Jednou z hvězd španělské automobilky na letošním GTI Wörthersee Trefen se stal Leon Cup Racer. Ten budou moci zákazníci využívat například v evropském šampionátu cestovních vozů ETCC nebo v endurance sérii VLN.
Pri Cupre nejde o predaje, to je jasné. Ide o vyjadrenie postoja koncernu k Seatu ako značke, keď ako jediná značka koncernu v červených číslach by mala dostávať novinky medzi prvými, aby sa aspoň tak podporili predaje a nie ako posledná zo všetkých.
seat treba podporit viac to je pravda ale cupra nejako velmi predaje nepodpori,,,, skor by to chcelo nejake SUV ako ma napriklad skoda model yeti.... yeti predava v eu rocne 60 tisic aut..... myslim ze seatu by sa tiez pacilo keby o nejakych 60 tisic predaval viac ako predava teraz.... cupra spravi seatu par kuskov na predaji ale nejake nove SUV by mohlo pomoct seatu velmi slusne v boji o prezitie.... rovnako seatu chyba auto strednej triedy... tu sa treba zamerat... cupra je uz len imozovka pre potesenie ta predajny uspech znacke nespravi
ved ani skodovka by na tom predajne nebola v eu velmi slavne keby nemala v ponuke superba a yetiho..... a prave taketo auta seatu chybaju.... bohuzial je skoda ze to kompetentni v seate nechapu a nic s tym nerobia....
Větší rozchod, předokolka (tedy motor vpředu), elektronicky řízený diferenciál, šestistupňová dvouspojka. Vytrvalostní verze má šestistupňovou sekvenčku a mechanický diferenciál.
Racer je pekný, ale je to len show-car; Seat potrebuje predávať a preto je kľúčová nová Cupra, ktorá už mešká. Že je GTI v rámci koncernu prvé, je pochopiteľné; prečo ale Octavia už má RS, ale Leon Cupru ešte stále nie? Potrebuje prosperujúca Škoda podporiť viac, ako potápajúci sa Seat?
Pritom z popularity minulej Cupry usudzujem, že i nová by si našla nemálo fanúšikov, ktorých by ako doteraz mala osloviť lepšia kombinácia power for money, ako u súrodencov (Cupra má mať cez 200 kW, ale cenu tipujem na úrovni slabšieho "non-performance" GTI so 162 kW).
Designově se mi Leon racer líbí moc, je vidět, že kluci od Seatu ví, jak postavit sportovní auto. Co je ovšem tristní, to jsou redakční informace. Video jsem nesledoval a googlit se mi to nechce. Byl by takový problém uvést alespoň informaci o tom, jaká náprava je hnaná a a zda je motor vepředu, nebo byl z důvodu lepšího rozložení hmotnosti uložen za řidičem. Informace o typu diferenciálu by asi taky neuškodila. Ale to už chci asi moc že :-) No jestli se jedná o předokolku s motorem vepředu a nedej bože s diferenciálem se stálou svorností (nenastavitelný), tak to je serie ETCC tak maximum. Přecijen WTCC měly podobný výkon na 2.0 s atmosferickým plněním. Takže např. oproti tomuto [odkaz]
se jedná o koncernový pokus o sport. Pro lepší orientaci i technické specifikace k výše uvedenému odkazu [odkaz]