Připadá mi to nedávno, co se představila, a dodnes je to pro mě jeden z designově nejpovedenějších hatchbacků celé třídy...Jsem docela zvědavý, jak novou Astru z Polska přijme domácí trh...
Na současnou Astru mám z hlediska designu podobný názor, líbí se mi moc a stejně s ní třeba i Zafira, celkově se Opely designově zlepšují. Ovšem mé nadšení velmi opadlo poté, co jsem s Astrou začal sem tam jezdit, po stránce interiéru a jizdních vlastností má navrch koncern, ve všech směrech, nejvíce je to znát při přímém srovnání s Golfem VII. Ad Polsko - když jsem ještě před lety dělal v Opelu, bylo veřejným tajemstvím, že nejkvalitnější auta jsou právě ta, která jsou vyráběna v Polsku, takže toho bych se tak nebál. Největší minus na celé výrobě v Polsku bude asi zkreslené veřejné mínění.
Na značku jako takovou mám rozporuplné názory. Insignia fajn, jen trochu přidat na přehlednosti palubky, přidat místo na zadních sedadlech, zarovnat podlahu v kufru a nemám s ní problém, ale tohle jsou vesměs jen maličkosti a Opel ve střední třídě měl vždycky slušná auta, snad jen Vectra 2. generace v posledních letech trochu pokulhávala za konkurencí. Astra a Zafira jsou líbivé, provedení trochu zaostává a připomíná francouze, obecně nejlepší Astra byla dle mého názoru, vzhledem k tehdejší konkurenci, 1. generace (F). Takže designem se sice zlepšují, v ostatních věcech naopak za koncernem pokulhává víc a víc. Za to Corsa byly ještě do minulé generace v rámci své třídy fajn auta, minulá generace měla sice trochu nudnější interier ale čert to vem, byla dobře zppracovaná a hezky jezdila. Za to současná generace je jedno z nejhorších malých aut na trhu, kromě vnějšího designu a relativně slušného dílenského zpracování je to auto jako takové otřesné po všech stránkách. Samozřejmě nejvíc je toto patrné při přímém srovnání s dalšími konkurenčními vozy, horší je snad už jen Hyundai i20, ale ten má alespoň hravější, točivější a svižnější motor (teď mám namysli srovnání nejprodávanějších motorů v těchto vozech - 1.2L). Takže jak se Opel bude dál vyvíjet je těžké říct, někde je na tom lépe než dříve, někde hůře a ještě u každého modelu je to jinak >:D
Bohužel musím těžce nesouhlasit. Zrovna naladění podvozku může např. octavia III současné astře závidět.
To, že označuješ za nejpovedenější astru F... To už je uplně mimo. Astra F má pověst auta kolísavé kvality a rychlá koroze taky pověsti nepřidala. Zato astra G udělala kvalitivní skok. Další generace byla také velice slušná.
Současné generace corsy je sice už starší auto, ale pořád velice slušné. Slyšel jsem na ní jen chválu. Samozřejmě to můžu trochu rozvést, ale nejsem si jistý, jestli to má smysl. :-!
Tak zrovna u Corsy by mě rozvedení docela zajímalo.... Ve firmě máme cca 200 aut nejrůznějších značek a kategorií a Corsa je asi jediné auto, u kterého se všichni do jednoho shodnem, že je to tragédie >:D
Co se Astry F týče, korozí sice trpěla, ale to měla v dané kategorii společné s valnou většinou své konkurence, první Octávky, Felcky, Escorty, všechno to hnilo jak brambory... jenže ze všech těch generací byla nejlépe srovnatelná s pomyslným třídním etalonem - Golfem.
Nová Astra nepoužívá víceprvek, což sice nová Octávka taky ne, ale o té ani osobně nemám zrovna valné mínění. Bohužel ale tak nějak můj subjektivní pohled říká, že koncern VW by to (u Octávky) dokázal líp, ale nechce se mu, kdežto Opel by se i snažil, ale ty chyby nevidí. Jinak Astra má trochu komfortnější podvozek (ikdyž o komfortu v pravém slova smylu nemůže být příliš řeč v současné nižší střední třídě všeobecně), za to ve větších rychlostech, či při prudších manévrech není tak jistá. Podobně, tedy ještě o řád nebo dva hůř, je na tom pak Hyundai i30, který je ale nepatrně komfortnější, než Astra a to jak podvozkově, tak především tuhostí sedaček. To, jestli má někdo radši tvrdé, nebo měkčí sedačky, je pak věc jiná...
Nesouhlas... :-! >:-[]
Současná Corsa jako AUTO ROKU 2007 patří stále mezi nejlepší.
Spolupráce na ní s koncernem Fiat je velké plus!
A její bráška FIAT Grande Punto je taky výborné malé auto.
S oběma máme jen ty nejlepší zkušenosti..po 5-6 letech deního provozu jen servisní prohlídky,olej a náplně..!!! :yes::yes::-)
A pořád patří mezi velmi dobré i jízdně a zpracováním interieru.
O nadčasovém designu ani nemluvě! :-)
Proti předchozím Corsám velký pokrok!!!
ačkoli jsem spíše fordista tak momentálně rozhodně raději interiéry opelu než poněkud podivné interiéry fordu...pravda je, že fordy snad nikdy neměli špičkové interiéry...bohužel
velmi přeji Opelu návrat do černých čísel a hlavně mezi úspěšné výrobce kvalitních vozů...co mi ovšem trochu vadí je kanibalizovaní Chevroletem, nic proti Chevymu-líbí se mi jejich auta, ale z koncernového pohledu je to kontraproduktivní...tedy jestli GM chce aby Opel byl úspěšný, je to to samé jako kdyby najednou Opel spustil prodej v USA a započal bratrovražedný souboj s Buickem...
Snad už nová Astra nebude stavěná extenzivním způsobem
Současná Astra je celkem pěkné, bezpečné a komfortní auto s dobrou ovladatelností, ale moderní auta se již staví úplně jinak - konstrukčně mnohem efektivněji. Rozhodně není chytré postavit auto s největšími vnějšími rozměry, ale sotva průměrnou prostorností a už vůbec ne o nějakých 150-200 kg těžší než konkurenti. Hrozně to otupuje akceleraci a zvedá spotřebu - kdo někdy jel třeba i se špičkovou verzí 1,6 Turbo, jistě mi dá za pravdu. Takže Opel pro vývoj skutečně povedené Astry potřebuje hlavně úplně novou generaci podvozkové platformy s podstatně nižší hmotností a mnohem lepším využitím obestavěného prostoru - jinak bude za konkurenty pořád zaostávat. Jestli ji skutečně vyvíjí či už ji má vyvinutou, mi ale není známo, rozhodně to ale není levná záležitost. Chtělo by to něco flexibilního jako je MQB, aby ty astronomické vývojové náklady mohl rozpustit také u budocí Corsy a Insignie.