Novinky
Nemohu soudit V6 3.0 Tdi, ale krom zkušeností s vlastním vozem znám Jaguar XF 3.0d 202 kW 600 Nm a nedávno jsem strávila pěkný půlden s V6 3.0 CDi (BlueTec) 190 kW/620 Nm a byla až NEčekaně překvapena, neb "stejný" vůz (dobře) znám s V8 6.3 AMG a 3litrový dieslový V6 opravdu POZITIVNĚ překvapil... :yes: 😄
..čímž se dostávám k tomu že mezi 4válcem 2.0 a V6 3.0 vidím docela BIG rozdíl!!! Popravdě snad málem i větší než mezi ním a tím benzínovým V8 - a doufám že tohle nebude číst můj Buřtík 😉
PS: V6 2.7 HDi byl hrozně "příjemný" motor (na diesel), ale přece jen dnes jsme už trochu JINDE (na jeho tehdejší výkon 150 kW se dnes používají 2 litrové 4 válce) - V6 3.0 má i v té "umírněné" verzi 177 kW a "ultraplochou" křivku točivého momentu - tam prostě 2.0 Tdi nemá šanci..
(ze 4válců snadm možná tu budoucí Alpina D3 - jestli bude mít těch avizovaných ca 170 kW + 8mi stupňový ZF = to by MOHLO být "zajímavé" 😄
..čímž se dostávám k tomu že mezi 4válcem 2.0 a V6 3.0 vidím docela BIG rozdíl!!! Popravdě snad málem i větší než mezi ním a tím benzínovým V8 - a doufám že tohle nebude číst můj Buřtík 😉
PS: V6 2.7 HDi byl hrozně "příjemný" motor (na diesel), ale přece jen dnes jsme už trochu JINDE (na jeho tehdejší výkon 150 kW se dnes používají 2 litrové 4 válce) - V6 3.0 má i v té "umírněné" verzi 177 kW a "ultraplochou" křivku točivého momentu - tam prostě 2.0 Tdi nemá šanci..
(ze 4válců snadm možná tu budoucí Alpina D3 - jestli bude mít těch avizovaných ca 170 kW + 8mi stupňový ZF = to by MOHLO být "zajímavé" 😄
Že A5 je (možná i HODNĚ) "jiná" než A4 mne "ukecáte" celkem snadno.. 😉
..že 2.0 Tdi z A4 je něco zcela jiného než 2.0 Tdi v A5 - tam už to bude HORŠÍ 😄
..že 2.0 Tdi z A4 je něco zcela jiného než 2.0 Tdi v A5 - tam už to bude HORŠÍ 😄
Jsme kruhem zpět u toho, co jsem napsal úplně na začátku - 2.0TDI je slušná motorizace, žádný závoďák, ale i měřítky prémiové střední vyhovující. Ano, samozřejmě vnímám rozdíl mezi 3.0TDI a 2.0TDI... ale mnohem víc na běžných silnicích, při rozjíždění a předjíždění, rozdíl ve zvukovém projevu. Kvůli dálnici bych za 3.0TDI nepřiplácel... možná kdybych žil v Německu, ale ani tam už se zase tak často nad200 nejezdí... a občas to zvládne i ten dvoulitr.
Ruční řazení u Aisinu je poomáááléé, jako by auto dávalo řidiči čas si to ještě rozmyslet... naštěstí to šestiválec žehlí výkonem a moc to nevadí. Pokud ale šlápnu na šestku na dálnici na plyn, dokáže se STronic zorientovat mnohem rychleji a subjektivně bych řekl, že se v této disciplíně A5 2.0TDI 130kW STronic vyrovná 407 2.7HDI, agilnější převodovka a lepší trakce by u mě převážili šestiválec.
Ruční řazení u Aisinu je poomáááléé, jako by auto dávalo řidiči čas si to ještě rozmyslet... naštěstí to šestiválec žehlí výkonem a moc to nevadí. Pokud ale šlápnu na šestku na dálnici na plyn, dokáže se STronic zorientovat mnohem rychleji a subjektivně bych řekl, že se v této disciplíně A5 2.0TDI 130kW STronic vyrovná 407 2.7HDI, agilnější převodovka a lepší trakce by u mě převážili šestiválec.
Nedá se jinak než souhlasit. Mám poněkud subjektivní názor, díky tomu že Audi s tímto motorem vlastním v průřezu Q5/Q7/A5. Ale nemohu se ubránit pocitu, že pokud bych mohl něco naznačit, tak tohle je prostě klasika hraničící s pocitem dokonalosti. Ostatně jak jsem již uvedl, jedná se o můj subjektivní názor.
V tom to právě je, Audi A5 a A4 , to jsou skutečně úplně jiná auta, byť to tak nevypadá . Podvozek, řízení, sladění motoru a převodovky. Tohle je docela kus odvedené práce a dobře odvedené. Kdysi jsem měl Opel Astra G, k tomu jsem si pořídil hezké kupé od Bertoneho, ovšem byl jsem překvapen jak stejná ta auta jsou co se jízdy týče....tohle je skutečně něco jiného.
Pružnost je parametr který (narozdíl od všemi "probírané/diskutované/sledované" maximální rychlosti či toho 0-100 km/h) používáme DNES a DENNĚ. Je to ZÁKLADNÍ parametr vozu. NEjde jen o chvíli kdy předjíždíme (dva kamiony za sebou) pokud možno co nejvyšší rychlostí, ale něco co bych nazvala "normální pružnost", prostě běžné chování motoru v běžném provozu = a tam se (sorry 😉 ) 2.0 Tdi (proto V6 3.0 s dvěma turby) prostě NE"chytá" 😄
PS: Stejně tak jako v tom "táhlém dlouhém" či na dálkové trase (třeba) nad200kilometrovými rychlostmi, kde je vůz s V6 3.0 prostě "příjemnější" ("samozřejmější" atd. atp.
PPS: Opět SOUHLASím, že 2.0 nafta "stačí" - ostatně sama jsem tu opakovaně zmiňovala Alpina D3 157 kW (skončené generace BMW 3, na "přicházející" D4 jsem docela ZVĚDAVÁ, slyšela jsem něco o 170 kW nebo snad i VÍCE) - jako svým způsobem NEJlepší vůz (i vzhledem k pořizovací ceně)
PPPS: A ještě - On i ten Aisin má ruční řazení - NEzkoušel jste? 😉
PS: Stejně tak jako v tom "táhlém dlouhém" či na dálkové trase (třeba) nad200kilometrovými rychlostmi, kde je vůz s V6 3.0 prostě "příjemnější" ("samozřejmější" atd. atp.
PPS: Opět SOUHLASím, že 2.0 nafta "stačí" - ostatně sama jsem tu opakovaně zmiňovala Alpina D3 157 kW (skončené generace BMW 3, na "přicházející" D4 jsem docela ZVĚDAVÁ, slyšela jsem něco o 170 kW nebo snad i VÍCE) - jako svým způsobem NEJlepší vůz (i vzhledem k pořizovací ceně)
PPPS: A ještě - On i ten Aisin má ruční řazení - NEzkoušel jste? 😉
Pružnost je pro mě parametr o ničem, pružnost na daný rychlostní stupeň... proč by měla všechna auta zrychlovat z 80-120 právě na čtyřku? Audi pojede na dálnici pravděpodobně na sedmičku, při šlápnutí na plyn přijde podřazení třeba o dva stupně... a už tam nažene DSG proti Aisinu poměrně dost času.
Obecně si myslím, že nejvíce výkonu není potřeba na dálnici, ale na státovkách, když je potřeba rychle předjet. Na udržování dálničních 180 mi bude i dvoulitr stačit bohatě... a o závodění se nebavíme.
Obecně si myslím, že nejvíce výkonu není potřeba na dálnici, ale na státovkách, když je potřeba rychle předjet. Na udržování dálničních 180 mi bude i dvoulitr stačit bohatě... a o závodění se nebavíme.
Až bud někde na dálnici semafor, možná mne (skoro NEsmyslné) 0-100 km/h začne zajímat.. 😉
..zatím (když už "číslíčka" tak) "preferuji" pružnost = a zkuste ať "dlouhý táhlý" nebo dálkovou trasu - v obou případech... 😉
PS: Nicméně souhlasím že "většinově stačí" a Evropou (dokonce i ve vyšší střední) se tento typ motorizací šíří a Šíří a ŠÍŘÍ a 😐
..zatím (když už "číslíčka" tak) "preferuji" pružnost = a zkuste ať "dlouhý táhlý" nebo dálkovou trasu - v obou případech... 😉
PS: Nicméně souhlasím že "většinově stačí" a Evropou (dokonce i ve vyšší střední) se tento typ motorizací šíří a Šíří a ŠÍŘÍ a 😐
Samozřejmě že v JAGUARu je stejný motor lepší (+ má "k dispozici" i lepší převodovku), ale i tak.. 😉
PS: Rozdíl od (povedeného) 2.2 HDi vidím hlavně v (výrazně) PLOŽŠÍ křivce točivého momentu = zabere doslova KDYKOLI :yes: 😄
PS: Rozdíl od (povedeného) 2.2 HDi vidím hlavně v (výrazně) PLOŽŠÍ křivce točivého momentu = zabere doslova KDYKOLI :yes: 😄
Nic proti, s 2.7HDI v 407 mám naježděno docela hodně... ovšem v předokolce to část svého kouzla ztrácí, rozdíl v dynamice mezi 3.0HDI a 2.2HDI není až tak výrazný, šestiválec má samozřejmě víc krouťáku pro plynulé zrychlování v kopcích, má i lepší zvuk, na druhou stranu v té 407 už působil poněkud těžce na čumák...
Ono ta 2.0TDI v A5 zvládne stovku o vteřinu rychleji, než zmíněná 2.2HDI v C5... a o 0,4 rychleji, než 3.0HDI. Přitom je to relativně lehký motor, úsporný... jestli něco tak bych řešil kulturu chodu, ale běžnému řidiči musí tato motorizace dynamicky bohatě vyhovět, i v rámci prémie.
To je fakt, z dnešních motorů vydrží 1. milion kilometrů asi jen 1.4 HDi (zdokumentováno českým Svět motorů 😄
Mně i v NE"prémiové" střední příjde V6 3.0 (HDi) "tak akorát" 😉
PS: Dlouhodobě vyráběný (je to "převrtaný" 2.7 HDi), spolehlivý (používá jej spousta značek od toho Citroën a starších Peugeot, přes Jaguar po Land/Range Rover), vcelku charakterní a dynamicky naprosto postačující motor - myšleno "obecně"
PS: Dlouhodobě vyráběný (je to "převrtaný" 2.7 HDi), spolehlivý (používá jej spousta značek od toho Citroën a starších Peugeot, přes Jaguar po Land/Range Rover), vcelku charakterní a dynamicky naprosto postačující motor - myšleno "obecně"
150 kW z 2.2 HDi mi příjde "akorát" v Citroën C5 (byť já "raději víc" 😉 ), 130 kW v "prémiové" střední (vím že to je dnes v Evropě naprosto nejrozšířenější "typ" motorizace) já vím NEvím...
...což může být ovlivněnou mou zkušeností s A4 2.0 TDi 105 kW = což je prostě MÁLO (správněji spíš "nic moc" 😐
...což může být ovlivněnou mou zkušeností s A4 2.0 TDi 105 kW = což je prostě MÁLO (správněji spíš "nic moc" 😐
Ale o tom "žádná" + bude (velmi pravděpodobně) vidět i u další a další a dokonce i DALŠÍ generace - ale u modelu který potkáváte dnes a denně "ráno v poledne večer" a vyrábí se v statisících to prostě "není ono". Renhle (jen) "evoluční styl designu" by se (dle MÉHO názoru) měl praktikovat jen u... 911 atd. atp. 😉
Audi design cizeluje... u A5 je potíž v tom, že vlastně nemá přímého předchůdce... ale zkus ji postavit vedle předchozí A4 a myslím, že generační posun uvidíš na první pohled.
3.0 TDI Quattro je taková esence Audi... dlouhodobě vyráběný, spolehlivý, vcelku charakterní a v A5 dynamicky naprosto dostačující motor - myšleno měřítky prémiové střední.
Píšeš co tě právě napadne? Nebo jsi cizinec? Možná v tom je ukrytá nějaká myšlenka, ale já ji zatím nedešifroval.
Červená je trošku sporná barva, podle mě tlačí Audi někam, kam už úplně nepatří. Mně se líbí modrá, bílá, modrošedá...
Kdy byl design Audi úžasný, to by mne tedy zajímalo. Zrovna karoserie A5 patří podle mne k nejhezčím posledních desetiletí z produkce Audi. Obecně mi přijde, že jdou stále nahoru, až na pár výjimek. Pokud jde o design, má spokojenost je určitě z velké části daná tím, že mám rád hrany. Křivky jsou krásné, ale málokdo s nimi umí pracovat. A Korejci to rozhodně nejsou.
Spokojenost, to je to hlavní. Já se radši budu nudit. 😄
Spokojenost, to je to hlavní. Já se radši budu nudit. 😄
Diesel je nekultivovaný >😁
Bavit se o motoru 3.0 TDI v novém Audi A5 nemá smysl, protože to je mimo sféru většiny z nás. Větší lidé volí zpravidla čtyřválcové motory o objemu od 1,2 TSI do 2,0 TSI. :yes:
Bavit se o motoru 3.0 TDI v novém Audi A5 nemá smysl, protože to je mimo sféru většiny z nás. Větší lidé volí zpravidla čtyřválcové motory o objemu od 1,2 TSI do 2,0 TSI. :yes:
Jistě, motor vetšinou vydrží více, pokud ovšem není moc přeplňovaný, který je dnes skoro každý.Doby dieselový od Mercedes co vydržely 1. mil. kilometru jsou dávno pryč.
A kromě toho benzín obvykle trvá mnohem déle než udává (pokud vám jde o to)
Já vím, co říkám, osobně mám zkušenost benzínový najeto 5 000 000 km [odkaz] :-!
PS.- Nejsilnější benzín pod kapotou patří sportovní :yes:
A kromě toho benzín obvykle trvá mnohem déle než udává (pokud vám jde o to)
Já vím, co říkám, osobně mám zkušenost benzínový najeto 5 000 000 km [odkaz] :-!
PS.- Nejsilnější benzín pod kapotou patří sportovní :yes:
Nevíte asi je to věc názoru, ale podle mě jsi blbost to dokonalá motor nebo cokoliv.. pokud na to má člověk prachy, čas a náladu tak jo, ale radši si prostě … :-!
Ale tohle je věc názoru, někomu se to líbí, l někomu ne. V menší oblibě je tam pár lidí.. ale to je věc názoru kvůli úsporné spotřeba :no😒br />
Faktem, se kterým je třeba počítat, zůstává ten, že dieselový agregát vyžaduje více údržby, která bývá tak zpravidla o něco dražší, než u benzínu. Tyto informace vám potvrdí snad každý autoservis. Kromě toho v zimních měsících si nafta vyžaduje tankování speciální nemrznoucí nafty a celkově je motor velmi citlivý na zacházení. Neprospívají mu studené starty a taky na styl jízdy v zimě si třeba dát Vetší pozor.
Nedoporučuje se také šetřit na nekvalitním oleji nebo naftě.
Motor se vám odvděčí, samozřejmě v negativním smyslu. To, co ale mluví za diesel je to, že auto s dízlovým motorem prodáte určitě výhodnější než s benzínovým motorem.
Samozřejmě vše závisí na stavu motoru a od počtu kilometrů. Ve zkratce se dá říci, že pokud jezdíte hlavně mimo města, vyhovuje vám tišší motor s jednodušší údržbou, je pro vás ideální BENZÍNový pohon. Pokud ale jezdíte především ve městě, získá si vás spotřebou dízl, ale je nutné se o něj dobře starat.
Ale tohle je věc názoru, někomu se to líbí, l někomu ne. V menší oblibě je tam pár lidí.. ale to je věc názoru kvůli úsporné spotřeba :no😒br />
Faktem, se kterým je třeba počítat, zůstává ten, že dieselový agregát vyžaduje více údržby, která bývá tak zpravidla o něco dražší, než u benzínu. Tyto informace vám potvrdí snad každý autoservis. Kromě toho v zimních měsících si nafta vyžaduje tankování speciální nemrznoucí nafty a celkově je motor velmi citlivý na zacházení. Neprospívají mu studené starty a taky na styl jízdy v zimě si třeba dát Vetší pozor.
Nedoporučuje se také šetřit na nekvalitním oleji nebo naftě.
Motor se vám odvděčí, samozřejmě v negativním smyslu. To, co ale mluví za diesel je to, že auto s dízlovým motorem prodáte určitě výhodnější než s benzínovým motorem.
Samozřejmě vše závisí na stavu motoru a od počtu kilometrů. Ve zkratce se dá říci, že pokud jezdíte hlavně mimo města, vyhovuje vám tišší motor s jednodušší údržbou, je pro vás ideální BENZÍNový pohon. Pokud ale jezdíte především ve městě, získá si vás spotřebou dízl, ale je nutné se o něj dobře starat.
Více méně. Nevím, kdy došlo k posílení třílitru, na "clean diesel" moc nekoukám. S výjimkou V8 jsou připraveni na Euro6 (ten by měl přijít s novou Q7), byť ty motory kolikrát montují v Euro5 verzi (popřípadě Euro4) - protože prostě mohou a vydělávají na tom.
Dokonalost vypadá trochu jinak, tomuto motoru chybí kultivovanost a jistá forma elegance (nehledě na to, že je to znouzecnost a hnus).
A jste si JISTÝ že ta vaše "pochvalná" slova platí o kombinaci "prémiové" cupky střední třídy "ultratuctového" 2.0 Tdi 😄
Měla jsem možnost vyzkoušet kombinaci A4 a právě 2.0 Tdi a k těmto slovům byste mne možná NEdonutil ani násilím.. 😉
Měla jsem možnost vyzkoušet kombinaci A4 a právě 2.0 Tdi a k těmto slovům byste mne možná NEdonutil ani násilím.. 😉
Měl jsem ten 2,0 TDI na týden půjčené. Jedná se o vyváženou kombinaci . Předek není tak těžký, projev auta je kultivovaný .
To je věc názoru. Osobně mám zkušenost s 3,0 TDI a je to dokonalá kombinace výkonu a hospodárnosti.
No design (třeba "mé" kategorie - Citroën C5) se mění tak jednou za 7-8 let - to se dá "zvládnout" (stále STEJNÝ design je fajn u "výjímečných" - myslím tím spíš MALOsériových vozů - typu Porsche 911, u masově vyráběných modelů to nějak "není ono" 😉
Ale máte pravdu že kvalita není žádný zázrak (dle dlouhodobých testů na 100.000 km a dle JD Power je STEJNÁ jako u audi = lehký NADprůměr, NIC víc 😐
Ale máte pravdu že kvalita není žádný zázrak (dle dlouhodobých testů na 100.000 km a dle JD Power je STEJNÁ jako u audi = lehký NADprůměr, NIC víc 😐
No "jak pro koho" 😄
PS: Vy si vůz (knížku, CD, pračku) vybíráte podle toho co je (zrovna) nejPRODÁVANĚJŠÍ? 😉
PS: Vy si vůz (knížku, CD, pračku) vybíráte podle toho co je (zrovna) nejPRODÁVANĚJŠÍ? 😉
No ale je to článek PRÁVĚ O tom, že... Euro 6 = zmínka o BMW byla tím pádem "celkem na místě" 😄
Bože ty jsi * já jsem rád že dizajn drží tak dlouho,jestli chceš každý rok novej dizajn tak si kup frantíka ti mění dizajn jako ponožky a kvalita nestojí za nic,jsem za tu nudu rád
No jasně, ale toto je absolutní nuda.
Dřív audi za něco stálo a jejich design byl úžasný, ale dnes a popravdě? Ač to říkám nerad, rozhodl bych se raději pro nějakého korejce než pro tuto automobilku.
Dřív audi za něco stálo a jejich design byl úžasný, ale dnes a popravdě? Ač to říkám nerad, rozhodl bych se raději pro nějakého korejce než pro tuto automobilku.
Také to není novinka. V tomhle ohledu se nic nezměnilo, Euro6 je u šestiválce za příplatek, jako bylo doposud. Změna je jen v parametrech (jde už o několikáté vylepšení "Euro6" varianty). Dvoulitr také není aktuální záležitost.
Euro6 dávám do uvozovek, protože jde fakticky o variantu se SCR (za to si právě připlácíš). Ani nevím, jestli je už dokončené, nebo jestli jsou ještě možné změny. S plněním norem, které nejsou hotové, musíš být opatrná.
Euro6 dávám do uvozovek, protože jde fakticky o variantu se SCR (za to si právě připlácíš). Ani nevím, jestli je už dokončené, nebo jestli jsou ještě možné změny. S plněním norem, které nejsou hotové, musíš být opatrná.
Pokud bych srovnával C5 a A4, pak si myslím, že je větší rozdíl (ve prospěch Audi) u třílitru než u dvoulitru... ne kvůli motoru samotnému, ale kvůli STronic Quattro.