uvnitr. O tom zadna. Ale stalo se mi, ze na zkusebni trase byla takova "vracecka" temer o 180°. A jak jsem ta auta nemel jeste "v ruce", dorazil jsem do toho mista rychleji, nez mi bylo milo. S obema. Zatimco Soul vykrouzil ladny oblouk i pod intenzivnima brzdama, C3 zaklekl na predni kolo a zamiril nejkratsim smerem ven ze zatacky do prikopu (nastesti tam nedojel, zas tak rychlej jsem nebyl). A to byl C3 relativne lehkej 1.4 benzin zatimco Soul 1.6 nafta. Nevim. Jestli zasahlo ESP, ktere v C3 neni, nebo to bylo jen diky tuzsimu podvozku Soulu. Nebo take diky nizsimu tezisti, kdy Soul ma motor utopenej hluboko na dne motoroveho prostoru a opravdu to je znat. Nejspise vsim dohromady. Ale i behem klidne cesty si to C3 tak nejak malicko straduje od krajnice k care a zpet. Je treba casteji korigovat smer. Soul jede jak po kolejich. Ani ja nejsem zavodnik, ale nejaka takova situace se obcas prihodi. A pak, kdyz to budes nejvic potrebovat, tak na C3 se moc spolehat neda. Tolik muj dojem. Ale mozna to budes videt jinak. Nelen a zkus to. Vzdyt to nic nestoji :-) .
29. 5. 2009 18:22
Re: Další body pro Kiu
Taky tě zdravím. Tu 1,6 v silnější verzi znám ze ceed'du, opravdu by člověka dokázala pobláznit. Ani jsem se nedíval, jestli a o kolik je Soul lehčí než cee'd, ale ani na tom nesejde. Ale na tu 1,4 jsem zvědavý, protože cee'd sice veze dobře, ale už tam chybí potěšení, přecejen jí chybí rezerva. Čili čekáme, uvidíme. -- To C3 jsem tak nějak odhadoval podle recenzí, na podvozek si stěžují všechny. Inu Francie. Trochu škoda, karosérie se povedla.- Těší mě, že cítíš u Soulu směrovou stabilitu, při té vysoké hmotě to bude potřebovat. Co rázy od podvozku? - Jo, a taky uvidíme brzy No.3, co z něj nakonec vyleze. Mám ale tak trochu pocit, že tohle léto bude stejně ve znamení Yetiho, pokud Škoda neudělá nějaký marketingový nesmysl.

P.S: I když se to ČR na 99% netýká, vypadá to, že Soulster, čili něco mezi mikro pickupem a plážovým toplessem, asi půjde do výroby. Aspoň takhle vypadají poslední drby, prý se má rozhodnout v nejbližší době. Odezva po výstavách v US byla prý vysoce pozitivní. Na každý pád vypadá hodně zábavně: [odkaz]
30. 5. 2009 14:21
Re: Další body pro Kiu
Zamerne jsem zkousel Soula, o kterem se vsude pise "tvrdy podvozek", vedle C3, o kterem se vsude pise "komfortni podvozek". Ano, jel jsem po bezne zaplatovane okresce a Soul mel bezna 15palcova kola, ano rozdil samozrejme je poznat. Ale zadny katastrofalni ubytek pohodli jsem nezaznamenal. Proste, kdyz se na to clovek soustredi, tak rozdil uvidi, kdyz na to nemysli tak proste jede a zadny problem neciti. Jediny ocividny rozdil, byl skutecne jenom pri te krizove situaci.
Yeti bude fajn, ale na moje potreby casteho mestskeho jezdeni bude dost velkej, tezkej, komplikovanej a taky nakonec drahej. Ani ty turbomotory nejsou do mesta idealni. Takze ja ho v seznamu kandidatu nemam.
30. 5. 2009 22:03
Re: Další body pro Kiu
:yes: Fajn, budu na to taky dávat pozor, až budu Soul projíždět. Máme v rodině Rio, to dává rázy docela pořádné a má nervózní zadek, takže uvidím, jaký budu cítit rozdíl. Nejvíc to stejně pozná spolujezdec, nedrží se volantu a dostává pohlavky od opěrky. Když máš v pořádku páteř, nevnímáš to, ale když ne, je to hodně nepříjemné. - U Yetiho se podívám jen na 2WD s 1,2, čtyřkolky máme vyřešené jinak. Uvidíme, jak to bude s váhou a jaké chování bude mít motůrek. Ale myslel jsem to obecně, imho má Yeti namířeno k úspěchům. Tak zase někdy :-)
31. 5. 2009 11:44
Re: Další body pro Kiu
Tak az to zkusis, napis tu nekde pod Kiou vysledek. Vic hlav, vic rozumu a nejspis mi i neco uteklo. Jel jsem jen par minut.
29. 5. 2009 09:45
Rub a líc
V týdnu jsem si byl poprvé pořádně prohlédnout Soulíka a mám z něj dvojí dojmy. Když tam stál "půlmilionový" kousek nevypadal vůbec špatně, naopak velmi stylové vozítko... ale pak tam stálo taky spousty základních verzí a to je rychlé vystřízlivění. Na mrňavých kolech s ohyzdnými poklicemi v referenční červené nebo modré barvě, šedošedým interiérem méně vzhledných plastů to vypadalo až nedůstojně. Jde o marketingovou cenu, ale v takových verzích bych snad auta prodávat zakázal :-)
Rozbalit vlákno
0