Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motorem roku je Ford EcoBoost, Audi 2.5 TFSI obhájil kategorii do 2,5 litru

Pětiválec od Audi posílil o 15 kW, přesto tříválec obhájil celkové vítězství v anketě International Engine of the Year.
Zpět na článek
5. 6. 2013 15:12
5. 6. 2013 15:23
5. 6. 2013 15:39
5. 6. 2013 17:28
5. 6. 2013 16:15
5. 6. 2013 17:58
6. 6. 2013 10:14
5. 6. 2013 18:19
6. 6. 2013 08:09
6. 6. 2013 10:42
6. 6. 2013 12:55
5. 6. 2013 16:54
5. 6. 2013 16:58
5. 6. 2013 17:05
5. 6. 2013 20:11
5. 6. 2013 20:39
21. 6. 2013 12:10
5. 6. 2013 18:58
6. 6. 2013 10:05
5. 6. 2013 17:36
6. 6. 2013 08:30
6. 6. 2013 12:55
6. 6. 2013 17:39
5. 6. 2013 19:01
6. 6. 2013 08:28
6. 6. 2013 00:27
6. 6. 2013 08:29
5. 6. 2013 17:34
5. 6. 2013 18:12
5. 6. 2013 23:39
6. 6. 2013 07:51
6. 6. 2013 12:56
6. 6. 2013 13:20
5. 6. 2013 19:46
6. 6. 2013 09:55
6. 6. 2013 13:03
6. 6. 2013 13:56
7. 6. 2013 01:44
6. 6. 2013 08:00
5. 6. 2013 15:12
:-)
0.9 TwinAir Natural Power je hnus i na benzín,ne tak na CNG.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
5. 6. 2013 15:14
opat davam mclarenu
:yes:

opat dokaz ze MP4-12C je vynimocne auto ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Snooob
5. 6. 2013 16:11
Re: opat davam mclarenu
Za výnimočnú cenu :-!
Avatar - iudex
5. 6. 2013 17:28
Re: opat davam mclarenu
Ešte to vysvetliť niektorým redaktorom Sveta motorov. >:-[]
Avatar - Blue Sun
5. 6. 2013 15:23
Diesel
Žádný diesel... chudák Ada >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
5. 6. 2013 15:39
Re: Diesel
ten to bude asi tazko rozdychavat ;-)

vsetko benziny... tak to ma byt :yes:
Avatar - iudex
5. 6. 2013 17:28
Re: Diesel
Vyhrali samé čiernobiele televízory. >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2013 15:38
..a VŠECHNY FINALISTY..
..ze VŠECH kategorií (místo "jen" těch prvních) vypsat NEšlo...? ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - N6600
5. 6. 2013 17:26
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
Vypisat sa mi to nechce, ale ak to az tak nevadi, tak vysledky su tu (inteligentne v obrazkoch...): [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2013 18:12
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
Děkuji :-)
PS: Já je ZNÁM (z "orig. stránek" www.ukipme.com ), ale i zde bývalo dříve "dobrým zvykem" uvádět VŠECHNY finalisty (což dle mne MÁ smysl - nejde jen o vítěze, který navíc někdy zvítězí jen o pár bodů/hlasů) - tohle je takové "odfláknuté" :-|
Avatar - N6600
6. 6. 2013 08:24
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
Aha, tak nic :-) To ano, ale "bejvavalo..."
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 13:07
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
No tohle snad NENÍ takový "problém" (když už ten článek dělám, tak tam dát VŠECHNY finalisty, ne(bo)? ;-)
PS: Slova o "úpadku" auto.cz tu občas (skoro "často") čtu, ale tohle je opravdu JEDNODUCHoučkÉ. V nějakém "běžném tisku" může vyjít jen ten "základní" přehled vítězů, na VELKÉM specializovaném serveru o autech (dle mne) MUSÍ být zveřejněn KOMPLET informací.. :-|
(že si ho vy nebo já "umíme" najít jinde na tom nic nemění :-)
Avatar - N6600
6. 6. 2013 17:35
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
Skor by som povedal, ze "nemal by byt" :-)

PS. Asi je to partnerstvom s Bleskom >:-[]
7. 6. 2013 07:29
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
To uz by bylo zbytecne moc (prace) asi ;-)
Avatar - Tomogo
5. 6. 2013 15:39
A co Mercedes Benz???
Protože v kategorii 2.0 bych jasně preferoval motor z Mercedesu Benz SLA AM45.
má to podobný výkon jako ten 2.5 TFSI a přitom menší spotřebu.

Nebo to je motor ne MB, ale nějakého jiného výrobce?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2013 16:38
Re: A co Mercedes Benz???
2litrový 4válec Mercedes 45 AMG je z dílen MERCEDESu (rsp. AMG), ale vzhledem k objemu 1991 cm3 bude patřit "o kategorii níž" (1.8 - 2.0 litru). A je to naprostá NOVINKA, v hodnocení bude až příští rok..
5. 6. 2013 17:56
Re: A co Mercedes Benz???
V té kategorii do 2,0, kterou zmiňujete a je stejná jako u toho motoru od AMG, vyhrálo BMW s motorem 2,0 Turbo. ;-)
Avatar - VWrofl
5. 6. 2013 16:15
Skyactive
Žádný potrhlý downsizing a turba, ale pilování atmosféry (u benzínu) to u mě vždy vyhraje :yes:
Rozbalit vlákno
9
5. 6. 2013 17:58
Re: Skyactive
Souhlas, poctivý výkon. :yes:
Avatar - RWD
6. 6. 2013 10:14
Re: Skyactive
A takový veyron se čtyřmi turby výkon poctivý nemá? To je jako přeplňování nějaký podvod? Stříkat do motoru 2x víc paliva, nebo zvyšovat kompresi, než abych tam prostě a jednoduše dostal víc vzduchu a dosáhl stejného ba lepšího výsledku protože to už prostě není "poctivý výkon" ? Jak dlouho myslíš že tohle mazdě vydrží. Ona už nedělá jednoduchý atmosférický motor, ale komplikovaný atmosférický motor jen proto, aby tam prostě nemusela dát jednoduché (přesněji řečeno vyřešené) a ekologičtější přeplňování. Teď to ještě funguje (tato strategie), uvidíme jak to bude za 5 let.

(netvrdím že skyaktiv stříká 2x víc paliva, to bylo obrazně, samozřejmě to tak není)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 13:13
Re: Skyactive
No zrovna Veyron NENí dobrý příklad - tam se poměr nárůstu výkonu a spotřeby paliva "hroutí" až (skoro) do KARIKATURY ;-)
5. 6. 2013 18:19
Re: Skyactive
To sice jo, ale kdyby to probíhalo u atmosférického osmiválce :-(
6. 6. 2013 08:09
Re: Skyactive
Motory Skyactive-G/D si isto zasluzili byt v tomto hodnoteni vysoko (mozno najvyssie), pretoze priniesli viac inovacii ako som za posledne roky u spalovacich motorov videl. Bohuzial tato anketa sa (ako mnohe ine) tiez vezie na "daunsajzingovej" vlne, kde nerozhoduje technika, ale marketingove blaboly...
Avatar - Jaros71
6. 6. 2013 10:42
Re: Skyactive
Bravo Mazda..!! :yes: :yes:
Ty motory jsou super..
Avatar - skejpa
6. 6. 2013 12:55
Re: Skyactive
Mazda byla v kategorii 2-2,5 litru druhá a čtvrtá, to je slušný výsledek a nemá se za co stydět :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 13:19
Re: Skyactive
Ale kdepak, nové motory Mazda (jsou hodnoceny) a dopadly VELMI DOBŘE :yes: ;-)
V kategorii "Nové motory" skončil 2,5 litr na 3. místě, v "Zelených motorech" 2.2 diesel dokonce před Plug-in-hybrid Toyotou, v kategorii "Do 2 litrů" je Mazda benzín 2 litr 4tý za 20d od BMW
Je CHYBA redakce že letos výsledky tak "odflákla" a uvedla jen jednoho finalistu/vítěze - dříve zveřejňovali KOMPLETNÍ finalové výsledky
6. 6. 2013 11:17
Re: Skyactive
přesně tak.atmosféra má své "kouzlo". :yes:
5. 6. 2013 16:54
BRAVWO
1/3 motorů je z VW Group - to docela ujde. Já bych si však představoval tabulku jinak:
do 1,0 l - 1,0 MPI
1,0 až 1,4 l - 1,4 TSI
1,4 až 1,8 l - 1,8 TSI
1,8 až 2,0 l - 2,0 TSI
2,0 až 2,5 l - 2,5 TFSI
2,5 až 3,0 l - 3,0 TSI
3,0 až 4,0 l - 4,0 TFSI
4,0 l a více - 6,3 FSI
Green Engine - 1,0 MPI CNG
New Engine - 3,0 TFSI
Performance Engine - 6,3 FSI
BRAVWO VW GROUP!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
29
5. 6. 2013 16:58
Re: BRAVWO
>:D Koukám ty jsi úplně mimo. Horší benzíny než TSI vážně neznám.
5. 6. 2013 17:02
Re: BRAVWO
Tak to znáš pouze TSI, MPI, HTP, FSI a TFSI, jinak bys takový blábol nenapsal.
5. 6. 2013 17:05
Re: BRAVWO
Stačí, když jsem přišel za kamarádem do škodovky a začal mi vyprávět, kolik již měl na zvedáku potkaných SPOLEHLIVÝCH TSIček.
5. 6. 2013 17:38
Re: BRAVWO
Kdyby češi uměli řídit, tolik by jich nebylo...
5. 6. 2013 20:11
Re: BRAVWO
Zajímavé je, že problémy s motory TSI byly i za hranicemi ČR.

No ale ještě štěstí, že nám tady řidičský um vysvětluje šulínek co dělá střední školu, nemá řidičák a nikdy auto neřídil.

Ale dám ti otázku a přeji si na ní odpověď, jasnou! Když byly TSI motory tak špičkové a spolehlivé, proč přichází VW s novou generací, kde se vrací o krok zpět k řemenu?
5. 6. 2013 20:18
Re: BRAVWO
Aby je ještě vylepšili - vždy je co vylepšovat ;-)
5. 6. 2013 20:39
Re: BRAVWO
A je lepší řemen nebo řetěz? Uveď prosím důvody.
6. 6. 2013 13:16
Re: BRAVWO
Řemen, je spolehlivější
21. 6. 2013 12:10
Re: BRAVWO
K tomuto si došiel za pomoci???
Avatar - Snooob
5. 6. 2013 18:58
Re: BRAVWO
Čo iné by tam mal mať keď je zo škodovky?!
Avatar - N6600
5. 6. 2013 17:36
Re: BRAVWO
A to obsadili prve 4 miesta (v kategorii 1L - 1.4L). Neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat... [odkaz]
5. 6. 2013 17:38
Re: BRAVWO
Zde to opravdu trefili :yes:
Avatar - N6600
6. 6. 2013 08:30
Re: BRAVWO
Nazyvat problemove motory, motormi roku je zly vtip. A jedine, co trafili, boli hlavy novinarov :-)
6. 6. 2013 13:17
Re: BRAVWO
Já jsem nikde nečetl že by tam nějaký novinář zemřel. Můžeš mi hodit odkaz?
Avatar - N6600
6. 6. 2013 17:39
Re: BRAVWO
Kde nieco take tvrdim? Ale na zaklade Tvojich prispevkov sa zda, ze si tiez spravwne trafeny :-)
5. 6. 2013 19:01
Re: BRAVWO
Jsou asi jediní, kteří motory této kategorie globálně prodávají. Ostatní je mají třeba jen v Evropě a ta v této anketě není moc slyšet. Je to spíš o Číně nebo USA.
Avatar - N6600
6. 6. 2013 08:28
Re: BRAVWO
Asi ano. Na druhu stranu, tato kategoria je plna VW, lebo ten ine kubatury nez 1.2 a 1.4 snad ani nema :-)
6. 6. 2013 00:27
Re: BRAVWO
Akosi to odzrkadluje vedomostne vybavenie novinarov a neuveritelny rozhlad; cim dalej je to horsie.
Avatar - N6600
6. 6. 2013 08:29
Re: BRAVWO
Amen, nie je co dodat...
Avatar - N6600
5. 6. 2013 17:34
Re: BRAVWO
Predstavovat si mozes :-)
Avatar - Skipper
5. 6. 2013 18:12
Re: BRAVWO
Tohle je asi recese, že?
5. 6. 2013 23:39
Re: BRAVWO
Ne, ale chorá mysl chlapečka co z zbláznil z modelů škodovek.
6. 6. 2013 07:51
Re: BRAVWO
neviem ci je tento server pripraveny prichylit dalsieho magora z dielne znacky GTI.. 8-s :no:
Avatar - skejpa
6. 6. 2013 12:56
Re: BRAVWO
To JE pan GTI. Akorát pod jiným nickname (nebo snad jménem?).
Avatar - skejpa
6. 6. 2013 13:20
Re: BRAVWO
Ne, ty jsi hlavně de... a pacient, který by se měl léčit.
5. 6. 2013 16:58
pětivál turbo
Proč ho Audi nedává do více modelů? Není to škoda? Slušel by třeba i A5ce...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - iudex
5. 6. 2013 17:31
Re: pětivál turbo
Presne, napríklad namiesto toho 3,0 kompresoru, ktorý až také nadšenie nevyvoláva.
5. 6. 2013 17:40
Re: pětivál turbo
Audi už to obměňuje, vyměnilo to třeba u Q3 nebo Q5 ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2013 18:14
Re: pětivál turbo
PŘESNĚ to(též) jsem tu říkala vloni i PŘEDloni - těžko pochopit proč TAK povedený motor víceméně NEpoužívají...
5. 6. 2013 18:34
Re: pětivál turbo
Je určený pro příčnou zástavbu (což lze samozřejmě vyřešit). Ani nevím, jestli by se do A4/5 vešel (bez větších problémů). Přidal by na hmotě před nápravou. A je drahý. Ale jinak souhlasím, slušel by jí.

Audi podle mne zůstane u V6. Dost možná opustí kompresor a přejdou na turbodmychadlo. Jen se takový motor nehodí do jejich nižší střední. A nechce se jim tam dávat obyčejný čtyřválec. ;-)
5. 6. 2013 18:52
Re: pětivál turbo
Jen napříč? Tak potom do oktávky:-)
Avatar - AUDIRS6
5. 6. 2013 19:30
Re: pětivál turbo
ak si spomenies na Quattro concept - auto na baze aktualnej RS5 - tam bol pozdlzne...
takze keby sa trosku posnazili, tak ho tam proste daju...
lenze pokila ma pamat neklame, tak 2,5 vazi okolo 175 kg a 4,2 FSI tam vazila okolo 220 - co vobec nieje velky rozdiel... :-!
uvidime kolko bude vazit 3.0 TFSI BiTurbo ;-) - a tam s dlzkou problem nebude ;-)
6. 6. 2013 09:19
Re: pětivál turbo
Ano, ale A5 (ani RS5) to nebyla. Sice se říkalo, že z nich vycházel, ale MLB je modulární, takže je to zase jen konstrukt novinářů (nebo PR). Můžou také říct, že vycházel z A8, ke které měl konstrukcí rozhodně blíž než k A5. Z A5 neměl ani interiér, ani motor, ani karoserii. Ke všemu měl evo, ne klasickou MLB, takže vlastně vycházel z aut, která ještě neexistují.

Pokud jde o hmotu, R5 je delší než V6. A hmotnost není zase tak rozdílná. Na náhradu motoru v RS5 by musel ještě posílit. Ten v příští generaci pod 330 nejspíš nepůjde. Nemluvě o tom, že by to byla škoda.
Avatar - iudex
6. 6. 2013 09:38
Re: pětivál turbo
Ale R5T by nemal nahradiť motor z RS5, stačí z S5. ;-) A na ten výkonovo v pohode má, plus si trúfam povedať, že charakter turbodúchadlom preplňovaného R5 bude pre športové auto vhodnejší, ako V6 s kompresorom.
6. 6. 2013 09:40
Re: pětivál turbo
Tak kolega porovnával hmotnost s V8. Proto zmínka o náhradě v RS5.
6. 6. 2013 10:55
Re: pětivál turbo
Právěže pro sportovní svezení je vhodnější kompresor, ten výfukové plyny "neroztaví".
6. 6. 2013 11:07
Re: pětivál turbo
:yes: Úplně jsem zapomněl na druhou část příspěvku. A nejen pro to. I charakterem je zajímavější. Sice má menší účinnost, ale spíš připomíná objemnější atmosféru.
6. 6. 2013 12:09
Re: pětivál turbo
A taky má "atmosférický zvuk" :-)
Avatar - iudex
6. 6. 2013 13:56
Re: pětivál turbo
Aj R5 turbo môže mať pekne atmosférický, veľkoobjemový sound, viď: www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
6. 6. 2013 13:24
Re: pětivál turbo
Nemyslím, že môžeš hádzať všetky benzíny s turbodúchadlom do jedného vreca, 2,5 TFSI je myslím stavaný trošku inak ako rodinné 1,2TSI a hoci s ním skúsenosť nemám, odhadujem, že nebude robený tak tupo a nízkootáčkovo, ako malé TSI.
Btw. sú turbobenzíny, ktoré kľudne točia i 8000 rpm, teda i posledný argument v prospech atmosfér už nie je pre turbo tabu.
6. 6. 2013 13:32
Re: pětivál turbo
Souhlasím. Ale nejde pouze o otáčky. Jde o množství horkých výfukových plynů, které se turbínou proženou. Turbo v 2,5 TFSI bude mít asi jiné chlazení, než v 1,2, ale turbíně to beztak z dlouhodobého hlediska neprospívá. Máš-li motor foukaný mechanickým kompresorem, můžeš tomu dát sebevětší čočku a mechanismu plnění nemůžeš ublížit. Je ale fakt, že "civilní" auta s turbem spravidla nejezdí hodinové "erzety" na omezovači :-)
Avatar - iudex
6. 6. 2013 09:37
Re: pětivál turbo
Relevantnejšie by bolo porovnanie hmotnosti 2,5T a 3,0K; neverím, žeby R5 nebol ľahší (a i rozdiel povedzme 25 kg nad prednou nápravou sa ráta).
6. 6. 2013 09:43
Re: pětivál turbo
Je mezi nimi myslím 5 kg. Rozhodně méně než 15, co vím. Musel bych se podívat. V6 je zase kratší. Hmotnostně těží z kratší klikovky a absence turbíny. Ale je to obyčejný produkční motor.
Avatar - AUDIRS6
6. 6. 2013 14:19
Re: pětivál turbo
uz aby tu bolo nove BiTurbo ! ;-) - kedze ma pohanat aj Macan Turbo, a BMW do M3/M4 tiez ide dat R6 preplnovany 2-3 turbami..- vypada tak, ze urcite v novej RS5 bude. Kolko koni a Nm bude mat...tazko odhadovat, BMW-cku unikli nejake prospekty, ze nova M3/M4 bude mat "len" 421 PS, ale ze bude lahsia...Audi tiez bude lahsie...ale ci bude mat aktualnych 450 PS...tod otazka...
v Panamere S ten motor vypada nasledovne:
Zylinderzahl 6
Hubraum 2.997 cmł
Leistung 309 kW (420 PS)
bei Drehzahl 6.000 1/min
Max. Drehmoment 520 Nm
bei Drehzahl 1.750 - 5.000 1/min
Verdichtungsverhältnis 9,8 : 1
- takze miesto na zlepsenie tam este ase bude ;-)
7. 6. 2013 12:36
Re: pětivál turbo
Líbilo by se mi jedno turbo uložené pěkně ve V v HSI konfiguraci, jako to mají na závodních dieselech. A VG u benzínového motoru, jako to dělá Porsche. :-) Spíš libůstka než realita. Uvidíme, jestli se dočkáme motoru od Porsche. Nebo jestli ukuchtí něco svého.
Avatar - wladyk
5. 6. 2013 17:04
To jsme to dopracovali...
Motůrky do stěračů vyhrávají anketu "Motor roku". :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
5. 6. 2013 17:31
Re: To jsme to dopracovali...
Vitaj v dobe Euro V (a s blížiacou sa Euro VI aj to Tvoje BMW také dostane). ;-)
5. 6. 2013 17:41
Re: To jsme to dopracovali...
To by ty stěrače dávaly zhruba 150 000 km/h >:D
Avatar - KANKUNEN
5. 6. 2013 18:12
Re: To jsme to dopracovali...
Ty nebudeš provokatér nebo vysvětli myšlenku, proč by měl motor do stěračů dávat 375 krát větší rychlost než Veyron.
5. 6. 2013 18:57
Re: To jsme to dopracovali...
Stěrače neváží ani 1 kg ;-)
Avatar - Ham.
5. 6. 2013 19:41
V Japonsku už nenavrhují nové motory?
Sice anketa na draka, ale je zajímavé, že nebýt paběrkování Mazdy, tak si Japonci ani neškrtli.
Rozbalit vlákno
3
5. 6. 2013 20:06
Re: V Japonsku už nenavrhují nové motory?
Jen jim Číňan nechce dát hlas. A to je v této anketě nejdůležitější. :-)
Avatar - Ham.
5. 6. 2013 20:19
Re: V Japonsku už nenavrhují nové motory?
Jo, je to koupený. >:-[]
V hodnotitelské komisi je přes 70 lidí a z toho jen 3 Čongové.
6. 6. 2013 00:32
Re: V Japonsku už nenavrhují nové motory?
Skor je na mieste otazka, ci este novinari maju sajn, kde je Japonsko. Daktori ho uz vidia pod tsunami.
Avatar - guze
5. 6. 2013 19:46
Že by?
Tříturbovej zázrak od BMW asi nebude taková pecka, když je před nim klasickej 30d/35d.... :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2013 23:41
Re: Že by?
Těch 7 bodů ROZDÍLu (233 vs 240) spíš vyjadřuje, že výkonový nárůst za tu
větší komplikovanost konstrukce
větší cenu a
větší spotřebu
NE zcela stojí
(i když "jak pro koho" ;-) )
PS: Stejně NEJlepší dieslový 6ti válec 3 litr je ten od Alpina s 257 kW a 700 Nm :yes: :-)
Avatar - guze
6. 6. 2013 09:55
Re: Že by?
Ano, těch 7 bodů rozdílu vyjadřuje, že výkonový nárust 50kw asi nebude tak znatelný (přitom je 50kw výkon motoru v málem autě, hmmm), jak by měl být....zbytečný motor, i když někdo to musel s těmi třemi turby zkusit, no nic tak příště to už snad vyjde :-) .... ave 30d/35d ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 12:45
Re: Že by?
Vlastně ano - proč 3 turba, když se dvěma máte "lepší" verzi 35d s oněmi 257 kW a 700 Nm a prý jezdí FAMÓZNĚ :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 13:12
Re: Že by?
Mám info o motoru 50d od "nejpovolanějšího" (od MARTINa VACULÍKa) a ten motor je FAMÓZNĚ udělaný - popravdě těžko říci proč je (dáli se to tak říci) "nárůst spotřeby vyšší než výkonu". Možná "nějak" narazili na limity "možností" nebo tak něco...
...tedy když se motor vezme opravdu "rázně a tvrdě" tak tam OBROVSKÝ rozdíl od běžné bi-turbo verze JE znát, ale stejně...
...dobře vyladěné bi-turbo (třeba ta Alpina) je ale tak nějak "celkově" snad ne lepší ale "příjemnější" a výkonový rozdíl je "naprosto nedůležitý/zanedbatelný"
Avatar - guze
6. 6. 2013 13:56
Re: Že by?
Já bych řekl, že by ten motor měl mít vyšší objem i kdyby ponechali stejný počet válcu(ale proč by to dělali, že), zřejmě zde zafungovalo pravidlo objem ničím nenahradíš a nevěřím, že jen další turbo (samozřejmě další úpravy) může udělat na motoru takový nárůst jeho projevu, který by odpovídal jeho parametrům, tady bych použil slovo "vyhoněný", nicméně stále je to technologický skvost. :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 22:17
Re: Že by?
Přesně STEJNÝ názor má (můj) Buřtík - že měli o 2-3 dcl zvětšit objem! ;-)
Avatar - guze
7. 6. 2013 01:44
Re: Že by?
Kvalitní názor! >:D :-)
5. 6. 2013 22:30
Nejlepší nový motor?
A zrovna o nejlepším novém motoru roku ani zmínka? Nechtělo by to půjčit si na test další VW Golf?
Rozbalit vlákno
0
6. 6. 2013 08:00
1.0-1.4 litru
Podle odkazu který zde uvedl N6600 nechápu jednu věc, proč mají u motoru 1,2 TSI který skončil na třetím místě použítí v autech Yeti, Fabia, Polo, Ibiza a zároveň A3, Golf, Octavia, přeci ty motory se od sebe dost liší. Pokud uvádí rozdíl u motoru 2,5 TFSI, tam došlo nejspíš k zvýšení výkonu jen úpravou řídící jednotky, ale tady je jiná hlava 16v místo 8v, rozvody jinak, svody integrované do hlavy motoru a chlazené vodou. To je přeci daleko důležitější změna než pár koní navíc (nebo mě někdo opravte, jestli ty změny jsou většího rázu)

Napadají mě 2 důvody, aby i ten kdo kupuje auto se starší verzí měl pocit, že "jeho" motor dopadl dobře nebo prostě proto, že taková změna je pod jejich rozlišovací schopnosti, což by vypovídalo o celé tabulce.

Aby to někdo nepochopil špatně, nemám nic proti TSI. Jen nevím proč tam nenapsali novou verzi, když stará je jen v modelech, které se už vyrábí nějakou dobu a ten motor se v nich nechá doběhnout (lepší případ), nebo v autě jako je rapid (kde se spoléhá, že to nebude nikdo moc řešit)
Rozbalit vlákno
6
6. 6. 2013 09:33
Re: 1.0-1.4 litru
Jak už někdo napsal, anketa na dvě věci. Třeba varianta s ACT také není jen v Golfu. Dokonce Golf není ani první auto, které tenhle motor dostalo. Bůh ví, který motor vlastně hodnotili. Nebo jestli to vzali kolektivně za obě provedení.
6. 6. 2013 09:53
Re: 1.0-1.4 litru
Jo to je pravda, že kopanců tam je víc. No bylo by logické, kdyby hodnotili novou verzi, když starší se vyrábí určitě přes 2 roky. Navíc s problémy které se přeci jen objevily by neměl dosáhnout na 3. místo. U nového motoru člověk neví co může přijít, ale to platí obecně. Takže by bylo na místě to napsat.

Jedna perlička, když jsem se stavoval u prodejce okouknout novou Oktávku a hned vedle stál Rapid, neměl jsem do té doby je vidět přímo u sebe pro porovnání. Tak po naťuknutí téma TSI se mi prodejce snažil namluvit, že ty motory jsou stejné, že jaký by tam měl být rozdíl. Oba 77 kw, to je přeci stejný motor. Po tom co jsem řekl, že vím, že nový je 16 ventil a má jinak rozvody mimo jiné se začal kroutit. A začlo zase, že rozdíl je zanedbatelný a že jinak by byl Rapid dražší. Nevím o kolik vyšší mohou být výrobní náklady.
6. 6. 2013 10:23
Re: 1.0-1.4 litru
Kdyby tam nebyl u ACT uveden Golf, klidně bych řekl, že jde o staré motory - že se ty nové ještě do ankety nedostaly.

Vrátím se k R5T. Musíš odlišovat, co jde z ankety a co si přihodí redakce. Žádnou zmínku o 265 kW verzi jsem v hodnocení nenašel, jen 250 v RS3 a TT RS a 228 v RS Q3. O plus verzi ani slovo.

Nejde o cenu za jednotku, naopak nové motory mají uspořit náklady. Problém je, že nemají dostatečnou výrobní kapacitu. Na zavedení těhle motorů do celé nabídky je mnohaletý plán. V Číně odpovídající kapacitu mají, proto místní Rapid (a jeho klony) mají nové motory. V Rusku by měla jít do provozu továrna na nové motory v roce 2015.
6. 6. 2013 10:40
Re: 1.0-1.4 litru
Proto by bylo férovější přiznat, že nemáme kapacitu, nestíháme, u lowcost modelu prostě použijeme starší techniku... Ale chápu že spousta, spousta kupujících si myslí, že je to identický motor a neřeší to. Docela by mě to zajímalo, třeba Xavier by věděl, kolik lidí o tom ví a zeptá se na to, nebo se nějak hlouběji zajímá o techniku (tím myslím i různé nápravy u Golfu a Oktávie) a ne jen o barvu a výbavu auta. A nový motor bude až po zvýšení kapcity třeba od modelového roku 2015, nebo prostě nebude a nechá se doběhnout celý model tak, jak je. Nevím jak Rapid, ale minimálně Yeti by si nový motor vrámci faceliftu zasloužil, byl by to větší přínos jak odstranění kulatých světel (jestli k nim teda dojde).

Navíc poněkud nešťastné mi přijde vyhlašovat anketu motor roku 2013, když nejsme ještě ani v polovině a "nikdo neví co se ještě objeví na trhu do konce roku". Bylo by možná lepší motor roku za rok 2012 kdy je už všecko jasné a uzavřené
Avatar - Jaros71
6. 6. 2013 10:44
Re: 1.0-1.4 litru
souhlas.. :yes:
6. 6. 2013 11:03
Re: 1.0-1.4 litru
Také mi to přijde zvláštní, ale pro ankety celkem běžné. Naopak bývají ze začátku roku. Takže je to jakoby na ten rok nejlepší s tím, že nově příchozí mají šanci až příště. Vlastně v daném roce drží cenu. Což samozřejmě může znamenat různé věci.

Nedělal bych si iluze, většina motoristů se o takové věci nezajímá. Asi i proto mají hospodské řeči takovou váhu, jak se z některých diskuzí zdá.
Avatar - Barrichello
6. 6. 2013 11:15
Poslední pořádnej motor
už jen jen 7,7 V8 od ZILu :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 13:20
Re: Poslední pořádnej motor
Co V8 6.3 od AMG v MB SLS? ;-)
Co V12 6262 cm3 v (různých) Ferrari? :-)
6. 6. 2013 14:06
Re: Poslední pořádnej motor
Ono to bylo myšleno trochu jinak.....