Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
flyboyeda
😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A když přestanou chlastat, hned mají na auto. No přesně o tom to je >😁
Viz já 10:29
Ty moc o životě zjevně nevíš, život není jen nové auto.Lidé vydělávají na mnohem podstatnější věci. Ale vymýšlet zde takovej nesmysl, že lidi nemají na nový auta, protože chlastají, to snad nemůže být myšleno vážně...
Castecne jo, nizkoprijmove skupiny "chlastaj", kouri a vubec nesmyslne utraci penize a pak jim nezbyva na jine veci, tim nechci rict, ze by si meli misto toho jit koupit nove auto 😄
Ono i s tema 25 tisicema se uz dneska spatne vychazi, zalezi jake ma clovek naklady na nezbytne vydaje a kolik mu zbude na ty zbytne.
Ono i s tema 25 tisicema se uz dneska spatne vychazi, zalezi jake ma clovek naklady na nezbytne vydaje a kolik mu zbude na ty zbytne.
Tak když si člověk těsně před krizí půjčil, snížili mu plat, a půjčil si, aby splatil dluhy, tak je to pak těžký 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Super, aspoň víme jak se má šetřit. Vidíš a někdo si ušetří na barák, koupí nový auto, u toho si zajde pro radost na točený, zapálí si apod. Šetřit se dá různě, ale že by si lidi nedovolili nový auto proto, že chlastají, je volovina nejvyššího kalibru.
Já jsem hlupák. A vono je to tak jednoduchý. Tak dneska na pivo nepůjdu, místo toho zřeba multikino, popcorn a dva litry coly. To budu zdravý a ušetřím >😒]
Chlastají, protože jsou ve špatné situaci, protože nepracují. Někteří proto, že pracovat prostě nechtějí, což za minulého režimu nešlo, jelikož makali všichni, a někteří proto, že se tam nedostanou, zejména kvůli nedostatku pracovních míst, za což může především Klausova, Topolánkova a Nečasova vláda. Ano, v rámci Evropy jsme na tom velice dobře, ale tempo, jakým se situace zhoršuje, jsme mezi prvními!!!
Lidi, kdy vy na ty hlody chodíte? Takže chlastají jen ti nezaměstnaní a zaměstnaní ne, protože chodí do práce. Co se tu dneska nedozvíme... >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To ti přijde překvapivé? Znám tuny fiem, kde dýcháš a že by tam pracovali jen samí abstinenti se opravdu říct nedá. Ale skvělej argument pro to, že zaměstnaní nechlastaj. Já už vážně padám smíchy na znak >😁 :yes:
Kdybys to přečetl vícekrát, tak bys možná pochopil, že jsou 2 skupiny nepracujících. Ty už jsem tam vypsal. Ti chlastají a fetují hlavně kvůli stresu, a když se ožerou, tak jim je všechno jedno (než vystřízlivěj). O zaměstnaných jsem nic nepsal, ale je dokázáno, že nejvíc chlastají Ti nezaměstnaní 😉
To ti povídal táta? 😄
Ne. Máma a babička. Ty asi budeš jeden z těch, co také byli sympatizanty KSČ, a teď říkají a píšou, jak je hrozně nenáviděli. Něco jako Fischer 😉
Já a sympatizant? Na to zapomeň 😉
To říká Fischer taky, a KSČ byl >😁 Jinak já proti komunistům nic nemám, měli dobré i špatné stránky, někteří se měli líp dříve, někteří teď, ale moje rodina s nimi rozhodně nemá špatnou zkušenost (upozorňuji, že nikdo v mé rodině nebyl v KSČ, KSČM, lidových milicích, VB, StB, a jiných dobrovolných organizacích spojených s komunistickou stranou).
Tebe je škoda , že si Tě nevšimli třeba ve Světové bance, ale třeba Tvůj čas ještě přijde - když tady může dělat financmajstra gumotechnik nebo právník, proč né Ty ???
Samozřejmě že prodeje klesají. Ono fakt není za co. Pokud vám zaměstnavatel dá 13 000 kč čistýho, na nový auto prostě nezbývá.
Tak že za to můžou vlastně zaměstnavatelé ;-\
Ne, nemůžou. Zaměstnavatelé nemají peníze, protože nemají zisky. Zisky nemají, protože lidi nemají peníze. Lidé nemají peníze, protože si půjčují, protože mají dluhy, banky krachují, státy jsou v krizi, protože státy škrtají.
Banky krachují? A kde prosím Vás? V ČR to určitě nebude....
Tak v ČR ne, ale v USA ano, a banky jsou v hlubokých dluzích na pokraji krachu 😉
Normální člověk změní zaměstnavatele blbec nadává a zůstane. Neříkám, že u všech ale u většiny lidí je nízký plat důsledkem lenosti a pohodlnosti.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ach jo 😢 . Samozřejmě, že aspoň trochu schopný člověk nebude někomu dělat poskoka za pár korun, a raději se bude snažit tvořit pasivní příjmy (pokud možno bez rizika).
Všechno je možné, ale vím téměř jistě, že kdybych takovým ukázal, jak si mohou vydělávat třeba desetinásobně, tak 95% bude frfňat a mít milión důvodů a výmluv, proč zrovna oni nemohou...
Všechno je možné, ale vím téměř jistě, že kdybych takovým ukázal, jak si mohou vydělávat třeba desetinásobně, tak 95% bude frfňat a mít milión důvodů a výmluv, proč zrovna oni nemohou...
Za 130 000? To bych chtěl vidět >😁
Není problém, chceš-li někoho takového vidět, tak klidně i dvojnásobek >😁 . Chce to ale chvilku máknout, a pak už to jede. Já mám však priority jinde, takže se tomuto neblížím, ale vím, že to možné je. Nicméně na pořádné auto stačí zhruba třetina, ne?
Koupit nové auto odradí spoustu lidí když vídají stát na okraji silnic s výstražným trojúhelníkem čím dál častěji auta max 5 let "staré". A to jejich starší šlape spolehlivě. O čem je nové auto? O pohodlí - kultuře cestování. Nic lepšího nové auto nenabídne mnohdy je to co se místa týče ještě horší, pořád Vás dostane jen z bodu A do bodu B.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nesedám do auta s tím že se rosekám a věřím že spousty lidí taktéž. Ekologie? Jaký přesně velký skok se odehrává třeba u té tolik diskutované Octavie v případě II a III ??? O ekologii se můžeme bavit v porovnání Favorita a Yettiho- Klima funguje špatně jen těm kteří opomíjí její údržbu což platí pro auto jako celek. Co se týče těch Airbagů u 10 letého auto funguje stejně jako když bylo nové. U 12 či 15 letého bych se toho taky nebál tedy v případě že nebylo vytopené a na jeho výměnu se "zapomnělo". Stejně tak pásy..... Prostor je diskutabilní koupil li si někdo auto dané velikosti před pěti lety tak mu v 99% bude stačit i dnes pokud se mu tedy nerozrostla rodina nebo se nevykrmil o tři konfekční velikosti.
S bezpečnostní souhlasím.
Ale prostornost ? Srovnej si Passata z 80. let a dnešního, dnešní je sice o půl metru delší, ale uvnitř se o nijak neprojevilo. Je to daň za tu bezpečnost.
Ekologie je taky sporadická. Jasně, Škoda 120 L chrlí spoustu smradu, ale tu už běžně v provozu neuvidíš, takže ji nemá smysl brát v potaz. Ale když srovnáš relevantní auto z konce 90. let, např. Felicii MPI, tak škodí zdraví méně než dnešní diesely.
Kromě bezpečnosti jsou dnešní auta lepší v komfortu a zpravidla i ve výkonu a jízdních vlastnostech.
Ale prostornost ? Srovnej si Passata z 80. let a dnešního, dnešní je sice o půl metru delší, ale uvnitř se o nijak neprojevilo. Je to daň za tu bezpečnost.
Ekologie je taky sporadická. Jasně, Škoda 120 L chrlí spoustu smradu, ale tu už běžně v provozu neuvidíš, takže ji nemá smysl brát v potaz. Ale když srovnáš relevantní auto z konce 90. let, např. Felicii MPI, tak škodí zdraví méně než dnešní diesely.
Kromě bezpečnosti jsou dnešní auta lepší v komfortu a zpravidla i ve výkonu a jízdních vlastnostech.
Jsi takový doopravdy, nebo prodáváš ojetiny? :no😒br />
Jo, mimochodem, jezdím hodně, ale ani nepamatuju že bych viděl u krajnice stát něco novějšího. Pokud ano, mělo to většinou pod SPZ logo AAA nebo ESA.
Jo, mimochodem, jezdím hodně, ale ani nepamatuju že bych viděl u krajnice stát něco novějšího. Pokud ano, mělo to většinou pod SPZ logo AAA nebo ESA.
Ne nerpodávám ojetiny. Jen vím co nám odtahovky vozí nejčastěji a je jedno jaké to má logo pod RZ nebo na kapotě.
Potkaný TSI? 😉
Ne, nic ve zlém, ale to jsem si nemohl odpustit 😉
Ne, nic ve zlém, ale to jsem si nemohl odpustit 😉
Rozumím. Ale to kupodivu ani jedno. 12 V HTP byly loni tři a to jen přeskočený, ale naštěstí ne potkany. Diesely které se dostaly do stádia kam se nikdy dostat neměly cca dvě týdně a to jsme jen my jeden servis v Praze 😒
Problém je, že lidi mají vesměs nulovou finanční inteligenci, ne že by nebylo za co kupovat. Stačí dělat věci, které mají smysl a které jsou pro druhé lidi užitečné a způsob, jak si koupit pořádné auto se pak zpravidla najde.
přesně tak ale pro spoustu finančně inteligentních rodin je koupě Nového auta zbytečnost . Je rozdíl koupit na úvěr novou fabii kombi za 300 tis nebo si půjčit jen 150 a koupit pár let jetou 😉
Tak především, nevím, kdo to jsou finančně inteligentní lidi, neboť já hovořil jen o zaběhnutém pojmu finanční inteligence. A do ní, pokud kupujete auto jako pasivum na spotřebu, v žádném případě zadlužování nepatří. Takže se obávám, že sám také moc nevíte, o čem byla řeč.
Sám si neumím představit, že bych si na auto měl půjčovat.
Sám si neumím představit, že bych si na auto měl půjčovat.
bohužel realita je jiná , s průměrnýho platu si nový auto za hotový nemůže nikdo dovolit. takže ten kdo si koupí nový auto za hotový patří k těm hodně nad průměrem .
Vycházíme-li z průměru 24000, tak si to při troše snahy představit umím docela v pohodě. Ale tady jsme řešili spíše finanční inteligenci. Povědomí o ní je u většiny průměrných lidí chabé, a právě proto je realita taková, jaká píšete. Ale to neznamená, že by to nebylo možné.
Například za podle mého názoru, svého času zdaleka nepředraženější produkt na trhu - textová zpráva SMS, mezi Čechy dlouho vévodil v prodejnosti v porovnání s okolními státy.
A že jsou na tom lidé blbě, to jsem trochu zmiňoval výše. Mohu jmenovat člověka, co si po několika letech v zaměstnání uvědomil, že za 12000 měsíčně toho moc nenašetří, a na auto už vůbec ne, no tak trochu změnil zaměření a způsob práce, a během dvou let byl jeho měsíční příjem vyšší, než před tím plat za celý rok. Prostě když vím, že toto je možné téměř pro každého, že je potřeba jenom chtít něco změnit, tak mi to fňukání českého národa přijde velmi otravné 😒 .
Například za podle mého názoru, svého času zdaleka nepředraženější produkt na trhu - textová zpráva SMS, mezi Čechy dlouho vévodil v prodejnosti v porovnání s okolními státy.
A že jsou na tom lidé blbě, to jsem trochu zmiňoval výše. Mohu jmenovat člověka, co si po několika letech v zaměstnání uvědomil, že za 12000 měsíčně toho moc nenašetří, a na auto už vůbec ne, no tak trochu změnil zaměření a způsob práce, a během dvou let byl jeho měsíční příjem vyšší, než před tím plat za celý rok. Prostě když vím, že toto je možné téměř pro každého, že je potřeba jenom chtít něco změnit, tak mi to fňukání českého národa přijde velmi otravné 😒 .
Predstavit se to urcite da, ale pro nektere to je jak pise mohamed.
Je treba platit bydleni, pojisteni, dopravu do zamestnani, jidlo, neresti a spoustu dalsich polozek. A najednou nekteri zjisti, ze jsou radi, kdyz jim zbyde na to si obcas koupit nove boty, obleceni, zajit do kina ci divadla, sem tam usetri i na dovolenou anebo si na ni pujci a pak je treba splacet a nove(jsi) auto se v tu chvili vzdaluje.
Je treba platit bydleni, pojisteni, dopravu do zamestnani, jidlo, neresti a spoustu dalsich polozek. A najednou nekteri zjisti, ze jsou radi, kdyz jim zbyde na to si obcas koupit nove boty, obleceni, zajit do kina ci divadla, sem tam usetri i na dovolenou anebo si na ni pujci a pak je treba splacet a nove(jsi) auto se v tu chvili vzdaluje.
Ano, přesně tak to často je. A taky by byla blbost jenom živořit, aby si člověk koupil auto, a pak se třásl, že nebude mít po záruce na nečekanou poruchu.
Ale to, že to tak je, neznamená, že to tak být musí. Znamená to, že většina lidí neumí správně hospodařit, kupovat jen to, co potřebují, odkládat uspokojení, nenechat se masírovat reklamou a slevami, příliš se nenechat neovlivňovat svým neúspěšným okolím, atd., atd.
Ano lidé neutrácí za nová auta, protože jim připadá ekonomicky výhodnější koupit jetý krám pochybného původu (viz předpoklad, jak se bazary budou plnit auty z povodní 😄 ). Ale na druhou stranu, když se podívám na řadu lidí okolo sebe, kteří nakupují vyložené hovadiny a utrácejí za věci, kde by mne to ani nenapadlo, pak jsem nabyl přesvědčení, že vlastně na tom jsme většinově poměrně hodně dobře - pouze jako společnost přejímáme jisté negativní předsudky o stavu naší situace a neuvědomujeme si, že dříve si člověk za stejných podmínek koupil sotva zlomek toho, co máme dnes. Jenom to, že kdejaký puboš dnes musí mít nový moderní mobil (no spíš smartphone) každou chvíli, naditý tarif - a vedle toho je úsměvné slyšet zpověď miliardářů, jak mají mobil za korunu, a třeba děti Billa Gatese měli mobil mezi svými vrstevníky jako poslední. Věřte mi, že je to o tomto a neochotě něco změnit, spíše než v čemkoliv jiném.
Ale to, že to tak je, neznamená, že to tak být musí. Znamená to, že většina lidí neumí správně hospodařit, kupovat jen to, co potřebují, odkládat uspokojení, nenechat se masírovat reklamou a slevami, příliš se nenechat neovlivňovat svým neúspěšným okolím, atd., atd.
Ano lidé neutrácí za nová auta, protože jim připadá ekonomicky výhodnější koupit jetý krám pochybného původu (viz předpoklad, jak se bazary budou plnit auty z povodní 😄 ). Ale na druhou stranu, když se podívám na řadu lidí okolo sebe, kteří nakupují vyložené hovadiny a utrácejí za věci, kde by mne to ani nenapadlo, pak jsem nabyl přesvědčení, že vlastně na tom jsme většinově poměrně hodně dobře - pouze jako společnost přejímáme jisté negativní předsudky o stavu naší situace a neuvědomujeme si, že dříve si člověk za stejných podmínek koupil sotva zlomek toho, co máme dnes. Jenom to, že kdejaký puboš dnes musí mít nový moderní mobil (no spíš smartphone) každou chvíli, naditý tarif - a vedle toho je úsměvné slyšet zpověď miliardářů, jak mají mobil za korunu, a třeba děti Billa Gatese měli mobil mezi svými vrstevníky jako poslední. Věřte mi, že je to o tomto a neochotě něco změnit, spíše než v čemkoliv jiném.
Je to tak, utracime za blbosti, ale mozna diky tomu, to jeste vsechno nekrachlo >😒]
Ano, utrácet je potřeba >😁 - ostatně je to každého věc, jen ať si pak lidé nestěžují - resp. nepláčí na nesprávném hrobě 😄 .
Velkej souhlas, stačí se podívat na způsob nákupu v hypermarketech. Lidi kupujou věci jenom proto, že je na nich visačka sleva.....a samo obchodníci přiznávají, že je to jenom trik. Češi strašně slyší na levný, levnější, nejlevnější, ale nejsou schopni si uvědomit, co to všechno znamená. A kormě závisti, která je mimořádně rozvinutou vlastností je dalším momentem i snaha se furt někomu s něčím vyrovnávat. Soused nebo kolega má v práci plochou televizi - tak si jí musí koupit taky, znám komickou situaci v rodině, kdy příbuzný má počítač (profesí autodělník v automotive...17 čistýho), aby mohl hrát hry, ale nemá internet, protože je to strašně drahý (2 stovky měsíčně). Co dodat. A s těmi mobily a SMSkami máš taky naprostou pravdu. Stejně jako s kartami. Než se trochu kontrolovat, tak dámě radši za minutu dvakrát třikrát tolik co za tarif.....(tedy donedávna).
:yes: :yes: :yes😒br />
Lidi jsou neskutečně 'blbí', a to nejen u nás. Pokud bys měl možnost, doporučuji si opatřit nebo vypůjčit knihu on Dana Arielyho, Jak drahé je zdarma? Měl jsem vždy pocit, že se lidé chovají dost iracionálně. Ale dobře popsané e😜erimenty ukazují, že lidská (nazvěme to) 'hloupost' je nebes dotýkající se a většinově docela zákonitá. Obchodníci dobře vědí, jak lidma manipulovat. Jen málo lidí si to uvědomuje, a bohužel jen takoví se dokáží bránit. Mezi nimi i autor, který sám přiznává, kdy a kde podléhá. Kdo si to přiznat neumí, nebo si toto neuvědomuje, měl by zbystřit.
A je to i jak píšeš: závist, ten má to, tak to musím mít taky, i když to nepotřebuji atd.
Přiznám se, že skoro nesnáším slova jako akce a sleva - přesto se občas nechám ovlivnit nebo skoro ovlivnit 😄 . Nikdo není zcela imunnní :no: :no:
Lidi jsou neskutečně 'blbí', a to nejen u nás. Pokud bys měl možnost, doporučuji si opatřit nebo vypůjčit knihu on Dana Arielyho, Jak drahé je zdarma? Měl jsem vždy pocit, že se lidé chovají dost iracionálně. Ale dobře popsané e😜erimenty ukazují, že lidská (nazvěme to) 'hloupost' je nebes dotýkající se a většinově docela zákonitá. Obchodníci dobře vědí, jak lidma manipulovat. Jen málo lidí si to uvědomuje, a bohužel jen takoví se dokáží bránit. Mezi nimi i autor, který sám přiznává, kdy a kde podléhá. Kdo si to přiznat neumí, nebo si toto neuvědomuje, měl by zbystřit.
A je to i jak píšeš: závist, ten má to, tak to musím mít taky, i když to nepotřebuji atd.
Přiznám se, že skoro nesnáším slova jako akce a sleva - přesto se občas nechám ovlivnit nebo skoro ovlivnit 😄 . Nikdo není zcela imunnní :no: :no:
votelo
topper1982 - Slovná zásoba na úrovni môjho 8 ročného syna a o tvojom písaní ani nehovorím. Plno chýb a bez diakritiky niekedy človek nemá šancu pochopiť čo myslíš. Neviem čo vás (dnešné deti) v škole učia. Ale tieto 2 mesiace ktoré celé presedíš pri počítači od rána do večera budú v diskusiách utrpením. Uvediem príklad tvojich príspevkov na článku: Nová Mazda 3: V Česku od 349.900 Kč (+ oficiální foto) . Do diskusie si nedokázal napísať nič iné ako to, že umiestnenie ŠPZ Mazda citujem ťa: "nezvladla a capli ju rovno na stred masky" a ešte že "pezot" (ako ty píšeš Peugeot) to vie lepšie. Ale tu si sa ešte miernil a zabralo to len 12 príspevkov v diskusii. Niekedy sa ti to podarí aj v 35 pod jedným článkom. Takto je to vždy. Dokážeš napísať jednu myšlienku a zaplniť tým celú diskusiu. A týmto príspevkom chcem poprosiť auto.cz aby pridalo do diskusie kontrolu pravopisu (pre toppera by nestačil asi ani autocorrect) ale aspoň aby topper1982 videl koľko chýb má v jednom príspevku a toppera by som zasa poprosil aby sa konečne naučil písať (aspoň do 2. septembra kedy opäť nastupuješ do školy).
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Proč by se nekritizoval pravopis? Podle pravopisu usoudím, jak hloupý člověk je! A pokud tobě nevadí, že poukazuješ na své nedostatky a hloupost - to je tvoje věc. A jak můžeš někomu na diskuzi říkat, že má doma fracka.. Ty budeš opravdu přípa. Ty na točený nechodíš, protože bys dostal přes tlamu a ne proto, že šetříš.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nejsi si ten, který tady haleká: "si v čechách, tak mluv česky"?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To tady každý poznal odkud jsi. Ale naposled, když tu někdo psal polsky, tak si halekal, že je na českém serveru, tak ať mluví česky. Ale to se ti teď nehodí, já vím...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tiež podľa pravopisu neusúdiš inteligenciu človeka, Ja mam pravopis ako dement a viem to o sebe, ale neznamená to, že som nič nedokázal a že som hlúpy!!! Serem na to a je to moja lenivosť sa v nom zdokonaliť. Bohužial niekomu to ide a niekto to nemože ovlivniť. Mám problemi s čítaním (dyslexia),ale to nikoho nenapadne, že aj tieto problemi sú a človeka hned odsúdi. Toppera odsudzujem, len za to že je magor a stale mele ako *** o korejcoch, ktorí niesu vobec výnimočný aj keď on sám ma za pravopis odsúdil... Mám to naháku, lebo to nieje prvý krát v mojom živote a žily mi to už netrhá 😄
No Topper mal pravdu, fakt sa to neda citat... ak mas pravopis ako dement a este si navyse lenivy nieco pre to urobit, tak sa necuduj, ze ti to Topper napisal... 😄
Ked neovladas materinsky jazyk pismom, tak je to fakt na zamyslenie...
A tu dyslexiu si liec, pretoze neprecitas co som napisal 😄
Ked neovladas materinsky jazyk pismom, tak je to fakt na zamyslenie...
A tu dyslexiu si liec, pretoze neprecitas co som napisal 😄
VWrofl
Zastírání poklesů prodeje u okřídleného šípu se snad půl roku omlouvá nástupem Octávky a zdá se mi to už více než trapné :no: Růst Korejců na úkor Škodovky (aj. značek) je naprosto přirozená a pro zdejší trh nutná věc. Je třeba vymést zatuchlý přístup z dob AZNP Mladá Boleslav a dát jasně najevo, že již (+-) fungují tržní principy a že by se podle toho měli chovat.
Pokud to nepochopí, tak dopadneme podobně jako v USA, kde Japonci převálcovali tradiční značky 😐
Pokud to nepochopí, tak dopadneme podobně jako v USA, kde Japonci převálcovali tradiční značky 😐
Když dojde během jednoho pololetí k nástupu nové generace, tak prodejní výsledky z tohoto pololetí nejsou příliš relevantní, ať už se vám to líbí nebo ne.
Tak můžem zničit továrny TPCA a Hyundai, zrušit dovoz kromě Citigo, a Škoda bude mít podíl 100%.
P.S. To byla sranda, takže se na mě neslítněte jak vosy 😉
P.S. To byla sranda, takže se na mě neslítněte jak vosy 😉
Berenika ANTIDIESEL
[odkaz]
Jediná vada na kráse je nereálnost rozšíření v takové míře aby byť do 20 let vytlačili auta se spalovacím motorem ;-\. Reálné je aby spalovací motory spalovaly alternativní paliva, jedno z nich by dokonce přineslo práci do spousty regionů.
Staniczeq
Proto je logické, že první na řadu jdou auta.Je to přeci jeden z nejvyšších výdajů z rodinného rozpočtu. Já mám víc než průmrný plat, moje žena se pohybuje plus mínus a mimo hypo žádné dluhy. Stejn bych si v dnešní dob nekoupil nové auto. To radši budu klást důraz na servis stávajících (2009 a 2004). A nezbavovat se jich kvůli prkotinám.
Guttalax
Ropy z Ruska teče do Evropy nejméně za deset let.To ale vytváří nedostatek v Evropě, kde navíc klesá těžba v Severním moři,“ uvedla poradenská společnost Energy Aspects.
Podle analytiků by tak největší negativní dopady mohly pocítit rafinerie ve východní Evropě, které jsou velkými odběrateli ruské ropy.
Podle analytiků by tak největší negativní dopady mohly pocítit rafinerie ve východní Evropě, které jsou velkými odběrateli ruské ropy.
To bude skor problem kontraktov, kedze do Ciny tecie ruskej ropy stale viac a ruske polia produkuju historicky najvyssie mnozstva. Napr. stredoeuropske rafinerie by rady odoberali blizkovychodnu lahku ropu, len to zase nie je tak cenovo vyhodne a doprava po mori trva dlhsie, nez kvapalina pritekajuca trubkou.
michalpneu
A není to náhodou taky v tom, že se hodně prodávají referenční auta? Vždyť aspoň já co mám zákazníky a kupovali nové vozy, tak to vždy byly takové ty referenční auta škodovky nebo VW, protože to je úplně jiná cena, protože se jim to prostě vyplatí.
Koneckonců i já kupoval takhle auto a to už se ale ve statistikách bere jako ojeté.
Však považte ten cenový rozdíl, kupoval jsem v listopadu roomster r. v 4/ 2012, TSI, najeto 4500, záruka 4 roky, plná výbava, akorát panor. střecha tam není a stál 240 s DPH a ještě šlo odečíst, když jsem to pak naházel do konfigurátou přesně s tou výbavou, tak by stál 412 tis....což je cenově naprostá blbost. Ale sleva 172 tis. fakticky za nové auto je už veselejší.
Koneckonců i já kupoval takhle auto a to už se ale ve statistikách bere jako ojeté.
Však považte ten cenový rozdíl, kupoval jsem v listopadu roomster r. v 4/ 2012, TSI, najeto 4500, záruka 4 roky, plná výbava, akorát panor. střecha tam není a stál 240 s DPH a ještě šlo odečíst, když jsem to pak naházel do konfigurátou přesně s tou výbavou, tak by stál 412 tis....což je cenově naprostá blbost. Ale sleva 172 tis. fakticky za nové auto je už veselejší.
Nepopletl sis náhodou pojmy ? Referenční není to samé co referentská. >😁
A když má auto najeto 4500 km, tak není "fakticky" nové. Dá se říct maximálně "prakticky nové". Fakticky je ojeté.
Nebývá než otřepané - člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako ***. >😁
A když má auto najeto 4500 km, tak není "fakticky" nové. Dá se říct maximálně "prakticky nové". Fakticky je ojeté.
Nebývá než otřepané - člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako ***. >😁
No nevím, opravdu je označení "referenční" tak nesprávné? [odkaz]
Našel jsi sice odkaz, ve kterém je dána rovnost mezi slovy referenční a referentský, ale to neznamená, že je to správně. Přesto je mezi těmito slovy (i navzdory tomuto odkazu) poměrně zásadní rozdíl. Nebudu to zde vysvětlovat, to umí každý slovník cizích slov.
Edit.: když tak o tom přemýšlím, možná by se dalo auto nazvat referenčním, třeba v případě, že by to auto sloužilo jako nějaký vzorek pro porovnávání s ostatními stejnými auty. Např. - tohle auto je referenční a slouží jako vzorek k porovnání třeba při výrobě, opravě a pod.
Edit.: když tak o tom přemýšlím, možná by se dalo auto nazvat referenčním, třeba v případě, že by to auto sloužilo jako nějaký vzorek pro porovnávání s ostatními stejnými auty. Např. - tohle auto je referenční a slouží jako vzorek k porovnání třeba při výrobě, opravě a pod.
>😁 Mne spíš zarazila plná výbava (bez panoramky) za 412 tisíc. Ceníkových. 😲
no, když jsem to tak zkoušel naházet do konfigurátoru, tak to tak přesně vyšlo, to byly hrozný palby a jediný co tam zbylo byla ta panoramka a výsledná cena 412...upřímně za nové bych to nedal.
...no, tak děkuji za vysvětlení, omlouvám se, že jsem si popletl termíny.
Jinak, už jsi byl na záchodě? Vypadá to, jako by jsi se z toho, že jsem si popletl termíny doslova podělal? 😄 Aneb vždycky se najde někdo, kdo má potřebu si honit triko, viď? 😄
Jinak jsi to prostě nepochopil....ale to bych možná chtěl moc. Ptal jsem se na to, jestli ty...řekněme tedy zánovní ojetá auta neberou prodeje novým....ale to je jedno, páč jsi si z toho vybral stejně to, co se Ti hodilo a víš prd.
Jinak, už jsi byl na záchodě? Vypadá to, jako by jsi se z toho, že jsem si popletl termíny doslova podělal? 😄 Aneb vždycky se najde někdo, kdo má potřebu si honit triko, viď? 😄
Jinak jsi to prostě nepochopil....ale to bych možná chtěl moc. Ptal jsem se na to, jestli ty...řekněme tedy zánovní ojetá auta neberou prodeje novým....ale to je jedno, páč jsi si z toho vybral stejně to, co se Ti hodilo a víš prd.
3_diamanty
ocakaval som pokles skody..... ale az tak vyrazny pokles na domacom trhu asi necakal nikto .... skutocne zaujimava situacia v cechach..... ktovie v com je problem ... predpokladam ze cakanim na O3 to sposobene nebolo 😉 aj ked miestni diskuteri su schopni mi natarat kde co aby zakryli pokles skody 😉
Tak nám prozraď, jaký ten pokles podle tebe měl tedy být.
V pololetí, kdy se propad výroby klíčového modelu pohyboval reálně někde na úrovni plné 2-měsíční produkce (možná dokonce více) kvůli ukončení výroby starého modelu a náběhu nového?
Kdy se do registrace ještě nedostala skoro žádná auta pro daný trh v důležité karosářské variantě (combi) a kdy celková nabídka tohoto modelu je stále plánovitě doplňována o okrajovější provedení (RS, 4x4, Scout ...).
Opravdu je pak propad registrací Oktávek (8.200 vs. loňských 13.000) tak nepochopitelný?
V pololetí, kdy se propad výroby klíčového modelu pohyboval reálně někde na úrovni plné 2-měsíční produkce (možná dokonce více) kvůli ukončení výroby starého modelu a náběhu nového?
Kdy se do registrace ještě nedostala skoro žádná auta pro daný trh v důležité karosářské variantě (combi) a kdy celková nabídka tohoto modelu je stále plánovitě doplňována o okrajovější provedení (RS, 4x4, Scout ...).
Opravdu je pak propad registrací Oktávek (8.200 vs. loňských 13.000) tak nepochopitelný?
Tak to je něco dost špatně v organizaci výroby ve Mladé Boleslavi. :-!
A jaká je Vaše představa o náběhu nového modelu? Na noční směně ukončím starý model a na ranní jedu naplno nový? Za 10 minut přemastavím, předělám a odladím půl fabriky (výrobní linky, roboty, svařováky, přípravky, kompletní logistiku ...) a spolu se mnou celý dodavatelský řetězec několika set firem?
Jasně, nezapomeň založit ještě 10 vláken o tom samém. 10 reakcí ti nicméně psát nebudu, podívej se na tu první.
Teď je ještě brzo na hodnocení, ukáže čas, ohlédnutí za roční produkcí. Linky jedou na plné obrátky, tak se necháme překvapit.
Pokles Škodovky ti nikdo rozmlouvat nebude jelikož to ve tvém případě nemá smysl. Nikdo jiný kromě tebe by si totiž nekoupil za ty samé peníze "starší auto" Raději počká a koupí si nový model. Lidé taky čekali na rozdíly hlavně cenové mezi Octavii a Rapidem. Po představení Octavie se její prodej rozjel víc než dobře a totéž lze říct také o Rapidu.
Enthusiastic.driver
Na první dvacítku nejprodávanějších aut v ČR je docela smutný pohled. Samý Hyundai a Škoda, ojediněle nějaký VW, zbytek paběrkuje... Přitom ještě před nějakými 5-10 lety to byla pestrá směska všeho možného. Já vím, já vím, Škoda tehdy neměla 7 řad a Hyundai nevyráběl nejkvalitnější česká auta, ale i tak, čekal jsem, že pestrost bude větší... tímhle postupem to tu za chvilku bude jak za komančů..,
To si piš. A děti budou za pár let u "pikoly" povinně vyvolávat " íííííííííí deset, dvacet, třicet, čtyřicet - už jdu." 😒 >😁
oživit trh by to chtělo to je pravda. Opel dělá posledních cca 5 let velmi hezká auta, Citoren taktéž. O Italech ani nemluvím hlavně Alfy, ale to jsou spíš srdcovky než "masovky" bohužel. Doufám že se Fiat vydá cestou retra kterou poslední dobou naznačuje.
CenturionCz
Hlavními faktory bude😒br />
1) Větší prodej předváděcích vozů (úspora)
2) Větší prodej ojetých vozů ("úspora", možnost dosáhnout na vůz vyšší třídy, lepší motorizace nebo prestižnější značky)
3) Ekonomická krize
Faktem je, že na všem vydělávají autobazarníci. Jednak mají skvělé argumenty pro levný výkup ("vždyť je krize!", "To žere víc jak 5 litrů na 100? Vždyť to neprodám!") a zároveň vědí, že k nim přijde více lidí než k prodejcům nových vozů. Holt každá doba přeje někomu jinému...
2) Větší prodej ojetých vozů ("úspora", možnost dosáhnout na vůz vyšší třídy, lepší motorizace nebo prestižnější značky)
3) Ekonomická krize
Faktem je, že na všem vydělávají autobazarníci. Jednak mají skvělé argumenty pro levný výkup ("vždyť je krize!", "To žere víc jak 5 litrů na 100? Vždyť to neprodám!") a zároveň vědí, že k nim přijde více lidí než k prodejcům nových vozů. Holt každá doba přeje někomu jinému...
Yamanouchi
Na té ilustrační fotce je v nárazníku radar k adaptivnímu tempomatu? Přijde mi to docela hnusné a hlavně nechráněné.
Zpět k tématu, vůbec se nedivím, že se nová auta stále méně prodávají, když většina nedosáhne na průměrný plat. Navíc kupovat auto, kterému vyjetím z autosalonu spadne hodnota o 30% je prostě čiré bláznovství. Dále patřím ke generaci, která auto zatím k životu nepotřebuje, protože je v dosahu dobrá městská doprava.
Zpět k tématu, vůbec se nedivím, že se nová auta stále méně prodávají, když většina nedosáhne na průměrný plat. Navíc kupovat auto, kterému vyjetím z autosalonu spadne hodnota o 30% je prostě čiré bláznovství. Dále patřím ke generaci, která auto zatím k životu nepotřebuje, protože je v dosahu dobrá městská doprava.
Vzhledem k tomu, že platy nejsou omezeny shora, zatímco zespod ano, tak při jejich normálním rozdělení platí a platilo vždy, že průměr je vyšší než medián. Totéž platilo a platí o tom vyjetí ze salonu. A za třetí - auta nikdy v naší historii nebyla tak levná, jako dnes. A neustále zlevňují a zlevňovat budou.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
rohYpnol
Následuje nižší střední třída s 23 procenty. Celkem 27 procent vozů bylo v provedení kombi a 19 procent hatchback nebo liftback.
Jinými slovy 54 % zbývá na jinou karoserii než kombi/hatchback/liftback... A zná někdo jinou karoserii, která spadá pod nižší střední, než SEDAN?
Jinými slovy 54 % zbývá na jinou karoserii než kombi/hatchback/liftback... A zná někdo jinou karoserii, která spadá pod nižší střední, než SEDAN?
rohYpnol
Neustálé omlouvání propadu trhu. Jednou to jsou povodně, jindy modelová obměna, pak zase sluneční erupce nebo přílet marťanů...
Zdůvodnění je prosté - obchodní společnosti už nemají na rozhazování, lid buď nemá práci vůbec, a když už pak tak mizerně placenou, že o novém voze může leda uvažovat na úrovni konfigurátoru. Zkrátka se to tu už nějakej ten pátek pořádně se*e. To je celé.
Veškeré přetřásání toho, že ten příští rok už se to určitě zlepší... To je přesně stejná taktika, jako když oslovi privážete 20 cm před hlavu mrkev, aby šel vpřed. Ano, funguje to, až ten oslík jednou nutně chcípne 8-s
Zdůvodnění je prosté - obchodní společnosti už nemají na rozhazování, lid buď nemá práci vůbec, a když už pak tak mizerně placenou, že o novém voze může leda uvažovat na úrovni konfigurátoru. Zkrátka se to tu už nějakej ten pátek pořádně se*e. To je celé.
Veškeré přetřásání toho, že ten příští rok už se to určitě zlepší... To je přesně stejná taktika, jako když oslovi privážete 20 cm před hlavu mrkev, aby šel vpřed. Ano, funguje to, až ten oslík jednou nutně chcípne 8-s
Ale ne, nes*e se to. Naopak, dává se to do pořádku. Od 89 nebyl jediný státní rozpočet vyrovnaný (Klausovy triky se schováváním dluhu do Konsolidační agentury nepočítám), neřku-li přebytkový. Vést takhle finance v rodině, už by mi dávno klepal na dveře exkutor. A když nás zloduch Kalousek začal pomalu vracet na zem, navíc v obtížné době, je hned "zle"- "není růst 8-s " - přesněji řečeno růst na dluh.
Nové auto je zbytná věc. Ono to stávající klidně další rok, dva, tři vydrží.
Nové auto je zbytná věc. Ono to stávající klidně další rok, dva, tři vydrží.
tohle už sice zabíhá od aut dál, ale na kalousek tu doslova doje*al co šlo. Škrtit schodek v době krize je totální lapsus.
Porovnání státního rozpočtu s tí rodinným je sice hezké, ale kulhá na obě nohy. Dluh státnu není nic špatného, koneckonců vyrovnaný rozpočet nebyl snad nikdy, a tím myslím i za komančů... Že máme "levné půjčování" pro stát díky dobrému hodnocení je sice krásné, ale nic to neřeší. Navíc zadlužení státu je jedna věc, zadlužení společnosti jako celku je ale mnohem horší. Nedlužíme jen za stát, ale i za kraje, obce atp.
Kalousek to tu zkrátka za 4 roky skvěle pohřbil 8-s
Porovnání státního rozpočtu s tí rodinným je sice hezké, ale kulhá na obě nohy. Dluh státnu není nic špatného, koneckonců vyrovnaný rozpočet nebyl snad nikdy, a tím myslím i za komančů... Že máme "levné půjčování" pro stát díky dobrému hodnocení je sice krásné, ale nic to neřeší. Navíc zadlužení státu je jedna věc, zadlužení společnosti jako celku je ale mnohem horší. Nedlužíme jen za stát, ale i za kraje, obce atp.
Kalousek to tu zkrátka za 4 roky skvěle pohřbil 8-s
OT
Totální lapsus bylo to, že jisté vlády tady v době 5-7% růstu byly schopny udělat schodek také 100 mld. (v dnešních penězích cca. 120 mld.). A v dnešní době tvoří cca. polovinu toho aktuálního schodku jen splátka úroků za ten schodek kumulovaný ...
A je jedno, jestli se bavíme o státním rozpočtu nebo rodinném ... prostě dluh znamená vyžírání budoucnosti. A bohužel, u státu bez jakékoliv vidina na to, že se situace zlepší.
Totální lapsus bylo to, že jisté vlády tady v době 5-7% růstu byly schopny udělat schodek také 100 mld. (v dnešních penězích cca. 120 mld.). A v dnešní době tvoří cca. polovinu toho aktuálního schodku jen splátka úroků za ten schodek kumulovaný ...
A je jedno, jestli se bavíme o státním rozpočtu nebo rodinném ... prostě dluh znamená vyžírání budoucnosti. A bohužel, u státu bez jakékoliv vidina na to, že se situace zlepší.
Souhlas...
A ta druhá půlka jsou mandatorní výdaje, co ta stejná vláda kdysi schválila, aby získala hlasy sociálně nepřizpůsobivých.
8-s
To, ze je normalni utratit vic, nez kdokoliv vydela je nebezpecna predstava, kterou nam cpali do hlavy prave ty "socialni" vlady... a je jedno, jestli se jedna o stat nebo soukromníka.
Neco jineho jsou investice. Pujsit si na investici je OK... ale pujcovat si na duchody a podporu v nezamestnanosti je silene... asi stejne, jako si pujcit na mobil a dovolenou... pak si pujcit na zaplaceni toho puvodniho dluhu... a pak uz jen vyhlizet exekutora.
A ta druhá půlka jsou mandatorní výdaje, co ta stejná vláda kdysi schválila, aby získala hlasy sociálně nepřizpůsobivých.
8-s
To, ze je normalni utratit vic, nez kdokoliv vydela je nebezpecna predstava, kterou nam cpali do hlavy prave ty "socialni" vlady... a je jedno, jestli se jedna o stat nebo soukromníka.
Neco jineho jsou investice. Pujsit si na investici je OK... ale pujcovat si na duchody a podporu v nezamestnanosti je silene... asi stejne, jako si pujcit na mobil a dovolenou... pak si pujcit na zaplaceni toho puvodniho dluhu... a pak uz jen vyhlizet exekutora.
Jesti "Dluh státnu není nic špatného" tak to já naopak jako dost špatné vidím to, ze z mých daní jsou kromě veřejných služeb hrazeny i úroky ze (stále rostoucího) státního dluhu (dnes tuším 40 miliard ročně). Já bych raději viděl aby protekly ekonomikou např. ve formě mezd učitelů, hasičů, policistů ... Třeba bychom pak tady nemuseli tolik mudrovat nad tím proč se nekupují nová auta.
ANo, dluh sám o sobě není nic špatného. Za jednoho předpokladu - že z něj je financován budoucí rozvoj. Tohle je společné i pro ty domácnosti - je něco špatného na tom, když se rodina zadluží na 30 let? Není, pokud se zadluží pro bydlení. Pokud by šel dluh na vrub běžné spotřeby, to je špatně.
Ale u státu chtít bezohledně snižovat schodek, to je úplný výsměch. Opakuji znovu - vyrovnaný rozpočet nebyl v podstatě nikdy, ani za komančů. Vyrovnaný rozpočet nemají (a neměly) ani náš vzor - západní země.
Těžko můžeme chtít, aby se tu nakupovaly nové vozy, které +- stojí stejně jako v západních zemích, když kupní síla je tu ani ne poloviční. Tohle prostě nikdy fungovat nebude.
Ale u státu chtít bezohledně snižovat schodek, to je úplný výsměch. Opakuji znovu - vyrovnaný rozpočet nebyl v podstatě nikdy, ani za komančů. Vyrovnaný rozpočet nemají (a neměly) ani náš vzor - západní země.
Těžko můžeme chtít, aby se tu nakupovaly nové vozy, které +- stojí stejně jako v západních zemích, když kupní síla je tu ani ne poloviční. Tohle prostě nikdy fungovat nebude.
To, zdali jde o totální lapsus je relativní. V USA (ač tam krize udeřila silněji) dosáhli stropu zadlužení a neví jak pokračovat...a ten nárůst byl enormní. Přesto se uváděná výše nezaměstnanosti příliš neliší od té v ČR.
Neříkám, že schvaluji škrcení rozpočtů v krizi, ale vlády mají často tendence utrácet peníze v krizi tak, aby získali podporu veřejnosti a to formou populistických opatření, které krátkodobě zlepší situaci, která se po vyčerpání peněz vrátí zpět, ale vyčerpané prostředky už se nevrátí.
U nás se poměrně vyčůraně (ale chytře) využívá evropských fondů. A jak jsem zmínil, ta nezaměstnanost, ač poměrně vysoká není ve srovnání s některými jinými vyspělými zeměmi, bojujícími s krizí, nijak hrozivá. Můžeme spekulovat do jaké míry je to ovlivněno sousedícím Německem, ale to na věci moc nemění...
No a když se nešetřilo ani v období růstu.... jen se obávám, že nová vláda se bude chtít ukázat a koupit si popularitu.
Neříkám, že schvaluji škrcení rozpočtů v krizi, ale vlády mají často tendence utrácet peníze v krizi tak, aby získali podporu veřejnosti a to formou populistických opatření, které krátkodobě zlepší situaci, která se po vyčerpání peněz vrátí zpět, ale vyčerpané prostředky už se nevrátí.
U nás se poměrně vyčůraně (ale chytře) využívá evropských fondů. A jak jsem zmínil, ta nezaměstnanost, ač poměrně vysoká není ve srovnání s některými jinými vyspělými zeměmi, bojujícími s krizí, nijak hrozivá. Můžeme spekulovat do jaké míry je to ovlivněno sousedícím Německem, ale to na věci moc nemění...
No a když se nešetřilo ani v období růstu.... jen se obávám, že nová vláda se bude chtít ukázat a koupit si popularitu.
Ja Prvni 123
Bylo na čase...
Ještě pořád je to moc. Až klesne výroba aut minimálně o 25%... a budou se prodávat malá auta, která pro Evropu stačí... pak uvidím naději na "uzdravení".
Jo, 3 roky to bude blbý... pak se vytvoří nová rovnováha a bude klid.
Rozhodně lepší než nutit lidi kupovat to, co nepotřebují.
:-!
Ještě pořád je to moc. Až klesne výroba aut minimálně o 25%... a budou se prodávat malá auta, která pro Evropu stačí... pak uvidím naději na "uzdravení".
Jo, 3 roky to bude blbý... pak se vytvoří nová rovnováha a bude klid.
Rozhodně lepší než nutit lidi kupovat to, co nepotřebují.
:-!
Malé auta? Na čo je dobré malé auto? Auto si kupujem aby mi slúžilo a malo dostatočný priestor keď ho potrebujem hentaké rádoby kočáre si môžu nechať. Je dôležité vedieť že pokiaľ tu bude Mercedes, BMW, Audi a ich zákazníci, ktorí žiadajú komfortné auta ale i rodinné verzie BMW 3, Audi A3, A4 či Mercedes tak malé auta nebudú jediné 😄 to sa nikdy nestane. Tak ako sa nestane že ludia začnú kupovať benzínové varianty namiesto dieselových 😄
Žiadne uzdravenie nečakaj. Btw... Ako niekto niekoho núti kupovať niečo čo nepotrebuje? o O
Žiadne uzdravenie nečakaj. Btw... Ako niekto niekoho núti kupovať niečo čo nepotrebuje? o O
Jak nutit ? Člověče, ani nevím. Ale co třeba šrotovné... 😉 Vyvolat v lidech pocit, že by byla škoda toho nevyužít, i když na to reálně nemám.
sargis
kvoli ceskemu trhu tolko nenavisti...je sred roka, nenakupuje sa fleet, ludia setria na dovolenku, caka sa na novy autorok, ktory zacina vystavami v septembri...tolko konfliktu kvoli jednej statistike a piatkovemu volnu.
Objektivne - ano, menej aut, menej nakadov, menej paliva, menej dani statu...ale viac dodatocnych akcii pre konecneho spotrebitela. Pred 2 tyzdnami tu bolo x clankom o tom, ako sa "zlevnuje"...
Kolegyna kupila na lizing nove auto, i20. Bude ho splacat 5 rokov. Uz splatila 3 roky. Najazdenych km 18 000. Sucet hodnoty servisnych ukonov vyssi ako zostatkova hodnota auta. Potom sa necudujte, ze nove auta nejdu. Nemaju dovod ist....
Subjektivne - ti spominani alkaci su vsade a auta si nekupia. A su ludia, co stare auta nemenia, lebo nemusia...ked urobite za tyzden 20 km po hypermarketoch, na to vam staci aj Felda...
Pekny vikend ...mne ho urobil koncept Opel Monza, ktory redakcia uverejni asi az v pondelok ;-\
Objektivne - ano, menej aut, menej nakadov, menej paliva, menej dani statu...ale viac dodatocnych akcii pre konecneho spotrebitela. Pred 2 tyzdnami tu bolo x clankom o tom, ako sa "zlevnuje"...
Kolegyna kupila na lizing nove auto, i20. Bude ho splacat 5 rokov. Uz splatila 3 roky. Najazdenych km 18 000. Sucet hodnoty servisnych ukonov vyssi ako zostatkova hodnota auta. Potom sa necudujte, ze nove auta nejdu. Nemaju dovod ist....
Subjektivne - ti spominani alkaci su vsade a auta si nekupia. A su ludia, co stare auta nemenia, lebo nemusia...ked urobite za tyzden 20 km po hypermarketoch, na to vam staci aj Felda...
Pekny vikend ...mne ho urobil koncept Opel Monza, ktory redakcia uverejni asi az v pondelok ;-\
cudzinec11
aj ked je clovek zamestnany, realne mzdy klesaju. Resp. sa treba narobit viac na rovnaky standard. Hlavnou otazkou v tejto dobe je ako si udrzat sucasny standard... Auta su mozno lacnejsie ako kedysi, ale stracaju enormne na hodnote a ich zivotnost klesa. Vzdat sa velkej casti uspor v tejto dobe na kupu noveho auta - to chce fakt optimistu... Navyse vydavky kupou auta nekoncia... A spoliehat sa na to, ze predam stare a doplatim na nove a o par rokov to iste sa pri tej strate hodnoty jednoducho neda a tato schema prestava fungovat. Financovanie na uver sa da iba pri dlhodobo garantovanom prijme...
Ako tak to este tahaju firemne predaje, ale tam je podla mna tiez otazka, ze dokedy.
Navyse automobilky vyrabaju to, co zakaznik nechce a skusaju, az co si mozu na zakaznika dovolit.
Ako tak to este tahaju firemne predaje, ale tam je podla mna tiez otazka, ze dokedy.
Navyse automobilky vyrabaju to, co zakaznik nechce a skusaju, az co si mozu na zakaznika dovolit.
ten pokles skodovky je teda skutocne dost citelny a tiez prekvapujuci... cakanim na octavku to asi sposobene nebude 😉 ako mi to tu tvrdia miestni odbornici na vsetko 😉 ... som zvedavy co budu tvrdit na konci roka ked to bude vyzerat s prepadom skodovky percentualne rovnako ako teraz... necham sa poucit 😉
[odkaz]
Hyundai :no:
samozrejme som rad ze hyundai pekne slape :yes:
Snad z toho ještě vyrosteš, chlapečku.
Ale jo, mohli jsme jít asijskou cestou. Zavést ohromná cla, aby "západní" zboží bylo neprodejné, koupit licenci na ukončený model a snažit se něco vybudovat. To by byla krása, že...
FSO, TAZ, Tatru a Aviu tiez niekto kupil...
Bůh ochraňoval tehdy Škodovku , a mohlo mne trefit, když myslím loni či předloni u příležitosti výročí prodeje se Klaus tetelil a předváděl v první řadě ...
Kromě toho s kvalitou to nebude asi nic valného. Pamatuji, jak jsem byl v lakovně a když jsme se zakecali, tak vyšlo najevo, že právě Hyundaie mají problémy s tím, že už od výroby mají často porušený a znovu přelakovávány lak.
Faktem je, že tato auta se mi líbí o poznání více než auta německá a to včetně české odnože z Mladé Boleslavi. Ovšem kromě designu moc důvodů pro koupi není (hlavně pokud se člověk nerad nechává masírovat a ovlivňovat reklamou).
Hyundai :no: :no: :no: :no:
Topper :no:
Proste trh je deformovaný, pokrútený, nerovný. Mne je zásadne jedno kto vyrobí auto, bicykel alebo upečie chlieb. Ak je to auto kvalitné, chlieb chutný a bicykel sa nerozpadne po mesiaci. Ale ak niekto nemusí 10 rokov platiť dane, ak mu na fabriku prispejú 50%, ak dostane štátnu zakázku aj keď je najdrahší - tak je niečo zle v kráľovstve. Kríza? Keď za futbalistu zaplatia 20-40mil. Euro to je kríza? Keď jazdíme jeden v aute je kríza? Keď ľudia za soc. dávky chlastajú na lavičke pred domov? Kríza ešte neprišla.
v Hovnayi si myslia, že keď budú porovnávať octaviu v základe a tie ich paskvíle v plnej palbe ludí tým oblbnú (niektorích áno). Človek ktorý má niečo v hlave takú hnusnú potvoru ako je Hovnay nekúpi. 😉
Keď si porovnáš ceny tých aut v rovnakej výbave moc rozdiel tam nieje, aj keď tá Korejska *** je lacnejšia nekúpil by som to ani za nič.
Je rozdiel kúpiť nové auto za super cenu a za 4 roky ho predať za smiešnu cenu lebo jeho kvalita je na bode mrazu a kúpiť niečo "obyčajné" síce drahšie no nemá problém to vydržať 10 rokov.