Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autem do Chorvatska 2013: Speciální příloha Auto.cz

Na Jadran míří ročně bezmála desetina obyvatel České republiky. V této příloze je vše podstatné, co byste mohli na vaší cestě autem potřebovat.
Zpět na článek
10. 6. 2013 07:21
10. 6. 2013 07:50
10. 6. 2013 09:09
10. 6. 2013 09:18
10. 6. 2013 09:35
10. 6. 2013 09:49
10. 6. 2013 09:59
10. 6. 2013 10:15
10. 6. 2013 10:17
10. 6. 2013 10:47
10. 6. 2013 10:57
10. 6. 2013 11:05
10. 6. 2013 11:09
10. 6. 2013 11:21
10. 6. 2013 11:16
10. 6. 2013 10:17
10. 6. 2013 11:18
10. 6. 2013 11:28
10. 6. 2013 10:18
10. 6. 2013 10:42
10. 6. 2013 12:39
10. 6. 2013 10:20
10. 6. 2013 10:37
10. 6. 2013 11:07
10. 6. 2013 11:12
10. 6. 2013 11:26
10. 6. 2013 10:17
10. 6. 2013 15:07
10. 6. 2013 19:27
25. 6. 2013 19:26
26. 6. 2013 19:26
10. 6. 2013 10:17
10. 6. 2013 10:21
10. 6. 2013 10:24
10. 6. 2013 10:26
10. 6. 2013 10:36
10. 6. 2013 10:50
10. 6. 2013 10:53
10. 6. 2013 10:59
25. 6. 2013 22:28
25. 6. 2013 22:28
26. 6. 2013 19:28
10. 6. 2013 10:31
10. 6. 2013 10:48
10. 6. 2013 15:11
10. 6. 2013 15:22
10. 6. 2013 15:36
10. 6. 2013 15:41
10. 6. 2013 21:33
11. 6. 2013 13:55
10. 6. 2013 19:07
10. 6. 2013 16:53
10. 6. 2013 20:04
10. 6. 2013 07:21
PR
A dá se do Chorvatska jet jiným autem, než škodovkou??? Z těch 5ti článků na mě koukaj jen škodovky, tak si začínám myslet, že mě tam s jinou značkou nepustěj... A nebo se opět vykašlu na Chorvasko, a pojedu někam jinam, kde z každýho ručníku neuslyším češtinu. Takový Azurový pobřeží, to je jiná. Ano, drahý F dálnice, ale ten klid a krásný pláže bez davů za to stojej. A hlavně, to Chorvatsko už je taky na pobyt drahý...
Rozbalit vlákno
92
10. 6. 2013 07:50
Re: PR
Do Chorvatska jedině stříbrnou oktávkou, s kufrem plným paštik a lahváčů :yes:
Na místě to na tebe mamka vyvalí, dáte si s děckama řízek co jste nesnědli po cestě
s pak se vyvalíte ke krásnému moři, pod hlavu šutr a tvoje každoroční cesta do Mekky
je naplněna >:D
10. 6. 2013 08:19
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Každý nemá 100 000 Kč ( 4 lidi, alespoň 3 týdny) na dovolenou jako čtenáři www.auto.cz, a proto spousta lidí jede do Chorvatska.

Ve Francii nejsou drahé jenom dálnice, jsou tam i drahé apartmány, jídlo, ... .
A Češi mně nevadí, alespoň si mám s kým pokecat.
10. 6. 2013 08:23
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Josefe,
co Bulharsko?
10. 6. 2013 08:31
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
No tak to si snad děláš srandu >:D 8-s
Né, že by bylo Bulharsko nepěkné, ale cesta tam je hrozná, hygienické podmínky na místě katastrofální, moře nic moc, ale máš pravdu je tam levno, stejně jako vedle v Rumunsku.

Upřímně, jestli do těchto zemí, tak raději do hor a ne k moři.
10. 6. 2013 09:01
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
se slušným hotelem není problém
[odkaz]
10. 6. 2013 09:44
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
No, tohle by možná šlo, ale ze ty prachy? A Bulharsko? K moři? Nevím nevím...
10. 6. 2013 09:46
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tak tohle je luxus. Ale určitě se dá najít něco ve střední cenové relaci. Ceny jídla jsou oproti Chorvatsku perfektní. A maj písek, ne šutry... to je pro mně asi největší mínus
hrvatské :'-(
10. 6. 2013 10:06
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Nadřazovat moře v Bulharsku nad Jadran, jako negativum vnímat šutry, jásat nad tím, že jídla jsou mnohem levnější než v Chorvatsku. No, dobře ses tu projevil. Koukám, že ten tvůj výsměch "paštikářům" bude mít hlubší kořínek... >:D Pozdravuj ve střední cenové bulharské relaci... >:-[] :no:
Avatar - Magister
10. 6. 2013 10:12
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Přesně, Chorvatsko je klasika v dobrém slova smyslu. Ověřená klasika. Každý si tam najde svoje a kdo se nebojí jet bez cestovky, tak zjistí, že tam zas tak draho není.
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:12
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
To je tak,
zakomplexovaní stredoeurópania berú piesok (vo vlasoch, v zadku, v ušoch a vo svačine) ako niečo nóbl. :no:
10. 6. 2013 10:15
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Každý máme jiné priority a nadřazovat ty tvoje nad moje? Řekl bych, že ses projevil ty.
Jinak tři roky po sobě jezdím v listopadu/prosinci do UAE, jestli tě to uklidní. Napsal jsem, co bych si vybral v low-end kategorii.
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:35
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Očividne máš nejaký "Crotia issue"!
To, že je to relatívne blízko neznamená, že je to low-end! Závisí to vždy od človeka.
10. 6. 2013 10:38
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tak o tom, že Chorvatsko je nejdostupnější moře pro našince snad nemusíme diskutovat.
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:49
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
To neznamená, že tam chodia len chudobní a "paštikári"!

Prídeš tam svojím autom, môžeš bývať v luxusnom apartmáne/hoteli, si svojím vlastným pánom, more, príroda a história nemá v dostupných európskych destináciach konkurenciu!

Plus ako máš na to, nemusí to byť jediná dovolenka v roku ;-)

PS. väčšinou tam ideš s vačšou partiou dobrých známych a to je to hlavné..
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:53
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
No práve, pre tých chudobných je len tá varianta so zaváraninami a vlastným stravovaním. Kto chce ísť do slušného hotela aspoň s polpenziou, zistí, že Chorvátsko je drahšie ako iné Stredomorie.
10. 6. 2013 11:03
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tak tak. Chorvatsko je laciné jenom pro ty co tam jezdí s vlastním proviantem. Ti co se tady ohánějí tím, jaký je tam luxus, by za stejné peníze byli v luxusu i kdekoliv jinde. Tedy možná za menší peníze.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 11:14
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Nie možno, určite.
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 11:19
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Ale ja hovorím čisto za seba - nie za paštikárov!
A veľmi rád si za Chorvátsko priplatím...
10. 6. 2013 11:33
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
A byl jsi už někde jinde? Protože se mi zdá, že máš syndrom člověka, který pokládá Chorvatsko za to nejlepší - protože byl vždycky jenom v Chorvatsku.
Anebo jsi objel celý svět, a vybral sis tuhle destinaci?
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 14:03
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Bavíme sa o dovolenkách, kde sa dá ísť autom, nie?! A o tom, či je chorvátsko low-cost pre paštikárov!
10. 6. 2013 19:03
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Autem se dá dojet všude po Evropě. A Chorvatsko mi vychází jako jedna z nejhorších možností.
10. 6. 2013 21:31
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
napriklad kam s deckami? tak, aby si bol do 8mich hodin doma ak sa nieco stane?
taliansko je drahsie a vobec nie lepsie, co dalej? Polsko? nemecko?
len tu pls nenavrhuj francuzsko ci spanielsko....
Avatar - Jaros71
11. 6. 2013 15:17
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Itálie s písčitou pláží je rozhodně pro malé děti lepší než šutrovité Chorvatsko ;-)
A je taky mnohem blíž..650-800km po dálnici. :yes:
A je tam levněji..to rozhodně!!
Chorvati mají vše předražené.
26. 6. 2013 19:01
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
:yes:
Avatar - Sysoj Psojič
24. 6. 2013 13:59
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
MIG> UAE Rulezzz... Já už bych jinam než do Atlantis Palm s prckem nejel :-)
Ale v Chorvatsku taky nemusí být bída :-)
Ze zkušenosti:
hodina letu z Vídně zde: [odkaz]
5hodin autem z moravy zde [odkaz]
Pecka místa...
10. 6. 2013 10:10
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Já písek moc rád nemám, všude se lepí, do všeho se dostane, tedy třeba já osobně preferuji šutry, nejraději oblázky. ;-)
Avatar - Magister
10. 6. 2013 10:12
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tak to je nás více... :yes:
Avatar - Jaros71
10. 6. 2013 10:33
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tak šutry ani náhodou..a Balkán taky stačil.. :no: :no:
Zlatá Itálie..a je to blíž..!
Viz.např.[odkaz] :yes: ;-)
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:37
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Si robíš srandu!
Tie "močky" vo okolí Benátok sa nedajú považovať za more!
Skús breh oproti! A nižšie!
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:47
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Taliansko nie je len Lido di Jesolo či Bibione. O Kalábrii si počul? Či Sicílii? A Sardínia? V južnej Sardínii sú najkrajšie pláže, aké som v Stredomorí videl (a áno, porovnávam i s Chorvátskom).
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:58
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Reagoval som na odkaz!
Ale mám v pláne Sicíliu - ako Road Trip :-)
Avatar - iudex
10. 6. 2013 11:02
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tak to je dobrá voľba. Určite nebudeš sklamaný. :yes:
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 11:21
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
JJ, "po stopách Corleone-ho" ;-)
Avatar - Jaros71
10. 6. 2013 11:59
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Ok..beru..je to ale daleko!
Máme za sebou jak Chorvatsko po Dubrovník tak Itálii až na Sicílii..Etna a Taormina jsou perly..
U Capo Vatikano je super moře..a nádherné Liparské ostrovy..doporučuji.
Ale Jesolo je blíž..s dětmi to dál nyní nejde! ;-) A je tam super promenáda a pláž 10km..!
Italské MIAMI.. ;-) :yes:
Avatar - iudex
10. 6. 2013 12:05
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Tiež som bol na Etne, v Taormine (tam je inak nádherná pláž pod tým amfiteátrom) i na Capo Vaticano. A lietadlo je tam za necelé dve hodinky, tak aký problém s deťmi? Na sever Talianska Ti vydržia v aute 8 hodín a v lietadle dve nevydržia?
Avatar - Jaros71
10. 6. 2013 12:20
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Jenže letadlem jseš zapíchnutý na jednom fleku..mít tam vlastní auto,je ideál! ;-)
Letecky bych raději do Řecka.. :-) Ale až budo děti větší..nyní to neocení!
Dva bazény na pláži v Jesolu ano.. :yes:
Avatar - iudex
10. 6. 2013 12:23
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
A koľko už len s tými malými deťmi jazdíš po okolí? Píšeš, že sú malé, tak nejaká kultúra či história im bude ukradnutá. Tak načo tak potrebuješ pri mori vlastné auto?
Avatar - Jaros71
10. 6. 2013 18:05
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Ta historie a korsování po okolí je pro mne a manželku..bazény a moře pro děti.. ;-)
Trčet v jednom letovisku a mít akční radius 3km mne fakt nenaplnuje.. :-)
Auto je fajn..zajedeme si pár km na zmrzlinu nebo do aquaparku atd..
26. 6. 2013 19:14
Re: Bohatí čtenáři www.auto.cz
Nepíšeš dobre. Aspoň nie všeobecne dobre. Ja idem s deckami autom, 5-členná rodina letecky, to dnes proste neuplatím. Cesta max. do 10 hodín, aj to je až až.
Deti do hotela - to ani neuvažujem. Bungalov, max. rezidencia - potrebujú behať a lietať aj keď ty ležíš a relaxuješ. Hotel je obmedzujúci a deti to zrovna neocenia.
Strava - zväčša vlastná, aj keď si doprajeme nejaký obed a večeru aj v reštaurácii. Na all inclusive by som musel inak zarábať. nevláčim všetko z domu - to by som mal pol kufra v aute len potraviny, ale niečo predsa musím - mám doma celiatika. Na dovolenke sa auto na nákupy sakramentsky hodí.
Auto je super, keď nechceš v kuse ležať pri mori alebo pri bazéne. Najviac to ocenia zrovna deti, potrebujú zmenu. Treba si spraviť výlet, alebo hoci len zájsť na zmrzku do susedného mesta. ;-)
Avatar - BruceWayne
25. 6. 2013 19:10
Re: čtenáři www.auto.cz
Sice se zde píše o cestách do Chorvatska, ale .... Do Calabrie je cesta autem docela dlouhá a pak co tam?? Moře fajn, ale bída jako v Bulharsku. Sardinie je lepší, ale měl jsem asi smůlu, ale komárů více než u rybníka a pak musíš platit trajekt a na něm nuda. Pro mě je ideální cesta do Chorvatska přes Pomezí, Passau, Graz až ke Splitu. Jezdím začátkem září již dlouho, parchanti už musí do škol a čechů je o poznání méně jako ostatních. Apartmán za 45 éček na den, nakoupím si na trhu čerstvou zeleninu, ryby či maso a mám klid. Kvalita potravin je v Chorvatsku podstatně lepší. Alkohol mají a hotel nechci ani vidět. Ten obývám jinde >:D a v jiný čas :yes:
10. 6. 2013 10:40
Re: čtenáři www.auto.cz
Nejšpinavější moře, co jsem kdy zažil. ;-)
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:48
Re: čtenáři www.auto.cz
To si nebol pri mori v Aténach. :-!
10. 6. 2013 10:53
Re: čtenáři www.auto.cz
To teda ne. >:D

Vesměs u velkých přístavních měst se moře podobá stoce. Vlézt tam do vody? Hazard s vlastním zdravím.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:56
Re: čtenáři www.auto.cz
Jasné, ja som sa tam bol len pozrieť (minulý víkend) a neomočil by som tam ani palec; ale videl som tam i kúpajúcich sa.
Avatar - Jaros71
10. 6. 2013 12:00
Re: čtenáři www.auto.cz
Tak špinavé jak hrom bylo u Marseile..to byla francouzská močka..a pláže plné.. ;-)
Zato Cannes a San Tropez bylo fajn.. :yes:
Ale ty ceny.. :-!
10. 6. 2013 12:58
Re: čtenáři www.auto.cz
Nemůžeš soudit čistotu moře podle toho, kde se to zrovna hodí. Ano Marseille je velkoměsto, přístav, takže moře nic moc. Zas tak strašný to není. V Toulonu máš přístav s vojenskými křižníky, a tak nic moc. Ale kousek od města je to nádhera, čisto, azurová voda. Já jezdím cca v půlce mezi Marseiile a Toulon, a nádhera.Jezdím vždy na konci června a je tam naprosto prázdno. Stačí si najít na netu fotky. Ale nejde o letovisko. Je to stejný, jako Vltava v Praze. Taky humus, ale že je 10 km před prahou Vltava pstruhová, to už moc lidí neví. No a ceny? Ve F se vyplatí chodit po malých krámkách, kde najdeš čerstvou zeleninu a veškerý sortiment. Jediný, co mi na F vadí je to, že já jako pivař tam trpím jako kůň. :-)
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:51
Re: čtenáři www.auto.cz
Keď si Tvoje deti na tých "oblázkoch" dorežú nohy a poodierajú kolená, budeš sa na mäkký piesok pozerať trochu inak.
10. 6. 2013 10:54
Re: čtenáři www.auto.cz
Taky moc nechápu. Ležet na oblázcích se dle mé zkušenosti nedá a brát si boty do vody se mi taky nechce. Moje chorvatská odyssea skončila u bazénu baráku, co jsme si pronajali. U moře jsem byl jednou.
10. 6. 2013 10:56
Re: čtenáři www.auto.cz
Boty do vody jsou pro děti nutnost. Ano, písek je pro ně lepší, vyhrají si tam a člověk nemusí dávat tolik pozor, ale kdo má neustále vytřepávat z ručníků a všeho kolem písek?
Avatar - iudex
10. 6. 2013 11:00
Re: čtenáři www.auto.cz
Nie, na pieskovej pláži nie sú topánky do vody nevyhnutné (tak, ako pri kamenistej, skalnatej pláži či pri koralových útesoch). Plus deti sa chcú najčastejšie hrať po sediačky na pláži, váľať sa vo vlnách a pod., to im na kameňovej pláži tie topánky moc nepomôžu.
26. 6. 2013 19:17
Re: čtenáři www.auto.cz
Aj v Chorvátsku je piesok, len musíš vedieť kde. :-)
Avatar - miromen
10. 6. 2013 11:28
Re: čtenáři www.auto.cz
Ceny v HR jsou na stejné úrovni jako u nás. Moře v HR mnohem pěknější a písek tam je. Například Omiš a jeho okolí a navíc tam nebývá tak přeplněno jako např. na Makarske riviéře.
10. 6. 2013 13:21
Re: čtenáři www.auto.cz
Tak Omiš-Nemira, tam jsem byl. Okolí nádhera, z Omiše krásný výlety, ale jakmile jsem chtěl v Nemiře k moři, musel jsem těžce hledat místo mezi lidma pro dva ručníky. Kameny strašný, mořský ježci kam se podíváš, geronti na každym metru, dokonce jsem tam zažil, že moře bylo tak hnusně teplý, že to byl humus. A místní obchodníci jsou vyčůraný jak díra do sněhu. Ono není špatný zkusit i jiný destinace v Evropě. Sice je někde dráž, ale stálo mi to za to tam dojet a užít si klid a pohodu bez Čechů... Chorvatsko už není, co bývalo. Bohužel.

Osobně mám raději s sebou svoje auto a můžu vyjíždět na výlety. Mám děti (9 a 5) a jsem rád, že už poznali spoustu míst, kde je krásně. Od Španělska, přes Francii až po Chorvatsko. už teď je učím cizí jazyky. To je základ. A nemám problém, že by nevydrželi v autě. Holt člověk musí udělat pauzu, proběhnout se s nima a zabavit je. A v noci v autě chrupkaj jako zabitý... :-)
Avatar - miromen
10. 6. 2013 14:25
Re: čtenáři www.auto.cz
Já jezdím do Duce a tam jsou pláže na poměry HR poloprázdné až mě to samotného překvapilo protože písečné pláže v takovém počtu jsou v HR právě jen v okolí Omiše.
Jinak za nejpěknější pláže v Evropě považuji ty na Sardinii kde se chci ještě rozhodně vrátit. A jízda autem už je pro mě dovolena takže tam kde to jde jedině autem.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:39
Re: čtenáři www.auto.cz
Téze o lacnom Chorvátsku snáď veria už len tí, ktorí boli najďalej na Balatone. Chorvátsko je jedna z drahších stredomorských destinácií a ak človek nejde na vlastné zabíjačkové zásoby, nemieni variť a nemá superúsporné TDI, je drahšie, ako porovnateľné Taliansko, Turecko či Tunisko, o luxuse, ktorý môža mať človek za tie isté peniaze v Egypte ani nehovoriac.
10. 6. 2013 10:47
Re: čtenáři www.auto.cz
Tak to nevim,kde jsi vzal tech 100000 Kc. Francie na 14 dni s cestou ( dalnice,benzin) pro dva dospele a dve deti jsem loni dal za 30.000 Kc. Apartman 30 metru od more v Saint-Cyr-sur-mer. Akorat jsme nejeli do letoviska,ale do mensiho mestecka. Mimochodem,to Chorvatsko je dneska stejne drahy' pokud nepocitas cestu. Chorvati uz totiz taky zjistili,jak Cechacky odrbat. zkusenost z Omis - Nemira. A muzu ti poslat fotky z plaze. Ten samej termin. A rozdil? V Chorvatsku Asi o dva lidi vetsi hustota lidi na jeden metr ctverecni. Proste do Chorvatska uz ne.
Avatar - Johny.Rico
10. 6. 2013 14:57
Re: čtenáři www.auto.cz
Musím souhlasit.

Krom toho, Chorvatsko je opravdu výborná destinace v poměru cena/nabídka. A s čistotou moře nemá v Evropě konkurenci. A to, že vy jste narazili na jednu špatnou pláž, tak jsme měli smůlu. Já tam byl několikrát vždy jinde, jediný problém jsem zaznamenal jen roku 98 u nějakého ostrova, nepamatuji se. Jinak fakt nic.

Děkuji.
26. 6. 2013 08:25
Re: čtenáři www.auto.cz
No to si děláš srandu. Nejdřív se takhle výsměšně opřes do lidí co jezdi do Chorvatska a pak protěžuješ Bulharsko z důvodu lacinosti. Ty jsi zase typickej jouda viď? :-)
10. 6. 2013 08:32
Re: čtenáři www.auto.cz
Zapůjči jim své žihadlo a pak se tu nebudeš vztekat nad škodovkama. >:D
10. 6. 2013 09:36
Re: čtenáři www.auto.cz
>:D :yes:
10. 6. 2013 09:26
Re: čtenáři www.auto.cz
Na ty prázdný pláže bez davů si přišel kde? Sem tam něco v okolí Saint Tropez, ale jinak od Frejus až do Monte Carla je to samej hotel a penzion a hlava na hlavě.
10. 6. 2013 10:07
Re: čtenáři www.auto.cz
S tím můžu souhlasit. Jel jsem po pobřeží od janova do marseille a kromě nádherného úseku mezi cannes a saint raphael jsem nenašel kus volného pobřeží. Dům na domu. Všude samej anglickej důchodce a hrozně draho všude. Kromě památek a atmosféry není ve francii o co stát. Když francie tak nádherná korsika. Myslím, že takové chorvatské ostrovy ( krk, hvar) atd. dokážou nabídnout daleko lepší dovolenou než francouzská riviéra - a to si někteří ani nedovedou představit, že lidi nemusí jíst řízky atd. .

P.s. jediný prázdný pláže bez davů jsou v evropě v Albánii asi nejlepší nerodiná dovolenková destinace, zmíněné korsice, sardinii a některých řeckých ostrovů. Jinde je to většinou hotelová králíkárna, kterou teda k smrti nesnáším.
10. 6. 2013 10:15
Re: čtenáři www.auto.cz
Zas třeba právě ta atmosféra je prostě zážitek. Nemusíš vždy bydlet v hotelu na pobřeží. Třeba takové Eze je kouzelné místo. Ale máš pravdu, levně tam není. Řekl bych, že tím co píšeš je víc postižená Ligurská riviéra.
10. 6. 2013 10:20
Re: čtenáři www.auto.cz
Já třeba jezdím na dovolenou zásadně autem. V kterém i spím, když je hnusně jinak na pláži. Je mi líto vyhazovat peníze za hotel ( to spíš nějaké místní ubytování, když je více dní hnusně ) . Radši utrácím za jídlo a atmosféru atd. . Francie se mi ale líbila to je pravda, ale touhu vrátit se tam jako třeba do albánie nebo řecka nemám.
10. 6. 2013 10:29
Re: čtenáři www.auto.cz
No jo, když jedeš ve čtyřech nebo v pěti, musíš mít na spaní trochu větší auto... :-! Francie je obrovská a člověk se tam nemusí jen válet u moře (ale může, třeba s malými dětmi o moc víc nejde), nemusí být drahá (pokud nechceš bydle třeba na Cap Martin nebo Cap Ferrat). Bohužel, je to daleko.
10. 6. 2013 10:45
Re: čtenáři www.auto.cz
No co se týče francie mám radši fakt tu korsiku. Ta je nádherná. A pak vnitrozemí. Jen mě fascinuje jejich systém dálnic. Co 5 km 3 euro ... >:D
10. 6. 2013 10:59
Re: čtenáři www.auto.cz
Tak od hranic s D az za Marseille je to asi 700 km, a stoji to asi 65 E. Takze ano,drahy,ale ty dalnice jsou krasny, prazdny, a rekl bych, ze jako je rozdil v dalnicich mezi CR a D, stejnej rozdil je mezi D a F.
10. 6. 2013 11:24
Re: čtenáři www.auto.cz
No já jel úsek marseille směr itálie. A někde po půlce jsem to vzal a jel po skvělých okreskách ne úplně po pobřeží. 4 mýtné brány po pár km a za každou kolem 3 - 5 eur.
10. 6. 2013 14:38
Re: čtenáři www.auto.cz
no ono se to nezdá, ale z Marseille na italský hranice je to 250km. V Itálii není na dálnici o moc levněni...
10. 6. 2013 10:09
Re: čtenáři www.auto.cz
No já bych to neviděl tak jednoznačně, plné jsou většinou městské pláže a pláže písčité. Kde jsou obrázky, případně větší vlny, tam je to celkem v klidu a není plno ani o víkendu.
Každá země má něco do sebe, historii, kulturu. Ve Francii na jihu v podstatě nepotkáš germány a ani slované tam nejsme příliš častými. Češtinu opravdu moc neuslyšíš, ale rozhodně to chce mít mírnou zásobu kouzelných francouzských slovíček :-).
10. 6. 2013 10:13
Re: čtenáři www.auto.cz
Jojo, jednou něco zažblechtneš francouzsky a už na tebe budou všichni francouzky mluvit. Vůbec jim nebude vadit, že jim prd rozumíš, a že se jim svou neznalost snažíš vysvětlit. >:D
10. 6. 2013 10:18
Re: čtenáři www.auto.cz
To sice není pravda, ale má to řešené - něco se naučit. Oni jsou hodně tolerantní. Nebo si sebou vzít rodilého Francouze, co umí česky ;-)
10. 6. 2013 10:44
Re: čtenáři www.auto.cz
Tolerantní? Jak ke komu. ;-)
Druhá věc je ta, že ani mladí, nejsou zrovna ochotni mluvit anglicky, a to si myslím, že anglicky se musí učit ve školách. O němčině raději ani psát nebudu, tou tam mluví snad jen kaskadér. >:-[]
Naštěstí mám ženu, co studovala v Paříži. ;-)
10. 6. 2013 14:59
Re: čtenáři www.auto.cz
Já teda nevím, jestli máš nějaký negativní zážitek po použítí němčiny, ale já mluvím anglicky a německy a problém jsem nikdy neměl. Dokonce jsem narazil na i na pár lidí, kterí uměli jako cizí jazyk pouze němčinu. Jasně, francouzština je výhoda, hlavně u starších lidí, někde na vesnici. Přítelkyně se domluví slušně, má jí jako druhý jazyk, ale jako absolutní nutní nutnost bych to nebral.
10. 6. 2013 10:25
Re: čtenáři www.auto.cz
Zato čím blíž marseille tím více tam je arabáčů a podobného. Mě se tam pokusili jednou okrást a jednou se jim to povedlo.
10. 6. 2013 10:33
Re: čtenáři www.auto.cz
Jo to je blbá oblast, ale mezi Montpellier a Perpignan se už zase dá. Ale okolí Marseille je takový "slovenský ráj"...
10. 6. 2013 10:46
Re: čtenáři www.auto.cz
No jestli spíš na pláži tak se ani moc nedivím. Mít všechen majetek pod hlavou není moc bezpečné >:-[]
10. 6. 2013 10:50
Re: čtenáři www.auto.cz
S tím problém naopak nikdy nebyl. Naopak mi parta mladších lidí ukázala, kde jsou dobrá místa. Vždy šlo o zločin za bílého dne v nějakém městě.
10. 6. 2013 10:53
Re: čtenáři www.auto.cz
Mimochodem například v té ,,strašné,, albánii jsem nikdy neměl problém ... a cítil jsem se tam bezpečněji než na noční procházce po praze.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:54
Re: čtenáři www.auto.cz
Mimochodom Albánsko si tento rok oťukávajú viacerí (aj cestovky) a na budúci rok to bude "skokan roka" medzi dovolenkovými destináciami.
10. 6. 2013 10:58
Re: čtenáři www.auto.cz
Toho se začínám děsit >:D Ne ani tak ne, je to prostě pro mě nejkrásnější místo v evropě. Lidi jsou tam úžasní, atmosféra super a panuje tam jakási zvláštní svoboda. Lidi umí anglicky líp než řídit. Je tam příjemně levno a pláže (hory) ... nádhera.
10. 6. 2013 11:03
Re: čtenáři www.auto.cz
A co cesta tam? V Albánii jsem ještě nebyl, lákají mne spíše hory, než se placatit na plážích.
10. 6. 2013 11:21
Re: čtenáři www.auto.cz
Cesta tam je v pohodě. Doporučuju spíš přes Černou horu, která je taky nádherná co se hor týče. Srbové bývají občas nerudní na hranicích. Cesty jsou ... no krásný asfalt 120 na tachometru, plynule bez značek přejde na kamenitý bordel. Jinak je vidět, že se do cest pořádně opřeli. Pochopili, že turismus je může dobře uživit a že turisti se tam musí nějak dostat. Benzínky mají i LPG a většinou i s naroubovaným pneuservisem - defekt je tady celkem častý. Nějaké to bistro na každém rohu, směnárny bez problému. Jediný problém je sehnání nějakého lepšího ubytování, ale i to už jsem viděl, že se mění. Proto to je pořád zatím spíš pro partičku chlapů, kterým nevadí se dva dny neumýt. Hory jsou nádherné a zejména na horách jsou lidi úplně jiní než jsme zvyklí. Cizinců si velmi váží a cítí se poctěni, že jsi jel zrovna k nim. Rádi zvou na cokoliv. Albánie je taky plná hradů a různých památek, kde se platí směšné vstupné a většinou je u nich mladý kluk s anglickým výkladem za pár kč. Jediné čeho jsem se ze začátku bál je doprava. Opravdu jezdí jako blázni. 100 vkou z prava po šutrech atd. Vůbec se nehledí na nějaké auto - odřeniny a drobné bouračky se řeší mávnutím ruky. A proto doporučuju vzít nějaký starší auto s větší světlou výškou. Ale časem si člověk zvykne a zjistí, že to není zase až tak špatné :)))
10. 6. 2013 11:29
Re: čtenáři www.auto.cz
Díky. :-! :yes:
Avatar - BruceWayne
25. 6. 2013 19:20
Re: čtenáři www.auto.cz
A proč jezdíš přes Srbsko??? Cesta je to podstatně horší, takový Petrovac je nádherný a kousek od něj je Buljarica a pak Sutomore, prostě nádhera. vyjedeš si na Lovčen či Skadar a zychytáš si ryby :yes:
10. 6. 2013 10:57
Re: čtenáři www.auto.cz
No je pravda,ze ja se francouzsky domluvim.Ani AJ neni problem.Jen nesmis zacit s nemcinou.:-)
11. 6. 2013 11:31
Re: čtenáři www.auto.cz
Každý jiný jazyk může být problém mimo turistické destinace. V turistických destinacích nebývá problém ani němčina. Vždy je to chování daného člověka - tebe. Málokde jsou vyloženě nepřátelští. Je fakt, že pokud ve Francii přijedeš francouzským autem, máš napůl vyhráno. V Německu je jim to třeba celkem jedno... Každá země má prostě něco.
10. 6. 2013 10:54
Re: čtenáři www.auto.cz
Jak jsem psal vyse. Vyjmenoval jsi letoviska.Staci nebyt linej,zajet par km dal,a je tam spousta mista. Apartman v soukromi najdes vzdycky a za super cenu. Saint-Cyr-sur-mer, krasna vesnicka,palmovy haje, prazdny plaze,na nejblizsi letovisko La Ciotat asi 7 km. Jasne, ze v Saint-Tropez nebo Monte Carlu bude plno a draho,ale o tom snad fakt nebyla rec.
10. 6. 2013 10:07
Re: čtenáři www.auto.cz
Přece nemůžeš očekávat že by "redachtoři" VW Zeitung jeli jiným než koncernovým vozem, nejlépe škodofkou, do Chorvatska. :-(
10. 6. 2013 10:14
Re: čtenáři www.auto.cz
To bude spíš tím, že žádný jiný prodejce/importér jim prostě nic nenabídnul. Tak se tu tomu nedivte, že ostatní jsou škrti a Škodovka i pustí chlup.
10. 6. 2013 10:44
Re: čtenáři www.auto.cz
To naštve,co? >:D
Avatar - miromen
10. 6. 2013 11:25
Re: čtenáři www.auto.cz
Pěkný nesmysl.
10. 6. 2013 09:09
DOMŮ
Je to dobrý pocit, jet po prvním červenci do Chorvatska, pojedeme vlastně tak trochu (zase, ano ano, zase) i domů... Koukám, že nahoře už opět rozvinuli diskusní světoběžníci prapor hotelu Hilton. Škoda jen, že jejich poznatky o Chorvatsku a o turistech mají padesát let zpoždění. Po v podstatě dnes nejlepších dálnicích Evropy dojedeš takřka až na každou pláž. Fantastická historie, vždyť jen si uvědomme, že byly doby, kdy istrijská Poreč soutežila s Benátkami o nadvládu v dané lokalitě. Nebo třeba Opatia, modernismem takřka nepostižené lázeňské město, proto jak vystřižené z přelomu devátenáctého a dvacátého století.

A že je v Chorvatsku levně? :-) Jo, to platilo, ale (bohužel) tak do roku 1992.

Toskánsko, Jižní Čechy, Provence, Jižní Morava a... Chorvatsko. Nebo si snad hraješ na euro-bonvivána pod Akropolí? Jak čtu tak jeden nahoře jezdí raději na azurové pobřeží proto, že jsou tam prázdné pláže. S tím souhlasím, prázdné jsou, ovšem v prosinci >:-[]
Rozbalit vlákno
48
10. 6. 2013 09:18
Re: DOMŮ
Na srazu paštikářů v Poreči,
nikomu není do řeči :-!
10. 6. 2013 09:35
Re: DOMŮ
Jak tě zde tak čtu, budeš o tom mnohé vědět >:-[]
10. 6. 2013 09:49
Re: DOMŮ
Když autem na dovolenou, potom Chalkidiki.
10. 6. 2013 09:59
Re: DOMŮ
~1400km (Brno-Chalkidiki) autom na dovolenku moze ist iba blazon. To nie je dovolenka, to su galeje! Dakych +/-800km je maximum co som ochotny podstupit...
10. 6. 2013 10:15
Re: DOMŮ
A tak to máš naprostou pravdu. :-! :yes:
10. 6. 2013 10:17
Re: DOMŮ
Když já mám rád auto s sebou :-(
10. 6. 2013 10:47
Re: DOMŮ
Já taky, ale někam daleko se s ním trmácet? Z toho už jsem vyrostl...
Auto na místě řeší půjčovna, sice to jsou většinou rozvrzané vergly, ale na to okolí to prostě (musí) stačit.
10. 6. 2013 10:57
Re: DOMŮ
No jo. Jenomže dovolená letadlem znamená v případě, že neletím přímo z Brna - cestování do Vídně + 2 hodiny, odbavení na letiště + 2 hodiny, cesta na hotel +1 až 2 hodiny. Dtto letiště Praha. Kde je nějaká výhoda?
10. 6. 2013 11:05
Re: DOMŮ
No, sporadická výhoda je ta, že jsi méně unavený a pravděpodobnost, že s tebou spadne letadlo, je nižší, než že tě někdo sestřelí na silnici. :-)
Ale jinak máš pravdu, do té doby, než se letadlo odlepí od země, ty už budeš autem na půli cesty k cíli.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 11:09
Re: DOMŮ
Je to samozrejme individuálne, ja som minulý rok bol na mieste (1100 km vzdušnou čiarou, t.j. asi dvakrát toľko, čo vzdušnou čiarou do Splitu) za 4 hodiny (pol hoďka na letisko, hodinka čakanie, 1:45 let, 20 minút odbavenie, 25 minút k hotelu). A minulý víkend, keď som letel naposledy lietadlom, som si spravil check-in vopred cez internet a stačilo mi prísť na letisko tesne pred boarding time, absolútne rýchle a bezproblémové.
10. 6. 2013 11:21
Re: DOMŮ
Už jsem taky nebyl na dovolené autem pár let... nicméně letos o tom opět uvažuju, ale počátkem září, nerad jezdím přes léto na dovolenou, z horka do většího horka...
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 11:16
Re: DOMŮ
Traba skúsiť tiež skútre - very funny!
10. 6. 2013 10:17
Re: DOMŮ
Do Thessaloniki mám rekord 11,5 hodiny... když pojedeš ve špičce do Chorvatska, není problém jet 24 hodin...
Avatar - Magister
10. 6. 2013 11:18
Re: DOMŮ
Do Řecka se lítá letadlem.... do Chorvatska autem.
10. 6. 2013 11:28
Re: DOMŮ
Na to je vyhláška? :-)
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:18
Re: DOMŮ
To sa dá! My chodíme každý rok 1200 km na Makarskú a v pohode! Už to cestovanie berieme ako dovolenku a užívame si cestu!
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:42
Re: DOMŮ
Tak aj vyznavači SM sú ľudia. ;-)
10. 6. 2013 12:39
Re: DOMŮ
Makarskou jedu už ve středu jako každý rok. 17:30 v Bilovci naložit pasanty kolem sedmé ráno je vysadit v Makarske a hurá domů. Ve čtvrtek kolem šesté jsem zpět. A za měsíc znovu. ;-)
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2013 10:20
Re: DOMŮ
max 800 - to se dá snad odcouvat.
Avatar - Jaros71
10. 6. 2013 10:37
Re: DOMŮ
Otec jede na měsíc do Řecka..a trajektem s kajutou.
Z Benátek tam je za den a noc.. ;-) Klídek a pohoda..
Já tolik času nemám,ale je to fajn varianta.. :-)
10. 6. 2013 11:07
Re: DOMŮ
To neni tak hrozny. Ja jezdim 1600 km s detma, vyjedeme v sest vecer,par curacich zastavek, a v devet rano uz se koupeme. Je pravda, ze nejvetsi zacpa je v Praze,a pak uz jen u Nurnburgu a lehce u Karlsruhe.A to jen nekdy.F projedes v pohode. Lyon jezdim v noci a je prazdnej.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 11:12
Re: DOMŮ
Tak to máš buď karavan a deti spia na normálnej posteli; alebo týraš deti 15 hodín priviazané v sedačkách, za čo by Ťa pomaly mala navštíviť sociálka. >:-[]
10. 6. 2013 11:26
Re: DOMŮ
Deti unavi prarodice v den odjezdu. Cestou vecere za hranicema,pak kouknout na Concorde v Sinsheimu a spat. Vzbudej se az u prvniho vyhledu na more. A karavan nemam. Jezdime Megane Grandtour.
10. 6. 2013 10:17
Re: DOMŮ
Mno na Chalkidiki - konkrétně Athos ( kousek od Ouranopoli ) jsem strávil půl roku v studentských letech. A teda kromě samotné hory a jejího okolí tam je tam hrozně nudná krajina. Druhé dva prsty jsou v podstatě králíkárna.
Avatar - boost.
10. 6. 2013 15:07
Re: DOMŮ
Tak na Athos nemám zrovna nejlepší vzpomínky. Jednou tam někde v houští stál dvojkovej Golf, evidentě opuštěnej. No, a jak já jsem na ty auta a byl jsem mlád, vzal jsem za kliku a v tu ránu se na mě vrhlo stádo vos a druhý den ráno jsem byl oteklej... Hodně oteklej. >:D
10. 6. 2013 19:27
Re: DOMŮ
Tak to já na to mám zase vzpomínky dobrý, byli jsme tam parta asi 30 čechů pracovat v hotelu. Já po 14 dnech v restauraci dostal za ,,trest,, místo plavčíka na pláži >:D Jediná moje práce byla kasírovat turisty ( za provizi do rozpočtu >:D ), nafukovat holkám lehátka a mazat jim záda - za což jsem dostal kolikrát dýško >:D . Ve finále jsem měl asi 4x tolik co kluci co se dřeli na restauraci. Rád na ty časy vzpomínám, sice jsem tam většinu peněz propil, ale ten život tam :-)
Avatar - BruceWayne
25. 6. 2013 19:26
Re: DOMŮ
Nechápu proč se stále omýlá, že v Bulharsku je levno a v Chorvatsku draho ;-) Je to prašť jako uhoď. Takové prázdniny na Lipně taky doukážou provětrat portmonku >:D, ale mají tam český pivo a buřty. Jsem už takový patriot a na Chorvatsko nedám doupustit, tak to mám s Černou Horou a s Thajskem :yes: Vždy se se.re cesta zpět, nikdy se netěším do hnusu zvaný CZ :no:
26. 6. 2013 19:26
Re: DOMŮ
Omieľa sa to, lebo je to pravda. Len nesmieš brať v úvahu náklady na cestovanie, tam sa to vyrovná.
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2013 10:17
Re: DOMŮ
Asi jsou ty Chorvatska dvě. Tam kde jezdím já a pak to druhé pro paštikáře. Češi mají svá auta pravidělně zaparkované před hotely a hezkými apartmány. Nákup uděláš v Plodine. Samozřejmě z Česka si dovez dvě plata pivečka, ale vyber třeba Svijanského Máza, Bernard sváteční. Něco jako Argus je i tam.
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:21
Re: DOMŮ
:yes: Pivo a alkohol - jediné potraviny, čo sa vezú do chorvátska!
10. 6. 2013 10:24
Re: DOMŮ
Jo, voni ti tam tu kořalku neprodají, tady ta naše je daleko vzácnější. Tak dobrou borovičku jako je spišská jinde nenajdeš ;-\
10. 6. 2013 10:36
Re: DOMŮ
No, není mi jasné, proč vozit tvrdý do Chorvatska. A vlastně ani pivo.
10. 6. 2013 10:50
Re: DOMŮ
Spišská je sice velmi dobrá, ale Koniferum je ještě lepší. ;-)
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 10:53
Re: DOMŮ
Ja preferujem Goral 77:
[odkaz]
tú mi Chorváti zatiaľ nevedia ponúknuť ;-\
10. 6. 2013 10:59
Re: DOMŮ
Já jsem abstinent, takže ti asi neporozumím. Ale bratr mého chorvatského kamaráda se živil při studiích jako drogový dealer, takže dovolená na Makarské nebyla úplně marná:-)
Avatar - BruceWayne
25. 6. 2013 22:28
Re: DOMŮ
a TO POTŘEBUJEŠ K ŽIVOTU?? To jsi velice omezený >:D Za 30 let si budeš strkat pleny do kalhot a určitě si na Goral nevzpomeneš :no:
Avatar - BruceWayne
25. 6. 2013 22:28
Re: DOMŮ
Věř, že o chlastu relax není, ferien si musíš prožít>:D
26. 6. 2013 19:28
Re: DOMŮ
Spišská borovička - je to sranda, že to všetci Češi čo poznám, stále u nás kupujú.
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2013 10:31
Re: DOMŮ
Vlastně i víno, to co ti nabídnou není vždy dobroučké, musí se hledat kdo má dobré. Dva litry stejně musíš koupit u každého, už jen z úcty za tu dřinu.
10. 6. 2013 15:11
Re: DOMŮ
Máš určitě pravdu v tom, že je to relativně blízko a cesta po nových dálnicích je opravdu parádní. Já bych si určitě nedovolik ritizovat někomu "jeho Chorvatsko" jen proto, že tam nejezdím každý rok. S tím, že je tam levno, to platilo opravdu asi v roce 1992 a to si zase já nepamatuju, ale dnes bych spíš řekl, že vzhledem k nabízeným službám, je tam spíš draho. Já hlavně vyhledávám dovolenou kde projedu památky, architekturu o které nám říkali ve škole, poznám místní lidi, ochutnám jídlo. Na koupání moc nejsme, takže letní dovolená v Holandsku, Beligii proč ne? I Barcelonu jsme zvládli s přítelkyní autem a líbilo se nám. Takže každý ať jezdí tam, kde se mu líbí.

Ale nemám moc rád to obhajování Chorvatska za každou cenu (neříkám, že jsi Ty nikde jinde nebyl), ale zrovna včera jsem po delší době potkal bratrance a říkal, že vyráží. Nikdy, ale opravdu nikdy nebyl jinde na dovolené. Takže : "je tam levno, říkal Pepa v práci"," je tam nejlepší moře, říkal Franta v práci", jezdí tam všichni kámoši, musí to být nejlepší.

Ty pláže, no prázdnou nejdeš sice v Saint Tropez, ale věř mi, že i v červenci si můžeš užít klidu na prázné pláži, samozřejmě to i v Chorvatsku, ale jde to.
10. 6. 2013 15:22
Re: DOMŮ
Souhlas. To víš, na diskusi musíš "chránit" Chorvatsko před zdejšími euro-bonvivány principiálně, bráníš totiž racionalitu. Je to stejné jako diskuse o SUV (tam se zase prosťáčci vysmívají tomu, že ta auta nedokáží vyjet na Lomnický štít), o škodovkách (to jsou zase prý nejhorší auta na světě...) atp. Stavět prostě hráze rozumu lidské hlouposti a malosti. Jinak by nás nakonec prosťáčci umlátili svými... mindráky.
10. 6. 2013 15:36
Re: DOMŮ
Jo tak s těmi SUV máš pravdu, ten Lomničák je minimum >:D ale jinak, já jako student VŠ si klidně půjčim škodovku rodičů a jedu směr španělsko >:D s tím nemám problém. Ale chápu, že někdo po celém roce v práci jede k moři, kde jen odpočívá, já když jsem "odpočatý" celý rok, brigádu a školu nepočítám, tak chci co nejvíc objevit, poznat a ochutnat.
Navíc chvíle kdy se před tebou vyloupne Notre dame du Haut, nebo z lesa Pont du Gard jsou pro mě k nezaplacení.
10. 6. 2013 21:33
Re: DOMŮ
Pěkně, já jsem letos projel od Chamonix dolů k Mentonu přes Verdon.
Zejména ten kaňon Verdon stojí za to.
A taky jsem si projel Col de Turini :-)
11. 6. 2013 13:55
Re: DOMŮ
O Verdonu jsem slyšel od víc lidí, že je to tam super, snad se na něj taky dostane. Tuhle oblast jsme zatím vždycky minuli, buďto jedeme od Zurichu na jih přes Gottharda na Milano a Turín, nebo přes Ženevu na Lyon a dál. Letos bych rád stihl Bretaň a Normandii jestli budou peníze z brigády a možnost půjčit si zase auto. Pokud už máš za sebou letos takovouhle cestu, tak to se možná ještě letos někam podíváš, to je super když máš čas...
10. 6. 2013 19:07
Re: DOMŮ
Lidská hloupost a malost je právě v tom kupovat škocnu a jezdit do Chorvatska, protože to tak dělají všichni u nás ve vsi.
10. 6. 2013 10:24
Chorvatsko na caravane
Hoši do Chorvatska na autocaravane pre 7 ľudí cestujeme 4 v pohodlí zastanem pojem,pospím, zo synom sa vymieňam pri šoferovaní zastanem tam kde sa mi páči,alebo kde som ešte nebol a bol som aj v Saint Tropez ,ale radšej sa vraciam do Chorvatska,tak toto Vám prajem zažiť,takto v lete. Na jeseni Švedsko,Fínsko, Dánsko cez Polsko do Nemecka trajektom do Dánska krásnym mostom do Švedska a potulky v peknej krajine ,rybačka,turistika a nič nerobenie... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2013 14:29
Je to možná jen mnou,
ale asi nikdy nepochopím cestování za mořem. Jet někam takovou dálku, abych si sedmkrát v řadě lehnul na osm hodin na deku nebo lehátko a koukal na moře... to si nedovedu představit, jak náročnou práci musí někdo vykonávat, aby to vydržel a považoval za odpočinek. Pokud nejste horník z Třince, tak podle mě tímto akorát ztrácíte drahocenný čas. Proč raději nepoznávat, nejet do nějaké Evropské metropole nebo i menšího města a neprojít si ho. Ve finále to možná vyjde i levněji než turistická letoviska. Tento způsob dovolené, zdá se mi poněkud nešťastným.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
10. 6. 2013 14:37
Re: Je to možná jen mnou,
To,čo platí pre Teba ale nie je nevyhnutne univerzálnou normou. Ja síce baník z Karvinej nie som, napriek tomu rád "vypnem mozog" a idem na oddychovú dovolenku. Šnorchlujem, prečítam si pod slnečníkom na pláži niečo nenáročné povedzme od Forsytha, pri tom usrkávam drink a ovieva ma morský vánok a riešim maximálne kvality opálenia devy na susednom lehátku.
Sightseeing si radšej nechám na jar, kedy nie je v mestách hic (minulý víkend som tak pochodil Atény). Pražiť sa v auguste na hradbách Dubrovníka pri 35°C či pri 40°C chodiť po Abú Simbeli, nie, neprosím.
10. 6. 2013 14:49
Re: Je to možná jen mnou,
Samozřejmě, že je to věc názoru a přístupu. Vždyť to ve svém příspěvku i píši. Co se týče těch měst, tak jsem neměl na mysli nezbytně nějaká jižní (takový Řím v červenci je noční můra - mohu říci z vlastní zkušenosti). Hodně lidí z ČR nebylo v Berlíně, Mnichově, Stockholmu, Amsterdamu. Přitom při volbě vhodného ubytování a dopravy to nemusí být dražší než Chorvatsko. Akorát nemůžete machrovat s opálením.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 14:56
Re: Je to možná jen mnou,
Súhlasím, len mestská turistika je dosť odlišná od klasickej pobytovej dovolenky, nie sú to moc alternatívy. Ideál je dať oboje, povedzme na jar predĺžený víkend v nejakej zaujímavej európskej metropole, či už je to Lisabon alebo Stockholm, nejaká tá história a kultúra a v lete more a oddych.
10. 6. 2013 14:39
Re: Je to možná jen mnou,
Tak to nepochopím taky, ale to jsou spíš ty dovolený letadlem. Pokud beru auto, pak osobně právě proto, abych se podíval i do okolí. Ležet u moře se dá i večer. Znám lidi, co letěj do Egypta, tam týden ležej u bazénu a letěj zpátky. To už je fakt ale zvrácenost...
Avatar - iudex
10. 6. 2013 14:51
Re: Je to možná jen mnou,
Ale práve na to sa chodí v lete do Egypta. Myslíš, že chodiť v Egypte po pamiatkach je niečo príjemné? 40°C v tieni, sucho a prach, miestni múdro oddychujú v tieni a len blázniví turisti naháňajú úpal pod pyramídami.
A s tým ležaním pri bazéne to nebude také akútne, naopak do Egypta sa chodí kvôli moru a podmorskému životu (aj bez certifikátu Ti dovolia potápať sa do 15 metrov) a ak raz spoznáš podmorskú faunu v Červenom mori, vychvaľovaný Jadran Ti bude pripadať ako mŕtve more, kde žijú maximálne tak morskí ježkovia.
10. 6. 2013 16:49
Re: Je to možná jen mnou,
Jet v létě do Egypta je skoro o zdraví, potápět se je lepší někdy v dubnu/květnu, vyjde to levněji a není tam 45 ve stínu. Jet v tomhle počasí na výlet je skoro o život. Taky nechápu, jak si to může někdo užít.
10. 6. 2013 16:47
Re: Je to možná jen mnou,
pokud bereš auto, můžeš vzít třeba loď nemusíš zrovna jezdit po okolí. Chorvatsko je destinace, kde to není nutné, není to hromada betonových bunkrů na pláži, jako se to teď staví třeba v Bulharsku (začíná to připomínat řecká letoviska ze 70tých let, jen je to zatím nové...). Prostě chorvatské pobřeží a ostrovy jsou krásné, podobně jako části pobřeží ve Francii, Itálii, Určitě i Řecku. A protože cestovky tě nejradši upíchnou v paneláku na pobřeží, tak raději cestujeme auty, nebydlíme v panelácích na pláži, ale třeba v olivovém háji kus od moře, nechodíme se jen válet s lehátkem na pláž, ale máme bohatší program, ke kterému se auto prostě hodí. I když cesta může být dlouhá (ale i tu si můžeme užít). Jezdíme tam, kde to máme rádi a létat tam se nevyplatí (a třeba loď do letadla se prodraží).
10. 6. 2013 14:55
DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Tak jsme se to tady zase všechno pěkně dozvěděli, nahoře jeden arogantně dokonce neuznává cestu do Chorvatska Škodovkou, aby ses o tří příspěvky dále od něho dozvěděl, že jezdí za krásama Středozemního moře vedle doků v Marseille a megánem. Holt euro-bonviván par excellence.

Mně tohle na diskusi vždycky dokonale dojme, ty silácké nadmyšlené proklamace životních a garážových prosťáčků, ty salonní kecy zoufalců, při jejichž čtení se sám sebe ptáš jestli vůbec žiješ, aby ses ovšem v nestřežené chvíli od nich dočetl, že ve Francii je nejlepší obrážet malé krámky, kde seženeš čerstvě a levně >:-[]

Nebo je tu jeden, co se povýšenecky nad údajně chorvatskými "paštikářemi" efektně kření z... bulharského kempu, a nemůže si vynachválit oproti Jadranu krásy Černého moře... >:D

Je to jen malá ukázka toho, na jaké úrovni se tu vedou diskuse. Co si ostatně myslet o někom, kdo má v profilu jako auto snů... citroen C5..,. a současně tu mlátí prázdnou slámu nějakého kozího chlívku v chalkidiki (autem, samozřejmě).

Ptám se - Kdo je vlastně paštikář, a kdo má tu paštiku místo mozku?

Tedy pro všechny prázdninové diskuní rentiéry, kterým je Chorvatsko malé a nedůstojné jejich života, jedna malá (nejen garážová) rada - Pamatuj, pokud jsi šupák doma, jsi šupákem i venku, s tím výběr prázdninové destinace nehne ani o píď...

A vysmívat se tu lidem, kteří nemají zrovna třeba přebytek, a kteří ovšem jedou za chotvatským sluncem pro zdraví svých dětí, třeba s tou paštikou v ruksaku, to je jedna z největších ubohostí jakou jsem tu letos četl :no: :-!
Rozbalit vlákno
24
Avatar - iudex
10. 6. 2013 15:03
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Môžeme povedať, že Chorvátsko je medzi dovolenkovými destináciami v našich končinách to, čo Škoda medzi autami, so všetkými s tým spojenými výhodami (dostupnosť) i nevýhodami (má to každý Honza), predsudkami (len pre chudobu) i mýtmi (najlepšie v triede).
Samozrejme nech si každý jazdí kam chce a v čom chce, len nech neprezentuje svoju dovolenkovú realitu ako jedinú pravdu a najlepšiu možnú voľbu.
10. 6. 2013 15:10
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Jistě. Například to Bulharsko má cenu zejména pro rodiny s malými dětmi nejen kvůli tomu písku, ale i kvůlii (zpravidla) se pozvolna svažujícímu břehu, kde se tedy ty děti mohou výborně seznamovat s mořem.

Napsat, že Chorvatsko je pro paštikáře, to může opravdu jen ten mozkový... paštikář.

Jedinečnost chorvatského pobřeží s více jak dvanácti sty ostrovy, možnost nalézt na ostrovech doslova autentické bydlení, to je to, co člověka může táhnout právě tam. A to přesně stejně, jako třeba mohou jiného zase lákat toulky v Provence.
10. 6. 2013 16:33
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Este si zabudol napisat ze "je to lacne"! To sa hodi na Chorvatsko stejne ako na Skodu...
:-)
10. 6. 2013 19:34
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Tak tak. Škodovka je laciná a Chorvatsko je laciné. A jezdí tam všichni a kupují to všichni takže to musí být nejlepší.
Nejvíc mně udivujou lidi, co stejnou škodovkou jezdí na stejné místo třeba deset let po sobě. My už jsme tak zvyklí.
Pak se proboha nedivte se že z nás ti jogurti mají takovou pr.del...
11. 6. 2013 10:47
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Víš co, pokud je to pro ně odpočinek a dovolená, tak proč ne, je to přece každého věc a není důvod se tomu smát. Stejně jako lidi jezdí desítky let na tu samou chatu. Asi si tam odpočinou, třebas to někomu může přijet ujeté... Taky raději poznávám, ale proto neodsuzuju někoho, kdo jezdí mnoho let na stejné místo. Prostě se mu tam líbí, z lidí, kteří tam žijí si za ty roky vybudoval přátelství, vztah. Pro toho člověka to je třeba víc, než říct, že tam jsem byl... Nemá tu potřebu. A to přeci špatně.
10. 6. 2013 15:03
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
pisem o povysencoch tak povysenecky..
10. 6. 2013 15:21
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Ale jo, tady souhlasím. Podle destinace nelze soudit zážitky a i v Chorvatsku lze zažít (asi - nikdy jsem tam nebyl) pěknou dovolenou na úrovni. Moje zážitky z turistických letovisek na Mallorce, Gran Canarii a některých dalších destinací jsou ale spíše negativní (moje subjektivní zážitky - tedy především nuda a neschopnost nic nedělat) a proto tu námahu (jak cenovou tak z hlediska přípravy) některých lidí (ie. paštikářů) při jejich cestách za mořem moc nechápu.
Co mě osobně vadí na Chorvatsku jako takovém (ne tomto druhu dovolené) je pak skutečnost, že tam jezdí tolik Čechů. Nejde mi o jedinečnost, ale o to, abych byl opravdu v cizině a vystaven cizím vlivům. V rámci Evropy to asi nelze nazvat jako "exotika", ale myslím že tušíš, co mám na mysli. Představa, že bych se šel ve své dovolenkové destinaci večer někam bavit a všude tam byli jen Češi, je mojí noční můrou, ze které se velmi rád a rychle probouzím.
10. 6. 2013 15:28
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
:-) To máš ale plus mínus všude. Jasně, Chorvatsko je historický evergreen, takže je tam trochu více zahuštěno. Ono je to ale zase o tom, kde jsi v tom Chorvatsku ubytován. Je prostě velký rozdíl mezi tím se poflakovat s lahváčem na Makarské či trávit dovolenou ve lněném kvádru na jazzových koncertech v Opatii (All Jarreau...).

Spíše bych zde preferoval diskusní informace kam... nejezdit, ale povýšenecky se tu vysmívat nějakým paštikářům, to je více než ubohé.
10. 6. 2013 16:18
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Hele, i v Chorvatsku jsou destinace, kde o Čecha nezavadíš. Jezdí tam třeba většinou Němci a Rakušáci. Kdybych to neviděl na vlastní oči, nevěřil bych. Pro mne je HR taky synonymem pro hromady českých turistů.
Tam se ani v restauraci česky nedomluvíš a ani ten jídelní lístek v češtině nemají. ;-)
11. 6. 2013 10:54
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Na azurovým pobřeží je to třeba povětšinou Francouz, ale v létě jich je tam polovina na dovolený, jsou třeba z Paříže, Lyonu, prostě z celý země. Itálie je plná Němců, Rakušanů... Prostě to tak je. Evropa se nahrne k teplému pobřeží a to chorvatské je navíc krásné, tak proč ne.

Můžeš to brát tak, že když se ti něco stane, někdo ti pomůže, protože ti rozumí ;-)
A nikdo tě nenutí tam jet - ale pokud rád poznáváš, o dost přicházíš ;-)
10. 6. 2013 15:25
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Vedle doků v Marseille? :-) No jestli to je na půli cesty do Toulonu... >:-[] Je vidět, že na právech v Plzni nebyl ani zeměpis. >:D

A mimochodem: kde jsi byl nejdál ty s tím tvým "lehce ťuklým na předek s 60ti tisícema na tacháči dotaženým z Reichu" Polem? Podle tvých keců mi přijde, žes byl nejdál u Baltu. >:D Protože ta potrefená husa... Zatím jsi tady jen okomentoval ostatní, ale sám si svůj postřeh nepřihodil. Nebo tě snad nechtěj pouštět přes hranice? ;-)
10. 6. 2013 15:27
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Doufám, že si s tim jeho autem děláš legraci, jinak právě ztratil všechnu kredibilitu (tohle slovo je třeba psát extra opatrně - překlepy mohou vytvořit slova úplně jiná :-) )
10. 6. 2013 15:34
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
:-) Copak předmětné auto, to bych snad ještě někde schrastil, ale na ta práva do Plzně, tam už mě asi studovat nepustí... >:D
10. 6. 2013 15:38
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Potřebuješ si oživit studium, nebo dostudovat? >:D
10. 6. 2013 15:45
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Podle toho co a jak tu píšeš, to potřebuješ ty. Akutně 8-s >:D Mimochodem, jsi tu dnes nejzřetelnější zoufalec diskuse. Ještě jsem si nyní přejel ty nesmysly co píšeš, i to, co ti nechtěně ujelo (ty levné nákupy jídla ve Francii), cestu s dětmi, které údajně celou dobu spí... Neuvěřitelné, že ti zatím nevystavil žádný odborník papíry na hlavu >:-[]
10. 6. 2013 15:53
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
No já nemůžu za to, že ty nemáš děti, i když se tomu nedivím, ale je vidět, že víš kulový a tvůj přehled končí u dveří bytu. Raději budu za zoufalce, než za žhavýho diskutéra světaznalce, jehož má každej za největšího exota na ACZ... Jo jo, plzeňský práva...
>:D
A pozor, ať nezavaříš online slovník. >:D
10. 6. 2013 15:57
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Možná mám více dětí než ty a možná jsou i starší než ty... >:D Copak máš s tou Plzní, nevojel tě tam nějakej paštikář? >:D
10. 6. 2013 16:08
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
A kde bys ty děti vzal? Na to musej bejt dva... >:D No já v Plzni nestudoval, jen by mě zajímalo, jak víš, že tam řádí nějakej úchylnej paštikář??? Ty kaňoure, už se fakt nedivím, že děti nemáš... Ale proti gustu... >:D >:D >:D
10. 6. 2013 16:28
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Věřím ti, že jsi v Plzni nestudoval. Ani nikde jinde... >:-[]
10. 6. 2013 15:31
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Jo jo, megánem na jeden zátah do Marseille, to jsou oni, eurobonviváni, to jsou ti, co se tu mohou veřejně vysmívat paštikářům z Chorvatska >:D >:-[]
10. 6. 2013 15:34
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Dík za odpověď, to asi všem stačí... >:D >:D >:D
10. 6. 2013 15:35
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
To si piš, bonviváne... >:-[]
10. 6. 2013 15:43
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
No když to tak čtu, jedinej, kdo se tady vysmívá, jsi ty. Ale to je závist. Tebe rodiče asi nikam nebrali. Já na rozdíl od tebe v tom Chorvatsku byl, a mám s čím rovnávat. To paštikaření jsi tady začal živit až ty. Mám dojem,že jsi poznal sám sebe. >:-[]
10. 6. 2013 15:49
Re: DOVOLENKOVÁ SHRNOVAČKA
Nevysmívám se ti, naopak obdivuji tvé životní milieu, jimž tu veřejnost oblažuješ... >:-[] Zejména ta čtrnáctidenní dovolená s rodinou ve Francii za třicet táců, to musel být ale rajc >:D
Avatar - Johny.Rico
10. 6. 2013 15:05
Zajímavá diskuze.
Proč se lidi stydí za Chorvatsko? Nechápu. Poměr cena/nabídka + vzdálenost je to ťip ťop ťop z Evropy (pro Čecha). Čistší moře - mimochodem - v Evropě nenajdete. Od roku 98 teda jsem na nějakou špatnost nenarazil a když ano, tak to bylo jednou v hotelu, kde splašky tekly přes chodník na pláž do moře. No, už jsem tak nejel.

Jinak nemohu říct proti tomu místu ani popel a to nemluvím o opravdu kvalitních cestách. Pokud nechcete jet mainstreamově, zvolte "horní" cesty, nebo ty pobřežní. Nebude vás to nudit.

Za mě pro Croatii jednoznačně :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
10. 6. 2013 15:09
Re: Zajímavá diskuze.
Jadran je sice čisté moře ale rozhodně jsou čistější. Ale je fakt že jsem si to do jiste doby taky myslel.
Avatar - Johny.Rico
10. 6. 2013 16:30
Re: Zajímavá diskuze.
Ok, dal jsem zde proměnné. S těmi samými mi "nakonfiguruj" lepší nabídku.
Avatar - miromen
10. 6. 2013 16:34
Re: Zajímavá diskuze.
Je nic nemam proti nabídce a HR je v celkových nákladech určitě výhodná nabídka. Sam tam rad jezdím ale moře jsou v i čistější.
10. 6. 2013 16:37
Re: Zajímavá diskuze.
Tak nie som si isty ci je to este v Europe (tusim ze hej, ved su aj v EU), ale ked sme uz pri tom, najcistejsiu vodu som zazil v Modrej Lagune na Malte (presnejsie Comino-ostrov). Navyse vyhodou je piesocna plaz. Nevyhodou moze byt problematicka doprava (pokial niekto chce brat so sebou svoje auto)...
Avatar - abacus
10. 6. 2013 16:53
U Vás na Hamé
Človek očakáva, že sa v príspevkoch dočíta, kdeže sú tie skryté nádherné miesta, ktoré som pri svojom putovaní ešte neobjavil. Kdeže sú tie hotely, ktoré som ešte nemal možnosť vyskúšať, kde bol slušný personál, výborná strava? Kdeže sú tie apartmány s nádherným výhľadom na more, so súkromím a blízkou reštauráciou, kde človek mohol ochutnať to skutočné domáce?
Namiesto toho, sa dozviem, že ležanie na okruhliakoch je zlé. Vari nebolo na zaplatenie lehátka? Cestovanie autom do horúčavy je zlé. Nemal dotyčný na klimatizáciu? 1500 km je veľa? Nebol po ceste hotel? Za 1100 eur, 14 dní na francúzskej riviére s rodinou a cestou ??? No „Paštikár“ na talianskej, či francúzskej riviére je určite viac ako ten, čo sa vydal do Chorvátska...viac posmeškov vari nie je potrebné vyberať.

Ony neexistujú dovolenky lacné, drahé a predražené. Sú len dovolenky (a nie len dovolenky) na ktoré máš a nemáš. Ak na tú dovolenku pri mori nemáš ( nemýľ si dovolenku s varením, obiehaním miestnych „supermarketov“ a zháňaním ubytovania s nadštandardným výhľadom na miestnu stoku) radšej ostaň s rodinou doma. Zamier si to k miestnemu rybníku. Najedz sa v miestnej hospode, kde ti natočia to tvoje obľúbené. Pomôžeš domácej ekonomike, deti spoznajú krásy vlastnej dedovizne a raz sa tie otočené peniaze k tebe dostanú. Potom si môžeš vybrať, skutočne vybrať, to čo chceš a nie to čo musíš....

„Mně to chutná a tobě to Bohoušku bude taky chutnat.....“
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Iv8
11. 6. 2013 10:08
Re: U Vás na Hamé
:yes: Byl jsem ještě v Jugoslávii v roce 1987 v hotelu Labineca v Gradacu. Tenkrát jsem byl nadšen čistotou moře a poloprázdnou pláží (pouze pár "devizových" cizinců).
Loni jsem se tam vypravil na výlet a byl jsem těžce zklamán. To město mluví česky !
Paštiky...
Jezdil jsem do Chorvatska, když byli děti malé a nebylo na plnou penzi i s těma paštikama. Pokud děti to moře ze zdravotních důvodů potřebují, tak se rodiče uskrovní a vaří si sami. Hlavně, že pro děti něco udělali. A to ještě auto bez klimy a dálnice - to byl vzdálený sen.
Jezdím tam dodnes a rád. Když mám kolem sebe rodinu a přátele, pěkné počasí, čisté moře a "trochu" těch kun, tak víc nepotřebuji.
12. 6. 2013 07:52
Re: U Vás na Hamé
Tak pozor. Já nemám nic proti vlastnímu vaření. Vloni v Dubaji jsme si zarezervovali 250metrový apartmán s kuchyňkou a večeře a snídaně byly ve vlastní režii. Když si zaplatíme all inclusive, skončí to tím, že přiberu 5 kg loje za týden:-)
Já nerozumím tomu, proč vozit vlastní potraviny, když v chorvatském Lídlu nebo něčem podobném jsou naprosto stejné ceny jako u nás...
Avatar - BruceWayne
25. 6. 2013 22:41
Re: U Vás na Hamé
Nevím jak u vás na hané,ale paštiky si už mnoho čecháčků do ciziny nevozí >:D se značkou hamé. Nedájí se ty vaše "Babišovi"konzervy jíst a jsou dražší než škampy na víně. >:D Jestli chceš nějaké indicie, tak se zavítej autem do Bulgarie, tam je levno a mluví česky >:D Na ekonomii se vy.ser, protože to stejně neovlivníš :no:
26. 6. 2013 19:40
Re: U Vás na Hamé
20 hodín cesty autom nie je zrovna lákadlom pre rodiny.
Avatar - abacus
26. 6. 2013 20:57
Re: U Vás na Hamé
Nie je cestou hotel?
Mám tiež deti, síce iba dve, ale tiež boli malé. Cesty nad 1000 km delím na polovicu. Vyberieš nejakú destináciu - zábavný park alebo niečo podobné a niečo nové poznáš. Bohapusté naháňanie sa za pobytom pri mori nie je dovolenka.
Minulý rok som šiel do Chorvátska s nocovaním pri Plitvických jazerách. Nemusíš s deťmi absolvovať celú trasu jazier. Máš tam plavbu loďou, vláčik, preliezačky, nejaké tie atrakcie. Vyrazíš v piatok skoro ráno, cesty sú poloprázdne - na obed si na Plitviciach. Na druhý deň v sobotu ráno vyrazíš a pokojne s kľudom na obed dorazíš k Makarskej riviére. Určite najlepšia destinácia pre rodiny s deťmi. Máš tam jemný štrk, prípadne keď nevyhnutne musíš i piesok.
Moje deti, ale najradšej spomínajú mestečko Rabac a malebnú zátoku pri hotely Marina. Patrí to pod sieť nemeckej spoločnosti Valamar. Finančne nenáročný hotel. Deti do 12 rokov bývajú zdarma. Výhodou je možnosť bookovať hotel i v iné dni ako sú obvyklé týždňové turnusy od soboty do soboty. Vyhneš sa sobotňajším zápcham. Myslím, že hotel nás pred piatimi rokmi stál tak 1000 eur v polpenzii. K tomu si daj s rodinou nejakú jednodennú plavbu, prehliadku blízkej Puly a o peknú dovolenku vystarané.
Môj kamarát sa do Bulharska vydal tohto roku autom. Ale je to tak trošku držgroš a určite to bude ťahať bez zastávky. Tak snáď nejaké postrehy z cesty budú.
3. 7. 2013 17:41
Re: U Vás na Hamé
Dík za tip.
Bulharsko je kvôli letenkám pre mňa nateraz dosť nedostupné, ale bol som tam niekoľkokrát. Chodia tam rodiny aj tak (viaceré spolu), že ženy s deckami idú lietadlom a chlapi s batožinou na aute. Aj tak sa dá. Inak na rozdiel od teba Bulharsko vpohode, aj keď s tým pieskom máš pravdu.
Avatar - BruceWayne
18. 7. 2013 02:33
Re: U Vás na Hamé
Promiň, myslel jsem to ironicky, protože opravdu nevím co je na Bulharsku tak IN. Tahle země i s Rumunama mě neláká. Jeden soused jezdí každý rok autem na Krym s rodinou. Pobyde tam skoro měsíc a opět tradá domů. Já s manželkou opět do HR na 13 dní, nové místo i když to na pobřeží znám. Před domem moře a za domem Vranské jezero, místo se jmenuje Sv. Filip i Jakov :-!
Avatar - abacus
26. 6. 2013 20:32
Re: U Vás na Hamé
Kvalita pašteky mi je ukradnutá. Príspevok nebol o paštekách, ale o „disketérovi (och), ktorý(í) majú potrebu ponižovať ľudí, ktorí sa vyberú LEN do Chorvátska. Zatiaľ čo za 30 000 Kčs si užíval tunajší bonviván na francúzskej riviére určite „fantastickú“ štrnásťdňovú dovolenku. >:D
Bulharskom ma neohúriš (ja nerád ten mizerný piesok, ktorí nachádzame v oblečení, ešte mesiac po dovolenke). I keď pamätám si z Bulharska Burgas a krásny výlet loďou do Nesebaru. Tam tuším bola nejaká štrková pláž. Ale bolo to už asi tak 30 rokov dozadu a pamäť vynecháva. >:D
Ale cestu do Bulharska by som si dal, Veď čím dlhšie za volantom, tým väčšia radosť :-)
Cesta cez Srbsko, by určite bola zaujímavá. Ja hory rád. K 4iernemu moru ma to neláka. Ale poznávačka po Srbsku a Bulharsku nie je na zahodenie.
10. 6. 2013 20:04
CRO - IT - Trip
No, můžeme to shrnout tak, že si každý představuje dovolenou jinak.
Mně se třeba líbí naházet do kufru auta nějaké ty párky (však znáte Lidojedy, bez toho to nejde), zavařený kuře, pár housek, stan a vyrazit na plnej plyn prostě nějakým směrem. Určíme jen ten směr a z cesty se rázem stane cíl. Každý druhý, třetí den spíme jinde, potkáváme lidi a hlavně neplánujem.
Chápu, že to tak nemůže dělat každý, ale já to tak mám rád.

Takže doporučuju: Praha - Wien - Graz - Poreč - Opatija - Primošten - Split - Dubrovnik - Split - Pescara/Ancona - Urbino - San Marino - Florencie - Pisa - Cinque Terre - Milano - Lago di Como - Praha. Zabralo to pohodovým tempem tři týdny, ale v osmi lidech a čtyřech autech to byla stejně úžasná akce. Nikomu to necpu, třeba to ale někoho zaujme :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - abacus
26. 6. 2013 20:38
Re: CRO - IT - Trip
Reagujem neskoro, ale musím napísať NÁDHERNÁ TRASA.
Tiež som bol niekedy študent. Ale takáto "cestovná odvaha" nebola. Predsa len pred dvadsiatimi rokmi to bolo ešte iné. Také v "plienkach".
Okrem Dubrovníka, Cinque Terre a Milána všetko za mnou. Niektoré destinácie i viackrát.
Čo tak nejaký blog o cestovaní? Myslím, že by to pre mnohých bolo zaujímavé i poučné. Ja na to nemám čas, ale pár postrehov, rád, by šlo doplniť.
3. 4. 2015 12:49
Autem do Chorvatska 2015
Cestu do Chorvatska autem jsme absolvovali loni. Jelo nás 5 aut. Jeli jsme přes Rakousko, Slovinsko (1 auto objíždělo slovinskou dálnici, ale časově moc neztratili), cesta v pohodě bez kolon a komplikací (vyjížděli jsme 10. července), cíl poloostrov Pelješac z Ostravy za 15 hodin. Podrobný itinerář na tento rok se chystá tady [odkaz]
Rozbalit vlákno
0