Profi

Zpět na článek

Městské autobusy: Se lvem ve znaku

4 komentáře

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes: 😉
Avatar - Bubáq
Bubáq
Busy MAN pro město se vyrábí hlavně v Polsku v Poznani.
Je pravda, že zákazníci při výběru busů vyráběných v Turecku stále preferují MB. Má rozhodně vyšší prestiž. Z osobní zkušenosti ale věřím, že obě firmy v Turecku mají velmi podobný systém řízení a kontroly kvality výroby. Rozdíl spočívá především v tom, že MB je v Istanbulu, městě s větším zázemím kvalifikované a vytrénované pracovní síly. I když MAN sídlí v Ankaře, která si může nechat zdát o takové pracovní síle, jeho závod je hodně moderní a technologii věnují hodně pozornosti. Svědčí o tom například i to, že citlivé technologie (např. lakovna nebo laboratoř kontroly kvality) řídí ženy. Ty jsou v Ankaře bezesporu spolehlivější a motivovanější, než chlapi.
Druhá věc je konstrukce busů. Vím, že MAN (nejen v Turecku) kupuje použité MB v různém stupni rozkladu 😄 a řádně je analyzuje. Myslím, že MB kvalitou konstrukce už taky dohnali a že negativní zkušenosti s vibracemi (jako u nahoře popsaného případu) se už nevyskytnou.
Největším zástupcem v ČR byl dlouhou dobu budějovický ČSAD Jihotrans. Přišli o zastoupení prodeje. A tak měl Jihočeský kraj nejvíce těchto busů jak pro město, tak pro meziměsto.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak takový interiér bych si nechal líbit. SORry DPP.