Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia RS: Z 0 na 100 za 6,8 s, maximální rychlost 248 km/h

425 komentářů

TomasPT
Že by už začali měřit maximálku stejně jako spotřebu?
ryccardo
248 nebo 250 na to s-ere bílej tesák ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Mělo a není, co víc k tomu dodat? To je rozdíl mezi neoficiální a oficiální informací...
Avatar - Magister
Magister
Hezká je. Nicméně výkonově žádný zázrak.... teď ještě nahodí cenu - ve slušné výbavě to bude někde mezi 800 - 900 000 a člověk už ví, že toto auto moc smysl nedává...
Xawier
>:D
Maranello
Základ tipuju v ceně kolem 725.000,- (nicméně, už ten bude mít dost slušnou výbavu). Příplatkovou nadstavbou už budou nejspíš jen asistenční systémy všech možných druhů dle stávající nabídky...
Avatar - Magister
Magister
To jo... volant 5000, klima, sklopná zrcátka, stahovací okna >:D ...
Avatar - guze
guze
Zkopírováno od Dixík(a)
Je to přeleženo přes Google ze Slovinské výbavy:

OCTAVIA RS - standardní výbava
3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech
3-ramenný kožený multifunkční volant je výškově i do hloubky (rádio a telefon), s koženým paketem (řadicí páky a páky ruční brzdy a manžeta z kůže)
5 dveří
7 airbagů (dva čelní, dva boční, boční okenní airbagy a Kolenní airbag řidiče)
kola z lehké slitiny 17 "" DORADO "7,5 J x 17"
aerodynamický stěrač s intervalovou funkcí
Aktivní opěrky hlavy vpředu Woks
barva Palubní počítač "Maxi-DOT"
barevné brzdové třmeny - červená
bi-xenonové světlomety s funkcí AFS LED +
Stěrač zadního okna
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním - "Climatronic" dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, s čidlem vlhkosti, filtr s aktivním uhlím, s AQS a chlazení odkládací schránku
Držák 0,5 l lahví ve dveřích za sebou
Držák 1,5 l lahví v zásuvkách do dveří
Držák na parkovací lístek
světla pro denní svícení
dvojitý výfukový systém z nerezové oceli
elektrické posuvné, skládací a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s automatickým proti oslnění
imobilizér
ovládání oken vpředu a vzadu, s výhradou uzavírací síly a dětský zámek
elektromechanický posilovač řízení kola
ESC včetně ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, ESBS, TSA MKB a XDS
vypnutí airbagu spolujezdce
chrom spodní hranici bočními okny - "" zadní světla LED
Přední mlhové světlomety s dynamickou funkce 'Corner funkcí "
Zadní mlhové světlo
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou proti oslnění
Zařízení pro čištění světlometů
čalounění kůže / látka "RS"
nárazník lakovaný v barvě vozu
Vyhřívané trysky na čištění čelního skla
Vyhřívané zadní okno
obložení - RS
varovný tón ne ugasnjenje světel
varování za to, že na sobě bezpečnostní pás pro řidiče a předního spolujezdce
Osvětlený zavazadlový prostor
osvětlený prostor pro nohy vpředu a vzadu
pneumatiky 225/45 R17
úložný prostor za zadními podběhy
osvětlené vnitřní "kočičí vize"
osvětlené vnitřní kliky dveří
Poklop zadní sedadla v zavazadlovém prostoru
Mávání lavice a sdílený / poklopno zadní sedadla
výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou
Zadní parkovací senzory
balíček "Light Assistant" funkce Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light) a dešťový senzor
přihrádka na brýle
zásuvka pod předním sedadlem spolujezdce
přihrádka reflexní vesta pod sedadlem řidiče
příprava pro handsfree "Bluetooth" v poli "telefonní budka" se zesíleným signálem na přídavné antény
ukotvení pro instalaci vzadu "ISOFIX" dvou dětských sedaček
konektory pro karty SD, MDI, USB a AUX
rádio "BOLERO" s CD a MP3 přehrávačem a 8 reproduktory
Souprava na opravu pneumatik
Systém Start-Stop s rekuperací brzdné energie
loketní opěrky vpředu i vzadu
středová konzola s 12V zásuvky
Snímačů TPMS
nastavení sítě v kufru
sportovní pedály sada
škrabka na led
Stropní světla - "Západ slunce" extra tónovaná skla od B-sloupku dopředu - Sportovní podvozek (-15mm)
Tempomat
textilní rohože
opěrky hlavy na všech sedadlech
jack do kufru - 12V
brzda s Funkce Hold 'Hill-Hold'
vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu
tónovaná skla
Dixik2
Upřesnění.V ČR je místa Bolera rádio Swing.
Left
:-(
_MT_
Navigaci ti určitě v ceně nedají. Stejně tak třeba tažné, nebo nějaký ten lepší audio systém. Při pohledu na GTI by za ty peníze měli nabídnout slušnou výbavu.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Nespokojili jsme se s konstatováním, že se bude jednat nejrychlejší model v historii značky Škoda a zeptali jsme se přímo – bude mít omezovač rychlosti na 250 km/h? Lakonická odpověď zněla, že ano.
Futurista
Odpověď byla ANO, ale bylo jasný, že by byl zbytečnej. Stačí se kouknout na opravdový HH, kolik maj maximálky. OIIIRS má o dost kW míň, takže bylo jasný, že se na tu rychlost těžko dostane. Přečti si diskuzi k tomu článku. Klidně přiznám, že se pletu, ale už tenkrát jsem tipoval, že to prostě nedá. Něco jsem najezdil s Meganem RS, to je vyšší jízdní level, a těch 250 bylo fakt maximum. Takže zas šlo jen o nafouklou bublinu, která posloužila jako vábnička. Bohužel, nic takovýho nepřišlo a zas se ukázalo, že přehánět v Bolce uměj dokonale. Hlavně, že zaručený informace. Ale není to tady na ACZ poprvé...
_MT_
Na 250 je to výkon dostatečný pro podobně velké auto, byť spíš hraniční. Je to věc zpřevodování, hmotnosti a aerodynamiky (a dalších věcí jako ztrát v pohonném ústrojí). Správná otázka je, záleží na tom? Delší převod jen znamená, že na něj auto bude línější.
Futurista
Záleží - nezáleží je otázka. Ale slibovat lidem 250 km/h s omezovačem, psát o nejrychlejší škodovce všech dob,a pak tiše přijít s nižším maximem, to si myslím, že je docela úlet. Kor když to zaznělo z povolaných úst...Možná se na tom podepisuje i zdejší (ne)zaujatá redakce. A pokud by ten výkon dostatečný byl, pak by to asi OIIIRS dala ne? Jasně zpřevodování, a další veci... Jak jsem psal, s Megane RS (250 koní) jsem těch 250 dal s hodně odřenýma ušima, a prostě od začátku jsem si byl jistej, že těch 162 kW na to stačit v OIIIRS nebodou. Stejně jako těch 250 km/h nedá stejně silnej Megane Grandtour GT 220. (0-100 za 7,6 s, max 240 km/h) Možná by to chtělo u škodovky víc pokory na papíře... Nevím. Ale přijde mi, že škodovka se snaží protlačit za cenu všech prostředků...
_MT_
A4 se stejným motorem těch 250 dá. A to s pohonem všech kol a automatem, což jsou jen další ztráty v hnacím ústrojí (dá to i s manuálem a i s pohonem předních kol, pokud si myslíš, že taková verze na tom bude lépe - jen CVT má smolíka). Přitom bude výrazně těžší (váží 1645 kg). Ne že by to mělo takový vliv, ale rozhodně není lehčí. A stačila jí na to i předchozí verze motoru se 155 kW (ale jen s pohonem předních kol) - v obou případech jde o faceliftovanou B8.

Určitě mohli 250 dosáhnout. Ale auto není jen o jednom parametru. Otázka tedy je, co by pro to museli udělat a jak bolestivé (nákladné) by to bylo.

Pokud jde o místní články, je to věc redakce. Jak tu Lukáš Vaverka napsal, to je rozdíl mezi neoficiální a oficiální informací. Takže to asi nebylo zase tak podložené. Rozhodli se to publikovat a hlavně, rozhodli způsob, jakým to publikovat. Takže to v mých očích jde na jejich hlavu.
Avatar - white label
white label
Spekulace s nutným omezovačem byly do jisté míry bulvárním nesmyslem.
Ale co je to za pojem: "opravdový HH" v souvislosti s výkonem, nebo max. speed. Odkdy je HH definován max. výkonem motoru, nebo max. rychlostí? To jako např. aktuální Golf GTI není opravdový hh, protože má v základu taky "jen" 220 PS a nejede +250 km/h? Dát i přes -30PS maximálku jen o 2km nižší je rozhodně spíš lichotivé, než naopak. Není lepší, když je hh lehčí a stačí mu tak na podobné výkonové paramatry i měně PS? ;-)
Avatar - Emel
Emel
Hmotnost na maximálku moc vliv nemá...
Avatar - white label
white label
Napsal jsem na "podobné výkonové parametry", což logicky není jen max. rychlost. Samozřejmě, že u maximálky je toho víc (převody, aerodynamika...).
_MT_
Hlavně účinnost všeho druhu. Pokud někdo použije převodovku, která pamatuje krále Klacka, tak mu nemusí stačit ani 200 kW. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Omezovač je v EU tradičně na 250... ale některá auta o jeho funkci jen slyšela z rozhovoru na křižovatce.
ikoptak
A nejsou ty 2 km putna?
TomasPT
Třeba po čase ještě přihodí i tu 169kW verzi a ta už těch 250 vytlačí :-)
Kombík se fakt povedl, ale proč má liftback takový křídlo? To auto je hranatý jako prase, ale křidýlko ve stylu O1.
Maranello
To ani nebude potřeba - zbytek "dodá" Cimbu. Pokud O2 RS zvedl ze 147 kW na 175 kW, tady to dá (z opatrnosti) někam ke 184 kW, čímž to zakulatí na 250 koníků a dost. Víc by podvozek stejně asi "neutáhl".
Xawier
>:D :no:
Avatar - daffyduck
daffyduck
Když se přelepí ten negativní prolis na předním nárazníku, tak to udělá i 250 :-) Nevadí tohle aerodynamice? Vždyť to tam musí vytvářet výry. A namyslím ty se zobákem a velkejma očima.
Avatar - filko
filko
Příště piš raději turbulence. Zaprvé budeš vypadat znale a za druhé nebudeš vypadat neznale.
novice
:yes:
Jinak vyry znam jen ty se zobakem a velkejma ocima, asi spis myslel viry >:D
A to je jeste otazka jestli tam melo byt kratke nebo dlouhe i :-)
Avatar - Iv8
Iv8
Pokud to rozjedeš na maximálku, bude tachometr někde mezi 260 - 270km/hod.
Takže nezasvěcení budou spokojeni. Ostatně většina cestovních vozů, schopných jet přes tuto hranici, má instalován omezovač na 250km/hod.
Avatar - iudex
iudex
Kde sú tí, ktorí pod nedávnym článkom o RS tvrdili, že 250ka pre RS nebude problém? Ja som už tam tvrdil, že 162 kW pri tak veľkom aute na túto rýchlosť stačiť nebude a na nejaký obmedzovač môžeme zabudnúť (porovnajúc to s Focusom ST, ktoré so 184 kW motorom má tiež "len" 248).
Nie je to absolútne dôležité, ale pri marketingových kecoch o obmedzovači mnohí škodováci/koncernisti vystierali hrude a poukazovali hrdo na tento "fakt".
Avatar - white label
white label
Ano, řeči o potřebě omezovače max. rychlosti byly mimo. Na druhou stranu je tu docela výmluvný fakt, že na stejnou maximálku jako má Focus ST s 250 PS stačí koncernu o 30 PS méně. Chce to porovnat maximálky u Fo3 ST kombi a O3 RS kombi, pokud jsou shodné, platí to o čem píšu prakticky doslova.
Avatar - iudex
iudex
I preto som hovoril, že reči o obmedzovači sú mimo, aj tých 248 kmh je na tento výkon až nečakane slušná hodnota.
Btw. nová RS sa mi fakt páči, v tej modrej a zaujímavými diskami by som si ju vedel predstaviť v garáži. ST kombi pribudol konkurent, na ktorého sa určite minimálne pozriem. Uvidíme tiež, ako ju nacenia.
_MT_
Protože je tvůj argument zcestný. Viz 14:46. Výkon stačí. Otázka je, jestli je skutečně prioritou mít maximální rychlost 250. Jen pro zajímavost, Golf GTI má udávanou maximálku 246. A Performance 250.

Case in point, A4 2,0 TFSI S-tronic quattro váží 1645 kg (dle evropské normy), stovku má udávanou za 6,4 a maximální rychlost 250 km/h. Ale Avant už 250 nedá, ani v nejlehčí verzi (1580 kg).
Avatar - iudex
iudex
Scestný je skôr Tvoj argument. Ty tvrdíš, že teoreticky by na 250ku výkon stačil a je to len otázka sprevodovania. Ale podobnou logikou môžeš tvrdiť, že na 250ku by stačilo aj povedzme 132 kW motora 1,8, ak bude prevod extrémne ťažký. Ale keďže prevodové pomery sú robené aj s ohľadom na zrýchlenie, pružnosť, emisie a spotrebu, tak tie naladenia nebudú veľmi odlišné a teda porovnateľne výkonné autá budú mať porovnateľnú maximálku. Preto som tvrdil, že ak sesterský (a ľahší) Golf GTI má s týmto motorom 246 kmh, väčšia a ťažšia Octavia môže zabudnúť na 250 a ešte obmedzených.
P.S. trafená hus? ;-)
_MT_
Lze si spočítat, jaký výkon potřebuješ. Já říkám, že auto této velikosti si se 160 kW vystačí. Vystačilo by si i s méně, ale něco by to stálo. Nepsal jsem tam jen o zpřevodování. Extrémně těžký převod ti nepomůže.

Zmíněné A4 stačilo s manuálem a pohonem předních kol 155 kW.

Když to GTI může překonat o dva kilometry, proč ne o čtyři?

Potrefená husa? Nechápu tvou pointu. Rozhodně nemám 160 kW a neběhám 250 km/h. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Skôr som myslel, že si zareagoval očakávane na moju prvotnú jemnú provokáciu ako obranca Škody/koncernu. ;-)
_MT_
Jen mám alergii na hloupé argumenty (hlavně opakované). ;-) Vtipným a chytrým narážkám se zasměji. Když na to narazím, bráním každou značku, jediný rozdíl je, že o Audi mám větší přehled. Zaujatý jsem leda vůči "východu" - dálnému, i blízkému s výjimkou Japonska. Nevím, proč lidé mají potřebu (a teď nemyslím tebe) do nekonečna omílat hlouposti. I opakovaný vtip přestává být vtipem.

Jinak pod tím článkem jsem tvrdil to samé, co tady - možné to je, ale bude to na hraně.
Avatar - JDM
JDM
pořád se tu bavíte o udávané papírové maximální rychlosti , klidně se může stát že zrovna tvůj kus pojede dle GPS 255 nebo taky třeba jen 240 . spíš bych se zajímal o to jak auto pojede a bude zrychlovat v rychlostech 120-180 které se dají na silnici ikdyž nezákonně ale reálně využívat .
_MT_
Opakovaně jsem se vyjádřil ve smyslu, že na tom nezáleží. Ale argument nedostatku výkonu je podle mne prostě lichý.
ryccardo
Vypadá to hezky po krásný O1 RS bych řekl "Zase pěkný RSo" O2 RS je vizuelně těžká bída. Neví někdo o kolik to má být vůbec lehčí oproti O2 RS?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No, a já si říkám, že O3 je první RS, která se mi nelíbí. Moc krychloidní, moc ostrá, podivné koncovky výfuku jako od tuzera který nenašel tvar vhodný pro spodek nárazníku... A nelíbí se mi ani tato konkrétní kola - snad Škodovka propustí ještě jiný design ráfku.
jarafara
Krásné, výkonné, kvalitní, co víc si přát :yes:
ryccardo
Důležitý je že má trochu sportovní naštvanej kukuč. O2 RS s přiblblým asijským výrazem a hnusným zadkem dekorovaným dvěma stupidníma odrazkama alias valník na seno vypadala mnohem hůř. Nicméně ty kola se mi taky nelíbí. Kam se to hrabe na Spidery z O1 RS.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Tak o tom žádná, ve splitscreen fotce O2FL vs O3 zepředu vyhrává novinka na celé čáře. Ale celkově? Nevím, ať tu galerii proklikávm kolikrát chcu, příjde mi to takové nenadchne-neurazí.
navíc O2 předFL je jiné kafe než poFL
ryccardo
Je to jak píšeš. Nenadchne-neurazí, ale chvála bohu, že to vypadá aspoň jak to vypadá. To že to mohlo mít ještě trochu větší šmrnc je jasný.
Avatar - white label
white label
Je moc dobře, že O3 designově navazuje na O2 před face. Mě se právě návrat k té hranatosti líbí. Která kola se vám nelíbí, ty na litfbacku, nebo kombi? Jsou to dva různé designy.
Avatar - iudex
iudex
Úplný súhlas, aj ja oceňujem, že dizajnovo bola O II fl "preskočená" a nadväznosť je jasne na pôvodnú O II.
Kolesá liftu a kombi sú síce odlišné, ale páčia sa mi obe, málokedy je tak vydarený dizajn u viac, ako 1 sady diskov (viď hothatche). Obe pekne korešpondujú s hranatým dizajnom karosérie a zároveň maximalizujú optickú veľkosť disku. Viac sa mi ale páčia tie na kombi.
Avatar - white label
white label
Ty na kombi víc evokují Detroity z GTI5/6, i když jsou hranatější. Na kombi jsou odvážnější/více okázalé, otázka je, jestli už to není na Octávku RS trochu přes čáru, musel bych to vidět naživo.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ty na kombi už jsou na můj vkus moc - podle fotek. Ty na liftbacku ok, přesto bych raději viděl chrom masku, protože klasika hliníkový jsou na autě s černými/tm. šedými detaily divné. A černě lakovaný kola na vyšší střední třídě (a nižších) aut, když už, tak se mi líbí většinou jen k bílému laku, u supersportů je to trochu volnější a spíše případ od případu (model, typ kol, barva laku). Tyhle na kombi jsou skoro jak na baby lambo.
Avatar - white label
white label
S designem/tvarem kol jsme se docela shodli, ale kola jsou tzv. dvoubarevná a nejsou ani černá, nýbrž tmavě šedá. Masku v chromu bych zrovna u verze RS viděl naopak nerad. Chválím i černě lakované kryty vnějších zpětných zrcátek.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To je pravda, že nejsou jen černá. Kdybych chtěl mít obyčejnější kola v "hliníkové" barvě, tak by se to s těmi černými detaily přebíjelo, resp. mně to k sobě neladí. A ano, jako celek to funguje. Ale třeba zrovna právě ta modrá by se mi líbila s hliníkama a to se dohromady s tou černou maskou nehodí, bílá je trochu jiný případ, ta se s černou obecně celkem ráda. Černé doplňky bych nabízel jako možnost nějakého bezpříplatkového paketu. Případně naopak - nabízet standard provedení jen po zaškrtuntí v konfigu.
Avatar - white label
white label
Ještě nevíme, jak to přesně bude s nabídkou, třeba tam prostor k podobné individualizaci bude. I kol bude asi v nabídce víc, v několika (mnimálně dvou) rozměrech.
ryccardo
mě tak nějak čoveče ani jedny ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jedničkové RSo bylo nejhezčí dle mého názoru, tohle neni špatné, ale za mě ta 1. zůstane nej. Působila agresivněji s pěkným křídlem vzadu, prostě jako bys jí vytáhl z Oktavia Cupu nebo z Bohemia Rally a jen přestříkal, kola měla taky super :-) Jen nevim jak jezdila, jel sem jen seriovou 1,8T.
ryccardo
Podle mě bylo taky nejhezčí jedničkový RS. ;-) Jezdilo to dobře. Proti 1,8 T tam byl znatelný pokrok a to nejen výkonový. Jak díky různým výztuhám, tak i díky lepšímu podvozku, brzdám a větším kolům. Navzdory různým místním kecalům to bylo příjemný ostrý auto :yes: ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Právě, přijde mi že nové RS je sice rychlé... ale je to jen rychlý liftback/kombi a tam veškrá sportovnost končí, vím že to tak má být a je to i cílem Škody, ale RS1 oproti Octe 1 byl větší rozdíl :-)
dentr18
náhodou zas jako konečně vypadá sportovně... sice O1 a O2 ten liftback s křídlem vypadal tky dost dobře.. tk tohle se mi líbí asi nejvíc.... a ty disky mě zas příjdo umoc hezky designovaný
Xawier
:yes:
Avatar - RWD
RWD
Kola, přední nárazník s ledkama (to jsou LED mlhovky?), zadní červená linka a koncovky výfuku. Celé posazené do sportovní hrany. Tohle se panu Kabaňovi opravdu povedlo :yes: :yes:
Jen mi tam moc nesedí to kulaté křídlo z RS1, to si myslím že mohlo dodržet hranatý celek něco jako křídlo O2RS, ale co už.

:yes: :yes: :yes:
Xawier
:yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To křídlo navazuje na oblou linii vrchní části boků, podle mě je to záměr, který ho ve skutečnosti dělá míň nápadný.
JuicyMane
Vypadá to, že LaFerrari má velký problém >:-[]
Avatar - iudex
iudex
Keď McLaren 12C, tak prečo nie aj Ferrari, no nie? >:-[]
RS
Opravdu, pěkné. To bílé kombi je až překvapivě parádní :yes:
Avatar - RWD
RWD
:yes:
Avatar - RWD
RWD
Nezklam a slož ji! :yes:
TomášF
Vždyť to vůbec nejede 8-s
Avatar - RWD
RWD
Ty děláš testovacího jezdce ve škodovce? My ještě neznáme fotky interiéru a ty už jsi s tím jel? >:D
Xawier
Ten dělá testovacího jezdce v nějakym výzkumnym ústavu >:D
II
Neměl bys být touto dobou ve škole? Vypadá že auta znáš tak akorát z Need For Speed >:-[]
TomášF
Vy jste asi retardi. Zrychlení je psaný v článku, na to v tom nepotřebuju sedět abych věděl, že je to líný.
Karel6
Pěkný , ale čím to bude , že první co mě napadlo když jsem viděl foto bylo , proč cpou k článku o Octavii RS fotku nějakého sportpaketu Rapida ??? Neudělali ve ŠkodaVWerke někde chybu když hi-tech Octavia vypadá na pohled úplně stejně jako low-end Rapid ???? :-O
Xawier
Možná proto, že se v autech moc nevyznáš?
Xawier
... ve skrytu duše jsem doufal v silnější provedení motoru 2,0 TSI z GTI Performance, ale vzhledem k tomu, jak teď ve Wolfsburku šlapou Škodě na krk to byla naivní představa. Co se týče exteriéru, tak dle mě naprosto výborná práce! :yes:
Avatar - RWD
RWD
přesně, já napřed doufal v 180kW pak aspoň v 169kW no a nakonec hold je 162kW, nevadí :-) design je výborný!
Avatar - Emel
Emel
Upřímně... v předokolce, co s tím?
Avatar - RWD
RWD
Jsou přece i mnohem větší výkony na přední náhon. Toto si nemyslím že je problém pro např. těch 180kW.
Avatar - Emel
Emel
To sice jsou, ale přenést takový výkon na silnici není jen tak. RS nemá být závoďák a na dálniční expres mi přijde výkon plně postačující.
Xawier
Na suchém,čistém povrchu bych se nebál, na mokru atd. už to bude horší... Já se třeba celkem divím, že VW nedělají GTI/RS i s haldexem... Myslím,že by se našli zákazníci, co by 60.000,- Kč navíc obětovali. Se slabším motorem by to image eRka neohrozilo.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Exterier je teda bomba a co se týče motoru... stačí jemný profi chip tunning a je to. Za mě :yes:
GTI
Slabiny v amoku, shlížím ta er-esa,
kladivo drtící, caymanův let.
Mazďáci čučí jak komáři z pralesa,
tohle je eso mé, žářící květ.

Tak nastartuj sobě sám prosťáčka svého
a pod nudlí onanuj na celý… cee´d.
Jsou králové vlasti a srdéčka tvého,
navždy a napořád už ve Škodě jet!

BRAVO - BRAVO... BRAVO :yes: :yes: :-!
Avatar - RWD
RWD
skvělé :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
Super :-) , přiznej se... že jsi tu čárku do kladivo drtící, caymanův let dopsal až zpětně?

Čučím jak komár z pralesa...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Výborný text :yes:

...a pod nudlí onanuj na celý… cee´d >:D >:D
Adam Novák
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Tohle by se mělo vyučovat v hodinách literatury... asi se to naučím a řeknu tu básničku o hodině literatury...
BRAVWO GTI!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
Vidíš, paní učitelka bude mít radost :-)
Pacho69
jen aby nedostal dvojku z chování za "onanuj" >:-[]
Avatar - Shr3k
Shr3k
Ne to je málo palců, přidal bych ještě pár desítek a do toho párkrát doppeltes vau. ;-)
OndraH
No to budeš za pěkného třídního šášu, jestli jím už nejseš.
jamp
Vy dvaja mate s GTIm spolocne to onanovanie. Ty preto, lebo zeny by za sex s tebou platili slobodou ( kvoli nezletilosti ) a u GTIho to tipujem pri jeho veku a davkach halucinogenov na nutnost, ale predstavovat si pri tom c'eed alebo aj vyfuk VW, to je uz predsa len prilis >:-[] >:D
Yelush
m-béčka so 600l kufrom ako "šporťák" je už samo o sebe na smiech. A mazda vyhrávala Le mans, WRC, World Land Speed, dragstery, rallye atď. keď škoda vyrábala favorit. Dúfam len, že aj k tomuto mačkopsovi si bude treba prikúpiť zadný stierač za 88€ ako doplnkovú výbavu. Inak do RSky by mohli preniesť aj 5kvalt z 1,6tky, ten je vraj podarený a ku každému autu zadarmo 2 náhradné kusy TSI motorov, každých 100000 jeden motor. Len nechápen ten multilink, však všade sa rútia info, že VW torzka je vlastne lepšia ako multilink... Celá škoda je na smiech, iba v číne možno nie, tam rastú a tam je aj jej kvalitatívne miesto. PS: Keď sa hvno dostane na policu, tak si myslí že je torta. Embéčka bude furt len embéčka, dovi, dopo...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Vítej! Právě o tobě ta básnička byla >:D >:D >:D
Yelush
ja nemám mazdu, takže nebola o mne, ja len konštatujem fakty, a s ceed sa rýmuje s "jít" nie s "jet"...
Futurista
Tak sem tam ten rým zadrhne, ale jako omluva by mohlo sloužit, že v Plzni na právech poezii moc neprobírali. >:D

PS: "jít" bude až v další básni o cestě ze servisu...
Yelush
:yes:
Avatar - JDM
JDM
>:D :yes: :yes:
Pacho69
co radši "jíst" (po zaplacení faktury za TSI) :-!
Frantizsekk
kvet-jet.. asi problem soucasny generace, schopnost uchopit jen jeden radek
_MT_
Někteří lidé mají asi opravdu kilometrové vedení. Kombi mají stěrač povinně, liftbacky volitelně (a za příplatek). Ano, pokud někdo nabízí sedan i liftback, tak bývá stěrač povinně (Mondeo, 6, Insignia). Taková GT od BWM ho nemají ani za příplatek, pokud vím - je prostě zbytečný. Já ho třeba nemám rád. Jen tam tak trčí a kazí linii auta. K ničemu jinému není dobrý.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechápu, co je na výkonném, pohledném a prostorném autě směšného.

Proč sem pleteš Mazdu?

Ano, zadní stěrač za příplatek bude.

Kydy o motoru, o jehož spolehlivost inevíš vůbec NIC, není třeba více komentovat.

K smíchu je zde jen tvůj příspěvek.
Yelush
1: čo je na škode smiešneho už je v príspevku , ... ešte by som doplnil, tvrdé plasty, CENA 23000€ za spomínanú 1,6TDI 102k, ten váš super kufor. Nakladacia hrana jak sviňa, ťahať z toho niečo je božie dopustenie. Sedalá v "rovine" skok jak sviňa. Škrabka. CENA 23000€ za spomínanú 1,6TDI z torzkou napr. bez stierača, kontroly tlaku, bez LED a s rádiom s 90 rokov, to je na škode smiešne. To si môže kúpiť iba ***.
2. Mazdu tu zaplietol GTI, ja som len reagoval...
3. o spoľahlivosti TSI viem svoje, v blízkej rodine 2x: ALTEA XL, výmena motora po 40000, druhá skúsenosť 1,8 TSI v octavia kombi 4x4 , výmena motora po myslím 150000km. stačí, alebo si daj do googlu.
4. jasné...
Inak, mne sa vždy Octavia celkom páčila, ale prečítajte si testy na iných stránkach ako auto.cz, kopa kritiky na jazdné vlastnosti OIII, podvozok, hluk, spracovanie a tá cena, a ešte sa ti každý smeje že máš embéčku. ďakujem, neprosím... A ruku na srdce, to akože kto z vás by dal za OIII elegance 23000 s hore spomínanou motorizáciou a výbavou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže s novou generací TSI nemáš zkušenost žádnou...Jinak nevím, proč pod RS mluvíš o 1.6 TDI a podvozku.
Yelush
Iba preto, lebo som reagoval na GTIho, ktorý brutálne preháňa a nie je tu sám. Samozrejme česť mnohým a aj z Čiech, ktorí vedia byť kritický. Mne octavia ako taká vôbec nevadí, kto chce, nech si ju kúpi, len mi prekáža brutálne bezrozmyselné protéžovanie a vyzdvihovanie auta a značky, ktorá proste je len priemer v spoľahlivosti a kvalite a hlavne obrovský nepomer cena/výkon. Preto som si dovolil poukázať na to, čo škoda púšťa do sveta a koľko si za to pýta, 1,6 TDI bol len príklad. Tvoje reakcie sú len to isté aká je celá politika škody a auto.cz a autosalón prima. Keď ťa pravda udre medzi oči, tak odpútavať pozornosť, zahmlievať, zľahčovať. Keby mal také problémy Peugeot alebo Toyota, tak ich tu a nie len tu roznesiete do pekla. A posledná otázka. Koľko tá RSa bude asi stáť? 35000?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
GTIho nemůžeš brát tak vážně.

A nemáš pravdu s tím, že se snad snažím jednu značku bezhlavě vynášet do nebes a ostatní kritizovat. Jen mi zde lezou na nervy experti, kteří kritizují jen aby kritizovali...Konkrétně problémů s TSI si jsem vědom, ale je směšné je zmiňovat dalších 10 let, ačkoli konkrétně do Octavie se již problémová řada TSI ani nedává (přinejmenším tedy není známo, že by EA211 byly problémové).
Yelush
Ešte raz, moja reakcia bola len reakcia na "prehnaného" GTIho a Adama Nováka. Oni robia presneto, čo nechceš aby som robil ja. Ak silom mocou vyťahujú nadbožskosť škody či VW ja iba podobným spôsobom kontrujem. TOŤ vsjo. Niekto musí vyvažovať strany.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pokud jde o Adama Nováka, snaha vyvažovat ho a reagovat na jeho kecy, je to nejhorší, co můžeš udělat. Provokuje a pokud bude mít dost "publika", tak nepřestane...A GTI je prostě GTI...
Yelush
Ešte jedna vec, naozaj sa úprimne teším, že vám Škodu zachránil VW, máte robotu a aj mnoho slovákov a predávate sa svetu. My sme to šťastie nemali a celý napr. zbrojársky priemysel nám jeden pán odjeal. Tak isto viem pochopiť aj prehnanú reklamu a zahmlievanie chýb škody a naopak vyzdvihovanie aj nezmyselností typu napr. vypaľovanie žiaroviek na peugeote. Konkurencia atď. je to vaša značka, ok beriem. Ale všetko má svoje hranice. Naozaj, škoda je len priemerná značka ktorá vyrába priemerné autá a bohužiaľ to isté už dnes platí aj o VW. Nevidím tam žiadny rozdiel.
Ja by som sem Mazdu zaplietol napriklad z dovodu serie MPS.

Pred VRS by som uprednostil 3MPS.

Tato rendicia VRS je stale len slaby odvar oproti klenotu menom 6MPS. Uz dlho sa nevyraba, ale stale je to po kazdej stranke lepsie auto.
jamp
Pisu 248 kmh, viem, 250 to nie je, ale ten zadny stierac by aj tak nemal byt potrebny :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
>:-[] :yes:
Avatar - Shr3k
Shr3k
I ty jeden žářící květe, úplně z toho cítím tu tvou energii, ten žár. ;-)
Avatar - Shr3k
Shr3k
Jen tak k věci, nějak jsi zapomněl na mazďáckých 260 koní, které tu s námi jsou už pěkných pár let a je jasné, že další nástupce aktuálně výběhové 3 MPS se blíží tempem 6,1 s z nuly na 100, při kterém udělá každé RS pápá.

Ale musím uznat, že v jednom je teda opěvované er-eso lepší - vleče za sebou 600 litrů vzduchu, což se hodí, když je potřeba urychleně převézt pytle s cementem.
Avatar - iudex
iudex
Básnická vsuvka tu už dlhšie absentovala. >:D :yes:
novice
Cekal jsem neco vetsiho, takove RS, zatim je to spis takovy lowend, mel bys na tom jeste zapracovat, nech rozbehnout prsty po klavesnici a pridej dalsi rymy, tohle je pod uroven mainstreamu. 8-s
Avatar - Individualita
Individualita
Kdejakej komár si s jízdními vlastnostmi Škodky vytře víš co ;-)
OndraH
Nech ho být už už mastí žánavalžana o té doby co ereso uvedli.
Bulda+1
Konečně Škodovka udělala tu další rs octavku :D.
skaj
Na design jsem hodne zatizen. Ale timhle mi Skodovka vyrazila dech. Nad ocekavani dobre, krasne ciste linie, na prvni pohled ostre, moderni, nadcasove, ... BRAVO :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle sem potkal koncem ledna v koloně Oktávek III kus od Boleslavi :-) Vypadalo to o poznání líp než klasická Oktavka
Xawier
:yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Na me zatim pusobi OIII tak trochu lacine, krehce. Citim tam snahu udelat za malo penez velke auto, coz u OII znat nebylo. Ono jde i zamenit ciste linie za jednoduche az lacine, coz je videt hlavne na zadnim viku. Rekl bych ze Rapid vypada proporcne lepe nez OIII. Ten diesel je slabota, ten tam nepatri ani vykonem.
Avatar - Emel
Emel
Diesel je v dané třídě (nižší střední) špičkový.

Rapid je užší než Octavia a Octavia na mě působí v detailech mnohem hodnotněji... ale pokud se ti líbí Rapid, nic proti ;-) .
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nerikam ze se mi libi Rapid, jen mi z profilu prijde vyvazenejsi a robustnejsi ;-)
Osobne me trochu prekvapily nedotazene designove detaily jako divne oblozene zadni dvere uvnitr u C sloupku, kde je videt plech jak na 120 a mlhovky, kdy v narazniku je lichobeznikovy tvar skla(PC), za nim trochu pochromovaneho plastu a za tim mezera a pak kulata mlhovka, ktera presahuje i pod chromovany plast. Mi to pripomnelo svetlo Favorita s parabolou 120 8-s
Osobne jsem moc na parkovisti neprohlizel, ale tohle me prastilo do oci.
Avatar - RWD
RWD
Mohu tě ubezpečit, že 135kW v dieselu rozhodně není málo. Bude to stačit k tomu, abys předjel 98% aut co na silnici potkáš a ty zbylé 2% tě budou mít u zadní části :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na tohle ti stačí i 100kw. Není to na závodění, ale na bezpečné předjetí :-)
tesnav
Na bezpečné předjetí stačí jakýkoliv výkon. Jenže počet příležitostí k tomu bezpečnému předjetí (zhruba exponenciálně) závisí na výkonu motoru. A se 135kW se předjíždí lépe, než se 100 ....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych to ještě upravil, na bezpečné předjetí potřebuješ hlavně používat mozek a pak ti stačí jakýkoliv výkon >:-[]
Avatar - deolator
deolator
:yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nerikam ze je to malo, ale na sportak mi to proste malo prijde, kor kdyz to ma na zadku laufy jak 300konovy special ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže to neni sporťák >:D
Avatar - Choochoo
Choochoo
No prave, ale laufy a kridlo to ma jak Formule 1 ;-)
benzinak by mela byt jasna volba ;-)
Avatar - guze
guze
Pokud vim, tak takovej civic minuly generace mel dva trojuhelnikovy (nedivil bych se zaslepeny) radoby vejfuky taky a to uz od 1.8, takze octavka neni prvni a verim ani posledni ;-)
jarafara
Někde jsem slyšel, že u civic 1.8 zaslepené nejsou.
Avatar - guze
guze
Že by u sebe? >:D ...dobře si mě utřel :yes: každopádně pro Choochoo, octavia RS ma dva laufy jako formule 1, nicméně civic 1.8 taky :-)
jarafara
Ale to snad ani nebyl úmysl :-) Jen jsem zrovna něco náhodou věděl. Co se týče výfuků u ORS, tak se musím přiznat, že když jsem jí v zaměstnání poprvé viděl stát, tak první co bylo že jsem zaklekl a podíval se tedy jak to pod tím kufrem je >:D
Futurista
Spíš 300 koní na jeden lauf...
_MT_
Podobné "laufy" má třeba i Kizashi. Hlavně že tomu nedali dvě dvojité koncovky. Čtyřúhelníky (s přimhouřeným okem), i asymetrické, se mi celkem líbí.
OndraH
Takže je ereso bijec všemožným mercedesů, audin, superbů.No tady někdo nemá páru.
Futurista
Neví někdo, v jaký rychlosti se aktivuje ten omezovač, o kterém tady všichni psali jako o hotový věci??? >:D
No a k designu... No, pár plastíků navíc jak od vesnickýho tunera, decentní křidýlko, který určitě předokolce zlepší jízdní vlastnosti, dvě koncovky výfuku jako z parníku, a nějaký nový ledky dopředu... Hm, tak gratuluju... Je to nějaká bída. A ty včelí plástve s ohavnou bradavicí pod roštem z grilu... To se fakt mlátí navzájem. 8-s

Pro zasmání: [odkaz] Jo jo, reklama je reklama... :-D
Avatar - Aladeen
Aladeen
Ani u RS verzie sa neodviazali , zmenili nárazník , pridali Ledky nejaký ten výfuk a hotovo . Je to škoda , že sa s tím viac nevyhrali a možno ani nie , pretože keby to bolo preexponované tak by to tiež nevyzeralo dva krát vábne . Jedno je isté ,splní očakávania konzervatívnych zákazníkov , ktorí si budú chcieť nenápadnú zábavku zaobstarať a ostatným vodičom komplikovať život , pretože normálneho šoféra Škody Octavie Rs som ešte nevidel , väčšinou sú ľudia menšieho vzrastu , ktorí majú potrebu si niečo dokazovať a ohrozovať iných na ceste ... (česť výnimkám keď nejaká existuje)
Avatar - Individualita
Individualita
Zní to jako paušalizování, ale musím naprosto souhlasit. Snad vždycky je to strašné pako, které má potřebu mi ukázat zač je toho RS loket >:D
Adam Novák
Zde je zbytečné dlouze chválit, ostatně to už udělal výše kolega, stačí jen napsat, že tu máme vůz roku 2014!!! :yes: :yes: :yes:
Avatar - RWD
RWD
:yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě v celosvětovém měřítku! A to se vyplatí!! Hele ty plácale, pořád čekám na to vysvětlení řazení Oktávky do střední třídy u diskuze nad Mazdou 3! Tak se čiň, nepodal si zatim pádné arguemnty... :-)
LudaBaxa
Čekáme oba :-)
Adam Novák
Za 1. už jsem je podal, Octavia má délku větší než prémiové vozy střední třídy, a za 2. nereaguji na nic, co již není na 1. straně, to si myslíš, že mám čas proklikávat se třeba na 10. stranu, jenom kvůli tomu, že někdo možná po týdnu reagoval?
Avatar - Individualita
Individualita
Bylo to včera...
Adam Novák
Já to píšu obrazně...
nope
A co sirka, rozvor, motorizace? To nic neznamena? Postav Oktavku vedle Mazdy 6, popripade Mondea a hnedle tridni rozdil uvidis. Mozna..
jarafara
Aaa třídní boj, už jsem se lekl že se nedočkáme >:D
Futurista
Octávia je delší (teda má délku větší - to je zajímavej obrat) než prémiové vozy střední třídy??? Ty jsi fakt ultraBajza... >:D Tebe by měli v Boleslavi zarámovat jako největšího škodoklauna. >:-[] >:D >:D
Adam Novák
Podal jsem jasný důkaz. Je delší než MB C, BMW 3, i Alfa Romeo 159 ;-)
OndraH
Délka má vliv jedině na přirození.
Adam Novák
Které máš viditelně krátké ;-)
OndraH
Jestli je viditelné až prahy tak kratké nebude :-! .Narozdíl od tvého, které ani google nenajde.
Adam Novák
Usuzuji z tvých příspěvků :-!
OndraH
Já usuzují z tvých příspěvků že jseš totalní kre_én :yes: .
Adam Novák
Ty mluvíš sám se sebou?
OndraH
Já jsem napsal tvých, neumíš číst magore?
Adam Novák
Třeba mluvíš na své 2. já >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
To i Opel Astra či Ford Focus ve verzích Sedan ( Oktávka je liftback tzn kompatibilní s karoserií sedan)
Adam Novák
Ovšem O3 je v základu s karoserií liftback, zatímco zbylí 2 s karoserií hatchback, např. váhu také automobilky uvádí podle svého základního modelu ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže i ten Hatcbhack od Astry má delší rozvor. Tím chceš říct, že vozy Hatchback nemohou být ve střední třídě? A a co ti, kteří mají větší rozvor než Oktávie? Třeba ta Astra? Takže opět důkaz žádný. Kdyby Oktávka byla hatchback je stejně velká jako konkurentní v nižší střední. Tak jinak... když ti nejde přes prsty liftback vs sedan srovnejme kombi... Opět Focus i Astra jsou delší než střední prémie, takže taky střední?
Adam Novák
Ne, nerozhoduje rozvor, ale délka ;-)
Mino21
Ty si nevidíš do huby :-) Tvůj včerejší příspěvek z disuze k Mazdě 3:

Octavia, Passat - střední
Superb - vyšší střední

Najednou je důležitá "délka" (a ne rozvor), takže proto je Superb dle tvého názoru ve vyšší střední, když je kratší než polovina aut střední třídy? :-) Jmenovitě třeba Mondeo, které řadíš o třídu níž než Superb (všechna Mondea jsou delší než Superb)... Dokonce i Passata řadíš do střední třídy a Passat je delší než Superb. Vymysli si nějaké jiné kritérium, protože s tou délkou ti to nějak nevychází.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ou, to si trochu vedle :-) Passat je z těch třech nejkratší a Superb je o 1mm delší než Mondeo ( bavíme - li se o kombi ) Ale nevim, zdali ten 1mm stačil na skok do vyšší třídy :D
.
Rozvor má však největší Mondeo viz čísla níže uvedena v milimetrech :-)

Mondeo - 4837 délka 2850 rozvor
Superb - 4838 délka 2761 rozvor
Passat - 4771 délka 2712 rozvor

U sedanů je to jiné tam kraluje jasně Mondeo

Mondeo 4844
Superb 4838
Passat 4769

Nejmenší z Mondeí je Liftback a ten má 4784
Pro Adama vysvětlení, že rozvory zůstavají v každé karosářské verzi stejné u všech aut.

Takže nikde nevidím úkaz toho, že Superb je vyšší střední spíš zapadá přesně do střední :) a Oktávka do nižší střední :) S těmito auty se nemůže měřit :)

Ještě si dáme kontra a to jsou šířky:

Mondeo 1886mm
Superb 1817mm !
Passat 1820mm

:D Tak co, ještě je Superb vyšší střední ?:D
A ať o máme kompletní Oktavia III 1814mm Na střední to pořád nemá :)
Adam Novák
Ovšem u Mondea je základ liftback, a ten je o mnoho kratší než Superb ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jakej základ? Základ je sedan a ten je delší o mnoho jak superb chytrolíne >:D
Mino21
Jo, teď se dívám, že někde se uvádí rozměry s tažným, čehož jsem si nevšiml. Za to se omlouvám. I tak je to Mondeo srovnatelné se Superbem, pouhý milimetr u kombi nehraje roli a pokud jde o sedan/liftback, tak tam jednou Mondeo vyhrává, podruhé prohrává. A určitě není pravda, že Mondeo sedan bude ve vyšší střední (podle Adama být musí, protože délka rozhoduje a sedan je delší než Superb) a liftback jen ve střední.
lukas13
Adámku, ty jdi pání učitelce odrecitovat básničku od strejdy GTIho.

A když si povídají dospělí, ti co řídí opravdová auta, tak spíše poslouchej a uč se. Dělat v takové společnosti rozumbradu z tebe udělá během pár vět ... klučinu.

Ps.: Pro pořádek - omlouvám se všem neplnoletým přispivatelům - kluci, nechtěl jsem vás nijak urazit ani se vás nějak dotknout. Také jsem byl teenager a také jsem se už tehdy zajímal o auta. S každým z vás si tady na ACZ rád pokecám. Jen prostě v případě Adama už je toho moc. A hlavně - nejvíce tím škodí sám sobě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V tom případě je Astra kombi a Focus kombi jasná střední, protože obě jsou delší než některé prémiové vozy střední třídy jak ty s oblibou uvádíš :-) Kombi ku kombi sedan k sedanu či liftbacku. Hatchback k hatchbacku... Nebo vás ještě neučily ve škole, že jablíčka a hruštičky se nedají sčítat?:D

Takže bravo Ford a Opel za jejich majstrštyk, navíc Opel za větší rozvor než Oktávie III i hatchbacku:)
Adam Novák
Ovšem nejdůležitější je délka základního modelu a zavazadlový prostor ;-)
Avatar - iudex
iudex
Čo vám vytopilo školu, keď nás tu tak skoro oblažuješ svojimi slovnými perlami? >:-[]
Adam Novák
Nic, jen byla preventivně uzavřená ;-)
Futurista
Bajzo Bajzo, ze který pr.ele ty jsi vypad??? O jedný bych věděl... >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš pravdu, Délka základního modelu, to je Mondeo Sedan, protože ten se prodává celosvětově liftback a kombi je specialitou pro Evropu, takže sedan = největší a základní model, Hurá Ford.. sám sis naběhl chlapečku :D . Superb sedan je kratší
Ford v ničem na superb nezaostává, ani tím zavazadlovým prostorem :-) Takže jasná vyšší střední ! BRavo Adame, Bravo Ford!! :-)
lukas13
Ještě mu vysvětli význam slova rozvor...
Avatar - Ozzman
Ozzman
>:D Musím?:D
Zjednodušeně je to délka kabiny vozu ( od středu předního kola do středu zadního kola)
Tady dole u Dacie to má pěkne popsaný co který rozměr znamená :-)
[odkaz]
lukas13
>:D :yes:

Ozzman umí ;-)
Adam Novák
To je délka od předního kola k zadnímu kolu ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepodal, protože délka vozidla není směrodatná pro zařazení do kategorie. A když už tak rozvor, tak ten má Astra dokonce větší i u Hatchbacku, takže potvzruješ, že Astra patří také do střední třídy? Stejnak kombik je obdobný jako OIII liftback a sedan jako OIII liftback. Odpověz prosím
Adam Novák
Délka je směrodatná ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Není, něco si o tom přečti, nebo se jdi i zeptat do škodovky >:D Sami ti řeknou že Oktávka je na úrovni Focuse >:D
</