Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia RS detailně: 19" kola a červené brzdové třmeny

139 komentářů

Xawier
...tuhle "technickou lahůdku" >😁 má třeba Fábia RS, Tiguan a jiné vozy už leta letoucí... 😉
vrkuboy
A tvrdí někdo v článku, že jde o novinku?
Xawier
A tvrdím snad já,že to někdo tvrdil? >😁

Ok,zkusím trochu polopatěji: Zmiňovat se o 😁S jako o technické lahůdce je asi stejné, jako těmito superlativy častovat třeba ABS, nebo airbagy...
vrkuboy
Tak o technickou lahůdku skutečně nejde... ona vlastně ani fyzicky neexistuje a je to jen software. Já to původně pochopil tak že narážíš na to že je to už stará záležitost.
jossalito
Není to jen SW. 😉
_MT_
To platí pro Performance. Ale jinak je to jen SW. Je to součástí balíku stabilizace, kontroly trakce atd.
jossalito
Takže si to můžeš nechat dohrát do jakékoliv ŘJ? 😉
_MT_
To bych neřekl. Buď to ta jednotka umí, nebo ne. Jen bych řekl, že je to dnes už relativně běžná věc. Viz dostupnost u všech motorizací G7. Mimo tenhle elektronický balík v tom žádný speciální hardware roli nehraje. Jen obyčejný otevřený diferenciál.
jossalito
Ba ne, koukal jsem na to a jen ta elektronika navíc vyjde téměř na 1000 Euro.
_MT_
Hardwarem myslím "železo", tedy mechaniku auta, ne elektroniku. Je to prostě jen elektronická nadstavba. Jestli je na to potřeba přídavná jednotka, nebo jestli to umí už v základu, je jedno. Pořád je to jen software, nehledě na to, kde běží, nebo jestli pro něj budeš muset pořídit další počítač, popřípadě nějaké rozhraní do fyzického světa.

Vzhledem k tomu, že takový systém má dnes každý Golf, každý Focus a kdo ví, která další auta (mimo prémii), tak pochybuji, že mají extra elektroniku za tisíc euro - jen pro tuhle hloupou funkci. To už by snad bylo levnější tam dát aktivní diferenciál.
jossalito
Tak znovu, psal jsem o SW. Tedy software. Pod to spadá vše nehmotné, tedy programy atd. Ale čidla, kabely a řj jsou a vždy byly HW . 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak pre káblik navyše snáď nebudeš tvrdiť, že je to mechanická záležitosť. Skrátka a dobre nie je to diferenciál so zníženou svornosťou (samosvor), ale elektronická náhrada, ktorá imituje funkciu samosvoru selektívnym pribrzďovaním kolies.
Btw. v jednom teste Focusa ST, ktorý má tiež niečo podobné (elektronické) mu po tom, čo mu pekne podkúrili na okruhu, začali horieť brzdy (ono celá funkcia tejto elektronickej náhrady samosvoru je o brzdení a tie sú pri športovej jazde extrémne namáhané nielen brzdením, keď brzdí vodič, ale aj keď supluje ten samosvor v zákrutách, t.j. na točivom okruhu prakticky neustále).
Avatar - white label
white label
Zrovna v té reakci píše: "...Ale čidla, kabely a řj jsou a vždy byly HW" (což je pravda), ale netvrdí při tom, že je to "mechanická záležitost".
jossalito
Tak. :yes:
_MT_
Hlavně jde o to, že jde o volbu výrobce systému, jestli to bude jedna jednotka, nebo několik. Stejně tak se může stát, že základní provedení ESP není dostatečně silné pro použití v systémech prevence kolize. Ale jiné ESP může být. Pokud se bavíme obecně, ne o konkrétním systému, tak je to otázka software. A skutečně nevěřím tomu, že taková auta mají v základu extra elektroniku za tisíc euro jen pro přibrzďování vnitřního kola. Tomu bych uvěřil například u McLarenu 12C. Ale ne u Golfu, nebo Focusu.

Tahle funkce si vystačí s tím, co v autech běžně najdeš (akcelerometry, snímači natočení volantu, otáček kol atp.). Jestli to konkrétní systém zvládne, je nad rámec obecné diskuze.
jossalito
Já tu ovšem nezabředávám do obecné diskuze, ale dokonce jsem otevřel katalog, abych se podíval, co to 😁S všechno vlastně obsahuje. A jen SW to prostě není. :-!
Avatar - white label
white label
Rozumím tomu, jak jsi to myslel, jen jsem (iudexe) upozornil na to, že hw není jen "mechanického" charakteru. Pokud chceš použít sw/hw jako přenesený význam, je lepší dát ho třeba do uvozovek. Přesnější by bylo psát obecně o elektronice, nikoli pouze o sw. Např. řídící jednotka, která zvládá i 😁S, může být jiná, než ta bex 😁S, a už to není jen otázka sw, ale i hw.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, nie je to žiadna mechanická nadstavba a neexistuje, aby to stálo 1000 eur.
jossalito
By ses moc divil, kolik stojí obyčejný kabelový svazek třeba do dveří. A na tom není krom pinů a kabelů lautr nic. 😉
Xawier
Asi jsem se špatně vyjádřil. Spíš jsem měl namysli "zcela běžná záležitost"...
Avatar - white label
white label
😁S se objevilo před čtyřmi lety v G6 GTI.
Avatar - white label
white label
Nejdří v si to přečti ještě jednou a pozorněji: "... a řízení s variabilním převodem. To je jednou z technických lahůdek nového Volkswagenu Golf GTI, podobné zařízení už nabízí i Ford Focus ST."
A teď mi ocituj text, na základě kterého jsi došel k závěru, že za technickou lahůdku v článku označují 😁S u O3RS? 😉
Avatar - iudex
iudex
:yes: Niektorí ani poriadne nečítajú, ale hneď musia ako prví reagovať.
Xawier
Ok, pokud ten článek mezitím nebyl redakcí upraven, tak se omlouvám-četl jsem špatně... Variabilní převod řízení je jiné kafe (i když také starší kousek,zdaleka ne rozšířenej mainstreamu)!
Avatar - TeeJay
TeeJay
Teda ty červené třmeny vypadají. To nemohli udělat hladký povrch těch viditelných ploch? Takhle to vypadá jako moje puberťácké prvotiny se štětečkem a Hamerritem. >😒]
Nagano
Přesně štěteček a Hamerrit 😊)))) Btw. ty třmeny mohli trochu vychytat.... :no:
gil54
Absolutní souhlas. Krásná kola, s velkými otvory, takže ty hnusný třmeny jsou o to víc vidět. Lepší snad na ně červenou barvou raději neupozorňovat. ;-\

(Nebo tam dát rovnou Brembo a bude to spravený.) 😄
xxxxxx
Podle mě třmeny jsou dobře tak jak jsou.Oktávka RS není Focus ST,ani BMW 3.Nemá zmysel natom zapracovat,vydávat zato peníze.(natře se doma jinou barvou kdyžtak..co není tak vidět) Hlavní je podvozek a podobně.Frajer s Oktávkou RS hocikde stejně člověk nebyl ani doted.
Klientele vRS to bude stacit tak, ako to je.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Avatar - iudex
iudex
Mne tá priznaná štruktúra farby nevadí, skôr myslím, že červené strmene sú obmedzujúce čo sa týka zladenia s farbou karosérie. S bielou či striebornou OK, ale napríklad s tou (krásnou) modrou (ktorú by som jednoznačne na RS volil) sa mi červené strmene silno bijú. Ak už farebné strmene, tak to prispôsobiť farbe karosérie, viď ST: [odkaz]
MrBeranek
Než barva třmenů by mne spíš zajímalo, kolikapístkové ty brzdy jsou, jaké mají kotouče průměr a proč nejsou drážkované a odvrtané. Anebo jsou ty červené brzdiče jen na efekt?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V zimě to stejně půjde na 16p. plecháče, takže polovina sezóny bude s poklicema z lidlu... Takže co řešíte >😒] Tedy ono to je vlastně podstatná informace - tuneři s Fabiemi HTP musí přeladit na aktuální designovou vlnu. Navíc je třeba přelepit znaky na nový okřídlený šíp... Tolik práce před nima, dobře, že jim to Škoda dávkuje takto postupně. Kdyby viděli změny najednou, rodinnej rozpočet by to nemusel rozdýchat.

Díky Škoda :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jen aby se šestnáctky vešly přes brzdy...
Avatar - white label
white label
Řek bych, že vejdou, stejně jako u "NEperformance" G7 GTI.
gil54
Jak kdo. Já mám sice na zimu celá druhá kola, ale disky totožné jako na léto.

(Jistě, pochopil jsem, že to celé myslíš žertem.) Jinak už jsem to psal ve 14:52, kola krásná, třmeny strašný.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jasně, někdo to nazve že nepřezouvá na zimu (tedy dnes vlsatně na léto), někdo to nazve že přezouvá na totožné disky >😒] 😉
gil54
Ale ne, to jsi mě asi nepochopil. Mám 4 obutá kola na léto a další 4 obutá na zimu. Disky stejné modelem a vzhledem, tedy celkem 8 ks.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
neměj péči, pochopil. neber to tak vážně 😉
Avatar - biscuit
biscuit
neco jako bohus, kdyz si kupoval tri stejne obleky, ne?
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Oni väčšinou tuneri ani logá nemajú, dávajú ich preč, >😒]
Avatar - iudex
iudex
Mať RS a cpať na to 16ky, to je zrelé na návštevu lekára. >😒] Ono už tie 17ky tam budú vyzerať tak akurát, ak to zoberiem v kontexte nového GTI, tam základné 17ky vyzerajú dosť nevýrazne a Octavia je ešte o kus auta väčšia. Všetci tu (právom) obdivujeme nádherné disky na prezentačných fotkách, ale skúsme si predstaviť sériovky o dva palce menšie, to už nebude žiadne terno.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
kupovat dvě sady 19tek slupek není jen tak. Tady už jde o rodinnej rozpočet 😉
Avatar - iudex
iudex
Kupovať 19ky na Octaviu je nielen ekonomický nezmysel, ale i hlúposť. Odmysliac od spomínaného stavu našich ciest, Octa RS nie je puristický hotheč na okruhy ako Megane RS cup, preto uvažovať o 19kach na Octavii môže len sadomasochista alebo čistý pozér.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
pro krásu se musí trpět. A myslíš, že nabídnou stejný design i v menším? To rozhodně ne.
Avatar - white label
white label
Podle těch různých názvů v různých rozměrech zřejmě ne.
Maranello
Nevidím důvod, proč ne. Kola (z hlediska vizuálu) prostě dělaj auto. Na rozdíl třeba od takového Mondea, který k obrovskému bočnímu pontonu dá šestnáctky, na nichž to auto vypadá směšně, spíš jako dětská hračka. Ani sedmnáctky moc nepomůžou, snad až s osmnáctkama to auto vypadá vyváženě, jinak ne. U Mazdy6 už to pochopili....a nikoli na úkor komfortu.
Avatar - white label
white label
Z hlediska "vizuálu", proč ne, ale z hlediska užitných vlastností jsou 19" kola na podobné auto nesmysl. První co bych např. u TTRS/RS3 (nebo FoIIRS apod.) vyměnil jako první, tak by to byly 19" kola za 18". Byly by z nich rázem mnohem příjemnější auta, aniž by jakkoli utrpěla jejich jízdní sportovnost na "otevřených" cestách. Na nedokonalém povrchu se může navíc zlepšit přilnavost pneumatiky s o něco vyšším profilem.
Avatar - JDM
JDM
někteří na vRS cpou na zimu i plecháče 😉 fujtajbl .
Avatar - Carlos Santana
Carlos Santana
co se týče designu kol, je to naprostá paráda :yes:
jarafara
Ale není, je to přece škoda, tak bude vše špatně >😁 >😁 >😁
Avatar - TeeJay
TeeJay
Souhlasím, ta se hodně povedla. Na Octavii skoro škoda. >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
paradne kolesa suhlas :yes😒br />
vyzera to tak ze do mody sa dostavaju tmave farebne predvedenia diskov😒br />
[odkaz] [odkaz]
vrkuboy
Souhlas kola jsou parádní mají takový "konceptový" styl který se většinou do výroby nedostane.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
:yes: :yes:
Avatar - RWD
RWD
:yes: :yes: :yes:
Xawier
:yes:
OndraH
Ty kola jsou bombastické, jen očekávám příplatek jak za půlku vozu.
Avatar - iudex
iudex
Ak môžme vychádzať z ceny 19" diskov u GTI, bude to asi podobné; u GTI stoja 19ky Santiago 1188 eur (cca. 30t Kč).
Avatar - white label
white label
Rozměr pneu u 19" není žádným tajemstvím (viz článek), bude to pochopitelně 225/35/19".
Samozřejmě, že cpát na cokoli v téhle třídě (při tomto obvodu kola) 19"ky je nesmyls, zvlášť na našich Česko-Slovenských cestách...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Souhlas..ale kola vypadají fakt skvěle!!! :yes:
Bravo Škoda!! 😄
Kdo by to před 20lety kdy řekl.. >😒]
Avatar - iudex
iudex
Si si istý? Nebude to 235/35 R19?
Samozrejme s rozmerom pneu súhlasím, na naše cesty absolútne nevhodné a v danej triede zbytočné (i keď vizuálne krásne, to áno).
Cez víkend som išiel po nádherne zakrútených cestách v okolí Kremnice a horského prechodu Šturec, kde by sa dalo nádherne vyšantiť, ale kvôli brutálnym výtlkom som musel ísť rýchlosťou naloženej Avie. 8-s
Avatar - white label
white label
Byl jsem teď o víkendu v Rajecký Teplicích (po pár letech) a stav vozovek na Slovensku se na této trase výrazně zhoršil, plno výtluků... :no:
Avatar - iudex
iudex
Tak to si nebol ďaleko, ja som bol v Turčianskych Tepliciach.
jamp
pesimista, keď sem prídeš za 5 rokov, budeš hovoriť, aké sme tu mali dobré cesty pred 5timi rokmi >😁
Avatar - white label
white label
Nestraš... 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
...ale ked daju nakomplet tu Afroditu a este sa im podari vybavit aj to golfove ihrisko...potom asi pridu na radu aj cesty...
len neviem, ci "ti pani podnikatelia" su z toho isteho politickeho kosiara ako aktualne vedenie Zilinskeho samospravneho kraja... :-! - ak nie - to sa bude cesta tazko vybavovat... >😒]
Avatar - RWD
RWD
si to na tom kole přečti: [odkaz]
je to 225/35 R19
Nagano
Prý automobilka je šikovně skryla 😊))) Možná tak před auto.cz ... a nebo že by pouze grafik webu fotku oříznul a pisálek Vaverka to hned hraje na šikovnost automobilky 😊))

Jinak na těchto galuskách to bude slušnej kostitřas...to si koupí jen někdo, komu se líbí sebepoškozování! >😁
Avatar - biscuit
biscuit
škoda páteře :-!
cjoctavian
:yes:
Avatar - iudex
iudex
No ale táto fotka v článku nebola, tak som akosi nemal čo prečítať. Ak je to ale tak, platí vyššie uvedené o extrémnom rozmere (hlavne profil a výška gumy) a absolútnej nevhodnosti na naše tankodromy.
Avatar - white label
white label
Som si istý, viz G7GTI a "železné koncernové sdílení"... 😉
Avatar - iudex
iudex
Máš ako poväčšine pravdu :yes: Čekol som to pri GTI a tam je rozmer 225/35 R19, teda identický rozmer bude mať s najväčšou pravdepodobnosťou aj RS.
Avatar - white label
white label
Jo, viz i ten odkaz v diskusi na fotku kola...
Avatar - iudex
iudex
Btw. GTI u nás od našej poslednej debaty o cene zlacnelo o 1820 eur, to už tie ceny začívajú vyzerať oveľa reálnejšie. 😄
vanos
Volbu tohoto nesmyslného rozměru upřímně nechápu. Zvlášť když taková A3 Lim. může obouvat 235/35...
Avatar - white label
white label
A ten nepodstatný rozdíl by měl vyřešit co?
Tím A3 Lim. myslíš zřejmě sedan, ale pro tento rozměr nemusíš chodit k Audi, najdeš ho i u VW, třeba u Scirocca (R).
cjoctavian
Pneu budu naozaj 225/35 R19 - je to vidno aj na oficialnej fotke. Tu len grafik orezal danu fotku, aby bolo o com pisat :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neměj péči, tohle je stejně určeno především řeckým důchodcům. Holt časy hojnosti už skončily >😒] 😉
Avatar - sargis
sargis
nechcem byt zlym prorokom, ale asi to bude za mastnejsi priplatok...inak, co je vlastne teraz OIII RS? GTcko alebo len silny rodinny prerasteny kompakt? Nejak si to neviem zaradit. A ked uz ma predna naprava hnat auto, zatacat, brzdit, tlmit...tak potom Astru OPC alebo Focusik s riadnym diferencialom a riesenim prednej napravy a velkost kufra je mi suma-fuk, jazdim sam, veci co nevojdu do kufra, dam na zadne sedacky. :-!
vrkuboy
Zapoměl si na Megane RS 😉
Avatar - white label
white label
Tak ten má ten "riadny" dif zase jen ve verzi CUP.
Takže v tomto ohledu MRS ne, MRS CUP ano 😄
vrkuboy
Megane i bez špéry překvapil... viz test Honzy Koubka. A to jsem ho hned ze začátku odepsal... Megane bez špéry ne Koubka. 😄
Avatar - white label
white label
To jen dokazuje, že "špéra" (LSD) u hh není všechno, jak tady často mnozí tvrdí, viz i sargis. 😉
vrkuboy
Přiznám se, že já to také tvrdím. Bohužel vlastní zkušenost mě v tom utvrzuje. Nemám sice HH, ale absence špéry mě docela pije krev, ale to jen občas když to člověka popadne >😁 V reálném světě je vlastně úplně k ničemu.
Avatar - white label
white label
A který aktuální "Focusík" má ten (podle tebe) "riadny" diferenciál?
😉
Avatar - iudex
iudex
Ako píše wl, diferenciál ST nie je skutočné "železo", ale jeho elektronická imitácia (teda niečo ako ten 😁S).
Avatar - guze
guze
Kola jsou to pěkný, na mě už ale moc složitý, mně by se tam líbily ty z té červené octávky co byla u Worthersee, ty hodně paprskovitý černý + bílej kombík RS....mmmmm 😄
Maranello
Turini 18" - tuším, že jsou k mání ve všech třech barvách
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Na jedné straně nezpochybnitelný um podvozkářů od Forda. na druhé straně design střižený středoevropskému vkusu v kabaňovském velkolepém stylu. Samozřejmě, v prvé řadě jde o poměr objemu zavazadelníku a počtu koní pod kapotou. Těžká volba. Octavia Combi RS nebo Tranzit SportVan?
Avatar - iudex
iudex
Najprv som sa chcel stotožniť s dilemou v naznačenom smere (Octa kombi RS vs. Focus kombi ST), až kým si to nezabil tým Transitom. >😒] :yes:
vrkuboy
>😁 >😁 >😁 :yes: díky
vanos
Podvozek u ST není zrovna moc povedený.
Avatar - white label
white label
Můžeš to trosku rozvést, v čem konkrétně.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tohle by mě zrovna taky velmi, veeelmi zajímalo.
Avatar - Ham.
Ham.
No na dnešní špičku ve třídě HB už trochu ztrácí, ale na Octu by mohl stačit. 😉
[odkaz]
pogo26
To jen ten plátek, kde Polo GTI rozmetalo Fiestu ST, Clio RS a P208 GTi. Nízká cena a nízká spotřeba dělá divy. Po celé Evropě se srovnávají Clio, Fiesta a P208 a tento plátek k nim dá Polo. Všichni čekají, že tam bude do počtu a ono vyhraje. I samotným Němcům už to přišlo směšný.
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, to je ten plátek který měří a uvádí podrobné hodnoty a nemíchá dojmy s pojmy.
AMuS v posledních letech Polo GTI netestoval, takže ty Němce co jim přišlo něco směšné bych chtěl vidět/slyšet.
Avatar - white label
white label
Ne pogo, jsi úplně mimo, pleteš si renomovaný německý AMuS, s českou verzí AutoBildu (AutoTip). Mimochodem, to že Polo GTI v AutoTipu celkově vyhrálo je tam jasně zdůvodněno nejnižší cenou na českém! trhu (což je pro VW na poměry maistreamu atypické), nejnižší spotřebou a nejlepší kvalitou zpracování v testu. Např. o té Fiestě ST tam tvrdí, že její hravost nemá (v testu) konkurenci. Takže to chce číst celé a nejen celková pořadí, které je vždy otázkou stanovených priorit. 😉
Mimochodem v AutoZeitungu v podobné srovnávačce vyhrálo také nejlevnější auto (na německém trhu) v testu. A tím byla právě Fiesta ST, a hned za ní skončila sesterská (od Pola GTI) Ibiza Cupra, což se ti asi taky líbit nebude. Jak si může koncern dovolit být před novinkami z Francie? 3.CRS, 4. P208GTi, 5. Juke Nismo, 6. DS3 Racing, 7. MINI JCW
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jen tak pro zajímavost, 3.června (četl jsem to ale až dnes v záplavě jiné pošty) mi psal dealer, že FieSTa půjde u nás o 30.000 dolů, o FoSTu zatím žádný konkrétní zprávy. Přitom ta FieSTa zrovna ve srovnání s konkurencí drahá nebyla. Narozdíl právě od Focusu ST.
Avatar - white label
white label
Tak to bude Fiesta ST atraktivní nejen jízdně, ale i cenově, což by mohlo ve finále omluvit i její ne tolik atraktivní design... 😉
pogo26
Omlouvám se, byl to německý Autobild. A Polo GTI tam vyhrálo díky tomu, že bylo nejlevnější, s nejnižší spotřebou, pohodlnější než P208 a Fiesta. Bylo také nejbezpečnější (nešlo vypnout ESP). Autobild to shrnul docela jasně: "Dnes jsou bezpečnost, pohodlí a úspory mnohem důležitější než v roce 1976. Právě proto je dnes málé GTI nejlepší. I tak se dají testovat malé HH.
Avatar - white label
white label
O.K. Každopádně v Německu je Fiesta ST levnější, než Polo GTI, ale to možná (teď po slevě Fiesty ST u nás) už bude i u nás.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
>😁 >😒] 😄
Avatar - white label
white label
...se ke kolům O3 RS píše: "...17" ‚Dorado’, 18" ‚Gemini’ v barvách stříbrné a antracitové, ‚Pictoris’ a 19" kola ‚Xtrem’ v černé barvě.
A tohle kolo pod kterým píšeme je rozhodně spíš antracitové, než černé, takže tady něco úplně nehraje.
Jinak má mít O3 RS sériově bi-xenony s denními LE😱"...nyní sériově montovanými bi-xenonovými světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení."
Avatar - iudex
iudex
Tiež sa mojim očiam (síce unaveným) javia ako antracitové, rozhodne nie čierne.
Inak aspoň za tie LED/bixenóny v sérii chvála, u GTI či ST je to za mastný príplatok (narp. 1530 € u GTI).
Avatar - white label
white label
U G7 GTI se za ně příplácí jen na trzích "východní" Evropy. Třeba v Německu má xenony v základu nejen GTI, ale dokonce už výbava highline.
Avatar - iudex
iudex
Je to individuálne. Napr. Focus ST je u nás sériovo s polokoženými Recarami, zatiaľ čo v Nemecku majú v základe len látkové a polokoža/koža je za príplatok.
Edit: obdobne klíma: u nás je v ST sériovo automatická, v Nemecku len manuál.
_MT_
Ale zase už od nejnižšího stupně máme dvouzónovou klimatizaci a GTI stojí o sto tisíc méně. Takže je z čeho připlácet. Rozdílů bude víc. Z letmého pohledu na ceník mi přišlo, že v základu nemáme károvaná sedadla - tedy čalounění Clark, jestli to teď z hlavy píši správně.
Avatar - iudex
iudex
S tým čalúnením si si istý? Lebo ja som po tom dlhšie pátral, ale nezistil; predpokladal som ale, že klasické, charakteristické káro je serienmäsig. U nás v cenníku vidím len príplatok za kožené sedadlá.
_MT_
Tak jsem zapátral detailněji a Clark je v základu. Za příplatek (16 tisíc) je kombinace Clark/ Alcantara, kterou si ale z Německa nepamatuji vůbec. Předtím jsem sériovou výbavu moc nezkoumal, ale pamatuji si, že byl Clark mezi příplatky. Nenapadlo mě, že jsou dvě. 😄
Avatar - white label
white label
V tomto ohledu je to stejně u nás i v Německu. Základ je káro komplet v látce, za připl. v kombinaci s alcantarou, nebo komplet kůže.
Avatar - white label
white label
Je to tak, ale ještě je možnost připlatit si za alcantaru ke Clarku, což považují za nejlépší volbu.
Avatar - white label
white label
To jo, ale ta absence xenonů je vidět doslova n první pohled, což se o verzí klimy říct nedá. Navíc zřejmě GTIčko s halogeny nebude mít tu červenou linku ve světlech, takže bude kratší. Celolátková verze čalounění Clark je v základu všude.
_MT_
To ano, trochu to bude bít do očí. Ale nechápu tuhle část: "Navíc zřejmě GTIčko s halogeny nebude mít tu červenou linku ve světlech, takže bude kratší." Jak jiná světla ovlivní délku? Tuhle kombinaci jsem už myslím viděl a linka je jen v masce, ve světlech ne (ani tam moc dobře být nemůže).
Avatar - white label
white label
Psal jsem to z mobilu..., kratší (o "světla") bude logicky ta červená linka vpředu, nikoli auto samotné. >😒] 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já to pochopil, ale znělo to opravdu trochu divně. 😉 Samotná kratší linka by podle mě na závadu nebyla, ale ví někdo, jestli ta linka je v obou druzích xenonů - i v těch bez LEDek ?
_MT_
Měla by být. Architekturu má stejnou, takže tomu nic nebrání. Ale nepotvrdím ti to, jen domněnka. Můžeš zkusit prohlédnout katalog, jestli tam někde nebude vyobrazený. Promo fotku "holého" GTI (v "západní", nebo německé specifikaci) asi neseženeš.
Avatar - white label
white label
Velmi pravděpodobně ano.
_MT_
>😁
Avatar - iudex
iudex
Teraz som to v konfigurátore pozeral: základné halogény nemajú tú červenú linku, dokonca ani bixenóny za 1130 eur, musíš mať bixenóny s natáčaním do zákruty za 1545 eur a až pri nich je tá červená linka vo svetlách. 8-s
Avatar - white label
white label
V jakém konfigurátoru? To co píšeš platí jen pro denní LED. Dej si německý konfigurátor s aktivním grafickým zobrazeím změn v konfiguraci a hned uvidíš, že tu červenou linku má GTIčko se všemi verzemi xenonů, takže v Německu je ta linka už v základu, stejně jako "statické" xenony bez LED. 😄
Avatar - iudex
iudex
V slovenskom konfigurátore. Samozrejme aj u nás sa výbava graficky znázorní na modeli auta (ak teda je zvonka viditeľná) a tá linka sa objavila až pri najdrahších bixenónoch za 1545 eur; keď som dal lacnejšie xenóny, zmizla; samozrejme nebola ani pri základných halogénoch. Pozri si to na www.vw.sk.
_MT_
V tomhle směru nelze úplně konfigurátorům věřit. Jeden čas na S5 nebyly v konfigurátoru (německém) kovové kryty zrcátek, byť auto je mělo (je to jedna z markant S modelů). Prostě jen chyba. I proto tam také bývá upozornění, že auto ve skutečnosti může vypadat jinak. 😄 Katalog je o něco spolehlivější zdroj, ale v něm nebývají vyobrazené všechny možnosti.
Avatar - iudex
iudex
Bodaj by si mal pravdu; ja som v tomto (poznajúc cenovú filozofiu VW) skeptický a myslím, že to bude naozaj tak, že linka bude až za príplatok (a ten najvyšší, čo sa svetiel týka).
Tu sú tie obrázky: základ (obyč. halogény): [odkaz]
statické xenóny: [odkaz]
a natáčacie xenóny: [odkaz]
Avatar - white label
white label
Ten slovenský konfigurátor má těch chyb víc, zkus si tam dát třeba GTD a bude tam úplně bez kol. >😒] Rozhodně věřím spíš tomu německému se kterým jsem zatím podobný problém neměl. Ale hlavně si všimni, že ty linky jsou i na statických xenonech, a to i na slovenském konfigurátoru, akorát u GTI nejsou červené, ale stříbrné, jako u běžných verzí, což nemá logiku vůbec. Prostě věř raději německému konfigurátoru.
Taky je možné, že ty LED denní světla mají i statické xenony, jen to u nich prostě není uvedeno , což už se mi u koncernu taky jednou stalo.
Avatar - Iv8
Iv8
mi připomíná v roce 1988 odhalování socialistické bomby Škody Favorit. Také ukazovali postupně části auta, aby v lidech vzbudili touhu. Já jsem si ho bohužel v roce 1990 koupil. Bylo to moje nejhorší rozhodnutí, co se auta týče. A to už mám v pořadí jedenácté... Byla to moje první a poslední škodovka.
Avatar - white label
white label
Já měl bílého 136 LS ještě před "revolucí" a na svou dobu a "místo" to nebylo vůbec špatné auto... Otázka je, s čím jsi to tehdy srovnával, jestli s tehdejším "žigulíkem", nebo Golfem apod.
Ono, aj ten 20 rocny zigulik mal OHC motor, namiesto OHaVy vo Favorite 😄
Avatar - white label
white label
Díky někdejší licenci od Fiatu (124). Ale samotné rozvody nedělají ani celý motor, natož auto. 😉
Avatar - Iv8
Iv8
Já jsem bohužel měl smůlu, byl jsem s tím každý týden v servisu. Za jízdy samovolně zhasínal motor, při přepnutí z dálkových na tlumená světla TMA. Než přišli na to, že je vadná celá série relé z Polské Lidovědemokratické Republiky. Na volnoběh před prvním seřízením ventilů se mne ptali, jestli je to diesel. Po každém dešti jsem měl v kufru (u rezervy) jezero. Musel jsem udělat dírku do plast.víčka té vany, aby to mělo jak odtékat. Při tankování jsem měl vždy strach při otevírání víčka nádrže - vždycky tam byl přetlak a odfouklo to jak vzduchové brzdy u náklaďáku. V zimě při mrazech kolem -15°C to na třetí rychlost ventilátoru netopilo. A tak bych mohl pokračovat... Zlatý 14 let starý žigul, ze kterého jsem přešel. Možná měl někdo větší štěstí, ale moje zkušenost je taková. Jedinou výhodou bylo, že jsem ho koupil za 84600,- a prodal po roce za 135000,- 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono skoda je dnes kvalitou inde ako bola v r 1990... ja by som korejca z roku 1990 tiez nechcel ale naprikald taky sportage z r 2013 je uz ine kafe ze ano 😉 :yes:
Avatar - guze
guze
Mně korejská "káva" chutná furt stejně, nicméně je to pouze moje "chuť"....
Avatar - biscuit
biscuit
mne zatim taky... jeste maji co dohanet 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stewee
Stewee
Tolko onanie co sa dokaze okolo novejOctavie ci Rapidu napisat... "velebnosti jdu blejt". Dufam, ze o skrabke pri nadrzi nezabudnete napisat tiez jeden samostatny clanok. Mam pocit, ze koncern VW a vsetko s nim suvisiace je velkym fetisom tejto ctranky auto.cz
Avatar - white label
white label
Nechápu, proč se při tom "velebném blití" zbytečně zdržuješ psaním příspěvku do diskuse... 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
[odkaz] 😉 :yes: