Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus IS: První jízdní dojmy

Třetí generace Lexusu IS má na to zamíchat kartami v prémiovém segmentu. Výborně jezdí, je skvěle utlumená a nabízí dostatek místa na všech sedadlech. Najde se však i pár slabých míst...
Zpět na článek
10. 6. 2013 19:29
10. 6. 2013 19:48
10. 6. 2013 20:59
10. 6. 2013 19:47
10. 6. 2013 19:51
10. 6. 2013 20:12
10. 6. 2013 21:20
11. 6. 2013 07:56
11. 6. 2013 08:04
11. 6. 2013 08:22
11. 6. 2013 08:43
11. 6. 2013 08:56
11. 6. 2013 09:02
11. 6. 2013 09:04
11. 6. 2013 10:07
11. 6. 2013 11:53
11. 6. 2013 09:40
11. 6. 2013 09:54
11. 6. 2013 10:51
11. 6. 2013 11:44
11. 6. 2013 12:54
11. 6. 2013 13:55
11. 6. 2013 10:22
11. 6. 2013 11:37
11. 6. 2013 11:48
11. 6. 2013 12:23
11. 6. 2013 12:48
11. 6. 2013 22:20
11. 6. 2013 23:30
12. 6. 2013 00:06
11. 6. 2013 23:32
11. 6. 2013 23:39
11. 6. 2013 23:44
11. 6. 2013 23:54
12. 6. 2013 00:08
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 19:29
nadhera
krasne auto... a prave v tom modrom prevedeni vyzera vazne cool :yes:

myslim ze aj s tym zakladnym sestvalcom to bude nadherne zvezenie ... a bude to parada.... inak... ceny su vazne skvele... skuste si pozriet cennik.... volba lexus alebo passat? krasny atmosfericky benzinovy sestvalec... a zadny nahon.... ziadne premotorovane delo ale paradny dialnicny expres na bezne jazdenie.... myslim ze tu nie je o com spekuovat... super lexus ;-) :yes:

zacina sa mi lexus pacit... po byvalom kupe kabriu SC430 z cias uz davno minulych mi konecne lexus rozprudil krv v zilach..... :yes:
Rozbalit vlákno
5
10. 6. 2013 19:44
Re: nadhera
jako zastánce benzínu bych stejně jako dálničí expres volil diesel, pojedeš 1000 kilometrů s náklady o 30-40% nižšími, řekněme směrem na západ, rychlost kolem 160-180, tam tě benzín dostane, jinak na dálnici volit zase alespon model gs, tohle je pěkná stylovka do města a občas na výlet, taký lepší lancer :-)
edit, když is, tak jedině "F" :)
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 19:48
Re: nadhera
to ano suhlas... ale ma to len benzin a potom hybridny pohon.... ;-) .... a ja by som urcite volil klasicky benzin nadalej ;-)

inak mi je zahadou preco lexus ignoruje diesel... ved predosle lexusy diesel mali...
10. 6. 2013 20:28
Re: nadhera
lexus má zřejmě největší odbyt mimo evropu a tam diesel nefrčí, těch pár kusu minulé generace s manualem je pro smích
Avatar - N6600
10. 6. 2013 20:59
Re: nadhera
Lexus ignoruje diesel, pretoze ma hybrid. Ten potrebuje propagovat. A nie si to nicit dieselom ;-)
Navyse, Lexus to marketingovo celkom pekne rozpracoval tu: [odkaz] Na stranke zvol Engineering: The Future a nasledne 2. zdola "Refuelling the Alternative-Fuel Debate". Potom si uz len klikni na lubovolne "palivo" a kochaj sa :-) Este k tomu je i video [odkaz]
11. 6. 2013 07:44
Re: nadhera
hybrid ma nieco do seba. mna nadchol az tak, ze dalsie auto (pre zenu a teda nieco mensie do mesta) bude tiez hybrid. A prave v meste sa najviac prejavia jeho vyhody.
Avatar - chup44
10. 6. 2013 19:47
Krása
No pri týchto dvoch pohľadoch mi skoro spadla sánka od úžasu [odkaz] [odkaz] :yes:
A za to že tam dávajú poriadny šesťválec je velké + pri tých dnešných 1.2 Turbohovnách...Bravo Lexus :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 19:51
Re: Krása
[odkaz]

celkom pekne video pre take mensie oboznamenie sa s novym lexusom zblizka ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 19:56
Já to TUŠILA..
...že to bude POVEDENÉ auto :yes: :-)
...velká Velká VELKÁ škoda, že v Evropě nechtějí prodávat TOP verzi - Lexus IS 350 V6 3,5 + 8 stupňový Aisin :-|
Rozbalit vlákno
20
10. 6. 2013 20:30
Re: Já to TUŠILA..
těch pár desítek prodaných kusů asi nestojí za řeč, lepší bude "F" s v8:)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 21:35
Re: Já to TUŠILA..
Kolik se prodá kusů mne až tak NEzajímá.. :-)
..vozy s logem "F" lepší JSOU - ale ne na "denní dojíždění" :-)
11. 6. 2013 07:44
Re: Já to TUŠILA..
chápu, ale lexus zřejmě ano, proto tento motor "asi" vůbec nenabízí
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:16
Re: Já to TUŠILA..
Ano, pro těch (doslova) pár kusů po celé Evropě se to prostě asi NE"vyplatí" - ostatně v příapadě evropského kontinentu mají podobný přístup i další výrobci (Cadillac ATS se se m s V6 3.6 také nevozí - evropanům prý stačí 2.0 Turbo benzín 203 kW a hlavně HLAVNĚ ten 4 válec v naftě..
Avatar - N6600
10. 6. 2013 20:39
Re: Já to TUŠILA..
Ja som to vedel >:D Oproti minulej generacii je to velmi prijemny posun vpred. Hybrid ma laka, no V6 je V6. Milujem ho v mojej IS 250 a nedam nan dopustit. Nepocut ho casto, ale ked, tak je to rajska hudba :-)
Je to kvoli emisiam. EU nema rada 350tku. Ale da sa doviezt. Nema to logiku, ale funguje to...
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 21:46
Re: Já to TUŠILA..
Opravdu to NEmá logiku :-|
Avatar - N6600
10. 6. 2013 22:06
Re: Já to TUŠILA..
V poslednej dobe v EU nema viac veci logiku :-(
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 23:26
Re: Já to TUŠILA..
To je tím "spojením SHORA" - to spojení států je NUTNÉ, ale mělo by jít (spíš) "zdola" :-)
Aneb ÚŘEDNÍK byl je a bude KATASTROFA..
..asi to chce volit trochu JINAK než (většinově) volíme.. ;-)
PS: Ale toho LEXUSu IS 350 je mi opravdu LÍTO a je to ŠKODA :-|
..případný IS-F je sice F-amózní a (velmi velmi) "lákavý", ale popravdě již "poněkud moc"
Avatar - N6600
11. 6. 2013 07:49
Re: Já to TUŠILA..
S tym suhlasim :-)
PS. Napodobne. Ja celkom premyslam, ze by som mozno jednu IS-F vzal. Nie novu, ale jazdenku. Je ich malo a nemaju zas az taky najazd. Pri kvalite Lexusu by som sa toho vobec nebal. Len tych uctov za benzin a pneu >:D
11. 6. 2013 08:20
Re: Já to TUŠILA..
ber. o par rokov ju prevezmem po tebe ;)
IS-F je moja modla, ale pri vybere auta som musel prihliadat na to, ze kupujem auto na kazdodenne jazdenie. IS-F bude az si budem moct dovolit zivit tri auta.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:39
Re: Já to TUŠILA..
Ultrasonic Blue Mica. Moze byt? >:D
11. 6. 2013 08:18
Re: Já to TUŠILA..
Lexus IS350 na nasom trhu nema miesto.
Vzhladom na to, ze aj premiove SUV maju pod kapotou vo vacsine pripadov V6 3.0l (a navyse diesel :P) mi z toho vychadza, ze nasinec dba viac na pocit v interieri ako na zvukovy a vykonovy prejav pod kapotou.
Cize mne tu chyba opacny extrem - IS160, pripadne dokonca IS140d :'D (smiech cez slzy)
11. 6. 2013 09:37
Re: Já to TUŠILA..
Všechny země EU nejsou stejné. Tam, kde jsou auta silně daněná/ provoz zpoplatněný, letí malé diesely, často základní. A tam si určitě najde publikum hybrid. A tady dál na východ často lidé chtějí rychlé auto, které moc nežere. No a takové Lexus v nabídce nemá. Taková 330d jede jak z praku a úsporná umí být.

350 by si našla obecenstvo, stejně jako si ho najde například 335i. Jen to nebude masová záležitost. Také to nechápu, Lexus tak jako tak hraje páté housle, v nejlepším případě, nejeden model v nabídce jsou prakticky kusovky, jeden navíc by jim nic neudělal. Mně osobně dává 350 větší smysl než 250.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:43
Re: Já to TUŠILA..
Ale 350 by kvoli emisiam bola prilis draha a prakticky nepredajna. 250 je v norme, 350 uz nie. *.na EU.
11. 6. 2013 09:45
Re: Já to TUŠILA..
Myslíš kvůli pokutám? To Toyota neprodá dostatek prcků do města, aby mohli v EU prodat pár tisíc benzínových Lexusů? Proč není v nabídce něco jako IS 450h?
Avatar - N6600
11. 6. 2013 11:14
Re: Já to TUŠILA..
Ad 450h - dobra otazka. Ma ale IS-F a LFA. A mam dojem, ze aj prave kvoli emisiam siel do IS300h a nie do 450h. A tiez nahradi 250tku novym 200t (t = turbo).
11. 6. 2013 14:12
Re: Já to TUŠILA..
Takže radost ze základního šestiválce je jen dočasná. Jako tomu bylo například u Z4. Jsou nějaké technické detaily "200t"?
Avatar - N6600
11. 6. 2013 17:20
Re: Já to TUŠILA..
Vela sa o novych motoroch Toyoty/Lexusu (vratane 200t) pise tu: [odkaz] a tu: [odkaz] . Ak sa Ti to nechce citat cele, tak si dovolim vycuc:

Starting 2014, TMC plans to launch a vehicle with a new 2.0-liter, turbo-charged AR engine, also based on the 2.5-liter AR gasoline engine. The new engine’s smaller displacement will provide higher fuel efficiency while the turbocharger will improve output.

Deducing what engine code the new 2-liter AR turbo will use is a fairly straightforward matter. As is the case for Toyota and Lexus’ GR V6 engine family, the smaller the first number, the larger the engine displacement, and vice-versa. The 1AR-FE is a 2.7-liter 4-cylinder engine that debuted in Toyota’s current Venza and Highlander, made a brief appearance in the current Sienna minivan and is also available in the Asian-market Lexus RX 270. The 2AR-FE is its smaller 2.5-liter variant that is available in Toyota’s RAV4 and Camry, the Scion tC coupe and the new throwback-badged Lexus ES 250 for the Chinese market. The 2AR-FXE, of course, is the hybrid version we discussed earlier. Thus, a 2-liter version will be a 3AR. The “F”, per Wikipedia, denotes an economy narrow-angle valve DOHC (dual overhead camshaft) head, while a “G” would make it a performance wide-angle valve DOHC. A “T” for turbo is, of course, obligatory, as is the final “E” for electronic fuel injection. Thus, it would be a 3AR-FTE if it’s more economy-oriented or a 3AR-GTE if it’s performance-oriented.

Another compelling question is whether or not the so-called 3AR-FTE will use D-4S dual direct+port injection. We suspect not, given the historical issues with aftermarket boost for Toyota’s GR-FSE V6s
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 14:23
Re: Já to TUŠILA..
Ano, s tím "SMÍCHem PŘES SLZY" nezbývá než SOUHLASit.. :-|
Avatar - Ham.
10. 6. 2013 20:12
Jediný motor?
Jako základní motor je 2,5 V6 fajn, ale zároveň jako vrcholná motorizace je to v prémii těžká bída. S touhle starou puškou bych se do boje s BMW, jak se snaží naznačit článek, rozhodně nepouštěl. Infiniti s novou Q50 bude mít v EU ulehčenou cestu.
Rozbalit vlákno
77
10. 6. 2013 20:29
Re: Jediný motor?
vrcholná motorizace bude v8
Avatar - Ham.
10. 6. 2013 21:09
Re: Jediný motor?
I když někdy bude, tak je to jako kdyby BMW nabídlo 320i a pak už jen M3, trochu děravá nabídka na poměry prémie.
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 21:14
Re: Jediný motor?
uz aj ten zaklad a teda 153KW a 225 maximalka.. musia stacit 90 percentam zaujemcom o toto auto.... na jaku mariu mi v aute strednej triedy na normalne jazdenie 200KW? Kde s tym pojdem? na preteky? alebo kde?
Avatar - Ham.
10. 6. 2013 22:03
Re: Jediný motor?
No vidíš, a teď si představ, že některým jedincům nestačí ani dvakrát větší výkon a chtějí něco silnějšího. No není to na palici? >:-[]
Smiř se s tím, že prémie je o nabídce toho co ty nepotřebuješ.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 23:28
Re: Jediný motor?
Vám V8 5.0 snad NE"stačí"? ;-)
No a těm "zbylým" devadesáti a něco % ten V6 2,5 se 153 kW opravdu STAČÍ (stejně si dnes většina kupuje obyčejnou naftu a 4válce 2.0 ;-\
Avatar - Ham.
10. 6. 2013 23:41
Re: Jediný motor?
Mezi V8 5.0 (která ještě ani nevyjela) a 2.5 V6 je obrovská propast, nic, prázdno, prostě prostor, který s radosti vyplní třeba to zmíněné BMW. A to je ten problém Lexusu, těm 90% ne že stačí, ale musí stačit 2,5 V6 a tudíž zůstane v EU zcela okrajovou volbou. Prémie je o nabídce variant, doslova o postavení si auta na míru, výběrem motorů, převodovek, podvozků, karoserií, výbavy a ne o tom, že mi něco musí stačit.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 01:33
Re: Jediný motor?
To už tak BÝVÁ, že NEJ verze (jedno zda IS-F či třeba aktuální M3) "ještě ani nevyjela", to vy NEvědět..? ;-)
Navíc právě TEĎ se v Evropě objevily/k prodeji dostávají vůbec první verze nové generace Lexus IS = F bude nejdříve tak za "rok a půl"?
To PRÁZDNO je na zbylých kontinentech vyplněno VÝBORNOU verzí IS 350 - zrovna vy neustále "hledáte" prodejní číslíčka = asi spíš VÍTE, že v reálu jde (bohužel) o (stále více) "okrajově" prodejní záležitost (bez ohledu na značku). A zrovna vy VÍTE že právě tato verze (IS s V6 3,5 l 228 kW) ve srovnávacím testu porazila jak americké auto roku, až nečekaně povedený Cadillac ATS (který mimochodem do nafty a 4 válců "zamilovaných" Evropanům svůj V6 3.6 také NEnabízí/do Evropy jej vůbec NEdováží) tak právě BMW 335i porazila Porazila PORAZILA (prostě Lexus IS 350 a 8mi stupňový Aisin asi budou opravdu MŇAMka :yes: :-)
Mimochodem vaše definice "prémiových" vozů jen potvrzuje to NADřazení modelů D3 (nad množinu "prémiové vozy" ;-)
PS: Plus OPĚT vám z výčtu "vypadla" verze IS 300h 164 kW :-)
Avatar - N6600
11. 6. 2013 07:52
Re: Jediný motor?
Ja len pridam link na test: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:00
Re: Jediný motor?
Už jsem tu (před časem) na ten test odkaz dávala - smutné že dva ze tří vozů/motorů se v Evropě VŮBEC NEnabízejí... :-|
PS: O (amerických) cenách tak MŇAMkových modelů raději NEmluvit ;-)
(rozhodování zda za STEJNOU CENU slušně vybavenou Octavii 2.0 TDi nebo Cadillac ATS 3.6 či Lexus IS 350 je... fakt SMUTNÉ
Avatar - N6600
11. 6. 2013 13:09
Re: Jediný motor?
Pardon, nesledujem Tvoje prispevky az tak detailne :-)
Mna hlavne Lexus stve tym, ako oddeluje US a EU z hladiska sluzieb. Dialkovy start auta cez mobil moze byt zaujimavy, homelink, pripadne siet restauracii ci ine promo akcie. Lexus v US nie je len predaj auta a servis. Narozdiel od EU.
11. 6. 2013 13:38
Re: Jediný motor?
Lexus lounge v Praze už nefunguje?
Avatar - N6600
11. 6. 2013 13:55
Re: Jediný motor?
Mam za to, ze este funguje. Ale OK, mame v CR az jednu restauraciu. Uznavam eventualnu poznamku, ze na CR je to dost :-) Islo mi vsak skor o sluzby vseobecne.
11. 6. 2013 14:10
Re: Jediný motor?
Je fakt, že v Evropě obecně se to pěstování kultury kolem firmy až tak moc nenosí, aspoň ne v té podobě restaurací, nebo lounge.
Spíš se tu nosí merchandising v podobě jízdních kol, oděvů, sportovních doplňků... A ty jsou k dostání přímo u prodejce v autosalónu.
Služby - pokud se netýkají přímo auta - moc ne, pokud vím.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 17:29
Re: Jediný motor?
Prave... A celkom ma to mrzi, pretoze je to jeden zo sposobov, ako v oblasti premie zaujat. Customer care par excellence :-)
To ma ja Lexus. Aj ked za to by som mu dal po hube z kazdej strany. Kazdy stat ma svoj vlastny shop. A kazdy ponuka nieco ine. Bohuzial neexistuje moznost, ze by som si v zahranici kupil nieco, co sa mi paci, lebo sa to da kupit/objednat len na uzemi daneho statu. Detto plati aj pre US verziu - [odkaz] Musel som si svoj vytuzeny pohar kupovat skrz zasielkovu sluzbu. Ale nemohol som odolat :-)
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 09:40
Re: Jediný motor?
Jasně, díky čtyřválcové naftě se na US trhu 3er prodává násobně lépe než IS. >:D
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:45
Re: Jediný motor?
Diesel je v US minoritny a Nemci Lexus predbehli, lebo tsunami a zaroven inovovali svoje modely. Lexus to urobil az teraz.
11. 6. 2013 11:24
Re: Jediný motor?
BMW 3 bylo tuším vždy před IS (v prodejích), protože američani dávají spíše přednost Lexusu ES (velikostně mezi starým IS a novým GS). Lexus ES se v USA prodává jako ES350 a ES300h a staré ISko jako IS250 (RWD a AWD) + IS350 (RWD a AWD), tedy bez hybridu.

Prodeje v USA za leden - květen 2013:

Mercedes C - 38.263 vozů
BMW 3 - 38.205 vozů
Lexus ES - 27.813 vozů
Audi A4 - 16.765 vozů
Lexus IS - 8.867 vozů
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:34
Re: Jediný motor?
Hybrid IS300h je určen JEN pro Evropu - jako varianta proti místním masově se šířícím 2.0 v naftě..
PS: Dá se pochopit že ES je "zajímavější" (prodávanější) verzí než-li IS - nicméně "společných" 36.670 ks LEXUSů střední třídy není špatný výsledek (na to že čísla jsou za KONČÍcí generaci IS ;-)
11. 6. 2013 12:09
Re: Jediný motor?
Ale no tak - těch společných 36,6k je pořád méně, než samotné 3er, nebo MB-C.
A samotné IS je poraženo na hlavu rozdílem dvojnásobku i tebou nejopovrhovanějším autem - Audi A4.
11. 6. 2013 12:18
Re: Jediný motor?
Je to míň, ale když člověk uváží, že IS a ES nabízí dohromady 3 motory (2.5 V6, 3.5 V6 a hybridní 2.5ku), tak je to výsledek úctyhodný, tedy zvláště v případě Lexusu ES.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:02
Re: Jediný motor?
Nejde o to jestli je (zrovna) "mnou nejopovrchovanější", ale že je z těchto vozů nejHORŠÍ - TO je PODSTATNÉ ;-)
PS: A (jak jsem napsala) prodejní čísla Lexus(u) IS asi možná "poznamenal" doprodej minulé generace
11. 6. 2013 12:14
Re: Jediný motor?
IS 300h nebude jen pro Evropu, ten půjde na 100% i do USA, vždyť už teď jej dávají do Lexusu ES. Ve starém IS hybrid chyběl a zemí zaslíbenou hybridům jsou právě USA.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 12:58
Re: Jediný motor?
Som zvedavy na cisla, az pride nova generacia. To, ze aktualna ma len 8 900 ks je uplne normane. Ved konci...
Nehovoriac o tom, ako BMW carovalo so statistikami. Bol o tom clanok aj tu na auto.cz (tusim...).
11. 6. 2013 14:07
Re: Jediný motor?
Co tak o mrknout čísla třeba za dva roky nazpět?
Ale mně se je nechce hledat :-)
Avatar - N6600
11. 6. 2013 17:38
Re: Jediný motor?
Saab ma pravdu :-) Tu mas komplet info: [odkaz] Jednotlive roky su nizsie. Inak, zaujimave citanie.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:54
Re: Jediný motor?
To je a díky za odkaz ;-)
PS: Takže Lexus(u) IS se v USA prodávalo dokonce přes 50 t. kusů ročně (ten aktuální velký "propad" je dán hlavně obměnou generací - při poslední generační výměně prodeje také hodně spadly, byť tehdy na 15 t. kusů..
Avatar - N6600
11. 6. 2013 18:04
Re: Jediný motor?
bestsellingcarsblog je vseobecne velmi zaujimave. Skladam klobuk pred tym cloviecikom, co stoji za tou strankou.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 23:19
Re: Jediný motor?
To i já.. :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:03
Re: Jediný motor?
:-| TO jste si "vzal" z mého příspěvku? ;-)
11. 6. 2013 08:23
Re: Jediný motor?
osobne mi pride 2.5 V6 ako idealny motor pre auto na kazdodenne vyuzitie, zial, napriek fandeniu znacke mi pride vyber medzi dvaapollitrom a hybridnym dvaapollitrom DOST uzky.
11. 6. 2013 09:59
Re: Jediný motor?
Tobě to možná stačí. Chválím, že je to šestiválec, ale realita je, že tahle jednotka patří v "přeplňované Evropě" mezi to nejslabší. Proti motorizacím, na které se dívám u konkurence, Lexus nic nemá. Tohle je motorizace na pohodu. A to opravdu dobrá. Ale nic zvláštního. Je to škoda.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 21:44
Re: Jediný motor?
Dnes si dáme trochu MATEMATIKY :-)
Vám možná "uniká" CO TO JE (čemu říkáme) "prémiové" vozy... ;-)
..rsp. PODmnožinu (nazývanou) D3 jaksi NADřazujete nad množinu "prémiové vozy/značky" :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 21:45
Re: Jediný motor?
..ach a VYPADLA vám z toho srovnání HYBRIDní verze IS 300h 164 kW ;-)
11. 6. 2013 10:00
Re: Jediný motor?
Myslíš, že měl 300h srovnat s ActiveHybrid 3 (250 kW)? Spíš jsi asi myslela 320d, což by měl být konkurent 300h od BMW. Tím bys tu díru nezalepila.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:26
Re: Jediný motor?
Ano IS 300h má být konkurentem evropských naftových 4válců...
..a verzi 350 do Evropy nevozí "holt" ze stejného důvodu proč tu nepotkáme Cadillac ATS V6 3.6 - ono ani čísla prodejů 335i, C350 či A5 3.0 TFSi (zapadá mi do této společnosti nějak LÉPE než "jen" A4) nebudou kdovíjak převratná...
11. 6. 2013 11:59
Re: Jediný motor?
Jela jsi ten motor v Caddym? Já jo a z mýho pohledu to není vůbec přesvědčivý (minimálně ne v SRX...a to to jinak není špatný auto)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:05
Re: Jediný motor?
Ne, ale nabízet ho (dnes) v Evropě by nejspíš nemělo smysl ani kdyby byl (jednoznačně) NEJlepší v segmentu..
11. 6. 2013 12:12
Re: Jediný motor?
Nebudou, ale v nabídce jsou. O to jde. Myslím si, že není zase tak velký početní rozdíl mezi šestiválci a čtyřválci hned pod nimi. Ale mohu se plést. Tak jako tak jich neprodají moc. S takovou logikou sem ten model nemusí vozit vůbec.

Nakonec "obyčejný" Opel V6 má a prémiový Cadillac ostrouhal mrkev? Co je tohle za strategii?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 12:51
Re: Jediný motor?
Však příští Opel střední třídy už bude (jistě) také BEZ 6ti válců..
PS: A není to "strategie", je to průzkum (čím dál tím víc "podivnějšího") vkusu evropanů - a ti prostě motory typu Cadillac V6 3.6 237 kW nebo Lexus V6 3,5 228 kW ve vozech střední třídy NECHTĚJÍ - nebo jsou na ně možná moc drahé, NEvím, rozhodně je (už) NEkupují :-|
PPS: Běžný Evropan si prostě místo benzínového V6 koupí "raději" 4 válce v naftě (a lepší to hned tak asi - nejspíš už NIKDY - NEbude...
11. 6. 2013 14:09
Re: Jediný motor?
To jim z toho průzkumu nevyšlo "nevozte to sem vůbec" (nebo "strčte si to za klobouk", popřípadě "stáhněte ocas a běžte domu")? :-) Jak je možné, že je tu poptávka po 200+ kW benzínovém čtyřválci, ale po šestiválci ne?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:05
Re: Jediný motor?
To bych také ráda věděla.. ;-)
PS: Co je JISTÉ, že ať je poslední generace Cadillac ATS či Lexus IS "sebepovedenější", budou se (v Evropě) prodávat zcela OKRAJOVĚ
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 21:40
Re: Jediný motor?
VRCHOLnou motorizací V6 2,5 samozřejmě NENÍ (jak VÍTE :-) ). V "běžné" nabídce je to (jak VÍTE ;-) ) verze IS 350 s V6 3,5 228 kW a 8mi stupňovým automatem, pro F-ajnšmekry tu je (bude) verze V8 5.0 - jak (asi) VÍTE :yes: :-)
PS: Konstrukčně SKVĚLÉ auto (dvojité lichoběžníky vpředu, multilink vzadu, zadní pohon, tuhá karoserie, cena pod milion korun českých - CO by fanoušek aut mohl chtít více ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 22:02
Re: Jediný motor?
aj sa priznam ze by som sa uspokojil uplne v pohode aj s tym 6valcovym zakladom ;-) :-)

skvele auto .....
:yes:
Avatar - Ham.
10. 6. 2013 22:11
Re: Jediný motor?
V6 2,5 samozřejmě vrcholnou motorizací je, na čem jezdí Amíci je mi s prominutím jedno, protože 3,5 litr se na EU normy upravovat nebude..
Avatar - N6600
10. 6. 2013 22:21
Re: Jediný motor?
Motor je len cast skladacky. Mozes mat super motor, ale co z toho, ked zvysok je na draka? Nebojim sa povedat, ze aj tentokrat je IS 250 dobra volba. A uprimne, uprednostil by som ho voci D3 znovu.
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 22:25
Re: Jediný motor?
suhlasim .... :yes:

vidi sa mi tento lexus ako skvela alternativa k nemcom ktori su uz na kazdom rohu ulice.... lexus posobi jedinecne a fascinujuco a chyti za srdce... :yes:

navyse sa stejne 2/3 predanych premiovych nemcov v strednej triede pohybuju vykonovo okolo 130-160 kW a navyse su to este aj tak vsetko diesle.... z tohto pohladu je teda 2,5V6 v lexuse doslova rajska a bozska motorizacia :yes:
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 09:32
Re: Jediný motor?
Zvyšok 3er na draka určitě není a nabízí i v ostatních parametrech (převodovky, karoserie, pohony, výbavy) víc než Lexus.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:47
Re: Jediný motor?
Bolo to myslene vseobecne, nie na BMW. Ale je zaujimave, ze napriklad v recenzii Car and Driver napriek tomu zvolili za vitaza Lexus.

EDIT: Sam Lexus sa chcel vyrovnat s novym ISkom predchadzajucej verzii 3er. Nie tej aktualnej. Asi vie preco...
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:29
Re: Jediný motor?
..a proto ho v americkém srovnávacím testu Lexus IS porazil :-)
11. 6. 2013 12:00
Re: Jediný motor?
IS je primárně postavenej pro amíky...BMW splní nároky všech :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:06
Re: Jediný motor?
Proč "pro amíky"? MNĚ třeba se líbí MOC ;-)
PS: A nemyslím jen vzhledově, hlavně "konstrukčně" :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 01:38
Re: Jediný motor?
Ono ani tak nejde o to "na čem jezdí amíci" (IS 350 se určitě bude "normálně" prodávat i v Asii nebo třeba Australii) - jde o to že výrobce PŘESTÁVAJÍ do Evropy vozit své "lepší" verze, neb a protože jejich prodeje jsou marginální, v Evropě hromadně přecházíme (pardon -TE ;-) ) na 2.0, 4 válce a nafta - a to NEjen ve střední, ale naprosto běžně dnes již i ve VYŠŠí střední...
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 09:23
Re: Jediný motor?
Když přestávají tak přestávají, jejich problém, jejich ztráta pozic na zdejším trhu. Evropští zákazníci si už nějakou alternativu jistě najdou, naštěstí mají z čeho vybírat.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:28
Re: Jediný motor?
No to právě NEmají - rsp. mají HORŠÍ výběr než stejný zákazník japonský, kanadský, australský, čínský, jihoafrický.. ;-)
PS: Evropa začíná kupovat JEN vozy D3 a JEN v (4válcové) naftě :-|
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 14:06
Re: Jediný motor?
Evropský trh stále nabízí zdaleka nejširší paletu značek a motorizací. Skutečnost, že zde Lexus nenabízí 3,5 V6 nebo Cadi ATS na tom nemůže nic změnit. Oni je totiž nenabízí z důvodu, že dobře vědí, že proti nabité konkurenci by si zde ani neškrtli. Konec konců to, že evropský trh je stále náročnější než ten v US je vidět u každé značky, která prodává na obou kontinentech, evropské verze téhož vozu jsou vždy dál a sofistikovanější než ošizené US verze. A pokud si občas některá značka "dovolí" dát novinku nebo lepší verzi do US a nedat ji do EU tak většinou okamžitě tvrdě zaplatí strmě klesajícími prodeji (viz třeba Ford s Mondeem vs Fusionem).
11. 6. 2013 16:36
Re: Jediný motor?
A co myslíš, stoupne si potencionální kupec před salon a začne dupat nožičkou, jak to, že Chen v Tokiu má u Lexusu větší výběr a nebo půjde do vedlejšího salonu, kde mu nabídnou co chce. O ničem jiném to není. Jen a jen rozhodnutí Lexusu. Jejich "boj", jejich rozhodnutí.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:10
Re: Jediný motor?
Není to o "rozhodnutí" LEXUSu (nebo třeba CADILLACu), ale především o "rozhodování" evropských zákazníků.. ;-) ¨
..kteří teď prostě chtějí modely D3 (a čím dál tím víc jen a pouze v 4válcové naftě)
PS: Cadillac ATS, americké auto roku, dle všech testů VÝBORNÝ vůz střední třídy příjde ještě letos s 4válcovým dieslovým motorem. I kdyby to byl NEJlepší naftový 2litr na světě (v jednom z nejlepších vozů třídy), tak prodeje budou stále stejně "naprosto okrajové" - o TOM "to je" :-)
12. 6. 2013 07:57
Re: Jediný motor?
Zákazníci chtějí to, co chtějí, což je ovlivněno nabídkou na trhu a tím na co jsou zvyklí. Evropa není na prvním místě na žebříčku zájmu Lexusu (stejně tak jako toho Cadillacu), tak se podle toho chová. Ale Lexus se tak chová. Nikdo jim nebrání postavit auto evropě na míru a začít budovat image plnoformátové prémie. To, že by to bylo ekonomicky velmi rizikové je ten důvod, proč to nedělají (a neudělají). Stačí se podívat, kolik úsilí je stálo dostat se tam, kde jsou teď v USA a v evropě by to dle mne byla mnohem složitější zákopová válka. ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 10:23
Re: Jediný motor?
(asi) SOUHLASím ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 01:58
Re: Jediný motor?
Motor V6 3,5 litru (3456 cm3) se v Evropě normálně prodává - znáte ho z RX či GS ;-)
Hravě plní i přísné kalifornské normy - to jen my Evropané jsme takové "trubky", že ho (stejně jako třeba ten V6 3.6 od Cadillac) NEchceme ;-)
PS: Zrovna MNE to tentokrát mrzí vskutku HODNĚ, neb a protože TO by byla (asi zřejmě) PŘESNĚ ta verze, která..
..by se mi "hodila k pleti" :-)
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 09:30
Re: Jediný motor?
V6 3,5 se neobjevuje v novém IS z důvodu, že se Lexus rozhodl tento motor neupravovat na Euro 6. Určitě by o něj byl v EU řádově větší zájem než o hybrid.
11. 6. 2013 09:42
Re: Jediný motor?
To si vedení Lexusu evidentně nemyslí. Uvidíme, jako novináři jsme za něj na akci "u japonců" lobbovali, co to šlo.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:35
Re: Jediný motor?
Máte PLUS :yes: :-)
11. 6. 2013 10:09
Re: Jediný motor?
To by ale znamenalo jeho konec i v GS, které bude muset plnit Euro6 v roce 2015. Nemluvě o tom, že se blíží jednotná norma, která bude platit v EU, USA i Japonsku. Ten motor by měl mít vstřikování D-4S, takže Euro6 by nemělo být problém.

Když se podívám na Nizozemsko a spol., tak bych si dovolil pochybovat o té poslední větě.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 11:36
Re: Jediný motor?
Ano, moc smysl mi to také NEdává... :-|
12. 6. 2013 07:45
Re: Jediný motor?
konca 3.5l V6 v GSku sa nebojim, ved uz aktualna generacia obmenila 2GR-FSE za rovnako velky ale slabsi 2GR-FXE v GS450h. Neviem, ci o 60 koni slabsi sestvalec bude mat uspech aj v sportovejsie ladenom ISku, ale je k dispozicii.
11. 6. 2013 12:33
Re: Jediný motor?
Si kup 3,6 V6 od fauvé.
Brání ti něco jiného, než tvoje pleť?
11. 6. 2013 13:53
Re: Jediný motor?
Kvalitních atmosférických motorů nabízí Evropa dost, třeba takové tebou opovrhované a neustále poplivávané Audi dokonce dělá i sportovní mutace svých vozů s atmo V8.
Ale před tím ty zavřeš raději vwobě vwoči, neboť Audi = fujky, fujky.

No vidíš, furt píšeš, jak je ti smutno z úbytku šesti a víceválcových motorů, ale až i tvůj milovaný citrón přestane cpát pro něj prodělečný V6 HDi pod kapotu C5 (pokud bude C5 vůbec pokračovat), tak kam půjdeš?
Do čtyřválce v naftě, nebo jinam do benzinového/dieselového šestiválce?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 14:07
Re: Jediný motor?
NE"plivu" na značku obecně - teď zrovna KONKRÉTNĚ na A4 (a na to co za stejnou cenu nabízí "proti" IS
Kam "zmizel" ten fauvé 3.6? ;-)
C5 téhle generace pomalu končí a příští [odkaz] se již testuje - V6 v ní (tak jako ve většině budoucích vozů střední třídy) již NEbude..
.. = já asi nejspíš JINAM = do LEXUSu? :-)
12. 6. 2013 07:48
Re: Jediný motor?
Lexus neodporucam.
Kupil som si ho aj preto, ze ich je malo vidiet na cestach a chcel som byt "iny" :-) Ak si ho kupis aj ty, bude mat Lexus "kazdy druhy" diskutujuci na ACZ a mne staci ze sa delim o dobry pocit z auta s N6600 >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 10:27
Re: Jediný motor?
:-)
PS: No a nemohli bychom se "dělit ve třech"? ;-)
Avatar - N6600
10. 6. 2013 22:12
Re: Jediný motor?
Co povies na toto? [odkaz] Aj keby tam bol motor roka >:D tak by som to bral vsetkymi desiatimi >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 02:17
Re: Jediný motor?
Ano cupka LF-CC (zřejmě se nakonec bude jmenovat RC) se mi MOC líbí (ta by snad možná doufejme mohla dorazit i s tím V6 3,5 a 8mi stupni automatické převodovky... :yes: :-)
...ale že prý nejdříve za rok a půl.. :-|
10. 6. 2013 21:20
Ovšem...
je tu jasná volba [odkaz] BRAVWO :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2013 23:50
SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Je to diskuse pro diskusi, plakáti mají samozřejmě jasno, už zítra dojde k obměně stěny nad pelestí, no v případě reálných jezdcu bych ten odhad prodejů snad z té sedmdesátky snížil někam až k... sedmičce. V celé Evropě, samozřejmě. Málo platné, auto musí umět nejen jezdit, musí umět i... vypadat.

Neexistuje jediný důvod, proč horní auto upřednostnit v Evropě před nákupem bavorské trojky. Avšak existuje tisíc důvodů, proč si pořídit právě toho bavoráka.

No dejme si kontra - [odkaz] :yes: [odkaz] 8-s >:D >:D Nebo to snad chceš ještě i zepředu? >:-[]

Rada - zítra si vezmi jeden den dovolené a vem to šupem do Mnichova. Cestou si napiluj vkus. A zpátky se vrať s jedním skvostným trojkovým bavoráčkem. Věř, budeš ho závidět i sám sobě.

A kdybys snad chtěl to vizuálně třídně nejlepší na světě, vem to rovnou do Stuttgartu - [odkaz] :yes:

To víš... nemít a chtít, to je něco úplně jiného, než vědět a... mít.

BRAVO BMW, BRAVO MERCEDES-BENZ :yes: :-!
Rozbalit vlákno
133
11. 6. 2013 00:01
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
to vieš, keby si ty mal, tak by si aj vedel... a nekecal také sprostosti. ale aspoň si sa zaradil (nie prvý raz) medzi tých, čo nemajú, žalostne chcú, plačú a kecajú.

"Neexistuje jediný důvod, proč horní auto upřednostnit v Evropě před nákupem bavorské trojky." - dám ti jeden a zďaleka nie jediný: lebo sa mi páči.

"Věř, budeš ho závidět i sám sobě." - akože sám si budem závidieť to, čo mám >:D ty si riadny trubiroh :-)
11. 6. 2013 00:12
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jo jo, z toho, co jsi napsal ti každý znalec podepíše dvě věty, ty věty, které jsi ode mne... opsal >:D >:-[]

P.S. Vrať se do školky a uč se vkusu, ty mudrlante.
11. 6. 2013 00:24
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
ha ha ha. poviem ti niečo o vkuse a objektívnosti designu.
mne sa moja žena páči (nielen) preto, že má 121cm dlhé nohy, ale aj tie správne jemné ženské krivky a jej povaha je kultivovaná ako V6 z Lexusu,... ale keď ju človek vytočí, to je potom iná atmosféra.
čo sa tvojej týka, neviem, prečo by sa mi objektívne mala páčiť ojazdená hranatá krabica s veľkým kufrom ako volvo z rokov 80tych, čo navyše fučí ako TDI PD, a táhne vocpoda...
toľko o "objektívnom" vkuse. stará múdrosť začína: proti gustu... to ale vysvetliť znalcovi všehomíru od klávesnice nie je možné ;-)

PS: a áno, máš pravdu tie tvoje dve vety podpíše každý znalec... z odboru psychiatrie :-)
11. 6. 2013 00:31
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
No je vidět, že seš fajnšmekr i na ženský >:D Tak jen aby sis u těch časáků nepřekous´ jazyk... >:-[]
11. 6. 2013 01:08
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
vzhľadom na to, čo tu bľabotáš vidno, že ty si si ten jazyk odkusol už dosť dávno :-P

PS: a neriešim, či som fajnšmeker. určite sa mi však páčia iné ženy ako tebe. a je to subjektívne a normálne. a takisto sa mi páčia iné autá ako tebe. a je to subjektívne a normálne. kázať tu o dobrom či zlom vkuse a osočovať každého s iným vkusom za prosťáčka, to práve nie je normálne. a normálny človek to aj pochopí. proti gustu... chlape :-!

PS: vráť sa do škôlky a uč sa rešpektu voči ostatným, všeznalec.
11. 6. 2013 01:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Řeknu to asi takhle, přirovnávat ženy k autům mi přijde poněkud, no, mírně řečeno, divné, ale budiž. Co se týká Lexusu, tak Japonci mají odhady prodejů bohužel reálné, protože absence dieselu je jejich skutečným handicapem, jdou si prostě svou cestou (neříkám, že špatnou) a ta není každému po chuti, ono už i Subaru pochopilo, že bez dieselů to v Evropě nepůjde, a to říkám jako člověk, který by si diesel nekoupil. Taky musíš brát v úvahu, že evropský trh je v recesi, a tak Toyota raději prodá x těchto aut v Americe a Asii, což jsou pro ni v současnosti bohužel daleko klíčovější trhy, takže buďme rádi, že tu Lexus jako značka vůbec je, ale je nutné si přiznat, že to co nabízí, vyhovuje jen poměrně úzké skupině zákazníků, a tak vždy bude ve srovnání s Němci tak trochu ztrácet, je ale otázka, jestli to Japoncům, když vidí současnou ekonomickou situaci v Evropě, vůbec vadí.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 02:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Kdo bych také chtěl "prémiovou" zadokolku 164 kW (hybrid) benzín, když může za stejnou cenu mít (třeba) předokolku 110 kW (a MULTITRONICem :-)
PS: S tím že ten vůz s vyšším výkonem a "prémiovější" (dražší) konstrukcí má nižší servisně provozní náklady.. ;-)
..a je i spolehlivější :-)
11. 6. 2013 07:43
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
A nebo si za ty penize koupi Passat CC 3.6 v kompletni vybave se 300PS motorem a bude mit auto, ktere da Lexusu na silnici takovou sodu, ze se pujde japonske onanovadlo predstirajici sportovni ambice vyplakat k mamince. :-!
11. 6. 2013 07:50
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
>:D to je jak: a můj taťka zmlátí tvého >:D
11. 6. 2013 08:09
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
A co se ma posuzovat u sportovniho sedanu kdyz ne vykon? Polstar branici propadnuti predmetu pod sedacku? >:D
11. 6. 2013 09:32
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Třeba jízdní vlastnosti? Jak sám píšeš, jsou to sportovní sedany, ne dragstery. Takže jak asi bude jezdit auto s motorem podélně a hnaným zadkem ve srovnání s autem s motorem napříč a hnanou primárně přední nápravou (a zadkem přes spojku)? No, je vidět, že o sportovnání toho moc nevíš :no:
11. 6. 2013 07:52
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
radši si ještě pospi...
11. 6. 2013 07:57
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Urtčitě myslíš, že ten kdo uvažuje o Passatu zabloudí k Lexu a naopak???
11. 6. 2013 08:08
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Passat CC je smerovan k premiovemu sektoru a Lexus do nej zas tak uplne nepatri, takze se celkem dobre potkavaji. Koneckoncu top CCcko kupuje dost lidi co davaji prednost vybave a motoru pred premiovosti. Realne za ty prachy za ktere se prodava ma CCcko V6 velmi malo konkurence na trhu. 300PS benzin kolem milionu dnes nikdo jiny nenabidne krome velmi mensinoveho Infiniti G37. Coz je mimochodem i po letech stale lepsi volba nez nove ISko, protoze sportovni naturel nepredstira, ale ma.
11. 6. 2013 08:19
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Já jsem nový IS nejel, ty zřejmě ano. Souhlasím s Infi G, je tam ale opět problém, že se fajn řídí, nicméně špatně se v něm žije.
CC beru jako nadstavbu k Passatu, do prémie bych ho nedokázal zařadit ani náhodou, ani směřováním.
11. 6. 2013 09:12
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Infiniti G je driver's car, tam je tomu zazitku za volantem podrizeno vsechno. Realne je to 3jkovy baworak jaky BMW nemelo odvahu udelat. :-! Pro ty co chteji vetsi kompromis smerem k beznemu jezdeni jsou tu nemecke premie, ktere zaroven celkem slusne jedou a zaroven se v nich "dobre bydli". Ale tu drsnost G37 nema zadny z nich, nemecke premie jsou jenom rychle, Gcko k tomu umi i husi kuzi na zadech. :yes:
11. 6. 2013 09:51
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Je otázka jakej druh husí kůže máš na mysli, ale u 335i F30 mi vůbec nic nechybělo. Naprosto dokonalý auto.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:19
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
K premiovemu sektoru mieril aj Phaeton ktory, nebyt Ciny, je uz po "smrti". A preco nepatri Lexus do premioveho segmentu? Toto ma zaujima. Zatial mi na to nikto nedal uspokojivu odpoved. Argument, ze nema historiu a je prilis mlady, je trochu chaby :-)
11. 6. 2013 08:27
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Lex určitě patří do prémiovýho segmentu...ale vnímání prémie v Evropě nebo v Asii či Americe je rozdílný.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:55
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Amen :-) Ale i tak ma zaujima nazor, resp. definicia premiovosti.
11. 6. 2013 09:08
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Neztrapňuj se tady nevědomím a vyhledej si to na mém blogu, věnovali jsme se zde tomu velmi podrobně a pod myšlénkovou patronací kolegy Marka.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:50
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Tvoje slohove cvicenia bez obsahu ma nelakaju. Sorry.
11. 6. 2013 10:00
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Třeba právě jakostní třídy tam výborně vysvětluje Marko.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 13:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
OK. V tom pripade dik za tip a upozornenie.
11. 6. 2013 12:03
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jak děcko: Nejdřív bečíš jak želva a chceš vysvětlení, a jakmile ti ho někdo nabídne, tak ho nechceš číst.
Pak nemáš bejt za pako...
Avatar - N6600
11. 6. 2013 13:02
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Pako? Len za to, ze nezeriem tie GTI slohove prace? Myslim, ze by si si mal vytiahnut hlavu z jeho zadku. A pridat k tomu trochu slusnosti. Ked uz teda si sa pridal do diskusie.
11. 6. 2013 13:22
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Já nepíšu o žraní.
Chtěls vysvětlení a on ti ho nabídl.
S odkazem na tu hlavu v zadku mi o slušnosti nekaž, jsi na tom podstatně hůř.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 14:12
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Chodievam sem casto, ale minimalne prispievam. S prispevkami od GTIho mam obsahovy problem. Preto sa nehrniem na jeho blog. Pretoze keby nepisal tak kvetnato a nestracala sa tam pointa, asi by sa mi to lepsie citalo a clovek by si z toho aj nieco odniesol.
Co sa tyka hlavy v zadku - reagoval som rovnako, ako Ty na mna ;-)
Avatar - N6600
11. 6. 2013 07:59
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ano, tie vytvory od VW su vzdy na priamke vyborne. Ale staci mensia zakruta a si v kybli. Kolko ze tych Passatov Policie CR uz rozflakala na dialnici? >:-[] Nehovoriac o tom, ze porovnavas 3.6 a 2.5. Ale neva. Mas vacsieho. Mozno >:D
11. 6. 2013 08:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ten Passat ma narozdil od Lexusu stavitelny podvozek a diky tomu celkem slusne funguje i na nasich silnicich. Nase sikovne policajty bych do toho netahal, kdyz nekdo neumi ridit, tak mu nepomuze ani Ferrari spise opacne. Policajti by meli mit Octavie s MPI a moc s nimi radeji nejezdit.
Proc bych neporovnaval 3.6 a 2.5, kdyz jsou za stejnou cenu? Ja za to nemuzu, ze Lexus nabizi jenom zastaraly 2.5 litr s obstarozni prevodovkou a vydava to za "sportovni sedan".
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:16
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Neviem, ako definujes nastavitelny podvozok, ale nove ISko ma driver mode, ktory nastavuje tlmice. Takze si nutne nemusis vymlatit protezy, ak nechces :-)
Policajti boli samozrejme len priklad. Ale tusim, ze na tieto vozy aj dostavali skolenie. Alebo sa mylim?
Myslim, ze by si sa s tym zastaralym 2.5 litrom s obstarozni prevodovkou mal previezt. Budes prekvapeny. A to myslim vazne.
Avatar - JuckiCZ
11. 6. 2013 09:02
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Já teda nevím, ale VW CC s 1,4 TSI stojí s DSG o 5000 Kč víc, než Lexus s V6. A to se bavíme o předokolce/zadokolce...
CC 3,6 stojí o cca 240 000 Kč víc, než Lexus v základu a o cca 120 000 Kč víc, než verze Executive, která je srovnatelná s tou "kompletní výbavou", která ovšem není vůbec kompletní. Z těch příplatků se mi ještě protáčí panenky...
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:11
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
>:D >:D >:D
Až VWyprchá vliv toho halucinogenu, tak se mrkněte trochu blíž na konstrukci VW (již ne) Passat CC a snad i vám dojde že předokolka (příp. HALDEXová 4kolka) s BIG zadním převisem (jde o vůz s PŘEDNÍM pohonem!) toho věru moc nenadělá - krom "efektu" pro méně náročné (znalé) zákazníky.. :-)
PS: A klidně to proberte i s maminkou ;-)
PPS: SMUTNÉ jak někteří před tak precizní čistou špičkovou konstrukcí vozu jakou je nový Lexus IS preferují "masoVWky" co jsou leda na efekt - fakt SMUTNÉ
PPPS: Jak (párkrát) padlo výše, Lexus IS ve srovnávacím testu "smete" i nové BMW 335i - "srandička" typu Volkswagen CC do této ligy opravdu NEpatří
11. 6. 2013 15:40
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
No, jestli je Multitronic (variátor) ve výkonném autě spolehlivější, tak já jsem asi americký prezident ;-). Ten se hodí do aut s relativně malým výkonem, kde je předpoklad, že změny kroutícího momentu nebudou tak velké. Narážíte - li na E-CVT tak to je klasický automat, který se jako variátor chová, má ho třeba Prius.
Avatar - Yarex
11. 6. 2013 07:30
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Studia potvrdila, ze ake auto mate v garazi, taku zenu mate doma ;)))).

Predpokladam ze ked GTI fici na oktavii, tak ma zenu s velkym kufrom, lacnymi tvrdymi plastami ale dost narocnu a drahu vzhladom nato co ponuka - proste ako on vravi - zena supermainstream. Vsedna, ktora nicim nevinika medzi tisic zenami a taku ma kazdy druhy. ;)))))

Aku zenu mate doma vy?
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 08:21
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Safra, tak to bych se měl zamyslet a trochu je sladit >:D
11. 6. 2013 08:23
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Pokud to nebereš doslova, tak něco o podobnosti vkusu v garáži i v bytě/domě se dá určitě vystopovat.
Avatar - Andromeda
12. 6. 2013 00:51
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Souvislostí se dá vystopovat Pájo mnoho, naprosto ve všem , a že by to byl pro některé mazec >:-[] ;-)
Nicméně tyto líbívé zkratkovité rádobypostuláty slouží jako vějička, laciná a jednoduchá vějička, často odvádějící pozornost od vlastního "kabátu" ...
Ptejme se klasicky : cui bono
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:05
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
V istom zmysle ano, ale zase nemozes upriet, ze co to maju spolocne :-)
K Lexusu - je to stale to iste a presne to, na com sa oba tabory chytia. Ja tvrdim, ze Lexus/Toyota ide svojou cestou a Europa pre nich nie je az tak dolezita. Protiargument, ktory dostavam je pocet obyvatelov (ktory je vyznamny). To by sa dalo brat v pripade, keby EU nebola v takom lajne, ako je. Trh tu pada a vyrabat model specificky len pre EU nie je rentabilne. Ostatne, aj preto Toyota bude diesely "kupovat" od BMW a nebude ich vyvijat in-house. Navyse, ten zly, zly a zatracovany hybrid dnes ponuka kde-aka znacka. Takze je otazkou, kto je ten hlupy a kto nadcasovy?
11. 6. 2013 09:08
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Japonsko je v mnohem horsich problemech nez EU, takze to by museli v prvni rade opustit domaci trh. >:D EU je stale nejlukrativnejsi trh automobilu na svete, protoze ma zaroven vysoke pocty a zaroven velkou pridanou hodnotu. Ale jiste neschopnost uspet na narocnem trhu se da vydavat i za nezajem. :-!
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:53
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Domaci trh pre Lexus je USA. Nie Japonsko... Do Japonska sa dostali az "relativne nedavno".
Najlukrativnejsim trhom je Cina. Nie EU. Mas pocit, ze sa Lexus snazi prisposobit trhu v Europe?
11. 6. 2013 13:26
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Moc se nesnaží.
A osobně se tomu dost divím. V Evropě můžeš za dobré auto chtít podstatně více peněz, než kdekoliv jinde na světě a být výrobcem aut, snažil bych se ukrojit právě podíl na trhu EU raději, než prodávat po miliónech za velkou louží.
Jenže já výrobce nejsem a hlouběji do toho nevidím.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 14:18
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Myslim, ze sa to ani velmi nezmeni.
Lexus/Toyota idu svojou cestou. Mozno hlupo, mozno len zbytocne tvrdohlavo. Preto hybrid a nie diesel.
Za dalsie, myslis si, ze ak by Lexus mal diesel a moznost individualizacie, ze by si typicky Europan kupil Lexus a nie D3?
A v neposlednom rade, diesel by bol zaujimavy primarne v Europe. A vyvinut spolahlivy diesel by bolo financne narocne s otaznikom navratnosti. Pretoze by sa ho nepredalo tolko, aby ten vyvoj ten pocet kusov zaplatil.
11. 6. 2013 14:31
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Toyota má přece dobrý diesel, ne?
Vyvíjet nic nemusí, jen zkombinovat již existující auto s již existujícím motorem.
A to by se jim vyplatit mohlo.
Typicky evropan by zustal chladnym, ale spousta individualistu si Lexe nekupuje i proto, ze nema diesel a nakonec skonci u D3 (nebo C5 V6 HDi :-) ).
Avatar - N6600
11. 6. 2013 14:52
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ten povodny 2x0d bol dost kazivy. A myslim, ze bol vhodnejsi do Avensisu, nez ISka. Ked kvoli nicomu inemu, tak kvoli charakteru urcite. Lexus by potreboval nieco lepsie a vykonnejsie. Nieco od BMW >:-[]
S tymto suhlasim. Napokon, drviva vacsina aut od D3 je v diesely :-)
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 08:17
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 02:02
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Mám RÁDA Mercedes(y), ale spíš ty "z vyšších kategorií", ZDE je KRÁLem (i designu) Lexus IS - pardon, ale JE to TAK ;-)
Avatar - donPedro
11. 6. 2013 08:03
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jak pro koho - aneb představovati svůj subjektivní názor jakožto jakesi snad dogma, no pardon dámo ...
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:07
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
To by skor sedelo na GTIho, nez na Kylie. A tym ZDE bolo myslene, kategoria IS. A ta sa aj mne pozdava viac, nez Ccko. Ale mozes mat opacny nazor a neberiem Ti ho.
11. 6. 2013 08:21
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ať tu někdo nastavuje normy nebo ne, pořád jsou to normy osobní a osobní názor, nic objektivního a to se týká všech...máš pravdu. Zatímco GTI se soustředí na design, kterej se dá nějak komentovat, Kylie tu prezentuje jízdní dojmy z časopisů...a to v lepším případě. V tom horším jsou to teze typu...známej říkal...

Takže souhlas :-)
11. 6. 2013 08:36
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Naprostý souhlas. Já už výroky této osmistupňové BMWCitroenoLexusoRoverové dámy moc nečtu. Vše co je V6 a V8 je správné a pokud někdo má čtyři válce, tak je to "trubka" (několik příspěvků nahoru).
Před dvěma dny jsem konečně nastoupil do své Audi R8 a je to nádhera. Ale nebudu, prostě nebudu zhazovat lidi, co mají čtyřválce.
11. 6. 2013 08:45
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
:yes:
11. 6. 2013 12:38
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Vyměnit GTIčko za R8...to je sice malej krok pro lidstvo ale velkej skok pro jednotlivce :-)
(jestli se teda nepletu s tím GTIčkem)
11. 6. 2013 12:58
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ano, ano... GTI jsem měl a nyní mám o něco výkonnější stroj. Pořád ale pro dálniční přesuny používáme BMW 520D. A nesdílím s Kylie její názor, že v pětce musí být nutně šesti a více válec. Když se to ustálí na 140 nebo 150, tak ten motor stejně nejde slyšet. A spotřeba je fantastická... Ne tak u R8, tam mám zatím 17,9 :-(
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:18
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Není "nutný" a VÁŠ "názor" sdílí čím dál víc lidí = a to je to z čeho je mi "maličko smutno" - že v Evropě se i ve vyšší střední stává STANDARDEM naftový 4 válec (sorry že mi to příjde "málo" ;-)
PS: Byl byste asi překvapen jak "kultivovaně" zní při ustálených 140 km/h třeba (i) "pidimotůrek" 1.4 HDi :-)
11. 6. 2013 13:54
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
To máte tak. Já mám na auto vždycky jen jeden rozpočet. Když mám vzít konkrétně pětku, tak jsem nechtěl (ne nemohl) překročit 1.7 milionu. Mám si kupovat 535i a dát si do toho slabou výbavu? Možná. Já jsem si ale chtěl hovět v "peřinkách" obklopen moderní technikou (HUD, adap tempomat, nav, BT apod.) a motor jsem neřešil. Proč taky na přesuny z bodu A do bodu B používat šestiválec. No a pak mám osmiválec pro radost z jízdy. Tam jsem zase neřešil výbavu a v podstatě mám jen holátko...
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 14:04
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Děkuji za "vysvětlení" (má "hlavu a patu") + já VÍM že on to 20d (bezproblémů) "zvládá" - jen je mi LÍTO to masové šíření "jen" naftových 4válců (navíc v autech která "mají na víc" - toť VŠE (z mé strany ;-)
11. 6. 2013 14:08
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jasně, konečně nějaká shoda :-) On ten motor po injekci ze strany M Performance má 147kW a 420 Nm. A možná byste se divila, jak to tahá. Problémy jsou při vyšších rychlostech (150+), kde ten šestiválec daleko lépe bojuje se vzduchovou "stěnou".
11. 6. 2013 13:19
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Tak R8 jsi jistě nebral kvůli ecorallye, ne? :-)

Tudíž se taky připojuji ke gratulacím - ať ti dělá jen radost! :yes:

Kylie neber vážně, ona teta ráda přehání, pro ni je i Alpina málo >:D
11. 6. 2013 13:49
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Mně ta spotřeba samosebou moc nevadí. Mně jenom vadí pořád někde zastavovat, abych znovu a znovu natankoval. Mám teď najeto 1314 kilometrů a vše je v záběhu. Až se s ní pořádně seznámím a odhalím "dostatky" a nedostatky, napíšu tady na auto.cz zase nějakou recenzi :-)
11. 6. 2013 13:55
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Už se těším :yes:
11. 6. 2013 16:44
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
:yes:
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 23:57
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
TETA? :no: 8-s :no: ;-\ :no:
PS: Plus Alpina je "tak (PŘESNĚ) akorát" = TAKHLE se auta dělat mají, TAKHLE se má chovat podvozek, TAKHLE výkonné mají být motory = máte v to pěkný...
12. 6. 2013 12:59
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Přesně z toho důvodu Vás neberu příliš vážně. Já jsem Alpinu obhlížel a že bych v tom viděl něco extra, za co bych měl dát své těžce vydělané peníze... Asi ne. Hlavně, že Vy v tom máte jasno.
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 13:14
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Tak tenhle se vám fakt (ne)POVEDL :yes: :yes: :yes: ;-) :-)
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2013 13:33
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
GRATULUJEM !!! :yes: :yes: :yes:
prajem spustu stastnych kilometrov ;-)
11. 6. 2013 14:17
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Zatím je to extáze, tuším ale, že do budoucna si budu vyčítat, že jsem si nepřiplatil za V10 ;-)

Jinak děkuji, napíšu časem nějakou recenzi...
Avatar - N6600
11. 6. 2013 14:20
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Gratulujem k R8. Nech robi radost.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:59
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
A komentar ohladom designu nie je subjektivny? Preco by mal byt Mnichov lepsi a konkurencia horsia? Preco nespomenul Audi, ked je z designu VAGu taky odvareny?
Z coho ineho by mala vychadzat, ked auto nie je v predaji a jazdilo s nim len "par vyvolenych"?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:17
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Prosazovat NAD konkurenci současnou A4 je ... už fakt MOC? Ono prostě NEjde okecat (úplně) VWšechno? ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:24
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Fakt PERLA :yes: :yes: :yes: :-)
Kylie diskutuje s GTi-m a "on se soustředí na design" zatímco ona "tu presentuje jízdní dojmy za časopisů" :yes: :yes: :yes: ;-)
Tak milý webpajo - my OBA jsme mluvili o DESIGNu! Kapiš?
PS: Bože NEvíte někdo z jakého je to jazyka? (to "kapiš") KDE (od koho) já jsem to jenom "chytla"? :-)
11. 6. 2013 13:28
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Spíš od koho jsi chytla ten kapiš-lock?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:39
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ten jsem si VYMYSLELA vytvořila SAMA - to VÍM, ale od koho mám to "kapiš" TO je OTÁZKA ;-)
11. 6. 2013 13:56
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
To je ze sLoganu z reklamy:

Kapiš - Citroenu ze zbavíš!

>:D >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 14:00
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Vypadá to že když se "zbavím" CITROËNu, budete "ohrnovat nos" pro změnu nad mým LEXUSem = z bláta do louže ;-)
11. 6. 2013 14:04
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Neohrnuji nos ani na tou C5 V6, ani nad Lexem.
Jen neberu to tvoje absolutně nekritické adorování výše zmíněných (hlavně té C5), toť vše.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:26
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ta C5 V6 je spíš "popichování", neb to je (vzhledem k penězům) konstrukčně, materiály i tím V6 velmi slušná nabídka (a zrovna Citroën je pro mnoho lidí jako...
..ale to víte jistě sám :-)
Avatar - donPedro
11. 6. 2013 16:30
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
"Kapiš to" se v jistých kruzích už používá kolik let ... naposled to zpropagoval nadabovaný Jack Sparrow ;-) A co se nadužívání velkých písmen týče - no dejme tomu že je to tvá vlastní kreativita, ovšem v důsledku značně kontraproduktivní. Jednak se to dost blbě čte a druhak jsou velká písmena, řek bych že odjakživa, považována na netu za křik. Vyzkoušej si tedy svůj text někdy přečíst nahlas sama tímto systémem, čili malá písmenka normálním hlasem, velká pak křičet - chvilku to možná bude legrace, po době delší ovšem pak již spíše tragikomedie. Není důležité do světa svou pravdu vykřičet, lhostejno zda-li ji máš či nikoliv. Tož tak.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:28
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ale já to tak trochu "čtu nahlas", ono to MÁ svou "melodiku" - jen to (asi) chce se na tu melodii "naladit" ;-)
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2013 13:30
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
od Rumunov... ;-)
a nehan mi A4 !!! Kapišto ?! >:-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:37
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
NE"haním", jen konstatuji kdo je v tuto chvíli z "prémiových" vozů ve třídě nejSLABŠÍ! Kapišto? ;-)
PS: To je "rumunština"?!? Tak to už VŮBEC NEtuším kde jsem k tomu mohla "přijít" :-)
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2013 13:41
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Haníš !!! a tým ma hneváš !!!
nepodsuvaj vsade ten multitronic, s 2.0TDi sa preda vacsina s manualom, cca 1/3 su quattro s manualom alebo S-tronicom, Multitronicu sa dnes uz aj predajcovia (niektori) vo svojich odporucaniach zakaznikom vyhybaju...
tak sa tu s nim neohanaj, a ber auto ako celok - tam ma dobre nakonfigurovana A4 dost dobre karty proti veskerej premiovej konkurencii... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:47
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Dobře, tak "Zatímco Lexus IS nabízí klasickou hydrodynamickou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem, tak v audi je za stejnou cenu nižší výkon, místo V6 válce 4 a místo automatu manuál" - takhle nějak je to "lepší"? ;-)
PS: A "hanit" je něco zcela jiného než konstatovat fakt, který z "prémiových" vozů třídy je zrovna "nejslabší" (viz i zde zveřejněné poslední srovnávací testy..
PPS: Omlouvám se, ale jakkoliv nakonfigurované audi A4 dnes NEmá "dobre karty proti veskerej premiovej konkurencii"
12. 6. 2013 08:47
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Myslím, že Audi prodalo víc A4 s multitronicem než Citroen C5 s jakýmkoliv manuálem.
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 10:14
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
..a jakou to má souvislost s tím že Lexus IS je lepší nabídka než audi A4? :-)
PS: NEtuším kolik se prodá MULTITRONICů (fakt jsou - stále ještě - lidé co ho chtějí? ;-) ), ale C5ek se za generaci prodá ca 800.000 ks - kolik (z toho) s manuálem NEtuším.. :-)
..že raději patentovaný 6tistupňový "dvoukuličkový" manuál Citroën než Multitronic Audi ale VÍM ;-)
I když já dnes už raději automat = s manuálem mám (totiž) PROBLÉM..
..dodržovat rychlost :-)
11. 6. 2013 08:33
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
To je u ní naprosto normální.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:15
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Že mám JINÝ názor (třeba na vozy VW) než GTi? No to je ;-)
A že se mi (i vzhledově) víc líbí Lexus IS než MB-C Klasse? No LÍBÍ :yes: :-)
PS: A cože je to "naprosto normální"? ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:14
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ani GTi-ho a můj názor jistě není "dogma" :-)
..jen jemu se (vzhledově) víc líbí MB-C Klasse a mně zase Lexus IS (+ navíc mne bere i "technicky" - tak "pěkně čistě" a precizně postavené auto je ve třídě čím dál větší VZÁCNOSTí :yes: ;-)
Avatar - donPedro
11. 6. 2013 16:33
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
No to zní ovšem jinak nežli výkřik výše - možná ovšem že každý jinak chápeme psaný text ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:30
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Asi.. možná.. ;-)
PS: Co se vzhledu týče, LZE (od Mercedes) argumentovat modelem CLA (trochu "nestíhá" po konstrukční stránce, ale DESIGN je téměr PERFEKTní :yes: :-)
PPS: Jinak (u mne) VÍTĚZÍ právě nový Lexus IS (a moc pěkně vypadá připavovaná cupka Lexus RC :yes: ;-)
Avatar - N6600
11. 6. 2013 08:20
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
To víš... nemít a chtít, to je něco úplně jiného, než vědět a... mít.

Takze preto tu pises ody na VW a jazdis na Volve? >:D
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 08:22
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
CC je zřejmě jeho vlhký sen...
11. 6. 2013 08:26
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
I kdyby to s Volvem byla pravda, pak zrovna o vlhkým snu z CC se musím zasmát :-)
11. 6. 2013 08:44
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
:-)
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 08:47
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Myslel jsem, že to píše na Atilu. GTIho vlhký sen snad ani znát nechci (OIII?) >:D
11. 6. 2013 08:59
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Většina chlapů má vlhký sny z jinejch věcí než jsou stroje...určitě ti to naběhne časem taky >:-[]
11. 6. 2013 09:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
>:D >:D
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 09:10
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
A já myslel, že zrovna tyhle "vlhké" sny po pubertě odeznívají ;-)
11. 6. 2013 09:44
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
No vidíš a není tomu tak :-)
11. 6. 2013 08:35
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
zabudol si jeden podstatny detail - za nemecku trojku si priplatis niekolko tisic Eur v porovnani s vybavou/motorizaciou IS250.
Cca pred rokom som si dal tu namahu a preluskal konfiguratory BMW 3, Audi A4 a MB C a pohlad na vysledne ceny ma utvrdil v tom, ze moznost vybrat si zo 4 typov volantov a 12 typov autoradii je sice parada, ale rozdiel v cene aj vyse 10% (Audi) oproti IS250 za to nestoji. Teda aspon mne.
11. 6. 2013 08:55
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ano, rozdíl v možnosti (placené) individualizace je v porovnání mezi euro a asijskou nabídkou velmi zřetelný. Osobně se kloním k možnosti evropské, tedy máš pravdu, vybrat si z nabídky třeba čtyř volantů. Je to odraz vážnosti, jakou potenciální kupec požívá u evropských automobilek. A je to též úcta k individualitě člověka, jako jedinečné osobnosti. Kupovat si auto za mega a půl a nemoci si vybrat z opravdu široké nabídky, to bych dokonce považoval za aroganci ze strany automobilky.

Konečně, ono nejde o to, že neustále připlácíš, ty volíš (za stejnou cenu) též mezi nabízenými barvami interiéru, koly atd.

A těch deset procent navíc? Třeba padesát, když na to máš a to co sis do auta vybral tě těší. Sakra, vždyť o tom je život :-)
11. 6. 2013 08:58
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jednoduchý...jsi persona a solitér? Chceš mít něco po svým...nebo se snad každej spokojí s jasně definovanou věcí? To když budu chtít, koupím skladovku a jsem na tom stejně jako u japonců.
11. 6. 2013 09:03
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Trefa :yes:
11. 6. 2013 10:49
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
:yes:
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
A preto ma vacsina Europskych individualit klasicky kozeny volant, az na par jedincov, co maju na volante trochu dreva.

O co teda ide? Ako by si nevedel, ze prave priplatky su to, na com automobilky zarabaju.

Kdyz na to mas. Ked nemas, aj "standard" postaci a individualizacia je Ti k ... Na webe sme.sk je nick Buzol. Tiez ospevuje VAG a jazdi na Volve. Lebo VW bolo drahe. Tolko k individualizacii.
11. 6. 2013 09:15
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Pokud ti vadí například široké rozpětí nabídky sedadel u prémiových euro automobilek, pak nepatříš do světa garáže ale na kolotoč dětského hřiště.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:55
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ja o voze, Ty o koze.
Je rozdiel nieco ponukat a je rozdiel si to dovolit zaplatit. A ze sa nejedna o drobne je snad jasne.
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 09:15
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Úplně mimo. Toho Lexe si právě kupují individualisté. Konzervy si koupí to samé, čeho tu všude jezdí mraky=D3. A to, že má uvnitř někdo držák kelímku navíc a k tomu příplatkovou navigaci je úcta k individualitě? Cha >:D
11. 6. 2013 09:29
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Srovnej si realitu, nezapomeň, že tě tu čtou i dospělí lidé >:-[]
11. 6. 2013 09:47
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Tak ono je to poměrně jednoduché. Tady si prostě japonské automobilky usnadňují život. Je hezké tam nacpat všechno, je obtížné pak za to zaplatit. Já jsem pro jasnou individuální výbavu, nejlépe bez nutnosti objednávat k jednomu prvku dalších deset. Tady mě Audi docela štve. Pokud chci něco, musím mít něco a pak něco a pak něco a pak je cena o sto tisíc nahoru. BMW je v tomto ohledu daleko přístupnější. Můžeš si dát keramickou řadící páku, ale nemusíš k tomu kupovat kožené sedačky apod.
S tím usnadněním ze strany japonců. Je to hlavně o logistice. Vysvětluj potom zákazníkům na salónu Lexusu, že musí počkat ne tři, ale šest měsíců na auto.
11. 6. 2013 09:53
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
JJ, Audi svým svazováním extras s podmínkama je trochu levý. Když přišla A6, tak velká navi do ní stálůa přes 100k, protože musíš zaškrtnout x a ještě y.
11. 6. 2013 10:02
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jeden z důvodů, proč jsem nakonec A6 nevzal.
11. 6. 2013 10:38
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ano, cena vyskočí o nějakých 10 tisíc €, než vůbec začneš s pořádnou individualizací. Často je to záležitost sdíleného HW. Zase tolik vazeb tam nemají, ale některé jsou zásadní - jako třeba komfortní sedadla, to je pak smršť navazujících příplatků (dost z toho by mělo být už v ceně, ale máš na výběr několik možností, různým příplatkům se pak myslím snižují ceny).
11. 6. 2013 10:54
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Jasně, pokud se bavíme o ceníku, tam to roste neskutečně, fakt je, že právě na vysokým poměru extras se zakládá to správný obchodní jednání.
11. 6. 2013 11:00
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Přesně. Někdo se na to dívá tak, že na příplatcích nejvíce vydělávají. A někdo tak, že na příplatky získáš nejvyšší slevy. :-)
Avatar - N6600
11. 6. 2013 09:57
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Je hezké tam nacpat všechno, je obtížné pak za to zaplatit.

V porovnatelnej vybave je Lexus skoro vzdy lacnejsi. To su moje realne skusenosti.
11. 6. 2013 10:00
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Nemám v tomto směru reálné zkušenosti, takže asi máš pravdu.
Avatar - N6600
11. 6. 2013 11:25
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Vychadzam z ciste vlastnej skusenosti. Vlastnim IS 250 a LS600h. A viem preco :-)
11. 6. 2013 12:40
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Za poslední větu :yes: :yes:
11. 6. 2013 10:31
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Tobě přijde 10% jako zásadní? Zkoušel jsi zaslat poptávku? Protože ceníky jsou jen orientační. Pokud tě nezajímá individualizace, zajímal jsi se o skladové vozy? Máš vůbec představu, jaké slevy dokáží nabídnout?
11. 6. 2013 10:34
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že více jak 10% není u Audi ani u BMW problém. Kromě modelů A8/R8. Tam je docela těžké domlouvat slevy.
11. 6. 2013 10:55
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
U A8 velmi dobře ;-) . K R8 jsem ještě nedolezl. A gratuluju! :yes:
11. 6. 2013 11:22
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Skutečně? Tak je pravda, že A8 jsem moc neřešil, ale prodejce mi naznačoval něco o nedotknutelnosti cen pro řadu "osm" :-) Děkuju, zatím ji šetřím ;-)
11. 6. 2013 12:06
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Ať dobře slouží. Snad tě nezklame.
11. 6. 2013 12:52
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Nedokážu si představit, čím by mě mohla zklamat :-) Měl jsem ji dost dlouho půjčenou a vím co od ní čekat. Chci se přihlásit na nějaký kurz jízdy se sportovním autem, přece jenom mám k tomu docela respekt.
Jinak R8 nebyla moje přímá volba. Vždycky jsem toužil po Porsche 911. Ale to si nikdy nemůžu koupit, škoda :-(
11. 6. 2013 13:12
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Proč ne 911? (ta je i můj sen)

Za ten kurz :yes:
11. 6. 2013 13:37
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Je to kvůli mé výšce. Měřím dva metry a do 911 se sice posadím, ale mám tam tak zlomené nohy, že bych nemohl pracovat pedály :-)
11. 6. 2013 14:36
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Tak to mám se 175cm celkem šěstí :-)
Se dvěma metry se ti asi obecně výběr auta poněkud zužuje...
12. 6. 2013 09:14
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
5000E teda za zasadny rozdiel povazujem, ak uvazim, ze som si v konfiguratore D3 vyberal len veci, ktore som chcel.
ak by som ratal aj veci, ktore Lexus mal, ale nepotreboval som (napr. roletka na zadnom okne), tak sa pomer cien menil na 45t E za IS250 Luxury a 55t E za A4 2.0 TFSI.
GTI pise, ze je ochotny dat za auto aj o 50% viac ak si ho moze nakonfigurovat... parada, takze za A4 2.0 TFSI je ochotny dat 70t Eur? ved to je cenova hladina o triedu vyssich aut a ked na to mam, tak zalovim skor v tychto vodach. Ale to je moj nazor, GTI nech si jazdi aj na Golfe za 70t E - a ja sa priznam, ze by som sa veru za takym autom na ulici otocil :-)

Dalsi argument preco nemam rad konfiguratory (ale nie pre GTI-ho, lebo on jazdene auta neuznava :-) ) je nasledny predaj - pri pevnych stupnoch vybavy vies co kupujes a nestane sa ti take nieco, ze auto bude mat M-paket, kozu z velrybej predkozky a volant v tvare vaginy, ale nebude mat napriklad BT hands-free, cuvaciu kameru, dazdovy senzor a podobne veci, ktore normalny clovek vyuzije viac. No skus predat take auto.
Avatar - rimow11
11. 6. 2013 08:58
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
no neviem ale mne sa lexus páčí ovela ovela ovela ovela..viac ako tie čo si tu dal. :-)
11. 6. 2013 09:05
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
Pokud číslovka u tvého nicku vyjadřuje tvůj věk, pak se tím nijak nevzrušuj ;-)
Avatar - rimow11
11. 6. 2013 12:21
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
to nie vek to nieje.
11. 6. 2013 12:42
Re: SAMURAJSKÝ... DŽUVEČ
IQ?
11. 6. 2013 07:56
Konzerva
JJ, jsem asi konzerva, ale IS mě nechává chladným. Evropská prémie mi prostě přijde logicxky blíž mýmu vkusu a těžko se mi zkousávají divoký detaily Lexu, zvlášť zadní část je velmi divoká. V interiéru bych se i dokázal najít, ale všichni víme, že z fotek člověk nepozná, zda mu sedne všechno do ruky, nebo bude tápat. Vůbec nezpochybňuju možný technický kvality podvozku a dvou základních motorů...každopádně jsou si výkony dost podobný a nic jinýho IS nenabízí. Opět to bude o pár kusech, jednoduše evropskej vkus je jinde a motorová preference taky.
Těžko říct, jak reálně bude fungovat, když jsem vyzkoušel novej GS450h, připadal jsem si jako ve Startreku a to se nedomnívám, že bych byl nepřítelem technickejch fičur. Sednu si do pětky, během pár vteřin nastavím co potřebuju a jedu...to samý u A6 nebo E-Klasse, na Jaga to chce o pár vteřin víc, ale Lex byl o delším tápání. Prostě to máme v Evropě jinak.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - donPedro
11. 6. 2013 08:04
Re: Konzerva
Zdraví, a souhlasí, konzerva ze Slezska ;-)
11. 6. 2013 08:22
Re: Konzerva
Dneaska jsem ještě za pražáka, od zejtřka zase za slezáka :-)
Avatar - Johny.Rico
11. 6. 2013 09:12
Re: Konzerva
Správně správně :-) ;-) :yes:
11. 6. 2013 08:43
Re: Konzerva
:yes: Jen jemná korekce - nejsi konzerva, jsi výborný šofér, který ví, zná a umí. Proto si také člověk po přečtení tvého příspěvku může říci - jo, tohle podepisuju.
11. 6. 2013 08:56
Re: Konzerva
Když jsem párkrát byl svezenej opravdu výborným šoférem...jeden sem pravidelně píše, řekl jsem si, že se musím ještě setsakra učit.
To už jsou pak ty drobný nuance, co dělaj' obrovskej rozdíl. Nejvíc se pozná ani ne na známý okresce, ale v reálně neznámým prostředí a hladkosti ovládání. V tom jsou tu někteří etaloni. :-)
Ale děkuju ;-)
Avatar - KANKUNEN
11. 6. 2013 09:04
Re: Konzerva
Já jsem tolerantnější. Interiér je ok, 3 strany auta se mi líbí tak, že bych tu přední rozteklinu zkousnul. Šestiválec, no paráda, snad ten automat je sametový. Tududu, není kombík. Asi tak, v Evropě by nemusel být s odbytem problém, ale to by tam musel být diesel z Mazdy včetně automatu a na sřeše přidělat půl metru plechu, aby byl kombík.
Lidi by rádi Lexus, ale to co by chtěli jim Lexus neumí nabídnout.
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 09:24
Re: Konzerva
Konečně nezaujatý příspěvek. Máš určitě pravdu a jsem tomu jen rád, protože kdyby dělal Lexus dieslové kombíky, tak už by mi ta automobilka nebyla ani zdaleka tak sympatická :-)
Avatar - KANKUNEN
11. 6. 2013 10:07
Re: Konzerva
Na sympatie je Lexus na tom dobře.
Avatar - Individualita
11. 6. 2013 11:02
Re: Konzerva
To Japonci v Evropě obecně. Jen Toyota se snaží napodobovat VW svou usedlostí a nudou. Světlem na konci tunelu zdá se býti Mazda, jen ještě přidat silnější motorizaci a bude to cajk :-!
Avatar - Emel
11. 6. 2013 11:53
Re: Konzerva
Mazda silnější motorizaci nepotřebuje... v cenové hladině ve které je (cca. do 800 tisíc) vystačí s 2.5Sky-G a (zejména) 2.2Sky-D, to je v Evropě základ. Stačilo by trošku zjednodušit konfigurátor, aby silnější motory neznamenaly automaticky nejvyšší výbavu.

V ceně kolem mega už se stejně nic neprodá... není čtyřkolka, není image...
Avatar - donPedro
11. 6. 2013 09:40
Re: Konzerva
Ano, z boku a zezadu do jde, příď mi velice silně však připomíná toto: [odkaz] a tedy očekávám kdy příjde nějaká automobilka s konkurenčním designem ve stylu Alien ;-) A jak i ty zmiňuješ, tak vzhledem k omezené nabídce oproti D3 a spol bude Lexus okrajovou, byť technicky jistě interesantní, alternativní okrajovou volbou, svému majiteli jistě radost působící. Tož tak.
11. 6. 2013 09:54
Re: Konzerva
Ta poslední věta by se dala omílat v Tokiu každej tejden na brainstormingu ;-)
11. 6. 2013 10:51
Re: Konzerva
Ano, s tou poslední větou souhlasím.
Avatar - Emel
11. 6. 2013 11:44
Re: Konzerva
Je to takové hodně asijské, třeba světla jsou velká divočina...
[odkaz]
...ale celkově bych s tím asi žít dokázal - když na chvíli odhlédnu od své posedlosti kombíky.

V interiéru mě zlobí ten stříbrný obdélník z ventilace a hodinek na středovém panelu, ten mi tam nějak nezapadá. Ale volant a sedačky vypadají skvěle.

Jistě solidně udělané auto, které má slušné předpoklady něco vydržet, výborně jezdí (a brzdí a řadí a zatáčí), dobře se v něm sedí, je slušně vybavené, s šestiválcem za 800... to mi dává smysl, klidně jako konkurence pro Mondeo a spol.
11. 6. 2013 12:54
Re: Konzerva
Tys ho ale, kluka japonskýho, sestřelil s tím Mondeem.
Někteří ho tu maj rovnou proti AMG a Alpinám :-) tak bacha na věc >:D
Avatar - Emel
11. 6. 2013 13:55
Re: Konzerva
Z pohledu zákazníka je to o tom, co si může koupit za své peníze. Za 800 je tohle slušná nabídka... a mimochodem, i za mega by to stále byla slušná nabídka.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:31
Re: Konzerva
Tak mně se STAR TREK moc Moc MOC líbil :yes: :yes: :yes: ;-)
11. 6. 2013 09:06
papirovy parametry docela bida
na pohodovy jezdeni asi dobry, ale na sportovnejsi svezeni to asi nebude
Rozbalit vlákno
2
11. 6. 2013 09:46
Re: papirovy parametry docela bida
To jsou zase trochu jiný věci...ono sportovní svezení neznamená drtivý zrychlení v přímce...to je zase jinej šálek kafe.
11. 6. 2013 10:55
Re: papirovy parametry docela bida
:yes: Naopak předpokládám, že na "sportovní svezení" to bude celkem příjemné auto.
11. 6. 2013 09:23
tak jak? zas vyhrál pašák? volba eurobejčků?
:-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Yarex
11. 6. 2013 10:18
Re: tak jak? zas vyhrál pašák? volba eurobejčků?
Ze vahas ;))). Jakmile sa ti paci nieco ine ako stokrat designovo premleta masovka, akonahle netuzis mat pred domom to iste ako 10 tvojich susedov a chces skusit nieco exotickejsie ako bezna jogurtova produkcia si za podivina s divnym vkusom ktory nevie co je to design.

Tak ako v zenach aj v autach plati ze kazdy si hlada to co mu najviac pasuje, len troll GTI to nevie pochopit a pcha ten svoj (ne)vkus kazdemu nasilu pod kazdu diskusiu.

Ale nato treba iq vacsie od rezavej konzervy aby clovek pochopil ze aj japonky alebo korejky maju co ponuknut. Mozno to je iny zazitok ako je zvyknuty od nemky. :))) (zeny i auta)

p.s. doma ma caka slovenka, nemka vyrobena v polsku a japonka je nalozena v amsterdame ;))))
11. 6. 2013 10:58
Re: tak jak? zas vyhrál pašák? volba eurobejčků?
Podívej, taky si na sebe nevezmeš oblek, kterej si třeba koupím já a naopak. Pokud řešíme vizualitu, tak ta je natolik individuální otázkou, že když tu vyložíme 10 aut na stůl, tak jejich žebříček bude mít 100 lidí jinej.
Pokud jde o techniku, tam se dá už nějakým způsobem alespoň vycházet z technickejch údajů a jízda? Tu bych objektivitou dal někam mezi...každej sedí jinak, je na něco jinýho zvyklej a slibuje si od auta něco jinýho.
11. 6. 2013 10:22
Divočina
Jak se může Lexus vyvinout z tak uhlazeného a skoro evropsky vypadajícího IS minulé generace na takovouhle obludu - to opravdu nechápu. On totiž ostrý design se musí umět. To není o tom zkřivit každou linii a vpředu udělat dvě ostré hrany a čepele. Sportovně vypadající auto musí mít agresi, ale i styl a symetričnost. To umí jen Italové [odkaz] [odkaz] . Pokusy ostatních končí jako ten tlustý kluk ve třídě, který se jednou za rok rozhodne přeskočit kozu a tak se rozmázne, že se tomu každý ještě několik následujících týdnů směje.
Rozbalit vlákno
1
11. 6. 2013 13:14
Re: Divočina
Pravda, italský design je fantastický. Jakoby vždycky přesně věděli, kam šáhnout, co narovnat, co zakřivit a co přiostřit... To Maserati je fakt nádherné...
11. 6. 2013 10:49
konzervativní evropa
a její prémiové produkty, pečlivě až dokonale marketingově prodané, v úřednickém srdci evropské unie se to jen hemží střední a výšší střední v dvoulitru dieslu s manualem, tomu já říkám panečku progres, co takovej spátečník amík a australan s v6 automat v základu, to musí bejt nuda, japonec zas ten neperspektivní hybrid, jo není nad evropskou inteligenci ;-)
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2013 10:57
ISchemická choroba motorová
Takže míchače karet už bychom měli...a teď můžeme opět v klidu sledovat rostoucí prodeje D3 :-) Tenhle hybridní chudák střední třídy se chlubí (snad reálnou) spotřebou 8,5l...ale dnes za tohle jezdí čtyřkolky vyšší střední s třílitrem...s podstatně vyšším rychlostním průměrem...tak o čem tady vlastně diskutovat? :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:35
Re: ISchemická choroba motorová
Tenhle HYBRID se chlubí necelými 5ti litry benzínu na 100 km/h + hlavně při svých 164 kW výrazně NIŽŠÍMI servisně provozními náklady než Audi A4 2.0 Tdi - viz nedávný článek zde ;-)
PS: Že za stejnou pořizovací cenu máte to audi ve verzi 2.0 Tdi 110 kW + Multitronic jsem už výše "zmínila" :-)
11. 6. 2013 11:37
Škoda...
...toho retro interiéru. Jinak celkem pěkný (a zdá se i schopný) vůz. Bohužel absence dieselového motoru z něj dělá na evropském trhu vysloveně fanouškovskou záležitost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
11. 6. 2013 11:48
Re: Škoda...
Interiéru bych se nebál... ty kovové dekory vypadají docela slibně (za mě lépe než čistě stříbrný hliník), základ (volant + sedačky) jsou bez připomínek... ruší mě ten obdélník uprostřed středového panelu, ale jinak si myslím, že celkový dojem z interiéru bude za 1, dojem kvality pravděpodobně utlumí rozpaky nad některými designovými finesami.
11. 6. 2013 12:23
Re: Škoda...
O dekoru jsem se nebavil, spíš ten design! Přístrojová deska mi připomíná tu z BMW 3 E30 z 80-tých let. Hlavně prostor před spolujezdcem :-)

[odkaz]
11. 6. 2013 12:48
Nevypadá špatně, ale...
To auto nevypadá špatně, ale dokud bude BMW řady 3 na takové úrovni, jaké je (tj. absolutní světová špička) a dokud bude nabízet takovou šíři výbavy a motorizací jaké nabízí (tj. můži si objednat auto přesně širé na míru), nemá podobný Japonec v Evropě žádnou reálnou šanci na skutečný prodejní úspěch. Nicméně neutuchuající (byť naprosto marné) snahy Lexusu prosadit se v Evropě si cením.
Rozbalit vlákno
10
11. 6. 2013 13:21
Re: Nevypadá špatně, ale...
Nenazval bych trojku absolutní světovou špičkou... A vlastně z jakého pohledu myslíš, že je trojka absolutní? Design, jízdní vlastnosti, motory, bezpečnost, kvalita, zpracování? Já myslím, že D3 je v tomhle ohledu v rámci střední třídy docela srovnatelná.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 13:41
Re: Nevypadá špatně, ale...
Možná až příjde nová A4, v tuhle chvíli (tedy fakt rozhodně určitě zcela jistě) NEeee ;-)
11. 6. 2013 14:24
Re: Nevypadá špatně, ale...
A zrovna zase Audi. Pročpak asi? Čím je třeba A4 Quattro tak zaostalá za BMW a MB?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 17:33
Re: Nevypadá špatně, ale...
To (celé) AUTO je "horší" než konkurence (o předokolce raději NEmluvě, verze 4x4 "pomůže" ale toť vše..
12. 6. 2013 08:52
Re: Nevypadá špatně, ale...
Kylie, nevíš bohužel o čem mluvíš...mám poměrně dost najeto v BMW3, C-Klasse i A4. Nejsem žádnej super driver, ale nějaký povědomí o autech mám a svědomitě říkám, že současnou F30 považuju opravdu za nejlepší, ale obecně...ani s jedním z aut nikdo neudělá chybu!
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 10:22
Re: Nevypadá špatně, ale...
Milý webpaja(o), to tedy VÍM. Mám vyzkoušeno BMW 330 (i i d ;-) z toho 330i je "jasné" že minulé generace :-) ), od MB tedy "jen" E a samozřejmě A4. Nejsem žádná "super driver(ka)", ale nějaké povědomí o autech mám a svědomitě říkám, že na BMW 3 máme STEJNÝ názor, ale obecně ... někdo musí být nejhorší (to neznamená "tragický"), no a aktuálně to je audi A4 (z více stran slýchám že A5 je o dost lepší - nevím NEzkoušela jsem, ale že audi A4 v tuto chvíli JE nej"SLABŠÍ" z D3 považuji za FAKT (viz i ty zde převzaté/zveřejněné polsední dva srovnávací testy..
12. 6. 2013 13:14
Re: Nevypadá špatně, ale...
Považujete to za FAKT? Fajn, právě proto bych si koupil Audi A4. Protože pokud Vy něco považujete za fakt, tak je to většinou na hony vzdálené realitě.

Víte co je fakt? Porovnávat konkurenty, které znám. A s klidným srdcem mohu říct, že ve srovnání (uživatelském) je BMW 5 oproti A6 horší v:

- zvuku audio soupravy (koho napadlo to v BMW nazývat HIFI Professional)
- výrazně ve zpracování interíéru
- komunikaci s řidičem (umím anglicky, ale proč to nejde česky jako u Audi)
- (e) výrazně horším adaptivním tempomatu (proč to neumí BMW)
- (e) výrazně méně komfortním podvozku (můžu mít BMW na "vzduchu" - NE)
- v méně prostorném interiéru a horší ergonomii (proč musím pokaždé zapínat dešťový senzor a proč nevidím přes volant, že je vůbec aktivní)
- excelentními jízdními vlastnostmi (někdy mám problém udržet BMW vůbec v přímce, mám pocit, že to ani nemůže být podvozek BMW).

a dále pak

- prodejem a servisem (jak se předává nové Audi a jak BMW u dealerů)
- péči v logistice (detaily to začíná, celkem to končí... mrkněte jak se balí Audi do speciálních fólií při přepravě a jak namačkané bavoráky bez jakékoliv schytávají po cestě k prvnímu zákazníkovi všelijaký bor.el z cest).

Na druhou stranu BMW boduje:

- výrazně tišším interiérem při provozu (nebudu mluvit o tom, jak je odfláknuté z hlediska vrzání - to i čínské automobilky snad mají lepší, mně už vrže po 47000 km snad úplně všechno, nedávno sedačka, boční výplně dveří, strop apod.)
- větším displejem (ne lepším, ale větším. Bohužel kontrastní poměr je oproti Audi ubohý).
- lepším a hlavně tlustším volantem (M volant za šest tisíc)
- možností objednat si keramické ovládací prvky místo hnusného stříbřinkového plastu (do háje to je auto vyšší střední prémiové třídy, co dělá na řadičce jakoby kov)
- výrazně lepšími a preciznějšími brzdami
- výbornou akcelerací a skvělým motorem (kromě zvuku, tam Audi umí čtyřválce lépe)
- výbornou převodovkou
Avatar - AUDIRS6
12. 6. 2013 13:53
Re: Nevypadá špatně, ale...
:yes: - za kvalitny prispevok !!!
...ale... - to vrzganie interieru - to ako vazne ?! 8-s - to ma fakt s€re!- jediny problematicky kusok plastu, ktory by to mohol asi najskor sposobovat som objavil tesne okolo stlpiku volantu - take to C - cko hned pod "kaplickou" s pristrojmi - u dealera v salone som to pozeral na 2 dalsich kusoch - a bohuzial aj tam to bolo take...hmm- no nie uplne presne zlicovane a nachylne na vrzganie - proste malo tuhe.
to, ze starsia A6 bola tichsia nie je pre tych, ktori maju osobne skusenosti ziadne tajomstvo...hold smuula...neviem preco ;-\
- to ostatne vrzganie - sedacka, strop, bocne vyplne - pocujem prvy krat ! - kamarat ju ma - nabehanych vyse 80 tkm a vsetko v poho ( okrem toho debilneho plastu nad stlpikom riadenia )
- volant ako taky - vec vkusu - a toho kto ma ake ruky - ten extratucny M volant zase ja nemusim... ;-\
- oblozenie interieru - da sa objednat karbon, drevo...ten plast je ale bieda...to berem
- motor - 2.0d - tak ano - mozno ma "sebavedomejsi" prejav to Bawo - ale nie je to tim, ze mas myslim M Performance ;-) (seria nie je o tolko silnejsia ako seria Audi - Toc. mom. maju rovnaky, akurat konikov ma Audi menej...)
- prevodovka - v zasade je smola v tom, ze Audi neponuka tvoj ZF 8HP v A6 takmer k nicomu, mozno sa to coskoro zmeni, uz ju v A4,5, Q5 ponukaju k benz. 2.0 TFSi s quattrom..., ale keby si mal 3.0 BiTDi, alebo RS6 tak ju tam mas ;-)

v kazdom pripade diky za veci ktore si popisal, hadam sa nieco do buducnosti zmeni k lepsiemu ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 14:41
Re: Nevypadá špatně, ale...
20d je LEPŠÍ motor než 2.0 Tdi - sorry ale (to je) FAKT ;-)
M volant BMW považuji za FAMÓZNí (a popravdě i "obyč" volanty BMW za :yes: :-)
ZF8HP je prostě NEJ převodovka (DSG nemá šanci) - to dělá Audi A6 3.0 Bi-TDi ultrazajímavým (proti "normální" verzi 3.0 TDi) a "chvála" BMW že jí používá od řady 1 po Rolls Royce :yes:
NEmyslím že "se veci zmení" - přístupy (filozofie) obou automobilek jsou prostě trochu JINÉ (ostatně i konstrukce jejich aut)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 14:34
Re: Nevypadá špatně, ale...
Ten 1. odstaveček se vám (ne)POVEDL :yes: :yes: :yes: ;-)
Směrem "do reality" bych spíš doporučila vyrazit já vám. Já si své názory "necucám z prstu", ale v takových 90-95% se NAPROSTO SHODUJI s NEJ profíky z oboru - moc ráda mám a názorově ZCELA SOUZNÍM třeba s (nejlepším českým autonovinářem) MARTINem VACULÍKem. Tolik k vaší "perličce" - že chcete přesný OPAK než říkám já.. A koupit si "z trucu" a "najust" nej"SLABŠÍ" vůz ve třídě - to mi příjde ŠKODA :-)
Zkuste "obhajovat" JINÝ model audi, tam MÁTE ŠANCI - u A4 (myslím že nejSLABŠÍHO modelu automobilky VŮBEC - myšleno "vůči konkurenci") prostě NEmáte šanci!
(snad S4/RS4 - ty budou asi "v pořádku" ;-)

VELMi záleží CO (všechno) u vozu hodnotíte. Pokud do toho budeme brát i prodej a zázemí může dojít k VÝRAZNÝm POSUNům + je to HODNĚ i o konkrétním prodejci..

No a něco ZCELA jiného je (místo BMW 3 a audi A4) porovnávat A6 a BMW5 - NELZE porovnávat automobilky. Popravdě (snad) KAŽDÁ dělá povedené i NEpovedené modely, výbavy, motory...

Já mluvila o audi A4 - že to je nejSLABŠÍ vůz ze současné D3 - což prostě JE
11. 6. 2013 12:48
Jeden motor?
Mají čtyřválec, šestiválec, osmiválec. Je to málo? Copak BMW jich má víc? Jenomže u BMW se jeden motor prodává v několika výkonových verzích a jmenuje se to pokaždé jinak... tuhle taktiku by u Lexusu určitě zvládli taky, ale asi to nemají zapotřebí :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
11. 6. 2013 13:23
Re: Jeden motor?
Přesně tak, oni vlastně ani nechtějí prodávat. >:-[]
11. 6. 2013 16:57
Re: Jeden motor?
Myslíš, že by širší paleta motorů něco změnila? Jaguar má turbodiesely i benzíny a XF se oproti německé trojce nijak zvlášť neprodává...
12. 6. 2013 08:54
Re: Jeden motor?
Domnívám se a i pohled na čísla to dokládá, že Jag jde každým rokem prodejně nahoru. V UK je XF s prodeji každej měsíc minimálně na úrovni BMW5 a to není zlý (i když v Anglii pochopitelný)
11. 6. 2013 13:51
Podle mého názoru...
...je lepší volba Seat Toledo 1.2 MPI ;-)
Rozbalit vlákno
7
11. 6. 2013 13:57
Re: Podle mého názoru...
Člověče, ty musíš být student psychologie, co dělá nějakou práci s názvem "Jak vytočit lidi na internetu". Jinak si nedokážu vysvětlit tvé komentáře.
Tak ať to vyjde, pan docent z tebe bude mít radost :yes: ;-)
Avatar - KANKUNEN
11. 6. 2013 14:08
Re: Podle mého názoru...
K zamyšlení je, že nasírat lidi je tolerováno, ale udělat pořádek s tím kdo lidi nasírá je omezování svobody. Tak to funguje a je vychovávána společnost, slušný člověk je nucen tolerovat grázla. Zloději jednou začnou žalovat okradené, že bránili svůj majetek a na odškodném si budou žít jako boháči. Na takové provokace potřebuje mít i člověk žaludek.
11. 6. 2013 14:24
Re: Podle mého názoru...
Se divím, že nám ten psychopat ještě nedoporučil jako "jasnou volbu" místo Lexusu Citigo ;-\ Proti těmto notorickým provokatérům ovšem přece jen existuje účinná obrana - na jejich nesmyslné plkání vůbec nereagovat. Tím, že budeme A.N. diskusně ingnorovat, ho nejvíce nas.... >:-[]
Avatar - KANKUNEN
11. 6. 2013 14:37
Re: Podle mého názoru...
Jenže to není trest a jen ho povzbudí v tom, že si může dělat co chce a beztrestně. Nějaký trest by si to zasloužilo, třeba měsíc pomývat opicím zadky ať se baví zase ostatní.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2013 19:50
Re: Podle mého názoru...
je tady jeden fajn nástroj.. "hate list"...
a mám klid.
:-!
11. 6. 2013 14:29
Re: Podle mého názoru...
Vždy mi přišlo kuriózní, že zabít někoho v sebeobraně je levnější, než ho zranit. Taková žaloba za to, že se pořezal o žiletkový drát, když ti lezl na pozemek, by byla dobrá. :-)
12. 6. 2013 08:54
Re: Podle mého názoru...
:yes: :-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Chytrolín GTI
Dle tvého příspěvku pro tebe končí svět hranicí Evropy, jinak bys takové bláboly nemohl napsat. Zrejmě trpíš absencí alespoň základní estetiky a jsi extrémně konzervativní,upřednostňování německé trojice před Lexusem to jasně dokazuje. Pokud chceš být za každou cenu vyhraněný, nerozuměj tím zajímavý, tak se ti to občas daří, ale nenuť tvůj nudný a "uprděný" vkus ostaním. Při tvém příspěvku mě napadlo, že snad onanuješ nad německou vlajkou, sorry, ale tak to zkrátka vidín....
Rozbalit vlákno
25
11. 6. 2013 20:09
Re: Chytrolín GTI
proč tak prudké slovo, leč pravdu díš ;-)
Avatar - Emel
11. 6. 2013 21:57
Re: Chytrolín GTI
Upřednostňování německé trojice před Lexusem není nic překvapivého, Lexus se v objektivně srovnatelných parametrech nemůže D3 rovnat. Nejmarkantnější je to u šíře modelové a motorové nabídky.

To samozřejmě neznamená, že některé technologie nejsou špičkové nebo že některé konkrétní konfigurace nejsou nejlepší koupí za dané peníze.
11. 6. 2013 22:20
Re: Chytrolín GTI
>:D Uprděný vkus v podobě obdivu BMW3? Jdi se vyzvracet ze svých myšlének, a pak si tím pomaž hlavu, chytrolíne. Máš problém s vlastní identitou? Nebo snad tvůj otec je samuraj? Ty nevíš, kdo vyrábí nejlepší auta na světě? Ty nevíš, co se vyrábí v Mnichově, ve Stuttgartu a v Zuffenhausenu? Jsi opravdu tak neznalý, nebo si tu jen trapně hraješ na exotického papouška?

Najdi v sobě odvahu a vypiš modelovou, karosářskou, motorovou a výbavovou nabídku pro modely BMW 3 a IS... >:D >:D

P.S. Nic otřesnějšího jsem roky neviděl - [odkaz] 8-s 8-s >:-[] :no: Dejme si tedy něco, co nás vzpruží - [odkaz] :yes: :yes: :-!
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Chytrolín GTI
GTI - až vytáhneš svou hlavu ze z řitního otvoru koncernu, tak možná pochopíš, jak jsem to myslel. Já mám sice slabost pro japonská auta, nicméně i v Evropě se najdou zajímavé vozy, bohužel v poslední dobou se musí hledat lupou, páč jsou vesměs stejně uniformní a tím pádem nudná. Audi má tolik modelů, že se v nich prakticky nikdo nevyzná, u BMW se mi líbí jen 3-er řada a Z4, zbytek je "zííííív". Já prostě jen nesnáším přiblblíky, kteří si vidí jen na špičku svýho nosu (u tebe Evropa) a ostatní je pro ně šunt. Možná ti to nikdo nenapsal, ale jsi k politování :-( Zdraví tě majitel Mazdy MX5 i Nissanu 350Z, to ti rozhodně zlepší náladu ;-)
11. 6. 2013 23:30
Re: Chytrolín GTI
Jaký šunt? Já tu snad někde píši o šuntu? Jedině snad , kdybych myslel tebe. Jako v diskusní rovině.

Nemusím hlavu vytahovat, mám ji stále na krku a poměrně zdatně se orientuji, a na rozdíl od tebe poznám hezký vůz ;-)

A že se nevyznáš v modelovém portfoliu AUDI? Tak to zlepši, ať tu nejsi (mezi dospělými) stále jen za prosťáčka. Zase taková prace to snad nebude ani pro tebe... ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Chytrolín GTI
GTI - o šuntu sice nepíšeš, ale zjevně vším neevropským opovrhuješ. Už podruhé ti píšu, že se máš tak dobrý vkus, jako se já vyznám v modelech Audi, což u tebe znamená 0. Proč bych se měl vyznat v portfóliu Audi, když mě zajímá jen R8 a možná RS? :*) Kdo určuje, že když se nevyznám v Audi, tak jsem prosťáček? Ty? Trpíš syndromem Boha? Hlavu sice máš na krku, to s tebou souhlasím, ale ta hlava je, kde byl její obsah vybrán lžící na zmrzlinu, stále není vidět, páč je....však ty víš kde ;-)

P.S. :Že bych slyšel někoho spláchnout? :*) :-)
12. 6. 2013 00:06
Re: Chytrolín GTI
Nevyznat se v modelech AUDI a dovolit si tu současně o sobě tvrdit, že jsi fajnšmekr na auta, no to dovol, tohle by šlo úspěšně uplatňovat leda v Bohnicích >:D Buďto děláš do aut, a pak tě zajímá jak lexus tak AUDI, nebo jsi prosťáček, který neumí ocenit kvalitu mimo vlastní garáž.

Ano, pro tebe je toto ukázkou stylu a dokonalého designu - [odkaz] 8-s 8-s >:D To stačí, řekl jsi vše... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 00:58
Re: Chytrolín GTI
Ano, (třeba) pro mne (třeba) toto [odkaz] ukázkou povedeného designu (prostě) JE :-)
12. 6. 2013 10:44
Re: Chytrolín GTI
Inými slovami.... určitá forma capturoidov >:-[]
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Chytrolín GTI
Nikde nepíšu, že jsem fajnšmekr, navíc se opakuješ v argumentech, z toho plyne, že ses obsahově vyprázdnil :'-( Do mrtvol se nekope, takže se uspokojuj u čtyř kruhů a mysli si, jakej jsi odborník, někdo ti to tu možná žere. Někdy narazí kosa na kámen, s tím musíš počítat.
Avatar - white label
12. 6. 2013 22:24
Re: Chytrolín GTI
GTI v reakci píše o BMW 3er (včetně závěrečného odkazu), takže moc nechápu tvou reakci:"...až vytáhneš svou hlavu ze z řitního otvoru koncernu"?
Koncern VW, aspoň pokud vím, zatím značku BMW "nepřikúpil". >:-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 23:22
Re: Chytrolín GTI
ad PS: Já (tedy rozhodně) ANO ;-)

[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
11. 6. 2013 23:32
Re: Chytrolín GTI
>:D No... do party >:-[] ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 23:36
Re: Chytrolín GTI
(asi) NEbudete věřit, ale mně se nové LEXUSy opravdu LÍBÍ a IS mám jako naprosto "vážnou" variantu mého příštího vozu.. ;-)
11. 6. 2013 23:39
Re: Chytrolín GTI
Nevěřím, nevěřím... nevěřím :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 23:43
Re: Chytrolín GTI
Já zas NEvěřím NEvěřím... NEvěřím, že vám je "bližší" tOOtOO [odkaz] :-)
11. 6. 2013 23:44
Re: Chytrolín GTI
>:D Tak tomu nevěřím ani já >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2013 23:50
Re: Chytrolín GTI
:-)
PS: Jen aby vás ten smích (až tOOOO půjde do prodeje [odkaz] ) NEpřešel... ;-)
11. 6. 2013 23:54
Re: Chytrolín GTI
>:D To nehrozí. Myslím prodeje >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 00:00
Re: Chytrolín GTI
No já NEvím, hlavní cíl jsou miliony a miliony prodaných vozů - to bez daleko širší palety NEpůjde (plus to je základní FERDINANDova filozofie - obsazovat další a další segmenty - já bych na "prémiové" MPV/Van docela VĚŘILA ;-)
PS: I když doufám že NEbude vypadat takhle.. :-)
12. 6. 2013 00:08
Re: Chytrolín GTI
Doufáme jistě všichni :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2013 00:17
Re: Chytrolín GTI
To bych Audi (snad) NEpřála ani já.. :-)
..konkurence totiž UMÍ ;-)

[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2013 06:41
Re: Chytrolín GTI
proc ne? Kazdemu se libu neco jineho! Mne se taky libi zeny, a Vam, s velkiu pravdepodobnosti, zase muzi... ne? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2013 19:52
asi budu proklet... vyobcován... zatracen
ale mně se to nelíbí...
:-(
Teď nemluvím o technice, ale jak to vypadá.
Jsem stará škola = mám rád jednoduché, ale krásné tvary... tohle je jak modelka, ale s podlitinama a faldama na břichu a na nohách...
:-(
Sorry...
Rozbalit vlákno
6
11. 6. 2013 20:11
Re: asi budu proklet... vyobcován... zatracen
v pořádku, nic se nemůže líbit zároveň všem, ani krásná žena, čemu bys dal přednost?
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2013 20:23
Re: asi budu proklet... vyobcován... zatracen
:-)
Z nových třeba Jaguar.. XF nebo F-type... ze starších Alfa Romeo Brera... a tak.
;-)
Avatar - Emel
11. 6. 2013 21:50
Re: asi budu proklet... vyobcován... zatracen
Brera ovšem má taky pár kilo navíc ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2013 06:46
Re: asi budu proklet... vyobcován... zatracen
no to sice asi mela, ale ja mluvim jen o tom, jak VYPADALA. A vypadala dobre. Jednoduche linie a pritom byla krasna... a tak to MNE vyhovuje. Vubec nechci sklouznout napriklad k diskuzi na tema jestli je lepsi pohon prednich nebo zadnich kol... ;-)
Avatar - Emel
12. 6. 2013 08:54
Re: asi budu proklet... vyobcován... zatracen
Ono těch pár kilo bylo i vidět... větší zadek a tak... ale nic proti, ne každému se líbí modelky :-)

XF i F-type je paráda.
11. 6. 2013 22:31
Re: asi budu proklet... vyobcován... zatracen
Koukám, že v tom máš ještě větší brajgl, než by člověk mohl i čekat. No ono když někdo sní o C-Elysée, těžko od něho čekat rozumný příspěvek o hezčí konkurenci k hornímu lexíkovi.

A ta brera... >:D To je opravdu diskusní třešnička >:-[]