Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Beijing Auto by rádo koupilo některou z evropských automobilek

David Bureš David Bureš 24. 6. 2013
18
Automobilka Beijing Automotive Group chce expandovat na nové trhy. Velkým lákadlem je Evropa.

Čínský výrobce automobilů Beijing Automotive Group (BAIC) zvažuje nákup některé středně velké evropské automobilky. Díky tomuto kroku by čínským státem vlastněný výrobce rád expandoval do Evropy.

V hledáčku BAIC jsou tři středné velké automobilky s dobrou image, říká Dong Haiyang, prezident nově založené divize BAIC International Development Co, která se má starat o akvizici nové značky.

Dong vysvětluje, že je v současnosti ideální doba na takový nákup. Ekonomika je na tom teď v Evropě hůře, kapacity vybraných továren jsou nevyužité, a tak by BAIC některé z nich rádo využilo jako výrobní základnu, aby zde mohlo expandovat.

Vedení BAIC neuvedlo, jakou značku (případně její část) by rádo koupilo. Mezi problémové značky ze starého kontinentu však patří Opel, dobře na tom nejsou ani značky koncernu PSA – Peugeot a Citroën. Problémy trpí i Seat, o kterém vedení VW Group nedávno prohlásilo, že musí zdvojnásobit své prodeje, aby mohl dále existovat.

Automobilka, která pro čínský trh vyrábí vozy značek Mercedes-Benz nebo Hyundai, má do budoucna velkolepé plány. Do roku 2020 chce na zahraničních trzích prodávat 400.000 aut, přičemž její zisk má činit 2,5 miliardy juanů (asi osm miliard korun). Prodávané vozy mají mít prvotřídní kvalitu i z pohledu evropských zákazníků.

BAIC chce zlepšit image svých aut, s čímž mají pomoci nově najatí designéři – Leonardo Fioravanti (navrhl například Ferrari Daytona) a Peter Arcadipane (spoluautor první generace Mercedes-Benzu CLS).

S propagací aut značky pomáhá herec Nicolas Cage, který si už zahrál v reklamě na model Shenbao D-Series. Tento sedan využívá platformu první generace Saabu 9-5, kterou BAIC koupilo již v roce 2009.

Evropa se pro čínské automobilky stává zajímavým trhem, BAIC totiž není první čínským výrobcem, který sem míří. SAIC vlastní britskou značkou MG a vozy této značky montuje přímo ve Velké Británii. Great Wall Motors zase od roku 2012 provozuje továrnu v Bulharsku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Seat
| 25. 6. 2013
Mám pro tebe špatnou zprávu. Volkswagen se již nechal slyšet, že SEATa nikdy neprodá, to by ho raději poslal ke dnu, což je velmi nepravděpodobné, jelikož SEAT je letos nejrychleji rostoucí značkou koncernu VW. SEAT také dostal letos nové německé vedení - top manažeři z VW a až začne výroba v Číně, SEATa to uzdraví. Je ale fakt, že pro čínské automobilky není SEAT neznámou značkou, vždyť donedávna se tam vyráběl jeden z nejúspěšnějších modelů SEATu - reinkarnované TOLEDO I. s upraveou přídí a zádí pod znakem automobilky Chery Windcloud/Cowin. Prodalo se jich tam na čtyřistatisíc. Dají se vidět i na českých silnicích.

Krize momentálně drtí hlavně frantíky, kterým jdou prodeje dost dolů. Hlavně Renault žije jenom díky Dacii, která používá jeho historickou techniku za hubičku, ale na Renault by šikmooký asi neměli....
Avatar - Barrichello
Střední automobilky došly...
| 25. 6. 2013
Japonci taky pajovali ze zaáčtku co šlo a podívej kde jsou dnes >:D
Avatar - Bubáq
Střední automobilky došly...
| 25. 6. 2013
Shamy má pravdu. Tady v Evropě už nejsou automobilky střední velikosti. To zase BAIC vyslal balónek, aby prozkoumal reakce.
Až dosud se číňané usazovali jen v Bělorusku a v Bulharsku. A moc jim to tam nejde. A ani se tam nenaučí, jak dělat tu skvělou evropskou kvalitu. Dost dobře nechápou, že za tou kvalitou jsou desetiletí tvrdé práce a znalosti generací komnstruktérů a technologů. Všechna tato prohlášení jsou určena tak akorát pro bulvár.
Když tedy mají zájem, proč nereinkarnovali SAAB?
No, ale počítat se s nimi musí. Jsou trpěliví a v kopírování velice důkladní. Takže jednou, možná i BAIC přijde do Evropy (po Asii, Africe a Jižní Americe) a budou nabízet konkurenceschopné vozy. Možná za 10 let?
Můj tip je
| 24. 6. 2013
Citroen, Opel, nebo Seat. Možná něco od Fiatu, ale tam připadá v úvahu snad jen Lancia, ale pochybuju, že by o ni měli číňani zájem.
Panebože už dost!!!
| 24. 6. 2013
Ano můžou, co vím tak třeba hlavně Angličani, co jim tam zbylo, že? V elektronice zase Nokia třeba, zaspala dobu ...

Ale taky za to můžou samotný lidi, který tyhle číňany a korejce podporujou tím že ty věci kupujou a oni se sem pak rádi nastěhujou. Co třeba člověka donutí si koupit Kiu nebo Hyundai? Mě by to ani ve snu nenapadlo, je tu tolik jiných alternativ a že by ty auta byly lepší než třeba Ford, VW, Renault atd... ? blbost ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku