Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Maserati Ghibli: První jízdní dojmy (+ video)

Nejlevnější Maserati má pod kapotou naftový šestiválec. Vydali jsme se do Itálie zjistit, zda neztratilo svou jedinečnost.
Zpět na článek
27. 6. 2013 09:25
27. 6. 2013 09:37
27. 6. 2013 10:18
27. 6. 2013 10:38
27. 6. 2013 12:11
27. 6. 2013 12:12
27. 6. 2013 10:29
27. 6. 2013 10:36
27. 6. 2013 10:51
5. 2. 2014 11:45
27. 6. 2013 10:53
27. 6. 2013 10:55
27. 6. 2013 12:15
27. 6. 2013 11:25
27. 6. 2013 11:37
27. 6. 2013 11:40
27. 6. 2013 13:08
27. 6. 2013 11:51
27. 6. 2013 12:29
27. 6. 2013 12:39
27. 6. 2013 12:51
27. 6. 2013 12:55
27. 6. 2013 13:09
27. 6. 2013 13:43
27. 6. 2013 14:00
27. 6. 2013 14:44
27. 6. 2013 14:49
27. 6. 2013 15:06
27. 6. 2013 12:36
27. 6. 2013 13:16
27. 6. 2013 13:26
27. 6. 2013 13:42
27. 6. 2013 13:57
27. 6. 2013 13:59
27. 6. 2013 23:15
28. 6. 2013 07:24
27. 6. 2013 13:45
27. 6. 2013 14:11
28. 6. 2013 13:46
28. 6. 2013 18:25
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 08:32
Slušná kára
Myslim že ty avizovaný desetitisíce nakonec dá :yes: :yes:
Ale text je slabší, jako představení vozu dobrý, jako jízdní dojmy slabý
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
27. 6. 2013 09:05
Re: Slušná kára
Myslím, že ne. Nenabízí model, který by kupovaly velké podniky jako služební vozy. Na masovku v zavedené třídě to nevidím, navíc u značky, kde je kvalita ve hvězdách. Ale líbí se mi a je dobře, že tu takové auto je. Co se designu týká, kam se hrabe ošklivý lexus...
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 09:16
Re: Slušná kára
Levante Quattroporte Ghibli GranTurismo a GranCabrio maj časem dohromady dávat nějakejch 50 tisíc kusů ročně, což mi přijde jako reálný. Určitě to nemá bejt masovka, kára jako Ghibli by se na 15-20 tisíc ale časem dostat mohla, to samý Levante a 4dveře a těch pár verzí GranTurisma to doplněj na těch 50 tisíc. Myslim že to sou reálný počty.
27. 6. 2013 10:04
Re: Slušná kára
Pisal som to uz pod clanok s ceskymi cenami: BMW predalo minuleho roku 337,929 kusov rady 5. Planom Maserati je predat rocne nieco cez 22 az 25 tisic kusov Ghibli. Nikto tu nehovori o masovke, takze reci o tom, ze to bude v porovnani s nemcami stale kusovka, su uplne bezpredmetne.
27. 6. 2013 12:19
Re: Slušná kára
Proč by ne? Ano, nebudou ho prodávat po statisících, ale pokud bude fungovat a nebude lézt lidem na nervy, tak si své zákazníky najde.
27. 6. 2013 08:36
Barik, Barik, Barik...
Čekám na stanovisko Barika o tom, jak je Ghibli jen překopaná 300ka >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
28. 6. 2013 11:40
Re: Barik, Barik, Barik...
Ne, každej přeci ví že je to Překarosovaná RAMka >:D >:D >:D >:D
27. 6. 2013 09:04
pěkný, ale passat cc to není
jedině passat cc ti dodá jako správnýmu eurobejčkovi tu patřičnou prestiž, zařadíš se prostě mezi společenskou elitu, creme de la creme, však to znáš ... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 09:07
Re: pěkný, ale passat cc to není
Co sem cpeš káru pro namyšlený socky? >:D
27. 6. 2013 09:25
GÉ JAKO...
Ghibli je evidentně jedna z velmi aktuálně omezených ukázek klasického, krásného italského designu. Snímky v nichž se člověk doslova koupe, odhalují silnou stránku ghibliho - třídní výjimečnost, jedinečnost. Uvnitř je to ovšem o řád méně rajcovní, a když už jsme v útrobách, pak holt ta nafta tam... to je vořech.

Chválím jízdní dojmy, tohle se musí číst pomalu, neb myšlénky jsou vtělené do vět úsečně, znale a samozřejmě přesně, jako je jistě samozřejmá a přesná jízda s autem. Těch padesát tisíc bych sice viděl v horizontu někde kelem deseti let, ale jako oživení, resp. rozšíření třídy je ghibli k velké pochvale.

Jak je znát z textu, vystavět pevnou hráz německým prémiovým výrobcům dnes už v podstatě nedokáže nikdo, a nedokáže to samozřejmě ani Maserati, místo však je - místo přesně v postavení ghibliho, tedy jakéhosi solitéra, s "jinou" karoserií, s akcentem jízdně a karosářsky redukovaným, a jen tato třídní "nedostatečnost" může daný model paradoxně ve třídě napevno usadit. Nikoliv však směrem k masovým padesátitisícovým prodejům.

BRAVO DOJMY a BRAVO SNÍMKY :yes: :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 09:31
Re: GÉ JAKO...
Koukám hodně nenáročnej čtenář >:D
Popis jízdních dojmů stojí za * a je to zhruba přesnej vopak znale - ale někomu to asi stačí >:-[]
27. 6. 2013 09:37
Re: GÉ JAKO...
Ano, stačí mi to. Na rozdíl od tebe totiž umím číst... >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 13:04
Re: GÉ JAKO...
Já sem neřek že neumíš číst, jen že seš nenáročnej. Takže plná shoda >:D
27. 6. 2013 10:07
Re: GÉ JAKO...
Těch 50t všech modelů není vůbec nereálných. Nesmíš se na to dívat jen úhlem českého a evropského trhu. Většina prodejů bude USA a Čína.
27. 6. 2013 10:18
Re: GÉ JAKO...
Považuji to za nadnesené číslo. Bylo by to samozřejmě fajn, čísla doufejme nahoru půjdou, ale těch padesát tisíc, to je nepředstavitelný výkon.
27. 6. 2013 10:38
Re: GÉ JAKO...
Jestli Levante bude stát za to, tak bych se toho nebál...
QP dá těch 10-12 tisíc, Ghibli by mohlo i víc, Levante 15 tisíc a zbytek tak nějak poslepujou z GT aut anebo si to nechají jako prostor pro další růst.
Je to trochu sci-fi, ale našlápnuto mají slušně.
27. 6. 2013 12:11
Re: GÉ JAKO...
Jo, trochu sci-fi. Uvidíme.
27. 6. 2013 10:49
Re: GÉ JAKO...
Pokud se ve 2015 spolu s SUV dostanou na 35k/ročně zatleskám!
27. 6. 2013 10:00
Posilnovac riadenia
Fotka [odkaz] odhaluje nadrzku na doliatie kvapaliny do posilnovaca riadenia - je totiz hydraulicky! Na rozdiel nielen od vsetkych konkurentov v triede, ale aj takeho Porsche 911. Myslim, ze by si to zasluzilo zmienku v texte. Inak pekne citanie :yes:
Rozbalit vlákno
9
27. 6. 2013 10:13
Re: Posilnovac riadenia
Máte pravdu, doplněno, děkuji
27. 6. 2013 11:32
Re: Posilnovac riadenia
At chceme nebo ne, budoucnost je v elektrických posilovačích řízení. Ovšem ne v systému, který má třeba Mazda 6 a jiné japonské modely, kdy je elektromotor instalovaný na sloupku řízení. Moderní elektrické posilovače řízení mají na hřebenu řízení dva pastorky, jeden od sloupku volantu a druhý právě od elektromotoru vyvozující posilovací účinek.
O odezvu v řízení se mnohem více stará geometrie přední nápravy než samotný posilovač. Čili lze ho nastavit stejně dobře, či lépe než hydraulický.
Důvodem instalace elektrického posilovače je jednodušší konstrukce (už žádné netěsnící hadice či nádobka na další kapalinu, hmotnost), jednodušší regulace posilovacího účinku, mnohem lépší spolupráce s asistenčními systémy jako ESP, samočinné parkování, udržování v jízdním pruhu. V neposlední řadě snižuje spotřebu, protože funguje jen pokud je potřeba, narozdíl od servočerpadla, které je hnané klínovým řemenem.
27. 6. 2013 12:31
Re: Posilnovac riadenia
Je to jen otázka vývoje. Jak píšeš, není důvod, aby elektronický fungoval hůř, jen naše neschopnost (popřípadě měnící se priority). U aut, kde motor není vpředu, jsou benefity ještě výraznější. Říká se, že Porsche u GT3 už trefilo kalibraci prakticky dokonale. Na řízení samotném se fyzicky nic neměnilo, ale na podvozku ano a software se měnil také. Stejně tak Carrera 4S měla podle mne lepší řízení než Carrera S. Zdá se, že se u Porsche dostávají do stavu, kdy si na hydrauliku ani nevzpomeneme.
Avatar - Dinar
27. 6. 2013 13:31
Re: Posilnovac riadenia
Vidím to stejně, rozumování o smrti citu v řízení kvůli elektrice cítím spíše jako folklór. Problém je v tom, že vždy se srovnává elektrika s hydraulikou, jenže u těch nejlépe nastavených posilovačů, drtivá většina aut přišla o cit dávno, právě s příchodem posilovačů, tehdy hydraulických, a ti co uměli naladit řízení s hydraulickým posilovačem to umí nebo budou umět i s elektrikou. Z 991 jsem jel jen Carreru S a nemám s citem problém, jiný je spíš celkový pocit z pohybu předku auta než řízení samotné. Ale to jsme u sporťáků, tam by se dala hydraulika držet i nadále, kdyby měla smysl, jenže ve vyšší střední se stávají standardem různé jízdní asistenty a tam je el. posilovač nutností, pro Ghibli bude jeho absence spíše nedostatkem než předností, a je jedno, jak to budou zdůvodňovat. Auta řídící si sama při jízdně po dálnici budou realitou max. v horizontu dekády, výrobci mají nejvyšší čas na elektriku přejít.
27. 6. 2013 14:21
Re: Posilnovac riadenia
Teď záleží, jestli jsi tu Carreru S jel na suchu, nebo na mokru. :-) Tam se totiž v případě 991 láme chleba. U Porsche dost argumentovali hmotností. Vzhledem k zaměření auta a umístění motoru je to podle mne validní argument. Také bych se snažil zbavit co největšího množství příslušenství motoru, co jen jde. Co se týče pocitu z chování, velkou roli hrají aktivní stabilizátory (PDCC). Někdo je nemá rád. Auto bez nich ti dá klasičtější odezvu. Ale máš pravdu, předek je jiný. Vždy, když přijdu k Porsche, tak si připadám jak v hračkářství. Tolik možností, člověk by mohl strávit roky zkoušením a hledáním té ideální konfigurace.

Ano. Jen lidé o tom diskutující (a stěžující si na ztrátu citu dnes) nejspíš nezažili pořádné auto bez posilovače. Jestli si dobře pamatuji, Stirling Moss měl nejradši ze všech aut řízení Jaguaru D-Type. Běžné auto pro běžného řidiče ani nepotřebuje komunikativní řízení. Porsche umí posilovače a jejich první elektrické pokusy strčí do kapsy většinu hydrauliky. A u auta jakým je 911 také narazíme na možnosti novinářů (a obecně řidičů). Změnilo se na něm hodně věcí a identifikovat, co přesně způsobilo změnu, kterou cítíš, není jednoduché. Musel bys dělat to, co dělají při vývoji, tedy zkoušet auto s jednotlivými úpravami a bez nich. Nebo to, co dělají šťastní smrtelníci, tedy promluvit si s inženýry, kdy ti vysvětlí, co přesně jsi to cítil.
27. 6. 2013 15:39
Re: Posilnovac riadenia
Jen perlička, Honda NSX měla elektrický posilovač řízení už v 90.letech. Stěžoval si někdo na odezvu? NSX byl supersport za slušnou cenu, který přinutil pár automobilek (evropských) se nad sebou zamyslet. Že za poloviční peníze lze postavit auto, co nabídne podobné parametry jako ta jejich. Ale to už je zase jiný příběh...
27. 6. 2013 16:01
Re: Posilnovac riadenia
Stejně tak ho měla S2000.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 6. 2013 16:45
Re: Posilnovac riadenia
A já jen doplním, že stejně tak jej měl i Type-R EP3 a ve všech třech to stojí za houno >:-[] Teda, NSX můžu hodnotit jen podle testů... Nicméně el. posilovače Hondy z přelomu tisíciletí bych vážně nezmiňoval jako pozitivní příklad, protože ty byly nakalibrovány dost mizerně.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 13:06
Re: Posilnovac riadenia
:yes: :yes:
27. 6. 2013 10:21
Ghibli dnes a zítra k vidění
Pro doplnění: Ghibli je v české předpremiéře dnes a zítra k vidění přímo v pražském autosalonu.
Rozbalit vlákno
13
27. 6. 2013 10:25
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
:yes:
27. 6. 2013 10:30
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Dopr... a já jsem vlakem...
27. 6. 2013 11:28
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
A?
27. 6. 2013 11:31
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
A nestíhám. Snad si domluvím aspoň napříště rovnou jízdu :-)
27. 6. 2013 12:09
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Takže se zatím nemám těšit na "druhé jízdní dojmy"? :-)
27. 6. 2013 12:16
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
JJ...o ty neochudím ani sebe ani ostatní :-)
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Tím líp, můžeš v něm jet domů. ;-)
Avatar - Ham.
27. 6. 2013 17:38
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Díky za tip, dnes jsem se ve Scuderii stavěl. Trochu mě zaskočilo, že na salónu nebyla ve 3 odpoledne ani noha, tedy mimo přeochotného mladíka, který o co byl vlezlejší, o to byl hloupější. Na prodejně ani v prodejně nebyla žádná upoutávka, takže chodec co jde po Evropské ani netuší, že je nějaká premiéra. Jediné co mohlo někoho upozornit, že se něco děje, byl modrý hadr za autem, aby se dobře fotilo. Shodou okolností do toho baráku občas pracovně zavítám a je škoda, že prodejce není schopen informovat ani lidi z bank co nad ním sedí. Kamarád tam pracuje a vůbec netušil, která bije.

Exteriér - barva šedivá, snad údajně s hnědým nádechem, při své pidlookosti nedokážu posoudit, jestli tam nějaký nádech hnědé je, ale v každém případě snad nejhorší možná barva pro premiéru a italského auta tuplem, ta Vaše modrá je proti tomu absolutní krasavice. Nicméně ani v této asi nejméně atraktivní barvě nevypadá špatně a vnější tvary jsou určitě největší bomba, z žádného úhlu nic neruší a celé auto působí velmi čistě. Hlavně boční pohled nemá chybu, to je topclass jak ve srovnání s Jagem tak s D3. Zadek se mi musí líbit už z principu, protože vodorovná nepříliš vysoká světla ty já mohu a zde je vše ztvárněno velmi pěkně a čistě. No a přední pohled je asi ten charakterizující Mase, prostě jasná návaznost na historii, nic tam neřve ani nepůsobí pouťově, perfektně chromovaný gril s trojzubcem je designová lahůdka. Snad jen jeden detail, trochu ruší a to dvě loga, velké chromové na grilu (to vypadá suprově) a druhý malý barevný smaltovaný znak na haubně, ten bych vyhodil.

Interiér - začnu kůží, ta je ve velmi dobré kvalitě a na sedačkách dobře „nadýchaná“, celkově působí sametově. Volič automatu mi připomněl ten v BMW, skoro to samé, volant, pedály, ovladače na dveřích a jejich čalounění bez chyb. Chybky začínají na palubce, první nehezká věc jsou stříbrné rámečky kolem větracích otvorů a kolem dotykového displeje. Druhá pak kelímky budíků a opět jejich orámování stříbrným rámečkem. Všude tam bych je vyházel a kelímky zrušil nebo alespoň nahradil něčím, co působí kvalitně a ne jako podobné cetky třeba ve Fordu. Na druhou stranu velká pochvala za klasické budíky s kvalitním krycím sklem a klasické uspořádání s malou obrazovkou mezi nimi, to je klasika, která k takovému autu sedne daleko lépe než velkoplošné pouťové obrazovky s promítáním všeho a ničeho. Čalounění stropu, zavazadlového prostoru bez chyb, na úrovni třídy.

Celkově na mě auto působí spíše jako konkurence 6er GC, A7, nebo CLS než klasických sedanů, už jen výška vozu, poloha sezení, nižší profil dveří nebo jejich provedení pocitově navozují spíše to čemu říká dnešní marketing čtyřdveřové coupé.

Takže když shrnu estetický dojem tak po pár zásazích kapesním nožíkem :-) (přebytečný znak, rámečky, kelímky) je to z hlediska statické prohlídky na 1. Co se týče informací tak jsem se od dobrého muže na salónu nedověděl ani desetinu toho co je zde v článcích takže nic nového.
27. 6. 2013 17:52
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Skvělý!!!

Proč mě doprd... nepřekvapuje tenhle přístup :'-( . Každej z těch kluků by se měl jít na rok učit jak prodávat auta od Fechtnera co je ve vedlejším šourůmu přes vestibul.

Díky za první dojmy Ham.e :-) :yes:
28. 6. 2013 00:34
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Až navštívíš jejich servis, tak ti jejich kluci v šourůmu nepřijdou zase tak špatní >:D
28. 6. 2013 07:22
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Servis v ČR u lux značek bejvá obvykle horší prodejců. To by mile překvapilo :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 10:00
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
To by fakt překvapilo. Už proto, že nkraft napsal že servis je klasicky horší než prodejci >:-[]
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 17:57
Re: Ghibli dnes a zítra k vidění
Líp napsaný než test :yes: >:D
Avatar - VWrofl
27. 6. 2013 10:29
Maserati Ďiblík
Alespoň se snaží být v designu +-originální :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 6. 2013 10:29
KOULE
Troufám si tvrdit, že 90% čtenářů tady i v případě, že by pořizovací cena Ghibli byla polovinou jejich ročního příjmu a tedy dalo by se uvažovat o koupi tak neučiní. Chce to vopravdu velký koule, chce to se srovnat se skutečností, že málokomu vysvětlíte, že vaše Mase stálo stejně jako sousedova ášestka a chce to obrnění proti klasický český závisti. Taky to chce velmi dobrou adresu, představa, že si tohle pořídíš do garáže v Horní Dolní je scestná. Vyštvou tě ani nevíš jak...Jarda co ti občas přiseknul trávu u plotu, protože se tam točil sekačkou už to neudělá, rožnění u Ilony bylo fajn, ale už tě nezvou, zubařka přestává vnímat zvednutou ruku, že to už fakt bolí...
Pokud jsem svým negativismem někomu zesvrabavatěl ráno, tak se omlouvám.

Ghibli u nás podle mě nebude moc fungovat a odhaduju, že se prodá jedno, max. dvě měsíčně. Přesto...zvedám palec každýmu, kdo do něj půjde.

Já si sebekriticky přiznám, že na to ty mentální koule nemám...

Nicméně! Překrásnej kus auta, v modrý je naprosto famózní, citlivě vybraný barvy čalounění dodávaj' ten správnej akcent a všechno působí až neitalsky festovně. Grafiku navi bych stejně jako u E-Klasse nebo XF nechal bejt a užíval si klenotu na silnici.
Tomuhle totiž smekne hučku i frajer v mastodontním SUV, nemluvě o jezdcích A6, BMW5, M-B E... :yes:
Rozbalit vlákno
33
27. 6. 2013 10:36
Re: KOULE
Mně se líbí, jak to auto perfektně ladí k italským neomítnutým domům - jako by tam bylo odjakživa.
Jediné, co mi "schází", je nějaká pěkná rudá barva...himbajs, vždyť je to Ital.
Jo, a taky dvacet mega na účtě.
27. 6. 2013 10:51
Re: KOULE
Je tam zatím taková vínová, věřím, že se paleta rozroste :-)
Avatar - petr164
5. 2. 2014 11:45
Re: KOULE
Barva Maserati je typicky modrá, rudá byla obecně pro italské závodní vozy a specificky pro Ferrari a "malé F" Alfu.
Avatar - iudex
27. 6. 2013 10:55
Re: KOULE
Ja na to nemám ani los coholes, ani dineros, ale som rád za každé Mase, ktoré stretnem, je to skoro sviatok (v mojom okolí stretávam pravidelne jedno GT a idem si krk vykrútiť).
27. 6. 2013 12:15
Re: KOULE
To nevíš, jestli se máš točit očima, ať to vidíš, nebo uchem, ať to slyšíš :-)
27. 6. 2013 11:40
Re: KOULE
Mistrovskej textík :yes:
27. 6. 2013 12:29
Re: KOULE
Souhlasim (jako majitel A6 ;-)
Nicmene neexistence adaptivního tempomatu = zatím nee.
Nocni videni je docela k nicemu, ale tempomat pouzivam i v obci ;-)
27. 6. 2013 12:39
Re: KOULE
Uvidíme, jak nabídku časem rozšíří. Nicméně odstavec o výbavě je trochu zavádějící. A6 s 230 kW TDI má vše kromě kůže a xenonů, přitom stojí ceníkových 57 tisíc € (beru to podle Německa, nevím, jestli se ČR něčím neliší). V nabídce jí pak chybí kompletní čalounění interiéru, to má až A8.
27. 6. 2013 12:51
Re: KOULE
Co myslis vse ? Xenony v Nemecku myslim nemá, ale u nas v cene jsou, uz u všech motoru 3.0, ale co dost koukam (i ja mam) ty LED, takze to je jedno ;-)

Rozhodne v zakladu u A6 toho moc není - adaptivni tempomat, komfortni sedacky, elektricke viko kufru apod. To vse ti da vybavu skoro 0.5 az 1 mega (plna palba)!
27. 6. 2013 12:55
Re: KOULE
"Ghibli přichází na trh solidně vybaveno, oproti v základu méně „vyzbrojeným“ německým konkurentům se i nejlevnější turbodieselové Ghibli pyšní například automatickou dvouzónovou klimatizací, tempomatem, osmnáctipalcovými litými koly, bixenonovými světlomety, koženým čalouněním Poltrona Frau, osmistupňovým automatem nebo 8,4“ dotykovým displejem."

Tohle myslím. V Německu z toho A6 chybí kůže a xenony. No dobře, display má jen 6,5 palce.
27. 6. 2013 13:09
Re: KOULE
Tak to jo, ale priplatek na tu supr vetsi navigaci je u A6 skoro 80 tisíc :-( U nas se vyplati ten balicek se slevou 40%. Ale zase na slunci je u A6 krasne citelna a je hodne blizko oci nez když je zapustena, takze i když nemá 12 palcu jak konkurence tak je krasne citelne a hlavne V CESTINE!!!
27. 6. 2013 13:43
Re: KOULE
Tak na A6 mineš 20 tisíc € jak nic. Hlavně ze začátku to tam skáče, ani nestačíš zírat. Položek, které se pohybují v tisících euro, je v ceníku celkem dost. Jinak v Německu stojí základní navigace cca 60 tisíc a "plus mit touch" cca 90 tisíc.
27. 6. 2013 14:00
Re: KOULE
Zase když to nenašviháš a budeš se držet při zemi, blbě se pak jedná...a to je spolu s předáním auta to nejhezčí :-)
27. 6. 2013 14:44
Re: KOULE
Ano; už jsem to tu psal několikrát, na základ se typicky výrazná sleva nedává, dává se na výbavu. Bohatší výbava ti dá i psychologickou výhodu ve vyjednávání. Alespoň tedy mně ano. Auto si zkrátka vybavím tak, jak chci, a uvidím, jakou mi udělají nabídku. Pod předchozím článkem byla diskuze, jakou A6 koupíš za 1,7 milionu. Překvapivě dobře vybavenou je odpověď.
27. 6. 2013 14:49
Re: KOULE
To i za míň, přesně tak :-)
27. 6. 2013 15:06
Re: KOULE
No ja mam jinou zkušenost, v CR sleva 14% vic ani pid u kohokoliv na jakoukoliv vybavu - i holatko - oni mají 1 marzi ne dle vybavy a stejne to je i u BMW, kdybych mel uz Audi tak mozna ještě něco malo...U Fordu (Mondeo) dali slevu hned 30% na nove skladove to jsem cumel jak puk a bez vyjednavani !!!
27. 6. 2013 13:16
Re: KOULE
Rozumím, co chceš říci, ale nesouhlasím. Mě je úplně jedno, co si kdo okolo mne myslí (byť uznávám, že adresu na tohle auto potřebujete, protože rozhodně nemůže stát venku a rozhodně vyžaduje třídně nediverzifikovanou čtvrť). Na druhou stranu čistě dojmy mého okolí jsou mi ukradeny. Jinak co do ceny bych tipoval spíše opak - totiž že budou lidé Maserati přisuzovat cenu kolem 3 milionů.

Překonat je potřeba hlavně sebe sama a svojí (teda pokud ji máte, ale řekl bych že většina lidí ano) averzi vůči italským autům. Pak je třeba také překonat konformitu a lákání klidných vod německé prémie, která má své kupce z velmi dobrých důvodů a odvážně plavce proti proudu v 85% případů nakonec také smete. Důvody pro Maserati budou v této třídě opravdu převážně designové a stylové - ale to je dobře. Auto je třeba hodnotit z více úhlů pohledu než jen jízdní vlastnosti a spolehlivost.

Za mne jednoznačně palec nahoru. Maserati je nádherné a o to u italských vozů jde. Tohle asi nebude auto na 40 tisíc ročně. Tohle bude pod plachtou v garáží na pedestálu, čekající na letní výlet na rivieru. Tak snad si pan majitel nenakonfiguroval ropáka...
27. 6. 2013 13:26
Re: KOULE
V prvním odstavci se s tebou neshodnu, jezdil jsem sice ne ve 20-ti, ale o ždibínek později v A3, pak BMW3, krátce BMW5, pak A4...všechno tohle okolí zkousne.
Zkousne i M-B, ale pokud se objeví takovejhle exot (v dobrým smyslu slova) už se kouká skrz prsty, věř mi, že vím o čem mluvím :-) . A úplně jedno to není, pokud nežiješ sám a nemusíš mít ostatní na háku.
A důvodů se najde spousta a věřím, že jich hodně najdou i budoucí majitelé :-)
27. 6. 2013 13:42
Re: KOULE
No já jsem to pak dal pryč, protože to vyznělo jinak, než jsem to myslel. Máš pravdu.
27. 6. 2013 13:57
Re: KOULE
Souhlas, ja si pořídil XF a na naší vesnici( 5ooo obyvatel ) to bylo z počátku trnem v oku spoustě spoluobčanů.Mě se Ghilbi líbí moc a když Xf doslouží bude to jeden z kandidátů. :-)
27. 6. 2013 13:59
Re: KOULE
Tak to držím palce :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 6. 2013 17:01
Re: KOULE
aha... už jsem chtěl reagovat na původní příspěvek, že to je blbost.. >:D

Takhle, představil jsem si typického Frantu a typickou Máňu z HorníDolní a tak nějak jsem si vydedukoval, že když jim člověk řekne Maserati, vybaví si leda přismahlého turka co jim peče ve městě kebab. No a když to Maserati uvidí, neuzřou žádný ze tří typických znaků D3 a budou to považovat za "bůhvíco"... tudíž, nou problem...

Pak jsem si to přečet znova a zjistil, že se tam píše i o sousedovi s A6, a v tom jsem se zarazil. To jakože vážně? Že dělnická třída závidí těm zaslouženě i nezaslouženě úspěšnějším, tak nějak občas vidím, ale že si budou úspěšní závidět navzájem, to jsem si nemyslel. Pravda, zas až tak se v tomto prostředí nepohybuju...

Jestli se ti chce, klidně učiň OT a s tvými zkušenostmi mě seznam blíže, docela by mě takováto sonda do hlubin českého prosťáčkovství zajímala :-)
27. 6. 2013 23:15
Re: KOULE
ahoj. to se mi nejak nezda... v jake casti naší skvele vlasti bydlis?
Ja mam S500, W220 a pak Maserati GranCabrio a sousede se porad na male dedine chovaji ke mne stejne... ale mozna je to tim, ze tam jsem jen přes vikend.. :-)

Jestli se muzu podelit o zkusenosti se spolehlivosti, tak po 16 tisicich km zadny problém s GranCabrio. A servisni interval prijde na 22 tisíc bez DPH. Uvidíme, jak bude fungovat Ghibli...

Akorát ted resim, jake auto místo dosluhujícího S500. Ghibli nebo CLS 500?
28. 6. 2013 07:24
Re: KOULE
Sever Moravy...jkterej by teoreticky mohl bejt vedle Prahy z tohoto hlediska nejlepší ;-)...ale není.

Pěkný dilema :-) Ghibli mi přijde tvarově čistší, nicméně poznáš sám, co ti přijde líp do ruky.
27. 6. 2013 14:11
Re: KOULE
Vicemene nejak podobne jsem vystihl pod textem o cene Ghibli..., co k tomu clovek nejvic potrebuje? Presne ty koule. :yes:
28. 6. 2013 13:46
Re: KOULE
napsal jsi to fantasticky.... :yes:
Bohužel když pozoruju realitu česka a představím si, jak to tady bude vypadat po příštích volbách, tak bych to Mase nechtěl opravdu ani zadarmo.... Opravdu nepotřebuju, abych byl pro okolí nějaký škůdce vlasti, parazit nebo něco podobného.... :*)
27. 6. 2013 10:34
Poznámka k tomu hořčíku...
Jen pro zajímavost přidávám poznámku, že hořčíkový nosník přístrojové desky (a dokonce i hořčíkovou kostru předních sedaček) měla již Alfa 156 vyráběná od roku 1997. A to byla masová záležitost. Italy prostě není radno podceňovat ;-) Jinak Ghibli vypadá úžasně a jistě tak i jezdí - bravo Maserati, držíme ti palce :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
27. 6. 2013 12:44
Re: Poznámka k tomu hořčíku...
Nevím, kdo byl první, nicméně magnézium v rámech sedadel je dnes běžná záležitost. Dělají se z něj různé podpěry a úchyty. Často ne prvoplánově, ale v důsledku překročení váhových cílů (nahrazuje typicky ocel - z dvoukilového nosníku se tak rázem stane sedmi set gramový). Materiál to není zrovna nový. A v autech je využíván více a více. Jenže kdo by o takových věcech psal, že. To najdeš jen v odborných publikacích.
27. 6. 2013 13:28
Re: Poznámka k tomu hořčíku...
Jen trochu OT: Stavěl jsem před 6-ti lety halu na kostry pro Cedník a i30...nechci tu ani veřejně popisovat jak sofistikovaná byla první technologie, ale hořčík to mohlo mít jen v případě, že by je někdo polil šumivým hořčíkovým vitamínem :-)
Avatar - Johny.Rico
27. 6. 2013 10:52
Konkurence se má bát?
A díky za dojmy. Tohle auto mě opravdu vzrušuje. Musím dát za pravdu jednomu mému kamarádovi, který říkal, že kdyby měl na výběr mezi 7er a QP, vzal by QP. a já že proč jako, auto skoro o polovinu menší, o polovinu dražší a o polovinu poruchovější... (že by sedma vynikala nějakou neporuchovostí se říct nedá, ale i tak je na tom lépe)

Ale ten zvuk, nátura, design, jedinečnost, sakra! Proč ne?! Poté jsem tyto dva elementy viděl naživo na křižovatce, což se mi stalo jedinkrát v životě (to jsem vícekrát viděl cigánku s vousama) a měl jsem jasno - musel jsem dát za pravdu. Sedma bledla v porovnání s Italem snad ve všech směrech. Inu, zašel jsem si do showroomu prohlédnout nové QP (bohužel, také jsem přijel jako webpaja vlakem, k tomu jsem měl levné hodiny a výběhové lakýrky za 399Kč na noční řádění, takže jízda byla nemožná) a to auto mě naprosto uchvátilo. Má naprosto jiný náboj než precizní německá... preciznost. To auto jsem prostě chtěl, musel ho mít... no a pak jsem musel jít...

Závěrem - cena mega sedm? No a? Jezdíš přece v Maserati sakra! Za nadprémii se platí a jedinečnost, kterou tuhle auto přinese je k nezaplacení. Trochu bych byl ale na štíru s volbou motoru. Asi bych přeci jen vzal ten benzin, ale... to je vše jen otázka osobních a reálných zkušeností.

Za mě pass, ať se daří :yes: :-!
Rozbalit vlákno
27
27. 6. 2013 10:54
Re: Konkurence se má bát?
Vlak cti netratí, jen omezeností v časovým hmg, boty a hodinky se samo nevodpouštěj'. :-)

Mám jednu starší fotku, kdy jsme dojeli na jednání dvěma auty...QP a M-B S v longu...hádej, co přitáhne každý voko jako první? :-)
Avatar - Johny.Rico
27. 6. 2013 11:01
Re: Konkurence se má bát?
U toho vlaku si to taky myslím, hlavně dnes už to fakt šetří čas a námahu... a peněženku, podstatně. Inu jezdit z Prahy do Ostravy pod 300 běžně... to nezajedeš ani s hybridem. A uděláš spoustu práce. Ani nepočítám hodiny, co jsem se ve vlaku proučil... ach to byly nádherné časy...

Jinak k té tvé hádance... myslím, že je naprosto jasná. Pokud teda ten S long nebyl zrovna čirou náhodou 65 že... :-)
27. 6. 2013 11:05
Re: Konkurence se má bát?
I kdyby byl růžovej, tak by ho každej přešel :-)

Vlakem z Ovy do Phy za 300? Možná to někde funguje, ale buďto si nenatáhneš nohy, nebo sedíš nad motorem švýcarskýho vlaku. Užívám jen ten italskej, jsem sice na pětinásobku, ale nemám zpoždění, jedu v tichu a komfortu. :-)
Avatar - Johny.Rico
27. 6. 2013 11:09
Re: Konkurence se má bát?
Hm, za sebe teda musím říct, že za dob studia a vlastně i teď jezdím jen RegioJetem a za tu dobu měl zpoždění jen 2x (porucha zabezpeč. zařízení a sražen člověk) a to jsem jezdil 2-3x do měsíce. Za tu cenu pro obyč lidi opravdu perfektní vlak. A když jsi v otevřeném voze a máš single sedačku, tak se vezeš jako král... za 300. No pro mě jako chuďase výborná nabídka :-)

Tím Italem myslíš co... Maserati? :-)
27. 6. 2013 11:30
Re: Konkurence se má bát?
Pendolino >:-[]
Avatar - Johny.Rico
27. 6. 2013 14:04
Re: Konkurence se má bát?
Jo tooooooooooo >:D Sakra mě to ani nenapadlo :-)
27. 6. 2013 11:15
Re: Konkurence se má bát?
A hlavně si člověk může zdřímnout, což je někdy po dlouhém dni docela fajn. Já, pokud mi to časově vychází, jedu taky vlakem. Doba koženkových sedaček ve smradlavým vlaku už je naštěstí pryč (alespoň teda v těch EC, IC a SC spojích).
Avatar - Johny.Rico
27. 6. 2013 11:26
Re: Konkurence se má bát?
Čím ty jezdíš? (se vozíš?)
27. 6. 2013 11:30
Re: Konkurence se má bát?
Já jezdím do Brna, kam Pendolino teď nejezdí, ale slušných EC vlaků tam jezdí dost.
27. 6. 2013 13:10
Re: Konkurence se má bát?
Smutné je, že se v 90. letech rozhodlo, že nebudeme stavět rychlostní vlakové dráhy. Takže Němci staví rychlostní dráhu kolem ČR směrem na Vídeň, protože to i tak bude mnohem rychlejší, než se ploužit přes tu naší domovinu. Přitom vlaky mají potenciál. Kdyby byla v Evropě síť rychlovlaků jako v Japonsku, tak bude auto sedět v garáži ještě častěji. Navíc prozatím žádná dlouhá čekání jako na letištích.
27. 6. 2013 13:30
Re: Konkurence se má bát?
Souhlas! Jsem ochotnej za Praha-Ova dát klidně 2kkč, stejně to vyjde líp než auto, jen kdyby to šlo ještě trošku zkrátit. Speciálně úsek mezi Ol a Pbc je s limitem 80km/h marnej.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 13:35
Re: Konkurence se má bát?
To neni smutný ale de*ilní, hlavně proto že mezitim nám došlo že je vlastně taky potřebujeme, jen na ně nemáme peníze.Utratili sme totiž miliardy za železniční koridory pro maximální rychlost 160 km/h a ani ta neni všude. No a teď sme zjistili že na těch 800 km vysokorychlostních tratí co by bylo třeba potřebujeme asi 800 miliard až bilion korun. Takže sme v pr
Avatar - Dinar
27. 6. 2013 13:52
Re: Konkurence se má bát?
Je to otázka kalkulací, ale nejspíše bychom jednu trať rychlovlaku směrem východ - západ uživili.
27. 6. 2013 14:34
Re: Konkurence se má bát?
V ČR jde hlavně o trojúhelník Praha-Brno-Ostrava. Z tohoto hlediska by ale stačilo Praha-Brno s napojeními do Rakouska a Německa. To hlavní tady je, že s ČR nepočítají. Dostali jsme se do bodu, kdy si to nemůžeme jednoduše rozmyslet. Pokud se jim vyplatí stavět dráhu kolem ČR, tak by se tahle trasa určitě zaplatila.
27. 6. 2013 14:50
Re: Konkurence se má bát?
Smutný je na tom to, že snad ani nemůže jít o nějaký rozprostírání zakázek pro spřátelený firmy na delší časový období a etapizaci, ale o jednoduchou hloupost, neprozřetelnost a slepotu.
27. 6. 2013 15:21
Re: Konkurence se má bát?
Podle mne jde o neschopnost MDČR a ČD. V rychlovlacích zkrátka neviděli budoucnost. Malá země, automobilová doprava rostla. Viděli využití pro nákladní dopravu a vidíš, jak ČD Cargo dopadlo, jaké (ne)úspěchy mělo. Že by někdo mohl chtít jet rychlovlakem třeba z Prahy do Berlína, asi nikoho nenapadlo. V té době chyběli Manažeři. A dá se říct, že kolikrát chybí dodnes.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2013 18:02
Re: Konkurence se má bát?
Podle platů sou to ale docela schopný hoši [odkaz] >:-[]
27. 6. 2013 22:54
Re: Konkurence se má bát?
Na škole nás učili, že dle sousty studií je rychlodráha v ČR nesmysl, navíc nevhodný terén atd. Mohlo by to fungovat jako spojnice bližších "milionových" měst, ale to už by vedlo za hranice čr (vídeň, mnichov, berlín atd) a tedy závisí to na tom, kolik by na to unie chtěla dát.
28. 6. 2013 00:00
Re: Konkurence se má bát?
Věřím, že pro samotnou ČR je to nesmysl. Stejně tak je ale nesmysl mezinárodní letiště. Kdyby cestování letadly netrpělo velkými průtahy, tak to vlaky budou mít mnohem těžší. I když Maglev šinoucí si to 600 km/h by mohl být zajímavý. To však neomlouvá nevalný stav českých železnic a fakt, že jsme tuhle možnost prošvihli.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 01:01
Re: Konkurence se má bát?
Tak už i s ČVUT to jde s kopce :no: >:-[]
28. 6. 2013 09:30
Re: Konkurence se má bát?
To by mě zajímalo, kudy bys tu rychlodráhu vedl.
Vždyť u nás je to co kilometr to vesnice a kde nejsou vesnice, tam jsou kopce. :-)
Francie a Italie maji lepsi podminky.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 09:57
Re: Konkurence se má bát?
Po stávajících tratích. Za miliardy sme je předělali ze starejch obyčejnejch na koridory pro rychlost jen 160 km/h místo rovnou pořádně. Tak jako všude jinde. Navíc těch 160 neni ani po celý trase. To že evropská vysokorychlostní trať z Berlína do Vídně vede ne přes Česko jak velí logika ale kolem nás je trapný. Před časem se tomu věnovala česká mutace National Geographic a dopadli sme fakt tristně, i Turecko a podobný státy sou ve vysokorychlostních železničních koridorech o desetiletí před náma :no:
Třeba daleko menší Švýcarsko právě dodělává Gotthardský železniční tunel do Itálie a těch 57 km je rovnejch jak střela. Je to tunel takže tam budou rychlíky jezdit "jen" 250 km/h, ale to že je budoucnost ve vysokorychlostní železnici ví každej - teda krom těch co vo tom rozhodujou u nás. A teď nemyslim blbý politiky ale i ty teoretiky z ČVUT. To že budeme vytržený z evropský sítě vysokorychlostních železnic je pěkná blbost a chyba :no:
28. 6. 2013 10:03
Re: Konkurence se má bát?
No velká část Němcka má podobnou krajinu. Ideál vysokorychlostních tratí byl. Z Prahy směr Berlín, Mnichov a Brno. A z Brna směr Vídeň a směr Ostrava a dál Polsko.

Klidně by ale pro začátek stačila spojnice Berlín - Praha - Brno - Vídeň.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 15:03
Re: Konkurence se má bát?
Pro začátek nám byla spojnice Berlín - Vídeň nabídnutá, my (de*ilové) sme odmítli, takže povede okolo nás. Je pozdě, už si můžem leda řikat že jsme ty de*ilové případně alespoň nechat nést odpovědnost chytráky co to rozhodli
28. 6. 2013 13:09
Re: Konkurence se má bát?
Němci jsou na tom podobně. Tohle jsme prostě podělali, to je slušně řečeno. Pokud se k tomu v budoucnu rozhoupeme, budeme si to muset zacvakat ze svého, protože ta síť bude fungovat i bez nás. Když zvládnou stavět dálnice a rychlodráhy v Alpách, musíme to zvládnout i v Čechách. Je to jen otázka rentability a lze do určité míry argumentovat, že ČD si za svůj stav mohou samy.

Jinak do budoucna je to stejně nejspíš otázka tunelů, popřípadě vyvýšené trati na pilířích. Maglev pravděpodobně jinak fungovat nebude. Z energetického hlediska mi dávají vlaky mnohem větší smysl než letadla. Jen výstavba infrastruktury je hodně drahá.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 14:04
Re: Konkurence se má bát?
Jo podělali je opravdu ještě slušný slovo. Je neskutečný že i na ČVUT učej takovou kravinu, jako že zapojit se do evropskýho systému vysokorychlostní železnice je blbost. Takže budodou rychlý vlaky všude kolem a my budeme skanzen motoráčků. Problém je že bez pomoci EU nemáme šanci tohle zaplatit ze svýho, takže rychlovlaky budou lítat kolem nás přes Německo, Polsko, Slovensko Rakousko. Tohle je fakt brutalní chyba. A argument že u nás jsou na víceméně rovinatý bezproblémový krajině tu a tam vesnice je skoro komedie. Jak správně píšeš železnice vede skrz Alpy a my budeme fňukat že u nás to nejde? >:D
29. 6. 2013 09:32
Re: Konkurence se má bát?
Jak jsem naznačil, jediná šance je, že někdy v budoucnu bude mít EU zájem o Maglev. Ten na stávajících tratích nebude moci jezdit. To by mohla být naše šance se dostat zpět do hry. Ale to se bavíme tak o 2050. Možná i později. Tak nějak pochybuji, že se za vlastní peníze začleníme do evropského systému.
Avatar - nalimer
27. 6. 2013 12:31
kto z diskutujúcich bude hrdým majiteľom tohto auta?
pač diskusia brutál, ale len málokto z mnohých jazdil na maserati, nie to ešte vlastnil tohto krásavca. skormne napíšem - 0
(zas, radi múdrujeme o tom, o čom snívame)
Rozbalit vlákno
3
27. 6. 2013 12:38
Re: kto z diskutujúcich bude hrdým majiteľom tohto auta?
Pokud máš sny, pak se posouváš :-)
Avatar - Pekelná Micinka
27. 6. 2013 13:47
Re: kto z diskutujúcich bude hrdým majiteľom tohto auta?
To jo, ke kraji postele...
27. 6. 2013 13:58
Re: kto z diskutujúcich bude hrdým majiteľom tohto auta?
Záleží na tom, jestli děláš něco pro to, aby se splnily nebo ne :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2013 12:59
velmi sa mi nove ghibli paci
dufam ze to mozem napisat aj ked som v tom aute nikdy nesedel ;-)

a ako pozeram na technicke udaje tak to bude aj jazdecky skvele auticko.... opat pisem len v rovine teorie...... ospravedlnujem sa poniektorym ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
27. 6. 2013 15:46
Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
Mercedes E se mi po tom Faceliftu nelíbí, BMW 5 je pěkné,ale né zas tak moc

Začínám o Ghibli vážně uvažovat

Jestli bude všechno fungovat,tak jak má tak to bude střlela,to jediné mi asi vrtá hlavou

Dají se na to koupit nekožené sedačky?

Nesnáším kožené sedačky
Rozbalit vlákno
8
27. 6. 2013 17:44
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
Nedělej si starosti a jdi si hned pro něj. Každej čalounickej učeň ti to se sponkovačkou přečalouní za vodpoledne do hadru jakej se ti bude líbit. >:D
27. 6. 2013 17:55
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
>:-[] :yes:
27. 6. 2013 19:52
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
Teď bez srandiček, taky se přiznám, že bych raději (do jakéhokoli auta) sedačky s alcantarovým sedákem a opěradlem :-)
Snad to pro solventního zákazníka zvládnou vyrobit.
27. 6. 2013 19:54
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
JJ, flyboyeda jim pohrozí, že si tam nechá namontovat sedačky z A6 v alcantaře :-)
27. 6. 2013 20:01
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
Já se divím, že to ti Italové rovnou nezabalí. ;-\
Eda jim mohl udělat takovej kšeft...třeba i plakát by si koupil...
Avatar - flyboyeda
27. 6. 2013 22:28
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
>:D :yes:
28. 6. 2013 00:43
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
Edo, začal sis něco do té trávy přimíchávat?
28. 6. 2013 09:59
Re: Přesto že jsem fanda A6 , Ghibli si získalo mé sympatie
Nejseš sám, já jsem zase z mládí zvyklej na koženku a tu mi tam asi taky nedají. ;-\
28. 6. 2013 16:44
Lepší volba je...
...[odkaz] - gratulace královi třídy :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
28. 6. 2013 18:25
Dvojčata
Schválně porovnejte.
[odkaz]
a
[odkaz]
Nemluvě o tom, že ten první se dá pořídit s atmosférickým osmiválcem...
Rozbalit vlákno
0