Divné na tom je to, že stejná výbava a cena jde u Toyoty trochu proti proudu. Čím menší tím větší cena - dle ceny nejdražší 1.IQ, 2.AYGO, 3. YARIS. Kdyby Toyota místo lití pěnez do nesmyslu viz F1 raději udělala auto co má emoce - Supra i Celica jsou bez nástupce a v Toyotě si myslí, že chce každý MPV(Verso) nebo pidiauto. Co pamatuji, tak poslední auto s kterým byla zábava byla Corolla 1.8TS. Ach jo.
Výborné malé auto s průměrným designem, nadprůměrnou kvalitou a přemrštěnou cenou. Samozřejmě si své kupce (hlavně na západ od našich hranic) asi najde (každé zboží má své kupce...) ale za tyhle peníze v dnešní době to spíš celkově vidím jako evropský propadák.
Je tu Aygo, které za podstatně menší cenu nabídne prakticky totéž... Co je malé a drahé, musí být nejen kvalitní ale i stylové a to tahle toyota bohužel ani náhodou není. Takže tak.
HEzKý deN. ;-)
Souhlas (+ s tím, co říká Klaudius) :yes: A hlavně, stejně jako u Aygo, tohle auto si nelze plést s Tatou Nano, nebo v jiné rovině se Sparkem, Loganem apod., která mají motorizovat rozvojové regiony, takže své kupce rovnou zařazují (u nás) pod nálepku sociálně slabých. iQ (anebo Fiat 500 atd.) jsou malá auta pro úspěšné a sebevědomé, bez sociální stigmatizace. V ČR (asi taky SR) k tomu pořád máme schizofrenní vztah - na jednu stranu bychom chtěli rozvojové ceny jako nějakou kompenzaci za chudá léta v socialismu, ale zároveň za tu cenu skoro imagovku. Jistě je rozdíl mezi image Mini a iQ nebo Fabie s bílou střechou, ale to je zase jiné patro debaty. :-)
Konstrukteri toyoty o tomto nebezpeci samo vedi a narozdil od jinych automobilek aspon neco delaji viz: [odkaz] :-) IQcko je mimo jine tak drahe, prze v sobe zahrnuje hodne novych tehnologi nebo konstrukcnich vylepseni, ktera umoznila tomuhle auticku byt tak male.. Myslim, ze do mesta je tenhle pinda ideal, i kdyz mu muze byt vytykano, ze na parkovani kolmo (jako Smart) je moc dlouhe :-)
Malé vozítko=nízka cena je trochu jednoduchý meter v tomto prípade. Malé rozmery (ale jedine do dĺžky, na ceste tento vozík rozhodne nevyzerá mimo pohľad zboku ako malé auto) ale pri zachovaní istého komfortu a najmä bezpečnosti znamenajú postatne sofistikovanejiu štruktúru karosérie a celej konštrukcie, a tiež pravdepodobne náročnejšie a zložitejšie výrobné technológie.
Cena je fakt vysoká, netvrdím, že je nízka alebo nejaká lákavá, ale podľa mňa odzrkadľuje úroveň auta, hoci je malé.