Frankfurt 2013
Přihlásit pro přidání komentáře
Bubáq
Původně jsem chtěl navázat na předchozí diskuzi, ale nakonec udělám samostatný příspěvek😒br />
a) změny v exteriéru: jen málokdy se v rámci faceliftu podaří tak elegantní update. Opel potvrzuje, že má v současnosti jedny z nejvíc talentovaných designerů v masové produkci. Ten vůz designově zraje jak kvalitní víno...
b) interiér: už jsem se dříve vyjářil, že přímý přístup k funkcím přes tlačítka považuji za mnohem lepší a bezpečnější řešení, než i-Drivy, MMI a nebo dotykové obrazovky. Tyhle systémy prostě vyžadují zastavit auto, jinak se řidič při jejich ovládání nevěnuje jízdě. To prostě nikdo nemůže vyvrátit... Nejlepší by bylo kombinovat oba systémy: přímý přístup k frekventovaným funkcím (k těm patří také ovládání rádia a přehrávače!!), a potom konfigurace systému, pokud jej výrobce nabízí, přes sdružený ovladač a nebo přes dotykovou obrazovku. Ale uznejte sami, matlat prstama po obrazovce, to je fakt blbost, zmatlaný displej pohodě na palubě rozhodně nepomáhá...
No, v případě Insignie je důležité, že to nejcenější, co tohle auto nabízí, zůstalo beze změny (design interiéru).
Po pečlivém prozkoumíní fotografií jsem zjistil, že Insignia nově nabízí také sdružený ovladač (umístěn za řadící pákou)- svědčí o tom tlačítka "Back" a "jízdní režimy" u tuchpadu vedle tlačítka parkovací brzdy.
Na druhou stranu lituji, že ovládání teploty ventilace nezůstalo v podobě kruhových ovladačů: ty jsou zdaleka nejpříjemnější na ovládání a také nejhezčí 😄.
K diskuzi o poměru vnějších a vnitřních rozměrů: podle mého je nejdůležitější, zda je vnitřní prostor postačující pro - v této třídě běžné - dlouhé cesty. A to v případě Insignie je. Více, než postačující. Celkový komfort je vysoký, vyšší, než u Mondea (odhlučnění, kvalita sedadel, kvalita plastů apod). Ano, nadváha je určitě negativní vlastnost, nicméně na spotřebu ani na dynamiku si fakt nelze u Insignie stěžovat. Průběh krouťáku u 96kW je prostě skvělý a umožňuje vynikající dynamiku.
Závěr: příští rok, až budu střídat vozy, značku a model určitě nezměním (kombi, sorry ST: fotky jsou na WorldCarFans).
A co mi chybí? Chodecký airbag. Věřím, že se objeví u další generace.
a) změny v exteriéru: jen málokdy se v rámci faceliftu podaří tak elegantní update. Opel potvrzuje, že má v současnosti jedny z nejvíc talentovaných designerů v masové produkci. Ten vůz designově zraje jak kvalitní víno...
b) interiér: už jsem se dříve vyjářil, že přímý přístup k funkcím přes tlačítka považuji za mnohem lepší a bezpečnější řešení, než i-Drivy, MMI a nebo dotykové obrazovky. Tyhle systémy prostě vyžadují zastavit auto, jinak se řidič při jejich ovládání nevěnuje jízdě. To prostě nikdo nemůže vyvrátit... Nejlepší by bylo kombinovat oba systémy: přímý přístup k frekventovaným funkcím (k těm patří také ovládání rádia a přehrávače!!), a potom konfigurace systému, pokud jej výrobce nabízí, přes sdružený ovladač a nebo přes dotykovou obrazovku. Ale uznejte sami, matlat prstama po obrazovce, to je fakt blbost, zmatlaný displej pohodě na palubě rozhodně nepomáhá...
No, v případě Insignie je důležité, že to nejcenější, co tohle auto nabízí, zůstalo beze změny (design interiéru).
Po pečlivém prozkoumíní fotografií jsem zjistil, že Insignia nově nabízí také sdružený ovladač (umístěn za řadící pákou)- svědčí o tom tlačítka "Back" a "jízdní režimy" u tuchpadu vedle tlačítka parkovací brzdy.
Na druhou stranu lituji, že ovládání teploty ventilace nezůstalo v podobě kruhových ovladačů: ty jsou zdaleka nejpříjemnější na ovládání a také nejhezčí 😄.
K diskuzi o poměru vnějších a vnitřních rozměrů: podle mého je nejdůležitější, zda je vnitřní prostor postačující pro - v této třídě běžné - dlouhé cesty. A to v případě Insignie je. Více, než postačující. Celkový komfort je vysoký, vyšší, než u Mondea (odhlučnění, kvalita sedadel, kvalita plastů apod). Ano, nadváha je určitě negativní vlastnost, nicméně na spotřebu ani na dynamiku si fakt nelze u Insignie stěžovat. Průběh krouťáku u 96kW je prostě skvělý a umožňuje vynikající dynamiku.
Závěr: příští rok, až budu střídat vozy, značku a model určitě nezměním (kombi, sorry ST: fotky jsou na WorldCarFans).
A co mi chybí? Chodecký airbag. Věřím, že se objeví u další generace.
Airbag pro chodce je výborná věc...ale má i svý úskalí. Předminulej tejden lehkej ťukanec, kdy paní nedala přednost a z jednoduchý výmeny nárazníku a blatníku je najednou story na 3 neděle, kvůli čekání na bag...
Už si stihol aj ťuknúť? To zamrzí... 8-s
Ale podobne je to so všetkým: voľakedy keď si odrazil spätné, bol to kus plastu a kus skla dohromady za 300 korún. Teraz to je navyše motorček ovládania, sklo a žiarovka smerovky a sklo a žiarovka osvetlenia prahov, prípadne senzor vedľa idúceho auta a desaťtisícová záležitosť.
Ale podobne je to so všetkým: voľakedy keď si odrazil spätné, bol to kus plastu a kus skla dohromady za 300 korún. Teraz to je navyše motorček ovládania, sklo a žiarovka smerovky a sklo a žiarovka osvetlenia prahov, prípadne senzor vedľa idúceho auta a desaťtisícová záležitosť.
Idrive je mnohem bezpecnejsi na ovladani nez tlacitka, protoze je po ruce a je jediny. Neni potreba nahmatavat treti tlacitko v rade peti dalsich. V porovnani s dotykovym displayem, kde se hleda treti tlacitko v rade peti dalsich, ktere se navic kontextove meni a neni mozne je nahmatat je samozrejme uz uplne jinde.
Nevyuzity prostor je vzdy problem. Pokud je prostor dostatecny, tak pri lepsim vyuziti mohlo byt auto mensi a tim obratnejsi a praktictejsi. Mit velke auto zvenci a male zevnitr je vzdy chyba. Specialne jako kombik je Insignia primo tristkni auto.
Co se tyce kvality interieru, tak spousta majitelu i testeru si stezuje na otravne vrzani z palubky a malou zivotnost, takze tu kvalitu bych jako nejak vysokou nevidel.
Nevyuzity prostor je vzdy problem. Pokud je prostor dostatecny, tak pri lepsim vyuziti mohlo byt auto mensi a tim obratnejsi a praktictejsi. Mit velke auto zvenci a male zevnitr je vzdy chyba. Specialne jako kombik je Insignia primo tristkni auto.
Co se tyce kvality interieru, tak spousta majitelu i testeru si stezuje na otravne vrzani z palubky a malou zivotnost, takze tu kvalitu bych jako nejak vysokou nevidel.
A když tak ladíš ten iDrive...není dobrý sledovat i display? 😄 Jinak souhlas, iDrive je podle mě nejvymakanější sdruženej ovladač, nebo jinak...sedne mi nejlíp.
Ze zacatku ano, pak uz to funguje tri kliky doprava,potvrdit, dva kliky doleva, potvrdit a vizualni kontrola neni potreba. Problem idrive je, ze se musi nejakou dobu ucit, proto je kritizovan ve vsech testech, ale po par tisicovkach kilometru (kdy pisalek uz auto davno musel vratit) funguje vyborne.
To je problém u testů obecně, cokoliv je řešeno trochu odlišně je špatně. Pro mě iDrive za 1, pak napůl Comm/MMI. Navi bez displaye nedáš...pokud netaháš uloženou adresu.
Celou "svatou trojici" dělá jedna firma - (Harman) Becker. 😄 I když se něco mohlo změnit, vývoj jde dál.
Zkoušel jsi MMI v aktuální A3?
Zkoušel jsi MMI v aktuální A3?
Nezkoušel, ale rád bych...měl jsem 2roky předchozího Sportbacka a dodnes ho beru jako úžasný, příjemný a z mýho pohledu naprosto spolehlivý auto. 😉
Dobře napsáno. Jako Insigniista podotýkám, že ani vysoká hmotnost nemusí být pro všechny kategorie řidičů problémem a může být dokonce výhodou - namátkou 😒br />
stabilita při jízdě v rozbředlém sněhu a muldách na dálnici po nedokonalém očištění, stabilita při bočním větru, možnost připojení těžkého a rozměrného přívěsu ( koně, větroň, karavan, UL ) a menší ovlivnění jízdních vlastností apod... Vyhoněná konkurence s megaprostorem v kufru ale ubohoučkou užitnou hmotností v těchto případech výrazně zaostává. Samozřejmě minimum testů zohledňuje tyto věci.
V minulém voze jsem měl dotykový display a ztotožňuji se s názorem, že dotykáče jsou dalším marketingovým trikem jak podsouvat řidiči jednoznačně uživatelsky a komfortně horší řešení z důvodu úspory výrobních nákladů oproti kvalitnímu sdruženému ovladači ( menší kabeláž a složitost zakomponování ale jednoznačně lepší ergonomie ) zabaleném jako "high Tech" dotykové ovládání.
Doufám, že si Insignie uchová v příští generaci sdružený ovladač na stejném místě jako dosud - prostě nemá chybu.
V minulém voze jsem měl dotykový display a ztotožňuji se s názorem, že dotykáče jsou dalším marketingovým trikem jak podsouvat řidiči jednoznačně uživatelsky a komfortně horší řešení z důvodu úspory výrobních nákladů oproti kvalitnímu sdruženému ovladači ( menší kabeláž a složitost zakomponování ale jednoznačně lepší ergonomie ) zabaleném jako "high Tech" dotykové ovládání.
Doufám, že si Insignie uchová v příští generaci sdružený ovladač na stejném místě jako dosud - prostě nemá chybu.
romgator
Tak trochu se zabývám alternativními pohony a myslím si, že než LPG by bylo lepší CNG. Už jenom proto, že při použití CNG má motor lepší výkon než u LPG. Další věc je, že stále více automobilek svá auta připravují právě na stlačený zemní plyn (CNG). A roste také síť techto stanic. Viz mapka [odkaz]
Opel je v tomhle trochu zvlastni, jeste do Zafiry minule generace (ktera se stale vyrabi) nabizi motor 1,6 XNT 110kW prave na CNG. nevim proc ho nedostala ani Astra ani Insi. LPG pro ne asi bude jednodussi a levnejsi na vyrobu.
EDIT: ted sem koukal ze to ma i Zafira Tourer, tak ted to dvakrat nechapu 😁
EDIT: ted sem koukal ze to ma i Zafira Tourer, tak ted to dvakrat nechapu 😁
Asi proto, že LPG má pořád drtivě širší síť plniček, asi tak 20:2000, což je prostě výhoda.
twistedTSD
Fotogalerie Insignie je balzámem na duši - zdrcenou galerií Velosteru. :yes: Jen mám pocit, že takto řešená zadní světla už začínají být docela neoriginální, ale nevadí.
Myslím, že nešlo o to být originální. Dvoudílná zadní světla u sedanu a liftbacku vhodně opticky rozšiřují záď a zároveň sjednocují vzhled s nejnovějšími modely Opel. Nová, menší jednodílná zadní světla u Sports Toureru záď opticky odlehčují.
Kneblis
Musím pochválit inženýry za provedení interiéru a odstranění stovky tlačítek a celkového uhlazení palubní desky.
Když opel chce, tak umí, ale bohužel čecháčci to ocenit neumí a tak raději si pořídí obyčejnou škodovku.
Když opel chce, tak umí, ale bohužel čecháčci to ocenit neumí a tak raději si pořídí obyčejnou škodovku.
Žiaľ najväčšie slabiny Insignie: vysoká hmotnosť a zlé využitie obostavaného priestoru (Insignia je podľa mňa auto s najhorším pomerom vonkajších a vnútorných rozmerov) zmení asi až nová generácia.
Ale jinak auto vypadá lépe..méně čudlíků a snad tedy lepší a jednodušší ovládání.
Design je taky modernější.Motory lepší..
Za mne OK! :yes: :yes:
Co vidim jako bonus je, ze konecne bude mit Insignia bezklicove ovladani, ktere je v ramci stredni uz celkem standardem s vyjimkou nekterych zaostalych modelu typu C5 nebo doted Insignia.
Co je podle tebe rychlejší, stisknout tlačítko hlasového příkazu a říct "pojedeme domu", nebo se proplétat palubním systémem?
Rozhodně to není nejelegantnější, ale pokud bys na to neměl tlačítko, tak "ruční" alternativa není rychlejší. Musel bys jít do navigace, menu, oblíbená místa, najít ho a potvrdit. Rozdíl je v tom, že hlasově mohu skutečně ovládat poslepu.
Co bych osobně uvítal, je něco jako telefonní klávesnice pro zadávání adres ala T9. Takhle šikovně umístěnou klávesnici má snad jen S/ CL.
kyby sa Opel vybral tymto smerom mal by u mna :yes:
ono dotykove obrazovky ani ja moc nemusim, preto tochpad - blizko laktovej opierky - :yes:
Dotykovy display je v aute ergonomicky nesmysl a predpokladam ze behem par let je stejne regulator zakaze nebo alespon vyrazne omezi. Z hlediska bezpecnosti neni mozne za jizdy ovladat bezne funkce necim co vyzaduje plnou vizualni kontrolu. Dotykovy display nelze nahmatat, neni schopen poskytnout pouzitelnou zpetnou vazbu, do auta velmi nesikovne.
V čem je horší? Jen těžko se koriguje nepřesnost, protože necítíš rozhraní. A nemáš jistotu, jak počítač zaregistroval tvůj dotek. To jsou ale věci, které se řeší a které do určité míry už vyřešit umíme, byť se s takovými displayi v praxi moc nesetkáš.
A souhlas, HUD a něco u loketky je výborná kombinace.
Podla mna sa v autach naopak viac rozsiria dotykove displeje, budu stale vacsie a s vyssim rozlisenim, prvymi lastovickami su Tesla S [odkaz] a Infiniti Q50 [odkaz]
Co se tyce budoucnosti, tak i tak zabednena firma (co se tyce ergonomie) jakou je Lexus upousti od dotykovych obrazovek a do novych vozu zavadil sdruzeny ovladac. Leaderi vyvoje automobive technologie nemecka D3 maji sdruzene ovladace vsichni a to uz celych deset let. Ostatni zaostalci se pomalu pridavaji.
Totizto zakl. podstata toho je ta, ze tlacitka idu nahmatat poslepiacky. A to je bezpecne. Netvrdim, ze kazda funkcia ma mat tlacitko, ale zakladne funkcie by mali mat svoje a ostatne sa moze riesit dotykovo.
A to nehovorim o nastavovani teploty klimy tlacitkami. To je absolutne najhorsie. Vzdy to slo perfektne kolieskom.
Ja casto.
Zkrátka, na tablet se díváš, máš informaci o tom, co se zrovna děje. Při řízení hlavně řídíš auto a sleduješ tedy provoz. Nečučíš na display.
PS: Tedy já dokáži psát poslepu i na tabletu, ale to je dost specifická situace (výhodná pro svalovou/ motorickou paměť). A v tom lepším případě mi pomáhá software.
Aleš ještě nesepsal žádnej článek z představení RRS, ale na místě jsme byli překvapený, že na tak velkou krávu místa nic moc...opět faktor vizuální přitažlivosti působí. Na letošek jich už moc volnejch není.
mam pomerne dlhe nohy, moja konfiguracia posedu: sedacka-uplne dole, volant uplne dole a ku mne, nastavenie vzdialenosti sedacky od volantu - tak, aby som mal ruky nie uplne vystrete, ale jemne pokrcene - ked robis otocenie volantu o 180 a viac stupnov, aby napr. lava rukadociahla na najvzdialenejsi pravy koniec bez uplneho vystretia 😉
- proste zavodny posed, sklon operadla - proste primerany - stupne neviem odhadnut 😉
a pri tychto vsetkych parametroch, nemam sedacku uplne vzadu - tam je vola este par Centi... 😉
Lebo co sa tyka prietoru vpredu, tak Insignia je v strednej triede na spicke, Superb sa rozhodne nechyta... Ine je to samozrejme vzadu, ale tam sa vozia predsa deti 😄
Tak ja som sa odviezol relativne v pohode aj v Cliu, takze da sa vsetko.... Superb ma v sebe zabudovany narazac do kolena, cize to je obrovksa ergonomicka chyba, aspon z mojho pohladu. Neviem na co robia take siroke stredove panely, resp. preco nemozu pridat par cm na sirku, ked uz je in mat stredovy panel cez polku auta...
A že má Insignia vpredu najviac miesta v triede je kapitálna hovadina, tak stiesnene som sa necítil ani v A4ke, absolútne zle využitý priestor, všade masa plastov, Mondeo je oproti tomu i vpredu ako business class oproti economy.
To som teda este nepocul ze by sa deti v autosedacke nezmestili do Insignie, to bude nejaky blud...
Nehovorim ze ma najviac miesta, ale ze je na spicke (nemam prelezene vsetky auta, ani nemam v hlave vsetky namerane udaje z testov), ale rozdhone je v nej viac miesta ako v autach koncernu VW ci premie alebo Hondy...
Inak suhlas ze slabiny zostavaju. Velka hmotnost, auto velke len zvonka, a bohuzial aj nizka kvalita vyroby (vrzganie plastov).
Ale medzicasom som to zistil aj osobne.
Stejný motor je stále v nabídce pro C5, takže v Peugeotu ho nenabízejí protože se neosvědčil a v Citroenu je to asi naopak >😒]
PS: než ten motor začnete kritizovat, že je slabý tak se s ním nejdřív projeďtě 😉
Důvod proč nemají motor 2.0THP je ten, že návrh na spolupráci při vývoji tohoto motoru společně s BMW smetl Christian Streiff ze stolu s tím, že tyto jednotky jsou výrobně drahé. S nástupem dalšího CEO Philipa Varina se tento názor změnil, nicméně BMW si už mezitím tento motor vyvinulo samo.
O benzinové motory o objemu 2l s přeplňováním je v Evropě minimální zájem a tvoří mizivé procento z prodaných kusů. I když by tento motor Peugeotu slušel, malý zájem ze strany zázníků jej odsuzuje k vyřazení z nabídky.
Kde by ale ten motor měli zájem , to je určitě Čína. Tam je naopak o dieselové motory zájem minimální. PSA resp. Streiff udělali strategickou chybu, že nevyvinuli tento motor společně s BMW. (taky dostal v roce 2009 padáka)