Patřím k lidem, kteří trpí těžkou alergií na argumenty ve stylu "je to poskládaný z dvou aut", "pěst na oko", "je to disharmonický" a podobně. Proto nesmírně oceňuji jakékoliv oživení neobyčejné škodovky, která stále udivuje a poutá pozornost.
Za "dvoupokojový" automobil patří škodovce velký dík :-):yes:
Roomster sám o sobě nevypadá na poměry MPV nijak hrozně, řekl bych průměr, jsou hezčí i ošklivější. Ale podobně jako u Fabie platí, že ani sebekrásnější designové prvky nezakryjí neobvyklé designové proporce a nikdy z toho neudělají opravdu nádherné auto - takže mi přijde zbytečné investovat "do vzhledu".
To asi ťažko, základný rozdiel je už v stavbe karosérie, Roomster má dvojpriestorovú karosériu, všetci ostatní jednopriestorovú. Nemôže byť klasickým zástupcom malých MPV ani keby chcel.
Zvýšená karoserie i variabilita interiéru jej řadí do kategorie MPV. To, že nemá plynulý přechod mezi kapotou a čelním sklem, je věc druhořadá. Dá se říct, že většina konkurentů má jednoprostorovou karoserii "bezúčelně", protože konstrukce vychází z klasických dvouprostorových hatchbacků. Skutečně jednoprostorovým autem byl třeba Mercedes A.
Omyl - vyššia karoséria nerobí z auta MPV. Typickým znakom MPV je aj zvýšený posed a lepší výhľad z vozidla. Jednopriestorová karoséria nie je samoúčelná, vytvára väčšu kabínu a síce kvázi bezúčelný, ale napriek tomu pozitívny poct vzdušnosti.
Variabilita interiéru Roomstera sa obmedzuje na zadné sedadlá, navyše práve ju by som nazval samoúčelnou, pretože zadné sedadlá sú pre dospelých ľudí použiteľné iba podmienečne. Priestor vpredu je na úrovni Fabie, teda malého hatchbacku, do kvalít MPV má skutočne ďaleko. Roomster nie je MPV, len sa tak tvári.
Jednoprostorvá karoserie je samozřejmě účelná, pokud je opravdu auto jednoprostorové - jako například rvní generace Mecrdesu třídy A se sendvičovou konstrukcí karoserie. Ale znovu opakuju, většina MPV je ve skutečnosti odvozena od dvouprostorových aut, takže pseudojednoprostorová karoserie nic účelného nepřináší (metr krychlový prostoru před řidičem není reálně využitelný, tam lze vozit jenom vzduch), spíše naopak - dopředu protáhnuté sklo zhoršuje přístup do motorového prostoru.
A že je variabilita omezená jen na zadní sedačky ? Vždyť takovou variabilitu má i plno jiných MPV, jen málo z nich umožňuje například sklopit sedačku spolujezdce. S trochou nadsázky lze říct, že některé z nich jsou na tom hůř než Favorit či Felicia, kde se daly z auta vyndat zadní sedačky.
Takže jediné, v čem se Roomster liší, je relativně nižší posaz než u konkurence (říkám relativně, protože ve skutečnosti není nízký jako u běžného hatchbacku) a pak menší šířka, což je ale obecná vlastnost všech škodovek.
P.S. V Roomsteru jsem neseděl, vycházím ze zkušenosti z Fabie II, kde mě hned poprvé "trklo", že se v ní sedí výš než jsem zvyklý.
Tak sa do Roomsteru posaď a zistíš aj na vlastnej koži, že MPV je niečo celkom iné. ;-)
Netvrdím, že Roomster je nepoužiteľný. Ale mám k nemu zásadné výhrady.
Já nejsem příznivec MPV, takže mě v podstatě nijak neláká si Roomstera či něco podného vyzkouše.
Jen tak mimochodem, koncepce Roomstera mi hodně připomíná Yaris Verso (s tím mám zkušenosti jako řidič i spolujezdec) - je to podle tebe MPV nebo není ? :-)
Yaris Verso je snáď kategória sama pre seba,a pokiaľ viem, už sa ani nerobí. Ťažko povedať, nepoznám veľmi to auto.
Nakoniec ak ťa táto trieda nezaujíma, asi je zbytočné o tom diskutovať...
Pro MPV je typická variabilita interiéru, tedy mimo jiné atypické řešení sedadel. Vyšší posed, nebo jednoprostorovost karoserie nezajistí víceúčelovost. Bývají vyšší, takže je možné pasažéra usadit výše, tedy zmenšit nároky na prostor do délky. Klidně můžeš říct, že je špatným MPV. Nevyznám se v nich, ale nenapadlo by mě ho řadit někam vysoko. Ale podle mne MPV je. Podobně Praktik je podle mne špatná dodávka.
Problem roomsteru neni ta dvoupokojovitost, ale to, ze ma predek z maleho auta a tim padem se mu kapota nezvysuje tak, jako u ostatnich MPVcek, takze vypada jako dodavka typu felicia van. No a potom samozrejme sirka, kvuli ktere nemohly byt tvary dostatecne "vysochany" a auto potom vypada jako vysoka krabice. Verze scout to zakryje, verze noir asi ne.
Splývající předek se používá, když chceš dostat co nejvíc "auta" na co nejmenší půdorys. A to podle mne není definice MPV. Plýtvat prostorem je zbytečné, tím spíš, že plech navíc nevyužili pro zkrášlení vozu, ale podle mne nejde o definující charakteristiku. Vem si třeba Yaris proti Fabii. Odlišný přístup. Ale to je vše. Přitom u malého auta je řešení předku ještě kritičtější než u MPV, které malé být může, ale nemusí.
ŠKodovka s tímto modelem trefila hřebíček na hlavičku. Designově je velmi rozporuplným vozem, mě se rozdělení na řidičskou část a "obytnou" část hodně zamlouvá a dělá to z vozu zajímavý unikát. Ač postavena na slepená platformě není prostornost její slabou stránkou. Naopak v porovnání s Fabií je dojem prostoru solidní. Jedinou vadou na kráse je velikost sedadel, hlavně těch zadních, která jsou opravdu určena vyloženě dětem. ALe jako rodinný povoz Roomster obstojí bez problémů.
Pouze verze Noire není můj šálek kávy, černočerná tma tomuto auto dle mě nesvědčí, v pastelových barvách či dvoubarevné variantě design vyzní mnohem lépe. Kéž by nástupce modelu dokázal zachovat a rozvinout zavedený styl tohoto modelu.
Roomster se povedl. :yes: >:-[]
Žiaľ, v tomto aute naozaj ide iba o dojem z priestoru, nie o priestor. Najmä na šírku je to núdza s biedou, a jak píšeš, zadné sedadlá skôr núdzové... Jediné, čím sa Roomster môže chváliť, je veľký kufor. Ale to je skôr prednosť malého užitkáča ako osobného auta.
Roomster sa nevydaril.
Ak kúpiš deťom dozadu niečo do okien, možno sa sťažovať nebudú. Inak je to skleník (pár 100 km vyskúšané na vlastnej koži). Pre dospelých je to vzadu tragédia. Sedadlá síce varabilné, ale použiteľné len podmienečne. Kufor veľký, ale s vysokým prahom. Vopredu žiadna sláva - mne osobne bolo za volantom veľm tesno, sedadlá sú nalepené až na dverách. Výhľad von je zlý, ani vysoká spodná línia okien nepoteší. Mám 3 det, takže pre mňa je bezpredmetný, ale ani pri dvoch som o ňom vôbec neuvažoval. Podľa mňa sa Roomster nevydaril. Nie je to ani poriadny užitkáč, ani osobné auto. A nevyzerá ani trochu dobre. Napriek tomu, že Avantima mám ako človeka rád, je to proste zlepenec.
Běžně nejsem propagátorem výrobků domácí automobilky, ale v případě Roomsteru to mám jinak. Zde se netřeba nijak dohadovat, pro třivzadu to není ani omylem, dva dospělí s normálním pozadím už budou mít peprnější slovník. Za volantem jsem osobně problém neměl, ani výhled jsem nikdy neměl důvod kritizovat. V porovnání s Fabií combi mi tento model dává větší smysl a například v porovnání s Rapidem bych dal určitě přednost právě Roomsteru. Tolik můj názor, ten tvůj samozřejmě dokážu pochopit, každý to máme nějak ;-)
Souhlasím, ale je třeba uznat, že předběhl svou dobu. Není to ani malé auto, ani žádné MPV. Je to tak napůl cesty. Se všemy svými klady i zápory. Crossover jak vyšitej. ;-)
Ani v tom by som celkom nesúhlasil. Moja defnícia by znela: Z každého rožku trošku, a nič poriadne. Crossover? To je nečo ako najnovšie Renault Captur alebo Opel Mokka? Zo starších povedzme Ford Fusion. Čo má s týmito autami Roomster spoločné? Na malý crossover má možno už pridlhý rázvor, malú svetlú výšku, nízke sedenie a vzhľad užitkáča. Sorry, na Roomster okrem kufra klady nevidím, aj to nie celkom bez výhrad.
Apropo, v čom Roomster predbehol svoju dobu?
Ford Fusion považuješ za crossover a Roomster se ti nepozdává. No hádat se s tebou rozhodně nehodlám, ale pak asi dost dobře nechápeš pojem crossover. Napsal jsi to dobře, auto má z dané kategorie trochu a vyloženě ani v jedné oblasti neexceluje - jedna ze zajímavých definic crossoveru.
Právě proto bych mohl říct, žepředběhl svou dobu, v době uvedení takových crossoverů příliš nebylo, k rozšíření došlo až mnohem později.
Nepovažujem Roomster za crossover, pretože mu chýbajú práve tie dva atribúty, ktoré crossoverom priraďujem, možno mylne - kľudne ma oprav. A tou sú mrštnosť v meste (obratný podvozok, čo rázvor 2,6 metra tak trochu popiera) a väčšia svetlá výška kvôli obrubníkom - a v tom je Roomster celkom vedľa. Vyšší posed a dobrý výhľad z auta už ani nehovoriac.
Aly ty pojem crossover posuzuješ pouze z hlediska nově příchozích, tedy tebou zmiňovaných Captur či Mokka. Crossover nemusí být jen míšencem SUV s MPV, jak je dnes běžné. Crossover je model, jenž v sobě mísí vlastnosti většinou dvou různých segmentů, bez specializace. Rozvor Roomsteru je o 3mm menší jak u Capturu, Mokka ztrácí necelých 50mm. O mrštnosti ve městě rozhoduje spíše rejd, tedy poloměr otáčení.
A na závěr ještě jeden dotaz, v čem je Fusion tedy dle tvých původních měřítek crossoverem? Krátkým rozvorem?
A veľkou svetlou výškou. Jak som napísal vyššie - kľudne ma oprav, keď sa mýlim. ;-)
Pokiaľ je crossoverom auto, ktoré má prvky dvoch rôznych tried, tak máš pravdu, aj keď ja to zrovna tak nevnímam. Potom je crossover veľmi široký pojem.
Roomster ako taký je podľa mňa nezdareným pokusom o všestranné auto. Pokiaľ by to bol vydarený pokus, už by sme tu mali ďalšiu generáciu obdobného vozidla. Ale ono to asi bude inak.
Ano, crossover je velmi široký pojem - není problém si najít jeho vysvětlení, jak to vnímáš ty, není to podstatné.
Jinak třeba u Mokky operovat s velkou světlou výškou je hraní si s ohněm, s jeho necelými 16cm to terno opravdu není. Ale jak jsem psal, o tom crossover není.
Roomster podařeným bezesporu byl a je. Není to pokus o všetranný vůz, ale o vytvoření co největšího prostoru na co nejmenším půdorysu.
O úspěšnosti modelu rozhoduje brzký nástup další generace? Pokud si to myslíš, pak předchozí generace byla opravdový propadák, když se nástupce dočkala po dlouhých 9 letech. Aktuální Roomster je zde s námi skoro přesně 7 let a 1 měsíc.
A na závěr, jak je to s tím Fusionem, prosím?
Ten Fusion máš v prvej vete.
Podľa Auto.cz Roomster crossoverom asi nie je: [odkaz]
S tým nástupcom som to myslel tak, že pokiaľ by bol recept na Roomster úspešný, nebolo by treba ho meniť - nástupca bude iný, to je známe. Že je Roomster na trhu len 7 rokov, ma nenapadlo, nepočítal som to. Zdalo sa mi, že je to už dlhšie.
Čili jsi přijal definici crossoveru a nebudeš tvrdit, že je to jen mix SUV a MPV?
Na zdejším webu toho bylo napsáno již tolik a ne vždy je vše pravda. Jako MPV se Roomster hodnotit nedá, jako malá auto také ne a právě proto pojem crossover je to pravé. V článku je psáno o nástupci nenástupci. Ale uvidíme, jak to celé bude, psánoje to celé formou: co by, kdyby apod. Takže uvidíme, jak se nástupce vyvine. ;-)
...a máš tiež otlačený zadok - pousunutím sedaček ich nerozšíriš, stále sedíš na úzkom nepohodlnom šamlíku. Ak sú raz sedadlá malé, ich variabilita to nezachráni. Lepšie plnohodnotné sedadlá, hoc sa nedajú vymontovať, ako malé, nalepené na dverách, že to musí naprávať variabilitou.
Samozřejmě vezl a na místě řidiče nebyl zcela žádný problém. Vzadu už kvůli mé velikosti to komfortní není, ale jak jsem psal pro děti do cca 13 let nevidím problém. Leda by někdo byl mega tlustej vepř nebo liliput, oba by si mohli stěžovat...
Řeknu ti tajemství, ale nikomu ani muk ;-) Až ti nějaké auto přestane vyhovovat, třeba kvůli jeho velikosti, tak jej prodáš a koupíš jiné, takové aby ti zase vyhovovalo... Ale, fakt ticho, toto ještě nikdo neví. ;-) >:D
Nezlob se, ale sedíš si na vedení? Jsi-li trpaslík a děti se potatili, pak nemáš žádnej problém. Jsi-li vypasené prase a děti to samé, tak máš problém už od začátku. Netuším, jak si vybíráš auto ty, ale běžně se zhodnotí potřeby (třeba velikostní), auto si klidně s celou rodinou vyzkoušíš a víš co a jak. Jestli je pro tebe ten věk tak nutný, dej si tam jakýkoliv, není to podstatné. Při běžném vzrůstu si už opravdu 15 letí mladiství mohou stěžovat. Ne, že by se tam nevešli, ale díky velikosti zadních sedaček.
A u kterého konkurenta není problém se třemi dětskými sedačkami? Znovu zopakuji, auto si vybíráš podle velikostních potřeb, tedy požaduješ-li umístění 3 dětských sedaček, pak budeš mít problém i u mnohem větších vozů než je Roomster. Rozhodně to není problém Roomsteru.
Jinak v dnešní době je rodina se třemi dětmi pěkná rarita ;-)
V tom ti budu rozporovat, běžná česká rodina, tj. 2 dospělí a 2 děti. Ve kterém ze škodováckých modelů, kromě Citigo, bude mít zásadní problém? Pokud stále narážíš na problém se třemi sedačkami, tak ty opravdu nedáš ani do Q7 nebo X5. Toto je velmi specifický problém, který ti třeba Sharan nebo Alhambra vyřeší dokonale.
Pre človeka normálneho vzrastu tam nie je dosť miesta, na kratšie vzdialenosti sa to dá zniesť. Rodín idúcich k moru na Fabiách a Roomsteroch mi je úrimne ľúto.
Vzadu je to pre dve deti vpohode, ale treba mať na oknách riadne tmavé fólie, prípadne ešte nejakú clonu navrch.
Kde píšem, že Fabia má málo miesta vzadu? Ale máš pravdu, bohviečo to nie je. Teda na dlhé cesty. Na pomery malého hatchbacku povedzme že ok, ale na dlhšiu štreku žiadna sláva.
Aj mne sa Roomster páčil ale že by to bolo MPV tak ja neviem.Mohli by si v škodovke zobrať príklad z takých modelov ako sú Kangoo,Berlingo,Dokker alebo Caddy.Posuvné zadné dvere, velký batožinoví priestor a priestranný interiér. Potom by sa dalo hovoriť o MPV. Roomster nie je MPV a nikdy nebol.
Pozri sa do zrkadla, aký si smiešny... ;-)
Odsuvné zadé dvere patria k najväčším kladom týchto áut a na nedostatočnú šírku dverí a málo miesta na nohy sa môže sťažovať naozaj len totálny alibista, ktorý by tie isté parametre u Škody chválil do neba. Poznáme sa, nie?
Sorry, ale tomu autu nepomůže vůbec nic. Po designové stránce je totiž naprosto beznadějné, takže uvádění nějakých designových paketů je jenom mrhání penězi. Boční linie jsou totiž neuvěřitelně kostrbaté - jeden schod mezi oknem předních dveří a oknem zadních dveří a ještě jeden další schod k zadním svítilnám, které se nacházejí zase v jiné výšce.... Další specialitou je tvar rámu okna předních dveří - v otevřené poloze stačí chvíle nepozornosti a svým ostrým rohem tě dloubne přesně do žeber. Výhled z auta je pro řidiče doslova katastrofální a cestovat na zadních sedadélkách (byť obdivuhodně variabilních) dál než 50 km bych nikomu nepřál - děti naštěstí zachraňují dětské sedačky - tři vedle sebe se ale v žádném případě nevejdou...
|Pochválit naopak lze překvapivě dobré jízdní vlastnosti - v zatáčkách je Roomster citelně lepší než Fabia II - a slušný kufr. Ale to na prodejní úspěch nestačí. Nepochybuji o tom, že všechny výše uvedené nedostatky nová generace odstraní.
keby mal iny tvar karoserie.....lenze jeho tvar karoserie mi pripomina typicke uzitkove auto.... ale keby roomster vyzeral ako golf plus alebo venga tak by mal dvojnasobne predaje o tom niet pochyb ;-) ....
ocakavam ze v nasledujucej generacii uz bude roomster ovela dizajnovo civilnejsi a viac zamerany na triedu MPV ako na dodavku ..... no uvidime ;-)
V práci jezdím s Berlingem a s Roomsterem. Vždy si beru Roomstera, je to nebe a dudy. Asi jsem divný, ale vyhovuje mi a nevadí mi. Naopak se mi líbí jeho všestrannost a praktičnost. Až skončí výroba, bude mi to líto. Asi opravdu předběhl svoji dobu.
A tohle nabízí jen škodovka, jasně :-) Ti řeknu příklad kvality, v práci jsem za poslední rok jezdil čtyřmi auty. Všechno škodovky (3xoctavia + 1x superb). Všem během prvních padesáti tisíc odešla klimatizace. :yes:
Trepeš ako vždy. Napríklad zapínanie zadného stierača pri zaradení spiatočky je u Renaultu bežná vec. O tých paticiach si raz niekde počul a odvtedy vypadávajú žiarovky všetkým Renaultom pri každom zavretí dverí... Šaškuješ horšie jak Polívka...
Roomster nejazdí zle - akurát je dosť tvrdý, čo v spojení s dosť tvrdými sedadlami nie je zrovna moja šálka kávy a rozhodne to nepovažujem za pozitívne atribúty auta pasovaného za MPV a pre rodinu...
Napríklad Kangoo je mäkké a húpavé, čo v prípade auta prednostne pre rodinu považujem za plus - nepotrebujem s ním lámať rekordy v rýchlosti ani ma nebaví s deťmi za chrbtom rezať zákruty. V praxi som v tých zákrutách napriek tomu často rýchlejší jak poniektorí "športovci", ktorí ma na rovinke predbehnú a vzápätí sa mi v ostrejšej zákrute mocú pred nárazníkom... :-)
"Jízdní vlastnosti jak motokára" sú pri takomto aute nevýhodou.
V Roomstri som čo-to najazdil a bolo to utrpenie. Pasažierom na zadných sedadlách pri prejazde našich bežných nerovností so slovami "Ježiši, toto čo je" nadskakoval zadok. So spolujazdcom sme sa skoro opierali ramenami. Na zadných sedadlách sa nedalo sedieť, vo väzniciach snáď majú na stoličkách mäkšie polstrovanie. Celé to bolo temné, neútulné, tvrdé a chladné (koncern...).
Na odhlučnení sa šetrilo typicky škodovácky. Pri jazde je počuť každú zmenu štruktúry asfaltu. Preto ti aj musí rádio s narastajúcou rýchlosťou samo zhlasňovať, lebo v aute je príliš vysoký hluk.
Na druhej strane - ak by auto dostalo mäkší a pohodlnejší podvozok, tak by pri našom východoeurópskom štýle jazdy vyletelo z prvej zákruty.
Čidla na cúvanie a vyhrievanie sedadiel radšej nespomínaj, to ti dá každá rodinná krabica. Ale je pravda, ze auto na mňa pôsobilo trvácne a poctivo zmontované.
Jak již bývá zvykem, nejvíce kritizují auto ti, co ho vůbec neznají a ti jenž ho nenašli ve výběru her na Playstation.
S jedním Rumunem jezdím již 7 let a má tvrdě "odlítáno", a i přes řadu much jej hodnotím jako vynikající a odolné auto. Relativní jednoduchostí, promyšlenou konstrukcí a velmi dobrými jízdními vlastnosti. :yes:
A k těm mouchám? Kritiku si zaslouží základní sedadla (před FL), která mají pro mou páteř maximální rádius 2 hodiny jízdy, a ne zcela spolehlivá elektrika (neustále praskající zadní žárovky, lámající se kabely v pantech dveří).
Po cca 110tkm odešla manuální převodovka, což je dost závažná chyba, nicméně autorizovaná oprava za cca 5000Kč není tak dramatická.
Po těch letech umí být stále pěkné auto :yes:
[odkaz]
[odkaz]
A k tématu článku. Celočerná edice se mi nezamlouvá. ;-\
Všeobecně to není na nějaké delší ježdění, komfort osobáku tam prostě není, maximálně na úrovni subkompaktů... ale jako auto do města a okolí proč ne. Ve firmě máme silnější HTP, což samozřejmě tento dojem (tj. auto do města) ještě posiluje.
Podle mě hodně pomohl facelift, stejně jako u Fabie. Na hezkých kolech a v pěkné barvě je to docela sexy auto.
Komfort je dobrý, městské výmoly i vysoké rychlosti zvládá krom náchylnosti na boční vítr téměř příkladně. Lépe jak Fabia či první Octavia, jen ty sedačky... Věřím, že s vyšší výbavou a tomu odpovídajícími seslemi je to jiné svezení a rodinu odveze na dovolenou k moři s grácií.
Facelift rozhodně, ten mu dal šmrnc na další léta :yes:
Nevím čemu říkáš téměř příkladně... na nerovnostech je prázdné auto jako žebřiňák, odhlučnění podběhů je maximálně na úrovni Fabie, aerodynamický hluk je horší. V přímém srovnání s Octavií II je cestovní komfort o třídu níž ve všech ohledech.
Ale jinak je samozřejmě všechno relativní, jezdilo se do Bulharska Trabantem... stačí jet místo 140 jen 120 a nejspíš bude vše v naprosté pohodě.
Pro upřesnění - Roomsterem po faceliftu jsem nejel, tak nevylučuju, že se něco změnilo.
Podle mě Roomster hodně závisí na barvě a na kolech, ještě víc než normální auto. Světle modrá metalíza a 17" kola posilují pocit, že to není slepenina, ale že to je naopak originál a že to takhle přesně mělo být.
Úplně jasně si to nevybavuju, tak mě kdyžtak opravte... není Roomster náhodou jediná Škoda, která v ČR není prodejně na špici svého segmentu? Pokud se nepletu, pak to mluví samo za sebe...
mne tento Roomster celkom pristane ale vraj ma koncit v roku 2015 a ma prist nejake nove MPV od Skody ale ma sa volat Roomster :-) ked ano vporiadku :-!