Malý Citroën C3 bude posledním vozem svého druhu. Až jej v příští rok nahradí nové supermini, bude se lišit celkovou filozofií a dost možná i označením.
..minulé generace C2/3 se prodalo 2,5 milionu kusů - to zas tak málo není. C3 nebude, C5 nebude mít 6ti válec (tato generace měla zpočátku 2). KAM ten svět spěje :-)
URČITĚ si "za to mohou sami" :-|
TĚŽKO říci s jakými pracovali představami (analýzami trhu) - CO si "představovali". Na probíhající ZMĚNY na evropském trhu automobilů upozorňovaly už před lety "běžně dostupné" analýzy. Vleklá krize to sice ještě trochu "urychlila", ale toť vše. Všichni se spojují do větších (VELKÝCH) celků - PSA relativně dost spolupracuje s Mitsubishi = asi dááávno měli začít sdílet techniku, nebo se rovnou spojit po vzoru Renault-Nissan, prostě NĚCO. NEchce se mi věřit (NEDÁ se věřit) že natrvalo počítali že převážně evropská výroba těch ca 3 milionů kusů ročně bude stačit. UNIKÁ mi tam nějaký "dlouhodobý plán/strategie"
Otázkou je, kolik se jich prodává teď a jaký na tom má automobilka zisk, či spíše ztrátu. U nás jich moc vidět není, včera jsem vedle jednoho zaparkoval a protože jsem jej viděl takto staticky poprvé, tak jsem si ho prohlédnul. Překvapil mě rozměr pneumatik a originálních kol - 195/55 R16, za to by se nemuselo stydět ani o třídu větší auto. Pokud je tam více takových věcí "z vyšších tříd", tak náklady na výrobu asi nebudou malé a i běžný servis pak vyjde dráž. No a v tom je asi zakopaný pes - automobilka vlastně nemá co nabídnout majitelům drívějších aut jako je Saxo.
Myslím že s cenou servisu NEbude "problém" (spíš právě naopak ;-) ). Je to prostě soupeř Fabie a spol. (a že je na 16˝ kolech - určitě budou k dispozici i menší, to bude spíš "příplatková" varianta
PS: Doby (skvělých) vozů jako bylo Saxo 1.6 (nebo "nezničitelný" 1.5D) jsou asi definitivně PRYČ (a nejen u CITROËNu :-|
Slušná (byť samozřejmě dražší) alternativa je DS3 a v preciznosti konstrukce je slušným (a myslím že HODNĚ PODceňovaným) následovníkem 1,5D současný 1.4 HDi (výměna rozvodů až po 240.000 km, pár zdokumentovaných případů se statisícovými nájezdy + jeden s MILIONem km :yes::-)
Díval jsem se do ceníku a ty 16" kola se v rámci propagovaných akčních modelů (Vitamin, Selection, dříve Furio) dávají/dávaly i k těm nejslabším motorům (aktuálně 1.0 VTi, dříve 1.1i). Kvalitu jízdy to bezesporu zvyšuje, ale cena těch pneumatik je pak dost mimo nižší třídu.
Co se týče DS3, tak jsem se díval na ceník a ten je totálně mimo. Ani se nedivím, že jsem DS3 (a asi žádný jiný model řady DS) ještě neviděl.
Tak to ano, 16 palců měla kola ještě na mé minulé C5 - a to byl 3litr 6ti válec vůz střední třídy! ;-)
To je opravdu DOST! Chápala bych to jako příplatkovou možnost, v sérii je to (na jednu stranu sice "bezva", ale) snad až "příliš"
Dle karty NEní poznat odkud jste, ale DS3 je (v Rakousku, Německu..) vidět poměrně DOST. Když jsem byla naposled v Itálii (letos na "brzkém" jaře) snad až překvapivě často tam vidíte DS4 (naprostou většinu v té "hnědozlatoatraktivní" barvě v které je vůz většinou presentován.. :-)
PS: Ta cena DS3 to je bohužel dnešní realita pro dobře postavené, kvalitními materiály vybavené malé auto. Na jednu stranu dobrý povedený nástupce Saxo, cenově (a byť kvalitativně VÝŠE) bohužel trochu "mimo" (je to spíš soupeř Mini a audi A1). NEprodává se špatně (myslím že se blíží ke 400.000 ks), ale na masové rozšíření to NEní..
A na předchozím vrcholném modelu - Xantia V6 Activa - byly dokonce jen patnáctky (i když s větší šířkou i profilem pneumatiky než má C3).
Já jsem z oblasti "ocelového srdce republiky", tady řadě DS nikdy pšenka nepokvete, stejně jako jiným malým "imageovkám". A co se týče ceny, tak DS3 je opravdu mimo ... ve srovnatelných motorizacích (THP 155, HDi 115) totiž stojí víc než C5 Tourer. Ale tento článek ukazuje, že u PSA pochopili, že tudy cesta nevede a že Citroen bude muset dělat i jednoduchá praktická auta.
Já bych řekla že (naopak) vede. PROBLÉMem PSA je že "celkově" na jednom prodaném kusu PRODĚLÁVÁ (třeba na velmi "poctivě" postavené C5 při těch cenách které zmiňujete zcela jistě určitě!). Právě řada DS tento prodělek (teď nevím z hlavy kolik to je - snad 500€ na kus) "řeší". Samozřejmě k tomu to chce i "normální" modely, možná třeba postavené na spodní část nabídky cenového spektra, ale nějak NEchápu proč měnit již celkem "zaběhlý" název C3, název vozu kterého jezdí (doslova) miliony. Je to stejné jako kdyby škoda změnila název Fabia nebo VW zrušil název Polo. Nechť je příští generace třeba levnější a nemá 16ti na kola a docela prémiové materiály v nově faceliftované C3 se změní klidně na úroveň Dacie nebo něčeho takového, ale asi bych zůstala u toho "zaběhnutého" názvu (a současně s ním nabízela i tu "neošizenou" DS3 variantu, neb 400.000 vozů, kde se naopak na jednom kusu v průměru 1000€ vydělá, to dělááááá.... :-)
spíš to bude zase nějaký šotek v redakci ;-) Zcela určitě se vzdají nejprodávanějšího segmentu, aby se mohli vrhnout na "samý spodní okraj mainstreamu" :yes:
upřímně řečeno si taky nemyslím že by tohle PSA udělalo.... vždyť té C3 musí prodat aspoň 150.000ks ročně, spíš více..... to by bylo absurdní C3 zrušit....
Dnes to bude možná méně, ale prodávalo se ho dokonce skoro 2-násobek. NE že by mne zrovna tohle auto "jakkoli" zajímalo, ale SKONČIT jeho [odkaz] výrobu - to mi příjde jako docela ŠOKující informace :-|