Dobrý den, před měsícem jsem si u vás koupil auto za 800 a teď je za 600, tak mi dejte servis zdarma a pak ještě zajdi do Lídlu, dneska slevnili jahody a já je už koupil včera. Mechanik jistě rád bude pracovat zdarma a přijímací technik platit matroš. V Lídlu ti paní prodavačka dá ještě pár rajčat na sebe. Vítejte ve světě naivního pisálka.
Šmudla z ulice dostane prd, ale vážený zákazník, který kupuje a servisuje u jednoho dealera víc aut určitě něco ukecá, to není nákup jahod v Lidlu. A auta třídy Focus ST šmudlové z ulice moc nekupují.
Čím větší zákazník tím jde víc po slevách.
Čím více důvodů chtít slevu (viz takto dramatické zlevnění) tím lepší příležitost pro velkého zákazníka "mačkat" prodejce.
Když se něco takového stane, tedy nákup před výraznou úpravou ceny, tak se to významným zákazníkům někdy kompenzuje. Stejně tak nákup před modernizací. Když je to plánované, popřípadě tě na to upozorní, tak se to vyjednává v rámci nákupu, když neplánované, tak zpětně. Je to čistě o tom, abys byl spokojený a přišel i příště, pozitivně referoval atd.
Otázka je, kdo by zrovna v tomhle případě takhle přeplatil, když jinde v EU byl mnohem levnější. Nebylo žádné tajemství, že je to jen bublina.
Vážený zákazník dostává slevu hned, pokud mu budu ještě dotovat servis, tak mi z takového zákazníka nic nezbude a je horší než děda co si vezme Fiestu za plnou cenu. Stejně to vše funguje ještě jinak. Velkoodběratel se zná s majitelem a vše funguje jinak.
100 x nic je furt nic. Při pokusu o dodatečnou slevu uslyšíš tak, že už tak na tom bylo málo, je krize a sotva splácí půjčky a to nemusí být výmysl.
Nejlepší zákazník je platící "štamgast"! A nejlepší zákazníky si chce každý rozumný prodejce udržet. Na případnou slevu pro ně si prodejce může vydělat, nebo ušetřit, ale "štamgasty" si jen tak (jednorázově) nekoupí, ty si musí získat a následně patřičně "hýčkat". ;-)
Takovéhle situace nemají vznikat. Za normálních okolností mají takoví zákazníci informace dopředu, právě pro jejich významnost. A nakupují samozřejmě za jiné ceny. Ale stává se to. V různých odvětvích. A někdo na tom bude bit. Rozhodně však nechceš provokovat klienta, který ti plní kasičku miliony každý rok. Dlouhodobé zisky jsou důležitější než krátkodobá ztráta. Takový zákazník ti přidává na stabilitě.
V téhle konkrétní situaci však platí ten druhý odstavec. Kdo by si to auto za ty peníze koupil? Navíc z významných zákazníků.
To je "cenovy jemnocit"! Iba svorcaci budu skemrat o zlavu. Pravy eurodrzek sa pojde opytat, ci mu ho este dnes predaju za tych 800, pretoze by sa hanbil jazdit v tak lacnej a dobrej kare... :-)
Pokud zmiňuješ EVO, tak je tam nový testík. Mégane RS, BMW M135i, Scirocco R a Focus ST. Focus ST byl poslední a o první místo se s odstupem podělil Mégane RS a M135i. Závěr testu byl docela zajímavý. Pokud se bude chtít někdo těmto dvěma autům vyrovnat, tak bude muset přijít se zcela vyjímečným autem. :-) [odkaz]
Aha, takze na uzavrenym okruhu je MRS nejrychlejsi, v testech je hodnocen casto nejvyse, ale na okresce je jen prumer. Nejak nepobiram duvod. Ze se jako hur vyhyba protijedoucim, nebo snad se s nim hur predjizdi? Mne by zajimalo, jak jsi to myslel.
Jediny,co me napada, je cupovy podvozek, kdy je ten MRS dost tvrdej. Jenze stejne tvrdej bude i na okruhu. A holt je to jedna z veci, ktery to auto posouvaj na spicku HH. Pokud budu chtit rychly auto na jezdeni po nakupech, nebudu koukat po HH.
No nic se nemeni na tom, ze STcko je ted za super penize. A pokud zustaneme u toho Megana, skoda, ze Renault za tech cca 550 t Kc nenabidne i hatchback GT s motorem 2,0TCe 162kW, ale zustane jen u grandtouru. To by byl dalsi konkurent do spolecnosti FoST, GTI, OPC, a ted uz i Ceed GT a pod.
Přesně tak, myslel jsem v nastavení, resp. rychlosti. V TG byl test na čas na obyčejný okresce a tam byl Megane pomalejší než Golf R, Scirocco R, Focus RS atd. (STI samozřejmě, ale to není konkurent, to je o ligu výš).
Cup podvozek je určen a vyvinut speciálně na okruhy. Na tom Renault postavil i svoji reklamu, udělat nejrychleší předokolku na okruzích, což se mu samozřejmě povedlo, protože nikdo jinej nepostavil HH speciálně určený jen na okruhy. No a kde probíhá většina testů aut asi víš, ano, jsou to okruhy...
No myslím, že Megane vo verzii GT by bol len druhá liga, nižšie ako ST či OPC, skôr konkurent Ceedu GT či 308GT. Každopádne bolo by to vítané spestrenie ponuky a myslím, že cena by tiež dosť vzbudila záujem.
Tak druhá liga asi jo, na tu první tady zůstává MRS. Já měl možnost se svézt s Megane Grandtour GT 2,0 TCe 162 kW, a to je pohodový auto. Na sprint tady budou jiný, tohle je spíš pohodový auto na delší cesty. A rychle jezdit umí taky. No je vidět, že se to fakt ladilo v Dieppe a tam vědí, co dělaj. V těch kombíkách je tady jen ST, Megane GT a Octa RS. Ten hatch GT by byl takovej super mezistupeň. A konkurenty jsi napsal dobře, 308 GT, Kia Ceed GT, nebál bych se napsat i to GTI,a OIII RS lift???
K těm okreskám. Mně se líbí, kolik se tady najde těch závodníků, co poznaj ten propastnej rozdíl chování auta na okresce a na okruhu. Možná by to chtělo míň číst testy a víc zkusit ty auta řídit. Já, když měl půjčenýho MRS bez cupu, tak jsem při tý jízdě po okresce moc neměl čas vnímat, jestli je to auto tvrdší nebo měkčí. Prostě mi to bylo jedno. A jediný, v čem je GTI, ST a podobní praktičtější, je 5ti dveřová karoserie. On se ten cupovej podvozek objednávat nemusí. ;-)
Abych to ukončil. Pokud bych volil HH, bral bych FoST, nebo toho MRS bez cupu. GTI bude asi taky dobrý, ale golfa má dnes každej. A OIII RS bude mít za chvíli každej tuner. >:D A pokud bych chtěl rychlý kombi nižší střední, volba zůstane stejná.
P.S. Nesignifikantní se sice dá přeložit i jako "nedůležitý" ovšem spíš ve smyslu nepříznačný, takže zrovna v tomto případě je použití cizího slova nejen zbytečné, ale svým způsobem i nepřesné/nevýstižné/zavádějící.
To neber jako kritiku, ale pouhou připomínku.
Signifikance je také pojem, kterým se odborně označuje statistická významnost :-) Potom to tvrzení platí :-) ( Jsem původně profesí statistik - tak proto to používám, není to samoúčelná věc k tomu být zajímavý :D)
Nesignifikantní = statisticky nevýznamný ( Pro upřesnění >:D )
Jinak bavíme se o klasickém Golfu GTI ( o Performance Adam nepsal) a ten v testech nad FoFo nevyhrál :-) Ale co si budem povídat, rychlé jsou všechny HH, jen je to, co jsem napsal má být "kladivo na Adama" >:D Nic víc:)
OK, ale (jinak nesporně deformovwaný) Adam psal o (celkové) kvalitě, což zdaleka není jen o nějaké statistické poruchovosti... Co se týká např. statických dojmů (z exterieru i interieru) tak tam jsou rozdíly naopak nesporně "signifikantní". >:-[]
Interiér Focusu je poslabší, je to ako píšeš divoké a plastové; ST je na tom predsalen kúsok lepšie, keď dojem zvyšujú hlavne Recará a pár lepších detailov. Celkove ma ale v interiéri toho veľa nerušilo (na rozdiel od exteriéru, kde hatch stále neviem spracovať - na rozdiel od kombi) a hlavne pri jazde som nemal moc čas riešiť detaily ovládania, keď mi 250 koní trhalo volant z ruky, bol som rád, že auto udržím na ceste. >:D
Tak interiér fokusu ST. Bylo to poslední co mě zajímá. Podstatný je pro mě posaz za volantem a ovládání auta. Jestli je nějakej nepdstatnej čudlík o kus vedle než v jiným autě nebo má palubka takový nebo makový plast je u ST naprosto nepodstatný prvek. Za mě můžu říct, že nový ST je úžasný auto, který umí být neskutečně rychlý a zábavný. Dal bych mu známku 1+ Jediný co mě osobně trošičku, nedá se říct ani vadilo, je zbytečně tichý projev motoru, ale jde asi jen o zvyk. Jinak ti teda musím říct, že by si se sebou měl začít něco dělat jestli ti to trhalo volant z ruky. To máš asi ruce jak řidítka od trojkolky ne? Mě teda vůbec nic takovýho nepřišlo. Naopak se mi s tím autem i při závodním tempu, který jsem s ním zkoušel, jelo perfektně.
Tichý motor? To si to asi nevytočil nad 3000 rpm, nie? ;-) (len kontrujem Tvojím štýlom).
Práve zvuk motoru považujem za jeden z hlavných kladov estéčka a náskok pred konkurenciou, ten sound symposer naozaj funguje a zvuk pri plnom stlačení pedálu je fakt opojný, taký "viacvalcový", ako veľkoobjemové motory.
A ten torque steer tam stále je, neklam sám seba, že nie. O moju fyzičku sa rozhodne báť nemusíš, som vcelku vo forme, ale udržať volant jednou rukou pri plnom plyne je sakra ťažké, v zákrute skoro nemožné. Skrátka 250koní na prednej náprave je určite cítiť. Tým nehovorím, že je to zlé, naopak, k silnému hotheču to patrí.
Hele kolikrát na mě štěknul omezovač, protože ten motor táhne krásně až do konce, ale mám rád když se motor víc rozezní. Tohle bylo pořád zbytečně utlumený, ale jak píšu, nedá se ani říct, že by mě to vadilo. Poslyš volant se ale drží obouma rukama a pořádně ne ledabyle jednou rukou ;-) Protáhnul jsem to auto solidně až z toho kamarád, co mi ho půjčil a seděl vedle mě, málem zešedivěl (už mi ho asi nikdy nepůjčí po tý RZ co jsem s ním zajel ;-) ) Celou cestu se chudák držel madla nade dveřma a co chvíli sem viděl jak brzdí, ale to auto je normální závoďák. Brzdí a sedí naprosto úžasně. Tohle se FORDu prostě povedlo :yes:
Nenapráska, teda aspoň nie verzii Performance (a tá by sa mala skôr porovnávať s 250-koňovým Focusom, lebo má 230k oproti základnej verzii s 220k). Podľa testov je GTI Performance minimálne vyrovnaným súperom ST.
Vzhledem k tomu, že Fokál ST má poměrně tragické jízdní vlastnosti, bych si tím tvým tvrzením nebyl až tak moc jistý. Podvozek toho auta totiž negeneruje v podstatě žádný grip, v důsledku toho je auto v nájezdu zoufale nedotáčivé, následný pokus řešit tuto nedotáčivost prudším ubráním plynu nevede ke kýženému utažení stopy, ale rovnou k vybočení zádě, čímž auto dále ztrácí na své rychlosti. V konečném důsledku tak ten Ford není vůbec schopný čisté, efektivní jízdy. Ostatně chování Fokálu je dobře patrné i z tohoto videa [odkaz] Zatímco GTI je po většinu času neutrální, tak Focus se prakticky celým kolem jen proklouzal...
tu je krasne vidiet ako bol doteraz focus ST predrazeny.... a ajhla 200 litrov zlava a stale na nom urcite pekne zarobia... riadny podraz na zakaznikov ktori za neho vysolili takmer 900 litrov .. to nasere
Vysolit za tohle 900 litrů hlavně mohl dle mého názoru jen...opravdu nedočkavý fanoušek. Stejně by mě zajímalo, z jakého důvodu takovou cenu nasadili - bylo to opravdu nařízení z vyšších míst?
S tímhle stejně velkou díru do světa neudělají, kdybych vybíral ostrý předohrab, na Ford se ani nezajdu podívat, vůbec se mi to nelíbí, stejně jako skoro celá Fordí paleta výrobků.
No vidiš, já kdybych vybíral ostrý HH, jdu si projet ST, ale více mne to táhne k MRS.
Naopak nikdy bych nešel k Mazdě či VW. Ještě bych si počkal na novej Leon Cupra.
Golfa jako normalni hatch jo, ale jako HH ST nebo MRS :-)
Záleží, co si představuješ pod HH. Kdyby to musel být hatch, tak se podívám na M135i. Seženu ji za zajímavé peníze a je to dobré svezení, byť mne vzhled jedničky moc neoslovuje. Ideálnější by bylo připlatit si za kupé, až bude.
Cenový rozdíl je celkem malý, tak proč prémii vydělovat. BMW právě zasadilo tvrdou ránu dražším HH. I když na MRS nabídku nemám, realita tedy může být odlišná. A kupé jsem myslel budoucí 2er, 1M novou nekoupíš (no, možná se ještě někde válí nějaký kus na skladě).
Cenový rozdiel medzi 135i a mainstreamovými hothečmi je "malý"? Ty asi nebudeš ekonóm, že? ;-) Keď je tu článok o ST, tak zostaňme pri ňom (ako donedávna jednom z najdrahších HH): ST za 28t eur, 135i 40t eur. Teda 12000 eur je bagateľ, autá sú cenovo porovnateľné, plne substitučné statky... >:-[]
Mluvím o nabídce. A 40 tisíc € to tedy není. Pro mne to bylo příjemné překvapení. Neříkám, že není dražší. Jak jsem napsal, je otázka, jakou nabídku bych dostal na MRS, protože je nefér porovnávat s ceníkem.
Můžu potvrdit, na silnější verze 1er se dají dostat velmi zajímavé slevy, bmw chce potlačit jedničku před příchodem dvojky. Pokud jde o HH obecně, pak M135i je prostě solitér a vzhledem k cenám by byl v HH alespoň pro mně jasnou volbou, zadní náhon a šestiválec se mezi HH jinde pořídit nedá.
Aj mne včera prišla ponuka skladoviek od BMW, ale darmo mi ponúknu na trojku zľavu 10000 eur, keď vychádzajú z cenníkovej ceny 53000 eur (320d xDrive). Obdobné predpokladám u jednotky, teda aj po zľave (nominálne iste veľkej) je stále tak veľký cenový rozdiel od mainstreamových hothečov, že fakticky si vôbec nekonkurujú a kto uvažuje o ST (ktoré môžem mať za 25t eur), nebude na M135i ani pozerať. 1er je liga sama pre seba, ako koncepciou, tak aj cenou.
Hm, měl jsem nabídku na slušně vybavenou M135i za 780 bez daně, což je sleva přes sto tis. od ceny v zákl. výbavě. Nevím, ale tohle mi přijde už docela dole, srovnám-li to např. se zde probíraným ST, které s trochou výbavy stálo bez daně 730, pak nevím, pro koho by to nebyla jasná volba. :-);-)
P.S. A takovou 125i, která je STčku a jiným mainstreamovým HH projevem a technikou blíže než M135i se dá pořídit s nějakou výbavou za 750 i s daní. A pořád tam je to RWD!!!
U mne to bylo 36 tisíc € (třídvéřák, zadokolka, manuál; s VAT) s nějakou výbavou (profi navigace, ty jejich pakety, ještě nějaké další věci). A to je podle mne zdatná konkurence dražším HH. Uvidíme, jakou cenu nasadí Golf R. Mám větší zájem o 235i, ale mám takový pocit, že tu tolik tlačit nebudou.
Mám za to, že o Focusu ST uvažuje někdo, kdo chce v tom autě taky někdy cestovat ve čtyřech nebo něco odvézt, což 1er moc nabídnout nedokáže. Ten by se měl srovnávat spíš s Fiestou ST, ač tam už je zas moc velký výkonnostní rozdíl. Prostě jak zde už padlo, 1er je třída sama pro sebe.
zhodou okolnosti ani mne fordy dizajnovo nikdy nic nevraveli ale focus II po facelifte bol skutocne pekny.... no ale toto co produkuje ford dnes to je skutocne hruza a des... KA, Bmax Focus, Kuga.... pane boze to je snad zly sen tie dizajny ... ja viem ze dizajn je vec subjektivna ale ja teda fordy absolutne dizajnovo nemusim.... to uz snad skor vw ;-\
zAS dOKOLA OMIELATE TIE VASE P...NY.... uplne dristy... ty trto z lesa, focus je jedno z najpredavanejsich aut na svete, pani dizajneri sa nesnazili aby sa to pacilo par debkom z tohto serveru, ale aby sa toho co najviac predalo...
Moje tvrdenia v predchadzajucm prispevku:
1. ZAS DOKOLA OMIELATE TO ISTE - odpovedz trto... nemam pravdu? neomielate to iste? ty napr. nedristas pod kazdym clankom o Kii? uz si s tym mimoriadne otravny a dementny.
2. Focus je celosvetovo jedno z najpredavanejsich aut - je to pravda alebo nie? odpovedz... ale bez tvojich vsuviek o tom ze tebe sa nepaci, to je irelevantne...
3. Tvrdil som ze dizajn nerobili v tom duchu aby sa pacil par drbkom na tomto zaprdenom serveri... Chces povedat ze to nie je pravda a pani sem chodia citat vase nazory?
NEBUD TAK PRIMITIVNY ZE NEVIES PRIJAT PRAVDU... A ak ides omielat zas dristy o tom ze ja pravdu neurcujem a pod. tak mi skus vyvratit jeden z tychto troch bodov ale faktami, nie takym stylom ze "ja si myslim"...
Mě to přijde, že se nasazují ceny podle předpokládaných prodejů. Odhadnou se prodeje v hlavních trzích a pak se nasadí cena tam, kde se předpokládají nějaké "zajímavější" prodeje vysoko, tím se docílí toho, že trh "počká" na lepší cenu, výroba stíhá a nikdo nečeká. Existuje jen riziko, že si to někdo rozmyslí, případně ho zaujme nějaká konkurence ;-)
Zní to možná divně, ale ono to tak opravdu vypadalo... >:-[]
Tady si jeden místní koupil bílého kombíka za původní cenu..., asi ho ta sleva moc nepotěší. Přitom třeba woody se byl nedávno ptát ve Fordu jestli je pravda, ža má přijít nějaká výraznější sleva na FoST a tvářili se, že vůbec netuší, o čem to mluví. :-)
Zaujímavé je, že donedávna bol pomer ceny GTI a ST u nás a v Čechách úplne opačný: ST bolo u nás lacnejšie o tisíce eur (nehovoriac o zľave z cenníka), GTI naopak o dosť drahšie (a ako novinka bez zľavy).
A ako musel Ford ísť dole z touto nereálnou cenou, tak už aj GTI u nás nemálo zlacnelo (pri rozdiele cca. 3000 eur malo pre ľudí nie ďaleko od hraníc význam ísť si pre auto do Čiech).
Cenová výhoda ST u nás stále zostáva, povedal by som ale, že už vyjadruje reálny rozdiel medzi autami.
V době globalizace, internetu a v našem středoevropském prostoru, kde na okruhu 500km jsem schopen koupit auto v 6 zemích je zbytečné řešit ceny nebo jejich poměr v té které zemi. Prostě když chci, koupím auto tam, kde je to v daný okamžik nejvýhodnější. Třeba v DE jsou ceny ST od 21.800 EUR, což je proti ceně v jiných okolních zemích úplně někde jinde.
To je pravda, ale nakonec mi to blížící se přecenění (odhadoval na - 150.000 do 2 měsíců) po rozhovoru s "hlavounem" z Fordu ČR potvrdil. Důležité ale je, že jako řekněme opravdový zájemce (ještě před povodněmi, samozřejmě) jsem si nenechal nic nabulíkovat ani od "svého" prodejce. Takže nějak stále nedokážu pochopit toho, kdo koupil FoST za původní cenu. I kdybych bez něj nedokázal žít (a mně to jde celkem snadno >:D ), tak si pro něj dojedu třeba na Slovensko. Ten rozdíl nebyl pár desítek ale rovnou stovky tisíc. Snad je to tím, že nejsem dost nóbl zákazník, kterej ležérně a s nenuceným úsměvem zasune kreditku do čtečky, ale pro mě už to je argument, abych trochu vyčistil FAP a po čase znovu popatřil Osobitou a Bobrovec. ;-)
...co ted? auto je v cr konecne za normalni cenu...tak jako vsude v okolnich statech....co ted s testem "Drahý můj"? ---kde defakto hlavnim zaverem testu je.. Super HH jen diky cene by ho nikdo nemel chtit? :))) Neni lepsi se aspon podivat kolik stoji vsude v EU, kdyz vime, ze to dnes neni problem s koupi?
No, zlevnit Focus ST o 200 000 Kč bylo jistě na místě, teď už je ta cena tam, kde měla být od začátku. Ale proč tu původní cenu tak hrozně přestřelili, je mi stejně záhadou... Pokud si to es-téčko někdo za tu původní nehoráznou sumu koupil, tak se teď musí cítit jako opravdový *,a to hned 2x: 1) že si takto předražené auto koupil, 2) že ho teď mohl mít o 200 000 levněji...
Neboj, pár si jich určitě chtěli koupit policajti na stíhání "pirátů silnic", tendr už je asi skončenej a tak je možné cenu "umravnit", ať kupuje i daně platící póvl.
Charouz dobře ví, co dělá.
HH mají smysl, jen pokud jsou jak Hot, tak Hatch, ideálně v poměru 50:50%.
Jen velmi málo aut tuhle podmínku splňuje, namátkou: Golf GTI, Focus ST 1. generace, León Cupra, Mazda 3 MPS (a na každém z nich by se našlo něco)...
Na nesmysly typu 300HP Focus 3dvéř, nebo 280HP Astra GTC OPC OPBH je tu jasná odpověď v podobě GT86 - ta je z pohledu Hatch stejně nesmyslná a určená jen pro jednoho, maximálně pro dva, ale na silnici dává i přes menší výkon mnohem větší smysl a poskytne řidiči víc zábavy, než překoňované předokolky )tedy pokud ten řidič řídí a jen se neveze za volantem).
Focus ST je tak akorát na pomezí mezi HH a tím překoňovaným nesmyslem. Ve verzi kombi pak nabízí praktičnost po hrstech.
V tomhle Golfu a Focusu nesahají Mégane RS, nebo Astra se všemi těmi zkratkami za jménem ani po ventilky.
Osobně vůbec nevidím smysl v autě, které "jezdí na okruhu rychle jako Porsche a vypadá přitom jako Renault".
Co se týká ceny Focusu ST, tak v Brně na autosalónu byl vystaven bílej pohřebák a cenovka na něm byla přes 1 000 000,- (slovy přes mega).
Stejný nesmysl, jako Oktávka přes mega, zkrátka každé auto má nějakou smysluplnou cenu vzhledem ke svému určení a velké výkyvy nad/pod ni se obecně nevyplácí.
Bylo obecně známo, že snad po celém světě je Focus ST podstatně levnější, než u nás, kdo měl zájem, mohl jít k prodejci a dát mu čuchnout k zahraniční ceně s dotazem, jak se k tomu postaví. Jsem si jistý, že 99,9% Focusů ST u nás se neprodalo za vyšší cenu, než 750 tisíc.
Za kolik se v reálu FoST kupoval, to nevím. Je fakt, že se dalo na netu vyhledat pár kousků, které měly nulu na tacháči a někde stály třeba půl roku, pak byla ta cena normálnější. Ovšem moje oficiální nabídka ( i po tom zmiňovaném "čuchnutí k zahraniční ceně" , resp. omlácení zahraničních ceníků dealerovi o hlavu ;-) ) byla mínus 30.000 z ceníku a sleva na příplatkovou výbavu. Takže vlastně nic. Ale byl to lokální dealer, dál už jsem to nezjišťoval.
Ono je rozdiel medzi predajcom a importérom. Predajca kupuje autá od importéra, ktorý si stanoví nejakú cenu a k nej si predajca prihodí nejakú svoju maržu. Ak ale predajca predáva auto za 800t a od importéra ho kúpil za 750t, ťažko dá koncovému zákazníkovi auto za 700t, tam sa naozaj môže baviť o 30t zľave.
Toto veľké zlacnenie je akcia importéra, takže až následne môžu predajcovia ísť dole s cenou.
Každopádne konečne, ST si takú likvidačnú cenu nezaslúžilo a snáď ich bude na cestách viac (minulých ST bolo požehnane, terajšie som v premávke ešte nevidel).
Na tom něco bude.
Já jsem ukecal cca 70 tisíc (na kombajsu), ale pořád to bylo hodně nadsazené, dát cca 800k za Focuse mi přišlo prostě moc.
A dobře jsem udělal, že jsem ho nevzal :-)
Ja som ukecal takmer 4000 eur (skoro 100t korún) a cena u nás naopak vychádza potom bezkonkurenčne, jednoznačne najlepšia ponuka spomedzi relevantnej konkurencie.
A čo si teda nakoniec vybral, keď nie ST?
Jasně, to chápu. On sám tvrdil, že už s cenou nijak nehne, že to by musel sám importér, a já mu to věřím, protože když mohl (Mondeo), tak hejbal jak divej. >:D Na druhou stranu on zas musí chápat, že při takové ceně Nic netrvá nikdy věčně, ani láska k jedné slečně. A jde se o dům dál. ;-) Zato teď mě bude bombardovat. Anebo taky ne, protože moc dobře ví, jak to tady vypadalo. ;-\
To si čoveče trochu pleteš kategorie. 300 HP Focus je RS ne ST. To je trochu jiná třída než ST. Nejen 50 koňma, ale i konstrukčně. Je to už takový závodní auto homologovaný pro silniční provoz. To bych sem netahal.