Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford zlevnil Focus ST o 200 tisíc, nyní stojí 659.990 Kč

České zastoupení Fordu vyslyšelo kritiku a radikálně snížilo cenu nového Focusu ST.
Zpět na článek
25. 6. 2013 18:50
25. 6. 2013 18:59
25. 6. 2013 19:09
25. 6. 2013 19:22
25. 6. 2013 19:28
25. 6. 2013 19:57
25. 6. 2013 19:59
26. 6. 2013 13:39
25. 6. 2013 20:32
25. 6. 2013 21:07
25. 6. 2013 21:17
25. 6. 2013 21:57
25. 6. 2013 22:07
25. 6. 2013 22:16
25. 6. 2013 19:30
25. 6. 2013 19:23
25. 6. 2013 19:24
25. 6. 2013 20:58
25. 6. 2013 21:20
26. 6. 2013 05:13
25. 6. 2013 20:25
26. 6. 2013 08:52
26. 6. 2013 13:41
25. 6. 2013 20:41
25. 6. 2013 19:20
25. 6. 2013 19:23
26. 6. 2013 08:53
25. 6. 2013 21:45
26. 6. 2013 05:14
26. 6. 2013 09:55
26. 6. 2013 10:30
26. 6. 2013 11:14
26. 6. 2013 11:35
26. 6. 2013 11:47
26. 6. 2013 15:55
26. 6. 2013 15:53
Avatar - hedvin
25. 6. 2013 18:50
Cena
Ten kdo si ho před nedávnem koupil se musí mlátit do hlavy >:-[]
Rozbalit vlákno
28
25. 6. 2013 18:59
Re: Cena
To tedy ano, zkusil bych jít za prodejcem pro nějaké výhody...servis zdarma apod. Jinak by mne tam už nikdy neviděl...
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2013 19:09
Re: Cena
Dobrý den, před měsícem jsem si u vás koupil auto za 800 a teď je za 600, tak mi dejte servis zdarma a pak ještě zajdi do Lídlu, dneska slevnili jahody a já je už koupil včera. Mechanik jistě rád bude pracovat zdarma a přijímací technik platit matroš. V Lídlu ti paní prodavačka dá ještě pár rajčat na sebe. Vítejte ve světě naivního pisálka.
25. 6. 2013 19:22
Re: Cena
Na druhou stranu...lina huba, hole nestesti.
V IT jsem se s necim podobnym uz setkal (konkretne u HP).
Avatar - Ham.
25. 6. 2013 19:28
Re: Cena
Šmudla z ulice dostane prd, ale vážený zákazník, který kupuje a servisuje u jednoho dealera víc aut určitě něco ukecá, to není nákup jahod v Lidlu. A auta třídy Focus ST šmudlové z ulice moc nekupují.
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2013 19:57
Re: Cena
Vážený zákazník dostává slevy furt, na kompenzace slev dovozce už nezbývá moc rezerva. Vážený zákazník není vychcáneček co jede po slevách.
25. 6. 2013 19:59
Re: Cena
Na co si tu hraješ??? 8-s :no:
26. 6. 2013 13:39
Re: Cena
No musím se Kankunena zastat. On si na nic nehraje. Jen konstatuje fakta.
Avatar - Ham.
25. 6. 2013 20:32
Re: Cena
Čím větší zákazník tím jde víc po slevách.
Čím více důvodů chtít slevu (viz takto dramatické zlevnění) tím lepší příležitost pro velkého zákazníka "mačkat" prodejce.
25. 6. 2013 21:17
Re: Cena
Když se něco takového stane, tedy nákup před výraznou úpravou ceny, tak se to významným zákazníkům někdy kompenzuje. Stejně tak nákup před modernizací. Když je to plánované, popřípadě tě na to upozorní, tak se to vyjednává v rámci nákupu, když neplánované, tak zpětně. Je to čistě o tom, abys byl spokojený a přišel i příště, pozitivně referoval atd.

Otázka je, kdo by zrovna v tomhle případě takhle přeplatil, když jinde v EU byl mnohem levnější. Nebylo žádné tajemství, že je to jen bublina.
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2013 21:57
Re: Cena
Vážený zákazník dostává slevu hned, pokud mu budu ještě dotovat servis, tak mi z takového zákazníka nic nezbude a je horší než děda co si vezme Fiestu za plnou cenu. Stejně to vše funguje ještě jinak. Velkoodběratel se zná s majitelem a vše funguje jinak.
100 x nic je furt nic. Při pokusu o dodatečnou slevu uslyšíš tak, že už tak na tom bylo málo, je krize a sotva splácí půjčky a to nemusí být výmysl.
Avatar - white label
25. 6. 2013 22:07
Re: Cena
Nejlepší zákazník je platící "štamgast"! A nejlepší zákazníky si chce každý rozumný prodejce udržet. Na případnou slevu pro ně si prodejce může vydělat, nebo ušetřit, ale "štamgasty" si jen tak (jednorázově) nekoupí, ty si musí získat a následně patřičně "hýčkat". ;-)
25. 6. 2013 22:16
Re: Cena
Takovéhle situace nemají vznikat. Za normálních okolností mají takoví zákazníci informace dopředu, právě pro jejich významnost. A nakupují samozřejmě za jiné ceny. Ale stává se to. V různých odvětvích. A někdo na tom bude bit. Rozhodně však nechceš provokovat klienta, který ti plní kasičku miliony každý rok. Dlouhodobé zisky jsou důležitější než krátkodobá ztráta. Takový zákazník ti přidává na stabilitě.

V téhle konkrétní situaci však platí ten druhý odstavec. Kdo by si to auto za ty peníze koupil? Navíc z významných zákazníků.
25. 6. 2013 19:30
Re: Cena
Ty ses zase projevil... 8-s
Avatar - petrumr
25. 6. 2013 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - guze
25. 6. 2013 19:24
Re: Cena
Takový lidi v HTP světě nepotkáš, zkus koukat kolem sebe a nesoudit podle sebe ;-)
Avatar - RWD
25. 6. 2013 20:58
Re: Cena
tohle byl ubohý příspěvek kámo :no:
Avatar - guze
25. 6. 2013 21:20
Re: Cena
Pro tebe klidně může být ;-) respektuji, pro mě je ubohý on a jeho příspěvky...
26. 6. 2013 05:13
Re: Cena
Ze bys taky drtil Haťapku? >:-[]
25. 6. 2013 20:25
Re: Cena
Tak jsem asi první a už po třetí
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:52
Re: Cena
Keď sa pohybuješ v uzavretom kruhu Škodovákov, tak sa nediv. Inak aj tu na ACZ je ich niekoľko. ;-)
26. 6. 2013 13:41
Re: Cena
Hele já jo. A to už asi 6 po sobě. A nemá s tím ani žádný velký problémy. Auta jezdí jak víno.
25. 6. 2013 20:41
Re: Cena
Můžeš to zkusit.

Ale kdo koupil u nás ST za 800 tis., jeho problém, mohl koupit jinde a nemusel se mlátit do hlavy :-)
25. 6. 2013 19:20
Re: Cena
Upřímně by mne zajímalo, zda si ho někdo vůbec zatím u nás koupil. Vždyť třeba na Slovensku cena začínala někde okolo 28t EUR.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2013 19:23
Re: Cena
Po Praze a okolí jezdil. Ale nejčastěji z nových Hothatchů je vidět GTI a MRS
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:53
Re: Cena
A z vlastnej skúsenosti viem, že i z tej ceny sa dalo nemálo zľaviť.
25. 6. 2013 21:45
Re: Cena
To je "cenovy jemnocit"! Iba svorcaci budu skemrat o zlavu. Pravy eurodrzek sa pojde opytat, ci mu ho este dnes predaju za tych 800, pretoze by sa hanbil jazdit v tak lacnej a dobrej kare...
:-)
26. 6. 2013 05:14
Re: Cena
:-) joooo, tak tenhle "plk" se mi vryl do paměti taky :-)
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2013 18:58
Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
auto sprasí a pak se dávají velké slevy. Podívej na fantazii v minulé verzi. [odkaz]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
25. 6. 2013 19:02
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
To není o designu, ale o tom, že nový Golf GTI zatlačil na cenu, v takové situaci musí zlevnit všichni jinak mohou zavřít shop, krása, nekrása.
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2013 19:10
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
Česká cena hlavně byla od počátku totálně mimo, bez ohledu na design nebo GTI.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2013 19:24
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
Tohle je RSo, ST minulé generace je tohle :-) [odkaz]
25. 6. 2013 21:26
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
:yes:
Avatar - white label
25. 6. 2013 21:30
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
Ano, po faceliftu...
25. 6. 2013 22:12
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
Přesně tak. Nahoře je "v minulé verzi" a to sedí.
Avatar - šmoula nešika
26. 6. 2013 09:43
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
:yes: >:-[]
Avatar - white label
25. 6. 2013 21:28
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
Jestli je na odkazu FoST minulé g., tak jsem čínský Bůh srandy...
>:-[] ;-)
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:59
Re: Klasika, napřed jakýsi šéfdesignér
čchien tchin ming? >:D
25. 6. 2013 19:07
Chtělo by to...
...ho zlevnit tak na 300 000, má oproti Golfu GTI poloviční kvalitu, tak by měl mít i nižší cenu :-!
Rozbalit vlákno
31
Avatar - PeterLuk
25. 6. 2013 19:17
Re: Chtělo by to...
Sa pozri na testy motoristických magazínov ako Evo, Top Gear či Speed, v TG vyhlásili Focus ST za najlepší hot-hatch.
25. 6. 2013 20:30
Re: Chtělo by to...
Pokud zmiňuješ EVO, tak je tam nový testík. Mégane RS, BMW M135i, Scirocco R a Focus ST. Focus ST byl poslední a o první místo se s odstupem podělil Mégane RS a M135i. Závěr testu byl docela zajímavý. Pokud se bude chtít někdo těmto dvěma autům vyrovnat, tak bude muset přijít se zcela vyjímečným autem.
:-) [odkaz]
25. 6. 2013 20:47
Re: Chtělo by to...
Vyrovnat kde? Na okruhu? Na okruhy jsou tu jiný auta ;-)

HH má vynikat především v bežným provozu, na okreskách a tam je Megane RS lehce nadprůměrným HH ;-)
25. 6. 2013 21:02
Re: Chtělo by to...
Podívej se na ten test. Je to docela pěkné čtení.
25. 6. 2013 22:06
Re: Chtělo by to...
Jo, ale jedinej konkurent pro Megane tam je jen Scirocco R a v testu jsem nic nenašel, co by vyvracelo o čem jsem psal...
26. 6. 2013 09:22
Re: Chtělo by to...
Není třeba, v EVu vždy vyhraje Mégane RS.
Jen u 135 museli uděla vyjímku, s
350 kobylami by jim ty kydy už nikdo nežral.
Avatar - white label
26. 6. 2013 10:45
Re: Chtělo by to...
Vždy ne, právě ten předposlední test hh (ještě bez G7 GTI) vyhrál celkově univerzálnější FoST, před ultimativnějším MRS Cup.
26. 6. 2013 09:22
Re: Chtělo by to...
Není třeba, v EVu vždy vyhraje Mégane RS.
Jen u 135 museli uděla vyjímku, s 350 kobylami by jim ty kydy už nikdo nežral.
25. 6. 2013 21:05
Re: Chtělo by to...
Jooo lehcennadprumerny... Tak hlavne ze je nejrychlejsi predokoka na Nurnburgringu. To je firt rovne... Dslnice hadr... Nekdy se zkus projet...
25. 6. 2013 21:07
Re: Chtělo by to...
Sorry,pisu z tabletu. A to neni muj kamarad... Proto ty chyby...
25. 6. 2013 22:07
Re: Chtělo by to...
Doufám, že sám rozeznáš rozdíl mezi uzavřeným okruhem a běžnou okreskou. Nechce se mi o tom zbytečně rozepisovat :-)
25. 6. 2013 23:39
Re: Chtělo by to...
Aha, takze na uzavrenym okruhu je MRS nejrychlejsi, v testech je hodnocen casto nejvyse, ale na okresce je jen prumer. Nejak nepobiram duvod. Ze se jako hur vyhyba protijedoucim, nebo snad se s nim hur predjizdi? Mne by zajimalo, jak jsi to myslel.
Jediny,co me napada, je cupovy podvozek, kdy je ten MRS dost tvrdej. Jenze stejne tvrdej bude i na okruhu. A holt je to jedna z veci, ktery to auto posouvaj na spicku HH. Pokud budu chtit rychly auto na jezdeni po nakupech, nebudu koukat po HH.

No nic se nemeni na tom, ze STcko je ted za super penize. A pokud zustaneme u toho Megana, skoda, ze Renault za tech cca 550 t Kc nenabidne i hatchback GT s motorem 2,0TCe 162kW, ale zustane jen u grandtouru. To by byl dalsi konkurent do spolecnosti FoST, GTI, OPC, a ted uz i Ceed GT a pod.
Avatar - DawQa
26. 6. 2013 08:11
Re: Chtělo by to...
ruce bych někomu zulíbal kdyby okresky vypadali jako okruhy...
26. 6. 2013 08:17
Re: Chtělo by to...
Přesně tak, myslel jsem v nastavení, resp. rychlosti. V TG byl test na čas na obyčejný okresce a tam byl Megane pomalejší než Golf R, Scirocco R, Focus RS atd. (STI samozřejmě, ale to není konkurent, to je o ligu výš).

Cup podvozek je určen a vyvinut speciálně na okruhy. Na tom Renault postavil i svoji reklamu, udělat nejrychleší předokolku na okruzích, což se mu samozřejmě povedlo, protože nikdo jinej nepostavil HH speciálně určený jen na okruhy. No a kde probíhá většina testů aut asi víš, ano, jsou to okruhy...
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:50
Re: Chtělo by to...
No myslím, že Megane vo verzii GT by bol len druhá liga, nižšie ako ST či OPC, skôr konkurent Ceedu GT či 308GT. Každopádne bolo by to vítané spestrenie ponuky a myslím, že cena by tiež dosť vzbudila záujem.
26. 6. 2013 10:44
Re: Chtělo by to...
Tak druhá liga asi jo, na tu první tady zůstává MRS. Já měl možnost se svézt s Megane Grandtour GT 2,0 TCe 162 kW, a to je pohodový auto. Na sprint tady budou jiný, tohle je spíš pohodový auto na delší cesty. A rychle jezdit umí taky. No je vidět, že se to fakt ladilo v Dieppe a tam vědí, co dělaj. V těch kombíkách je tady jen ST, Megane GT a Octa RS. Ten hatch GT by byl takovej super mezistupeň. A konkurenty jsi napsal dobře, 308 GT, Kia Ceed GT, nebál bych se napsat i to GTI,a OIII RS lift???

K těm okreskám. Mně se líbí, kolik se tady najde těch závodníků, co poznaj ten propastnej rozdíl chování auta na okresce a na okruhu. Možná by to chtělo míň číst testy a víc zkusit ty auta řídit. Já, když měl půjčenýho MRS bez cupu, tak jsem při tý jízdě po okresce moc neměl čas vnímat, jestli je to auto tvrdší nebo měkčí. Prostě mi to bylo jedno. A jediný, v čem je GTI, ST a podobní praktičtější, je 5ti dveřová karoserie. On se ten cupovej podvozek objednávat nemusí. ;-)

Abych to ukončil. Pokud bych volil HH, bral bych FoST, nebo toho MRS bez cupu. GTI bude asi taky dobrý, ale golfa má dnes každej. A OIII RS bude mít za chvíli každej tuner. >:D A pokud bych chtěl rychlý kombi nižší střední, volba zůstane stejná.
Avatar - white label
25. 6. 2013 21:31
Re: Chtělo by to...
Ovšem ještě v době, než se objevil G7 GTI Perform.
25. 6. 2013 22:09
Re: Chtělo by to...
To píšeš jako kdyby přiletěl z Marsu. Objevitel je znám? >:D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2013 19:21
Re: Chtělo by to...
FoFoST Golfu GTI jízdně napráská!.Kvalita je totožná, mrkni na spolehlivost Ford vs VW. Rozdíl je nesignifikantní....

Tady je zatím neporaženým králem démant s označením RS ! :-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 21:55
Re: Chtělo by to...
GVII GTI Performance nenapráská. Nečteš, nevíš, neznáš... :-)

P.S. Nesignifikantní se sice dá přeložit i jako "nedůležitý" ovšem spíš ve smyslu nepříznačný, takže zrovna v tomto případě je použití cizího slova nejen zbytečné, ale svým způsobem i nepřesné/nevýstižné/zavádějící.
To neber jako kritiku, ale pouhou připomínku.
Avatar - Ozzman
26. 6. 2013 00:07
Re: Chtělo by to...
Signifikance je také pojem, kterým se odborně označuje statistická významnost :-) Potom to tvrzení platí :-) ( Jsem původně profesí statistik - tak proto to používám, není to samoúčelná věc k tomu být zajímavý :D)

Nesignifikantní = statisticky nevýznamný ( Pro upřesnění >:D )

Jinak bavíme se o klasickém Golfu GTI ( o Performance Adam nepsal) a ten v testech nad FoFo nevyhrál :-) Ale co si budem povídat, rychlé jsou všechny HH, jen je to, co jsem napsal má být "kladivo na Adama" >:D Nic víc:)
Avatar - white label
26. 6. 2013 01:44
Re: Chtělo by to...
OK, ale (jinak nesporně deformovwaný) Adam psal o (celkové) kvalitě, což zdaleka není jen o nějaké statistické poruchovosti... Co se týká např. statických dojmů (z exterieru i interieru) tak tam jsou rozdíly naopak nesporně "signifikantní". >:-[]
Avatar - Ozzman
26. 6. 2013 10:39
Re: Chtělo by to...
:D:D Interiér mi u Fokusu taky nesedí, přijde mi to jako nepovedená menší, stísněná a plastová parodie na interiér Mondea:) Ale zvykl bych si
Avatar - iudex
26. 6. 2013 10:57
Re: Chtělo by to...
Interiér Focusu je poslabší, je to ako píšeš divoké a plastové; ST je na tom predsalen kúsok lepšie, keď dojem zvyšujú hlavne Recará a pár lepších detailov. Celkove ma ale v interiéri toho veľa nerušilo (na rozdiel od exteriéru, kde hatch stále neviem spracovať - na rozdiel od kombi) a hlavne pri jazde som nemal moc čas riešiť detaily ovládania, keď mi 250 koní trhalo volant z ruky, bol som rád, že auto udržím na ceste. >:D
26. 6. 2013 13:53
Re: Chtělo by to...
Tak interiér fokusu ST. Bylo to poslední co mě zajímá. Podstatný je pro mě posaz za volantem a ovládání auta. Jestli je nějakej nepdstatnej čudlík o kus vedle než v jiným autě nebo má palubka takový nebo makový plast je u ST naprosto nepodstatný prvek. Za mě můžu říct, že nový ST je úžasný auto, který umí být neskutečně rychlý a zábavný. Dal bych mu známku 1+ Jediný co mě osobně trošičku, nedá se říct ani vadilo, je zbytečně tichý projev motoru, ale jde asi jen o zvyk. Jinak ti teda musím říct, že by si se sebou měl začít něco dělat jestli ti to trhalo volant z ruky. To máš asi ruce jak řidítka od trojkolky ne? Mě teda vůbec nic takovýho nepřišlo. Naopak se mi s tím autem i při závodním tempu, který jsem s ním zkoušel, jelo perfektně.
Avatar - iudex
26. 6. 2013 14:04
Re: Chtělo by to...
Tichý motor? To si to asi nevytočil nad 3000 rpm, nie? ;-) (len kontrujem Tvojím štýlom).
Práve zvuk motoru považujem za jeden z hlavných kladov estéčka a náskok pred konkurenciou, ten sound symposer naozaj funguje a zvuk pri plnom stlačení pedálu je fakt opojný, taký "viacvalcový", ako veľkoobjemové motory.
A ten torque steer tam stále je, neklam sám seba, že nie. O moju fyzičku sa rozhodne báť nemusíš, som vcelku vo forme, ale udržať volant jednou rukou pri plnom plyne je sakra ťažké, v zákrute skoro nemožné. Skrátka 250koní na prednej náprave je určite cítiť. Tým nehovorím, že je to zlé, naopak, k silnému hotheču to patrí.
26. 6. 2013 15:48
Re: Chtělo by to...
Hele kolikrát na mě štěknul omezovač, protože ten motor táhne krásně až do konce, ale mám rád když se motor víc rozezní. Tohle bylo pořád zbytečně utlumený, ale jak píšu, nedá se ani říct, že by mě to vadilo. Poslyš volant se ale drží obouma rukama a pořádně ne ledabyle jednou rukou ;-) Protáhnul jsem to auto solidně až z toho kamarád, co mi ho půjčil a seděl vedle mě, málem zešedivěl (už mi ho asi nikdy nepůjčí po tý RZ co jsem s ním zajel ;-) ) Celou cestu se chudák držel madla nade dveřma a co chvíli sem viděl jak brzdí, ale to auto je normální závoďák. Brzdí a sedí naprosto úžasně. Tohle se FORDu prostě povedlo :yes:
30. 6. 2013 21:44
Re: Chtělo by to...
Pokud je zvuk ve Focusu "udělaný" podobně jako ve Fiestě ST, tak musím souhlasit, že není nic moc.
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:43
Re: Chtělo by to...
Nenapráska, teda aspoň nie verzii Performance (a tá by sa mala skôr porovnávať s 250-koňovým Focusom, lebo má 230k oproti základnej verzii s 220k). Podľa testov je GTI Performance minimálne vyrovnaným súperom ST.
26. 6. 2013 14:55
Re: Chtělo by to...
Vzhledem k tomu, že Fokál ST má poměrně tragické jízdní vlastnosti, bych si tím tvým tvrzením nebyl až tak moc jistý. Podvozek toho auta totiž negeneruje v podstatě žádný grip, v důsledku toho je auto v nájezdu zoufale nedotáčivé, následný pokus řešit tuto nedotáčivost prudším ubráním plynu nevede ke kýženému utažení stopy, ale rovnou k vybočení zádě, čímž auto dále ztrácí na své rychlosti. V konečném důsledku tak ten Ford není vůbec schopný čisté, efektivní jízdy. Ostatně chování Fokálu je dobře patrné i z tohoto videa [odkaz] Zatímco GTI je po většinu času neutrální, tak Focus se prakticky celým kolem jen proklouzal...
25. 6. 2013 19:35
Re: Chtělo by to...
Chtělo by to ,aby už bylo září a tobě opět začala škola :-) už se těšíš na 2. stupeň?? :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2013 19:07
tak tomuto sa uz povie zlava
;-) :yes:

tu je krasne vidiet ako bol doteraz focus ST predrazeny.... a ajhla 200 litrov zlava a stale na nom urcite pekne zarobia... riadny podraz na zakaznikov ktori za neho vysolili takmer 900 litrov .. to nasere
Rozbalit vlákno
33
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2013 19:18
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Vysolit za tohle 900 litrů hlavně mohl dle mého názoru jen...opravdu nedočkavý fanoušek. Stejně by mě zajímalo, z jakého důvodu takovou cenu nasadili - bylo to opravdu nařízení z vyšších míst?
Avatar - Ozzman
25. 6. 2013 19:21
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Nebylo to tu už několikrát, že tahle nastřelená cena byla pouze v ČR? Za hranicemi stál vůz o dost méně.
Avatar - m.z.
25. 6. 2013 19:26
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
S tímhle stejně velkou díru do světa neudělají, kdybych vybíral ostrý předohrab, na Ford se ani nezajdu podívat, vůbec se mi to nelíbí, stejně jako skoro celá Fordí paleta výrobků.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2013 19:29
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
No vidiš, já kdybych vybíral ostrý HH, jdu si projet ST, ale více mne to táhne k MRS.
Naopak nikdy bych nešel k Mazdě či VW. Ještě bych si počkal na novej Leon Cupra.

Golfa jako normalni hatch jo, ale jako HH ST nebo MRS :-)
25. 6. 2013 22:07
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Záleží, co si představuješ pod HH. Kdyby to musel být hatch, tak se podívám na M135i. Seženu ji za zajímavé peníze a je to dobré svezení, byť mne vzhled jedničky moc neoslovuje. Ideálnější by bylo připlatit si za kupé, až bude.
Avatar - Ozzman
26. 6. 2013 00:09
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
No kupé od jedničky 1M to je paráda, ale dobře, berme neprémiovou produkci a je to můj názor na auta. Mě se líbí MRS :-)

Kdybych chtěl hatch na denni jízdu jdu k VW nebo k Seatu či Fordu
26. 6. 2013 08:26
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Cenový rozdíl je celkem malý, tak proč prémii vydělovat. BMW právě zasadilo tvrdou ránu dražším HH. I když na MRS nabídku nemám, realita tedy může být odlišná. A kupé jsem myslel budoucí 2er, 1M novou nekoupíš (no, možná se ještě někde válí nějaký kus na skladě).
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:47
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Cenový rozdiel medzi 135i a mainstreamovými hothečmi je "malý"? Ty asi nebudeš ekonóm, že? ;-) Keď je tu článok o ST, tak zostaňme pri ňom (ako donedávna jednom z najdrahších HH): ST za 28t eur, 135i 40t eur. Teda 12000 eur je bagateľ, autá sú cenovo porovnateľné, plne substitučné statky... >:-[]
26. 6. 2013 09:46
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Mluvím o nabídce. A 40 tisíc € to tedy není. Pro mne to bylo příjemné překvapení. Neříkám, že není dražší. Jak jsem napsal, je otázka, jakou nabídku bych dostal na MRS, protože je nefér porovnávat s ceníkem.
Avatar - Dinar
26. 6. 2013 14:23
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Můžu potvrdit, na silnější verze 1er se dají dostat velmi zajímavé slevy, bmw chce potlačit jedničku před příchodem dvojky. Pokud jde o HH obecně, pak M135i je prostě solitér a vzhledem k cenám by byl v HH alespoň pro mně jasnou volbou, zadní náhon a šestiválec se mezi HH jinde pořídit nedá.
Avatar - iudex
26. 6. 2013 14:39
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Aj mne včera prišla ponuka skladoviek od BMW, ale darmo mi ponúknu na trojku zľavu 10000 eur, keď vychádzajú z cenníkovej ceny 53000 eur (320d xDrive). Obdobné predpokladám u jednotky, teda aj po zľave (nominálne iste veľkej) je stále tak veľký cenový rozdiel od mainstreamových hothečov, že fakticky si vôbec nekonkurujú a kto uvažuje o ST (ktoré môžem mať za 25t eur), nebude na M135i ani pozerať. 1er je liga sama pre seba, ako koncepciou, tak aj cenou.
Avatar - Dinar
26. 6. 2013 14:59
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Hm, měl jsem nabídku na slušně vybavenou M135i za 780 bez daně, což je sleva přes sto tis. od ceny v zákl. výbavě. Nevím, ale tohle mi přijde už docela dole, srovnám-li to např. se zde probíraným ST, které s trochou výbavy stálo bez daně 730, pak nevím, pro koho by to nebyla jasná volba. :-) ;-)

P.S. A takovou 125i, která je STčku a jiným mainstreamovým HH projevem a technikou blíže než M135i se dá pořídit s nějakou výbavou za 750 i s daní. A pořád tam je to RWD!!!
26. 6. 2013 17:22
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
U mne to bylo 36 tisíc € (třídvéřák, zadokolka, manuál; s VAT) s nějakou výbavou (profi navigace, ty jejich pakety, ještě nějaké další věci). A to je podle mne zdatná konkurence dražším HH. Uvidíme, jakou cenu nasadí Golf R. Mám větší zájem o 235i, ale mám takový pocit, že tu tolik tlačit nebudou.
30. 6. 2013 21:54
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Mám za to, že o Focusu ST uvažuje někdo, kdo chce v tom autě taky někdy cestovat ve čtyřech nebo něco odvézt, což 1er moc nabídnout nedokáže. Ten by se měl srovnávat spíš s Fiestou ST, ač tam už je zas moc velký výkonnostní rozdíl. Prostě jak zde už padlo, 1er je třída sama pro sebe.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2013 19:31
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
zhodou okolnosti ani mne fordy dizajnovo nikdy nic nevraveli ale focus II po facelifte bol skutocne pekny.... no ale toto co produkuje ford dnes to je skutocne hruza a des... KA, Bmax Focus, Kuga.... pane boze to je snad zly sen tie dizajny ... ja viem ze dizajn je vec subjektivna ale ja teda fordy absolutne dizajnovo nemusim.... to uz snad skor vw ;-\
25. 6. 2013 20:29
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
zAS dOKOLA OMIELATE TIE VASE P...NY.... uplne dristy... ty trto z lesa, focus je jedno z najpredavanejsich aut na svete, pani dizajneri sa nesnazili aby sa to pacilo par debkom z tohto serveru, ale aby sa toho co najviac predalo...
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2013 20:33
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
pekny vecer sa praje :-)

tak co , opat nervy? nejaky zly tyzden alebo co?
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:48
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
:yes: Jediná správna reakcia na takéhoto "inteligenta".
26. 6. 2013 09:28
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Moje tvrdenia v predchadzajucm prispevku:
1. ZAS DOKOLA OMIELATE TO ISTE - odpovedz trto... nemam pravdu? neomielate to iste? ty napr. nedristas pod kazdym clankom o Kii? uz si s tym mimoriadne otravny a dementny.

2. Focus je celosvetovo jedno z najpredavanejsich aut - je to pravda alebo nie? odpovedz... ale bez tvojich vsuviek o tom ze tebe sa nepaci, to je irelevantne...

3. Tvrdil som ze dizajn nerobili v tom duchu aby sa pacil par drbkom na tomto zaprdenom serveri... Chces povedat ze to nie je pravda a pani sem chodia citat vase nazory?

NEBUD TAK PRIMITIVNY ZE NEVIES PRIJAT PRAVDU... A ak ides omielat zas dristy o tom ze ja pravdu neurcujem a pod. tak mi skus vyvratit jeden z tychto troch bodov ale faktami, nie takym stylom ze "ja si myslim"...

pekny den trto aj s tvojim kolektivom...
26. 6. 2013 11:16
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Když je to tu zaprdeny servr s drbkama, ta proč sem lezeš?
26. 6. 2013 13:54
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
To je vidět, že si v tom autě ještě nejel. ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2013 20:44
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
To právě vím.
26. 6. 2013 10:36
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Mě to přijde, že se nasazují ceny podle předpokládaných prodejů. Odhadnou se prodeje v hlavních trzích a pak se nasadí cena tam, kde se předpokládají nějaké "zajímavější" prodeje vysoko, tím se docílí toho, že trh "počká" na lepší cenu, výroba stíhá a nikdo nečeká. Existuje jen riziko, že si to někdo rozmyslí, případně ho zaujme nějaká konkurence ;-)
25. 6. 2013 20:08
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
jj dostali do narizeni z centraly....pritom akurat nevim proc jen cr, kdyz vsude jinde..at GB Nemecko Polsko atd meli cenu normalni :_///
25. 6. 2013 22:10
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
V ČR měli až moc velký podíl na trhu, tak z kolegiality chtěli přenechat něco krachující konkurenci. >:-[] ;-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 22:17
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Zní to možná divně, ale ono to tak opravdu vypadalo... >:-[]
Tady si jeden místní koupil bílého kombíka za původní cenu..., asi ho ta sleva moc nepotěší. Přitom třeba woody se byl nedávno ptát ve Fordu jestli je pravda, ža má přijít nějaká výraznější sleva na FoST a tvářili se, že vůbec netuší, o čem to mluví. :-)
25. 6. 2013 22:28
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Druhá varianta je, že nechtěli pomoc tonoucím kolegům a chtěli naopak podpořit prodeje v okolních státech. >:-[]

Jo, jo, tohle nepotěší. Takový rozdíl v ceně už ale silně motivuje k individuálnímu dovozu. Co by to roztrubovali, naděje umírá poslední. ;-)
Avatar - iudex
26. 6. 2013 08:58
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Zaujímavé je, že donedávna bol pomer ceny GTI a ST u nás a v Čechách úplne opačný: ST bolo u nás lacnejšie o tisíce eur (nehovoriac o zľave z cenníka), GTI naopak o dosť drahšie (a ako novinka bez zľavy).
A ako musel Ford ísť dole z touto nereálnou cenou, tak už aj GTI u nás nemálo zlacnelo (pri rozdiele cca. 3000 eur malo pre ľudí nie ďaleko od hraníc význam ísť si pre auto do Čiech).
Cenová výhoda ST u nás stále zostáva, povedal by som ale, že už vyjadruje reálny rozdiel medzi autami.
26. 6. 2013 09:30
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
Ještě je to otázka výbavy. 50 tisíc je nic.
Avatar - iudex
26. 6. 2013 10:22
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
To je pravda, ST má v základe veci, za ktoré sa u GTI pripláca (18ky disky, polokožené čalúnenie a pod.).
26. 6. 2013 10:39
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
V době globalizace, internetu a v našem středoevropském prostoru, kde na okruhu 500km jsem schopen koupit auto v 6 zemích je zbytečné řešit ceny nebo jejich poměr v té které zemi. Prostě když chci, koupím auto tam, kde je to v daný okamžik nejvýhodnější. Třeba v DE jsou ceny ST od 21.800 EUR, což je proti ceně v jiných okolních zemích úplně někde jinde.
Avatar - woody-alien
26. 6. 2013 09:54
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
To je pravda, ale nakonec mi to blížící se přecenění (odhadoval na - 150.000 do 2 měsíců) po rozhovoru s "hlavounem" z Fordu ČR potvrdil. Důležité ale je, že jako řekněme opravdový zájemce (ještě před povodněmi, samozřejmě) jsem si nenechal nic nabulíkovat ani od "svého" prodejce. Takže nějak stále nedokážu pochopit toho, kdo koupil FoST za původní cenu. I kdybych bez něj nedokázal žít (a mně to jde celkem snadno >:D ), tak si pro něj dojedu třeba na Slovensko. Ten rozdíl nebyl pár desítek ale rovnou stovky tisíc. Snad je to tím, že nejsem dost nóbl zákazník, kterej ležérně a s nenuceným úsměvem zasune kreditku do čtečky, ale pro mě už to je argument, abych trochu vyčistil FAP a po čase znovu popatřil Osobitou a Bobrovec. ;-)
26. 6. 2013 11:17
Re: tak tomuto sa uz povie zlava
>:D Tak to je přesně ono >:D :yes:
25. 6. 2013 20:12
Testy na auto.cz.....co ted?
...co ted? auto je v cr konecne za normalni cenu...tak jako vsude v okolnich statech....co ted s testem "Drahý můj"? ---kde defakto hlavnim zaverem testu je.. Super HH jen diky cene by ho nikdo nemel chtit? :))) Neni lepsi se aspon podivat kolik stoji vsude v EU, kdyz vime, ze to dnes neni problem s koupi?

ach jo...a takhle by se dalo pokracovat :))
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2013 20:42
Re: Testy na auto.cz.....co ted?
tak po zlave je to uz skutocne dobra cena... povedal by som taka realna cena... boh vie preco doteraz bola cena tak nehorazne vysoka... ;-)
25. 6. 2013 20:55
Re: Testy na auto.cz.....co ted?
dle internich ifnormaci to dostali prikazem z vedeni.....ale.....fakt si to nekdo za tu cenu tady koupil? dyt za to byly dve mondea :D:D
26. 6. 2013 00:50
Konečně slušná nabídka
No, zlevnit Focus ST o 200 000 Kč bylo jistě na místě, teď už je ta cena tam, kde měla být od začátku. Ale proč tu původní cenu tak hrozně přestřelili, je mi stejně záhadou... Pokud si to es-téčko někdo za tu původní nehoráznou sumu koupil, tak se teď musí cítit jako opravdový *,a to hned 2x: 1) že si takto předražené auto koupil, 2) že ho teď mohl mít o 200 000 levněji...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
26. 6. 2013 09:23
Re: Konečně slušná nabídka
Pretoze Ford CZ su nenazrane svine a podla ich logiky je lepsie predat jedneho ST so ziskom 300tis Kc ako tri so ziskom 100tis Kc. :P
26. 6. 2013 09:58
Re: Konečně slušná nabídka
Neboj, pár si jich určitě chtěli koupit policajti na stíhání "pirátů silnic", tendr už je asi skončenej a tak je možné cenu "umravnit", ať kupuje i daně platící póvl.
Charouz dobře ví, co dělá.
26. 6. 2013 09:55
Smysl HH
HH mají smysl, jen pokud jsou jak Hot, tak Hatch, ideálně v poměru 50:50%.
Jen velmi málo aut tuhle podmínku splňuje, namátkou: Golf GTI, Focus ST 1. generace, León Cupra, Mazda 3 MPS (a na každém z nich by se našlo něco)...
Na nesmysly typu 300HP Focus 3dvéř, nebo 280HP Astra GTC OPC OPBH je tu jasná odpověď v podobě GT86 - ta je z pohledu Hatch stejně nesmyslná a určená jen pro jednoho, maximálně pro dva, ale na silnici dává i přes menší výkon mnohem větší smysl a poskytne řidiči víc zábavy, než překoňované předokolky )tedy pokud ten řidič řídí a jen se neveze za volantem).
Focus ST je tak akorát na pomezí mezi HH a tím překoňovaným nesmyslem. Ve verzi kombi pak nabízí praktičnost po hrstech.
V tomhle Golfu a Focusu nesahají Mégane RS, nebo Astra se všemi těmi zkratkami za jménem ani po ventilky.
Osobně vůbec nevidím smysl v autě, které "jezdí na okruhu rychle jako Porsche a vypadá přitom jako Renault".
Co se týká ceny Focusu ST, tak v Brně na autosalónu byl vystaven bílej pohřebák a cenovka na něm byla přes 1 000 000,- (slovy přes mega).
Stejný nesmysl, jako Oktávka přes mega, zkrátka každé auto má nějakou smysluplnou cenu vzhledem ke svému určení a velké výkyvy nad/pod ni se obecně nevyplácí.
Bylo obecně známo, že snad po celém světě je Focus ST podstatně levnější, než u nás, kdo měl zájem, mohl jít k prodejci a dát mu čuchnout k zahraniční ceně s dotazem, jak se k tomu postaví. Jsem si jistý, že 99,9% Focusů ST u nás se neprodalo za vyšší cenu, než 750 tisíc.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - woody-alien
26. 6. 2013 10:09
Re: Smysl HH
Za kolik se v reálu FoST kupoval, to nevím. Je fakt, že se dalo na netu vyhledat pár kousků, které měly nulu na tacháči a někde stály třeba půl roku, pak byla ta cena normálnější. Ovšem moje oficiální nabídka ( i po tom zmiňovaném "čuchnutí k zahraniční ceně" , resp. omlácení zahraničních ceníků dealerovi o hlavu ;-) ) byla mínus 30.000 z ceníku a sleva na příplatkovou výbavu. Takže vlastně nic. Ale byl to lokální dealer, dál už jsem to nezjišťoval.
Avatar - iudex
26. 6. 2013 10:30
Re: Smysl HH
Ono je rozdiel medzi predajcom a importérom. Predajca kupuje autá od importéra, ktorý si stanoví nejakú cenu a k nej si predajca prihodí nejakú svoju maržu. Ak ale predajca predáva auto za 800t a od importéra ho kúpil za 750t, ťažko dá koncovému zákazníkovi auto za 700t, tam sa naozaj môže baviť o 30t zľave.
Toto veľké zlacnenie je akcia importéra, takže až následne môžu predajcovia ísť dole s cenou.
Každopádne konečne, ST si takú likvidačnú cenu nezaslúžilo a snáď ich bude na cestách viac (minulých ST bolo požehnane, terajšie som v premávke ešte nevidel).
26. 6. 2013 11:14
Re: Smysl HH
Na tom něco bude.
Já jsem ukecal cca 70 tisíc (na kombajsu), ale pořád to bylo hodně nadsazené, dát cca 800k za Focuse mi přišlo prostě moc.
A dobře jsem udělal, že jsem ho nevzal :-)
Avatar - iudex
26. 6. 2013 11:35
Re: Smysl HH
Ja som ukecal takmer 4000 eur (skoro 100t korún) a cena u nás naopak vychádza potom bezkonkurenčne, jednoznačne najlepšia ponuka spomedzi relevantnej konkurencie.
A čo si teda nakoniec vybral, keď nie ST?
26. 6. 2013 15:55
Re: Smysl HH
Jak SZ? Mě by to třeba taky zajímalo co si nakonec vybral když ne ST.
Avatar - woody-alien
26. 6. 2013 12:03
Re: Smysl HH
Jasně, to chápu. On sám tvrdil, že už s cenou nijak nehne, že to by musel sám importér, a já mu to věřím, protože když mohl (Mondeo), tak hejbal jak divej. >:D Na druhou stranu on zas musí chápat, že při takové ceně Nic netrvá nikdy věčně, ani láska k jedné slečně. A jde se o dům dál. ;-) Zato teď mě bude bombardovat. Anebo taky ne, protože moc dobře ví, jak to tady vypadalo. ;-\
26. 6. 2013 15:53
Re: Smysl HH
To si čoveče trochu pleteš kategorie. 300 HP Focus je RS ne ST. To je trochu jiná třída než ST. Nejen 50 koňma, ale i konstrukčně. Je to už takový závodní auto homologovaný pro silniční provoz. To bych sem netahal.