Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Rozhovor s Jiřím Ježkem: Na kole červenou na semaforu ignoruji!

71 komentářů

britas1
Z článku vyplývá že pravidla silničního provozu jsou zcela jasně daná....avšak pouze pro řidiče aut, nad to by měli řidiči aut vycházet cyklistům vstříc nad rámec silničních pravidel. Když je toto názor profesionálního cyklisty, není se čemu divit, proč vídáme cyklisty jet prostředkem jízdního pruhu, křížit nečekaně dráhu autu a jiné nepříjemné okamžiky, které dokáží cyklisti nebo skutristi pravidelně připravit řidiči auta a pokud si řidič auta dovolí zatroubit, vyslouží si ještě neslušné gesto či nadávky.
Super pane Ježku :no:
aldenson
Pry neni problem pribrzdit a predjet cyklidtu pozdeji.... kdyz vychazim z toho, ze cyklista jede prumerne treba 20kmh a auto pojede v 90ce idealisticky 90, tak je to zpomaleni o 70. a to uz je dost omezujici a rizikove. cili ja to jako problem vidim. Ano, ciklista je ucastnik provozu, ale jako kazdy jiny ucastnik se ma starat, aby neomezoval nebo dokonce neohrozuval ostatni ucastniky. cili pokud nezabira zbytecne mnoho mista, neni problem jej predjet. pokud predjet nelze, musi se zpomalit. ale cyklista by mel vedet, ze pro auto je to problem. a taky se potom samozrejme musi rozjet a to neni zadarmo, ze...
Milenius
Internetové diskuze se vyznačují tím, že v nich každý vybere nějaký extrémní příklad a uvádí to za normální. Tak za prvé, 20 na kole jede babička na trh s přivázanou kozou, normální cyklista jede průmerně 25-30, z kopce klidně 40-60, profíci navíc jezdí průměrně 35-40 a z kopce 80. Ve městě je rychlost cyklisty téměř srovnatelná s autem, které má jet max 50, často je tam i další omezení na 40 nebo 30. Za druhé, na silnicích 3. tříd stejně autem normální člověk jede průměrnou rychlostí tak 60-70, na silnici 1. tříd sice 90 (i víc) auto jede, ale tam je silnice široká a předjet cyklistu není problém a auto zpomalovat nemusí.

Takže reálně ten Váš extrémní rozdíl o 70 km/h se najednou smrskne na nějakých 30-35km/h (z kopce i méně) a to už problém není zpomalit. Navíc na těch silnicích 3. tříd není zase takový provoz, aby předvídající řidič, když vidí proti auto a na své straně cyklistu jen včas ubral plyn a pak ho zase přidal. Já to tak dělám a nemám s tím problém. Chce to ale (nejen) za jízdy přemýšlet.

Jezdím jak autem tak na kole a rozhodně musím říct, že počet přestupků aut vůči cyklistům je mnohokrát větší než naopak. Jen těch pár magorů cyklistů, kteří jezdí po silnicích, na který se normální cyklista nevydá, bijí do očí a a každý je tu pak dává za normu. Ale tak to není. Je to stejný, jako když nějaký magor na dálnici vybrzdí někoho jinýho a pošle ho do příkopu a pak se o tom mluví půl roku jako o něčem co je na našich silnicích běžné. Není to běžné, jen se o tom moc mluví.

Ještě dodám pár příkladů, co provádějí běžně řidiči cyklistům😒br /> - myška před semaforama, cyklista pak stejně všechny předjede, takže je zbytečná (dělají většinou muži)
- nedání přednosti - řidič nechápe, že cyklista jede v obci podobnou rychlostí jako auto (většinou dělají ženy)
- auto objíždí překážku (stojící auto) a proti jede cyklista - ignoruje se (nedej bože, že je to naopak, to pak na cyklistu každý troubí)
- jízda po cykostezkách (auto si zkracuje cestu mimo zácpu, u Prahy běžné)

A co provádějí cyklisté řidičům😒br /> - jízda na červenou (zásadně nedělám, ale někdo pokud je volno tak ano, v Prace dost časté i od aut)
- jízda v jednosměrce v protisměru (sám to dělám tam, kde vím, že jezdí málo aut a lze se snadno vyhnout, ale řidiči to těžce nesou, v některých stítech je to běžně povolené, mimochodem, dělají to i řidiči, vím o jednosměrkách, kde jezdí auto v protisměru běžně)
- na semaforech objetí aut zleva (správně mají auta nechat průjezd po pravé straně, což nedělají a často záměrně cyklistu blokují, ten pak jede po prostředku silnice a protijedoucí auta z toho mají mindrák, i když je tam dost místa)

Myslím, že v obou skupinách je pár magorů, kteří jen hledají problémy a jsou neohleduplní. Aut je mnohem více, takže dělají i více přestupků, toť vše.
britas1
Vítejte pane Ježku, víc se vyjadřovat neni třeba, vše již bylo řečeno 😉
Avatar - biscuit
biscuit
staci trochu chtit a hlavne, nemyslet furt jen na sebe, na svou penezenku a nadrz. ohleduplnost a respekt k ostatnim je vic nez blby chechtaky! vzdy se snazim dbat co nejvic na bezpecnost sebe i ostatnich na silnici - v pripade chodce, cyklisty, nebo motorkare je navic on ten slabsi a takove mam v povaze vzdy ochranovat. to, ze ho pak poslu k certu, kdyz se choval jako ***, je vec jina...

jezdim dost rychle, ale nikdy jsem nemel problem udrzet situaci bezpecnou a prekazku velkym obloukem objet, nebo za ni patricne zpomalit, nebo klidnei zastavit, abych neomezil nebo neohrozil protijedouciho. to ze u toho vzdy pouzivam i blinkry, aby i ti za mnou vedeli, ze si maji dat pozor, o tom ani nemluvim. a mozna se budete divit, ale nijak to neboli, ba naopak, dela mi dobre, ze se k druhym chovam ohleduplne.
pargi
No jo, to jsou zmetci, ti cyklisti. Řidiči aut, to je jiná, všichni jezdí předpisově rychle, nikdo za volantem netelefonuje, cyklisty objíží z velké dálky pouze v přehledném úseku a ještě u toho nezapínají ostřikování čelního skla a dalo by se pokračovat. Na kole toho asi moc nenajezdíš, co?
aldenson
On ale nic takoveho nepise...
pargi
Píše pouze o neřestech cyklistů, jakoby řidiči nic takové nedělali.
aldenson
Ale ty na to reagujes stylem "ale oni sou taky takovi". ano, spousta ridicu jezdi jako hovada a nemaji na ceste co delat (nemluvim ted o rychlosti, ale neomalenosti a nepozornosti), ale tady se ted diskutuje o tom, ze se vehlasny cyklista prizna, ze nedodrzuje pravidla a jeste stylem, ze by to snad melo byt sympaticke... ja osobne mam pochopeni, kdyz nekdo slepe nedodrzuje mistni upravu rychlosti, ktera je casto opravdu nesmysla. ale pro jizdu na cervenou a zmenu jizdnich pruhu bez blinkru opravdu neuznavam...
pargi
Takže si budeme vybírat, které předpisy dodržovat budeme a které ne? Nebo které jsou smysluplné a které už ne? Nezlob se na mě, ale od toho v provozu nejseš ani ty, ani já....ani cyklista. Taky nejezdím jako z učebnice, ale rovněž mi přijde velice směšné tady popisovat, jak se chovají na silnici 3 cyklisté ze 100 (ok, bude jich zcela jistě víc) a tvářit se u toho jak ukřivděný řidič, když sami máme máslo na hlavě.
aldenson
Ja maslo na hlave rozhodne nemam. nikoho neohrozuju a neomezuju. naopak bedlive sleduji situaci nejen predsebou, ale kolem sebe i zasebou. Zvladam to celkem v pohode, protoze netelefonuju, nebavim se a moc se nekocham krajinou. Toto pisu i jako obcasny ciklista zijici ve meste. nestojim tvrdosijne na 1 strane barikady...
pargi
Ok, ty jediný máslo na hlavě nemáš.
aldenson
to neumim posoudit. verim, ze se najde spousta lidi, co se na situaci umi podivat shora a jezdi co nejefektivneji a zaroven nejbezpecneji pro sve okoli...
pargi
ok :yes:
britas1
Ty si asi nečetl článek vid? Právě pan ježek napsal že si, jakožto cyklista, vybírá, které předpisy bude dodržovat a které ne, na druhou stranu, z pohledu řidiče říká nekompromisně, že jsou daná silniční pravidla a ty musí každý řidič bezpodmínečně dodržovat.
A nikdo se tu jako ukřivděný řidič netvářil, my se tu jen bavili dvojakostí pohled na provoz u cyklisty. To spíš tvuj projev naznačuje ukřivděnýho cyklistu
A k tomu číslu 3 ze 100 se nemá smysl ani vyjadřovat 😉
pargi
Je to tedy 100 ze 100?
Avatar - KubikCv
KubikCv
S tou červenou mně hodně překvapil...Jsou situace kdy poruším pravidla,ale na červenou bych nejel nikdy a v obci nepřekročil 50ku.Typickej příklad je křižovatka T..skvělej rozhled,nikde ani živáčka,přijíždím z vedlejší a tam STOPka...v tomhle případě jen zpomalím a projedu.Nebo když mi uhýbá auto k předjetí a je tam plná...když je to bezpečný a neohrozím protijedoucího..tak předjedu a varovkama poděkuju.Ono to není jen o úplně slepým dodržování pravidel.Stačí když člověk používá hlavu a je alespoň trochu ohleduplnej
aldenson
Nevim, proz zrovna 50ka v obci je tak e😜licitne dulezita. jsou mista, kde je moc i 30 a jsou mista, kde se da jet pohodlne 80-100. zalezi na spouste faktoru.
pargi
Třeba kvůli hluku od kol. Při 50 je znatelně nižší. Ze statistik taky vyplívá, že chodec při srážce s autem v 50 má mnohem větší šanci na přežití, než v 60. No a k limitům obecně, ty které ti nedávají mnohokrát smysl, hrozně špatně se pro člověka odhaduje rychlost protijedoucího čehokoliv. To takhle na dlouhé přehledné rovince jede v dáli auto, jeden má za to, že jede 90 a že předjížděcí manévr v pohodě zvládne. Ale kruci, ono v té káře oproti sedí řidič, který nechápe, proč by nemohl jet rychleji a tak sviští stopade, no co, rovinka, sucho, jenom v dáli oproti jede nějaké auto...no a krizovka je na světě ;-\ jinak ano, jsou situace, kdy je (nejen v obci) i 40 moc a taky jsou situace, že se jeden sáme sebe ptá, proč by nemohl jet 70.
aldenson
Na hluk od kol je vyborna naplast ve forme opravene cesty. na hluk od motoru pomahaji mene caste rozjezdy. na hluk od klaksonu zase zabira, kdyz tam chodci nelezou, kdy nemaji. to plati i pro nizsi bo😜 chodec nema co prezivat srazku s vozidlem. kdysi platilo, ze kdyz cloveka prejede auto, je mrtvy. lidi to respektovali. taky se drive delala auta na jezdeni a ne bourani a bezpene narazeni do chodcu. s tim vsim souvisi i ten odhad rychlosti... ono se zrejme nestaci podivat jednou a hned se hrnout do vozovky nebo do predjizdeni. je treba to sledovat a podniknout ten manevr, kdyz opravdu muzu. dalsi pokus uz se nemusi opakovat. takze se zase dostavame k podstate: davat pozor, davat pozor... potom nebudou treba 50ky. a pokud si nekdo stezuje na hluk v obci...postavit obchvat nebo dalnici. ano, tohle je idealisticke pojeti, ale taky v podstate jedine mozne a dlouhodobe efektivni reseni....
Avatar - KubikCv
KubikCv
v obci se nepohybují jen trochu rozumní chodci,ale i děti a ty jsou zdaleka nejnepředvídatelnějšími tvorečky...nehledě na chování některých chodců sebevrahů...loňskou zimu mi na přechod skočila slečna dobrých 15metrů před autem...stát se to na suché silnici tak je to v pohodě,jenže ona to udělala ve sněhové kalamitě.Naštěstí do byla 4 proudovka s ostrůvkem,tak jsem se za cenu menšího smyku a uhnutí do pravého pruhu vyhnul.Kamarádovi chodec doslova skočil před auto,následoval střet....a jen děkoval tomu,že jel předepsanou 50kou..Důchodec měl sice nějaká zranění,ale největší míra zavinění byla na něm.Jet o pár km víc,tak i kdyby mu pod auto skočil,tak je vina na řidiči...Navíc v obci člověk nenahoní žádný náskok...neskutečně mně iritují řidiči,kteří v obci nedodržují,nebo ještě předjíždí řidiče co jede pade a za obcí se loudají.Přiznám se,že mimo obec jedu víc,podle okolností atd,ale padesátka v obci je pro mně svatá
britas1
Nepsal jsem že jsou cyklisti zmetci, psal jsem že cyklisti vyžadují více ohledů než kolik sami poskytnou ostatním učastníkům silničního provozu - a to neni jen moje zkušenost, ale řekl to sám p. Ježek v rozhovoru, tak nevim co tu meleš za uraženecký bláboly a vymejšlíš si něco co nikdo neřekl, jinak na kole občas jezdim, ale určitě se neřídim jinými silničními pravidly než když jedu autem.
Pokud tě urazilo co sem napsal tak jen proto že se ozvala ona potrefená husa...
pargi
Jaké zvláštní ohledy? To je toho tak moc, když cyklista chce, aby ho auto objelo bezpečně a ne aby zrcátkem škrtalo o jeho řídítka?
britas1
to určitě neni tak moc, však ale já nikde nepsal, že by řidiči neměli respektovat cyklisty...
pargi
A ano, jsem potrefená husa, na kole jezdím často a krizových situací s "ohleduplnými" řidiči si užívám docela dost. A světe div se, na kole předpisy dodržuju víc, než autem, jelikož vím, že bez tuny a půl plechů kolem to moc bezpečné není.
aldenson
To je asi spravny pristup. A ridic si po nejake srazce zase uvedomi, ze ho ta plecharina stoji cas a penize. pravda...nesrovnatelne se zivotem, ale i tak negativni motivator...
britas1
Tak to je určitě rozumný :yes:
Avatar - Emel
Emel
Že ty jsi četl jen nadpis, ale samotný rozhovor ne? Pan Ježek má podle všeho k pravidlům respekt...
britas1
Četl se evidentně podrobněji než ty
pargi
Jiří Ježek v rozhovoru řekl: "Mám takový zlozvyk. Když stojím na červené, odbočuji a silnice je prázdná, červenou projedu. Takhle mě policisté jednou načapali. Pokutu jsem férově přijal jel dál." V nadpisu stojí: Na kole červenou ne semaforu ignoruji!

Vážená redakce, máte tohle za potřebí? Nebo není tam těch výkřičníků málo?
CenturionCz
S některými lidmi to musí být hodně těžké. Jiří bude (podle rozhovoru) jedním z nich, protože (jeho slovy)😒br />
"Strach mám každý den. Dnes a denně zažívám nějakou krizovou situaci. Občas je to nepříjemné pro manželku, protože chudák nikdy pořádně neví, zda se z tréninku vrátím celý. Nejhorší je, když z vedlejší ulice vyjede auto. Měl jsem v životě pět šest podobných srážek, které skončily odvozem do nemocnice."

Když už někoho šestkrát srazí auto a musí do nemocnice, není to náhodou signál, že je na čase si kolo nechat jen na závody a vykašlat se na jízdu městem? Kolik je potřeba ještě nehod, aby si člověk uvědomil, že současný systém cyklostezek ve většině českých měst je nedostatečný a tak je nebezpečné jak pro řidiče, tak pro cyklisty, městem na kole jezdit? To je ta logika cyklistů, která demonstruje, že se jim místo lebečního svalu vyvíjely lýtkové svaly. "Jezdím na kole a pořád mě někdo sráží! Ty jo, to je debilní, jezdit u nás na kole!" Ale co z toho vyplývá, pane cyklisto? A co vaše manželka? Chudák se o vás prý pořád bojí, ale to vás asi nestresuje. Ať si zkrátí život o pár let...

A pak ta pravidla. Pan cyklista nám tu hovoří o dodržování pravidel a pak se sám přizná, že projíždí prázdné křižovatky na červenou. To je ten problém s cyklisty. Když se jim to hodí, tak se hrdě označují za účastníky silničního provozu, ale když ne, tak jsou najednou "zvláštní skupinou". Tento článek podle mě nějakému smíření cyklistů s motoristy nepomůže. Ne, když bude spíkrem takové pako...
pargi
V hodně věcech máš pravdu, ale píšeš jako diagnostikovaný řidič.
aldenson
Co znamena diagnostikovany ridic? ze se u nej nasel ridicak?😁
pargi
Teď jsi na to kápnul 8-s
aldenson
Hlavne na to kapnul kolega s 2-jim metrem cyklistickeho pohledu...
CenturionCz
Já už totiž nevím, jak jinak to napsat. Jízda na kole je skvělá činnost a sám ji mám rád, ale nikdy, opakuji, nikdy bych si kolo nevzal na veřejnou komunikaci, pokud by nebyl po celou délku mé trasy oddělený pruh pro cyklisty. Navíc, to jen na okraj, je jízda na kole městem skutečně brutálně nezdravá, protože se akorát nadýcháte zplodin z aut kolem vás. Daleko lepší je si vzít terénní kolo do lesa. Jenže to je pravým českým cyklistům málo. Jednou se podívali na dokument o Amsterdamu nebo Kodani a už chtějí všude cyklostezky a všechny na kolech. To, že je Praha kopcovitá a celé její centrum (plné dlážděných úzkých silnic) je chráněné organizací UNESCO, takže si tam jen tak do asfaltu nekopnete, je jim jedno. Navíc to vypadá, že nejsem sám, kdo má tento názor. To, že je v Praze 1,7 člověka na auto není zrovna znak cyklistického národa nebo alespoň města. Když budu optimista, tak řeknu, že je v Praze tak 5- 10 000 lidí, kteří běžně používají kolo pro svou dopravu.
pargi
Ano, na druhou stranu, nebude-li cyklistů, těžko bude tlak a snaha budovat pro ně infrastrukturu (teď nemyslím jenom ve městech).
CenturionCz
Jenže ono to tak nějak je. Málo početná skupina je vždycky ta nejhlasitější. Při zmíněných statistikách (těch 1,7 je oficiálních, těch 5 - 10 000 můj odhad) je zjevné, že prostě národem cyklistů nejsme a proto není zájem infrastrukturu budovat. Podle mě tedy cyklistům nezbývá, než se s tím smířit a kolo si brát na víkendy mimo město do přírody. Podle mě je to stejně jeho nejlepší využití. Pokud by u nás opravdu byl zájem o cyklistiku, tak by na silnicích byly statisíce cyklistů pruh-nepruh a žádné nátlakové skupiny typu auto*mat (jejichž šéf mimochodem, jak jinak, zemřel při srážce s autem) by nebyly třeba. Pak by se snadno lobovalo za lepší infrastrukturu pro cyklisty, stejně jako se snadno zajistila stavba silnic pro řidiče. Tady nejde o nějakou pravdu ale o holý život a to jak cyklistů tak řidičů. Ignorovat to, ve snaze bojovat s nepřízní dopravních plánovačů, je hloupost. Když čtu, jak dotazovaný v článku odpovídá, že už spadl šestkrát a šestkrát skončil v nemocnici, tak si kladu otázku, jestli jeho láska k cyklistice už není trochu moc velká.
pargi
Když už jsme u té statistiky, je dobré se na věc podívat taky z jiného pohledu. Ty tvrdíš, že na jedno auto je 1,7 člověka v praze. Já bych taky dodal, že na jedno kolo v Praze, bude toho člověka 1,05 (to je teď jenom hrubý nástřel, ale beztak věřím jenom té statistice, kterou si sám sfalšuji, jak pravil Churchil). Z toho vyplívá, že jsme spíš národem cyklistů, než národem řidičů. Statistika...
aldenson
Pro cyklisty by se nemelo budovat nic, porotze neplati zadne spotrebni dani...narozdil od ridicu cehokoliv. Az to budou platit, budujme jim infrastrukturu. Zatim se jen zuzuje vozovka o pruhy, ve kterych se rozumne uvazujici clovek stejne boji jet na kole...
pargi
A cyklisti neplatí jiné daně? 😄 Přispívají do systému jako všichi ostatní (téměř všichni ostatní).
aldenson
Bavime se ted o spotrebni dani z paliv a maziv a dalnicnich znamkach. a nejsou to zrovna male palky. az tohle ciklisti budou platit, muzou lobovat za svou infrastrukturu. ona totiz i ta cyklostezka kolikrat stoji jako dalnice, ze😁 Ostatni dane jsou v tehle veci irelevantni, protoze je plati i ti, co treba ani nemaji auto.
pargi
Zase jsou cyklisti zdravější a ušetří státu na léčení cévních onemocnění 😄 a taky by mohli řidiči platit ještě silniční daň, ne? Jde o to, že do systému, ze kterého se financuje výstavba infrastruktury, sype kačky taky cyklista (pracuje-li).
aldenson
Co je to za kecy??? cyklista a nejen on, ale i kazdy clovek je zdrave jen a jen kvuli sobe. Ne kvuli statu. To je vyplod kolektivistu, ze jsme tady pro stat. ve skutecnosti je stat sluzba, kterou si platime, prootze jeho agendu nejsme schopni pokryt sami. ale penize na infrastrukturu jsou z fundu dopravni infrastruktury. tam se to zase vybere ze silnicnich a spotrebnich dani. zbytek se pujci (coz je spatne).pokud se ve skutecnosti prelevaji penize mezi jednotlivymi kapitolami, tak je to spatne. jestli se vybere vic, nez se ma utratit, at se snizi dane. ale to uz zase zabihame do politiky. cyklista spotrebovava infrastrukturu, protoze ji kapacitne vytezuje, ackoliv na ni neprispiva.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak takovou dávku naivity jsem tu už dlouho nepotkal 8-s

Za prvé - spotřební daň z PHM je příjmovou kapitolou stát. rozpočtu. Nikoliv SFDI.

Za druhé - jesti jsi tu ty kvůli státu nebo stát kvůli tobě? No jednoduché - když tu nebudeš ty, tak to státu opravdu vadit nebude. Když tu nebude stát, budeš v .... Stát tu kvůli tobě opavdu není, opravdu nejsi pupek světa. Omluvám se za pro tebe zřejmě drastický poznatek.

A hlavně že je špatně, když se peníze přelévají z jednotlivých kapitol? No ty kráso!!! Jak si na sebe asi má vydělat kapitola soc. dávek nebo stát. příspěvků? Zavedením extra daně? Nebo zdravotnictví? Určitě by bylo fajn, kdyby nebylo deficitní (to by ovšem nesměly rozkrádat peníze pojišťovny a zprostředkovatelské agentury atp. že...). Že zdravotnictví a některá zařízení dotujou kraje je ti asi taky jedno, že?
pargi
>😁 a co silnice, co nefinancuje SFDI, ale města a kraje?
Milenius
Jenže třeba ten Ježek napsal, že najezdí za rok autem 40 tisíc, takže na dani z benzínu zaplatí víc, než většina lidí. To jako nemá právo po těch silnicích na kole jezdit, když na ně přispívá víc než většina ostatních? Cos to napsal za kravinu? Nehledě na to, že cyklista tu silnici nezničí, kdežto auta ano. Takže on naopak ty silnice šetří a měli by dostat úlevu na dani, ne? Argument, že cyklista neplatí spotřební daň je fakt dost hloupý...
Avatar - Starfighter
Starfighter
Trochu vaříš z vody. Trénink je ve městě úplně nereálný, z 90% to jsou okresky. Z jeho porce kilometrů mi vychází, že má najeto na kole 608 tis. km., tzn. zhruba jeden crash na 100 tis. km. Co by za to mnozí řidiči dali, o motorkářích vůbec nemluvě.
CenturionCz
On ale v rozhovoru říká, že na ten trénink jezdí, takže usuzuji, že na něj jezdí z města. Hovoří o semaforech, autech, přijíždějících z vedlejší ulice. To je jednoznačně město. Co se týče té bilance pádů na 100 tisíc kilometrů - jestli jsou tak vážné, že musí do nemocnice, tak je jeden na 608 tisíc příliš...
albert10
Každý výkonostní cyklista trénuje na silnici, dokonce i bikeři trénují převážně na silnici. Je to určité riziko, které musí akceptovat, když chtějí dělat závodně cyklistiku.
Avatar - peV
peV
Já to pochopil tak, že červenou nerespektuje, když na prázdný křižovatce odbočuje doprava, čili to jen ohne kolem pravý krajnice/chodníku. Dost pravděpodobně by to nebylo nijak zvlášť riskantní ani, kdyby tam to auto jelo. Já jsem do kdysi takhle krátil po chodníku, když byl prázdnej a byla červená. Samozřejmě je to, co delá přestupek, ale zas nepřítele lidstva to z něj snad nedělá. Nedá se to srovnávat se stejným přestupkem v autě.
Že je cyklistika v českých městech dost stresující koníček je fakt, ale dělat vola z toho, koho se arogantnim řidičům ještě nepodařilo odstrašit taky asi neni úplně řešení.
CenturionCz
Bože to jsou výrazy. Jaképak odstrašení? Snad mě hlavně zajímá můj vlastní život a život a bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu a ne to, jestli si nějaký přiblblý "troubič" připíše na vrub dalšího odstrašeného automobilistu. Jestli cyklisté uvažují tak, že jakoby "navzdory nepřízni osudu jezdí na svých kolech dál a dál, ať rozčilují řidiče", tak to je snad ještě horší, než co se píše v článku.
Avatar - peV
peV
Takže protože se venku vyskytují zloději, nenosíš peněženku ani hodinky? Protože chodci jsou občas poraženi autem, nechodis pěšky? To je panecku logika. Kdyz nájezdi na kole za rok to co rekreační cyklista za život, ma holt větší pravděpodobnost, ze se někam připlete, nemyslíš? Pochlub se, s čím vším si už radši skončil z bezpečnostních důvodu ty! 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
mírni svoje zúžené a omezené pohledy :-!

Nevíš spostu věcí, kde bydlí atp. Když prostě chceš vyjet na kole nebo za den odkroutit 180 km, tak se prostě městu neyhneš ať se ti to líbí nebo ne.

Nedodržování pravidel určitě kladně hodnotit nebudu, ale jako cyklista zřejmě tímto chováním příliš někomu neublíží, protože to spíš on je tou lovnou zvěří a sám si koleduje o další pobyt v nemocnici...

Stejně tak jestli píšeš, že sám by sis nikdy kolo na veřejnou komunikaci nevzal, tak buď ani kolo nemáš, nebo jsi naprostý sváteční cyklista, takový ten metrosexuál na kole, co jej používá k "reprezentativní jízdě" po cyklostezce, po které ujede 10 km mezi nejbližšími restauračními zařízeními 8-s 8-s

Nebo máš to štěstí, že žiješ v naprostém vidlákově, kde máš k dispozici neomezené množství lesních a polních cest...
CenturionCz
Hele a co kdyby sednul do auta, zajel na kraj města a tam si to kolo vyndal z kufru? Do kufru etalonu třídy se určitě vejde (střecha to jistí). 😄

Je přece úplně jedno, jestli svým chováním někomu potenciálně ublížím, nebo ne. Musím vždy počítat s tím horším. Když se na prázdné noční městské ulici rozhodnu jet 180, tak je to taky zdánlivě bezproblémové, ale nikdo mi nemůže garantovat, že mi do ulice na přechodu nevstoupí chodec. Stejně tak on nikdy neví, kdo se mu z té strany přiřítí.

Kolo nemám, pučuju si ho od otce. Myslím, že kdybys mě viděl na vlastní oči, tak bys pochopil, že metrosexuál opravdu nejsem. Den co den musím z obličeje strhávat téměř plnovous. Jízdu na kole navíc z estetického hlediska nepovažuji za nic pěkného, takže bych se jí nikdy nereprezentoval (ale do restaurací chodím rád, to zas jo 😉 )

Žiju na kraji Prahy. Kousek od metra a kousek od lesa. Tak trochu to lepší i horší z obou světů.
filipsson
pardon, ale toto je velmi debilni nazor. podivejte se nekdy za hranice.. :no:
kolo do mesta patri a patrit bude vzdy. ridici, nebudte prosim tolik arogantni a zakomplexovani, kdyz vas nahodou cyklista zpomali, nedejboze predjede...
Avatar - 1975ak
1975ak
Pokud jste někdo jeli na kole např Vídní ale ji jinde, tak si všimnete, že tam je běžné odbočování doprava pro cyklisty, i když auta mají červenou, je to jen na tom aby byl prostor i za rohem pro pruh cyklistům. Ono sesedání je mnohdy nebezpečnější než plynulý průjezd.
Nove Milla Giri
V USA je odbočovanie doprava na červenú povolené pre všetkých a funguje to bez problémov. Pri odbočovaní doprava červená na semafore znamená vlastne (stoj,) daj prednosť v jazde.
Avatar - Peto02
Peto02
Tento Pan Cyklista mi nepride ako ohladuplny clovek, ale skorej typicky sebec 8-s Co je toto za odpoved na otazku Jak se za volantem stavíte k cyklistům? "Když jedu na kole..." !!!
Na dalsiu otazku: Býváte vůči cyklistům ohleduplný?, by normalny cyklista dal jasnu odpoved ANO ale on "Jako řidič samozřejmě také někdy pospíchám", cim sa vlastne priznal ze si obcas cyklistov nevsima. :no: Ako potom chce ohladuplnost voci jemu vyzadovat od ostatnych vodicov?!
Dalej, Bojíte se na kole v běžném provozu? tak dlho jazdi a vobec sa do toho nevzil.. "Strach mám každý den... Nejhorší je, když z vedlejší ulice vyjede auto." A co akoze, ved s tym ako cyklista pocitam, ze mi z vedlajsej vybehne auto a tak si davam na seba bacha a nie ako Ja Velky Cyklista idem po hlavnej a vsetci na okolo vzdy ustupia!
Samozrejme to zaklincoval, Za řídítky jste žádnou pokutu nedostal? "Mám takový zlozvyk... červenou projedu." :no: Takze opat on porusi predpis, ale vodici by ho mali repsekovat? Toto je asi nieco co najviac neznasam na cyklistoch. Chcu prava ako ine vozdila a pritom Pravidla Cestnej Premavky nedodrzuju.

Inak sam som cyklista, nenajazdim sice tolko ako tento Pan, ale tento rok uz mam skoro 3000km okrutenych. Na bicykli ma vodici viac krat obmedzili, ci nevideli ale nastastie vsetko bez zrazky. Ako vodic vzdy a vzdy beriem ohlad na cyklsitu, obieham ho v druhom pruhu, alebo ked nemozem tak spomalim, ta minuta ma nezabije! Ved predsa nerobim druhym nieco co nechcem aby robili oni mne 😉
aldenson
Vyborne. nekdo se namahal s prectenim clanku a dokonce i s analyzou. no a k tomu, ze s pravy jdou ruku vruce povinnosti... to se tyka i jinych daleko pocetnejsich skupin lidi, ale politiku tady tahat nebudeme, ze...
albert10
Rozhovor hezký, nevím, proč budí tolik negativních emocí. S tím odbočováním na červenou, zejména pokud tím myslí odbočení doprava, se mi nezdá, že by to bylo takové drama. Nevím, kolik je řidičů, kteří o sobě mohou říct, že žádná pravidla neporušujcí.
Dunbar
Nějako mi nejde reagovat přímo na ten příspěvek. Todle je boží věta, fakt jsi mě rozesmál - "Nejhorší je, když z vedlejší ulice vyjede auto." A co akoze, ved s tym ako cyklista pocitam, ze mi z vedlajsej vybehne auto a tak si davam na seba bacha a nie ako Ja Velky Cyklista idem po hlavnej a vsetci na okolo vzdy ustupia!"
Takže jako cyklista na hlavní mám dávat přednost vyjíždějícím autům nebo počítat s tím, že mě někdo sejme? Já beru jako celkem normální, že když jedu po hlavní, ostatní na vedlejších mi ustoupí😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jsi natvrdlý? Vždyť se to vůbec nevylučuje. Může dávat pozor a nepochybně to také činí. A přeseto to může být nepříjemné, třeba i nejhorší. Nebo ty si časuješ v autě průjezd křižovatkou po hlavní tak, aby když ti někdo nedá přednost z vedlejší, aby jste se bezpečně minuli? To asi těžko, že 8-s :no:
Dunbar
Co to proboha meleš, ty "přeseto"? Dyk píšu to samý😊
P.S. Sakra proč mi nejde reagovat přímo na ten příspěvek? Zmáčknu červený tlačítko, načte se prázdná stránka a nic.
Tento blbec nepatri na cesty a je jedno, ci sedi v aute alebo na biku.

To hovorim tak ako vodic ako aj cyklista.

Raz do mna zo zadu vrazil jeden podobny dement - ja som na bicykli zastal na cervenu. Ten * nie.
WildWave
V USA je odbočovanie doprava na červenú povolené a funguje to tam úplne v pohode. Sám u nás (SK) poznám jednu nezmyselnú červenú, kde je dokonca veľmi dlhý pripájací pruh. Neignorujem ju, ale často mám na mále, keď stojím ako prvý.
Tvoj prípad, nezastavenie ako druhé auto, je úplne niečo iné.
Aj ten druhy bol na bicykli... O to prave ide, on si myslel, ze som tiez * a na cervenu nezastavim.

A cervena bola na rovnej ceste, ziadne odbocovanie (americku cervenu vpravo poznam).
WildWave
O odbočovaní na červenú vpravo som písal preto, lebo to spomenul Ježek v rozhovore. Nadpis článku je zámerne formulovaný bulvárne a evidentne si to svoju cieľovú skupinu našlo 😉
gil54
Nadpis vymyslel demagogický génius. ;-\
figurka
tak mi z rozhovoru pan Ježek připadá. Místní moralizování mi připadá, jak kdyby zde byl jen klonovaný Mirek Dušín.
Když jedu na kole, štvou mě (někteří) řidiči. Když jedu autem, štvou mě (někteří) cyklisti. Pohled ze za volantu a od řidítek je prostě rozdílný. Pitomci se najdou na obou stranách. Pan ježek jen dle rozhovoru vypadá, že je normální člověk bez potřeby se za něco skrývat, na něco si hrát a odpovídat tak, aby to bylo líbivé, hezké a populární. Nikde nijak "nebrečí" jak jsou všichni zlí atd.. Za mne má :yes: Mám pocit, že ukazuje více sebereflexe a sebeuvědomění, než místní "kazatelé".
gil54
Nadpis článku je zvolený naprosto nevhodně a pokud si ho nevybral sám pan Jiří Ježek (o čemž silně pochybuji) je to novinářská pra.sárna. 8-s

Na diskuzi je vidět, jakou to dokáže nadělat názorovou paseku mezi čtenáři, kteří již z účinku první, tučně vytištěné a ještě vykřičníkem opatřené, věty zaujmou apriori silně negativní stanovisko. Jsem dost zklamaný právě z tohoto přístupu autora, který by se, podle mě, neměl opakovat.
Není to rozhovor se silničním desperátem a gaunerem, ale s aktivním sportovcem a pravděpodobně i se řádným občanem.

Občas se zde, na Auto.cz, objeví chyby, nepřesnosti a plané tlachy. Čert to vem, to se dá přejít, dá se tomu i zasmát. Ale zasévat zcela zbytečně semena takových jedovatostí do obecně citlivé a chytlavé půdy (myšleno řidič versus cyklista), by seriózní redaktor neměl. Myslím, že v tomto případě by byla na místě buď omluva nebo reakce vedení redakce i autora. 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s