Novinky
sargis
12
uz vidim, ako si fanatici vytlacia celu seriu obrazkov, daju v poradi na seba, budu si nimi rychlo listovat a dostanu "dynamicky slow-motion" pohyb SpaceSportbacku prudko vyberajuceho lavotocivu zakrutu...a do toho tvuk F1 z radia a pondelok je hned krajsi >😁
Invert
0
Říká příznivec Opelu... 😉
Bobo(CZ)
0
Dobrej příspěvek, konečně někdo s nahledem :yes:
ještě by o chtělo doplnit informace o vylepšeních které rapid dostane (xenony, 1,6TDI 66kW DSG/man., drobné vzhledové prvky atd...)
Jinak tento spaceback si myslím má velkou šanci na úspěch (jako náhrada za fabii combi)
Jinak tento spaceback si myslím má velkou šanci na úspěch (jako náhrada za fabii combi)
Náhrada za Fabiu kombi to iste nebude, predpokladám, že (nová) Fabia ponúkne väčší objem kufra (odhadom 450l), zároveň má Fabia kombi tradíciu a je populárna, to by Škoda len tak nepustila. Bude to klasický hatch nižšej strednej (na spodnom okraji), ale s o niečo väčším kufrom, ako je štandard (tipujem min. 400l).
Nebude to náhrada Fabie combi, ale její alternativa (z hlediska zákazníků).
Bude mať rovnaké motory, volant a sedadlá... no to som tak rád za takúto hodnotnú informáciu, bez toho by deň nebol úplný. >😒]
Ale vážne, ja logiku v Rapide SB vidím: jednak bude mať konečne Škoda pre nižšiu strednú triedu typickú karosériu hatchback, jednak sa to typicky v duchu filozofie Škody tvári ako niečo viac, ako bežný HB, niekde na polceste medzi HB a kombi, čím si zároveň udrží primeraný veľkostný odstup od Fabie (i v budúcej generácii), dĺžka odhadom cca. 4,3m, kufor cca. 400l, to bude dostatočný odstup ako od Fabie nižšie, tak od Octavie vyššie. Zároveň na kombi by už nebolo veľa priestoru, keď zohľadniac Rapid lift by malo kombi cca. 550l, čo by mohlo kanibalizovať na Octavii kombi a to Škoda nemôže pripustiť.
Ale vážne, ja logiku v Rapide SB vidím: jednak bude mať konečne Škoda pre nižšiu strednú triedu typickú karosériu hatchback, jednak sa to typicky v duchu filozofie Škody tvári ako niečo viac, ako bežný HB, niekde na polceste medzi HB a kombi, čím si zároveň udrží primeraný veľkostný odstup od Fabie (i v budúcej generácii), dĺžka odhadom cca. 4,3m, kufor cca. 400l, to bude dostatočný odstup ako od Fabie nižšie, tak od Octavie vyššie. Zároveň na kombi by už nebolo veľa priestoru, keď zohľadniac Rapid lift by malo kombi cca. 550l, čo by mohlo kanibalizovať na Octavii kombi a to Škoda nemôže pripustiť.
No s tím odstupem od Fabie nevím nevím... Fabia má být pozicována jako hodnotnější auto, o moc menší asi taky nebude... současná Fabia Combi má 4,25m a 505 litrů. Leda že by kombík od Fabie nebyl vůbec, tomu ale nevěřím...
Pokud bude Fabia Combi, pak by logicky měla být dražší než Rapid SB.
Pokud bude Fabia Combi, pak by logicky měla být dražší než Rapid SB.
Samozrejme je možné a dokonca veľmi pravdepodobné, že mainstreamové kombi segmentu B bude drahšie, ako lowcostový hatch segmentu C. Ale o tom veľkostnom odstupe od Fabie som presvedčený, ak bude aj nová Fabia väčšia, ako doteraz, bude to v rámci obvyklých medzí, tak povedzme že bude mať dĺžku 4,05 m, rázvor 2,48m a kufor 310l, Rapid SB ale bude mať odhadom 4,30 m dĺžky, rázvor 2,60 m a kufor cca. 400l, takže odstup tam bude vo všetkých relevantných parametroch (akurát šírka bude asi veľmi podobná).
Fabie by mela byt mensi nez Rapid, takze predpoklad ze by mela byt drazsi je dle meho mimo. Uz od pocatku ma Rapid problem s cenovkou, takze Fabie musi drzet cenu konkurence a ne byt jeste drazsi nez Rapid. To ze ma byt hodnotnejsi se pise akorat na papire, vidime jak dopadla OIII. Videl bych to spise na to ze Fabie III vyuzije spoustu dilu Rapida a ze bude kombik bych moc neveril, pac se bude tlouct velikosti kufru s Rapidem SB 😉 Rekl bych ze je tu konecne neco zajimave od Skody >😁
Máš v tom guláš... Fábia je nad Rapidem. Rapid je jen větší,ale to je vše...
V cem je Fabie nad Rapidem??? Neblazni 😉
Rapid ma podvozek stejny v predu, zadek z OI, coz nebude o nic lepsi ci horsi nez Fabie II. Vnitrek designove lepsi a materialove stejny. Ty auta jsou stejna bida, pricemz je Rapid aspon vetsi 😉
Rapid ma podvozek stejny v predu, zadek z OI, coz nebude o nic lepsi ci horsi nez Fabie II. Vnitrek designove lepsi a materialove stejny. Ty auta jsou stejna bida, pricemz je Rapid aspon vetsi 😉
Jel jsi v tom někdy? Seděl jsi v tom někdy? >😁 To je jak srovnávat MINI s Loganem a tvrdit, že Logan je nad Mini >😁 😉
Bez urážky, ale to je výrok hodný školáčka z první třídy 😉
Bez urážky, ale to je výrok hodný školáčka z první třídy 😉
Tady souhlasím, Fabia v interiéru hlavně v lepších výbavách vypadá a je hodnotnější. Spíše mě mrzí, že něco jako Rapid, tedy spíše lowendový model nezačli bouchat jen v Seatu, Seat tím v mainstreamu pohřbít a mít tak lowendovou značku pro koncern... ale je to jejich rozhodnutí.
Ja bych spise porovnaval zaklady a tam si mylsim ze je nebo neni rozdil neznatelny. Porovnavat vyssi vybavy nema smysl, tak se pak muze dostat fabie na 600tis a to si nedokazu fakt predstavit 😉
Problém je možná v tom, že jsou trhy, kde je Seat vnímán lépe než Škodovka. Souhlasím ale s tím, že nabízet čistokrevné lowendové modely vede k pohřbení mainstreamové budoucnosti. Renault s Thalií v ČR a v dalších postkomunistických zemích by o tom mohl vyprávět. Thalia se tady neměla nikdy prodávat. Snad jen v době, kdy vycházela z tehdy ještě aktuálního Clia. Nepochopím, proč to Renault u nás udělal.
Rozdiel medzi Fabiou kombi a touto krasou je. Rapid je priestranejsi (sirsi a vacsi razvor kolies). Otazne aj je, ci sa Skoda pri Fabii 3 nerozhodne skoncit s verziou kombi a nenahradi ju uz tak slubovana 3 dv. verzia.
Co sa da vycitat modelu Rapid je snaha o jeho zaradenie medzi low end. Ide vsak len o marketingovy krok. Oproti priamej konkurencii je stale radovo o 50.000 Kc drahsi (pri porovnani rovnakej vybavy ci vykonu).
Co sa da vycitat modelu Rapid je snaha o jeho zaradenie medzi low end. Ide vsak len o marketingovy krok. Oproti priamej konkurencii je stale radovo o 50.000 Kc drahsi (pri porovnani rovnakej vybavy ci vykonu).
Logicky, když zruší kombík od Fabie, tento model ho nenahradí, přeci jen využitelnost kufru Fabie je velmi dobrá a těží z klasické karoserie kombi. U Škodovky na tohle vždy hrajou, takže Spaceback se tímto pozvolným zadkem nevypadá zrovna jako stěhovák, který by měl Fabku nahradit. Je to jen můj názor a až se auto zbaví veškerých maskovacích záslepek, nebude to vypadat špatně. Troufnu si říct, že prodejně u nás může reálně zatopit třeba takovému Golfu 😄
S tou Fabii kombi to bude zajimave, pac by to byly dve auta podobne velikosti a kufru a kdo si tohle vyhazovani penez dnes na evropskem trhu muze dovolit. Porad me napada jen mozna varianta Rapid s mensim rozvorem a vetsim kufrem, pri mrte spolecnych dilech a to pak nebude Fabie, ale porad Rapid.
Lidi co kupujou Golfa, ho kupujou ze je to Golf a nechteji predrazeny lowend podobne velikosti 😉
Lidi co kupujou Golfa, ho kupujou ze je to Golf a nechteji predrazeny lowend podobne velikosti 😉
V ČR? Když jim nabídneš podobně veliký auto stejné koncepce ( je to defakto hatchback), za podobnou či lepší cenu a s logem Škodovky, stejnými motory ( 1.2 i 1.4TSI a 1.6Tdi), nemyslím si, že by oproti Golfu pak v prodejích stagnoval, ba naopak 😄 Navíc karoserie vypadá, že nabídne větší kufr a na to se tady slyší 😄
Motory mít Rapid nebude stejné jako Golf. Ten bude ještě nějakou dobu dál s novou generaci EA211. Vzhledem k cenám liftbacku si myslím že Spaceback půjde snad ještě níž, ale i tak nepůjde o nějakého přímého konkurenta Golfu.
Tak jinak. Když se bude normální čech, který se o to nezajímá rozhodovat. Uvidí Golfa HB a Rapid Spaceback. Podobně velká auta, motory stejný ( Já vim, že v jiný generaci, ale to většina lidí neví), cena nižší a logo škodovky. Myslím, že Spaceback zatopí Hatchbackum nižší střední a to nejen Golfu, ale i Astře, Focusu, Korejcum i Japoncum 😄 Nechme se překvapit 😄
Dostane "techniku golfu" za nižší cenu a v českém balení, takhle ti to prodejce naservíruje 😄 Bude to "nový český golf s větším kufrem" , stejně, jako se to tradovalo o Felicii ve své době 😄
Dostane "techniku golfu" za nižší cenu a v českém balení, takhle ti to prodejce naservíruje 😄 Bude to "nový český golf s větším kufrem" , stejně, jako se to tradovalo o Felicii ve své době 😄
Vycházíš z předpokladů, které neexistují. Jsou to jak sám píšeš věci typu kdyby. Reálně pokud by se někdo zajímal o koupi novot, sám víš, že si je dotyčný půjde vyzkoušet a to by Rapid nemohl ustát... Techniku Golfu má, ale to samé jde říct o Fabii a ještě v životě jsem o tom neslyšel. U nás by se mohl prodávat jen proto, že má znak škodovky, proti liftbacku nemá prakticky co nabídnout, když už zde budeme máchat velikostí kufru.
Ano je to kdyby 😄 Ale Rapid spaceback bude i velikostně podobný Golfu oproti Fabii. A jak sem řekl níže, cena bude dost rozhodující 😄
Cena, necena, ten kdo bude přemýšlet nad Golfem, tak opravdu o Rapid nezavadí. Rapid má stále tu samou konkurenci - P301/CE, Fluence nebo třeba Cruze a ve variantě HB přijde o další plus v podobě velkého kufru.Pak už opravd bude fušovat přímodo revíru Meganu, i30 či Ceedu, díky nižší ceně.
Já si to nemyslím 😄 Vím, kam patří ve srovnání ( To až přijde Adam Nováků to jistě ještě upřesní 😁), ale reálně se zákazník rozhoduje jinak, než autotesty >😁 Souhlasím, že Meganu, i30 a Ceedu zatopí dost, ale myslím, že i Golfu 😄
Mám takový pocit, že každý cílí na trochu jiného zákazníka. Řekl bych, že rozdíl mezi nimi pozná i laik po prvním usednutí.
Jenže cena často rozhodne a vystrčí do ústraní i plastový interiér, jestli rozumíš 😄 Uvidíme 😄
To chápu. Ale pak bych to neviděl na zatápění. Takový člověk pravděpodobně ani nebyl v cílové skupině Golfu. Ne, to bychom museli mít člověka, který si chce koupit Golf, je za něj ochoten zaplatit to, co si prodejce žádá, načež uzře Rapid Spaceback a uteče ke Škodovce si jednoho objednat. 😄
Dobře, to máš pravdu, takhle se nechová zákazník Golfu, ale Čech, který chce Hatchback větší než je sousedova Fábie ... 😄 A že jich u nás je dost to snad souhlasíš 😄 Půjde obcházet autosalony, uvidí Golfa a řekne si.. hm je peknej, ale mam určitej rozpočet... pak přijde vedle do Škodovky a uvidí tam něco, co je kompromisem 😄
Kdo chce Golf, koupí Golf 😄
Kdo chce Golf, koupí Golf 😄
A pak dojde až k Renaultu a zjístí, že za danou cenu může mít i mnohem větší Fluence.
Jenže o Renaultu franta řikal, že se rozpadne a není to ta koncernovwá kvalitka 😄 Přeceňuješ českýho zákazníka Grifithe >😁
A ty je zase zbytečně podceňuješ. Ano, stádo, které nutně potřebuje mít okřídlený šíp na kapotě je značné, ale odečti si z prodejních čísel 60% firemních zákazníků a reálně už ta čísla i proti konkurenci tak do očí bijící nejsou. Nelze si myslet, že každý kupující je jen ovce, co nemá informace a jde jen do Škody jako "české" značky. To zde bývalo kdysi, dnes je trh mnohem diverzifikovanější.
Ne, to neříkám, že každý, ale část populace, která není malá takhle uvažuje... napříč generacemi to takhle je a ještě notnou řádku let bude, pokud je Škodovka nezradí totálně. Setkávám se s tím dnes a denně... "radši si koupim oktávku, ta je spolehlivá, než rencka, francouzi se kazí, korejci jsou na nic" >😁 Taky doufám v napravení a taky mám Renault rád.. 😄 Kvalita aut se už skoro vyrovnala...
Samozřejmě nějaká část to tak má, ale ta se myslím den ode dne změnšuje. Lidi nejsou stádo tupounů. Bohudík. 😉 Kvalita se opavdu srovnala, někdy by se člověk divil, co že je kvalitnější >😁
No.. já sem s lítostí zjistil, že renault, kterýho sem měl se totálně rozpadl >😁 A to sem si ho tak chválil... Ale na druhou stranu, ty koncerny co máme doma a v okolí rodiny nejsou také vzory spolehlivosti >😁
Ještě doplním. Pokud zůstaneme v rámci Koncernu, tak bych to spíš viděl na rekrutování z řad zákazníků Fabie a Rapidu (popřípadě i jejich klonů). Oproti Fabii bude o něco prostornější, o proti klasickému Rapidu bude o něco kratší (můj předpoklad).
Golf si hraje na svém písečku. Pokud někdo chce něco levnějšího než Golf, tak má dost na výběr. Neříkám, že k žádnému překryvu nedojde, jen si myslím, že bude hodně malý.
Golf si hraje na svém písečku. Pokud někdo chce něco levnějšího než Golf, tak má dost na výběr. Neříkám, že k žádnému překryvu nedojde, jen si myslím, že bude hodně malý.
Fábie byla plánovaná na MQB, moc toho tedy s Rapidem sdílet nebude (pod obalem tak převodovky, do budoucna motory, možná komponenty jako autobaterie, alternátor, kompresor klimatizace, ale takové věci sdílí hojně už dnes). Ten sdílí dostatečně. Před uvedením Rapidu se říkalo, že Fabia bude hodnotnější (o kolik, to je otázka), takže by mohla být dražší (hlavně kombi). OIII rozhodně není moc povzbudivá.
Souhlasim s tebou, a prave ze vychazim z OIII, kde se taky tvrdilo kde co a vysledekem je spise krok zpet v ramci setreni. Proto nepredpokladam ze by zrovna FIII mela byt extra kvalitni model, kvalitnejsi nez OIII. To ze ma byt FIII na MQB je zname, otazka je co bude skutecnost. Nabizi se logicka varianta uriznout kufr a mit kratkou Fabii. Druha dle meho logicka varianta je nabidnout malou Fabii 3 a kratky 5 dverak bez kombi. Skoda bude muset nabizet kratkou Fabii za stejne penize jako FII, proto nepredpokladam ze bude na vyssi urovni nez Rapid, spise na stejne, ale pak se da klidne psat jako ho technicky valcuje >😁
Proto jsem minulý rok psal, že OIII napoví. Pokud to nebude žádný zázrak, nelze očekávat, že jím bude FIII. Může být klidně lepší než Rapid, ale o kolik, že. Někdo říká, že nebude na MQB. Já to beru tak, že MQB má šetřit peníze, tak proč nešetřit u Fabie. Jediná alternativa, která mě napadá, je postavit ji na NSF. Něco jsem četl, že by na ní mohlo stát i větší levné auto.
Jak jsem už v minulosti napsal, bude zajímavé, jak se Škoda popere s tou karosářskou a velikostní polévkou. A to jsem ani neuvažoval Spaceback. 😄
Jak jsem už v minulosti napsal, bude zajímavé, jak se Škoda popere s tou karosářskou a velikostní polévkou. A to jsem ani neuvažoval Spaceback. 😄
Ona je otazka co bude vetsi setreni, jestli ufiknout Rapida na kratkou FIII nebo FIII postavit na MQB. To by bylo nove auto a v kolika by se pak delalo verzich. Nemlatily by se verze s Rapidem??? atd. Ja zatim porad vidim sance Fabie jedine pod Rapidem, takze ani NSF by nemuselo byt mimo. V prvni rade pujde o to co nejvice usetrit a v druhe, aby to nebylo tak videt. Ze by tedy kratky Rapid nebo 3 a 5dvirko FIII na NSF??? >😒] Obe varianty budou stejne osizene, takze by se mi porad asi nejvice libila ta varianta kratky Rapid, pac za stejne penize dostanu vetsi karu. Trochu mi jen nesedi ten design, jak by asi vypadal zkraceny Rapid na Fabii, ikdyz u Fabie neslo nikdy o krasu 😉
Jojo, bude to zajimave, snad jedine co me za poslendich par let dozene k vetsimu zajmu o Skodu >😒]
Jojo, bude to zajimave, snad jedine co me za poslendich par let dozene k vetsimu zajmu o Skodu >😒]
Z dlouhodobého hlediska? Řekl bych MQB. Pokud jde o vývoj, podle mne to nebude tak velký rozdíl. Budou stavět na předpřipravené platformě, na které budou stát minimálně tři další auta. A třeba Octavii vyrábí na stejné lince jako Rapid. Pokud bys to bral takhle, tak ani nemá moc smysl zkracovat Rapid, můžeš jet evoluci stávající Fabie na PQ25. S Rapidem můžeš sdílet, co budeš chtít.
aj ja uz som niekde cital o FIII na MQB, ze bude mat razvor niekde medzi 2,5 a 2,55 m...
a ono to trosku aj dava zmysel, ked si zobereme, ze v MQB sa nam trochu "obmedzil" ten priestor vpredu vplyvom posunutia prednej napravy dopredu o 4 cm, tak tym natiahnutim razvoru len umoznia podobne priestorove pomery ako aktualne...
co sa zlepsi, bude vyvazenie - jazdne vlastnosti, pasivna bezpecnost - a o to asi ide najviac 😉 , taktiez vraj kufor ma byt vacsi...
preto tento "HB Rapid" - tak by som to videl asi najviac, bude hlavne pre tych, ktori budu chciet mat auto, v ktorom sa v pohode odvezu 4 cestujuci + nejaka ta mensia batozina.
kratsie auto = lepsia manevrovatelnost v meste.
toto budu hlavne argumenty Skodovky...
ak sa im teda zda byt na C´eede dobra cena, a chcu HB od Skodovky za podobnu cenu = nech sa paci Rapid HB 😉 - vnutorny priestor pre 4 este hadam aj o chlp lepsi, kufor +, - rovnaky... 😉 okridleny sip na kapote ako bonus >😁
a ono to trosku aj dava zmysel, ked si zobereme, ze v MQB sa nam trochu "obmedzil" ten priestor vpredu vplyvom posunutia prednej napravy dopredu o 4 cm, tak tym natiahnutim razvoru len umoznia podobne priestorove pomery ako aktualne...
co sa zlepsi, bude vyvazenie - jazdne vlastnosti, pasivna bezpecnost - a o to asi ide najviac 😉 , taktiez vraj kufor ma byt vacsi...
preto tento "HB Rapid" - tak by som to videl asi najviac, bude hlavne pre tych, ktori budu chciet mat auto, v ktorom sa v pohode odvezu 4 cestujuci + nejaka ta mensia batozina.
kratsie auto = lepsia manevrovatelnost v meste.
toto budu hlavne argumenty Skodovky...
ak sa im teda zda byt na C´eede dobra cena, a chcu HB od Skodovky za podobnu cenu = nech sa paci Rapid HB 😉 - vnutorny priestor pre 4 este hadam aj o chlp lepsi, kufor +, - rovnaky... 😉 okridleny sip na kapote ako bonus >😁
Karosářská varianta pro dané auto celkem praktická, ty "skoro kombi" jsou celkem praktické :yes: Ještě o chloupek měkčí podvozek a novou 1.2TSI místo staré a můžem se začít bavit.
Pokud by Rapid Spaceback měl vypadat jako na tomto konfigurátoru : [odkaz] pak buďme rádi za proti tomu skvěle vydařenou standardní verzi liftbacku. Toto je opravdu trochu přešlap...
Nevidím na tom nic "přešlapového", podobně řešenou karoserii měla už třeba Mazda 323 F poslední generace a dost se to podobá Fabii combi první generace. Divné je to tím, že to nejde jednoduše zaškatulkovat ani jako hatcback, ani jako kombi.
Mě to přijde, jako by základní liftback utrpěl pořádný zásah do kufru kamionem. Velmi úzké zadní sloupky s až příliš bohatm prosklením působí na mě silně nepatřičně. Fabie kombi první generace je proti tomuto krasavicí. Co na tom nejde jednoduše zaškatulkovat? Je to hatchback, co vypadá opravdu divně.
dizajnová ikona, až mi vhrkly slzy do očí! fantazie! král třídy! jasná volba! linky jako břitva! nejsi než tvoje auto, plakáte! >😁 >😁 >😁 >😁
Kdyz to shrneme, tak design auta dela to co se maskuje a to je u Skody jako vzdy maska, predni svetla a zadni svetla >😁
Hele, ale došlo ti, že je to auto ještě zamaskovaný ?😁
Koukni na můj odkaz, věřím že z 99% jde o finální verzi designu.
Na tvém odkazu vypadá jinak, než na fotkách zde. Tady mi to přijde karoserií spíše jako A3 sportback či Mazda 323F, ale na tvém odkazu to vypadá jak kombi 😄
Tak si počkejme a uvidíme, já tvrdím, že vidíš na 99% finální a reálnou verzi 😄
čert vem design. Já si jen říkám jestli to nebude tak, že zákazník zaplatí low endovou cenu za auto a až se mu vysype ten "vynikající" turbo motor tak bude platit high end cenu za uvedení auta zase do provozu. ;-\ Tohle auto by potřebovalo nutně nějakej solidní motor jako třeba již nepoužívaný 1,6 75 kW. Nenáročný na provoz a maximálně spolehlivý.
...a neschopný splniť emisnú normu Euro 6. 😉
Jak se pro takový motor liší Euro6 od Euro5? Kdybys nevěděl, tak ti napovím: neliší. Metodika měření bude nejspíš jiná, ale tam to končí. Změna se týká jen přímovstřikových motorů. A vznětových, samozřejmě.
EURO 6 je moderní ekologický motor, který svými plyny hnojí kytičky kolem silnice, zatímco EURO 5 je zastaralý neekologický šrot, který způsobuje rakovinu, vymírání žab a čolků a v neposlední řadě uvadání bodláků a kopřiv kolem silnic >😁 To vše co jsem vyjmenoval samozřejmě jen na papíře. V reálu se od sebe neliší (co se týče ekologie nemyslím technicky) >😁
Hardwarovo možno nie (aj keď povedzme vstrekovače by mohli byť iné), ale softwarovo rozhodne. Dovolím si predpokladať, že 1,6MPI, ak by mal spĺňať emisnú normu E6, nebude dosahovať rovnaké parametre, ako pôvodná 1,6MPI z Octavie II (ten bol tuším len Euro 4), teda najmä výkon, krútiaci moment a ich priebeh by bol modifikovaný a zrejme nižší.
Tak se na tu normu podívej. Pro zážehové motory se nic nezměnilo, jen omezení okolo pevných částic a ta se týkají jednotek s přímým vstřikem, tedy u VW/ Audi FSI, TSI a TFSI. Proto mají také nové 1,8 a 2,0 dva systémy vstřikování, přímé i "nepřímé". Pro MPI se nic nezměnilo. Maximálně metodika, jak jsem napsal.
Když se žádný limit nezměnil, proč by se měl měnit motor? Pokud se změní, tak ne kvůli Euro6. Je tam ta možnost, že novou metodikou změří něco, co stará nezměřila, to ano.
Když se žádný limit nezměnil, proč by se měl měnit motor? Pokud se změní, tak ne kvůli Euro6. Je tam ta možnost, že novou metodikou změří něco, co stará nezměřila, to ano.
Ak sa pre zážihové motory "nič nezmenilo", prečo odišlo do histórie x benzínov s poukazom na neschopnosť splniť novšiu emisnú normu? Ostatne ak sa "nič nezmenilo", načo by tá nová norma vlastne bola? 😉
"EURO 4. Norma EURO 4 platná od 1,10 2006 emisné limity ešte viac sprísnila. Oproti predchádzajúcej norme Euro 3, znížila obsah pevných časti a emisií oxidu dusíka vo výfukových plynoch automobilov na polovicu. V prípade naftových motorov potom donútila výrobcov k výraznej redukcii CO, NO2, nespálených uhľovodíkov a pevných častíc.
EURO 5. Od 1.9. 2009 platná emisná norma sa zamerala hlavne na znižovanie množstva pených častí PM a to až na pätinu z pôvodného množstva (0,005 oproti 0,025 g/km). Nepatrne sa znížili aj hodnoty NOx pre benzínové (z 0,08 na 0,06 g/km) a dieslové motory (z 0,25 na 0,18 g/km). V prípade naftových motorov došlo aj k zníženiu HC + NOX z 0,30 na 0,23 g/km."
"EURO 4. Norma EURO 4 platná od 1,10 2006 emisné limity ešte viac sprísnila. Oproti predchádzajúcej norme Euro 3, znížila obsah pevných časti a emisií oxidu dusíka vo výfukových plynoch automobilov na polovicu. V prípade naftových motorov potom donútila výrobcov k výraznej redukcii CO, NO2, nespálených uhľovodíkov a pevných častíc.
EURO 5. Od 1.9. 2009 platná emisná norma sa zamerala hlavne na znižovanie množstva pených častí PM a to až na pätinu z pôvodného množstva (0,005 oproti 0,025 g/km). Nepatrne sa znížili aj hodnoty NOx pre benzínové (z 0,08 na 0,06 g/km) a dieslové motory (z 0,25 na 0,18 g/km). V prípade naftových motorov došlo aj k zníženiu HC + NOX z 0,30 na 0,23 g/km."
Nic se nezměnilo (mezi Euro5 a Euro6, ještě jednou, pro jistotu) pro zážehové motory bez přímého vstřikování. Největší změny byly u vznětových motorů. To jsou také motory, jestli ti to někdo zamlčel. 😉 1,6 MPI se dělal i ve verzi plnící Euro5, tedy i Euro6, leda by dojel na změnu metodiky. Čímž dementuji tvé prohlášení, že je "neschopný splniť emisnú normu Euro 6."
Hm, tak som si zbežne pozrel podrobnosti o tých emisných limitoch a zdá sa, že máš asi pravdu: pre nepriamovstrekové benzíny sa nič nezmenilo. Otázka potom je, prečo výrobcovia argumentujú pri vyradení niektorých motorov (práve nepriamovstrekových benzínov ako 2,5 R5 vo Forde) práve novou emisnou normou? Je to len alibizmus alebo obchodná stratégia? ;-\
Pro benzíňáky byla "kladivem" norma Euro 3 a pak ještě přísnější Euro 4. Euro 5 už pro benzíňáky moc nezměnilo a Euro 6 už vůbec ne. Jen se v průběhu let změnila metodika, např. kdysi byla povolena (zhruba) půlminuta či minuta na "zahřátí motoru", dnes se měří emise hned od nastartování.
Ty "ochdody do důchodu" nebyly nutností, ale pro autmobilky bylo jednodušší udělat "zgruntu" nový motor než dělat x-tou ekologickou modifikaci staršího motoru. Nemálo motorů pocházelo ještě z 80. let a při jejich původní konstrukci se s dnešními "cinkrlátkami" nepočítalo.
Ty "ochdody do důchodu" nebyly nutností, ale pro autmobilky bylo jednodušší udělat "zgruntu" nový motor než dělat x-tou ekologickou modifikaci staršího motoru. Nemálo motorů pocházelo ještě z 80. let a při jejich původní konstrukci se s dnešními "cinkrlátkami" nepočítalo.
Já mám dojem jestli nebyla náhodou EURO 5.
Ano, dělal se i jako Euro5. I když pochybuji, že z něj někdo byl nadšený. Dopadl jako valná část 1,6. Jako původní Euro3 prostě nejezdí (z několika důvodů).
Možné to samozrejme je, manželka ale mala Octu 1,6MPI r.v. 2005 s Euro 4 (ktorá vtedy ani neplatila), logicky som preto predpokladal, že ak Euro 5 platí od 2009 a práve v tom roku dostala O II facelift a nové motory, tak starý a ďalej neponúkaný 1,6MPI už novšej norme neprispôsobovali.
A co podle tebe montovali do Tour (druhé, ne původní)? V ČR byla v nabídce jen s 1,6 MPI, co vím. Nebo do Seatu Exeo?
Máš pravdu predseda 😉 (písal som, že to bol len predpoklad).
1.6 MPI byl i ve verzi Euro 5. Montoval se třeba do Oktávky Tour II nebo Oktávky LPG. Verzí Euro 5 se dočkaly i motory 1.4 16V, 1.6 16V a 2.0 MPI, ale objevují se jen sporadicky, když je někde potřeba "zalepit" díru v nabídce. Důvod je zřejmý - jednak tzv. emise CO2 a pak to jsou ještě poctivé neošizené konstrukce, takže na nich nemá výrobce takový zisk.
Nové 1,6 jsou (a staví další motorárnu, která má dělat jen 1,6), jen je zřejmě nikdy nenabídnou v EU. 81 kW @ 5800, 155 Nm @ 3800.
aha a pro jaký trh se budou vyrábět, Rusko nebo jižní Amerika?
Aktuálně ji nabízí v Číně. Motorárnu staví v Rusku (hotová má být myslím 2015). V Jižní Americe ji nabízí také, jestli si dobře pamatuji, ale jistý si nejsem (a nechce se mi to ověřovat).
A taky nenažraný >😁 Ale jinak je to ok motor😁
definuj nenažraný. Co vím tak to žere kolem 8 litrů. TSI na tom není jinak.
maximálně spolehlivý?
solidní motor??? - to možná, ale já si raději do foukání připlatím, než jezdit většinu doby v otáčkách, kde má výkonu jak felicia 1.6, a k tomu abys jí probral musíš jít aspoň nad 5tisíc otáček...
ohánět se maximálním výkonem umí každý, ale že v těch nejpoužívanějších je výkonu pramálo s poměrem ku spotřebe raději nemluvě....
na atmosféru to rozhodně není tak dobrý motor, jak tady píšeš... 😉
solidní motor??? - to možná, ale já si raději do foukání připlatím, než jezdit většinu doby v otáčkách, kde má výkonu jak felicia 1.6, a k tomu abys jí probral musíš jít aspoň nad 5tisíc otáček...
ohánět se maximálním výkonem umí každý, ale že v těch nejpoužívanějších je výkonu pramálo s poměrem ku spotřebe raději nemluvě....
na atmosféru to rozhodně není tak dobrý motor, jak tady píšeš... 😉
Ač se nejedná o nejlepší 1,6ku pod sluncem, tak určitě spolehlivostí tento motor zaručeně vyniká. Proti 1,2 TSi až ukrutně. Kdyby se tyto dva motory prodávaly souběžně s cenou lepší o cca 10-15 tisíc (například místo 1,2 MPI), tak je hned jasné, který z nich bude tím nejprodávanějším... Srovnání turba a atmosféry je jasný a obecně známý fakt.
maximálně spolehlivý a solidní motor můžeš psát klidně bez otazníků. Je to léty potvrzený fakt. Zdá se mi, že pleteš motor 1,6 z Feldy a 1,6 75 kW, když tu píšeš o Feldě. Ten motor nejede vůbec tak tragicky jak tu popisuješ. O1 s ním rozhodně nebyla brzda provozu a s lehkým Rapidem by cvičil taky solidně. Neříkám, že je to špička mezi atmo motory, ale poměr cena - výkon - spolehlivost - hospodárnost je to dobrý motor míněno mezi VW motory. Není to závodní motor, ale on se taky Rapid nesnaží být závodní auto. Takže pro nějaký rodinný ježdění by byl úplně ideální. A spotřeba skutečně osciluje kolem 8 litrů takže o spotřebě klidně mluvit můžeme. 😉
Tak už aj Škoda bude vyrábať recyklované Audi A3.Rovnako ako Seat robí A4,len dúfam,že nie s podobným výsledkom. 😢
To by lidé mohli skákat radostí, kdyby to byl přeznačený starý Sportback. Ač jeho palubka pamatuje krále Klacka, je to solidní auto.
No nevím, pro žádnou automobilku to dobrá vizitka není. A3 Sportback se ke konci prodávaly za cenu Octavie, kdo chtěl, měl možnost.
Pořád si myslím, že to bylo kvalitnější auto než bude Spaceback.
O tom nikdo nediskutuje.. jistě také výrobně mnohem dražší.
Byla to však pointa mého příspěvku. Přeznačení staršího auta není nic, čím by se mohli chlubit, ale ve výsledku by člověk dostal lepší auto.
a viete si predstavit, ze by to malo multilink v zaklade !!!??? >😒] >😒] >😒] - tak ako vsetky A3 min. gen. ? >😁
No to je právě ono... z inženýrského pohledu není problém nacpat multilink do lowendu, jen je to drahé na výrobu. Proto si myslím, že varianta minulé A3 prodávané jako Rapid je ideově pochybená 😄
ved ja viem 😉
zbozne prianie niektorich jedincov na "reinkarnaciu starej A3" je zhola nezmysel...
😉
zbozne prianie niektorich jedincov na "reinkarnaciu starej A3" je zhola nezmysel...
😉
v portfoliu Škody. Mám problém je na první pohled na silnici rozeznat 😒
To sme uz asi viaceri....inac tie zadne svetla sa mi javia, akoby mali na sklade prilis vela zadnych svetiel este z cias predchadzajucej Fabie
Zadní světla jsou maskování, ta budou ve finále jiná, ale jde o to, že základní tvary a rozměry těch škodovek prostě splývají. Rapida a Octavii poslední generace skutečně rozeznám až při delším zkoumání. Včera jsem jel před faceliftovaným Superbem a říkal jsem si co je na tom autě divného, pak mi došlo že to asi bude FL, ale všiml jsem si jen jiného loga a jiných denních světel. Ta unifikace je prostě strašná.
To auto je takový trochu nepodarek. Zdá se že jediný nárust prostoru se koná nad úrovni plata/roletky což je vlastně na nic. Zadní převis je až nepřirozeně krátký a celá zadní část z profilu je taková... no něco tam chybí. To auto je mrzák! Vypadá to stejně odporně jako záď předchozí generace Renaultu Clio Grandtour, hnus velebnosti [odkaz]
Uvidíme, až se to úplně odmaskuje, to trochu změní vyznění, ale souhlasím, že zadní převis mohl být tak o 5 cm delší. Mě zase neštimuje ten sklon zadního okna, prostě "spaceback" je takový divný hybrid. V téhle třídě bych tedy dal přednost klasickému kombi, kam se dají aspoň nahoru skrz prostor vytrčit nějaké dlouhé předměty, když je třeba. Navíc se mi nelíbí, že je to samej sloupek. Jestli bude, tak raději Fabii Combi, což bude to samé akorát kombi a s jiným názvem.
Souhlas... čistě z praktického důvodu Fabii Combi ať už bude vypadat jakkoliv. Karoserii spaceback bych přenechal vozům střední a vyšší třídy které díky velkým rozměrům snesou bez problémů ten ústupek vůči praktičnosti (sklon zádi). Nějaké to maskování tam je, ale i tak je silueta jasná a je to z estetického hlediska šlápnutí vedle, přesně jako v případě Clia. Jsem zvědavej jak velký bude nárust objemu zavatadelníku. Myslím, že pod úrovní plata se nic nezmění a jediná výhoda bude možnost naložení vyšších předmětů zasahujících nad uroveň plata, ale díky sklonu zádě nepůjde převážet pomyslná krychle.
Jinými slovy, kupé Rapid by bylo rozumnější varianta. 😉
To každopadně! A klidně i čtyřdvéřové pseudo kupé 😄 :yes: Ale kupé by se asi moc neprodávalo a na tohle si koncern dává zatraceně pozor. Na druhou stranu cenově dostupných kupéček moc není (pokud nepočítám regio jet, pendolino... atd) >😁
Nárůst oproti liftbacku? Nedivil bych se, kdyby měl ve skutečnosti menší kufr.
Přesně tak, zkrácené auto zcela nepochbně nebude mít větší objem kufru, to by bylo více než podivné.... Naopak se domnívám, že pokud se Spaceback dostane ke 430l bude to úspěch a to jen díky výšce kufru, půdorysně to slavné nebude.
hlavně že je vzadu napsané fabia
Tohle auto vídám na mladoboleslavské dálnici už od dubna. Je to pořád ta samá mula v různých barvách (někdy jedou i dvě za sebou) - proč se to tady pořád dokola objevuje jako velká senzace? Kapota a předek budou jiné (předek bude shodný s stávajícím Rapidem), zadek bude mít lampy stejné jako má hatchback a jediné, co je z té muly vidět je tvarování boku a sklon zadních dveří.
No nic, nakonec tímhle se příspěvky a kliknutí naberou spolehlivěji než čímkoliv jiným.
Nakonec ani já jsem neodolal a zopakoval už po xté jedno a to samé.... 😄
No nic, nakonec tímhle se příspěvky a kliknutí naberou spolehlivěji než čímkoliv jiným.
Nakonec ani já jsem neodolal a zopakoval už po xté jedno a to samé.... 😄
Něco na spravení chuti. >😒] Reklama na eReSo je již venku.
[odkaz]
[odkaz]
dobré jméno škodovky. [odkaz] Tohle jde naproti Dacii.
problemom spacebacku je kratky zadny previs ... proste to vyzera skor ako nejaky hatch s hrbom ..... a nie kombik..... skoda.... priznam sa som trosku sklamany, cakal som elegantnejsie zadne partie.... nepochybujem o paktickosti tejto verzie a o velkom kufri .... ale ten dizajn je trosk uzvlastny...razvor obrovsky .... zadny previs maly... je to cele akesi stlacene ako po naraze do zadnych partii
stacilo natiahnut zadne partie o 15cm aj zvacsit bocne zadne okienka... a bolo by to omnoho elegantnejsie.... ale aj drahsie na vyvoj ;-\
stacilo natiahnut zadne partie o 15cm aj zvacsit bocne zadne okienka... a bolo by to omnoho elegantnejsie.... ale aj drahsie na vyvoj ;-\
Vyzera uplne ako moja 11 rokov stara Mazda 323F po facelifte, ibaze Mazda je ovela vacsia, spolahlivejsia, lepsie vybavenejsia, ma vzadu mulitilink a je neporovnatelne lacnejsia 😄 ..aj ked bez skrabky.
Rapid Spaceback je spíše než kombi či polokombi hatchback s prosklenným C sloupkem. Proporčně je ten krátký zadek vzhledem k dlouhému rozvour trochu divný, ale asi jde o zvyk. Co mi ale na Rapidu velice vadí je low-endová konstrukce (hlavně v interiéru), přitom ceny lowendové nejsou. O kolik by třeba výrobní cenu zvedly plastové kryty kolejnic předních sedadel? O 100 Kč? Takhle jen co člověk u Rapidu otevře dveře, hned vidí, že se na něm tvrdě šetřilo...
No tak horší design už dostat Rapid nemohl. Někdo nabořil výchozí sedan zezadu, v servisu to přelakovali a namontovali zadní světla z minulé generace Fabie a hurá, máme nový model. Tohle auto z mojeho pohledu nedává žádný smysl. slabé motory, průměrné jízdní vlastnosti a anvíc je na něm na první pohled vidět, jak se na něm šetřilo :no: :no: :no:
co lidé chtějí, tak proč ne. Já se ale přiznám, že už trochu ztrácím přehled, co vlastně lidé chtějí. Prostor jako by v preferencích lidí vytlačoval jiné hodnoty...
ale na kufru pise fabia >😁 >😁
Nejde o detaily, nejde o tvarování zádě. Tady je situace mnohem závažnější. Zde ustřelily proporce, zde tvrdě naráží boční profil vozu, zde Kabaň tvrdě neustál designovou stránku.
Není přitom žádným překvapením, že viníkem bude z části tvrdé "katování kostů", ale není možné vše shodit jen na cenu. Detaiy v tomhle možná prozradí víc, možná že zadní lampy budou shodné s liftbackem, možná že tyto proporce jsou z důvodu sdílení i dalších částí...
Smysl, ano, ten mi zatím opravdu nějak uniká. Prostor nad platem je téměř k ničemu, estetickou stránku dokonale zabili... V podstatě jde ale jen o úhel pohledu - Fabia II Combi není též žádná krasavice a oproti Roomsteru jsme vlastně na relativně bezkonfliktní úrovni.
Jen mě opravdu baví to "náhodné přistižení". Zítra se záhadně objeví téměř nemaskovaný interiér 😲 >😒] (a že tam bude odlišností...). Inu, marketing Škoda zvládá výborně. Škoda, že stejně nezvládají design svých produktů >😒]
Není přitom žádným překvapením, že viníkem bude z části tvrdé "katování kostů", ale není možné vše shodit jen na cenu. Detaiy v tomhle možná prozradí víc, možná že zadní lampy budou shodné s liftbackem, možná že tyto proporce jsou z důvodu sdílení i dalších částí...
Smysl, ano, ten mi zatím opravdu nějak uniká. Prostor nad platem je téměř k ničemu, estetickou stránku dokonale zabili... V podstatě jde ale jen o úhel pohledu - Fabia II Combi není též žádná krasavice a oproti Roomsteru jsme vlastně na relativně bezkonfliktní úrovni.
Jen mě opravdu baví to "náhodné přistižení". Zítra se záhadně objeví téměř nemaskovaný interiér 😲 >😒] (a že tam bude odlišností...). Inu, marketing Škoda zvládá výborně. Škoda, že stejně nezvládají design svých produktů >😒]
když srovnám tuhle škodovku s jediným použitelným motorem (=1.6d) s Fiatem Bravo 1.6... tak můžou koupit ošklivější, méně prostorné a i v provedení "elegance" hůř zpracované auto... a místo 425tis Kč za něj zaplatím 480...
Nechápu.
Nechápu.
Nechápeš? No to je právě ŠKODA >😒] >😁 😉
a přitom jsem se fakt snažil!
Až tak, že jsem se dneska zastavil u dealera škodovky.. a nechal jsem si doporučit malou škodovku... jako druhé auto k "mému" Passatu.
Byl slušnej - a docela rozumně mi doporučil benzínovou Fabii... s 1,4! Krátkou.
Potud dobrý... ale vybavená tak, aby splnila očekávání měla stát 382.600,- Kč.
Tak jsem si teď zkusil nakonfigurovat srovnatelné Punto... i když je o něco prostornější -ale to už je detail.
Při srovnatelné výbavě jsem se zastavil na 288.500,- Kč... a to už mi hlava nebere.
😒
Zkusil jsem nakonfigurovat to nejlepší, co obě značky nabízejí... Elegance Fabii s TSI 77kW proti Puntu MultiAir Longue... 77kW!
😉
Je to o něco lepší, ale pořád by Fábka stála 403.200,- a Punto 339.200,- Kč.
Zkuste mi to někdo vysvětlit!
Fiat je v Itálii levnější, než ve zbytku světa... Renault je levnější ve Francii. než ve zbytku světa... ale Škodovka je o 100tisíc!!! dražší než ten Fiat!
Nechápu.
:-!
Až tak, že jsem se dneska zastavil u dealera škodovky.. a nechal jsem si doporučit malou škodovku... jako druhé auto k "mému" Passatu.
Byl slušnej - a docela rozumně mi doporučil benzínovou Fabii... s 1,4! Krátkou.
Potud dobrý... ale vybavená tak, aby splnila očekávání měla stát 382.600,- Kč.
Tak jsem si teď zkusil nakonfigurovat srovnatelné Punto... i když je o něco prostornější -ale to už je detail.
Při srovnatelné výbavě jsem se zastavil na 288.500,- Kč... a to už mi hlava nebere.
😒
Zkusil jsem nakonfigurovat to nejlepší, co obě značky nabízejí... Elegance Fabii s TSI 77kW proti Puntu MultiAir Longue... 77kW!
😉
Je to o něco lepší, ale pořád by Fábka stála 403.200,- a Punto 339.200,- Kč.
Zkuste mi to někdo vysvětlit!
Fiat je v Itálii levnější, než ve zbytku světa... Renault je levnější ve Francii. než ve zbytku světa... ale Škodovka je o 100tisíc!!! dražší než ten Fiat!
Nechápu.
:-!
Nesnaz se to pochopit, mohl by ses zblaznit 😉
Ale nekteri jedinci by ti urcite rekli, ze je to tak spravne 😄
Muj nazor na to je, ze jen Cesi se nechavaji porad a porad oskubavat o sve tezce vydelane prachy. :no:
Ale nekteri jedinci by ti urcite rekli, ze je to tak spravne 😄
Muj nazor na to je, ze jen Cesi se nechavaji porad a porad oskubavat o sve tezce vydelane prachy. :no:
A samozřejmě diesel do vozu Cígo... 😒
A samozřejmě diesel do vozu cigaret s filtrem :no: >😒]
na take male auo sa diesel nehodi ale ked sa niekomu paci a chce ist s nim vonku ta to asi he 😉
vvraj tato rapida ma byt sportovy kusok 😄 dal by som tam vykonejsie motory. Dufam ze tam nedaju zaklad 1,2 MPI, ci ?