Zkoušel jsem podobné porovnání v konfigurátorech už v pátek a i v nejlevnější verzi TDi mi po dorovnání výbavy vyšel rozdíl cca 30 tisíc ve prospěch Golfu. V jednom je alespoň jasno: prodejci Škodovky vám dají hned ve dveřích showroomu místo odpovědi na pozdrav rovnou slevu 20 až 30 tisíc na kombíka. Takže bude v zásadě bez příplatku proti hatchbacku.
Ale lze a naprosto jednoduše.
Škodovka je domácí automobilka a teší se velmi vysokému zájmu. Tak vysokému, že si může dovolit vyšší ceny. A zde právě vidíme krásný úkaz toho, jak koncern dovede přemýšlet a plánovat cenotvorbu.
Ve výsledku u něj zákaznící nechají více peněz a on více vydělá, nejen na Škodovce, ale i na VW. ;-)
Ale ale. Za prvé, celý trh stále směřuje do kytek již několik měsíců. Komplexně. A nebude to lepší, spíše naopak.
A za druhé, oni mají tolik prostoru k manévrování (ceny, verze, výbavy), že, dle mého, ve výsledku ukousnou koncernové vozy mnohem větší kus tržního koláče, než jejich konkurence. ;-)
trh nesmeruje do kytek.... to len vsetci na planete cakaju na octavku kombi >:D
alebo zeby sa uz predavala? nejako tie narasty predajov nevidiet ... lebo mne kazdy vravi ze octavia sa predava preto slabsie lebo sa caka na kombika.... no tak som zvedavy na predaje octavky ked sa rozbehne ten zazracny kombik .... len aby nadalej neklesali predaje to by bola ostuda 10rocia ..... >:D
Já osobně nechápu, proč se ty pouštíš do nějakých analýz, když o realitě namáš ani páru? >:D
Hele, jestli chceš psát aspoň trochu tak, aby to mělo hlavu a patu, zvedeni zadek od PC a zajdi se zeptat do šourůmu Škodovky, jaké jsou dostupnosti kombíku a žádaných motorů. Budeš překvapený, co ti tam řeknou. ;-)
heej? no napr korejci sa drzia.. stupa aj seat a dacia... dari sa aj land roveru.... mercedes tiez rastie.... bmw sa predajne tiez drzi dobre. stupa nam aj mazda aj honda...... ked klesa skoda tak zrazu cely svet ide do kytek , zaujimave ;-)
napr prepad octavie u vas je daleko vacsi ako priemerny prepad europskeho trhu v % ....
ja v tom prispevku ( cas 14:44 ) pisem o predaji v EU nie o predaji v cesku , skus citat aj vyssie suvislosti aby si bol v obraze o com sa tu bavime ;-)
ano kia u vas klesa... ale v EU po 5 mesiacoch tohto roka stupa voci minulemu ... bavim sa o EU .... a z prispevkov vyssie je to uplne jasne... len treba citat :yes:
Až bude redakcia udeľovať titul "trpezlivec roka" máš odo mňa hlas. Vysvetľovať niekomu ako je topper a podobní niečo o predaji a návšteve salónu nemá cenu. Tí bychlovia si chodia obzerať autá do Optimy. Už to tu niekoľkokrát spomínali. Na vysvetlenie Optima to nie je showroom. To je nákupné centrum v Košiciach, kde predajcovia umiestnia zopár áut. Tí bychlovia do salónu nevlezú. Čo ak by im predajca dal ponuku, ktorá sa jednoducho neodmieta a oni by so zveseným nosom museli odísť cez zuby hundrúc: Já na to aj tak nemám...
Zadubenec nedokáže pochopiť, že image domácej značky je v každej krajine najväčší. Že "pánko" s vidieka v Čechách či na Slovensku dá prednosť predajni i servisu, ktorý ma za rohom ako dochádzať niekam 100 km. Že loajalita k značke je to, o čo sa každá automobilka najviac snaží. Tí ktorí to píšu o ovwciach, si v živote auto nekonfigurovali a nemali možnosť výberu. Pretože ak si aj niekedy niečo kupovali vždy ich "dusila" najnižšia cena. Pri tom v neprémiových značkách patrí VW i Škoda k automobilkám, ktoré dávajú jednu z najväčších možností individualizácie. A tak si budúci majiteľ vyberá konfiguruje a počká. Prostými ovcami sa stávajú práve TÍ, ktorí sú nútení kupovať len to, čo nakonfiguruje fabrika. Chceš vyhrievané sedačky - prosím kúp si ich len v najvyššej výbave. Chceš xenóny - prosím v najvyššej výbave. Týmto nevysvetlíš, že auto si zostavíš aké chceš a na cene sa dohodneš. Stále tu mávajú internetovými cenníkmi, tabuľkami. Žijú v internetovej blahoslavenosti. Tu sa cítia kráľmi, uznávanými, keď už v reálnom živote sú NULY.
JJ takovy Adam konfiguruje porad >:-[] a pak ceka >:D
Jinak vetsina automobilek ma moznost dovybavit auto (vice ci mene) i u ne TOP verzi.
Na Skode se mi libi moznost vyberu, co si do auta dat, akorat problem je v tom, ze je casto v zakladu za cenu podobneho auta jine znacky v plne vybave.
Trochu to asi zvelicuju, ale zase ne tak moc. Skoda :no:
Okrem Opel-u a Ford-u nič, čo by za konfigurovateľnosť stálo. Ak samozrejme za konfigurovateľnosť nemyslíš, že ti auto olepia štyromi variantami polepov, či vymenia farbu okolo výduchov kúrenia.
Alebo za konfigurovateľnosť považuješ to, že z návesu zlezie nové auto a partia "šikovných" servisákov ti rozoberie pol auta, aby ti namontovali parkovacie senzory, kameru, či vyhrievané sedačky. "Viete pane tu v stredovom tunely Vám vyrežeme dva otvory a namontujem ovládače. Teraz už dokonca montuje s dvojstupňovou intenzitou, nie ako v minulosti: hrejú - nehrejú. To viete doba pokročila". >:D >:D >:D
A ak aj nejakú konfiguráciu ponúkajú ( kórejci, japonci) tak to väčšinou reálne končí: Berte, to čo je na sklade, alebo čo máme v kontajneroch na lodi. Momentálne je niekde v Indickom oceáne: Za pár mesiacov to tu máte....
O Škode sa s tebou nemá cenu baviť. Ďalší BYCH koupil. Škoda je v strednej Európe na "domácom" ihrisku. Pozri sa na francúzske diskusné servre a na francúzske ceny áut. Koľko stojí doma Renault? Koľko stojí doma Fiat? Nikto tam neplače a nevypisuje primitívne príspevky o predraženosti. Len prostoduchý, neschopný a držgroši vidia najlepšiu ponuku v najnižšej cenníkovej cene. Naber odvahu a popýtaj sa. Vyber si auto, ktoré ti vyhovuje, ktoré ti jednoducho sadne. Nech nemusíš presviedčať hlavne seba a druhých, že to čo bolo v danej chvíli v cenníku najlacnejšie bolo to najlepšie. Cenu si dohodneš. Ideš predsa do obchodu, kde je možnosť jednania otvorená.
Kdyz se bavime o konfiguraci, tak mam samozrejme na mysli tu pred objednanim noveho vozu, oblibena to cinnost Adama "jasna volba" trouby ;-) , jen on to nedotahne dal nez k tomu konfiguratoru.
A s tim BYCH bych nebyl tak hrr, moje posledni auto jeste nemam ani mesic. ;-)
O dohadovani ceny se dohadovat nehodlam, Skoda by u kazdeho modelu musela jit odhadem aspon o 100k dolu, abych o ni zacal uvazovat misto jine znacky. :no:
To, že padá celá Evropa e jasné. Ale propad škodovky je dost markantní už od uvedení o3. A až bude Golf Variant na trhu tak vezme Škodovce vítr z plachet ještě víc....
A Škodovka velmi výrazně pomáhá prodejním číslům pronájmem nových aut zaměstnancům...A velkým počtem předvadeček apod.
Markatní se to může zád tomu, kdo vidí pouze absolutní čísla. Já znovu musím napsat to, že tu chybí peníze. A nebude to lepší. Dojedou na to všichni, ale o koncern ani o škodovku se vůbec nebojím, ti budou na řadě až jako poslední. ;-)
Nemluvím o abslutních číslech ale o srovnání s předchozím obdobím například.
Propad Oktávky -40% meziročně a podíl ve třídě spadnul z 46%(1. čtvrtletí 2012) na 31%(1. čtvrtletí 2013).
Stačí se podívat ještě dál do historie. Výmluva s generační oběmnou je takové chlácholení se. Ale nikdo nejsme prorokem blízké měsíce ukážou. Na konci roku to bude možné zhodnotit.
Ale pokud si mohu tipnout pro Škodovku to nebude tak dobré, jako dřív. Škodovka potažmo VW zkouší, jako moc jde krávu dojit a nic nejde věčně. Oktávka je dobré auto ale ne za tu cenu, co to zkouší...Bez prodejů, kde si Škodovka prodává auta sama sobě by čísla byla mnohem víc vypovádající(nižsí).
Mluvím o tržním podílu a ten půjde dolu - nesouvisí přímo s globálním poklesem. Jednak je dáno krizí, kdy zákazníci tíhnou k low cost značkám...ale domnívám se, že ztratí ve prospěch VW a dalších srovnatelných značek to je vše.
2Q bude to samé, kombi nabíhalo myslím v květnu. 3Q bude o něco lepší, ale pořád podle mne nepůjde o závratná čísla. Fakt je, že je na ně nemalá fronta. To je takový jednoduchý ukazatel.
Ještě vytáhnout hlavu z písku a podívat se, co se registrovalo za Octavie v prvním kvartále. Kromě ukončení a náběhu výroby se tu také projevuje prioritizace trhů. Nemůžeš prodávat něco, co není.
Octavia klesa vyrazne rychleji nez trh (viz. predchozi clanky - statistiky prodeju) => propad videt je. Skodovka ma novych Octavek plne sklady, na odbyt zrovna moc nejdou.
Zlevnit samozrejme muzou a nejspis jim nic jineho nezbyde - nez se ale zbavi image predrazeneho vozu s low-cost technikou a zacne byt vnimana jako low-cost technika za primerene penize to bude chvili trvat.
Nevim jestli ta cenova politika jde z VW nebo jestli je to iniciativa primo ze Skodovky - moc chytre naplanovane to ale neni a vypada to ze *** uz kompletne penetrovali management Skody.
Pokud by to Skoda nestihala vyrabet tak by na skladove vozy vubec nemusela davat zadne slevy, ani nabizet 0% urok - cela produkce by byla dopredu vyprodana.
Podstatny ukazatel je v jinem prispevku zmineny propad podilu Octavie na trhu.
Ano teoreticky....
Mimochodem pred par mesici jsem obvolal/obeslal hned nekolik prodejcu Peugeot kvuli 308 benzin, zaklad, odpoved vsude znela, momentalne zadny skladovy kus nemame, musel byste cekat. To uz neni teorie, ale praxe (podporena zakladni cenou od... 239 tisic) i kdyz prodejnost Skody je jiste vyssi nez te 308. ;-)
Vzhledem k tomu, že velký objem prodejů tvoří PO, můžeš jen spekulovat, za jaké ceny to prodávají. Obecně je Škoda levnější, ale jak jossalito píše, v ČR si mohou minimálně v ceníku dovolit vyšší ceny a tvářit se draze. Pokud jde o prodeje, zajímavá čísla asi budou až ve čtvrtém kvartálu.
Rekl bych ze zajem o domaci znacku tu byl prevazne zduvodu ze si mnozi mylne mysli, ze kupuji vlasten vw za cenu Skoda. Takze pokud bude cena origo vw nizsi treba jak ukazuje porovnani kombiku, nechapu kdo bude priplacet/priplaci za horsi auto a nekoupi si rovnou vw ;-)
Ja myslim ze na litry v novem Toureru urcite spousta kufraru prijde podivat ;-) Ikdyz to asi nebudou Pepici z Vidlakova co zamrzli designove v 80. letech >:-[];-) Preci jen tam ne z Felicie na Tourera bude designovy skok nekolik svtelnych let a skousnou spise designovy rozdil par let z Feldy na O3 >:-[]
To tezko rici, muze byt jedina slabina ;-)
Ikdyz bohate vybavene modely jsou po nutnem vybaveni u konkurence skoro nastejno ;-) Dnes si myslim sezenes Civica Sport s 1,8 akcni slevou a slevou prodejce i za neco malo pres 350tis a vybava velmi bohata.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Monžná u O2 to platilo vícero jako u O3. Horší náprava u stejně výkonných verzí, horší čalounění sedadel, 2,0TDI má o vyvažovací hřídel méně (krom verze 4x4) než např. stejný motor v A3 (nevím, zda i u Golfu), atd.
Takže na to vypadá, že na O3 se šetřilo vícero než na O2 :-!:-!
Ze se na O3 setrilo vice jak na O2 jsem nepochyboval ani chvili co jsem to ve firmne videl. Na me to proste pusobi jako vetsi Rapid. Kdyz jsem videl stredovy panel k radice, tak jsem si vzpomnel na S120, kterej se tam taky tak nejak domontovaval. Nepusobi to celistve a material cerny palubky, vyplni dveri pusobi levne, asi recyklovany mobily.
Uz jsem myslel ze jsem jediny kdo takhle vnima O3 - neni to lepsi auto nez O2, je to proste prechod na MQB platfomu s vyhodami z toho vyplyvajicimi a poradnym (nehezkym) faceliftem.
Mam uz druhou O2 v kombiku - moc se mi osvedcila a nedam na ni dopustit - rozhodne lepsi auto pro moje potreby nez i30/Ceed/Golf/Focus/etc stejne generace - a chtel jsem menit na O3 ale ted uz se divam po alternativam.
Když se na to podíváme důkladněji tak situace je tak že O je mezi Golfem a Passatem. Tedy zdá se Vám Passat velký a drahý a zároveň Golf malý v přijatelné ceně? Kupte si Octavii.
Oni i v německu sem tam řadí Octu do tzv. Octavia Klasse, a ani německé časopisy se ji nebojí srovnávat s C-Klasse nebo pašíkem. Fakt je že oproti Golfu nabízí kus auta navíc za +/- stejné peníze, ve stejné kvalitě. Ostatně škodovka to má posledních 20 let v tradici dělat auta na pomezí tříd.
To je pravda, platilo to u O2. Golf VI byl viditelne mensi nez O2 uvnitr a hur vybaveny za vetsi penize.
Ale ted je tu Golf VII - interier (subjektivne) vsestranne hodnotnejsi nez O3, prostor stejny, cena stejna, a jede lip (ticho a pohoda) nez O3.
Vyrazy jako "auto na pomezi trid" je mistni Cesky marketingovy obrat vice nez cokoliv jineho. Az prijde Civic v kombiku tak ho nikdo nebude srovnavat se Sharanem/Alhambrou/Galaxy jenom proto ze ma stejne velky kufr.
Golf je mnohem lépe provedený, je to vidět ve všech směrech a detailech. Z čistě racionálního důvodu zde mezi těmito dvěma není o čem přemýšlet, leda že by se někomu Golf vyloženě nelíbil designem, či byl přímo zapřísahlý vlastenec. Ale málokdo si auto kupuje vyloženě racionálně, tím spíš u koncernu.
golf ma vyhodu aj multilinku pri motore 1,4TSi ktory bude u golfa zrejme slusne predavany motor aj kvoli tomuto .... kdez to v octavke clovek musi siahnut az po 1,8TSi ak chce viacprvkovu napravu vzadu.... priplacat si za el okna vzadu je snad zly vtip od skodovky... koniec koncov sa golf octavii aj kufrom vyrovna.... jedine cim octavia boduje voci golfu je vacsi razvor... ale zase tych 4,9cm v prospech octavky asi nie je ziadna rozhodujuca vyhra .. priestoru bude aj v golfe dost ( lancer ma razvor ako golfik a miesta v nom mame aj vzadu skutocne dost mozem potvrdit ) .... skor to vidim tak ze octavia bude v zakladoc hskor sluzit ako firemne auto... tam im netreba dvojznonove klimy ani el okna vzadu..... a aj servis skody je na kazdom rohu.. ako firemne auto bude octavia asi preferovanejsia..... ale ako sukromne auto je golf jasna volba z tejto dvojice ;-) moj nazor peaceeeee
Souhlas, firemni O3 na me pusobi dosti Rapidne, tj levne a jestli bude za vice jak Golf v kombiku, tak uvazovani kupce moc nechapu. Pokud to nekdo kupuje jako vlastenec, vsechna cest ;-)
Áno. Golf má lepší a kvalitnejší interiér, prinajmenšom v nižšých výbavách krajší dizajn, lepšie jazdné vlastnosti a podvozok... Škoda má vlastne navrch snáď len kufrom... :-!;-)
Ani to ne. Octavii totiž v základu chybí rezerva, kterou Golf má, pokud by se toto srovnalo (Octavii přidala rezerva nebo Golfu odebrala), pak má Golf o 17 litrů větší objem kufru. Jediná věc, ve které má Octavia navrch je o necelých 5cm větší rozvor.
Ale to jen pro Evropu, ne? Protože výroba v Mexiku by měla být, jen se bude prodávat jako Jetta SportWagen.
Úplně mi to vypadlo z hlavy. On by to měl vlastně být takový výměnný program. :-) Variant pro Evropu se přestěhuje do Německa a Golf pro Ameriku se přestěhuje do Mexika. Budou tam tedy od 2014 dělat i krátkého Golfa (ale jen pro Ameriku).
ako golf vychadza lacnejsie voci octavii .... priplacat si este 5000Kc za el okna vzadu to je uz u takehoto auta ako octavia fakt ostuda..... spocitane podciarknute golf octaviu cenovo poraza na celej ciare... s prehladom rutinera octaviu valcuje nielen imidzom a dizajnom ale aj cenou..... otazne je pre koho je octavka kombi urcena.. zeby pre firmy?
Co okna, ale priplacat 4000 Kc za dialkovy ovladac k centralu, tak to v roku 2013 uz skutocne vyzera trapne. To uz nie je ani na smiech...
Alebo klimatizacia... aspon klasicka manualna, to je snad dnes uz nevyhnutnost a malo by to byt v zakladnej vybave. Dokonca by som to zaradil k prvkom suvisiacim s bezpecnostou. Ved soferovat v aute bez klimy, ked je vonku +35, to je peklo...
Alebo stresne lyziny na kombiku, to by snad u kombiku tiez malo byt v zaklade. A Skoda za to pyta 5500 Kc! Panaboha, to je asi najdrahsi kus lisovaneho plechu na svete...
Ty lyžiny jsou sporné. Hodně lidí si auto objednává bez nich a spousty jiných automobilek je montují jen za příplatek (BMW, Ford, Renault...). Když sem vybíral před dvěma roky kombi, lyžiny jsem vyžadoval a kolikrát sem narazil na perfektní kousek, tak je neměl.
No neviem... podla mna lyziny ku kombiku tak akosi patria, bez neho nie je kompletny. Ale OK, davaju moznost volby. Co vsak nepredycham je tych pat a pol litrov. Nech mi nikto nehovori, ze vyrobna cena je vyssia ako liter...
Já se ptal u Fordu, když sem zvažoval Mondeo ještě před jeho koupí, kolik stojí je přidělat a tam mi řekli dokonce 7a pul :-) Stejně jako tenkrát z výroby.
A nezapomeňte, že Octavia v základní výbavě nemá ani tónovaná skla :-)
Co se týče lyžin (správně je asi ližin), tak tam to nevidím jako nutnost. Ne každý je používá a pokud je někdo opravdu chce, může si je domontovat. Já osobně nejsem jejich příznivcem, nepotřebuju je a na autě bych je nechtěl (pokud by tam byly, tak bych je odmontoval).
U nás tento tvar často redaktori preberajú, ale slovenský pravopis ho definuje ako bohemizmus. V slovenčine je správny výraz zase "lyžina" jednoducho preto, že tvarom pripomína lyže.
Jo dálkový mi úplně vypadlo a ta klimatizce je taky průšvih, kort když ta manualní je za 10k
očekávám zase nějakou akci jako fresh, takže kdo si chce koupit novou octavii na dovolenou ať jde pro letenky a po dovolený ještě chvíli počká a pak koupí za lepší peníz >:D
Pokud se nepletu, tak Felicie combi měla ližiny v základu... doba je zlá, šetřit se musí >:-[] S elektrickýma oknama přišla Škodovka až s Octavií v roce 1997, snad jako poslední na světě, takže chvíli trvá, než se to celý dožene >:D
Bude veru vsade a najcastejsie nalepena na tvojom kufri.
Oktavka a este k tomu v combi je to najhorsie co moze clovek na cestach stretnut, som si isty, ze rovnaky postreh z nasich ciest maju viaceri.
Preboha ved ludia v tych autach si myslia, ze jazdia v lamborghini gallardo >:D
nechtěl bych urazit slušné řidiče střel TDI, ale mám podobnou zkušenost z motorky, pokud vedle mě někdo na semaforech začne tůrovat auto, je to v 90% Octávia, Golf IV v naftě, občas nějaké Audi. Pokud někoho předjedu, hned mu to asi srazí ego a začne mě dojíždět nebo se mi dokonce LEPIT na SPZ na vzdálenost asi 5 cm
To bude tim, že jich jezdí nejvíce >:D Je to český "sen" a dost lidí si tim splní životní přání, proto se s tim vytahuje :-) Druhá skupina jsou firemní auta, a ty se nešetřej už vůbec:D
Golfů taky bude jak nas*áno, odlišit se a přitom mít combi nižší střední trřídy v podstatě pořádně nejde, možná Auris combi, ale taky to není zrovna typické auto pro individualisty. Jediné co mě napadá, tak je Lancia Delta, to je trochu větší hatchback, "skoro polokombi", jenže zdaleka ne plnohodnotné a cenovka taky poněkud napovídá daň za individualitu.
A vlastně i jo, na ten jsem zapomněl, ale taky to není auto pro individualisty v pravým slova smyslu, zkrátka něco jako Auris. Ale obou tu jistě bude jezdit míň než koncernu, což oceňuju, kdo se taky má furt dívat pořád na to samý dokola... :-)
a to tu ze tam im golf kombik nikdy neliezol do kapusty... bol dizajnom aj cenou aj kufrom voci octavii 1 aj 2 nezaujimavy ale situacia sa radikalne zmenila ... a novy golf kombik uz O3 po kazdej stranke doslova valcuje .... to je asi najvacsie prekvapko v podani noveho golfu kombi... z auta co bolo do poctu v triede sa zrazu stalo kladivo na O3
no ja este stale cakam na rozbeh octavie kombi .... >:D odbornici s tohto fora mi vraveli ze O3 sa rozbehne s prichodom kombika..... no ale zatial kde nic tu nic ;-)
G4 a O1 byl velký rozdíl kvality interiéru a i jízdních vlastností, včetně možností PD v Golfu od roku 98, což se u O3 (krom 4x4) objevilo o dost později. Takový G4 s 1,9TDI 96kw 310Nm bylo dobré dělo na tu dobu :-!
To já ne,jezdil jsem dlouho s oběma. Ale uznávám,že tady to bylo 97/99 ve prospěch Octávie a Golfista by se mohl i hádat. Naproti tomu O2 při příchodu na trh měla o třídu lepší interiér(jak zpracování,tak materiály), než Golf V až z toho ve Wolfsburgu dostali vyrážku. Dnes u O3 a G7 je tomu již zase naopak....
Interiér se dosti vylepšil s příchodem tzv Golfa VI, který Octavii lehce předběhl, dle mého subjektivního názoru jak exteriérem, tak i interiérem, ale opravdový náskok má až teď Golf VII vs. O3
Přesně tak Adame! O3 kombi je střední třída, už si nám to vysvětlil... stejně tak ale Opel Astra či Ford Focus v kombíku! Bravo Ford, Bravo Opel, Bravo VW! >:D Všichni na to máte:D
Tak jistě, je to vlajková loď, stejně jako pro Mercedes třída S, akorát Superb je lepší kauf, jelikož je o půlku levnější a má dvojí otevírání kufru, což S-klasse nemá ani za příplatek.
A kdy ty, že nemužeš srovnávat hrušky s jablkama. Takže kombik ke kombiku, liftback k liftbacku-sedanu, hatch k hatchi. Až bude Oktávka hatchback, mužem si popovídat o základním modelu >:D Takže Astra hatch je nižší střední a kombik je střední. Bravo OPEL >:D
Takže chceš říct, že třeba Jetta, která vychází z Golfa, ale jedná se o sedan, spadá do střední třídy? >:D Pochop, že tvar karoserie a zařazení do třídy jsou dvě rozdílné věci. Audi A5 taky nespadá do vyšší střední jen proto, že to má 5 dveří oproti 4 u A4
Praktičtější je dle tebe konkrétně v jakém ohledu?
Jinak mi už přijdeš trochu dementní, neustále po x-té tu píšeš o Octavii jakožto zástupci střední třídy, přičemž neustále po x-té je ti odpovídáno, že Octavia je nižší střední třída, stejně jako Golf, Focus, Leon, Cee'd apod. a stále to nejsi schopný pochopit.
>:-[] seš fakt "vtipnej"..
O III je jen ošizený Golf zy moc peněz..!!
Pokud Škoda O III slevní tak má opodstatnění..jinak ne!
Golf Variant VII je totiž nyní lepší ve všech směrech!!
Trochu ste zabudli na el. diferencial XDS ktory ma kazdy Golf v zaklade a Octavia nie a tak isto na dojazdovu rezervu ktoru v Octavii treba dokupit za 250e a po ktorej dokupeni klesne kufor Octavie na 588l a teda je mensi ako u Golfu Variant.
Se Sound Systemem dokonce na 576l ;-) Akorát že Golf tu rezervu má opravdu jen dojezdovou, kdežto Octavia plnohodnotnou. Tu do Golfu ani neobjednáš ;-)
Jinak Golf zase nemá EDS,HBA,DSR,ESBS které má Octávia v základu >:D;-)
Takhle to brát nemůžeš kámo! Oba ty vozy mají něco,co ten druhej nemá...
Noo jasne na Multimedialny system s dotykovou obrazovkou sa v teste tiez nemyslelo, dost cudne.. :no:
Golf ma vsetko (HBA,DSR-standardna sucast ESP, ESBS) co ma Octavia v zaklade. EDS = XDS ani jeden z tychto systemov Octavia nema, jedine v 4x4 verzii..
Tak si to nastuduj "kamo".. nema to logiku aby low cost model VW mal nieco navyse od Golfu. Jedine co mohla Skoda vlozit vlastne do Octavie je klasika: natiahnut rozmery karoserie a pouzit lacne plasty v interiery.. Skoda sama nevyvyja ziadne technologie.. >:D
Tak za prvé to není test,ale srovnání cen a výbav...
Za druhé o jakém multimediálním systému to mluvíš? Krom toho dotyku to nic víc neumí oproti Škodě...
Za třetí EDS pomáhá hlavně při rozjedu na mokré,zledovatělé silnici. XDS je něco jiného-přibržďuje vnitřní kolo a tím zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčce.
Tady někdo z "mateřské školky" říká "doktorantovi",že si má něco nastudovat >:D;-)
Och chlapce.. pleties si diferencial s pribrzdovanim kolies prostrednictvom trakcnej kontroly. EDS Elektronische Diferenzial Spere.. nastuduj si rozdiel medzi diferencialom a pribrzdovanim. Rozdiely medzi dotykovym systemom so snimacom priblizenia prstu a obycajnym MP3 radiom je pod moju uroven.. daj si to vysvetlit nejakym zakladoskolakom.. oni su dnes v tychto technologiach kus dalej..
Ale XDS není speciální diferenciál, je to jen přibrzďování (nad otevřeným diferenciálem). Rozdíl mezi EDL/ EDS a XDS je, že XDS slouží k "vektorování", tedy aktivnímu přerozdělení točivého momentu v zatáčce. Kdežto EDL/ EDS typicky slouží k přibrzdění kola ve vzduchu, čímž dojde k přenosu momentu na kolo na zemi (takže ho najdeš u čtyřkolek, kdy nahrazuje nápravové uzávěrky). Obecně reaguje na rozdíl v rychlostech otáčení kol na nápravě. Systém funguje stejně, jen je tam jiná logika.
Ad 1) Golfa můžeš servisovat i v levnějším servisu Škoda
Ad 2) to máš pravdu, naštěstí jezdím za volantem >:-[] >:-[]
Ad 3) Golf (i Seat) bude mít verzi R
1) To je absolutní nesmysl! >:D Ukaž mi jeden autorizovaný servis Škody a VW, kde mají stejnou hodinovou sazbu a stejně drahé náhradní díly na VW a Škodu >:D;-)
2) Tak to ti stačí něco jednomístného,ne? ;-)
3) A co to s tím má společného. I malé děcko ví,že člověku,co chce silnější benzínový motor v pohodlném autě GTI/RS nenabídneš,natož pak eRko...
Vezmu Golfa a jedu do servisu Škoda, zkus to někdy :-!
Silný benzínový motor a pohodlné auto je pouze kombinace 6 a více válců v střední a vyšší třídě, nižší střední třída pohodlná není, mimo francie.
No vidím to stejně na Golfa, ale řekl bych, že
1) když je stejná použitá technika, tak v případě nenadálého problému by si poradili i ve škodovce, navíc větší problém je to někde v cizině a tam bych spíš spoléhal na širší servisní síť VW a ten jeden servis za rok, nebo dva v ČR to si člověk dojede kam potřebuje. Navíc i se Škodovkou nejezdíme do nejbližšího servisu, ale do vzdálenějšího
2) Octávia má víc místa, ale ten rozdíl mi nepřišel takový, aby u mě rozhodoval o koupi/nekoupi
Samozřejmě jsem to myslel v případě auta, které nebude nové a nebude v záruce. Pokud se člověku stane nějaký problém třeba v zahraničí, je rád když sežene vůbec nějaký servis kde to půjde vyřešit. A na plánovaný servis si člověk dojede, to není problém.
Pozor, co se autorizovaného servisu v záruční době týče, tak jsou to jen fámy, pochopitelně živené samotnými automobilkami, potažmo dealery. Dle zákona nejsi povinný navštěvovat autorizovaný servis a záruku ti odebrat nemůžou. Přesným zněním zákona a paragrafy se tu ohánět nebudu, to bych si vymýšlel. Před nějakou dobou to bylo docela živé téma probírané mám dojem na Autowebu, kde byly v článku uvedeny i veškeré podklady ze strany zákona.
Ano, nemusíš do autorizovaného servisu. Ale pokud práci odfláknou, autorizák od toho pak dá ruce pryč a na případné související problémy ti nebude platit záruka.
Tak samozřejmě odfláknutou práci musíš reklamovat u toho, kdo ti jí odfláknul. To samé ti můžou udělat u autorizáku a ve finále je jedno jestli se budeš hádat s Autokelly servisem nebo s Klokočkou, k těmhle věcem se většinou stavěj pr*elí všichni servismani...
Tady nejde o reklamaci odfláknuté práce, ale o ztrátu záruky v důsledku odfláknuté práce. Pokud to udělá autorizovaný servis, nemohou zpochybňovat kvalifikovanost zásahu. Je autorizovaný, tečka. Jakmile ti na to hrábne někdo z venku a odejde to, mohou se po tobě vozit.
V praxi na tebe můžou zkoušet ty stejné triky, ale rozdíl v tom je.
Přesně tak... On ten neautorizovaný servis musí dodržovat přesné standardy a prostředky schválené výrobcem. Jet do neautorizovaného servisu v záruce je i nadále sebevražda... Pokud ti tedy na záruce záleží...
Tak ona je otázka. Když máš standartní 2 letou záruku a budeš měnit olej po 30 tis jak je v servisním plánu a budeš mít takový ten "průměrný" nájezd u auta používaného v rodině, přijedeš na první servis a bude ti končit akorát záruka a potom můžeš klidně k Pepovi do garáže. Navíc jak znám sebe, pokud by mě nečekala nějaká cesta do ciziny ještě bych tak 14 dní jezdil než bych se objednal, takže bych klidně dorazil vlastně po záruce. Otázka je, jak by se pak servis/dovozce postavil k řešení nějakého problému v rámci kulance.
Přesně jak říkáš... Ale firmy většinou jezdí s flotilama do autorizovaného servisu po celou dobu držení vozů... Což je v ČR 50 procent prodaných vozů...
Dle zákona se pak máš právo domáhat úhrady nákladů na opravu v rámci záruky soudně, když ti ji přirozeně smetou ze stolu s tím, žes nechodil do autorizáku, že... 8-s
To už je spíš na velikosti koulí každýho, zda půjde do trochu většího rizika s vidinou ušetření nákladů. Osobně bych v záruce asi taky jinam nešel, ale ta možnost volby tu je. Volba je správná, k ničemu tě to nenutí a nezavazuje, rozhodnutí je už pak každýho věc...
Co do Octavie mozes dokupit co Golf neponuka? >:D Jedine skrabku na okno :-)
Doplacat 1500-2000e za trochu viac miesta na zadnych sedadlach a obetovat vybavu a kvalitu plastov a odhlucnovacich materialov.. + obligatnu skrabku.. je proste blbost.
Su to technicky totozne auta, tvrdit ze existuje rozdiel v servise (ci uz pocte alebo cene) je logicky blbost.
Nezávislý topení lze dodělat jako příslušenství, el. kufru a vyhřívanýho skla je škoda, stejně jako nutnost elektronické parkovací brzdy v Golfu. Taky jsem koukal, že do Golfa kombajn nelze objednat kožený interiér, což u Octavie nebo Golfa hatch jde.
Třeba je toto všechno (asi krom el. park. bzdy) jen otázkou času, stejně jako zařazení motoru 1.8 TSI, případně podobného, do nabídky. Mezi 1.4 TSI a GTI je zatím propastný výkonový rozdíl, v tomto má Octavia, ale i Leon zatím navrch.
zrovna Jetta na kvalitu trpěla. Tedy myšleno v rovině vjemové, nikoliv co do spolehlivosti. Ale materiály byly lacinější (některé), poznat to rozhodně bylo.
V tomhle ohledu ano, do určitého stupně výbavy například nemá čalouněné dveře, nemá tak širokou paletu příplatků jako Golf, ozdobné lišty jsou trošku obyčejněnjší a vůbec celkově jakoby v tomto ohledu byla jakýmsi předobrazem nové Octavie. Ale myslím, že to je spíš dáno tím, jak to ve Wolfsburgu nastavili a Mexiko za to finálně nemůže. Například ale dílenské zpracování je na stejné úrovni, jako koncerny z evropy.
Subjektivně se mi ale Jetta stejně líbí víc jak OIII a taky bych řekl, že míň drncá >:D
Hlavním viníkem bude zaměření spíš na americký trh. Jinak Jetta také jezdí klikovou nápravu ve verzi pro americký trh. Takže to přirovnání k Octavii není zase tak mimo. ;-)
To sice ano, ale Jetta pro US by se měla údajně v nějakých ohledech lišit, mimo jiné jednodušším podvozkem (popravdě netuším, jakou nápravu má Jetta prodávaná u nás) a dále provedením interiéru, kde jsou více zastoupeny tvrdé plasty. Tak nevím, proč Jettě u nás nemůžou dát čalouněný dveře i v nižších stupních výbavy, případně dekorační lišty alespoň na úrovni Golfa a jiné drobnosti, asi je to zde zkrátka jen okrajový model, přestože se oproti US verzi liší... Jinak je to pěkný auto, s prostornějším interiérem než OII a téměř srovnatelným kufrem, škoda toho zbytečného šetření a ještě víc příliš sebevědomé ceny k tomu všemu. Ale nejlepší Jetta byla v 90. letech na základě Golfa III (u nás prodávaná jako Vento), i po 20 letech se nestačím divit, že některé věci jsou lépe udělané, než u toho nového auta, byť se jedná o stejnou značku. Ale vzrůstající šetření v rámci koncernu je kapitola sama pro sebe...
Ono ty auta se kolikrát liší provedením i mezi jednotlivými státy, například Polo prodávané u nás má měkou palubní desku, Polo z Rakouska jí má z tvrdého plastu (ale tedy nejsem si úplně jistý jestli nekecám a nebylo to taky spíš způsobený odlišnými stupni výbavy). Nebo například Golf VI pro CZ měl čalouněné kapsy ve dveřích, zatímco v DE nikoliv. Případně i taková drobnost, jako odlišné ovládání bederní opěrky u řidičovy sedačky (v DE bylo kolečko, v CZ byla páčka.... a nebo obráceně :-) )
Rozdílů je celkem dost, mají i jinou elektroinstalaci. Výjimkou jsou GLI (tedy 2,0 TSI) a Hybrid, ty jsou v evropském provedení. V Evropě mají Jetty multilink.
Ano, různé státy mají jiné výbavy, byť se stejně jmenují. Klidně by mohl český Highline mít palubku z německého Trendline. Navíc záleží na modelovém roku, jeden rok to může být tak, druhý onak. Takhle právě postupně klesala úroveň interiéru OII. Atd. Do určité míry je to důsledek masivnosti výroby. Nevím, proč evropská Jetta není na úrovni Golfu. Jestli si spočítali, že se to nevyplatí, neměli na místě potřebné technologie, popřípadě dostatečné kapacity. Těžko říct. Neříkám, že za to můžou Mexičané, ale jak říkají Američané, prase můžeš nalíčit, ale prasetem zůstane. VW zaměřené na americké trhy typicky nedosahují kvalit těch evropských.
Čoeče je a celkem výrazný! Třeba u Jetty to bylo vidět na každém detailu... Plechový zvuk při zavírání dveří,kovové vzpěry zavazadelníku trčící do kufru, nepřesnosti ve slícování plastů v interiéru atd... Poslední Jetta byla "tak trochu jiný Volkswagen". Tam jsme si kolikrát s lidma z branže říkali,že je to Francouz / Ital převlečenej za Němce... Na Golfu Variant jsem kolikrát viděl i z výroby nalepené logo VW otočené třeba o 40 stupňů... Tam se s tím nemažou ;-) Naštěstí sedmičkový Golf Variant se již dělá v Německu a Jetta skončila.
A kde jsi slyšel, že Golf Variant bude mít 2.0 TSI? Nikdy neměl a mít nebude. Octavia kombi měla a nyní má v nejnovější generaci. Octavia kombi stojí prostě o stupínek výš než Golf Variant jak delším rozvorem tak vrcholnými motorizacemi. :-)
proč ne, GTI je jenom hatchback, RS je v kombajnu zcela záměrně a prodávala se v minulé generaci velmi dobře. Octavia kombi stojí o kousek výš než Variant jak rozvorem tak motory. Variant GTI nebude, to je jasný signál. :-)
RS a GTI jsou již specifické verze... Variant nejspíš nebude mít ani verzi Scaut, LaK atd...
Nemyslím si,že je O3 postavena výš. V materiálech,zpracování a provedení některých detailů v interiéru je Golf minimálně o půl třídy výš. O3 kontruje akorát tím rozvorem, zadní nápravou ale zase ztrácí atd.atd. Ty auta si +- nemají moc co vyčítat...
Ano Octavia kombi začíná pod Golfem Variant (třeba tou vlečkou nebo očesanější výbavou), ale končí v podobě 1.8 TSI nebo 2.0 TSI nad Golfem. Delší rozvor, lepší motor, komfortní prvky jako aut. zavírání pátých dveří těžko může dorovnat Variant plynovou vzpěrou kapoty nebo el. ruční brzdou, což jsou jediné hmatatelné komfortní prvky, kde Octavia ztrácí. Ano v ostatní technice si nemají co vyčítat. Já pozici modelu vnímám podle nejvýkonnějších motorů a podle podvozku, v obou těchto základních parametrech Octa kombi na horním konci přerůstá Variantu přes hlavu.
Tuhle situaci jsme řešili doma. Auto kolem cca 400 tisíc. Ve výběru Octávia, Golf, Auris, a Cee´d. Cee´d a Auris jsme postupně vyloučili a vrhli se na rozhodování. Papírově to vypadá vyrovnaně, škodovka má opravdu až k smíchu oholenou výbavu, ale po dorovnání se dostane na cenu Golfu, takže v ceně není až takový problém. rozdíl 11 000 v článku je při ceně auta 400 000 Kč úplně zanedbatelný. Ok, není dvouzónová klima, ale to by až tak nevadilo. Ovšem co je ohromný rozdíl, je interiér a celkový dojem z auta. Tam se Octavia opravdu nechytá.
Co vůbec nechápu, je cenová politika Škody. Auto stojí sice o něco méně než VW, ale nemá klimatizaci, centrál na DO, hagusy. Kdo si koupí takové auto? Hlavně člověk, který umí počítat, takže 99% lidí si minimálně tyhle věci připlatí a najednou je na stejné ceně. Člověk po pročtení ceníku zjistí to, že auto, které si hraje na určitou image, v testech ho tlačí tam, kam evidentně nepatří je vlastně úplné holátko a autu to vlastně škodí.
Abych to zkrátil, dopadlo to tak, že po vybrání Golfa, barvy, kol, výbavy a 2 dny před zaplacením zálohy přišla zpráva o tom, že dostane táta firemního Yetiho, takže přišel výběr jiného auta a Golf se odkládá na neurčito.
Největší perla z článku je ale věta: "Co proti tomu může nabídnout Octavia? Především nižší základní cenu 364.900 Kč, takto levně Golf jako kombi zkrátka neseženete." mohl ještě přijít trumf o tom, že má Octávia o celých 5 litrů větší kufr a třeba o 1km/h větší maximální rychlost, takovéhle věci by mohly někoho přesvědčit
Kdyby o 1, ale v některých motorizacích vede Octavia dokonce o 2km/h v maximální rychlosti!! >:D Co se týče kufru, tam ve finále vede Golf a to o celých 17 litrů. Jinak souhlas, ve srovnání interiéru si Octávka neškrtá, celkově ve srovnání s Golfem ztrácí smysl, ale na to se tu nehraje, Octavie je v česku prostě pojem, etalon třídy (podle některých dokonce i střední). Sice střílím od boku, ale skoro bych se i vsadil, že na západě bude marketingová politika Škoda vs. Volkswagen nastavená trochu jinak, rozumněji.
Pro mě je volba jasná Golf Variant - nabízí víceprvkovou zadní nápravu (zas tak obří rozdíl proti jednoduché nápravě Octavie to ale taky není - chce se to s oběma auty projet těsně po sobě a pak zhodnotit), nějaké ty výbavové ptákoviny navíc (manuální klima mně osobně bohatě stačí, eletrická zadní okna při jízdě nikdy nepoužívám - vzadu mám radši obyčejná stahovátka) hezčí design a prestižnější znáček VW na kapotě. Přesto ani Octa není špatná volba - prodejci si jsou vědomi její vysoké ceny, pokud se nebojíte požádat o slevu, ušetříte celkem dost + přihodí výbavu zdarma.
Základní Active zas tak strašně chudá, jak je zde stupidně populární říkat, není - nabízí snad takový Ceed kolenní airbag nebo alespoň manuální klimatizaci v základu? Za mlhovky si u něj nemůžete ani připlatit, za eletrická zadní okna nebo plnohodnotnou rezervu taky ...
Běž si sednout na zadní sedadla do O III a do Golfa.. >:-[]
V této Škodovce bych vezl jedině děti na autosedačce!!
Tak hrozné sedadla neměla snad ani Felicie.. :-!
I Rapid je má o dost lepší..
Golf je o třídu jinde.. :yes:
A za méně peněz..???
Bravo VW..! :yes:
Vidíš, ja práve na autá s elektrickými oknami iba vpredu nadávam. Keď prestúpim z môjho, kde mám plnú elektriku, do iného, tak by som za švihadlá vzadu vraždil...
Ty snad stahuješ okna vzadu? :-) Nebýt bran (stáhnout okno je přeci jen pohodlnější než otevírat dveře a případně vystupovat), tak snad stahování oken nepotřebuji vůbec. Mám rád komplet elektriku čistě kvůli tomu, že nemám rád kličky. Ale mám to jen pro parádu.
Okna vzadu bych mohl mít klidně napevno, vlastně se mi docela líbí řešení u 3-dvéřových hatchbacků kdy se "vyklopí" ven, dobře to větrá, nedělá to průvan, pokud člověk jede kousek a nechce zapínat klimu, nebo jí prostě nemá, není to špatné.
Ty snad okna vzadu nestahuješ? :-) Co takhle leto, auto na slunci, hezky rozpalene, stahnes okna přes DO už když k autu přicházíš, pak ujedes par metru a mas vyvetrano a muzes okna zvednout. To se švihadly vzadu uděláš těžko.
Na slunci neparkuji. A pokud ano, tak je to na ulici a tam rozhodně okna stahovat nebudu. Buď zapnu nezávislé odvětrávání, nebo to bude muset utáhnout klimatizace.
Kým v rozpálenom aute zapnem klímu, musím horúci vzduch vyhnať von - zadné okná báječne vyvetrajú interiér. Až potom zapnem klimatizáciu.
AK cestujem sám, bez klímy (keď nie je horúco), vetranie zadnými oknami je príjemnejšie, nerobí prievan. Niekedy otváram predné spolujazdcove okno a zadné za mnou - dokríža sa vzduch dobre vymení a pritom ma neobťažuje prievan.
Zadné okná teda otváram dosť často, preto švihadlá v zadných dverách sú pre mňa neprijateľná otrava.
Okny nevětrám kvůli hluku. Ale proč ne. Vyvětrat auto před zapnutím klimatizace je i doporučované. V tomhle směru mám právě rád nezávislé odvětrávání, kdy autem nepřestane proudit vzduch, i když stojí na parkovišti.
Golf nabízí víceprvkovou nápravu,ale až u nejsilnějších motorů (1,4TSI a 2,0TDI). Jinak si nemají co vyčítat... O3 má delší rozvor a více místa v interiéru ;-)
Som si pozeral fotky starej Mazdy 3ky keď v tom: (varovanie: GTI, radšej zavri oči a otváraj ich pomaly po jednom ;-) ) [odkaz]
BRAVO MAZDA! :yes::yes::yes:
O tom, že Golf je u nás v naprosté většině případů výrazně levnější, se nemá smysl bavit. Je to tak, dotaženější a propracovanější Golf zkrátka není "domácí".
O prodejích Octavie též nemá smysl spekulovat. minimálně 2/3 prodejů udělají firemní nákupy, které jsou ve zcela jiné dimenzi než tyhle ceníkové ceny.
Pro fyzické nepodnikající osoby - je důvod volit dražší a především hůře vybavovanou Octavii, která je provedením detailů lacinější? Rozvor neřeš, ten žádnou objektivní výhodu nepřináší - Golf nabízí dostatek prostoru i vzadu. Pokud nutně tvoje estetické hledisko volá po Octavii, neřeš Golfa. Ve všech ostatních případech je Golf jasnou volbou i díky víceprvkové zadní nápravě, která je již pro 1.4 TSI...
V prípade kombíkov Golf vs. Octavia som nenašiel pádny dôvod na kúpu Octavie.
Zaujímalo by ma, či aj inde vo svete je Octavia drahšia ako nemecký brat.
Lživé porovnání základních modelů od autora článku p. Vaverk
V základu a ve stejné výbavě pane Vaverka, činí rozdíl mezi Octavií Combi a Golfem Variantem podle ceníků obou výrobců přesně 36 400,- Kč ve prospěch Golfu a ne pouze 12 000,- jak se snažíte v článku někomu nakukat! Člověče jste zaujatý a jak s tím chcete psát recenze, porovnání a články o autech, když se nemůžete zbavit svých předsudků. Děkuji, to mi stačí, abych si již nikdy nepřečetl žádný článek od Vás!!!
S pozdravem. :no: