Novinky
predjizdeni cyklisty - ja klidne prejedu plnou carou vsema kolama abych cyklistu co nejmíň ohrozil, takze narozdil ridice, kterej o nej skrta zrcátkem prijdu o ridicak ja ...
bod 2 - pokud jedou všechny pruhy stejne rychle, jedna se o souběžnou jizdu a nemam z levého kam uhýbat když me nejakej magor priblikava a ani duvod, když predemnou jede souvisla kolona
bod 3 - jedu obci 60 zacnu zrychlovat s ceduli, ale když me někdo uz předjíždí, tak zrychlovat nesmim, i když me bude predjizdet třeba kolona traktoru??
bod 2 - pokud jedou všechny pruhy stejne rychle, jedna se o souběžnou jizdu a nemam z levého kam uhýbat když me nejakej magor priblikava a ani duvod, když predemnou jede souvisla kolona
bod 3 - jedu obci 60 zacnu zrychlovat s ceduli, ale když me někdo uz předjíždí, tak zrychlovat nesmim, i když me bude predjizdet třeba kolona traktoru??
jojo maras , kdyz jedu 70 vlevo borec 70 tak ma uhnout kam? >😁 a stim bodem 3 bych mohl je.... , proste cedule 80 tak zrychluju na 80 a , ze borec ve fabce 1.0 ma strach v ocich , nebot zacal predjizdet dost pozde , tak ma smulu..... :no:
bod 2 - Tohle nesouvisí se souběžnou jízdou. Řidič zkrátka nesmí "zašpuntovat" silnici tím, že pojede v levém pruhu vedle vozidla v pruhu pravém bez ohledu na situaci za sebou.
bod 3 - Je to tam řečeno celkem jasně.
bod 3 - Je to tam řečeno celkem jasně.
Alternativou k bezpečnému předjíždění cyklouna a nepřejetí plné čáry je předjetí cyklouna stylem Petr Hnětkovský 😉 [odkaz]
V principe sa da suhlasit s tvojimi namietkami k bodom 2 a 3, fakt to nie je celkom domyslene. Lepsie povedane, mala by tam byt uvedena vynimka pre pripady subeznej jazdy. Ak su vsetky pruhu plne a vozidla idu rovnako rychlo, jednoducho niet kam uhnut, a neviem ako ma potom vodic lavy pruh uvolnit. Jedine ak vtlacit sa "na drzovku" do praveho pruhu...
Podobne aj to predbiehanie po vyjdeni z obce, ak vozidla zacnu normalne zrychlovat. Neviem ci sa da vtedy povazovat za predbiehanie ak niekto zapne blinker uz sto metrou pred tabulou koniec obce, ale rychlost na to nema, a zmizne kdesi v dialke vzadu...
Ale len tak na okraj: myslim ze to co chyba na cestach nie su dalsie obmedzenia, pokuty a policajti, ale len taka jednoducha ludska vzajomna ohladuplnost...
Podobne aj to predbiehanie po vyjdeni z obce, ak vozidla zacnu normalne zrychlovat. Neviem ci sa da vtedy povazovat za predbiehanie ak niekto zapne blinker uz sto metrou pred tabulou koniec obce, ale rychlost na to nema, a zmizne kdesi v dialke vzadu...
Ale len tak na okraj: myslim ze to co chyba na cestach nie su dalsie obmedzenia, pokuty a policajti, ale len taka jednoducha ludska vzajomna ohladuplnost...
Souběžná jízda je jiná situace a pak samozřejmě nikam neuhýbáš. S posledním odstavcem souhlasím.
Obecně, předjíždět bys měl, pokud jsi toho schopen. Pokud na předjetí máš, tak je to otázka okamžiku. Neměl bys bránit předjíždění. Kdyby to bylo bráno doslovně (nesmíš vůbec zrychlovat, když tě někdo předjíždí), tak bys v hustším provozu na dálnici nikdy nezrychlil, protože tě předjíždí neustále.
Obecně, předjíždět bys měl, pokud jsi toho schopen. Pokud na předjetí máš, tak je to otázka okamžiku. Neměl bys bránit předjíždění. Kdyby to bylo bráno doslovně (nesmíš vůbec zrychlovat, když tě někdo předjíždí), tak bys v hustším provozu na dálnici nikdy nezrychlil, protože tě předjíždí neustále.
Ohrožení cyklisty na zdraví/ životě rozhodně neprojde bez trestu. Jen by to někdy musel nějaký policista vidět. Pokud pruh není dostatečně široký a cyklista tě nechce/ nemůže pustit, tak holt musíš jet za ním.
Musel by být souvislý proud aut ve všech pruzích, aby to byla souběžná jízda. V praxi k tomuto může dojít tak, že ti někdo brání v předjíždění a oba dosáhnete nejvyšší povolené rychlosti, nebo během předjíždění narazíš na omezení nejvyšší povolené rychlosti. Pak by ses měl bez prodlení zařadit.
Ano, tohle mi také vadí, ale správně je nechat ho předjet a pak ho sám předjet. Přiznávám, že to sám úplně nedodržuji - například na dálnici, když jedu nejvyšší povolenou rychlostí (řekněme v úseku stavebních prací) a někdo mne začne předjíždět, tak na něj ohled neberu. Na 60 je každý hrdina. Pokud to dělá svižně, tak ho samozřejmě blokovat nebudu. Pokud někdo s plečkou, kdy zrychlení na 130 počítá v kalendářních týdnech, musí jet 65-70 na 60, jen co je konec omezení, zmizím v prachu dřív, než se rozkouká.
Musel by být souvislý proud aut ve všech pruzích, aby to byla souběžná jízda. V praxi k tomuto může dojít tak, že ti někdo brání v předjíždění a oba dosáhnete nejvyšší povolené rychlosti, nebo během předjíždění narazíš na omezení nejvyšší povolené rychlosti. Pak by ses měl bez prodlení zařadit.
Ano, tohle mi také vadí, ale správně je nechat ho předjet a pak ho sám předjet. Přiznávám, že to sám úplně nedodržuji - například na dálnici, když jedu nejvyšší povolenou rychlostí (řekněme v úseku stavebních prací) a někdo mne začne předjíždět, tak na něj ohled neberu. Na 60 je každý hrdina. Pokud to dělá svižně, tak ho samozřejmě blokovat nebudu. Pokud někdo s plečkou, kdy zrychlení na 130 počítá v kalendářních týdnech, musí jet 65-70 na 60, jen co je konec omezení, zmizím v prachu dřív, než se rozkouká.
Nechci kdovíjak poučovat, ale v obci se jezdí 50kou a vždy lze počkat na konec plné čáry 😄
Spoustu pravidel má své mezery. Na druhou stranu, to předjíždění a jízda ve dvou pruzích - pochybuji, že by někoho pokutovali, pokud by nešlo o extrém...no a že nemohu přejet plnou čáru, to, sáhněme si do svědomí, asi tuší každý. Je fakt, že je hloupé, čekat až vozidlo před námi zastaví. Přiznám se, že občas přejedu lehce plnou čáru při vyhýbání se cyklistovi, když vidím dopředu. Zatím jsem nikdy neměl problémy, tak očekávám, že policisté nebudou zase takoví tyrani a chápu, že pravidla musí být nějak nastavena. Kdyby řekli, že mohu přejet čáru při vyhýbání cyklistům, kdo ví, jak by si to dotyční vyložili, když například u maximální povolené rychlosti dnes většina řidičů přičítá nějaká další bonusová procenta navíc, které si mohou bez postihu dovolit (nikoho nesoudím, jen poukazuji na ten princip). Myslím že žádný zákonodárce by si nechtěl vzít na triko, když by někdo zařval při čelní srážce při objíždění cyklisty (*** se vždycky najde...a touha zjistit, kdo kromě řidiče za to může, je všudypřítomná)
To nezrychlování, když mě někdo předjíždí....obvykle dodržuji...a i když se předemne někdo cpe na konci obce, ať se cpe...obvykle to bývá nějaký agresivní blbec, který by se na mne lepil a stejně by dřív nebo později o předjetí (i třeba za horších podmínek) pokusil.
Každopádně, jak jsem sledoval provoz na silnicích, nemá cenu tohle řešit. Minulou zimu jsem málem skončil v závějích, když chlap, jedoucí celou dobu 20kou, začal při mém předjíždění zrychlovat (paradoxně na výjezdu z obce, ale on tak pomalu jel několik kilometrů) ač byla cesta úzká a já si nechtěně užil trochu adrenalinu. Naopak když vezmu v potaz jen poslední víkend, tak na mokru, ve městě před plnou čáru a před přechodem mne 80kou předjížděl nějaký Rakušák (jen potvrzení, že u nás se policistů nikdo nebojí)...
Spoustu pravidel má své mezery. Na druhou stranu, to předjíždění a jízda ve dvou pruzích - pochybuji, že by někoho pokutovali, pokud by nešlo o extrém...no a že nemohu přejet plnou čáru, to, sáhněme si do svědomí, asi tuší každý. Je fakt, že je hloupé, čekat až vozidlo před námi zastaví. Přiznám se, že občas přejedu lehce plnou čáru při vyhýbání se cyklistovi, když vidím dopředu. Zatím jsem nikdy neměl problémy, tak očekávám, že policisté nebudou zase takoví tyrani a chápu, že pravidla musí být nějak nastavena. Kdyby řekli, že mohu přejet čáru při vyhýbání cyklistům, kdo ví, jak by si to dotyční vyložili, když například u maximální povolené rychlosti dnes většina řidičů přičítá nějaká další bonusová procenta navíc, které si mohou bez postihu dovolit (nikoho nesoudím, jen poukazuji na ten princip). Myslím že žádný zákonodárce by si nechtěl vzít na triko, když by někdo zařval při čelní srážce při objíždění cyklisty (*** se vždycky najde...a touha zjistit, kdo kromě řidiče za to může, je všudypřítomná)
To nezrychlování, když mě někdo předjíždí....obvykle dodržuji...a i když se předemne někdo cpe na konci obce, ať se cpe...obvykle to bývá nějaký agresivní blbec, který by se na mne lepil a stejně by dřív nebo později o předjetí (i třeba za horších podmínek) pokusil.
Každopádně, jak jsem sledoval provoz na silnicích, nemá cenu tohle řešit. Minulou zimu jsem málem skončil v závějích, když chlap, jedoucí celou dobu 20kou, začal při mém předjíždění zrychlovat (paradoxně na výjezdu z obce, ale on tak pomalu jel několik kilometrů) ač byla cesta úzká a já si nechtěně užil trochu adrenalinu. Naopak když vezmu v potaz jen poslední víkend, tak na mokru, ve městě před plnou čáru a před přechodem mne 80kou předjížděl nějaký Rakušák (jen potvrzení, že u nás se policistů nikdo nebojí)...
když pojedu 50 tachu, tak ve skutecnosti pojedu 45
takze jezdim 60 tacho na tempomat a 55ve skutecnosti
s jizdou ve 2 ruzich narazim na to, ze nechapu proc bych mel uhejbat nejakymu kufrovymu lepici z levyho, kdyz predemnou jede kolona aut a stejne nemá kam jet dal
s tou obci mi nevadej ti co me predjedou a zmizej, ale ti, kterym uz při predjizdeni dochazi dech. většinou jde o stary krapy nebo kamiony, kteří se to snazi pod kopcem rozjet aby pak prekazeli. me dokonce ani nevadej ti co me predjizdej v obci když jedu tech 60 podle tacho, ale vadej me ti co se na me lepej s tim ze si myslej ze snad pojedu rychlejc
ja s policajtama taky nikdy nemel problém, poslední resenej prestupek jsem mel před 6 lety - prekroceni u cedule na vjezdu do obce o 12, kdy první staveni bylo za dalších 300 metru - reseno v prestupkovem rizeni - policajt na stanici nadaval něco o blbcich policajtech proc si to nevyresi sami na miste místo toho aby to on resil po několika mesicich, místo toho aby stihal piraty v ulicích... nicmene od te doby se drzim zasady v obci od cedule k ceduli 60 tacho a z toho vyplyvaj ty "problémy" kdy me někdo zacne predjizdet 10 metru před ceduli konce obce, a vzhledem k tomu ze mam lehce nadstandardnich 160k, většinou staci na ceduli i na sestku prislapnout plyn a ten co se ještě nedostal ani na uroven mého zadniho kola, se ztraci ve zpetnem zrcatku ..
když vidim, ze to je auto co nebude prekazet, tak ho necham, ale když vidim dychavicnyho zigulika nebo avii, tak to prislapnu..
takze jezdim 60 tacho na tempomat a 55ve skutecnosti
s jizdou ve 2 ruzich narazim na to, ze nechapu proc bych mel uhejbat nejakymu kufrovymu lepici z levyho, kdyz predemnou jede kolona aut a stejne nemá kam jet dal
s tou obci mi nevadej ti co me predjedou a zmizej, ale ti, kterym uz při predjizdeni dochazi dech. většinou jde o stary krapy nebo kamiony, kteří se to snazi pod kopcem rozjet aby pak prekazeli. me dokonce ani nevadej ti co me predjizdej v obci když jedu tech 60 podle tacho, ale vadej me ti co se na me lepej s tim ze si myslej ze snad pojedu rychlejc
ja s policajtama taky nikdy nemel problém, poslední resenej prestupek jsem mel před 6 lety - prekroceni u cedule na vjezdu do obce o 12, kdy první staveni bylo za dalších 300 metru - reseno v prestupkovem rizeni - policajt na stanici nadaval něco o blbcich policajtech proc si to nevyresi sami na miste místo toho aby to on resil po několika mesicich, místo toho aby stihal piraty v ulicích... nicmene od te doby se drzim zasady v obci od cedule k ceduli 60 tacho a z toho vyplyvaj ty "problémy" kdy me někdo zacne predjizdet 10 metru před ceduli konce obce, a vzhledem k tomu ze mam lehce nadstandardnich 160k, většinou staci na ceduli i na sestku prislapnout plyn a ten co se ještě nedostal ani na uroven mého zadniho kola, se ztraci ve zpetnem zrcatku ..
když vidim, ze to je auto co nebude prekazet, tak ho necham, ale když vidim dychavicnyho zigulika nebo avii, tak to prislapnu..
Za 55 tě stále mohou pokutovat, proto nastavuji o 1km/h pod odchylkou tachometru+radaru a mám jistotu (pokud chci jet předpisově).
Tohle si řeknou všichni a je to zacpané. Nesnáším zacpaný levý pruh...
Tohle si řeknou všichni a je to zacpané. Nesnáším zacpaný levý pruh...
K te jizde v levem pruhu a tomu zablokovani, bych se taky vyjadril. Ja osobně respektuju, kdyz nekdo jede o neco pomaleji a nedosahuje ani te 130 a predjizdi pomalejsi auto a nemam potrebu ho jakkoliv upozornovat, ale kdyz nejaký s prominutím blbec pred sebou ve vzdalenosti kilometru vidi auto v levem pruhu a on se nema chut vracet do pruhu protoze jede preci 125 (a nebo i tech 130) tak pak uz tak klidny nejsem... kdyby kazdy se vratil do sveho pruhu kdyz dokonci predjizdeni, tak by u nas nebyla kolona za kamiony ktere predjizdeji kamiony... co pak tech par zodpovednych co se zaradilo zpet do pruhu co nemaji sanci se kvuli bande blbu k predjeti toho kamionu taky dostat?
Jinak bohuzel vsechny nase zakony a paragrafy jsou postaveny tak, ze i kdyz je evidentne bezpecnejsi napr. zminovaneho cyklistu predjet prejetim plne cary aby fakt byla jistota ze mu clovek nic neudela, ani kdy by se rozhodl "nenadale si ustlat na vozovce", zalezi jestli policajt na konci tohoto useku bude clovek nebo blb... (a to mluvim o prehlednych usecich ne serpentinach nebo tak)
Jinak bohuzel vsechny nase zakony a paragrafy jsou postaveny tak, ze i kdyz je evidentne bezpecnejsi napr. zminovaneho cyklistu predjet prejetim plne cary aby fakt byla jistota ze mu clovek nic neudela, ani kdy by se rozhodl "nenadale si ustlat na vozovce", zalezi jestli policajt na konci tohoto useku bude clovek nebo blb... (a to mluvim o prehlednych usecich ne serpentinach nebo tak)
Na přehledné dvouproudovce plnou čáru moc vidět není, takže můžeš v pohodě přejet do protisměru. Předjíždění cyklistů je spíš problém třetích tříd, kde ani čáry nejsou. Na první třídě cyklistu bez problémů předjedeš, pokud to není magor.
S dálnicí souhlasím, je potřeba se vracet. I kdyby jen na chvíli, dáváš tím možnost rychlejším tě předjet. Blokování levého pruhu stěžuje předjíždění a akorát vytváří vláčky aut kempujících v něm.
S dálnicí souhlasím, je potřeba se vracet. I kdyby jen na chvíli, dáváš tím možnost rychlejším tě předjet. Blokování levého pruhu stěžuje předjíždění a akorát vytváří vláčky aut kempujících v něm.
predjet jednoho cyklistu, to je ještě v pohode, ale když jich jede vic za sebou a nemas před sebou rovinku, tak nemas sanci. kdyby aspoň nechali nejaky místo mezi sebou.
nebo ti, co ochranujou svoje deti tim, ze jedou skoro prostredkem silnice, vůbec si neuvedomujou ze sou hned na rane a pak ti ještě hrozej, když na ne zatroubis. k cyklistum se chovam extremne ohleduplne, ale nekdy mi to hlava nebere.
když jedes ve vlacku, tak nemá moc smysl uhýbat když ty nejses tim spuntem, protože pak se do levého zaradis jen stezi. ja to teda nedelam a od toho co se mi lepi na kufr to beru jako psychickej natlak
a ve meste muzes jet v jakymkoliv pruhu a muzes taky podjíždět, tak vubec nechapu proc si někdo vynucuje abych mu uhnul, když jedu ve strudlu a klidne me muze predjet zprava ...
nebo ti, co ochranujou svoje deti tim, ze jedou skoro prostredkem silnice, vůbec si neuvedomujou ze sou hned na rane a pak ti ještě hrozej, když na ne zatroubis. k cyklistum se chovam extremne ohleduplne, ale nekdy mi to hlava nebere.
když jedes ve vlacku, tak nemá moc smysl uhýbat když ty nejses tim spuntem, protože pak se do levého zaradis jen stezi. ja to teda nedelam a od toho co se mi lepi na kufr to beru jako psychickej natlak
a ve meste muzes jet v jakymkoliv pruhu a muzes taky podjíždět, tak vubec nechapu proc si někdo vynucuje abych mu uhnul, když jedu ve strudlu a klidne me muze predjet zprava ...
Ve obci se ve více pruzích nepředjíždí, je to bráno jako souběžná jízda.
Pokud dojedeš někoho, kdo předjíždí pomaleji, tak se samozřejmě nebudeš zařazovat do pravého. Ale jakmile je v pravém dostatek místa, tak se máš zařadit, nehledě na to, jestli jedeš 100, 130, nebo 150. Když opravdu celý vláček jede řekněme 130, tak se postupně všichni zařadíte a postupně zahájíte další předjížděcí manévr. Je to potřeba dělat. Zařazuji se a většinou se vrátím do vláčku tam, odkud jsem odjel. Komické je, když vláček narazí na pomalu předjíždějícího a já mám v pravém hromadu místa.
V hustém provozu je to vůbec zajímavé. Kolikrát se není ani kam zařazovat.
Šňůry cyklistů jsou úžasné. Pokud je pruh dostatečně široký a jedou u kraje, může jich být klidně sto a je to bez problémů. Pro mne jsou problémem opravdu ty třetí třídy. Úzké silnice, krátké rovinky, obrostlé křovím, tedy s mizerným rozhledem. Tam potkat rodinku na výletě je za trest. Sám rád na kole jezdím a důsledně autům uhýbám. Stejně bych případnou srážku odnesl já. Naštěstí na těch třetích třídách bývá prd provoz.
Pokud dojedeš někoho, kdo předjíždí pomaleji, tak se samozřejmě nebudeš zařazovat do pravého. Ale jakmile je v pravém dostatek místa, tak se máš zařadit, nehledě na to, jestli jedeš 100, 130, nebo 150. Když opravdu celý vláček jede řekněme 130, tak se postupně všichni zařadíte a postupně zahájíte další předjížděcí manévr. Je to potřeba dělat. Zařazuji se a většinou se vrátím do vláčku tam, odkud jsem odjel. Komické je, když vláček narazí na pomalu předjíždějícího a já mám v pravém hromadu místa.
V hustém provozu je to vůbec zajímavé. Kolikrát se není ani kam zařazovat.
Šňůry cyklistů jsou úžasné. Pokud je pruh dostatečně široký a jedou u kraje, může jich být klidně sto a je to bez problémů. Pro mne jsou problémem opravdu ty třetí třídy. Úzké silnice, krátké rovinky, obrostlé křovím, tedy s mizerným rozhledem. Tam potkat rodinku na výletě je za trest. Sám rád na kole jezdím a důsledně autům uhýbám. Stejně bych případnou srážku odnesl já. Naštěstí na těch třetích třídách bývá prd provoz.
Ano, je třeba sebrat 7 bodů a s nimi i řuidičák, pokud při své jízdě nerozlišuju objízdění od předjíždění. České silnice větší problém neznají a tak musí následovat maximální postih... Inu, když pitomost, tak hodně velká, aby byl orgán pořádně vidět!
Nemůžu si pomoct, ale plná čára je kolikrát na přehledných úsecích úplně zbytečně...
Co se týče předjetí cyklisty, tak při jízdě náklaďákem přejíždím skoro celým autem do protisměru (samozřejmě pokud nic nejede), aby ho náhodou proud vzduchu nestrhnul pod auto....
Stále se řídím kam vidíš tam předjížděj. když jedu naloženej a mám za sebou auto, který bohužel brzdim, tak za zatáčkou hned bliknu ať jede, když tam vidim první a nic nejede....
Je čas trošku upavit zákon a dát tam určitý výjimky, protože tajten zákon je opravdu o ždímání peněz z řidičů, kteří nechtějí být brzdou a neomezovat sebe a řidiče za ním jedoucí.. 😒
Co se týče předjetí cyklisty, tak při jízdě náklaďákem přejíždím skoro celým autem do protisměru (samozřejmě pokud nic nejede), aby ho náhodou proud vzduchu nestrhnul pod auto....
Stále se řídím kam vidíš tam předjížděj. když jedu naloženej a mám za sebou auto, který bohužel brzdim, tak za zatáčkou hned bliknu ať jede, když tam vidim první a nic nejede....
Je čas trošku upavit zákon a dát tam určitý výjimky, protože tajten zákon je opravdu o ždímání peněz z řidičů, kteří nechtějí být brzdou a neomezovat sebe a řidiče za ním jedoucí.. 😒
Když už jsme u toho, poslední dobou si lámu hlavu jak se mám zachovat na D1. Stává se mi to skoro pokaždé když tam jedu😒br />
Jedu v pravém pruhu dejme tomu 130km/h. Dojíždím "kolonu" aut jedoucí 120km/h v levém pruhu. Další auto v pravém je za cca 200m (cca třeba 15 aut v koloně). Taková struktura dálnice D1 především ve špičce je běžná. Ba co víc, stává se mi u Prahy kde jsou tři pruhy, že levý a prostřední jsou úplně plné a jedou cca 110-120km/h, pravý je úplně prázdný (1 auto za třeba 500m). Já vjedu do pravého když jsou všechny tři prázdné a jedu zase třeba těch 130km/h. Co mám dělat když dojedu kolonu aut v pruhu (pruzích) nalevo ode mě?
To mám jako brzdit a doufat, že se zachovají tak jak mají a uhnou vpravo a já je objedu zleva? (bohužel nikdy se nestane) Vždycky jsem z toho na infarkt! Kdyby každý dodržoval jízdu v pravém pruhu, tak ve špičce u Prahy není na D1 vůbec žádný problém.. :no: Ale ne, tady je každý frajer a "drtí" to v levym - všichni tak předemnou přeci jedou, tak proč ne já :no: :no:
Jedu v pravém pruhu dejme tomu 130km/h. Dojíždím "kolonu" aut jedoucí 120km/h v levém pruhu. Další auto v pravém je za cca 200m (cca třeba 15 aut v koloně). Taková struktura dálnice D1 především ve špičce je běžná. Ba co víc, stává se mi u Prahy kde jsou tři pruhy, že levý a prostřední jsou úplně plné a jedou cca 110-120km/h, pravý je úplně prázdný (1 auto za třeba 500m). Já vjedu do pravého když jsou všechny tři prázdné a jedu zase třeba těch 130km/h. Co mám dělat když dojedu kolonu aut v pruhu (pruzích) nalevo ode mě?
To mám jako brzdit a doufat, že se zachovají tak jak mají a uhnou vpravo a já je objedu zleva? (bohužel nikdy se nestane) Vždycky jsem z toho na infarkt! Kdyby každý dodržoval jízdu v pravém pruhu, tak ve špičce u Prahy není na D1 vůbec žádný problém.. :no: Ale ne, tady je každý frajer a "drtí" to v levym - všichni tak předemnou přeci jedou, tak proč ne já :no: :no:
Jo jo, podobný situace mě taky štvou (i když se s nima setkávám většinou v Německu). Osobně to moc neřeším a jedu si svojí rychlostí v pravo. Jen si hlídám aby se magoři v prostředním nebo levém pruhy nelekli a nestřihli to přede mě. Kdyby mě policajti zastavili tak se jich slušně zeptám, jesli když bude v levém pruhu stát porouchané auto, tak se mám za něj postavit a čekat až ho odtáhnou. (V Německu by to s tou dohodou bylo asi horší 8-s ). Zcela normálně se mi stane, že v prostředním pruhu jede dvacet aut a já je zprava podjedu a pak se před ně zařadím, předjedu si jeden kamión a vrátím se zpět doprava. Jen bych upozornil, že se nejedná o nějaké "myškování", ty auta mají k tomu kamiónu (který možná za 20 minut dojedou) třeba 300m někdy i mnohem víc.
jj dělám to stejně, nic jiného člověku nezbývá. Jenom mě mrzí, že člověk chce jet slušně a stejně tím vlastně musí porušovat předpisy a relativně riskuje ;-\
Také to tak dělám. Když jsou tři pruhy a v levém je volno, tak je předjedu regulérně (když mám čas, tak je i dálkovými požádám, aby z prostředního pruhu vypadli). Když ne, tak je rozumnou rychlostí podjedu. Jednou jsem takhle na D1 podjížděl i vojenský transport včetně vojenské policie, která ho doprovázela. 😄 Neplatí to vždy, záleží na okolnostech a také náladě. Jinak se chovám ke koloně, jinak k jednotlivci.
Ano, pokud je v levém pruhu kolona, pak se jedná o souběžnou jízdu. Kolegové ze Světa motorů se na to ptali i na ministerstvu.
prostě až neuvěřitelný příběh...