Testy
Nesrovnával bych Golf Leonem. Ta auta jsou postavena odlišně - Golf je daleko kvalitnější a z lepších materiálů. Nehledě na to, že Seat není ani zdaleka není tak výdělečný jak VW předpokládalo a značka může klidně zaniknout. Už se o tom nějakou dobu spekuluje a i se to pomalu děje.. Toledo je vlastně Škodovka, Exeo je staré Audi, MII je VW Up.
Golf v dechtu... :no:
...Fabii 1 RS TDI - to bylo auto pro sportovněji laděné řidiče, kteří mají těžkou nohu.
To bylo skvělé auto. A jediné, které v rodině bylo chipované. Původně patřilo tátovi, ale dost jsem s ním nalítal. Po tuningu to bylo jak motokára a strašně to provokovalo řidiče Octavii.
Motokára? Vždyť to jezdilo s nadsázkou jen rovně...
Ale ten kopanec byl parádní. 😄
Ale ten kopanec byl parádní. 😄
a teda model GTI..... GTD je pre setrilkov ktori sa snazia hrat na sportovcov..... a dokonca je vykonnejsie GTI aj lacnejsie ako GTD a to o 400 eur... ( 12 tisic korun ) ak cennikova cena neklame....
U cloveka ktory ma zaujem o sportove a rychle auto nebude hadam setrenie prvorade a pojde radsej do benzinu ako do nafty .... nedava mi naftak zmysel.... rovnako ako som nikdy nechapal ani octavie RS TDI.... proste taketo auto potrebuje benzin :yes:
U cloveka ktory ma zaujem o sportove a rychle auto nebude hadam setrenie prvorade a pojde radsej do benzinu ako do nafty .... nedava mi naftak zmysel.... rovnako ako som nikdy nechapal ani octavie RS TDI.... proste taketo auto potrebuje benzin :yes:
To hraní na sportovce jsi vystihl přesně. Ale já naftový motor chápu, kdo si chce hrát na sportovce, chce odlišného golfa a TDI mu třeba přijde slabé, dává GTD smysl. Zvlášť při velkém nájezdu, samozřejmě bez sportování, ale vezmi si rychlou jízdu po dálnici, tam bude spotřeba o hodně lepší.
Neříkám ale, že bych bral za stejné peníze (400 EUR, nebo 12000 Kč je nic při ceně auta) naftu, taky bych si koupil radši GTI. Ale smysl mi to auto dává
Neříkám ale, že bych bral za stejné peníze (400 EUR, nebo 12000 Kč je nic při ceně auta) naftu, taky bych si koupil radši GTI. Ale smysl mi to auto dává
Skvělé auto, skvělý text a skvělé snímky. Nafotit červenou takhle dobře, to se hned tak nevidí :yes😒br />
Aleš to dávkuje s kadencí benzínového osmiválcového kalašnikova, tvrdě zasahuje zdejší kalkulačkové kovboje, aby jim na závěr vysvětlil základní filosofii garáže. Jistě, tohle není hot-hatch, jde o rychlý kompakt na naftě. A tohle má své místo na slunci.
P.S. Také si všímáte, že jak si všímáte na silnicích nového golfa, začíná tak nějak svým designem jiskřit? Je to známka postupně uvolňované krásy. Ale jak tu jeden prosťáček nedávno psal: Auto na krásu nejezdí. No s tím se možná dá za jistých vizuálních souvislostí i souhlasit - [odkaz] :😉 :😉
P.S. BRAVO G(TD)OLF :yes: :-!
Aleš to dávkuje s kadencí benzínového osmiválcového kalašnikova, tvrdě zasahuje zdejší kalkulačkové kovboje, aby jim na závěr vysvětlil základní filosofii garáže. Jistě, tohle není hot-hatch, jde o rychlý kompakt na naftě. A tohle má své místo na slunci.
P.S. Také si všímáte, že jak si všímáte na silnicích nového golfa, začíná tak nějak svým designem jiskřit? Je to známka postupně uvolňované krásy. Ale jak tu jeden prosťáček nedávno psal: Auto na krásu nejezdí. No s tím se možná dá za jistých vizuálních souvislostí i souhlasit - [odkaz] :😉 :😉
P.S. BRAVO G(TD)OLF :yes: :-!
Prosťáčky tu už nečti, přečti si raději klenot od "woody-aliena" pod 30 mil. prodaných Golfů😒br />
"Já, legenda
Jmenuji se Golf. Volkswagen Golf. A jsem úspěšný. Už po sedm generací. Mí konkurenti mění jména, mění slovník, mění šat - ale co naplat, to mé jméno se stalo symbolem třídy. Nemusím se vám líbit, nemusíte mě chtít - třeba máte rádi výstřednost, třeba vám na mě něco chybí, třeba vám něco nemůžu nabídnout. Nezlobím se proto na vás. Stačí mi jediné. Respekt. Nic víc nežádám a nic míň nepřijmu. Zasloužím si ho. Neříkejme si sbohem, možná se spolu ještě setkáme. Tak jako milióny jiných před vámi. Takže nashledanou. 😉 "
:yes:
Jmenuji se Golf. Volkswagen Golf. A jsem úspěšný. Už po sedm generací. Mí konkurenti mění jména, mění slovník, mění šat - ale co naplat, to mé jméno se stalo symbolem třídy. Nemusím se vám líbit, nemusíte mě chtít - třeba máte rádi výstřednost, třeba vám na mě něco chybí, třeba vám něco nemůžu nabídnout. Nezlobím se proto na vás. Stačí mi jediné. Respekt. Nic víc nežádám a nic míň nepřijmu. Zasloužím si ho. Neříkejme si sbohem, možná se spolu ještě setkáme. Tak jako milióny jiných před vámi. Takže nashledanou. 😉 "
:yes:
😄 No tak já smekám. Před Golfem a samozřejmě i před Woodym 😉 :yes:
Taky smekám..., je to fakt napsáno dokonale. Už jsem si to párkrát přečetl a stejně mě ta dokonalost překvapí znovu. 😐 :yes:
wl: Já o tom řekl i své manželce a teď ji to ještě přečetl.. >😁
A co na to tvoje manželka, zamilovala se do Golfa, nebo spíš do woodyho (textu)? >😒]
Teď jsem si vlastně uvědomil, že obdobným typem dokonalosti (jako ten woodyho text) disponuje i moje žena... :yes: 😲 😉
Teď jsem si vlastně uvědomil, že obdobným typem dokonalosti (jako ten woodyho text) disponuje i moje žena... :yes: 😲 😉
tobe snad nekdo picha starou v mazde 3 nebo proc te tak irituje?
Proč by mě iritovala? Padni komu padni, ne? Příště speciálně pro tebe vyberu ze třídy něco jiného... 😉
P.S. Trochu zelegantni své příspěvky, tohle není hospoda u vás na růžku...
P.S. Trochu zelegantni své příspěvky, tohle není hospoda u vás na růžku...
tak se prestan chovat jako *
No já se chovat umím. A také poznám krásné auto :-!
nesmies si ho vsimat, iba mu tym zbytocne zadavas dovod ta osocovat. v tomto pripade mazde zavidi jej jazdne vlastnosti, tzn.to, co jeho milovanemu golfu chyba. >😁
Vyndej hlavu z písku, dnešní G7 GTI (perf.) si dá celkově! nejen M3 MPS "k svačině".
M3 MPS už je dnes poměrně OUT a jiným kompaktním hh konkuruje hlavně a především poměrem ceny za jednoho "koně". 😉
M3 MPS už je dnes poměrně OUT a jiným kompaktním hh konkuruje hlavně a především poměrem ceny za jednoho "koně". 😉
komplexne vzate asi ano. mna ale neskonale udivuje neustale kopanie do zdochynajuceho kona - "zavodnika" - v podobe poukazovania vyhradne na jeho domnelu skaredost . ide evidentne o prejav rozumovej zaostalosti. jednym slovom: slaboduchosti :-!
V aktuální Mazdě 3 můžeš opravdu "píchat" jen nějakou starou/ošklivou..., hezké holky se obvykle "obírají" naopak v pěkných interiérech pohledných vozů... :😉 >😒] 😉
tak asi ma starou osklivou a ujistuju te ze v autech to neni, po tech jdou jen laciny ***.
Prosimtě, kdo by chtěl "obírat" starou/ošklivou, ale i mladou/hezkou v malym hatchbacku ?😁 Na to máme kombiky, MPVcka, SUVcka a ideálně dodávky 😁😁
U Mazdy 3 ji musíš přehnout přes kapotu >😁 Tak je eliminuješ efekt nepohledného interiéru u jakéhokoliv auta
U Mazdy 3 ji musíš přehnout přes kapotu >😁 Tak je eliminuješ efekt nepohledného interiéru u jakéhokoliv auta
Autor zřejmě nepochopil zacílení vozu. Tohle je model, který dokáže nabídnout svižné svezení za přijatelnou spotřebu. Je to vůz, se kterým se dá natočit desetitisíce ročně.
Kdo hledá vyloženě sportovního ducha, půjde bez debaty do GTI. Jenže ruku na srdce - s jakou spotřebou by dokončil trasu ten GTI při stejném tempu jízdy? Za 14 l 98 oktanového?
Tady jde o priority. Kdo hledá sportovní svezení, zvolí GTI. Kdo chce sportovního ducha s ohledem na provozní náklady, má možnost GTD. Kdo jiný tohle ve třídě nabídne? Ano, opět jen pokrevní bratři Leon a Octavia.
Kdo hledá vyloženě sportovního ducha, půjde bez debaty do GTI. Jenže ruku na srdce - s jakou spotřebou by dokončil trasu ten GTI při stejném tempu jízdy? Za 14 l 98 oktanového?
Tady jde o priority. Kdo hledá sportovní svezení, zvolí GTI. Kdo chce sportovního ducha s ohledem na provozní náklady, má možnost GTD. Kdo jiný tohle ve třídě nabídne? Ano, opět jen pokrevní bratři Leon a Octavia.
Přesně. A skoro bych si trufnul říct, že GTD se prodá více.
Jistě. Pro každodenní použití bych vybral též GTD. Komu by se chtělo živit GTI? A řeči o tom, že ušetřit koupí Leonu? No opravdu cenná rada, když chci jezdit Golfem, že 8-s 😄
Tak tak na každodenní ježdění bude GTD pecka. A za mě... když bych k tomu chtěl za +- stejné penízky auto na víkend, tak bych šel do Subaru BRZ nebo Mazdy MX5.
Ale nic proti GTI. Pro ty co jezdí 1x za týden.
Ale nic proti GTI. Pro ty co jezdí 1x za týden.
Souhlas, i s tím Seatem.
Čím víc se toho ročně najede, tím bude GTD zajímavější.
V polovině 90tých let jsem se podobně nemohl rozhodnout mezi G3 GTI a G3 TDI GT Special. Původně jsem byl jasně rozhodlý pro GTI, ale v té době jsem věděl, že budu (mimo jiné) jezdit několikrát (minimálně 4x) ročně z východní Moravy do Německa (kousek od Neckarsulmu), tak jsem nakonec vzal dieselový GT Special. K nám se sice tento stupeń výbavy nevozil, ale auto jsem bral nové z Německa, takže to nevadilo a ještě jsem proti tehdejším českým cenám nižší verze GT výrazně ušetřil.
Na druhou stranu dnešní Golf GTI (zvlášť perform.) je úplně jinde, než trojkové, nebo čtverkové GTI (i s ohledem na jejich dobu) , takže dneska je skoro hřích si G7 GTI nekoupit. 😉
Čím víc se toho ročně najede, tím bude GTD zajímavější.
V polovině 90tých let jsem se podobně nemohl rozhodnout mezi G3 GTI a G3 TDI GT Special. Původně jsem byl jasně rozhodlý pro GTI, ale v té době jsem věděl, že budu (mimo jiné) jezdit několikrát (minimálně 4x) ročně z východní Moravy do Německa (kousek od Neckarsulmu), tak jsem nakonec vzal dieselový GT Special. K nám se sice tento stupeń výbavy nevozil, ale auto jsem bral nové z Německa, takže to nevadilo a ještě jsem proti tehdejším českým cenám nižší verze GT výrazně ušetřil.
Na druhou stranu dnešní Golf GTI (zvlášť perform.) je úplně jinde, než trojkové, nebo čtverkové GTI (i s ohledem na jejich dobu) , takže dneska je skoro hřích si G7 GTI nekoupit. 😉
No já nevím, kdo si kupuje Golfa na dlouhé štreky?
A při nájezdu cca 15 tkm ročně palivo nehraje až zase takovou roli...
Na druhou stranu, GTD jistě nebude lákat k "blbnutí", které by spotřebu dál zvyšovalo - rychlé to bude, zábavné až tak ne.
A při nájezdu cca 15 tkm ročně palivo nehraje až zase takovou roli...
Na druhou stranu, GTD jistě nebude lákat k "blbnutí", které by spotřebu dál zvyšovalo - rychlé to bude, zábavné až tak ne.
Kolik lidí si GTD na dlouhé štreky koupí sice nevím, ale v téhle třídě/kategorii je to (zválšť s adaptivním podvozkem!) ideální kandidát a až neuvěřitelně univerzální voják jak do městké, okreskové i dálniční "bitvy". 😉
To rád věřím, navíc i zvenku až na jeden drobný detail vypadá perfektně. 😄
Osobně bych dal přednost aktuálnímu GTI, ale smysl mi dává i GTD a chápu případné zájmce o něj. Pokud bych si musel v téhle třídě vybrat třeba služební dieselové auto, beru ho klidně hned... a s adaptivním podvozkem klidně i na ty delší dálniční štreky. A nikomu ani ze středního meinstreamu bych příliš závidět nemusel. 😄
P.S. Který "drobný detail" to je? 😉
P.S. Který "drobný detail" to je? 😉
Cena >😁
Nelíbí se mi ty fousy na předním nárazníku 😐 Ale je to jako hledat nedostatky na Claudii Schiffer hehe.
To mně by se samozřejmě jako služebák líbil taky, ale která firma koupí Golfa GTD? O to mi šlo, typické služebáky bohužel vypadají jinak.
To mně by se samozřejmě jako služebák líbil taky, ale která firma koupí Golfa GTD? O to mi šlo, typické služebáky bohužel vypadají jinak.
V předchozích dvou generacích se v Evropě více prodávalo GTI, co vím. Takže bych si na to nevsadil. Co ti dá GTD oproti 110 kW Highline? Silné (silnější) diesely v kompaktech jsou podle mne celkem niche záležitost. GTI je přeci jen dál, asi i proto nemáme GT s 1,8, a hlavně, je to GTI.
GTD se dělalo jen v předchozí generaci, takže "v předchozích dvou generacích" se prodávat vlastně ani (méně) nemohlo. Ve čtvrté a páté g. se nenabízelo GTD vůbec a ve třetí nebylo (od nástupu TDI) nejsilnějším dieselovým Golfem, tam ho přeskočil GT TDI.
Jinak souhlas.
Na druhou stranu se podle mě vyplatí příplatit za GTD proti nejsilnější běžnému dieselovému Golfu v Highlinu, stejně jako u GTI vs nejsilnější benzínový Highline.
Jinak souhlas.
Na druhou stranu se podle mě vyplatí příplatit za GTD proti nejsilnější běžnému dieselovému Golfu v Highlinu, stejně jako u GTI vs nejsilnější benzínový Highline.
U G5 myslím GT diesel, samozřejmě. 😉 O GT jsem sice psal, ale zapomněl jsem to upřesnit (původně jsem tam měl obecně, že se GTI prodávalo lépe, což bylo nepřesné).
GTD přidává nějakou výbavu nad Highline? Tedy kromě čalounění, dekoru, sedadel a kol. Podle mne je nejzásadnějším rozdílem 25 kW navíc, ale nestudoval jsem to, takže se mohu plést.
GTD přidává nějakou výbavu nad Highline? Tedy kromě čalounění, dekoru, sedadel a kol. Podle mne je nejzásadnějším rozdílem 25 kW navíc, ale nestudoval jsem to, takže se mohu plést.
Nejde primárně o výbavu, ale (kromě kW) o celkový styl exterieru/interieru společný s GTI, včetně např. těch krásných 18 kol (Novaro) v testu, možnost mít " Sport and Sound package", nebo lak v odstínu "carbon steel grey", který se k běžným Golfům nenabízí. Prostě exterier/interier bude i u Highlinu společný s běžným Golfem, kdežto tady s Golfem GTI, čili na poměry Golfu výrazně vyšší "exkluzivita", která se projeví třeba i při následném prodeji.
Právě proto se nedá přímo srvnávat G5GTI s dieselovým G5GT, který vypadal ve srovnání s G5GTI mnohem víc, jako běžný Golf, a to jak zvenčí, tak zevnitř.
Právě proto se nedá přímo srvnávat G5GTI s dieselovým G5GT, který vypadal ve srovnání s G5GTI mnohem víc, jako běžný Golf, a to jak zvenčí, tak zevnitř.
ale jsou i lidi pro který 14\100 není žádnej problém , prostě na to mají , znám lidi co jezdí na STIčkách s 340hp každý den a ty si těch 14litrů vemou na volnoběh >😁 :yes:
Já si myslím, že autor to auto pochopil. Není mu nic moc co vytknout ale on by dal přednost benzínu. To jest každého volba.
Jinak GT není přece žádné synonymum sportu, je to zkratka pro Grand Tourismo, tedy pro auta na dlouhou cestu, který se mají vypořádat s tím, co řidiče na cestě potká. Tedy pohodlné auto s dostatečně výkonným motorem pro každou situaci. A to zvládají obě motorové varianty, někoho víc láká "pseudo"sportovní ambice GTI, někoho zase láká nízká spotřeba při dlouhých cestách. Ani jedno není špatně.
Jinak GT není přece žádné synonymum sportu, je to zkratka pro Grand Tourismo, tedy pro auta na dlouhou cestu, který se mají vypořádat s tím, co řidiče na cestě potká. Tedy pohodlné auto s dostatečně výkonným motorem pro každou situaci. A to zvládají obě motorové varianty, někoho víc láká "pseudo"sportovní ambice GTI, někoho zase láká nízká spotřeba při dlouhých cestách. Ani jedno není špatně.
v souvislosti s masovým přibližovadlem z bodu A do bodu B . A co si představujete pod pojmem sportovní v souvislosti s dnešní hustou dopravou , rychlostními limity , radary na měření rychlosti , bodovým systémem a děsnou kvalitou místních silnic ?
v sobotu jsem si užil amatérský závod do vrchu v lehkém roadsteru, v neděli poněkud politicky nekorektní blbnutí v podhorských okreskách s japonským kupé a včera pár set kilometrů okolo Karlštejna a Berounu v britském kříženci kajaku a auta...
...neomezovala mě ani hustota provozu, ani rychlostní limity (které jsou stejné už mnoho let), radar jsem taky žádný nepotkal a těm děsným silnicím, po kterých se nedá jezdit, jsem se kupodivu taky vyhnul...
Tak ti nevim Karle...
...neomezovala mě ani hustota provozu, ani rychlostní limity (které jsou stejné už mnoho let), radar jsem taky žádný nepotkal a těm děsným silnicím, po kterých se nedá jezdit, jsem se kupodivu taky vyhnul...
Tak ti nevim Karle...
ked uz sportove auto tak jednoznacne s benzinom a aj take ktore nevyzera nudne a vyvola aj nejake emocie....... myslim ze ja by som si vybral asi toto: [odkaz]
tak za prve..ak sportove auto tak ani jedno z nich pocitaje aj GTI..krabice na tuhom temer seriovom podvozku so silnym motorom.. Naviac predokolky. Btw a kam chodis neustale na ten Ceed? Este som necital nan ziadnu ospevovanu recenziu ani nic. Takze korejske auto bez ziadneho mena s neprilis silnym motorom (oproti konkurencii je to bieda) a akoze sportovym bodykitom ma byt akoze alternativa ku GTI. Nemam rad kult golfu ani nechapem preco sa stale drzat hlupo v jednom rade a nepripustit si mozno aj zaujmavejsiu alternativu ako poniektori diskutujuci ale rovnat Ceed ku GTI/D ako emotivnu alternativu? Ehm mimo
pre mňa existuje jediné auto.
Keď vieš šoférovať dobre, ale nie si si istý, či až tak dobre
[odkaz]
A keď vieš, že vieš šoférovať dobre a vieš skrotiť surovú silu
[odkaz]
Keď vieš šoférovať dobre, ale nie si si istý, či až tak dobre
[odkaz]
A keď vieš, že vieš šoférovať dobre a vieš skrotiť surovú silu
[odkaz]
Seš mimo... GTD neni hothatch a navíc místo obstarožní MPSky radši Megane RS, ten jest králem této třídy! 😄 Bravo Renault 😄
Prepac, ale Megane RS ako volba pred 3 MPS?
Musel by som sa zblaznit. MPS vobec nie je obstarozne auto, podvozok a motor su na urovni sucasnej konkurencie - to len konkurencia je 5 rokov pozadu.
Neveris? Tak si porovnaj sucasne motory a prevodovky SkyActiv od Mazdy s europskou konkurenciou, ktora stale tapa a kruti sa na mieste montovanim turba na stare motory. Je tam generacny rozdiel a ten sa popriet neda.
Musel by som sa zblaznit. MPS vobec nie je obstarozne auto, podvozok a motor su na urovni sucasnej konkurencie - to len konkurencia je 5 rokov pozadu.
Neveris? Tak si porovnaj sucasne motory a prevodovky SkyActiv od Mazdy s europskou konkurenciou, ktora stale tapa a kruti sa na mieste montovanim turba na stare motory. Je tam generacny rozdiel a ten sa popriet neda.
[odkaz]
Koukám M3 tam hraje 2 ne 3 ale prd až 4 housle ?!
Ze všech testů, které jsem prošel, tak jasně vychází, že M3 je spíše přemotorovaný daily driver, než výkendová pila zaměřená na nekompromisní sport.
Argumentace, že M3 je na úrovni konkurence, která je ale 5 let pozadu protože Mazda má Sky a přitom M3 ze Sky neviděla nic je minimálně úsměvná.
Argumentace, že M3 je na úrovni konkurence, která je ale 5 let pozadu protože Mazda má Sky a přitom M3 ze Sky neviděla nic je minimálně úsměvná.
Přesně k stejnému závěru jsem došel i já. Zbytek je pro mě taky úsměvný. Navíc lidi kteří si byly novou 6 vyzkoušet tak jejich největší zklamaní prameni právě z motoru ve spojeni s převodovkou. Otázka je zda za tu rozladěnost muže vice SkyActiv nebo ta převodovka. Vesměs píšou že to sice nežere ale taky nejede. A to ani silnější varianta. No a 2.5l je ve spojeni s automatem a o ten zájemci Mazdy moc zajmu neprojevuji.
A třeba kvůli tomu se mi M3 MPS hodně líbí. Je to podobný "nesmysl" jako WRX (ne STi). Ke klasickým HH bych ji nestavěl, resp. ke komprosmisním GTI a ST by se dalo. V momentě kdy ale někdo bude hledat víkendovku, tak se z kompromisů k parktičnosti a denní použitelnosti stanou negativa. Řekl bych reálně praktický pohled vlastním okem a dle něj prakticky neexistují špatná auta. 😉
Ten test som už dávno čítal, takže sa mi ho nechce čítať znovu, ale pokiaľ si pamätám, MPSka bola jediná so zimnými gumami.
Už jsem "pár" srovnávacích testů hh viděl, včetně anglickýh a jejich žebříčků apod., ale že by v nějakém celkově zazářila zrovna Ma3 MPS si nevzpomínám, ale můžeš mi klidně osvěžit paměť. Výborný poměr cena/kW + LSD, to ano. Nějaký charakter má každý hh (potažmo auto), ale ani ten její "jankovitější" charakter celkově na absolutní špičku prostě nestačil.
Nijak som cielene také testy nevyhľadával, takže tiež si nespomínam, onehdá som pozeral akurát časy na Nordschleife, tie boli veľmi dobré (dnes už zrejme prekonané). Nakoniec, v prvom príspevku som napísal "pre mňa", mne naozaj jej charakter sedí omnoho viac ako napr. Focus alebo GTI. A samosvor sa vždy hodí.
Ja vidim zacileni GTI i GTD hodne podobne. Nejde o klasicky ostry H-H ani v jednom pripade, s naftou je to dokonce vykonove podobna provozne daleko privetivejsi varianta a v nicem me osobne neurazi, proc taky.
Vubec uz je dneska neco, co se da nazvat H-H malo a spis jde o ojete vozy, u novych bych musel hodne dlouho premyslet o kterou vyjimku jde. Smiruju se s tim, ze tahle kategorie (v klasickem pojeti zabavy za volantem- ne rychleho kompaktu, to je rozdil!) vymizi uplne. Jeste ze podobne zazitky nabizi jine tridy vozu za castky ne o moc vyssi (Toybaru GT66/BRZ) a snad se nechaji strhnout dalsi. Bohuzel uz bez te prakticnosti hatchbacku.
Vubec uz je dneska neco, co se da nazvat H-H malo a spis jde o ojete vozy, u novych bych musel hodne dlouho premyslet o kterou vyjimku jde. Smiruju se s tim, ze tahle kategorie (v klasickem pojeti zabavy za volantem- ne rychleho kompaktu, to je rozdil!) vymizi uplne. Jeste ze podobne zazitky nabizi jine tridy vozu za castky ne o moc vyssi (Toybaru GT66/BRZ) a snad se nechaji strhnout dalsi. Bohuzel uz bez te prakticnosti hatchbacku.
Co to je to za pojem: "klasický ostrý HH"? Golf GTI je jeden z nejklasičtějších kompaktních hh vůbec, jak moc je ostrý je pochopitelně relativní. Ale to jestli je hh spíš klasický, nebo naopak primárně ostrý, hh spíš dělí na jakési dvě kategorie, např. Fo ST, jako zástupce "klasiky" (klasického přístupu) a Fo RS "ostrosti", ale ani jeden z nich není typicky klasický i ostrý zároveň.
Mozna jde o slovickareni a o to, jak kazdy z nas chape pojem H-H, delit ho jeste na dalsi kategorie by me ani nenapadlo. GTI je urcite pojem, etalon, kterym se pomeruje podobna kategorie aut (Golf obecne), ale proste ho stavim na pribliznou rovinu s GTD. Co se tyka pouziti a tim castecne i cilove skupiny. Stejne tak FoFo ST i RS bych od sebe az tak neoddeloval, jeden z nich je proste brutalnejsi (co do parametru), ale vyrazne jine vlastnosti neprinasi. Daleko vic zabavy za volantem ti pri i o dost nizsich rychlostech muzou prinest jina auta, klidne i hodne stare plecky. Od H-H prave cekam "klasickou" ostrost, o ktere pisu ze se bohuzel vytraci. Zatlaceni do sedacky pri vynikajici akceleraci nebo vysokou maximalni rychlost mne nabidne kdejaky vykonny turbodiesel/turbobenzin, to, ze je pritom v karoserii hatchback z nej v mych ocich proste H-H nedela. I kdyz bude mit cervenou linku na masce nebo prdacke pruhy z nalepek.
Nepokousim se o plamennou diskuzi, spis to ber jako povzdech.
Nepokousim se o plamennou diskuzi, spis to ber jako povzdech.
Měl bys možná nejdřív tu svoji "ostrost" nějak blíž definovat. Podle toho cos teď napsal jde mnohem spíš o určítou "zábavnost" ve smyslu vtažení do děje, než o typickou "ostrost". Jenže to je právě to, co současný G7 GTI (perf.) umí výborně, viz jeho testy. Samozřejmě v kontextu jeho dnešní dobové konkurence. Současné GTI je právě velmi chváleno za schopnost být na jednu stranu velmi kvlaitním, praktickým a relativně komfortním (zvlášť s DCC) hb a na stranu druhou i velmi zábavným hh s vynikajícími jízdními vlastnostmi/schopnostmi.
Ano, ostrost povazuju za vtahnuti do deje, to je pro me prave zabava (mj). Ktera samozrejme ubyva s rostoucim komfortem a uzivatelskou privetivosti- to je naopak deviza Golfu a nic proti tomu nemam, je to proste tak. Vykon, dynamika, dokonale parametry v te ci one oblasti nejsou znamkou zabavnosti/ostrosti/vtazeni do deje, at to nazveme jak chceme.
Treba i Megane RS 260 Cup pro me neni nijak extra zabavny, i kdyz je to zatracene dobre auto, daleko ostrejsi nez Golf GTI nebo na okruhu pojede FoFo RS. Ale snad jenom u nej a zmineneho FoFo RS dokazu "omluvit" kus jeho chybejiciho charakteru vymenou za tu hrubou silu, co ho castecne nahradi jinym zpusobem. Popravde bych ale v budoucnu nesahl ani po jednom z nich.
Treba i Megane RS 260 Cup pro me neni nijak extra zabavny, i kdyz je to zatracene dobre auto, daleko ostrejsi nez Golf GTI nebo na okruhu pojede FoFo RS. Ale snad jenom u nej a zmineneho FoFo RS dokazu "omluvit" kus jeho chybejiciho charakteru vymenou za tu hrubou silu, co ho castecne nahradi jinym zpusobem. Popravde bych ale v budoucnu nesahl ani po jednom z nich.
Ne každý chce něco "ostřejšího" zrovna v praktickém balení hb.
Prave, lidi nechteji hot-hatche, ale vykonne hatchbacky. Proto jde diskuze ve smyslu "GTD ne, jediny sportak je GTI" nejak mimo me. To se samozrejme netyka tvych prispevku, myslim ze se docela shodujeme.
Ale já si taky myslím, že u GTI jde o hh, ale u GTD už nikoli. Tím ale zároveň neříkám, že by mi proto nedával GTD smysl.
GTD je "jen" rychlý a úsporný hb, kdežto GTI je hh.
GTD je "jen" rychlý a úsporný hb, kdežto GTI je hh.
Tak neshodujeme. Mne davaji podobny smysl proste oba, GTD i GTI.
Krome prvnich generaci ve mne Golf pres svoje nesporne kvality nevzbuzuje zadne zvlastni emoce, at po strance sveho projevu, nebo vzhledu. Ani jeho rychle jedouci varianty.
Krome prvnich generaci ve mne Golf pres svoje nesporne kvality nevzbuzuje zadne zvlastni emoce, at po strance sveho projevu, nebo vzhledu. Ani jeho rychle jedouci varianty.
Otázka je, jaké "zvláštní emoc" máš konkrétně na mysli, a jestli myslíš jízdně, nebo jen opticky. A pokud myslíš jízdně, tak záleží kolik máš s těmi Golfy GTI osobních zkušeností, abys to mohl tak jednoznačně napsat. S výjimkou třetí a zejména čtvrté generace GGTI, patřil/patří GGTI celkově k absolutní špičce mezi klasickými hh (viz i srovnávačky hh), včetně vzpomínané "zábavnosti" (viz srovnávačky zaměřené i tímto směrem).
Pokud podle tebe není aktuální GGTI hh (a teď neřeším jestli dobrý, nebo špatný apod.), nepochopil jsi úplně "princip" hh, který se logicky přizpůsobuje i době ve které vznikají jeho další nové generace. Všechno se postupně mění, nejen hh a nejen auta jako taková. 😉
Pokud podle tebe není aktuální GGTI hh (a teď neřeším jestli dobrý, nebo špatný apod.), nepochopil jsi úplně "princip" hh, který se logicky přizpůsobuje i době ve které vznikají jeho další nové generace. Všechno se postupně mění, nejen hh a nejen auta jako taková. 😉
Tak, samotny princip H-H nekam uplne mizi. Jak napsal o kousek niz Topper1982- casem bude H-H i dieselove Sandero.
No, já bych zde poněkud nesouhlasil. H-H jsou nyní mnohem komplexnější a proto si myslím, že dávají i více smyslu, než jejich původní předlohy - tedy jediného auta, které musí zvládnout jak každodenní úkoly, tak poskytnout trochu té zábavy. V novém GTI nebo ST se pohodlně přepravíš a zároveň si tatík může trochu zablbnout, když zrovna nejsou na palubě přítomni jeho bližní a taky ho to nezruinuje... To je základní princip H-H. Řekl bych, že princip zůstává stejný, možná se jen lehce změnil podíl jednotlivých složek, které ten princip tvoří. Zvětšil se důraz na použitelnost a vymizelo trochu purismu
Ve staré 309 GTI nebo Escortu RS2000 sice přicházel tak nějak čistější pocit z jízdy, ale pasažéři zrovna nadšením hýkat nemohli, když to uvnitř imrvére hučelo a každá nerovnost katapultovala nebohého chudáka na zadním sedadle do stropu.
Z mého pohledu dává více smyslu ta nynější varianta, než ta stará. Pro "neřidiče" jsou tu běžné verze, "řidiči" mají na výběr spoustu méně ostrých HH, použitelných jako dailydrivery (ke kterým přidají do garáže nějakou nepraktickou placku) a pár ostřejších, které splní víc těch puristických očekávání (když na placku nejsou prostředky).
Mimochodem, GTD a jiné dieselové varianty rychlých hatchů už tu s námi jsou velmi dlouho. Podle mě se nic neslévá, jen posunuje..
PS: Nic s K20 už nepříjde, ale Fiesta ST, 208 GTI nebo chystané Clio Gordini imho nabídnou pořád přijatelnou dávku interakce. Navíc, člověk tomu pocitu ostrosti může jít naproti nějakými "lacinými" úpravami a la výfuk a přenastavení geometrie 😄
Ve staré 309 GTI nebo Escortu RS2000 sice přicházel tak nějak čistější pocit z jízdy, ale pasažéři zrovna nadšením hýkat nemohli, když to uvnitř imrvére hučelo a každá nerovnost katapultovala nebohého chudáka na zadním sedadle do stropu.
Z mého pohledu dává více smyslu ta nynější varianta, než ta stará. Pro "neřidiče" jsou tu běžné verze, "řidiči" mají na výběr spoustu méně ostrých HH, použitelných jako dailydrivery (ke kterým přidají do garáže nějakou nepraktickou placku) a pár ostřejších, které splní víc těch puristických očekávání (když na placku nejsou prostředky).
Mimochodem, GTD a jiné dieselové varianty rychlých hatchů už tu s námi jsou velmi dlouho. Podle mě se nic neslévá, jen posunuje..
PS: Nic s K20 už nepříjde, ale Fiesta ST, 208 GTI nebo chystané Clio Gordini imho nabídnou pořád přijatelnou dávku interakce. Navíc, člověk tomu pocitu ostrosti může jít naproti nějakými "lacinými" úpravami a la výfuk a přenastavení geometrie 😄
Zdieľam Tvoj pohľad. Hothatche súčasnosti pointu lacného športiaka kríženého s rodinným približovadlom zvládajú najlepšie v histórii. Zoberme si taký Focus ST a jeho zvukový prejav: 2,0Ecoboost je v nízkych a stredných otáčkach a pri normálnom šlapaní na pedál kultivovaný a tichý (a tiež úsporný) motor, ktorý ničím neobťažuje ani pri dlhej ceste, avšak vďaka sound sympozeru nad 3000 rpm a pri prudšom stlačení má fantastický a návykový sound obdobný predošlému R5 (pričom výkonovo ho prevyšuje). Teda keď mám chuť, mám športový feeling a zvuk veľkoobjemového motora, ale pri bežnej jazde s rodinou kultúru a spotrebu bežného rodinného auta.
:yes: Ano. Na vývoji HH je také vidět posun automobilové produkce. Přidávání prvků výbavy, zvyšování komfortu. Pro zprostředkování řidičských zážitků je třeba (obecně) co nejméně izolovat řidiče od okolního děnění. Na 100% jsem si zrovna u tebe jist, že přesně víš o čem mluvím 😉 . A proto jsou tak vysoko ceněny třeba MX-5, které jsou z pohledu dnešní doby podmotorované. Problém je, že dnes řidiči "vyžadují" být hýčkáni a při přesednutí i z low cost běžné produkce do hardcore víkendového HH jako byl třeba R26.R to ocení tak 5% (?). To vidím jako důvod posunu i třídy HH.
Asi se posunuju spis do te kategorie 5% 😐
Urcite na to ma velky vliv i to, ze mame auta 2, krome H-H i velke turbodieselove kombi.
Urcite na to ma velky vliv i to, ze mame auta 2, krome H-H i velke turbodieselove kombi.
Na tom není nic špatného. Jde o to, že obecně nemám pocit, že by se třída HH posouvala někam jinam, než jak byla dříve.
Ide vo veľkej miere aj o to, kto si akým obsahom napĺňa pojem hot-hatch. Teraz cestou z obeda sa kamarát chcel zastaviť v salóne Škody previesť sa na novej Octe, tak som sa počas jazdy popýtal na RS. Predajkyňa ma presviedčala, že vlastne ani RS nepotrebujem, veď už tá 1,8TSI ťahá ako raketa a trhá asfalt. 😉 A pre niekoho nie je hothečom ani cupový Megane či Astra OPC a chcel by, aby hotheč bolo niečo ako Toyobaru. 😉
Jistě. Když tak nad třídou HH přemýšlím v kontextu začátků a dnešní doby, tak došlo jen k rozšíření nabídky. Dříve byl v podstatě jen G GTI, Peugeot a ... a kdo vlastně... Každopádně rozdíly byly, ale dnes mi přijdou markantnější a je jednodušší si vybrat. Splašený daily driver ? Klidně tu MPSku. Kompromis ? GTI, ST... No a kdo chce jít nahoru, může Megane RS Cup, mohl FoFo RS, JCW...
Nebyl to jen Golf I GTI, nebo Peugeot 104 ZS (později i ledendární 205 GTi, 309 GTi...), bylo tu také MINI, Renault 5 Alpine/Gordini, AR Alfasud a další...
Co myslíš tím "jít "výš"? Výkonově, "časově" (čas na okruhu), cenově, nebo "značkově"?
Třeba pro mě "jít výš" znamená spíš třeba RS3, než MRS apod.
Co myslíš tím "jít "výš"? Výkonově, "časově" (čas na okruhu), cenově, nebo "značkově"?
Třeba pro mě "jít výš" znamená spíš třeba RS3, než MRS apod.
Přesně, dělat hardcore HH postrádá pro většinu lidí smysl, včetně mě. Na hardcore jízdu tady máme STI, EVO, M3 nebo sporťáky typu Lotus atd atd. Ono tyto ostrý HH kupují stejně většinou lidé, které nemají na lepší a tak se musí spokojit alespoň s ostrým HH. A pak pro vlastní zadostiučinění ukazovat všem na youtube jak to na NS natřeli M3 (ber s nadsázkou 😄 ).
nove clio RS s automatom je uz tiez iny HH ako ten ktorym bol kedysi..... doba sa zmenila.... casom bude HH aj dieslove sandero.... aspon tak to vyzera a tam to speje 😉
pojem HH je dnes uz rovnako nezmyselny ako pojem premia-nepremia.... takze tak ... vsetko sa nam to zlieva a rozdiely su male...
😉
pojem HH je dnes uz rovnako nezmyselny ako pojem premia-nepremia.... takze tak ... vsetko sa nam to zlieva a rozdiely su male...
😉
Tak. Ale deti starnou a az budu menit auto, budu moct sahnout do te neprakticke kategorie, kde to "hot" bude porad 😄
Edit- teda pokud diktatori emisnich norem do te doby nezmrsi automobilismus kompletne.
Edit- teda pokud diktatori emisnich norem do te doby nezmrsi automobilismus kompletne.
Ano je potom otazka, co si konkretne predstavujes pod pojmom ostry H-H. Pretoze, ako ta tak citam, nic ine okrem tajparu to u teba asi nie je.
Je mi to sice luto, ale ako to uz bolo vyssie spominane, nic s K20 alebo 2ZZ-GE uz nikdy na trh nepride. Odhliadnut od toho, ze sa ludom nechce tocit motor do stratosfery, ani sa uz nie je kam vykonovo pohnut bez zvacsovania objemu alebo max. otacok. Plus tu mame samozrejme EU, ktora atmosferickym motorom nepraje vobec.
Ja osobne uz zastavam nazor, ze ked chce clovek ostre vodicske nacinie, musi si kupit ostre vodicske nacinie, a nie H-H, ktory bude uz z principu vzdy kompromisne riesenie, a k nemu si prikupit nejake normalne, prakticke auto.
A je sice pekne, ze Type-R (hlavne v 7. generacii) je v tvojich ociach skvely H-H, ale ako rodinne auto je absolutne nepouzitelny. Vzadu len dve miesta bez hlavovych opierok, s minimalnou uzitocnou hmotnostou, len 2 airbagmi, tvrdym podvozkom... A to je zas moj pohlad na H-H, ktory by ako auto mal zvladat vsetko, co vychodzi hatchback, a navrch k tomu pridat vykon a zabavu
Doba sa podla mna zmenila, a auta, vsetky auta bez ohladu na triedu ju musia respektovat. Hentake puristicke auto ako hatchback uz nikdy nevznike, musis sa preorientovat na inu triedu, alebo hladat v triede ojazdenych vozidiel... Ale vypravat tu, ake su vsetky dnesne H-H onicom auta, a volakedy boli lepsie, mi pride hodne alibistcke... Navyse, skusal si ich vsetky, ked tu nad nimi vyriekavas takyto ortiel?
Je mi to sice luto, ale ako to uz bolo vyssie spominane, nic s K20 alebo 2ZZ-GE uz nikdy na trh nepride. Odhliadnut od toho, ze sa ludom nechce tocit motor do stratosfery, ani sa uz nie je kam vykonovo pohnut bez zvacsovania objemu alebo max. otacok. Plus tu mame samozrejme EU, ktora atmosferickym motorom nepraje vobec.
Ja osobne uz zastavam nazor, ze ked chce clovek ostre vodicske nacinie, musi si kupit ostre vodicske nacinie, a nie H-H, ktory bude uz z principu vzdy kompromisne riesenie, a k nemu si prikupit nejake normalne, prakticke auto.
A je sice pekne, ze Type-R (hlavne v 7. generacii) je v tvojich ociach skvely H-H, ale ako rodinne auto je absolutne nepouzitelny. Vzadu len dve miesta bez hlavovych opierok, s minimalnou uzitocnou hmotnostou, len 2 airbagmi, tvrdym podvozkom... A to je zas moj pohlad na H-H, ktory by ako auto mal zvladat vsetko, co vychodzi hatchback, a navrch k tomu pridat vykon a zabavu
Doba sa podla mna zmenila, a auta, vsetky auta bez ohladu na triedu ju musia respektovat. Hentake puristicke auto ako hatchback uz nikdy nevznike, musis sa preorientovat na inu triedu, alebo hladat v triede ojazdenych vozidiel... Ale vypravat tu, ake su vsetky dnesne H-H onicom auta, a volakedy boli lepsie, mi pride hodne alibistcke... Navyse, skusal si ich vsetky, ked tu nad nimi vyriekavas takyto ortiel?
A je tedy třeba Golf "R" ? 271 koní, pohon všech kol, ostrý design.....to není hot hatch ?
A proč ne viď? Když mám peníze, líbí se mi Golf a nebaví mne točit motor, aby to jelo, tak si koupím GTD. Pořád to bude lepší, než 4x čipnutý 1,9TDi.
GTI bys snad musel točit, aby jelo? GTI má 350 Nm při 1500-4400 otáčkách, GTD 380 Nm při 1750-3250 otáčkách.
Mrkněme se na zpracování rámečku čidla adaptivního tempomatu u O3 a tady u Golfa...on mezi těmi značkami přecijen pořád rozdíl bude.
Toto je dobrá hláška: Také mám VW 1,4TSI 103kW před včera jsme pojezdíl z Jihlavě do Ostravě a celková spotřeba 5,9 litrů. A rychlé je to dost 130km až 140km. Proč jen mi vždy benzín žere na dálnici hned 8 a víc. Asi není 140 jako 140.
tak jsem si jej byl projet, tedy onu dosluhující generaci a nutno říct, že na autu se mi líbil nejvíce interier, jelo to pěkně, ale rád bych ještě větší přísun síly, nejsem zvyklý na manual + turbo motor, takže jsem to hnal jak atmosféru pěkně nahoru, prodejce nic nenamítal, brzdilo to taky slušně, ale komfort při klidné jízdě nic moc, možná za to můžou ty "osumnáctky" nebo co to obouvá, takže dobrý auto, ale na denní ježdění pro mě nepoužitelný, buď golf na normálním podvozku třeba s 1.4tsi nebo asi klasiku 2.0tdi no a na sportování raději něco úplně jiného, ono sportovat na veřejných komunikacích je spíše pro duchem unylé jedince 😉
Komfort s přehledem vyřeší příplatkový DCC v režimu comfort, ten ty 18"ky pocitově (ohledně komfortu) smázne na nějakých 16,5". 😉
Ja začínam mať dojem, že už aj na "ne-hotheči" sú 18ky akceptovateľné; bežná Octavia III s 18kami je vcelku prijateľná, subjektívne mi pri jazde nijak nevadili a fakticky som zistil, že na aute sú 18ky (a nie odhadované 17ky) až po vystúpení z auta a pohľade na kolesá. Je ale pravda, že to bola okreska a tá mestská trasa plná výtlkov, po ktorej denne jazdím, by asi ukázala niečo iné.
Ono je něco jiného jet se jen tak projet, tam ti to ani moc nevadí, ale když potom jedeš déle po nějaké delší rovné cestě (včetně dálnice) s nedokonalým povrchem (zvlášť v hustším provozu), začne to být "otravné" a pak je ten knoflík z nápisem "comfort" velmi příjemný, protože najednou necítíš každý problém na povrchu vozovky.
Něco to sice stojí navíc (i při následné výměně tlumíčů), ale podle mě je to dobrá investice, zvlášť pokud má jít o jediné auto do garáže.
Něco to sice stojí navíc (i při následné výměně tlumíčů), ale podle mě je to dobrá investice, zvlášť pokud má jít o jediné auto do garáže.
Jen otázka na autora - byl některý z testovaných vozů vybaven 😁S diferenciálem?
Tento si velice pochvalovali recenzenti v Německu a Anglii, příplatek pro GTI cca 20000,- Kč (předpokládám, že je dostupný i pro GTD, ale nevím).
😁S elektronicky přibržďuje vnitřní přední kolo a přenáší výkon na vnější kolo, díky tomu se prý GTI stává celkově mnohem zábavnější, protože je znatelně přesnější při výjezdech ze zatáček.
Ptám se hlavně proto, že u GTD může být také přínosný, diesel je vepředu těžší...
Tento si velice pochvalovali recenzenti v Německu a Anglii, příplatek pro GTI cca 20000,- Kč (předpokládám, že je dostupný i pro GTD, ale nevím).
😁S elektronicky přibržďuje vnitřní přední kolo a přenáší výkon na vnější kolo, díky tomu se prý GTI stává celkově mnohem zábavnější, protože je znatelně přesnější při výjezdech ze zatáček.
Ptám se hlavně proto, že u GTD může být také přínosný, diesel je vepředu těžší...
Dobrý den, 😁S je součástí sériové výbavy všech GTI a GTD.
Neviem, či si to nepletieš s elektromechanickým samosvorom, ktorý má len GTI v silnejšej verzii Performance. 😁S je - ako písal Aleš - sériovo u GTI aj GTD, ale to je len elektronická náhrada samosvoru, zatiaľ čo u Performance je to skutočná "špéra", avšak na rozdiel od klasických mechanických samosvorov (ako má Megane RS Cup a pod.) elektronicky ovládaná.
Co jsem zatím zjistil, tak VAQ by měl být aktivní diferenciál, tedy více než "tupá špéra".
Ano.
Ona ta "tupá špéra" umí i pěkně "kousnout", ale to z "plakátu" není poznat... 😉
Ona ta "tupá špéra" umí i pěkně "kousnout", ale to z "plakátu" není poznat... 😉
Jo. Vlastně jsem ti vyprávěl, jak se mi povedlo pověsit něco osazené ze 3 diferenciálu 2mi špérami na borovici. >😁 Kousnout umí pěkně. Elektronika umí s ovladatelností a "jednoduchostí" ovládání auta udělat divy. Za tohle patří VW uznání a jsem zvědav na srovnávací testy.
Je to prostě další pěkný Golf.. :yes: 😉
To auto se povedlo...sluší mu to.
To auto se povedlo...sluší mu to.
S rostoucí zátěží, která naopak svědčí motorům benzínovým, klesá efektivita dieselového motoru a začne se ukazovat jeho nevhodnost do sportovního auta.
Jmenuju se GTI Racing :yes:
Ale mám kamarád má jiné staré auto VW golf kombi 1,4 TSI rozdíl 2,0CDTI Opel Insignia
[odkaz]
2,0 CDTI že ačkoli má diesel o plných 120 Nm více točivého momentu než benzínové motorů. Točivý moment závisí na konstrukci motoru a jeho hodnota se mění s rychlostí otáček motoru (rychlost otáčení se často udává v počtu otáček za minutu).
Benzínový motor má 200 Nm při 1500--4000 ot rozdíl dieselový motor má 320 Nm při 1750--2500 ot 😲
Máš z výfuku určitě s vysavačem? Ty co 😐 ?
Ano opel ma tu tzv "nadvahu" ale komfort jizdy je jinde nez v Golfu V.
Lepsi by bylo porovnat stejna auta 😉. Tim nechci rict ze by Turbo diesel ujel Turbo benzinu.