Je krásná, skvěle zpívá, přesně střílí z pušky a pekelně rychle jezdí na lyžích. Jaká je jedna z nejlepších světových biatlonistek současnosti za volantem?
No zrovna o ESP si myslím, že to platí. Měl bys jezdit tak, aby nemuselo zasahovat. Když už zasáhne, něco člověk podělal, třeba přehnal nájezdovou rychlost do zatáčky, takže tahá z bryndy toho, "kdo neumí jezdit". Protože pokud jedu tak, že smyk chci dostat, tak asi první věc bude, že si ESP vypnu, pokud chci blbnout a jde to. Neříkej mi, že někdo jede rychle a juchů, právě mě to tady bliká a ubírá výkon, to je jízda.
No a k tomu sytiči, ten nemá snad s jízdou nic moc společného ne? Já tedau motorky nastartuju na sytič, hned ho dám na půl, obleču si rukavice a helmu a po rozjezdu ho vypínám úplně.
Ne, v první řadě má ESP stabilizovat auto při vyhýbacím manévru. Což samozřejmě člověk může zvládnout, ale běžný řidič, navíc v krizové situaci? O tom můžeš jen snít. Na to bychom to museli tvrdě trénovat, trénovat, trénovat. Jinak tam ta správná reakce prostě nebude. Nemluvě o tom, že to počítač udělá zkrátka lépe.
Myslel jsem to trochu jinak, než to možná vyznělo. Ten kdo "opravdu umí" tak ten by to zvládl i bez něj. Jak sám píšeš. A pro zbytek tady prostě ESP je, takže je vlastně pro ty, co neumí. Určitě to je dobrá věc pro bezpečnou jízdu, ale člověk který opravdu umí jezdit, zvládne to samé bez něj. Neříkám, že se za takového člověka považuji.
Když se koukám na tu úvodní fotku, tak to vůbec nevadí, najdeme nějakou jinou přednost ;-)
Automat dělí řidiče na ty, kteří ho mají a ty kteří s tím ještě nejeli ;-) ABS je super u jízdních souprav, u samotného auta mi spíš vadí. Je s tím kunšt na ledě zastavit. Dřív jsme jen našli hranu trakce, drželi to těsně nad ní a auto stálo daleko dřív. ESP jak kdy, smyk je přirozenou součástí jízdy a nechat něžně ustřelit zadek je v pořádku. Dokud ale auto dělá hodiny jako třeba Oktavie, tak je třeba. Sytič mi nikdy nevadil, naopak, ale rád jsem vyměnil karburátor za elektronické vstřikování. Řazení s meziplynem na V3S atd mi nikdy nevadilo. Naopak, pokud už musím jet s manuálem, tak meziplyn lehce dávám dodnes a na všem. Americké dvojitá spojka, neutrál rychlost mi také nevadí, ale nemám to tak zautomatizované. Na motorce neumím, na to je expert naše slečna sekretářka.
Myslel jsem to tak, že tvrdit o někom, že neumí řídit jen proto, že má v autě nějakou technicky vyspělou a nápomocnou věc je nesmysl. Ale to asi není třeba rozebírat, na tom se snad většina lidí shodne. ;-)