Je celkem jasné,že bude mít nejspíš úspěch ,konkurence ho utlačovat příliš nebude. Juke je moc extravagantní na to,aby se mu o moc zvýšily prodeje ,Mokka je drahá, Captur vypadá neseriózně a k 1.2TCe se nenabízí manuál a nová SX4 už míří rozměry směrem ke Qashkaji.
Vypadá to ,že P2008 má dobře namířeno k tomu ,aby přebral štafetu od veleúspěšné SX4.
Proč vypadá Captur neseriózně? Viděl jsi ho vůbec na živo? Seděl jsi v něm? Mně se Captur líbí mnohem víc než Peugeot, ale je to pouze můj názor a Captur jsem u dealera prostudoval naživo, zatímco Peugeot znám pouze z televize a fotek. Nicméně bych tady netvrdil, že je neseriózní, i když zrovna třeba tvrzení, že jeho náhon (myslím Peugeot) na přední kola je stejně kvalitní jako čtyřkolka podle mně neseriózní je.....na rozdíl od obecného tvrzení, které jsi použil ty.
Captura jsem si už naživo obhlížel. Uznávám ,že je to věc názoru, ale zvenku mi připadal mohutnější než na fotkách a vypadal jako přečinčaná hračka,ale je to pouze můj názor.
Zatím to jsou jen PR články z automobilky. Raději bych si počkal až na reálné prodeje. Aby to nebylo jako s P208, která také na konkurenci i přes slevy nestačí. Je vidět, že nízké ceny a vnímaná kvalita (to je ta kvalita jen na oko - většinou kvalitní materiály ve vyšších výbavách, které se nejčastěji testují) nestačí. Důležitá je spíš reálná kvalita zpracování a spolehlivost. Drnčení a vrzání nezachríní ani 5 kilo chromu. Proto věřím, že se spíš prosadí Captur. Stejně jako Clio proti P208.
P208 mi připadal v interiéru kvalitativně o kousek lepší než Clio a to oba nebyly zrovna v těch nejvyšších výbavách.
Clio láká na pětiletou záruku,bohatou výbavu a jeho design je zbožňovaný ,navíc nabízí ne méně pěknou verzi Grandtour. U P208 řadu lidí odláká to umístění volantu , případně lehce překombinovaný design a hlavně cílí na ženy a něktěří muži si nechtějí připustit to ,že by měli tak zženštělé auto.
Nemůžeš srovnávat dva odlišné modely ,že 208 zavrzalo neznamená ,že 2008 bude nekvalitní,počkej na živé porovnání nebo ty prodeje Capturu a 208 a pak můžeš nejlíp soudit ...
Souhlas - Renaultu se Clio povedlo, kombík je ještě lepší a Captur jo moc povedený auto. Nechci vynášet soudy na základě svezení se necelých 10 km u dealera a dost podrobné prohlídky nastojáka. Nicméně mám velice pozitivní a dlouholeté uživatelské zkušenosti se starým Scenicem, kde mi vadila jediná věc - vzhled. Tady bych ale řekl, že Captur je z hlediska užitkového stejně dobrý, ale dobře vypadá (přitom si na nic nehraje) a na druhou stranu bych nepotřeboval ty polepy a vylepšení s výjimkou dvoubarevných kol.
Opakovaná "moudra" o malém rozsahu motorizací nebo převodovek bych nechal na zákazníkovi. Stejně se pak z 90% prodávají dvě motorizace (nejslabší benzín a nejslabší diesel) a spíš nižší výbava, tak není potřeba si hrát na širokou paletu, kterou pak stejně nikdo nevyužije.
Nechci nasazovat na PSA, ale myslím, že Renault dlouhodobě ví líp co dělá. Svoji roli hraje i světovost koncernu Renault, je zajímavé, jak třeba Renault změnil image stran kvality (která nebyla nikdy tak tragická jako třeba u FIATu a spol...), aniž by povykoval, že dělá lepší auta než VW apod.....
PSA lze přát, aby se dostal do lepšího stavu, ale zdaleka ne všechno, co předvádí je tak průkazné, jak představitelé firmy tvrdí. A tvrzení o tom, jak 2008 zválcuje konkurenci (když Captur se už prodává a Juke bude co nevidět nový...je to už relativně letitý model) mi připomíná povyk o tom, jak Bravo "zválcuje" Golf, Punto veškerou konkurenci a třeba i "ramena" dnes již neexistující značky Daewoo (tedy v autobranži). Ono dneska leckdy nestačí mít kvalitní produkt, k tomu aby byla firma úspěšná......
Konečně jim došlo, že obrovská spousta lidí nechce malá auta, ale crossovery i třeba postavené na bázi těchto malých aut.
Hlavně Francouzi mají konečně důvod kupovat francouzská auta.
Pro Suzuki to ovšem znamená obrovský problém. Jedině 4x4 pomůže udržet SX4 ve hře. Nemohu si pomoci, tady to Japonci prokaučovali, měli do toho s VW jít. Mohli si toho navzájem hodně poskytnout.
Těžko říct ,časem by VW stejně slupl Suzuki úplně a udělal z něj značku sice ve standartní koncernové kvalitě a s všestranně vyrovnanými schopnostmi čelit konkurenci ,ale samozřejmě opět se stejnou koncernovou technikou a to zrovna u Suzuki by ,alespoň co se motorů týče, byla škoda a to nemluvím o tom , na jakém stupni koncernové hiearchie by stálo a o designu.
Otázkou teď je , co může SX4 nabídnout oproti konkurenci ,ale především , jak bude prosperovat na jiných trzích . Ještě to úplně nemusí znamenat krizi této značky. Uvidíme.
Přesně tak, Suzuki si nechalo vyfouknout segment malých crossoverů, skutečný nástupce SX4 přijdě až v roce 2015.Doufám, že se v Suzuki někdo drbe na hlavě.. ;-\
Udělali si to těžší , teď bude muset SX4 konkurovat opravdu široké konkurenci místo toho ,aby mezi malými crossovery mohlo pokračovat v úspěchu ,byť třeba ze 2.místa ,ale mělo by své jistější.
A to ještě můžeme očekávat některými sice zatracovaný, ale podle mně ne zas tak špatný Ford Ecosport a VW Taigun (ten na fotkách vypadal dost dobře. Hovoří se o malé škodovce tohoto typu - uvidíme, před pár lety byla trojice RAV, C-RV a svým způsobem i Suzuki Grand Vitara jediné možnosti menších SUV a dneska není v Evropě výrobce, který by je nenabízel.
Jak Ecosport tak Taigun jsou rovněž koncipovány třeba jako Captur, tzn. jenom předpokolky - VW by měl být v Evropě s litrovým motorem jako Up....Ecosport se sice v Brazílii dělá jako čtyřkolka s motorem 1,6 litru, ale do Evroppy se bude dovážet indické provedení (mimo jiné s nižším podvozkem a předokolka).
Otázka, co Suzuki ve vazbě na francouzskou produkci zvládlo a co ne je hodně spekulativní. Ona ta třída, kam zamířilo Suzuki s klasickým malým SUV je rovněž bouřlivě se rozvíjející a tam zase Francouzi nemají prakticky nic, co by stálo za větší zájem. A taky je otázka, že i když je Suzuki poměrně velký výrobce (určitě přes dva miliony aut), tak je otázka, jestli má na to, aby chrlil jednu novinku za druhou. Jeho odchod z USA trhu taky leccos naznačuje......
vyzera to na pekny uspech a hned nabeh vo francuzsku je zaujimavy [odkaz] captur kdesi dalek ovzadu predpokladam.... 2008 jasna trefa.... dizajnovo ovela dospelejsie elegantnejsie a dotazenejsie auto ako captur , to vravm od prvej chvile aj ked captur je tiez ok a nevyzera zle.. 2008 posobi ovela elegantnejsie :yes:
takisto si myslim ze captur ako aj clio zabili trosku motormi a nevhodnymi prevodovkami... ale to je len moj nazor....
Já kdybych se ve svých soudech tolikrát seknul, jako ty, tak sem už nepíšu. Ty ale nemáš asi ani kapku soudnosti a sebeúcty, co? Hlavně toho nažvanit co nejvíc a běda, když nejseš (jako tady) hned první nahoře. Bože, do čeho jsi to rozum dal (i když hodně málo)......