Mám pro tebe špatnou zprávu. Volkswagen se již nechal slyšet, že SEATa nikdy neprodá, to by ho raději poslal ke dnu, což je velmi nepravděpodobné, jelikož SEAT je letos nejrychleji rostoucí značkou koncernu VW. SEAT také dostal letos nové německé vedení - top manažeři z VW a až začne výroba v Číně, SEATa to uzdraví. Je ale fakt, že pro čínské automobilky není SEAT neznámou značkou, vždyť donedávna se tam vyráběl jeden z nejúspěšnějších modelů SEATu - reinkarnované TOLEDO I. s upraveou přídí a zádí pod znakem automobilky Chery Windcloud/Cowin. Prodalo se jich tam na čtyřistatisíc. Dají se vidět i na českých silnicích.
Krize momentálně drtí hlavně frantíky, kterým jdou prodeje dost dolů. Hlavně Renault žije jenom díky Dacii, která používá jeho historickou techniku za hubičku, ale na Renault by šikmooký asi neměli....
Shamy má pravdu. Tady v Evropě už nejsou automobilky střední velikosti. To zase BAIC vyslal balónek, aby prozkoumal reakce.
Až dosud se číňané usazovali jen v Bělorusku a v Bulharsku. A moc jim to tam nejde. A ani se tam nenaučí, jak dělat tu skvělou evropskou kvalitu. Dost dobře nechápou, že za tou kvalitou jsou desetiletí tvrdé práce a znalosti generací komnstruktérů a technologů. Všechna tato prohlášení jsou určena tak akorát pro bulvár.
Když tedy mají zájem, proč nereinkarnovali SAAB?
No, ale počítat se s nimi musí. Jsou trpěliví a v kopírování velice důkladní. Takže jednou, možná i BAIC přijde do Evropy (po Asii, Africe a Jižní Americe) a budou nabízet konkurenceschopné vozy. Možná za 10 let?
Ano můžou, co vím tak třeba hlavně Angličani, co jim tam zbylo, že? V elektronice zase Nokia třeba, zaspala dobu ...
Ale taky za to můžou samotný lidi, který tyhle číňany a korejce podporujou tím že ty věci kupujou a oni se sem pak rádi nastěhujou. Co třeba člověka donutí si koupit Kiu nebo Hyundai? Mě by to ani ve snu nenapadlo, je tu tolik jiných alternativ a že by ty auta byly lepší než třeba Ford, VW, Renault atd... ? blbost ...
Jestli myslíš výrobu, tak tam asi moc lidi na výběr nemaj >:D to bych musel chodit nahej >:D ale značku jako takovou určitě ne, to nikdy pokuď vážně není na výběr jinak. Ale tady de prostě o princip. Mi neříkejte že tady ste všichni happy z toho jak zachvíli bude každá automobilka která tu měla třeba víc jak stoletou tradici a najednou z ničeho nic zkrachuje a nebo jí koupí Čínani a budou se nám smát, A ono nejde jen o ty automobilky že ano.
Pokaždý když takovejhle článek čtu, mám chuť umřít. Čínaňi chcou něco našeho odkoupit, chcou vstoupit na naše trhy, chcou nás tu totálně zničit a my sme ještě tak vypatlaný, že jim to sežerem a vítáme je tu s otevřenou náručí. Kdy jen konečně někomu dojde, že to není zrovna dobrej krok jim všechno prodat a pak ještě kupovat ty jejich ***... Pro mě kdo by si koupil nějaký auto od takovýhle čínský automobilky s takovým člověkem bych nepromluvil. Radši ať Seat zruší a zlikvidujou než ho prodat Číňanům.
A co by z té Lancie koupili? Maximálně právo užívat logo. Lancia nemá své továrny, vývoj, nic... A navíc si myslím, že by Fiat radši Lancii položil než prodal komukoli. Podobně jako výše píšu o GM Opel a VAG Seatu. Radši zrušit než si sem pustit Číňany.
A kterou automobilku by tak chtěli koupit? PSA je trošku velké sousto - tam by mohli řekněme majetkově vstoupit, ale asi by jí nemohli koupit, to samé s Fiatem. Opel je součástí GM a jeho prodej je momentálně ze stolu, navíc nevěřím, že by GM chtělo tak snadno pustit Číňany do Evropy. No a Seat je součástí VAG, takže jeho prodej je taky dost problematický, navíc nevěřím, že by VW (už z důvodů ješitnosti) SEAT prodalo komukoliv, tím méně Číňanům. Takže kdo zbývá? Záporožec? Všechny ostatní automobilky jsou součástí koncernů anebo už nejsou...
Fiat a Seat je neco jako porovnavat BMW a cinskou montovnu ;-) Cinani rikaj, ze maj zajem o středné velké automobilky s dobrou image, coz na Seat ani v jednom bode neukazuje ;-)