Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Sébastien Loeb zničil v čase 8 minut 13 sekund Pikes Peak (foto+video)

55 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..a SEBa mám moc ráda. Je to (skoro) unikátní kombinace schopností a (přiměřené) skromnosti. Ode mne :yes: :yes: :yes: 😄
PS: No copak to jde slyšet ho mluvit anglicky a NE"milovat ho"? 😉
Nareem
Loeb je prostě famózní řidič, už se nemůžu dočkat co bude předvádět ve WTCC. 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
A ten čas to je něco neuvěřitelného, z motoru 3.2. dostat 875 koní to je taky něco, samozřejmě že F1 to umí ještě líp z menšího objemu ještě víc koníků,ale i tak je to dost

Loebovi jsem fandil a můžu zas,protože zase závodí,tak hodně štěstí
igorvrazic
F1 umí aj bez turba 😉
Vencator
to sice jo, ale v tech 4000 metrech by mela tak pulku bez preplnovani 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Od příštího roku bude F1 s turbem
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo s motorama ze sekačky :no: :no:
Avatar - white label
white label
875 koní (z dvakrát přepl. V6 3,2) rozhodně !NĚCO! je, na druhou stranu takové Audi S1 mělo už v osmdesátých letech 600 koní z více jako o jednu třetinu menšího (objemem válců) "jednoduše" přeplňovaného R5 , který měl jen 2100 cm3. Pozdější (1990) verze S1 RX disponovala 650 PS a údajně se dala "pustit" až na 700PS. Vzhledem ke vzpomínanému objemu a časovému odstupu 23 let...
Ondris
A Lancia měla 500 - 1000 koní (bez restriktoru a na pěti barech) ze čtyřválce o obsahu 1,8 litru přeplňovaného kompresorem i turbem najednou. BMW umělo z patnáctistovky i 1500 koní, bohužel výdrž těch motorů byla chabá.
Na druhou stranu, Lancii s twinchargerem a restriktorem si mohl koupit každý, kdo měl zájem.

Z motoru vytáhneš jakýkoli výkon, jde však vždy o kompromis zejména z hlediska spolehlivosti a dostupnosti výkonu. Twincharger tenhle problém do značné míry řeší, není se co divit, že tuhle specialitku po dvaceti letech VW oprášil.
Samotné turbo na 500+ koních bude mít lag měřitelný v uherských rocích, ALS je řešením jen v krátkodobém horizontu.

/jen doplnění toho, cos psal...a S1 v HB barvách je prvním autem, které jsem bezpečně poznal - první dárek ze Západu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Ondris
Jen doplním, že motory BMW Megatron nejezdily na benzín jako se jezdí dnes, ale na směs toluenu a n-heptanu (a vydržely při plném céresu tři kola). Kdyby mohli výrobci dnes používat tato paliva, výkony by byly také jinde.
To už ale není potřeba, jak je vidět, i 900 koní zatím "stačí".
Avatar - white label
white label
Případné další příklady jen dál potvrzují, jak je to s tím max. výkonem, z příslušného objemu, relativní. Samozřejmě krátkodobě jde udělat leccos, ale příklad s Audi S1 je zcela přiměřený právě v tom ohledu, že ve své době také stanovil nový rekord na PP (tehdy ještě bez "čistého" asfaltu), takže ten motor musel obdobnou traťovou zátěž taky vydržet, navíc na prašnější trati.
Ondris
Však ano, psal jsem to jen jako doplnění.
Na tom příkladu je i dobře vidět, že i přes obrovské výkony, jichž motory dosahovaly, byly časy "slabé". Podvozky urazily dlouhou cestu.
Nevím, proč Pug použil 3,2 V6, asi je to nějaký motor ze skladu - neuvědomuji si, že by pocházel z běžné produkce jako třeba ta R5.
Velký objem má také trochu výhodu v těch nadmořských výškách, možná proto vybrali šestiválec přes tři litry.
_MT_
Ve vysokých výškách má výhodu hlavně přeplňování. Nejsem si jist, jak se projeví objem válce (vzduchu potřebuješ tak jako tak zhruba stejně).
ryccardo
časy rozhodně nebyly slabé. Výstup na PP se zrychlil ne díky lepším podvozkům, ale díky vyasfaltování trati až úplně nahoru. Dřív to byla z velký části prašná cesta.
Ondris
Neměl jsem na mysli jen PP, ale i třeba WRC a ekvivalenty.
Třeba na Rallye tisíce jezer se některé RZ jezdí od osmdesátých let dodnes a i přesto, že "dnešní" WRC mají jen poloviční výkon, tak speciály skupiny B na shodné trati doslova rozdrtí. A to uměla Delta S4 zrychlit na štěrku z 0 na 100 pod dvě vteřiny.
Presne tak, nedavnom som cital interview s Prostom ohladne turba v F1.

Za jeho ery bola turbo diera aj 2 sekundy, takze pilot F1 musel pri vyjazde zo zakruty pridavat plyn prakticky este pred tym, nez zatocil, aby sa motor prebudil na spravnom mieste pri vyjazde >😁
ryccardo
Před 30 lety tahali z 1,5 litrových motorů přes 1000 koní. 875 z 3,2 litru to je fakt něco >😁 Jinak myslím, že kluci u Peugeotu to naladili na 875 aby to opticky pěkně vypadalo ve spojení s váhou, ale šlo jim hlavně o velikej kroutící moment, kterej je při neustálým zrychlování ze zatáček podstatnější.
Avatar - Stejsn
Stejsn
fakt zničil Pikes Peak jo? :no:
Avatar - Ham.
Ham.
Nebuď úzkoprsý, titulek je od toho aby vystihl obsah a čtenáři tohoto serveru určitě vědí, že názvem Pikes Peak se nemyslí kopec, ale závod, který se na něm pořádá. A skvělý výkon Loeba přesně vystihuje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - white label
white label
Souhlas, Loeb ho "zničil" pozitivně.
Naopak negativně zničili PP ti, co nahradili nesmírně atraktivní "šotolinové" úseky asfaltem, bohužel dnes už kompletně. :no:
Taky proto jsou starší časy s novými prakticky neporovnatelné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím :yes: 😄
_MT_
:yes: Závod do oblak po asfaltce. 😒
Avatar - white label
white label
Ano, zavod do oblak v oblacich prachu byl neco jineho. :yes:
_MT_
Dostávají mě tam ty úseky bez svodidel. 😄 Nejde jen o povrch samotný, nemalým ořechem byly změny povrchů. Beton, asfalt, štěrk, prach.
Avatar - white label
white label
Souhlas, byl to orech jak pro auta samotna, tak pro piloty.
:yes:
Ondris
To by měl přezkoumat Antimonopolní úřad, tohle už hraničí s neúctou k soupeři >😁
Připomíná mi to Colina McRae2, když jsem soupeřům nastavil handicap a sobě dal 205 T16, výsledek je podobný.

Velká gratulace, Peugeot se zase vrací na místo činu. Doufám, že vydají další díl Climb Dance.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
PS: Možná VELKÁ škoda, že SEBovi "zakázali" (jak naznačil v jednom rozhovoru) F1
DonVito
Pěkná 208 jak z filmu Taxi 😄

Tím bych se chtěl svézt >😁

Samozřejmě blahopřání Peugeotu a fenomenálnímu řidiči.

Jinak ještě jsem neseděl v nových Peugeutech s budíkama před předním sklem, ale je vidět kde berou inspiraci :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vybehol monopost F1.....

loeb :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Monopost F1 by nejspíš hladce prohrál, výkonová hmotnost speciálu Loeba je podobná jako u letošní F1 1hp/1kg a navíc by atmosféra po polovině trati začala hodně ztrácet špatným plněním vzhledem nadmořské výšce (není nad turbo >😒] ) a samozřejmě celkové nastavení speciálu je ušité na míru kopci rozvorem, zavěšením, tlumiči, pneumatikami (letošní šmejdy od Pirreli, které používá F1 by vybouchly v první zatáčce) etc.
Ondris
Na druhou stranu by mne zajímalo, proč nepoužívají nějakou placku od Loly s pořádným turbem. Asi předpisy, nestudoval jsem to.
Avatar - Ham.
Ham.
Jeden důvod může být prostorový rám (ten mají povinný). Dobastlovat ho na monopost nemusí být optimální cesta.
Ondris
Aha, tak v tom případě je to jasný 😄
Přemýšlel jsem nad tím proto, že co si pamatuju, tak (snad) Krámský s placatou Osellou-BMW si vrchy v ČR opravdu dával.
Avatar - Otrava
Otrava
Popř, ventilátor v podlaze 😄
Ondris
Nebo 😄
Odbočím, ventilátor v podlaze mne přivedl na myšlenku, že formule v 80. letech byly samy o sobě zajímavé, škoda, že jsem to nezažil.
Větráky, kropicí Brabhamy, turba, do toho velké rozdíly mezi týmy... 😢
Avatar - white label
white label
Myslíš placku od Loly na PP? Kdyby to nemělo "kastli" Peugeotu (20😄, tak by to celé mělo pro Peugeot minimální "marketingový" přínos.
Ondris
Nejen Peugeot, vlastně kdokoli - placka je vždy lepší než auto formátu 4x2x1,4 metru. Ale jak nahoře Ham. napsal, bude to mít něco společného s předpisy 😄

EDIT: vloni vyhrál D. Donner ve speciálu Palatov D4PPS, což je taky placka.
Avatar - white label
white label
Mrkni na titulku, placka by nemohla takto navazovat... 😉
Avatar - white label
white label
Palatov ale neni Peugeot... 😄
Ondris
To každopádně, ale jestli mohl vyhrát Donner v tom Palatovu (nikdy jsem neslyšel), tak otevřené kokpity zakázány nebudou a 208 má tvar 208 jen kvůli marketingu - jak sám výše naznačuješ. 😄
Šlo jen o tu volbu otevřený/uzavřený kokpit.
Avatar - white label
white label
Ano, ale to JEN je zrovna pro Peguot velmi podstatne, na rozdil treba od toho Palatova ... Oficialne to zajel P208, s jak rozdilnou technikou bude zajimat relativne malo lidi, zvlast casem. 😉
novice
Tak premyslim, kdo z dvojice kameraman/pilot vrtulniku podava tragictejsi vykon :no:
Jinak Loeb samozrejme :yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Plus komentátoři, ty bych přeřadil k programům o vaření :no:
DonVito
>😁
Karel6
Takhle má vypadat film o pokoření Pikes Peak ! [odkaz]
IPace
film jiste chystaj, ale nelze cekat, ze ho budou mit hotovej do druhého dne 😉
Avatar - white label
white label
To jo, ale i tak to bude na čistém asfaltu relativně! nuda, proti ještě "prašné" PP, čas-nečas.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To ano 😐
A přitom SEB byl vždy (ještě) lepší na šotolině (než jen na asfaltu :yes: 😉
PS: Myslím lepší "vůči soupeřům", tam zvládl nabrat ještě VĚTŠÍ NÁSKOK, než na "spíš jen" asfaltových rallye 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je úžasné, jak žiješ ve svém světě pravdy, která od reality liší. O rally se zajímám víc než 15 let a na šotolině dokázali finové sem tam držet krok na asfaltu nikdy. Jen jeden rok ho dokázal porazit Markko Martin díky neskutečně rychlému Fordu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Třeba myslela na šotolinovou Argentinu kde Loeb vyhrává rok co rok. Nebo začátky s DS3 [odkaz] Nebo na Mexiko kde na šotolině vítězil už s juniorskou C2, pak s Xsarou, s C4 a nakonec i s DS3.
Loebovi šlo sice fantasticky asfaltový Monako, ale snad krom Finska přece zvládal ujet soupeřum i na šotolinovejch závodech a náskok půl minuty na Hirvonena na šotolině nebyl nic výjimečnýho a to navíc většinou zametal trať! Tady mu na šotolině ujel o 54 vteřin, jestli to fakt 15 let sleduješ víš sám co to znamená [odkaz] Asi nejvíc mu vyhovovala kombinace šotoliny a asfaltu kde soupeře neschopný se tak rychle přizpůsobit doslova drtil, jestli pamatuješ třeba [odkaz]
Na šotolině mockrát získal rozhodující náskok kterej na asfaltu pak už jen udržel [odkaz] a připomínám že většinou vyjížděl první a zametal trať! Takže držet krok jak řikáš bylo v takovym případě určitě snazší na tý šotolině než na asfaltu. Nikdy mě nenapadlo porovnávat na čem je Loeb lepší, ale její názor mi zas tak úplně mimo jako tobě nepříjde.
Rozhodně je škoda že PP tak zmršili, věřim že Loeb by vyhrál i na původnim povrchu a navíc by to bylo zajímavější. A káru co zrychlí z 0 na 200 km/h za 4,8 s bych taky chtěl zkusit řídit :yes: 😄
peter21
Je to najlepší jazdec WRC,víťaz PP bol už dopredu známy,len nevedeli v akom čase.Minúta a pol na druhého hovorí za všetko :yes: