Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ míří na český trh, první vozy příjdou v červnu 2009

Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
78 Fotogalerie
Diskuze (14)
Původně se na český trh vůbec nemělo iQ dostat, ale nakonec dostalo zelenou.

Vedení společnosti Toyota Motor Czech rozhodlo o dovozu miniautomobilu do města s názvem Toyota iQ. Uvedení na trh v České republice nebylo původně plánováno. Po zvážení prodejní strategie Toyoty v ČR je však konečné rozhodnutí ve prospěch brzké premiéry tohoto městského automobilu na domácím trhu.

Model iQ se poprvé objevil ve finální podobě na loňském autosalonu v Paříži. Cílem konceptu iQ bylo postavit nový typ vozidla do města – takového, které by pojalo čtyři pasažéry, ale při zachování celkové délky do 3 metrů. Dominance modelu iQ je v prostornosti interiéru – ve voze o délce pouhých 2985 mm, o šířce 1680 mm a výšce 1500 mm mohou cestovat až čtyři osoby, například trojice dospělých s dítětem.

„Toyota iQ je vůz, který byl s neobyčejně pozitivními ohlasy přijat veřejností a automobilovými médii ve všech metropolích po celé Evropě. Od začátku letošního roku převzalo klíčky od nového modelu iQ téměř 20.000 zákazníků.“, říká Mika Elojärvi, vicepresident společnosti Toyota Motor Czech.

V České republice by se měla Toyota iQ objevit v červnu 2009. České ceny ani jednotlivé nabízené specifikace zatím nebyly zveřejněny.

Doporučujeme
Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Malý konkurent Smartu se v sousedním Německu začal prodávat 24. ledna 2009. Čtyřmístný, ale jen 3 m dlouhý automobil má bohatou výbavu, ale také sebevědomě nastavené ceny.

Za základní model s motorem 1,0 VVT-i (50 kW, 91 Nm) známým z Ayga i Yarise, dají němečtí zájemci 12.700 Euro, za druhý motor v nabídce, vznětový čtyřválec 1,4 D-4D, zaplatí nejméně 14.900 Euro. Prémiově bohatá výbava zahrnuje nejen ESP, klimatizaci, rádio a kola z lehkých slitin, ale také například 9 airbagů.

Za bezstupňovou samočinnou převodovku CVT pro základní zážehovou motorizaci zaplatíte navíc 1200 Euro. Standardem je pětistupňová ručně řazená převodovka, v turbodieselu je vždy šestistupňová převodová skříň.

Příplatek za luxusnější výbavu IQ+ činí dalších 1.400 Euro. Dostanete ale navíc automatickou klimatizaci, automatické stěrače, samostmívací zrcátko, kola z lehkých slitin mají leštěný povrch a navíc je ve voze bezklíčový systém startování i otevírání dveří.

Toyota iQ: Ceny v Německu
Motor1,0 VVT-i1,4 D-4D
Zdvihový objem [cm3]9981364
Válce/ventily3/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]50/600066/3400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]91/4800190/2000
Max. rychlost [km/h]150170
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,711,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34
Cena iQ v Německu [Euro]12.70014.900
Cena iQ+ v Německu [Euro]14.10016.300

V průběhu roku 2009 se objeví zcela nový zážehový motor 1,33 Dual VVT-i se systémem stop-and-start.

Na první pohled se může iQ jevit jako ten nejmenší model značky Toyota, který bude v Evropě nabízen, ale při přímém srovnání vnějších rozměrů s třídveřovým provedením modelu Aygo je jasné, že novinka přichází pouze s nejmenší celkovou délkou. Toyota iQ je sice o 420 mm kratší, ale zároveň je o 65 mm (!) širší a o 35 mm vyšší než model Aygo.

Vstoupit do diskuze (14)