Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS 2013: Překvapení se nekoná, dostane motory z Golfu GTI a GTD

Třetí generace rychlé Octavie se představí 11. července v Goodwoodu. Pod kapotu se nastěhují dvoulitrové motory nové generace.
Zpět na článek
3. 6. 2013 12:30
3. 6. 2013 12:34
3. 6. 2013 12:52
3. 6. 2013 13:04
3. 6. 2013 16:09
3. 6. 2013 20:48
3. 6. 2013 13:31
3. 6. 2013 12:53
3. 6. 2013 12:55
3. 6. 2013 12:49
3. 6. 2013 13:09
3. 6. 2013 13:29
3. 6. 2013 13:53
3. 6. 2013 13:57
3. 6. 2013 14:33
3. 6. 2013 14:42
3. 6. 2013 15:28
3. 6. 2013 15:50
3. 6. 2013 16:15
4. 6. 2013 08:27
3. 6. 2013 16:12
3. 6. 2013 19:48
3. 6. 2013 14:21
3. 6. 2013 16:15
3. 6. 2013 19:41
4. 6. 2013 08:23
4. 6. 2013 08:15
3. 6. 2013 14:02
4. 6. 2013 08:17
3. 6. 2013 12:38
3. 6. 2013 12:46
3. 6. 2013 12:54
3. 6. 2013 12:56
3. 6. 2013 14:39
3. 6. 2013 12:55
3. 6. 2013 13:30
3. 6. 2013 13:47
3. 6. 2013 13:56
3. 6. 2013 16:24
3. 6. 2013 16:40
3. 6. 2013 16:43
3. 6. 2013 16:50
3. 6. 2013 17:08
3. 6. 2013 17:16
3. 6. 2013 17:29
3. 6. 2013 17:38
3. 6. 2013 18:00
3. 6. 2013 18:37
3. 6. 2013 19:05
3. 6. 2013 21:06
4. 6. 2013 11:15
3. 6. 2013 16:51
3. 6. 2013 20:23
3. 6. 2013 19:40
3. 6. 2013 19:36
3. 6. 2013 18:50
3. 6. 2013 19:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 6. 2013 23:38
3. 6. 2013 23:48
4. 6. 2013 20:11
4. 6. 2013 20:53
4. 6. 2013 20:59
4. 6. 2013 21:02
4. 6. 2013 21:20
4. 6. 2013 21:24
4. 6. 2013 21:47
Avatar - Ozzman
3. 6. 2013 12:12
Nejrychlejší model
Myslel sem, že nejrychlejším a nejsilnějším modelem je a byl Superb 3.6 V6 ne?:) Ten přeci 250 jede taky.
Rozbalit vlákno
17
3. 6. 2013 12:15
Re: Nejrychlejší model
Pravda
3. 6. 2013 12:17
Re: Nejrychlejší model
Jde o to, jak se k tý 250 to auto doplazí. Slušný auta tam mají omezovač, protože lítají ještě víc.
Avatar - AUDIRS6
3. 6. 2013 12:22
Re: Nejrychlejší model
to by aj tieto zvladli v pohode ;-) (SUP 3,6 aj nove RSo)
Avatar - iudex
3. 6. 2013 12:26
Re: Nejrychlejší model
No o pohode by som pri 162 kW nehovoril, tam bude tých 250 kmh asi reálne maximum (napr. Focus ST so 184 kW má maximálku 248 kmh). Skôr by som o rezerve hovoril u toho Superba.
Avatar - AUDIRS6
3. 6. 2013 12:43
Re: Nejrychlejší model
nechcem ist do detailov, ale Octavia ma vyhodu v lepsej aerodynamike - ako lift., kombi tiez vypada aerodynamickejsie ako Focus kombi - tie spojleriky...
bolo by zaujimave, zobrat podobne silne koncernove auta - ked sa dokonci obmena 2.0 TFSi aj napr. u A5 Sportback (najpodobnejsia kasna oproti O III - aj ked tazsi voz..) - aku by mal V max. bez obmedzovaca. Totizto verzia 211 PS, bude nahradzovana a uz aj niekde je verziou 225 PS...
3. 6. 2013 13:15
Re: Nejrychlejší model
A5 Sb. už má aktuální dvoulitr (165 kW). S pohonem předních kol těch 250 dá, ale s quattrem "jen" 245. Nehledě na převodovku. Nejhůř je na tom multitronic, 236.
3. 6. 2013 12:46
Re: Nejrychlejší model
To není vůbec pravda. Zrovna Focus je vysoká krabice a jak všichni víme, tak ve vysokých rychlostech hraje prim aerodynamika, kterou bude mít Octavia dobrou. Měl jsem BMW 325i (160kw, atmosféra) a na tachometrových 250 (lze polemizovat o tom, kolik to bylo doopravdy podle GPS) se auto dostalo bez problému. V techničáku bylo 248km/h. Viz toto video. Neřekl bych, že by se kolem 240km/h jednalo o plazení: [odkaz]

Tohle auto bude mít ještě o 2kw více a přeplňování, takže bych řekl, že nebude mít problém.
3. 6. 2013 13:18
Re: Nejrychlejší model
250 znamená většinou 260-270 na tachometru.
3. 6. 2013 17:35
Re: Nejrychlejší model
tak sem spocital prumernou spotřebu při tyhle rychlosti, pravda, je to zkreslene zrychlovanim
vychozi udaje podle tacho:
začátek 195km/h, prumer 7.9l/100km, ujeta vzdalenost 532.2km
konec 260km/h, prumer 8.3l/100km, ujeta vzdalenost 535.6km
primerna spotřeba na tyhle 3.4km mi vychazi na 70.88 litru na 100km
od 245km/h do 260km/h znamenalo průměrnou spotřebu 67.6 l/100km
podle toho co sem odecet a spocital z tachometru.
slusny !!!
to by vydrželo tak na 100km, vyplatilo by se vubez jezdit takhle rychle, když pak musis kazdou pulhodku k benzince???
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:40
Re: Nejrychlejší model
Připomíná mi to výpočet stáří kroniky dle poločasu rozpadu radioaktivního uhlíku :-)
3. 6. 2013 17:45
Re: Nejrychlejší model
je to presny vypocet, který vychazi z nepresnych cisel
realna spotřeba při rychlosti 250km/h odhaduju na 40-50 l/100km, tak tech 60-70 navíc při zrychlovani uplnej ulet neni
ja jel nejvic 230 podle tacho a netusim kolik to neukazovalo
uz to zkouset nebudu, aspoň ne s tim, co ted mam...
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:45
Re: Nejrychlejší model
No právě... +-30 litrů... :-)
3. 6. 2013 17:52
Re: Nejrychlejší model
to jo, ale při tyhle rychlosti spotřeba pod 30 litru nebude, nejspis to bude k ty padesátce

jednou sem cet test, co bude rychlejsi na vzdalenosti 500km, jestli veyron, co pojede nadoraz, nebo zeleny polo tdi, co pojede 160km/h
vitezem bylo samozrejme polo, které to zvladlo na 1 zatah, ale vejron musel stavet na každý benzince. mozna test ve skutecnosti neprobeh, jen někdo spocital realny spotreby. me to tehdy vychazelo, ze by vejron stavel každých 7-8 minut, takze by na nadrz ujel jen kolem 50km ....
3. 6. 2013 17:59
Re: Nejrychlejší model
asi sem ten clanek nasel, jen to není 7-8 minut, ale 11 minut
spotřeba 500 litru na hodinu v plnym tahu je famozni
jestli by tomu mělo odpovídat 400km/h, tak spotřeba 125 litru/100km ....
[odkaz]
3. 6. 2013 21:45
Re: Nejrychlejší model
rychlost v TP - je tzv. konstrukční rychlost a tzn. že je auto konstruováno na tuto maximální rychlost, ale to neznamená, že nepojede rychleji, jenom je to vlastně zakázané. maximální rychlost nejde srovnávat jen dle výkonu ale i dle váhy a zejména převodů, Fokus ST jako hothatch není stavěn na maximální rychlost ale na větší dynamiku v nižších rychlostech a dle toho bude zpřevodován. U Octavie RS bych typoval spíše dálniční nejvyšší rychlostní stupeň v převodovce, než nějakou dynamiku.
Avatar - RWD
3. 6. 2013 12:40
Re: Nejrychlejší model
Otázkou je co znamená těch 250. Pokud to bude psané jako max. rychlost tak tachometrově to bude odhaduji kolem 265km/h
3. 6. 2013 12:48
Re: Nejrychlejší model
No tak teď budou mít nejrychlejší modely dva! ;-)
3. 6. 2013 12:30
Motory
Jaké motory tam jsou se ví už od ledna 2013.

OIII RS se vyrábí od 22KT/13. :-!
Rozbalit vlákno
29
Avatar - iudex
3. 6. 2013 12:34
Re: Motory
Na to netreba mať vešteckú guľu, aby som vedel už od predstavenia GTI, aké motory bude mať RS. :-! Z pozície Škody v rámci koncernu, ako i zo zamerania značky Škoda bolo tiež jasné, že z 2 verzií motora 2,0TSI (162 a 169 kW) v GTI to bude ten slabší. :-!
3. 6. 2013 12:52
Re: Motory
Jenom 162 KW.Ten 169 kW v ní nebude a nepočítá se s ním.
3. 6. 2013 13:04
Re: Motory
Jinak co vím, tak dneska skončil prodej Rapidu (objednávek do výroby) a od příštího týdne by měl jít objednávat již Rapid MR 2014 (31KT je výroba).
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2013 16:09
Re: Motory
To je fakt úžasné ...........
Avatar - trapid
3. 6. 2013 20:48
Re: Motory
Ano. Přímo famózní..........
Avatar - iudex
3. 6. 2013 13:31
Re: Motory
Veď píšem, že voľba slabšej z 2 verzií dvojlitra bola pre Octaviu jasná od počiatku.
3. 6. 2013 12:53
Re: Motory
A přesto na auto.cz, světě motorů a dalších "plátcích" horlivě spekulovali i o 200kW >:D Ale to bylo něco podobného, jako když tvrdili, že nová octavia bude mít skoro pět metrů a základním motorem bude 1,4 TSI :-)
3. 6. 2013 12:55
Re: Motory
No ja doufam ze bude mit OIII konecne podvozek, ktery bude motor stihat, to byl asi nejvetsi nesvar predchozich RS. Motor umi vyladit na 300 koni kazdej jouda ale podvozek to je jina....
3. 6. 2013 12:49
Re: Motory
Hezkej by tam byl ten novej 2,0 TDI Bi Turbo co VW na příští rok chystá ;-), ale ten bude tak v O4 RS. Dřív to VW do Škodovky nepustí. Počítám, že si ho budou hýčkat jen pro svý auta. ;-\
3. 6. 2013 13:09
Re: Motory
to už chystaji tak 4roky ne?;)
Avatar - iudex
3. 6. 2013 13:29
Re: Motory
Ten tzv. lochnesský motor? (o ktorom všetci už počuli, ale nik ho nevidel?) >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 13:38
Re: Motory
>:D >:-[] ten přívlastek začnu používat
3. 6. 2013 13:57
Re: Motory
V T5 je přece už dávno ;-) Můžeš se skočit podívat k nejbližšímu dealerovi užitkových VW :-)
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:33
Re: Motory
Čakal som, že niekto vytiahne úžitkáč. Bavíme sa ale o osobných autách. Je tam niekde BiTDI? Nie je. ;-)
3. 6. 2013 14:42
Re: Motory
>:D "Ten tzv. lochnesský motor? (o ktorom všetci už počuli, ale nik ho nevidel?)"

Víš vůbec ty o čem se bavíš? :-) Podle mě jsi nečekal vůbec nic ;-) Ani jsi nevěděl,že ten motor už dávno existuje :-)
Avatar - iudex
3. 6. 2013 15:28
Re: Motory
Nemám záujem Ťa presviedčať o opaku, o tom, že biturbo TDI v tom pickupe je, som vedel (tuším tu už bol aj test), tam má ale taký "normálny" výkon, taký, ako jednoturbová konkurencia. VW ale už dlho avizuje biTDI s výkonom nad 200 koní v Passate a spol. A kde je?
3. 6. 2013 15:50
Re: Motory
Ano. Ale dnes už ho moc neavizuje. 2,0TDI / 160kW byl hodně avizovaný spíše Audi někdy před 3,5 lety... Od té doby je ticho (pokud nebudu brát v úvahu bulvár).
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2013 16:15
Re: Motory
Už nechtěli upravovat motor pro Euro 5/2, bude to rovnou 6/1. Samozřejmě přijde s novými modely Porsche, Audi a potom hned Passat. Proto to vyčkávání.
4. 6. 2013 08:27
Re: Motory
Kde je, kde je? To sou otázky. To je jako by si se ptal kde je nová Fabia. Připravuje se na příští rok.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2013 16:12
Re: Motory
Ty woe to není "ten" motor. Ten "pro osobáky" se bude lišit snad úplně ve všem. Jiná řada, jiná emisní norma, to že se nějaký motor označuje jako 2,0 TDi a má 2 turba, tak to neznamená, že je to "ten" motor. Ten, který bude umět kolem 170 kW, bude jinak postaven a bude zcela jinak naladěn ..........
3. 6. 2013 19:48
Re: Motory
Jo? Fakt? >:D Ten motor byl hotový už před třemi lety... Ale nakonec se koncern rozhodl u něj snížit výkon přprogramováním řídící jednotky a nabídnout jej pouze do užitkových VW... Proč,to je záhadou. Ale jistě pro to měli pádný důvod.

Je jen otázka času, než přijdou s novým biTDI který bude vycházet ze současných motorů 2,0TDI/110kw a 135kW...
Avatar - Atlis
3. 6. 2013 14:21
Re: Motory
2.0BiTDI ma VW davno v T5 a v Amaroku. Nejazdi to nijak zazracne.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2013 16:15
Re: Motory
Užitkový motor ...........
3. 6. 2013 19:41
Re: Motory
No nepovídej... >:D V čem se liší 2,0TDI/103kW v osobních vozech VW od stejného motoru v užitkových vozech VW kromě naladění řídící jednotky? ;-)
4. 6. 2013 08:23
Re: Motory
No je to přesně tak jak píše WinDiesel. Je to užitkový motor, který prostě není uzpůsobený na montáž do osobáku. Kdyby se tam vešel, nemyslíš že by ho asi VW použilo a nevyvíjelo zbytečně nový ? ;-)
4. 6. 2013 08:15
Re: Motory
měl by přijít příští rok. Akorát se bude zatím dávat jen do prestižních VW aut. ;-\
Avatar - Snooob
3. 6. 2013 14:02
Re: Motory
Octavia nie je "ich"?!
4. 6. 2013 08:17
Re: Motory
Oktavia není VW. Vzpomeň jak si dlouho trvalo, než dovolili Škodovce použít TSI motory.
Avatar - vabis
3. 6. 2013 12:38
motor nestačí
Octavia by v prvé řadě měla dostat nějaké: 1) odhlučnění 2)směrovou stabilitu 3)vypružení. Dokud bude auto totálně "vylevněno" (jak řákává pan Vaculík) , tak se o motorech nemá smysl moc bavit :-|
Rozbalit vlákno
2
3. 6. 2013 12:55
Re: motor nestačí
V podstatě souhlasím... Až na to za 1! Myslím, že OIII je výborně odhlučněna (až na vlečnou nápravu a rázy od ní). Jinak je ale výrazně tišší,než OII a srovnatelná s Golfem VII.
Avatar - deolator
3. 6. 2013 13:20
Re: motor nestačí
Konečně něco podstatnýho k "věci"! :yes:
Proč 180 nebo 200 kW v motoru, když zbytek bude mít problém je zvládat...
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 12:42
Dodatečné výztuhy
220, to už je slušná porce koníků. Zajímalo by mě, jestli opět přistoupí k dodatečným výztuhám nad zadní nápravou pro vyšší tuhost karoserie liftback...
Rozbalit vlákno
3
Re: Dodatečné výztuhy
Podle našich informací (viz také [odkaz] ne.
Avatar - rohYpnol
4. 6. 2013 14:37
Re: Dodatečné výztuhy
díky :yes:
3. 6. 2013 19:48
Re: Dodatečné výztuhy
O2 RS mala nejake dostatocne vystuhy?
Ved to odzadu vrzga a kruti sa ako Lada Niva v terene.
Avatar - RWD
3. 6. 2013 12:46
zklamání
bláhově jsem doufal v prognózy v autotipu o 180kW :-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
3. 6. 2013 12:54
Re: zklamání
Hmm, na tom zase tolik nezáleží, ne?
3. 6. 2013 12:56
Re: zklamání
Musíš začít věřit spíš svému rozumu, než bulváru ;-)
3. 6. 2013 12:56
Re: zklamání
Čím je auto výkonnější, tím je dražší. Každých 20-30 koní vyžaduje úpravy na podvozku, lepší brzdy, přenastavení stabilizačních systémů atd. Je malý zázrak, že VW ještě nechá budgetovou automobilku z východní evropy produkovat Superby a modely RS.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 13:45
Re: zklamání
Úpravy na podvozku? Přenastavení stabilizačních systémů? WTF? Dám krk za to, že mnohem nákladnější je samotné to vyhnání motoru o 30 koní.

Jak chceš ten podvozek upravovat? Má danou nějakou základní architekturu, takže leda poštelovat geo, popřípadě trochu změnit chod a tuhost tlumičů... A stabilizační systém u auta s 220 koni funguje jinak, než u auta s 250? Já myslel, že všude bude vycházet z nějakého standardizovaného logaritmu pro daný model, který bude pouze reagovat na data získaná ze senzorů.

Nemluvě o tom, že v případě Octy III je tato úvaha zcela iracionální už jen z toho důvodu, že jsou použity dvě zcela odlišné zadní nápravy, které na vývoji určitě spokly o kus víc...
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2013 13:10
Re: zklamání
golf GTi ma tiez 162KW.... hadam si cakal zeby octavia mala mat viac? to hadam nie.... vieme ze koncern pouziva rovnake motory v roznych autach chce to trosku zdraveho rozumu, uz davno bolo jasne ze octavia pride s motorom z golfa GTI ... nebolo o com spekulovat ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 13:37
Re: zklamání
No to opravdu bláhově... Na druhou stranu, čemu těch 162kw vadí? Na dálnici to bude důstojné, na okresce prakticky pro všechny uživatele nevyužitelné a na závodění by stejně nebylo ani těch 180..
Avatar - RWD
3. 6. 2013 14:39
Re: zklamání
Vesměs nevadí.. Na těch 180kW to půjde (snad) jednoduše upravit pokud to bude někomu málo.
Avatar - Iv8
3. 6. 2013 12:55
250km/h
je jako reklamní údaj fajn, ale v praxi celkem k ničemu. Raději bych uvítal zrychlení z 0 na 100, z 0 na 200 a hodnoty pružného zrychlení, které mají pro jízdu větší smysl.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2013 13:05
Re: 250km/h
bude aj to..... vydrz este 8 dni ;-)

inak ma prekvapila sprava o najrychlejsej skodovke..... tou je predsa superb a to dokonca v stvorkolke.. predpokladam ze to bolo myslene z hladiska zrychlenia ale ani to sa mi velmi nezda... zeby mala RSka lepsie zrychlenie ako 6,5s - co je zrychlenie superbu? no uvidime.... to by bolo zlepsenie oproti terajsej generacii takmer o sekundu

pozeram do technickych udajov golf GTI 162KW zrychlenie 6,5s ..... zeby mala mat octavia lepsie zrychlenie ako golf? to asi nie.... takze superb nadalej asi ostane najrychlejsi aj v zrychleni .... zbytocny poplach ;-)
3. 6. 2013 13:30
Re: 250km/h
Méně než 6,5 mít nebude. To má GTI. Octavia může mít tak +0,2.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 13:35
Re: 250km/h
to by mě zajímalo, jaký smysl pro jízdu mají zrychlení 0-100 a 0-200 :-)
Avatar - RWD
3. 6. 2013 13:47
Re: 250km/h
tyto parametry jsou důležité do budoucna, když by někdo nainstaloval semafory na dálnici :-)
Avatar - Iv8
3. 6. 2013 13:56
Re: 250km/h
Bylo myšleno (a napsáno) a hodnoty pružného zrychlení, ty nepředjíždíš ?
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 14:01
Re: 250km/h
aha, ono se dalo pochopit, že to vztahuješ i na těch 0-100 a 0-200 ;-)
3. 6. 2013 14:05
Re: 250km/h
hlavně v článku se píše, že to prý bude nejrychlejší škodovka v historii. Vždyť Superb 3.6fsi má také maximálku 250km/h nebo ne?
3. 6. 2013 13:10
Základní výbava
Je to přeleženo přes Google ze Slovinské výbavy:

OCTAVIA RS - standardní výbava
3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech
3-ramenný kožený multifunkční volant je výškově i do hloubky (rádio a telefon), s koženým paketem (řadicí páky a páky ruční brzdy a manžeta z kůže)
5 dveří
7 airbagů (dva čelní, dva boční, boční okenní airbagy a Kolenní airbag řidiče)
kola z lehké slitiny 17 "" DORADO "7,5 J x 17"
aerodynamický stěrač s intervalovou funkcí
Aktivní opěrky hlavy vpředu Woks
barva Palubní počítač "Maxi-DOT"
barevné brzdové třmeny - červená
bi-xenonové světlomety s funkcí AFS LED +
Stěrač zadního okna
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním - "Climatronic" dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, s čidlem vlhkosti, filtr s aktivním uhlím, s AQS a chlazení odkládací schránku
Držák 0,5 l lahví ve dveřích za sebou
Držák 1,5 l lahví v zásuvkách do dveří
Držák na parkovací lístek
světla pro denní svícení
dvojitý výfukový systém z nerezové oceli
elektrické posuvné, skládací a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s automatickým proti oslnění
imobilizér
ovládání oken vpředu a vzadu, s výhradou uzavírací síly a dětský zámek
elektromechanický posilovač řízení kola
ESC včetně ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, ESBS, TSA MKB a XDS
vypnutí airbagu spolujezdce
chrom spodní hranici bočními okny - "" zadní světla LED
Přední mlhové světlomety s dynamickou funkce 'Corner funkcí "
Zadní mlhové světlo
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou proti oslnění
Zařízení pro čištění světlometů
čalounění kůže / látka "RS"
nárazník lakovaný v barvě vozu
Vyhřívané trysky na čištění čelního skla
Vyhřívané zadní okno
obložení - RS
varovný tón ne ugasnjenje světel
varování za to, že na sobě bezpečnostní pás pro řidiče a předního spolujezdce
Osvětlený zavazadlový prostor
osvětlený prostor pro nohy vpředu a vzadu
pneumatiky 225/45 R17
úložný prostor za zadními podběhy
osvětlené vnitřní "kočičí vize"
osvětlené vnitřní kliky dveří
Poklop zadní sedadla v zavazadlovém prostoru
Mávání lavice a sdílený / poklopno zadní sedadla
výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou
Zadní parkovací senzory
balíček "Light Assistant" funkce Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light) a dešťový senzor
přihrádka na brýle
zásuvka pod předním sedadlem spolujezdce
přihrádka reflexní vesta pod sedadlem řidiče
příprava pro handsfree "Bluetooth" v poli "telefonní budka" se zesíleným signálem na přídavné antény
ukotvení pro instalaci vzadu "ISOFIX" dvou dětských sedaček
konektory pro karty SD, MDI, USB a AUX
rádio "BOLERO" s CD a MP3 přehrávačem a 8 reproduktory
Souprava na opravu pneumatik
Systém Start-Stop s rekuperací brzdné energie
loketní opěrky vpředu i vzadu
středová konzola s 12V zásuvky
Snímačů TPMS
nastavení sítě v kufru
sportovní pedály sada
škrabka na led
Stropní světla - "Západ slunce" extra tónovaná skla od B-sloupku dopředu - Sportovní podvozek (-15mm)
Tempomat
textilní rohože
opěrky hlavy na všech sedadlech
jack do kufru - 12V
brzda s Funkce Hold 'Hill-Hold'
vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu
tónovaná skla
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
3. 6. 2013 14:12
Re: Základní výbava
Pokud to kopíruješ z nějakého konfigurátoru, tak tam máš docela dost chyb a překlepů... nejúsměvnější je asi varovný tón ne ugasnjenje světel, ale vnitřní osvětlení "kočičí vize" je taky super :-). Vypadá to jako strojový překlad... (viz třeba barva Palubní počítač "Maxi-DOT")
Avatar - Atlis
3. 6. 2013 14:29
Re: Základní výbava
"Je to přeleženo přes Google ze Slovinské výbavy:"
Avatar - Snooob
3. 6. 2013 14:31
Re: Základní výbava
Emel dokázal prečítať celý (dlhočizný) list ale prvú vetu prehliadol >:D >:D
3. 6. 2013 14:30
Re: Základní výbava
Však jsem psal,že je to překlad přes Google. ;-)
Avatar - Ji/Ri
3. 6. 2013 18:46
Re: Základní výbava
Díky.... u mávání lavice to se mnou mávlo >:D >:D >:D :yes:
Avatar - trapid
3. 6. 2013 21:00
Re: Základní výbava
Super je taky telefonní budka v poli >:D .
3. 6. 2013 13:33
super octávka
Porce koní velice slušná a po stránce vzhledu vynikající, stupeň výbavy RS je také naprosto v pořádku. Jsem zvědav na cenovku, ale za tohle auto si můžou říct opravdu dost. Ještě musím pochválit sedačky ty nemají chybu. To by se mi garáži moc líbilo :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2013 13:37
PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Dobře nám to škodovka spolu s redakcí dávkují :-) :yes: Přesně tak se to má dělat. Aby ses mohl těšit na očekávanou premiéru. Abys´ mohl zažívat to vzrůšo do dne... RS. Avšak pojďme si říci to nejdůležitější: Proč by si měl člověk to ereso vlastně pořídit?

Předmětný vůz není určen pro každého. Shora z vyšších pater uznale kývají majitelé aut, kteří vynakládají vyšší částky za svá auta, to jsou zpravidla prémioví jezdci, a všimni si, že ti se nikdy nevyjadřují o Octavii RS hanlivě. Ze sklepních garážových prostor pak hýkají nízká sociální patra. Pro ně je pořízení vozidla někde v rovině 200 - 400 tisíc takový malý životní oscar, po jehož získání si vlastně neumí ani představit oscara dalšího. A RS je pro ně v dostupnosti stejně reálné jako RR. Zde se už argumentace proti octavii zpravidla koncentruje do zahleněných, takřikajíc sputozních výzvratků. Registruj současně, že obě dvě předznačené skupiny o nákupu modelu ŠKODA OCTAVIA RS reálně neuvažují. Ano ano, každá ovšem z podstatně jiných důvodů...

Tak jsme to dokopali do střední garážové (sociální) třídy, jde o jezdce, kteří (opakovaně) vynakládají do pořízení svých aut částky kolem třičtvrtě mega. To jsou oni, vyvolení. A tedy zde se soustřeďme na esenciální prvky motivací nákupu. Je to prosté, každé patro garážového světa má své premianty, propadáky, ale i evergreeny, bestsellery. No a o to právě jde - pořídit si ve středním sociálním garážovém patře něco v základu, to má svojí přitažlivost někde kolem sta metrů od modelu, v detailu ovšem, pokud chceš být zároveň esem třídy, třídním králem okresu, to chce holt špičkově výkonný a špičkově vybavený model. A tím nejlepším modelem je přesně naše krásná nová Octavia v mutaci RS.

To víš, projektování těchto aut, to se nedělá někde za barákem na klepadle, to mají na starosti vedle inženýrů, techniků i sociologové, dokonale se orientující v Pavlovově garážovém reflexu. Ti mají třeba tvůj svět garáže přečtený asi jako ty poslední číslo AutoTIPU - do mrtě.

Tak tedy obecnou garážovou definici, že totiž vždy usiluj o model v dané řadě pokud možno nejvybavenější, nejvýkonnější, si zapasujme do naší České současnosti. A právě v tomto speciálním modelu se nám OCTAVIA RS vyjevuje ve své dokonalosti - v dokonalosti technické, v dokonalosti jízdní, v dokonalosti prestižní a popravdě též v dokonalosti bezkonkurenční. Uvedením výkonného modelu se taktéž završuje poctivá práce škodováků, umí nabídnout jak levný, dostupný model, tak vysoce žádanou sportovní odnož tohoto třídně respektovaného patra.

ŠKODA OCTAVIA RS je jasnou volbou, tak si na diskusi neuhýkej hrtan, neboť jak tu občas někdo píše - pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz... A to je hluboká pravda.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
82
Avatar - Emel
3. 6. 2013 14:09
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Pokud pomineme socioanalytickou část příspěvku, moc toho nezbude. Podívejme se tedy znovu na úvodní otázku - proč vlastně si koupit tu Octavii RS?

Osobně si myslím, že slova o sportovní odnoži patří do marketingových materiálů, ale realita bude jiná. I přes působivou dynamiku bude Octavia spíše dálničním rodinným expresem, jako sportovní auto mi Octavia smysl nedává. Doufám, že auto přežije instalaci sportovního podvozku při zachování rozumného komfortu, sériová 17" kola jsou z tohoto pohledu uměřená.

Na rychlé rodinné auto bude Octavia RS poměrně drahá... ale na druhou stranu jí nebude moc co vytknout a v této konfiguraci dokáže opravdu konkurovat střednímu mainstreamu.
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2013 14:22
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
pekne si to zostrucnil a jasne zretelne napisal ;-) :yes:

RS bude zaujimava volba a skor dialnicny expres presne tak... ale bude aj prakticka a to je fajn.... :yes:
Avatar - Stefič
3. 6. 2013 14:30
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
"rychlé rodinné auto" - tohle spojení mi osobně připadá jako nesmysl. Co je to rychlé rodinné auto? Auto pro tatíka se dvěma dětmi, který má občas chuť si šlápnout na plyn... Pak ovšem nastává otázka, jestli ten tatík k tomu potřebuje 220 koní.
Je škoda, že se Škoda nesnaží vyrobit nějaké skutečně sportovní auto určené jen a pouze na sport. Místo toho stále roubuje Octavii a snaží se z auta, které se prostě na sport nehodí, vyrobit něco co není a nikdy nebude.
Je vidět, že automobilka umí, technologii má, ale osobně by mi větší logiku dávala verze RS u Rapida. Bude menší, lehčí a sportovní parametry by byly zcela jistě lepší. S motorem 1,8 TSi by to byla raketa... No jo no, jenže to už zase není auto pro Schumachera-chalupáře...
Škoda těch nekonečných kompromisů...
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:44
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Chyba je, že mnohí (vrátane Teba) tlačia Octaviu do pozície športiaka, kde nie je a ani byť nechce.
K významu rýchleho rodinného auta pozri môj koment k Emelovi.
Ak pochybuješ o potrebe 220k, uvedom si, že ide o pomerne veľký kus auta. A pri takomto type sa už nerieši, či stačí-nestačí 10 koní viac či menej, ale jednoducho do 200 koní je to bežné auto bez nároku na akúkoľvek nálepku rýchleho či hot.
P.S. Ak sa pýtaš, kde je kupujúci takéhoto typu auta (nazvime ho hot-lift, alebo v princípe priestranné rýchle auto), tak ja som jedným z nich.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 14:48
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Auto pro tatíka se dvěma dětmi, který má občas chuť šlápnout na plyn a těch 220 koní si může dovolit. Slovo potřebuje je takové nebezpečné... striktně vzato, nikdo nepotřebuje víc než 100 koní... ale je příjemné je mít.

Každé normální auto je nějaký kompromis. Image Škody není taková, aby přála skutečným sportovním autům... pokud se podíváš okolo, pak taková auta dnes vyrábí opravdu jen málokdo.

Tu myšlenku s Rapidem zavrhuju celou od začátku do konce... Rapid není vhodný základ pro cokoli silnějšího než je ta 1.4TSI.
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:55
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Plný súhlas, pri tejto kategórii už nejde o "potrebuješ", ale o "chceš". :-)
Inak hotheče a obdobné športovo-kompromisné autá sa dosť riešia v rámci MACZ (vrátane fotosúťaže). Mnohí snívajú o rýchlych okruhových autách od Megane RS po Caterham SS, ak ale nakoniec dôjde ku kúpe, je to často práve oveľa civilnejší hotheč typu GTI.
Avatar - Stefič
3. 6. 2013 15:06
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
a to je přesně to o čem mluvím. Buď udělám auto na sport jako právě Megane RS nebo jen normální lift s trochu silnějším motorem a sportovně vypadajícím oplastováním...

Takže v kontextu tvého příspěvku vlastně nekupuji sportovní auto, ale jen jakési šidítko... A není to trochu škoda?
3. 6. 2013 15:12
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
To právě poznáš v tom pověstném dlouhém táhlém. Na horizontu jsi vždy buď první nebo druhý, mezi tím nic není. A nesmíš zapomínat, že se založením rodiny se z tebe nestává jízdní invalida... :-) Bohužel v caymanu se čtyřčlennou rodinou do Chorvatska, to vlastně ani nejde. Ale s Octavií RS ano. S AUDI S4 též :-)
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:23
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Octavii RS si na závodění koupí jedině naprostý pomatenec. Takže to, jestli jsi první nebo druhý, v ní nikdo soudný řešit nebude.
3. 6. 2013 15:38
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ty se zatím drž kalkulačky, mudrlante, na silniční diskuse nemáš.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:41
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
dokud nedokážeš najít odpověď na jednoduché otázky, mají tvoje slova váhu jedné dehtové saze :-!
3. 6. 2013 15:48
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Já odpovědi nemusím hledat, na rozdíl od tebe garážově poměrně intenzivně žiji, Pythagore >:-[]
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:54
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ubohá zástěrka. Odpověď nechceš nalézt, to je celé. A to ti ještě fandím, druhou, tou horší, variantou je, že odpověď ani najít nedokážeš :-!
3. 6. 2013 15:59
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
>:D
3. 6. 2013 17:14
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
ORS bývá často firemní auto, když má dotyčný povolenou maximálně oktávku, ale volnější budget.
Sportovní auto to není. Spíš jde o to, že to bývá většinou oktávka, která dobře vypadá. Na malém městě a na vesnici je s tím potom člověk king. Prostě - "Podívej se, on má RSo. To je frajer!" mokrý sen pubertálních chlapců.
Klasicky z toho bude opět hit autobazarů po pár měsících, kdy se to dostane na normální akceptovatelné ceny za Škodovku.
3. 6. 2013 19:54
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Tak je nacase, aby si z tej garaze konecne vyliezol na vzduch. Alebo ta drzi nejaky sklepmistr? [odkaz] >:D
Avatar - trapid
3. 6. 2013 21:11
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ty woe, tohle mi nedělej >:D . Jsem se u ntb skácel smíchy, až si manželka klepala na čelo.... Sklepmistr...
Avatar - JDM
3. 6. 2013 15:54
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
ale se sporťákem se do chorvatska nejezdí ;-) ten kdo má v garáži sporťák třeba cayman , letecky 15 dní egypt all inclusive . ;-) v česku v dlouhým táhlým s oktavii rs budeš za frajera , bohužel kdyby tě někdy napadlo zajít prověřit jízdní vlastnosti třeba do mostu nebo do brna , budou tě tam lepit 20-ti letý bmw bez turba a s tolika koníkama jako má tahle rs kw ;-) . Jinak oktavia RS je pěkný auto určitě budí pozornost , výbava nadstandard , sice ho třeba já neberu jako moc sportovní auto ale je to rychlý pěkný auto na úrovni a je dobře že ho škodovka vyrábí a může na něj být pyšná :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 15:28
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Není. Proč by se rychlé a praktické auto mělo vzájemně vylučovat? Proč by mělo všechno výkonné být zároveň i sportovní?

Octa RS není sportovní a nemá být sportovní. Kdo bude chtít honit 911ky na okruhu, koupí si Megana RS, kdo bude potřebovat jen rychlý a přitom nenucený pohyb po okreskách a dálnicích, zvolí třeba Octu RS. A pokud si Octu RS někdo koupí na honění 911ek, tak je to jeho úděl... a zároveň i jeho trest...
3. 6. 2013 16:16
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ani mateřský VW nevyrábí sportovní auta. A jediné sportovní Audi je R8. Prostě sportovní auta jsou sice krásná věc, ale nepraktická a povětšinou drahá. Když na to dojde, tak se většina spokojí s rychlejším autem a bude snít dál. Proto jsou sportovní vozy exkluzivní. Nejsou pro každého.

Fakt je, že rychlejší, ale stále relativně pohodlný a praktický vůz osloví více lidí, než žiletka na okruhy. Nakonec na blbnutí máme specializované hračky. Takový Caterham ani tolik nestojí.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 16:27
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
no upřímně, mě nepřestává udivovat, proč za ty čtyři kola a motor obalný plechem chtějí tak nehorázné peníze a cena tomu neklesá ani po mnoha letech... Jinak už by byl v garáži.
3. 6. 2013 17:09
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Caterham začíná někde na 400 tisících, což není tak hrozné (hlavně mezi podobně zaměřenými hračkami). Pravda, může vylézt klidně přes 1,4 milionu. Že jim cena moc neklesá, je naopak dobrá věc.

Jednoduchá odpověď - protože můžou. :-) A malosériová výroba je cenově úplně někde jinde.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 17:53
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
400? Možná v GB se to v přepočtu za tolik prodává, ale pokud budeš hledat varianty s volantem na správné straně, tak nový Roadsport ti odsaje třičtvrtěmega a pokud si dokoupíš takové zbytečnosti jako dveře, střechu nebo lak, tak z toho máš rázem skoro 900.
3. 6. 2013 20:47
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Znám lidi, kteří na kontinentě jezdí s RHD verzemi. Navíc je to kit-car a pokud vím, přímo Caterham nabízí LHD verzi. Pokud je nějaký rozdíl, tak je daný poptávkou. Z hlediska sestavení přímo v továrně by to nemělo hrát roli, při nejhorším bude homologace na tobě. Musel bych se na to důkladněji podívat, vím, že tam byla různá omezení a výjimky.

Jinak Roadsport začíná v UK na cca 600 tisících. A příplatky rozhodně levné nejsou.
Avatar - white label
3. 6. 2013 16:28
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Souhlas... a třeba ten MRS CUP je vlastně "jen" nejméně nevhodný kompaktní hh (homologovaný pro běžný silniční provoz) pro občasnou jízdu na "ringu".
3. 6. 2013 19:55
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Take nahlas ani nehovor, zrusi ta nejaky frajer so Sciroccom.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 15:11
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ono, pokud to člověk vezme do důsledku, tak ten Caterham a GTI/Octa RS dávají mnohem větší smysl, než ten CUPový MRS.
Lehce připepřené hatchbacky jako Octa RS nebo GTI se dají považovat za obyčejné daily drivery, které hrají na jakýsi sportovní akcent, ale jsou stejně praktické, komfortní a použitelné, jako jejich výchozí vzory. MRS se skořepinama a CUPovým podvozkem už bude chtít nějaký ten ústupek a pak přichází otázka - k čemu to je? Na daily driving už to je docela hardcore a na jednoúčelovou víkendovku to je zase až příliš obyčejné a ty anglické splašené trubky poskytnou úplně jiný zážitek.

Ale, to je jen subjektivní vsuvka... Opravdu jsem takhle pohřbil nejefektivnější hot hatch široko daleko? :-O
3. 6. 2013 15:44
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
To je o tom úhlu pohledu. Když si to takhle "spočítáš", je to "jasné". Když tě nekdo na sobotu posadí do MRS Cup a pak do O3 RS, bude to taky "jasné". ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 15:57
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Samozřejmě, proto ten poslední odstaveček. Těch úhlů pohledu bude víc. Kdybych si "musel" vybírat jen jediné auto, asi bych nějaký ten ústupek překousl >:-[]
4. 6. 2013 07:58
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
pri kazdodennom jazdeni tie ustupky coskoro olutujes. alebo mozno nie - lebo kazdy clovek si musi sam zvazit na co potrebuje/chce auto, ktore ide kupit.
Wawris, musim ale povedat, ze z celej tejto diskusie suhlasim bezvyhradne len s tvojimi prispevkami - ak si pri RSku odmyslime oznacenie, mame celkom slusne (vykonom/vybavou) auto na kazdodenne pouzitie. Len skoda, ze takmer kazdy pozera na RS ako na sportovu verziu a aj preto maju niektori diskutujuci pocit, ze vykon je nizky.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 6. 2013 10:34
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
No, vzhledem k tomu, čím se nejčastěji přepravuju teď si myslím, že jsem na ústupky celkem zvyklý :-)

A jinak děkuji za podporu :-)
3. 6. 2013 16:24
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
To je vždy otázka úhlu pohledu a hlavně peněz. Já jsem takhle vždy s trochou nadsázky označoval M3 za sporťák pro chudé. :-) Je to prostě kompromis.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 14:52
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
"... Pak ovšem nastává otázka, jestli ten tatík k tomu potřebuje 220 koní. ..."

No nevím, co z tohoto úhlu pohledu říkáš třeba na Audi RS6 Avant... Pravdou ale je, že jestli nabídne Octavia stejnou porci výkonu jako Golf GTI nebo Leon Cupra, bylo by to poněkud zvláštní... přecijen 610 l zavazadelníku v kombi na 220 koní, to by byl snad nejlepší poměr :-)
Avatar - Stefič
3. 6. 2013 15:08
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Audi RS6 Avant je stejně zvláštní MB GL 63 AMG ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 15:17
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Pokud se na to člověk podívá racionálně, tak veškerá dnešní přemotorovaná SUV, sedany, jsou úplná hovadina... Stejně tak hypersporty a la LaFerrari, Aventador, Huayra, Veyron... všechno to jsou krásné krámy...

Výkon už je v tomto případě spíš nástrojem marketingu, než reálného pohybu auta.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:24
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
No a o to právě jde. Octavia RS zatím rozhodně přemotorovaná není. Byť 220 koní už je bude možná zbytečné hýření...
3. 6. 2013 15:28
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Já čekám, že půjde o podvozkově nejlepší "sportovní" sériovou škodovku.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:34
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
vzhledem k tomu, že laťka není zas až tak vysoko, dá se to očekávat. Jestli tedy dozadu nedají kvůli úspoře kg odlehčenou zadní nápravu... ;-)
3. 6. 2013 15:40
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Pokud jde o hýření... >:D >:D pak zde snad jedině o hýření tvými neznalostmi života.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:43
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Jestli ti ještě nebylo 18, tvoje příspěvky chápu. Jestli už jsi ale dostal svůj první doklad totožnosti, je to na ústav. Jestli už jsi dostal i hypotéku, pak bůh s tebou :-!
3. 6. 2013 15:46
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
>:D Dobrej pláč, vzhledem k tvému sociálnímu profilu... >:-[]
Avatar - RWD
3. 6. 2013 15:35
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Na toto je jedna jednoduchá odpověď: prodeje.

Podívej se, jak se Okta u nás ve verzi RS dobře prodávala. Její výbava a vůbec celková modifikace byla značná oproti klasické verzi!
Vyjmenujme si pár z nich z hlavy:
prahové lišty, boční lišty dveří v laku, přední (+mlhovky) i zadní nárazník (kočičí oči), volant, sedačky, 3r. volant s pádly (DSG), silnější brzdy, snížený podvozek s tlumiči eibach, kovové pedály, soundsystém, zadní křídlo, 18" ALU kola, ........

Přestože O2 měla "jen" 200 a 170 koní, byla na silnicích rychlejší než auta o třídu vyšší a to při zachování rozumné ceny a bez ztráty praktičnosti o které hot-hatche si můžou nechat jen zdát
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:40
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ja naopak význam Octavie RS vidím a to pomerne jasne: ideálne auto pre tých, ktorí potrebujú priestranné praktické auto bez rezignácie na všetky rodinné potreby (2-3 deti, kočík, dovolenková batožina a pod.), nemajú peniaze/priestor na nekompromisný športiak/jednoúčelovú zábavnú hračku a preto chcú výkon a dynamiku vtesnať do toho rodinného kabáta.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 14:42
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Nevidím v tom co píšeš žádné "naopak"....
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:47
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Vlastne nie. ;-) Definícia "športové" je vždy individuálna, Ty s Tvojím nízkym ľahkým točivým žihadlom to vnímaš inak ako ja s kombíkom/liftbackom, každopádne pre mňa napríklad auto s 250k, ktoré dá stovku za 6,5s športovým je, aj keď má karosériu kombi (menovite Focus ST kombi).
3. 6. 2013 14:51
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Že se mezi vás motám, ale nevěřili byste, kolik lidí po mě chtělo vidět leda tak kufr auta, aby sami zhodnotili, jestli to má vůbec smysl.

Tady se tomu diskuzní borci leda smějí, ale lidé, co auta opravdu kupují, mají jiné priority. Mezi ně patří, světe div se, ve většině případů právě ona, zde vysmívaná, velikost kufru.

A tady mi Octavia vejš dává smysl tedy sakra velký. Ať se to někomu líbí nebo ne.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 14:55
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
mě tedy až tak ne. 610 splašených zavazadlových litrů... OK, v 2.0 TDI nebudu mít přpomínek, 220 koní v benzinu mi přijde už zbytečnost.

Faktem ale je, že měřítka se posunují a jedničková Octavia RS dnes stěží stačí na 1.4 TSI...
3. 6. 2013 15:26
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Co je a není zbytečné, to nech na těch konkrétních zákaznících. Mi taky přijde zbytečný kufr Octavie, ale jak jsem psal, pro někoho, a je jich opravdu hodně, je to alfou a omegou výběru vozu.

Je spousta lidí, kteří nemají více aut, proto, když si své vyvolené přibližovadlo koupí, se často snaží skloubit více vlastností do jedné kastle. V tomto je Octavia RS poměrně jediněčná.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 15:35
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
v dané cenové hladině bezpochyby. Já psal MI už přijde zbytečnost.
3. 6. 2013 16:40
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Když auto naložíš, tak zase tak zbyteční nejsou. Celková hmotnost bude asi přes 1900 kg.
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:55
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Je to tak.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 14:55
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Pro mě je velký rozdíl mezi sportovním a rychlým. Sportovní auto je takové, které tě nechá jízdu prožít, ve kterém cítíš co se s autem děje a musíš ho aktivně řídit. Auto, které tě poslouchá a reaguje na sebemenší pohyb volantu nebo plynu... a pozor, tohle všechno může být pěkně otravné!

Takže... pro mě je sportovní třeba Miata i pokud má slaboučkou 1.6, a naopak není sportovní třeba Audi S8, přestože dá stovku za 4.
Avatar - iudex
3. 6. 2013 15:02
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
V zásade si rozumieme. Mňa to tiahne skôr k tým rýchlym, pretože sa určitej miery komfortu a užívateľskej univerzálnosti nemienim(nemôžem si dovoliť) vzdať. Ale kategória hotheč je niekde na pomedzí, určite rýchla, ale v rôznej miere mieriaca k športovosti (od najkomfortnejšieho GTI až po ultratvrdý M RS Cup).
Avatar - Emel
3. 6. 2013 16:36
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Však já se schválně vyhýbám tomu tvrdit, že sportovní = dobré a "pouze rychlé" = špatné. To je pouze móda doby že vše musí být nutně sportovní až závodní. Pokud tvrdím, že Octavia RS není a nejspíš nebude sportovní auto, není to kritika.
3. 6. 2013 15:07
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
To je právě ten neustálý problém s tím,jak nazírat na to, co je "sportovní" auto. Pominu-li jasnou věc, že tedy sportovním autem je Porsche cayman, pak bych v aktuálních souvislostech upřesnil, co je sportovní auto pro 99% řidičů. Je to to auto, které ti umožní sportovní zážitek. A to nikoliv prioritně a důsledně v tom co uvádíš ty, tedy - manuál, tvrdost podvozku atd, většina šoférů se chce "jen" pružně, svižně svézt, tedy se svézt jaksi... sportovně (oproti základním modifikacím modelu, nikoliv oproti caymanu).

Iudex to píše dobře - chce to rodinnou káru (má-li člověk tedy rodinu), v níž jsou ukryté sportovní geny, nikoliv všechny, ale ty, které působí zřetelně - tedy zrychlení, řazení, trochu tvrdší podvozek. Asi nejlépe to vyjadřuje slogan, že to chce, aby ti šlo auto tzv. "za plynem", současně bych se přimlouval za benzín.

Píšeme o mainstreamu a tedy mějme i mainstreamové požadavky na sportovní (rodinné) svezení.
Avatar - iudex
3. 6. 2013 15:18
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Presne tak, treba to pomerovať k tým bežným Octaviám 1,4TSI, nie k 911ke. ;-)
A verím, že i nielen mne k pocitu športovosti stačí, keď mi nízkoprofilové 18ky dovolia prejsť zákrutu o polovicu rýchlejšie, keď mi strmé presné riadenie sprostredkuje dostatok informácií o dianí pod kolesami, keď ma výkon motora pri plnom plyne zatlačí do sedačky a keď motor znie nejak takto:
www.youtube.com/watch?…
3. 6. 2013 15:43
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
:yes:
Avatar - Emel
3. 6. 2013 16:39
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Proč hned k 911? Stačí vzít mou dnešní ikonu dostupné sportovní jízdy, Toyotu GT-86. A všimni si opět jedné věci... ta Toyota není nijak zásadně rychlá, možná by na státovce měla s RS velký problém. Ale je sportovní, v dobrém i zlém.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 15:19
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Je to slovíčkaření, ale vzhledem k tomu, že jsme na auto.cz a ne na mimibazaru, tak bych se v tomto případě přimlouval spíš za toho Caymana, než za něco, co člověka pružně-svižně sveze a bude to mít pár designově "rychlých" cimprlátek... ;-)
3. 6. 2013 15:42
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
No jo, ale jak to vysvětlíš manželce a dětem :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 16:09
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
"...podívej Marie, naše Octavia není sporťák, přestože to tvrdí Pepa od Moniky, ke které chodíš na nehty..." ?? >:D

Ono to z předchozího příspěvku asi není zcela jasné - já reagoval pouze na difinici slov "sportovní auto" ;-)
3. 6. 2013 16:30
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
:-)
Avatar - Emel
3. 6. 2013 16:40
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Alternativně to můžeš přiznat sobě - věř, že manželka není ta, kdo by nutně trval na sportovním autě. Prostě si kup tu Octavii a smiř se s tím, že sportovní auto vypadá jinak.
Avatar - JDM
3. 6. 2013 16:01
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
přesně tak někdo si užije jízdu i na řetízkáči a někdo se nudí na centrifuze >:D když to přeženu teda >:D
3. 6. 2013 16:11
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
>:D
4. 6. 2013 01:12
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
>:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 01:34
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
:yes: :-)
3. 6. 2013 16:36
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Velmi šikovně řečeno. I já prostě mám rád svižnou sportovnější jízdu, při které se zrovna nemusím už pohybovat koly na krajnici nebo i za ní na trávě, ale potenciál auta často využívám v jeho horní polovině. A tady zrovna u tohoto modelu člověk může předpokládat, že když bude trochu potřebovat, že to tam má a že to dá... O auta, motory apod. se zajímám cca od 10 let, takže asi od roku 1972-1973 a ani dnes nemůžu o sobě říct, že bych se pokládal za tatíka, který potenciál auta nevyužije. A tak mne napadlo, že po mé loňské padesátce přišel čas, že bych si Octavii RS mohl dopřát a protože po poslední koupi vozu v roce 2006 uvažuju o změně, tak si ji na jaře 2014 velmi pravdpodobně koupím...
3. 6. 2013 16:41
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
:yes:
3. 6. 2013 16:41
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
:yes:
3. 6. 2013 15:08
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Ano, předmětný vůz není určen pro každého. Je pro lidi, kteří si myslí, že jim to zvětší jejich péro. Ale je to jen iluze. Ve výsledku zjistí, že za těch 100 km předjeli 20 aut (samozřejmě v obci, protože to je to dvojnásobný adrenalin) a posunuli se o v koloně o 50m dopředu. A to se vyplatí za to dát o 300 tisíc víc.
3. 6. 2013 15:16
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Je vědecky dokázáno, že velikost mužského pohlavního údu (ve ztopořeném stavu) je přímo úměrná počtu koní pod kapotou vlastníka auta. Tos nevěděl? No, tak se mrkni do rozkroku >:D :no:
Avatar - Ji/Ri
3. 6. 2013 18:42
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
.... >:D myslíš kladivo na bedrunky?
3. 6. 2013 19:46
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
A bedrunka je co, tu som sa stratil ( a ani google nepomohol :-O )
3. 6. 2013 20:46
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Slunéčko sedmitečné, je to z polského biedrunka.
3. 6. 2013 20:52
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Vdaka, zas sme na vychode o malo mudrejsi :-)
Avatar - trapid
3. 6. 2013 21:28
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Jo už mi to došlo. Ji/Ri myslí kladivo na polský obchodní řetězec [odkaz] >:D.
3. 6. 2013 19:48
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Tak to ta lutujem, skodovka konci pri 190 kW, pod kolena to asi nestaci >:D
Avatar - Emel
3. 6. 2013 16:44
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Znáš tu reklamu na MasterCard? Radost ze síly auta: k nezaplacení! ;-)

Pokud si připlatíš 50.000 za kožené sedačky, taky se ti to "nevyplatí"...
3. 6. 2013 19:07
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
Jazdcov premie 180 kW + sem neplet. Aj napriek snahe slaboduchymi uvahami onanujes nad excelentnymi parametrami auta nizsej strednej triedy, ktore mozno niekto rozkotula na tych 250 a pruzne zrychlenie bude pri tom 2 litri pomalsie, ako u jazdcov premie , oni ten vykon beru ako taky lepsi zaklad :-! a na rozdiel od standardneho obdivovatela RS maju aj garaze, niektori aj v suterene ;-) . Ale zato, ze skoda dala moznost tatikom kupit nieco, cim po pretrpeni nedelnych nakupov s rodinou mozu ukazat brzdove svetla jazdcovi bohateho uctu a nizsich schopnosti za volantom spravidla nemeckej premie s 300 a viac konikmi, patri skodovke :yes: . A jazdcom premie, ktori urobia dobry skutok a nechaju sa predbehnut RS piratom skor, ako najde limity podvozku v zakrute :yes: :yes: A az JAWA vypusti ten liter, tak potom mozes ukazat logo tvojej kombinezy obom >:D
4. 6. 2013 07:44
Re: PROČ SI KOUPIT OCTAVII RS
co takhle sebereflexi, než začneš o hýkání a výzvratcích? já jen, abys nebyl směšný ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2013 14:26
zhodou okolnosti
nam zacina uz aj vyroba ostreho ceedu ;-)

[odkaz]
bude zaujimave sledovat ako sa spolocne s octaviou predvedu na nasom trhu :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Atlis
3. 6. 2013 14:31
Re: zhodou okolnosti
nijak. cee'd je crep a gti s lsd je podstatne lepsou volbou ako octavia ak niekto hlada rychle auto.
Avatar - iudex
3. 6. 2013 14:50
Re: zhodou okolnosti
Ceed bude na našom trhu raritka, v konkurencii množstva hothečov za podobné ceny nemá šancu sa presadiť. Octavia RS bude jediná svojho druhu ("hot-lift", výkonné auto s plne zachovanou praktickosťou) a už len z toho titulu bude mať úspech.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 15:00
Re: zhodou okolnosti
No... dosavadní testy Octavie fandí spíše kombíku a tam jeden konkurent je... ale to jen tak na okraj.

Co se úspěchu týče... docela by mě zajímalo, kolik RS se zatím prodalo. Na silnicích je nějak moc nevídám. Netvrdím ale že to je špatně, pro Škodu to je spíš model na dotvoření image než jádro prodejů...
Avatar - iudex
3. 6. 2013 15:10
Re: zhodou okolnosti
Ja ich vidím vo svojom okolí práveže dosť.
Btw. práve som sa vrátil z Atén a bol som prekvapený, aké je tam obrovské množstvo Octavií (vrátane RS modelov). Medzi taxikármi je to jednoznačne najrozšírenejší model, polícia má tiež prevažne Octavie a samozrejme i súkromne ich je veľmi veľa. Pri debate s taxikárom odôvodnil popularitu Octavie dobrými cenami, spoľahlivosťou a (svete čuduj sa) veľkým kufrom.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 16:53
Re: zhodou okolnosti
Octavie jsou nejrozšířenější taxi i třeba v Madridu... ale těch RS je celkem málo.

A v Praze a okolí... Octavie jsou doslova všude, ale RS pořád stojí za pohled...
Avatar - Atlis
3. 6. 2013 23:04
Re: zhodou okolnosti
on nie je ten konkurent len jeden. okrem focusu ST kombi tu mame este taky megane GT kombi, ktory ma 220k...
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2013 15:16
Re: zhodou okolnosti
ceed GT bude tiez prakticky kedze bude 5dverak ;-) .... takze to by mohlo predajom pomoct....
Avatar - Starfighter
3. 6. 2013 16:59
Re: zhodou okolnosti
Že je cee'd nejlepší auto všech dob a Slovensko s Koreou díky němu vyhrají třetí světovou válku už od tebe víme, není potřeba nás tím neustále strašit. Počkáme, až to přijde a nějak se s tím vyrovnáme, no.
3. 6. 2013 19:20
Re: zhodou okolnosti
No este ze som kupil v nedelu ryzu, zavriem sa s nou v pivnici a vysledok pozriem vecer na CNN. Ale v zemepise mas velke medzery, topper je myslim z Kosic a kazdy Slovak uz zo zakladky vie, ze Slovensko konci za Popradom, v lepsom pripade za Kralovanmi, zalezi ktoru knihu zemepisu dodalo ministerstvo >:D >:-[] a my starsi vieme, ze vsetko zle pochadza z vychodu ;-)
3. 6. 2013 19:13
Re: zhodou okolnosti
Ak sa s tym budu KIA roboti s.rat kazde rano cestou do prace 70 kmh, tak by mali do tych aut povinne montovat 300 vku zastruhany klinec do sedadla, aby nezabudli, ze by bolo lepsie ist do prace hromadnou dopravou. :no:
3. 6. 2013 16:13
Nejsilnější benzín pod kapotou patří sportovní.
BENZÍN :yes: :-!

Diesel s DPF :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2013 16:47
Re: Nejsilnější benzín pod kapotou patří sportovní.
Irvin Gordon bez DPF :no: :no: :no: Ježiš ty jsi ale vůl ....... ať jsi kdo jsi.
3. 6. 2013 17:02
Re: Nejsilnější benzín pod kapotou patří sportovní.
[odkaz] :-! , a ty co diesel :no: >:-[]
Avatar - Deathstar
3. 6. 2013 16:24
RS
Název RS u Oktávky nikdy nepochopim,přece jen zkratka RS má nějakou hodnotu ve světě sportovních aut a tohle je docela degradace..Kdyby se jmenovala normálně Octavia 2.0 TSi bylo by líp..Výkonější motor z Golfa GTI stejně nedostane (ne že by to pro tunery byl do budoucna problém těch 7kW..),sporťák to stejně není,je to pouze sedan z trochu výkonnějším motorem..
Když se OIII řadí do střední třídy dneska,tak jen na okraj BMW 328i s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem co má 184KW,na sebe taky nelepí znáčky RS a to má větší výkon,plus zadní náhon,plus manuál....Mondeo z motorem 2.0 Eco Boost má 176KW a k tomu manuál a taky se neověšuje znáčkama RS a spojlerama..

Oktávka III je dobrý,prostorný auto,dobře vyrobený,i když trošku v některých verzích nad cenou a kdyby bylo po mým vyrábím benzín v 1.2TSi,1.4TSi a 1.8 TSi a v případě zájmu trhu o ještě větší výkon,bych dělal Oktávii 2.0 TSi s těma 162 KW s odpovídající výbavou...Na legraci s označením RS bych se vyprdnul úplně..
Rozbalit vlákno
15
Avatar - petrumr
3. 6. 2013 16:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
3. 6. 2013 16:43
Re: RS
Zkratka RS není obecně nijak definována (viz třeba RenaultSport), takže výraz "degradace" je v tomto ohledu přitažený za vlasy. Stejně tak nelze srovnávat meinstream s prémií (Škoda vs BMW). Logicky jiné očekávání budu mít u RS do Renaultu, nebo Fordu, jiné u Audi a jiné u Porsche. Logo RS u Škodovky má vlastně tvar "V//RS" (viz titulka).
3. 6. 2013 16:50
Re: RS
Když to tak rozebíráš, Superb také nemá verzi RS a má přitom výkonnější motor. O tom to tedy asi nebude, že.
Avatar - Deathstar
3. 6. 2013 17:08
Re: RS
To je sice pravda,s tím Superbem,ale tak o čem je teda RS u Oktávky?..O sportovnosti určitě ne,na to je Oktávka příliš měkká a laděná do pohodlna,je to tedy o výkonu,o stylingu auta,a o výbavě..a to podle mě nepatří pod znak RS(který může být cokoliv to ano,ale třebas to Renault Sport je opravdu sportovní divize automobilky,ne jen další model..to samé Opely OPC,Mercedesy AMG,Fiaty Abarth.atd....)
Bude mít Oktávka RS přitvrzený podvozek,ala Megane RS?Bude mít chytrý diferenciál jako Focus ST?Pojede tak ostře jako Golf GTI a přitom tak pohodlně???Bude mít kompletně odpojitelné ESP?Bude mít nějaký režim Race nebo Sport,který zostří výrazně reakce auta a zpevní podvozek?? Myslím si,že ani jedno.Snad kromě té pohodlné jízdy,ovšem zase bez sportovnosti a živosti menšího a silnějšího Golfu....
V Oktávce RS současné končící generace jsem jel,a je to pouze výkonový a výbavový stupeň auta,ne sportovní model.Pokud si někdo myslí opak,tak se asi neshodneme na definici sportovního auta...Nemyslím,si že by koncern dovolil Škodovce se současnou OIII RS,utrhnout ze řetězu co se týká sportovnosti atd...Bude to rychlé,pohodlné,relativně silné auto,ale ne sportovní,tak k čemu sportovní znáček???

Srovnávat Škodu a BMW 3 je možná od věci,ale když Auto Tip srovnává Oktávku kombi 1.8 a Mercedes C 200 kombi(Oktávka vyhrála..),tak jsem si dovolil tohle srovnání,ono při ceně OIII se silnými benzíny,se do toho teritoria BMW 3 pomalu blíží,velikostně je tam dávno a kvalitou se postupně dostává vysoko také...Srovnání s Mondeem je,pravda možná přesnější..
Jinak pochvala Škodovce za možnost manuálu v OIII RS,to se cení..
3. 6. 2013 17:16
Re: RS
Ani nikdo neříká, že bude sportovní. Ale RS samo o sobě nic neříká, může to klidně znamenat Rychlý Stěhovák. Škoda potřebovala nějak označit své sportovněji střižené modely a sáhla do své historie - k modelu 130 RS. Nekupuješ si Fabii S2000, kde je účel jasně daný. V první řadě si kupuješ rychlejší auto s nějakým tím odkazem na sportovní vozy.
Avatar - Deathstar
3. 6. 2013 17:29
Re: RS
Sorry,ale mě jako fandovi aut teda RS něco o autě říká,nebo alespoň naivně doufám,že by mělo... A 130RS byla pokud se nepletu závoďák,takže to je trošku divný označit silniční,jak sám říkáš ne-nutně sportovní auto,označením závoďáku nemyslíš?

To Emel:já jsem takovej idealista,že ještě pořád čekám pod názvama odpovídající věcí i v dnešní době:)...A s BMW M nesouhlasím to jsou úplně jiný auta než sériovky (třebas M3 vs.320,vysokobrátkový motor,tuhý stavitelný podvozek,rychlá převodovka s méně stupni,M diferák,to je prostě jiný auto..). Paralelu bych spíš viděl v BMW 135i M což je potuněnej šestiválec v konvenční jedničce s konvenční převodovkou,podvozkem atd..,nebo v M550 diesel,to je taky zneužití znáčku M na sériový naftový auto,který je rychlý akorát tak v přímce a sport vidělo když stálo na parkovišti vedle M3ky..Ale i přesto mají tyhle dvě auta ze sportu pořád víc než OIII RS.Alespoň pro mě,to bude prostě Oktávka 2.0TSi :-) Ale chápu marketingově je to s RS lepší:)
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:38
Re: RS
Mkové BMW má o řád sportovnosti víc než RS... stejně jako běžné BMW 3 má o řád víc sportovnosti než běžná Octavia. Ten odstup tam je v obou případech... ono takové 335i umí být taky slušně sportovní auto...
Avatar - Deathstar
3. 6. 2013 18:00
Re: RS
To je pravda.Ono já,ač se to nezdá,mám Škodovky opravdu rád,považuju je za bytelná,jednoduše ovladatelná auta,co se pohodově řídí a umí nabídnout v kombíkách nějaký ten prostor navíc..Některý modely jsou pro mě fakt výborný (Superb,Citigo),některý míň (Fabia),ale je mi celkově Škodovka jako značka sympatická.O to víc mě mrzí,že se snaží bejt někdy zbytečně světová,a dělá některé nepochopitelné kroky (přílišné degradování v rámci koncernu,ceny modelu Fabia,šetření na zadních nápravách u OIII a třebas i tuhle maličkost jako označení RS u nesportovního auta)..To u mě bere Škodovce kredit,když pak vidím pěknýho Superba s dvoulitrem nebo v 3.6,a nebo Citigo tak si říkám,když to jde tady,proč to nejde v celým spektru nabídky..Ale to už jsou takový moje hemzy a maličkosti.:)
Avatar - white label
3. 6. 2013 18:37
Re: RS
To taky není vždycky pravda, není RS jako RS, nebo chceš říct, že je ///M u BMW o řád sportovnější, než RS u Porsche? ;-) Prostě nelze míchat "přívlastek" RS u podstatně odlišných "základů". Třeba při hodnocení ve škole taky znamená něco jiného "1-" a "4-", přesto, že mají společné to "mínus" ("znaménko-přívlastek") za číslenou hodnotou ("základem").
Jinak ale s tvými názory k tomuto tématu (samozřejmě) souhlasím.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 6. 2013 18:56
Re: RS
No a pak tu máme ještě ty Renaulty RS, kde základ stojí za * a RS modely překonávají ve sportovnosti Mka
3. 6. 2013 19:05
Re: RS
Takže Porsche 911 Carrera 2.7 z let 1974–1976 nemůže být dle takových kritérií v žádném případě sportovní vůz - měl totiž "jen" 150 kW. To by mne opravdu zajímalo, co to bylo za auto, když ne sporťák...
3. 6. 2013 21:06
Re: RS
Ty můžeš mít RS spojeno se sportem, pravda je, že na to nikdo nemá patent a můžou tak označit, co chtějí. Neřeknu, kdyby měli historii sportovních žiletek a teď začali dělat vyměklé bačkory, ale nic takového Škoda nemá. Jak napsal Emel, nějak to "museli" pojmenovat, tak si půjčili označení z minulosti. Je to jen odkaz, nemá stejný význam. Viz GTS u Porsche. Možná je to jen povídačka a ani to není odkaz na 130 RS, mohli ho klidně sebrat odjinud. RS jako označení pro závodní auta nahradilo WRC a později S2000.

Také bych možná byl radši, kdyby RS nebylo RS. Pak by asi zmizelo to diskutabilní křídlo.
4. 6. 2013 11:15
Re: RS
Taky to muze byt Roztrousena Skleroza :-)
Ale v povedomi vetsiny lidi to prece jen asi znamena Rally Sport.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 16:51
Re: RS
Docela tě lituju, zřejmě nerozumíš dnešnímu světu. Marketingové označení prodává a každá blbost musí mít své jméno... podívej se, kolik "technologií" typu BrightView, ultra HD 4D, EcoDrive apod. existuje.

Abychom zůstali u aut, podívej se, co se skrývá za Citroenem C4 Loeb edition. V této době nelze mít ke Škodě nejmenších výhrad, RS prostě označuje vrchol motorové nabídky, stejně jako BMW M, jen samozřejmě u BMW je ten vrchol o něco vyšší (a dražší).
3. 6. 2013 20:23
Re: RS
Chrabre oznacenie RS na aute je presvedcive, pokial v meste nestretnete vyhrkanu Oktavku s majacikom TAXI.
3. 6. 2013 17:49
BRAVWOOOOOO
Jasná volba mezi sporťáky ve střední třídě :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
7
3. 6. 2013 17:51
Re: BRAVWOOOOOO
Sporťáky ve střední třídě prej, ty seš majstr. GTI z tebe musí mít opravdu radost >:D
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2013 18:46
Re: BRAVWOOOOOO
houpací kůň by mu dal šach-mat na 4 tahy >:-[] >:-[]
3. 6. 2013 19:40
Re: BRAVWOOOOOO
A to by musel 3 vynechat ;-)
3. 6. 2013 19:36
Re: BRAVWOOOOOO
Ty ako ziak skolou povinny si budes musiet pockat az na RS od ABREXu. Ale potom pozor, aby si na stole nedostal smyk a RSo ti nespadlo pod stol >:D
Avatar - skejpa
3. 6. 2013 22:27
Re: BRAVWOOOOOO
Bože, a já doufal, že už tady nebude další bezmozek jako GTI. Omyl. 8-s
4. 6. 2013 11:19
Re: BRAVWOOOOOO
GTI je oproti nemu uplne jina liga...i kdyz obcas ustreli, mozna uz zacinajici senilita, starecka demence ci jina zakerna nemoc jsou toho pricinou. 8-s
Avatar - Ji/Ri
3. 6. 2013 18:50
Proč ne?
....osobně bych si tohohle sporťáka nepořídil - nevidím v tom autě žádný smysl. Nicméně, co pro mě ne, pro jiného skvělé. Papír vypadá dobře, otázkou je, jak to bude působit kompaktně. Více smyslu by dával paket RS - chceš lepší vzhled, dej kilo a máš ereso v chrochtu.
Osobně to vidím tak, že tohle je nepoužitelné jak pro běžné ježdění, tak pro rychlý svízko. Rád se ale nechám překvapit....
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2013 19:08
Re: Proč ne?
Sporťák asi ne, prostě jen stupeň výbavy velice povedeného auta které dokáže být i pěkně rychlé. Co víc si přát >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 6. 2013 19:19
Preco tomu vsetci hovoria RS, ked je to VRS?
Vazne sa pytam.

Viem, ze Ford ma registrovane RS a Skodovka dostala po usiach.

Preto je znak na aute jednoznacne VRS. Takze nechapem detinske zotrvavanie na RS.
Rozbalit vlákno
4
3. 6. 2013 19:54
Re: Preco tomu vsetci hovoria RS, ked je to VRS?
WTF? A co Audi RS?
Avatar - Snooob
3. 6. 2013 20:09
Re: Preco tomu vsetci hovoria RS, ked je to VRS?
+ Carrera RS, Megane RS?
Avatar - white label
3. 6. 2013 20:56
Re: Preco tomu vsetci hovoria RS, ked je to VRS?
Protože označení RS používá oficiálně i samotná Škodovka:
[odkaz]
Co má Ford zaregistrovné, když to kromě Škodovky používá třeba Audi, Porsche, Renault...?
3. 6. 2013 21:22
Re: Preco tomu vsetci hovoria RS, ked je to VRS?
V tom sporu šlo o logo, jestli se nepletu. A Škoda ho vyhrála. Modely může prodávat jako RS - jako to ostatně dělá kde kdo. Je pravda, že v některých státech (určitě UK) je oficiálně nabízí jako vRS.
3. 6. 2013 23:38
Nezaujatost
Normálně bych nereagoval, ale tohle mi nedá. Vypadá to, že původní název článku byl: "Škoda Octavia RS 2013: Překvapení se nekoná, dostane motory z Golfu GTI a GTD."
Proč autor název článku změnil na: " Škoda Octavia RS 2013: Benzinová verze nabídne 162 kW, naftová posílí na 135 kW"?
Původní headline reprezentuje standardní reakci nezávislého novináře.
Druhý headline je perfektní... v případě, že bychom se nacházeli na oficiální stránkách Škoda Auto. Ale zde jsme snad na nezávislé platformě. Nebo ne?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xjara
3. 6. 2013 23:48
Re: Nezaujatost
Az najdes nejaky nezaujaty portal ohledne aut, dej mi prosim vedet ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 00:59
Re: Nezaujatost
(co) Třeba [odkaz] :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 6. 2013 10:38
Re: Nezaujatost
No, každý má své oblíbence a i na stránkách v odkaze je občas z testů znát inklinace k či averze k jistým značkam.
Nicméně, přiznám se, že je to taktéž má primární stránka zejména pro to, že z tamních testů člověk skutečně získá plastický dojem z auta a jsou zcela bezkonkurenční.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 14:54
Re: Nezaujatost
Ano :-)
PS: Já jinak "inklinuji" k MARTINu VACULÍKovi a JANu KOUBeKovi ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 01:02
Je tu ještě NĚKDO..
..koho "zajímá" víc (stejných) 162 kW v (novém) Lexus IS 300h? :-)
Rozbalit vlákno
13
4. 6. 2013 08:07
Re: Je tu ještě NĚKDO..
lenze IS 300h nie je kombi a cenovo sa pohybuje medzi 35-50k EUR. Navyse Vmax je "len" 200 km/h.
Inak idealne auto pre mna :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 14:57
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Také zvažuji že by to MOHLO být "IDEÁLní vůz pro MNE" :-)
PS: Popravdě ona většina lidí toho NADdvěstě-kilometrovými rychlostmi (asi) moc NEnajezdí.. ;-)
Avatar - rimow11
4. 6. 2013 09:21
Re: Je tu ještě NĚKDO..
:yes: na tu octaviu bi som sa ani neobzrel..
Avatar - white label
4. 6. 2013 14:18
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Jsi vážně "bi"? ;-)
Avatar - guze
4. 6. 2013 09:54
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Neřekl bych že to bude až tak stejných 162kW ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 14:57
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Máte pravdu - myslím že to (vlastně) je 164 kW :-)
Avatar - guze
4. 6. 2013 15:11
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Měl jsem na mysli něco jiného, a to, že benzinových 162kW nebude úplně stejných jako "systémových" 162kW....
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 15:41
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Já VÍM (napsala jsem to "schválněů takhle.. :-)
..bude mezi nimi (asi) dokonce BIG rozdíl (ostatně stejně jako v celé konstrukci) - nicméně já (doopravdy) zvažuji na "běžné denní ježdění" těch JAPONSKÝCH 164 kW ;-)
Avatar - guze
4. 6. 2013 15:53
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Japonských 164 kW bude na denní ježdění bude určitě skvělých, ale já si nemůžu pomoct, ale mě hrozně odrazuje bezestupňová převodovka, prostě mi to nepřijde důstojné k takovému auto, obecně bych je do aut nedával, vzbuzuje to ve mně takovou "sockovatost" skůtru...je to asi můj vsugerovaný pocit,ale prostě bezestupńový automat NE...:)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 16:22
Re: Je tu ještě NĚKDO..
V Japonsku jsou bezestupňové převodovky docela OBLÍBENÉ - na to "denní ježdění" (mám to - dle trasy - nějakých 28 až 35 km) jsou "naprosto ok" a to (asi) i ten Lexus IS 300h (a jestli je pravda že "celkové náklady" při 164 kW vyjdou MÉNĚ než audi A4 2.0 Tdi - tak asi "není o čem" :-)
Avatar - guze
4. 6. 2013 17:02
Re: Je tu ještě NĚKDO..
No pro mě prostě bezestupňové převodovky ne-e....zvlášť když jsou k dispozici výborné 8-mi stupňové automaty...jinak proti Lexusu IS 300h nemám nejmenší námitku....jo ještě ten zvláštně "vychýlený" volič převodovky, ale to už hledám blbosti :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 17:23
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Já s ním ještě NEjela ! (má být k dispozici "teď během června") Zatím se mi (ale HODNĚ) líbí jen "na papíře" :-)
Také bych dala přednost verzi Lexus IS 350 V6 3.5 228 kW + 8mi stupňový Aisin - ale pro Evropu je to prý "zbytečný" model, na náš kontinent se vůbec NEvozí (nebude vozit :-|
4. 6. 2013 10:49
Re: Je tu ještě NĚKDO..
Radši bych ho sem netahal, aby nezůstal v prachu. ;-) To je spíš soupeř silnější 1,4 TSI. Bohužel smutná realita. I když v rychlostech nad 100 km/h by mohl mít navrch. Má přeci jen o 60 kW více a "CVT". Mohlo by to být zajímavé porovnání. A proti 250 1,8 TSI.
Avatar - Ada je zase tady
4. 6. 2013 09:18
Jaký motor?
Tak jsme se dozvěděli, jaký výkon bude mít nová Octávka s dieselem a bendzínem. Ještě by mne zajímalo, jaký výkon to bude mít, když bude pod kapotou parní stroj?

Proč do toho proboha furt cpou podobně zastaralý zážehový motor? Copak by nestačil normální motor TDI?
Rozbalit vlákno
2
4. 6. 2013 14:07
Re: Jaký motor?
Prej zastaralý zážehový motor >:D >:D >:D , ten nám ješte neřekl sbohem.Ty se dostat do nějaké automobilky a vzít si tam gtiho a adama tak zkrachuje.
5. 6. 2013 16:29
Re: Jaký motor?
Pokud v budoucnu budem jezdit na zemní plyn, ten tvůj "moderní" diesel bude nepoužitelný, co je tu potom zastaralé? >:D
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 15:59
megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
teda aspon na testovacom okruhu na slovensku ;-) aby som z toho hned nerobil svetovu senzaciu :-D

odporucam pozriet video :yes:

[odkaz]

som zvedavy na cas novej octavie RS v tomto Rastovom teste

;-)
Rozbalit vlákno
20
Avatar - guze
4. 6. 2013 16:03
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
Rasto je borec :-) ...mám otázku, přidávájí jeho videa nějak pravidelně, nebo jak kdy? Páč tam vždycky chodím každý den a vyhlížim jeho videa >:D
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 16:18
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
videa su pridavane s nepravidelnou pravidelnostou ;-)
4. 6. 2013 16:10
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
No výsledek pěknej. Ale na to, že má asi o 90 koní víc, motor V6, a že ten MRS jezdil na zimákách, by to mohlo bejt i lepší. :-) Jen ten předek, a to se na mě nezlob, je strašnej... 8-s
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 16:16
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
ved ja viem... porovnavame hrusky s jablkami
;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 16:19
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
No ale když jsou "hrušky s jablky" za (ca) STEJNOU cenu (a jde nám o to "dá si ovoce" ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 16:27
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
vyhoda genesisu je v jeho cene... to je pravda.. ponuka vela muziky za relativne malo penazi.... a je to zadokolka ;-) ... ovsem dizajn mi pride az moc tuctovy a prilis podobny beznym ludovym hyundaiom .... chcelo by to v prednej partii viac odvahy, sedacky sa mi pacia rovnako aj prevodovka je fajn... kokpit vyzera celkom ok.... skoda toho tuctoveho vonkajsieho vzhladu prednych partii
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 16:41
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
No já většinou sedím UVNITŘ = po sedadle a "jak se mi na vše sahá" mne zajímá na voze spíš to co NENí (na první pohled) vidět a to "vytvarování vnějších plechů" je v reálu skoro až to POSLEDNÍ (samozřejmě IDEÁLní je "vše skvělé", ale to vám vůz posouvá do DOST JINÝCH cenových hladin..
..no a tady srovnáváme "dole" (zadní pohon, motor V6 atd.) daleko LEPŠÍ vůz s daleko "horším" = pro BLONDÝNU (celkem) JEDNODUCHÉ ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 19:15
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
chapem ;-) .. ano dizajn nie je az taky extremne dolezity faktor.... dolezitejsie su jazdne vlastnosti a to ako sa clovek v aute citi.... s tymto suhlas ale predsa len mohol byt genesis spredu o kusok originalnejsi ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 20:47
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
To určitě ano, na druhou stranu rozhodování zda (za stejný peníz) V6 a zadní pohon nebo octavii je (pro mne) VELMI snadné.. ;-)
PS: Aby nebylo pochyb: "Ani jedno" :-)
..ale kdybych MUSELA jedno z nich, tak JEDNOZNAČNĚ to JEDNOZNAČNĚ lepší auto ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 20:55
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
tak samozrejme octavia je nieco ine a V6 zadokolka je zase nieco uplne ine .... a hlavne je to kupe na rozdiel od rodinneho liftu akym je octavia ....

ale faktom je ze ktore auto v zadokolke a 347 konmi sa da kupit pod 30 tisic eur ze? asi ziadne... za 30 tisic eur je genesis doslova lahodka :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 21:57
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
SOUHLASím s "lahůdkou" ;-)
PS: Pro/podle mne mají větší smysl" stejné motory v GOLFu či LEONu, ale své kupce si jistě najde i "rodinně" laděný liftback s VELKÝMI převisy lehce upravený "na SPORTovno" :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 22:06
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
suhlasim a aj preto sa mi napriklad aj taky 150kw ceed GT zda na sportovanie lepsia volba ( aj ked nie je rychlejsi a silnejsi ako octavia RS ) ako 162KW octavia.... jednoducho octavia ma velke previsy a je obrovska a rodinne zalozena .... ten 1,1 metrovy zadny previs je priserny - ten sa neda zamaskovat [odkaz]

toto bude v serpentinach alp alebo nejakej uzkej okrske mimo mesta lepsia volba [odkaz] ... octavia bude zase dominantna na dialnici

PS: zadny previs octavie 3 je o 2mm dlhsi ako previs prvej O1... ktory bol skutocne priserny... nova O3 ho maskuje velkym razvorom ale inak kto ma oci tak vidi ten nechutny zadok ;-) proporcne najlepsie vyzerala O2 ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 22:20
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
Ano... ano....ano

Ano.... snad

PS: Téma ("nesmyslný") ZADNÍ převis u PŘEDOkolky jsem tu již zmínila v souvislosti s VW (již ne) Passat CC - toto konstrukční "poručíme větru dešti" mne opravdu NE"bere" :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 22:25
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
asi tak tak veru - pravdu mas,,,,, urobme auto s vyse metrovym zadkom a tvarme sa ze je to sportiak ;-) ... to jednoducho nejde .... O3 vyzera priserne.... oproti O2 jej skratili predny previs a natiahli zadny.... jedine co to zachranuje je jej velky razvor ale ten k sportovosti octavii nepomoze.... ten zadok je proste hruuuza.... mensi rapid posobi podstatne na oko sportovejsie a proporcne lepsie ako O3... a aj jeho zadny previs nema take podivne rozmery
4. 6. 2013 23:01
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
Okta RS není rozhodně auto na sportování, je to auto na rychlé přesuny. A výkonný motor (na spotřební třídu) mj. výrazně zvyšuje možnost bezpečného předjetí na dnešních přecpaných okreskách.

Upřímně jsem zvědav na prodeje sídu GT, protože výkonově a co do svezení je ve stejné kategorii, jako třeba Fiesta ST nebo P208 GTi, které jsou ale o 15-25% levnější, zatímco cenově se pohybuje v oblasti pravých HH (Astra OPC, Golf GTi nebo Focus ST), které jsou výkonové o pěkný kus dál. A k tomu všechny uvedené mají "jméno".
Avatar - white label
4. 6. 2013 23:04
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
Souhlas.

P.S.: Golf "GTI", označení "GTi" má třeba P208GTi.
5. 6. 2013 00:32
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
Me se zase nelibi, ze pouzil TDi, mohl napsat treba HDi, dCi nebo treba jen specifikovat, ze mluvi o dieslovem motoru. :-)
Avatar - NSA
4. 6. 2013 17:39
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
:yes: přesně...nevím z čeho je "topper" tak odvařenej - když porovnává neporovnatelné :-) ale jo vlastně to chápu...vítězí ten "jeho" :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 18:07
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
Proč NEporovnatelné? Jsou to (sportovně laděné) vozy za ca STEJNOU cenu..
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 6. 2013 08:26
Re: megane RS porazeny Genesisom coupe o 6 stotiniek
"...avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch..."

>:D >:D >:D takový zcela nepodstatný detail, co?
4. 6. 2013 20:11
Škoda
Zase dostane len odrobinky zo stola VW, vsetko cez prikazy a zakazy chlebodarcu... O nicom... >:-[]

Cela Skoda je hrackou v rukach VW... >:-[]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 20:45
Re: Škoda
Nikoli "hračkou", ale MAJETKEM, za který nový majitel ŘÁDNĚ ZAPLATIL ;-)
4. 6. 2013 20:53
Re: Škoda
Tak to sa nevie ci poriadne zaplatil... :-) Videl tu niekto zmluvu? Ci bankovy prevod? >:-[] Tak ci onak, Skoda je nieco ako Chelsea vo futbalovom svete... cize nic moc...
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 20:59
Re: Škoda
nechcem nijako narazat na nic .... len dodam ze pozicia skodovky nikkdy nebola lepsia ako je teraz... a octavia RS je toho dokazom ze skodovka nezbiera omrvinky ale dostava to co aj golfik ;-) .... a to pisem ako clovek ktory fakt skodovku nemusi....
4. 6. 2013 21:02
Re: Škoda
ale no taaaaaaaaaaaaaaak, to je len motor a jeden model, co ostatne modely, co zadne napravy, co kvality interierov? nevidis tu diverzifikaciu a odstup VW od Skody? otvor oci, sme sice pod RS ale ten vztah nie je len o RS :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 21:20
Re: Škoda
ano samozrejme ze vw si chce udrzat isty odstup od skody.... rovnako ako aj audi ma isty odstup od vw... v hierarchii koncernu je to normalna vec.... kazdy ma svoju pozicu... dacia tiez nemoze porazat renault.. to renault nedovoli.... a kia tiez nikdy nepreskoci hyundai... rovnako ako maserati nikdy nebude rychlejsie a drahsie ako ferrari.... to us normalne veci .... tak to chodi ... kto je sef ten rozhoduje .....

ale inak superb a passat tam je to vzacne vyrovnane... dokonca si myslim ze superb zadupe aj passata ;-)
4. 6. 2013 21:24
Re: Škoda
to by musel byt minimalne vnutorne sirsi, lebo takto vyzera disproporcne... nemozem si pomoct, to auto je v ne-kombi karoserii ako had...
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2013 21:47
Re: Škoda
tak napr fabia kombi posobi ako taka uzovka ;-) ..... proste uzko ....

inak passat a superb su zhruba zvonku rovnako siroke ( passat je 3mm sirsi ) ... a v dlzke je len 6cm rozdiel .... stale neviem preco sam nohym teda zda superb uzky.... mne sa nezda... [odkaz] a ani v porovnani s passatom CC neposobi superb uzko [odkaz]

hadaj kto je sirsi superb alebo toto [odkaz]

no veru... superb je sirsi ako stare Ecko ktore je zhruba rovnako velke.... a vobec neposobi medak uzko
4. 6. 2013 22:54
co znamená zkratka RS?
Je zde spousta názorů na octavii RS, mě osobně existence octavie RS nijak nepohoršuje, věřím, že většina diskutujících a zejména těch co ji odsuzují auto podobných kvalit nikdy nevlastnila. Jsem přesvědčen, že oproti běžnému rodinnému autu motorizace třeba 1.6TDi je to velký skok s nadprůměrnou dynamikou a pokud budu chtít rychlý rodinný kombík, tak RS je vcelku dobrá volba. Jedná se zcela jistě o nejsportovnější verzi škodovky a z tohoto pohledu je použití zkratky RS oprávněné, nicméně by mě spíše zajímalo, co tato zkratka vlastně znamená - pokud je to spojené s Rallye - jako rallye sport, tak je toto spojení značně neopodstatněné, ale stejně tak je neopodstatněné třeba i u AUDI RS, naopak třeba u Focusu RS mi přijde vcelku vystížné. Obdobně je to i se zkratkou GT - grand turismo, což už se dá považovat za jasnou specifikaci, nicméně si myslím, že 5tidvéřový golf, který nese zkratku GTi do ní také zrovna moc nespadá, to by ta octávka klidně mohla nést název také název GTi, ale tak už to dneska prostě je, zkratky a odkazy jsou zneužívány k lepší prodejnosti a příkladů by se našlo hodně, tak proč zrovna škodovce to mít za zlé.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
4. 6. 2013 23:01
Re: co znamená zkratka RS?
Za tu první část ještě bez polemiky o zkratkách: :yes:
5. 6. 2013 00:31
Re: co znamená zkratka RS?
Co se ti nelibi na polemice o zkratkach? :-)